Oh? Waarom niet?quote:
Woh, die was kort. Door de bocht.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:09 schreef LasTeR het volgende:
Jij draagt zeker ook Aluminium hoedjes?
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:15 schreef LasTeR het volgende:
In Amerika moet je wijsvingerafdruk en gezichtsfoto laten maken anders kom je niet door customs. Niets om je druk om te maken.
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.quote:
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Laten we nou niet over de VS beginnen, Nederland is primair het probleem voor de meesten hier.
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Wat een kut argument is dat tochquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Ah, is dat het geluid van het onschuldig-tot-schuldig-bevonden principe dat het raam uitgeflikkert wordt onder het valse mom van veiligheid? Doet het altijd goed he? "Hey, iemand die het niet eens is met onze regels, die MOET wat te verbergen hebben!"quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Waarschijnlijk wel, want dat zou de enige manier zijn om dit geraaskal te verklaren. Waarom zou je die dingen niet afstaan? Heb je wat te verbergen?
Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.quote:De reden dat ze dat kunnen doen is dat de meerderheid van de bevolking een klein deel van de bevolking de macht heeft gegeven om te bepalen wat het beste is voor het grootste deel van de bevolking (de overheid maakt nieuwe wetten, maar worden een keer in de 4 jaar door ons gekozen).
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?quote:Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
De enige gestoorde is mijn inziens iemand die zo fanatiek uit zijn slof schiet in zijn poging om dergelijke maatregelen goed te praten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die is er ook niet, tenzij je iets te verbergen hebt of gewoon gestoord bent.
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan zelfs als ik nog nooit andere mensen iets heb aangedaan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Omdat dit een democratie is.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat jij mij mag dwingen persoonlijke gegevens als een vingerafdruk of een gelaatsscan af te staan?
Laat de aluminium hoedjes maar uitrukken, we hebben weer een paranoia gevalletje.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:28 schreef alors het volgende:
[..]
Wat een kut argument is dat tochOhja joh geef lekker al je privé gegevens bloot, je hebt toch niks te verbergen? Laat ze het lekker 100 jaar opslaan, je hebt toch niets te verbergen? Nu zijn het vingerafdrukken, straks is het DNA en waar houdt het op? Ohja wie controleert alles? Ehhmm ja, boeie, we hebben tenslotte niks te verbergen!
Wat ben je naief als je denkt dat zulke gegevens alleen maar tegen criminelen zullen worden gebruikt.
Ik moet gelukkig binnenkort een nieuwe ID, dus blijf hopelijk nog 5 jaar vrij van dit soort big-brother praktijken.
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:32 schreef LasTeR het volgende:
Omdat dit een democratie is.
Nou, omdat ik dat niet wil, dat lijkt mij toch een heel erg goede reden.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef LasTeR het volgende:
Omdat ik tot nu geen reden heb gekregen om het niet te willen.
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.
Mensen met Big-Brother paranoia.
Dus ben je een terrorist.quote:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
En dus?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Tsja dan vrees ik dat je in het verkeerde land woont, we worden hier nu eenmaal geregeerd door een overheid, dat hebben we ooit zo besloten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ik draag geen aluminiumhoedjes en ik geloof ook niet in zaken als NWO's en noem het allemaal maar op. Ik maak mij gewoon zorgen over een steeds machtiger wordende overheid. De basis hiervan ligt wat mij betreft in mijn aversie tegen een sterke overheid, ik denk dat mensen prima zelf hun zaken kunnen regelen en dat het niet de overheid is die daar voor hoeft te zorgen. In zaken als uitkeringen en economische interventie zie ik ook weinig, zo ook in deze maatregelen.
[..]
Ik zie niet in op welke wijze deze regels inbreuk maken op mijn lichamelijke vrijheid of de vrijheid om te kunnen gaan waar ik wil. Maar dat kun jij vast uitleggenquote:Je moet een heel belangrijk onderscheid maken vind ik. Er zijn maatregelen die worden genomen om gedrag te beïnvloeden, als je je er niet aan houdt krijg je straf en daarmee is de kous af. Maar nu is er ook een categorie maatregelen gekomen die expliciet inbreuk maken op de lichamelijke vrijheid van mensen en de vrijheid om je vrij te kunnen bewegen over deze wereld. Dat is mijns inziens een veel zwaardere categorie waarin ik totaal geen reden zie waarom een parlement op dit gebied wetten zou mogen maken, niemand heeft het recht inbreuk te maken op vrijheden van een ander.
[..]
Dat heet democratie, de meerderheid beslist.quote:Nee dat is niet waar, mijn stem is alleen in de minderheid. Waarom mag een meerderheid over een minderheid beslissen?
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid van de bevolking vindt dat jij dat moet?
Omdat de meerderheid het blijkbaar wel een goed idee vind. Ik ben het er verder niet mee eens dat het volk word vertegenwoordigd door een zooi ministers die keuzes voor ons maken, maar als het meerendeel er heil in ziet om het toe te staan, zal men in een democratie gewoon mee moeten doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord. Ik zoek naar waarom een reden waarom jij vind dat jij mij via een democratie mij daar toe mag dwingen?
Da's alleen bij een linkse democratiequote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het/een doel van een democratie juist niet het beschermen van de minderheid tegen de meerderheid?
Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die het hellend vlak niet herkennen zijn wel erg... tja.... dom.
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar vertel eens, hoeveel veiliger is het voor jou precies geworden sinds al deze privacybeperkende maatregelen zijn ingevoerd? Hoe heb je dat gemeten? Wat is het verschil met vroeger? Heb je voorbeelden?
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Het is NIET veiliger geworden. En sorry dat ik er geen logboeken van bij houd. Maar die hele 'terroristen'-dreiging vind ik niet merkbaar, storm in een glas water principe. Ik voel me zo veilig als ik mezelf aan praat.
Het is jammer dat het merendeel alles gelooft van de reclames "80.000 mensen werken samen tegen terroristen" etc, de paranoia wordt hen gewoon aangepraat.
Dat is altijd al zo geweest toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar ze zijn kennelijk wel in de meerderheid. Die domme mensen.
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom ben je dan in vredesnaam voor dit soort niet werkende, geldverspillende en in-effectieve maatregelen?.
Dat maakt het toch des te raarder om te zeggen dat een meerderheid over een minderheid mag beslissen...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:40 schreef Adelante het volgende:
Dat is altijd al zo geweest toch?
Ah, sweet indifference. Hét smeermiddel der democratie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien, maar mij zal het geen flikker boeien.
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:41 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen ben!! Waarom zou ik mij druk gaan maken om iets dat mij totaal niet kan boeien?
Van mij mogen ze ook wel doorvoeren dat er bijvoorbeeld op elke straathoek een roze paaltje staat, het kost geld en is in-effectief, er zal een minderheid tegen zijn die er weinig heil in zien/ het vervelend vinden, maar mij zal het geen flikker boeien.
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Wow. Het boeit je geen flikker, en toch vormen je posts de hoofdmoot van dit topic.
Toch een hoop energie verspild, voor het verdedigen van iets wat je absoluut niets boeit.
Sorry, maar 'omdat ik er niet tegen ben' is nou ook niet echt een winnaar in debatwedstrijden gebleken.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.
"Omdat ik het niet wil" vind ik namelijk geen argument.
Als dit een debat is trek ik mij terug omdat ik er geen zin in heb. Een discussie zie ik echter nog wel zitten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sorry, maar 'omdat ik er niet tegen ben' is nou ook niet echt een winnaar in debatwedstrijden gebleken.
Nee hoor, ik denk dat voor zaken als het aanleggen van dijken, wegen en het verzorgen van goed onderwijs er een heel erg groot draagvlak is te vinden. Dicht tegen de 100 % aan schat ik. Op die gebieden kun je dus ver komen. Van de meer controversiele punten zou de democratie af moeten blijven omdat er geen reden is om aan te nemen dat een standpunt van de meerderheid superieur is aan het standpunt van de minderheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:37 schreef karr-1 het volgende:
Omdat dat nu eenmaal het systeem is waar we in dit land voor gekozen hebben. De meerderheid beslist, als we rekening moeten houden met elke mogelijke minderheid, dan komen we nooit ergens.
Ik vind privacy toch een behoorlijk groot argument eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:44 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat mij een goede reden word gegeven waarom jullie er zo tegen zijn! Die ben ik nog niet tegengekomen.
"Omdat ik het niet wil" vind ik namelijk geen argument.
Waarom? Het boeit je toch niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Als dit een debat is trek ik mij terug omdat ik er geen zin in heb. Een discussie zie ik echter nog wel zitten.
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind privacy toch een behoorlijk groot argument eigenlijk.
Miljoenen mensen die hun privacy moeten opgeven omdat er dan misschien, wellicht, ooit, in de verre toekomst een mogelijke terrorist eventueel iets makkelijker aangehouden kan worden is best wel.... raar.
Ja, als als als. Als het maar veilig is. Als er maar geen misbruik van wordt gemaakt. Ik heb niks te verbergen. Ik doe niks fout.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mensen met Big-Brother paranoia.
Heb je niet liever dat ze het écht veiliger maken, ipv je een veilig gevoel te geven? Hoe weet je zo zeker dat de overheid zich in dit geval op (juiste) onderzoeken gebaseerd heeft? Is zoveel blind vertrouwen in 'de overheid' niet wat misplaatst gezien ervaringen uit het verleden?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:48 schreef LasTeR het volgende:
Iedereen heeft zijn principes en dat is zeer begrijpelijk, maar feit is dat Nederland ook criminelen/potentiële terroristen heeft. Als de overheid ervan overtuigd is (mits onderzoek etc) dat dit gaat helpen voor het tegengaan van criminele activiteiten, en de burgers van dit land een 'veiliger gevoel' kan geven, mogen ze dit van mij best doorvoeren. Natuurlijk is er een minderheid die er tegen is maar waar is dat niet mee?
Ja, is dat gek? Of omdat mijn internetgedrag gelogd en tig jaar bewaard wordt? Of omdat de politie amper nog reden heeft mijn telefoonverkeer af te luisteren? Of omdat ik op elke straathoek gefilmd wordt tegenwoordig? Meer voorbeelden nodig?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?
Ah dus je wilt dat soms de democratie wel geld en soms niet? Je beseft natuurlijk wel dat we dan een totaal onwerkbaar systeem krijgen omdat de een iets wel onder democratie vind vallen, terwijl een ander dat niet vind. Wie gaat dat bepalen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik denk dat voor zaken als het aanleggen van dijken, wegen en het verzorgen van goed onderwijs er een heel erg groot draagvlak is te vinden. Dicht tegen de 100 % aan schat ik. Op die gebieden kun je dus ver komen. Van de meer controversiele punten zou de democratie af moeten blijven omdat er geen reden is om aan te nemen dat een standpunt van de meerderheid superieur is aan het standpunt van de minderheid.
Het gaat niet over veel of weinig democratie, het gaat over een klein of grote overheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah dus je wilt dat soms de democratie wel geld en soms niet? Je beseft natuurlijk wel dat we dan een totaal onwerkbaar systeem krijgen omdat de een iets wel onder democratie vind vallen, terwijl een ander dat niet vind. Wie gaat dat bepalen?
Ja hoor, ren maar wegquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef LasTeR het volgende:
Ik heb eigenlijk geen plaats in deze discussie simpelweg omdat het mij niet uitmaakt of ze het nu wel doorvoeren of niet. Ik ben niet de simpele nederlander die zich van alles aan laat praten maar ook niet de nederlander die alles wantrouwt wat er beslist wordt. Veel plezier met dit topic.
Ah we vallen weer terug op het "de overheid heeft het slechtste met je voor" principe. Je kunt er op wachten in dit soort discussies.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, als als als. Als het maar veilig is. Als er maar geen misbruik van wordt gemaakt. Ik heb niks te verbergen. Ik doe niks fout.
Het vervelende is dat jij NIET bepaald wat fout is. Dat bepaalt de regering. Voor je. Nu doe je niks fout nee, maar wie weet straks wel. Zonder dat je het weet. Ben jij ff mooi de lul.
Je word overal gefilmd?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, is dat gek? Of omdat mijn internetgedrag gelogd en tig jaar bewaard wordt? Of omdat de politie amper nog reden heeft mijn telefoonverkeer af te luisteren? Of omdat ik op elke straathoek gefilmd wordt tegenwoordig? Meer voorbeelden nodig?
Om het hellend vlak dat het inhoud.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Maar waarom voel je je dan aangetast in je privacy? Om je vinger afdrukje en gelaatstrekken?
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet. Alleen de mensen die er in zitten veranderen elke 4 jaar, dat hebben we met zijn allen zelf in de hand.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het gaat niet over veel of weinig democratie, het gaat over een klein of grote overheid.
Zolang er goede argumenten voor zijn, zie ik er geen enkel probleem in. Veiligheid is misschien een zwak en onmeetbaar argument, ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Om het hellend vlak dat het inhoud.
Tot voorkort was het niet verplicht een identificatie bij je te hebben. Dat is ondertussen verplicht ondanks veel weerstand. En nu wil men die verplichting al gaan aanscherpen met een scan....
Het is een feit dat er steeds meer cameras komen in liften, winkels, straten etc. Overal is misschien te veel, maar je loopt per dag zeker een paar keer langs een camera.quote:
Helaas niet, nee.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet.
Je geeft zelfs binnen één post aan dat de goede argumenten die je nodig hebt er niet zijn. En zelfs als het WEL goede argumenten zijn is het nog steeds raar dat miljoenen mensen hun privacy moeten inleveren voor de de kleine kans dat er wat mee voorkomen wordt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zolang er goede argumenten voor zijn, zie ik er geen enkel probleem in. Veiligheid is misschien een zwak en onmeetbaar argument, ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.
Mja...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:55 schreef karr-1 het volgende:
ik ben blij dat er mensen zijn die zich om mijn veiligheid bekommeren.
De overheid bestaat uit meer dan gemeenteraden, provincie besturen en het Binnenhof. Zo'n 950.000 mensen meer dus die niet elke 4 jaar veranderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De overheid is niet groot of klein, die veranderd niet. Alleen de mensen die er in zitten veranderen elke 4 jaar, dat hebben we met zijn allen zelf in de hand.
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:57 schreef LasTeR het volgende:
Ik snap gewoon niet wat er erg aan is dat ik meerdere keren per dag gefilmd word, ik snap niet wat er erg is om mijn vingerafdrukken af te staan, ik snap niet wat er erg aan is om mijn internetactiviteiten bij te laten houden door een derde, ik snap het gewoon niet.
En waarom dan toch dat blinde vertrouwen? Sterker nog, de overheid heeft een historie van gefaalde, veel te duren en slecht uitgevoerde of zelfs compleet mislukte projecten.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef LasTeR het volgende:
De overheid zit inderdaad wel heel verkeerd met het innen van geld en hun uitgavenpatroon, dat weten we wel.
Ja. En het zal me niet verbazen als het zover zou komen omdat Nederlanders niet klagen/tegenstribbelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
Ah, dus je begrijpt het wél waarom niet iedereen staat te trappelen om weer een stukje van jezelf openbaar te moeten maken?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:01 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ja. En het zal me niet verbazen als het zover zou komen omdat Nederlanders niet klagen/tegenstribbelen.
Maar gelukkig bestaan er nog normen en waarden en dit zal dus niet voor de wet verplicht kunnen zijn.
Dit is een kleine ingreep die mij niet direct aangaat of aantast in mijn privacy maar jullie hebben blijkbaar een andere opvatting van het woord privacy.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah, dus je begrijpt het wél waarom niet iedereen staat te trappelen om weer een stukje van jezelf openbaar te moeten maken?
Het tast je wel aan in je privacy, je moet toch een gedeelte van jezelf wat nu NIET openbaar is openbaar maken? Dat het jouw niet STOORT is wat anders. En daarnaast heb ik het over het hellend vlak. Het wordt steeds een tikkie erger.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:03 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dit is een kleine ingreep die mij niet direct aangaat of aantast in mijn privacy maar jullie hebben blijkbaar een andere opvatting van het woord privacy.
Ik ben zelf onderdeel van een gemeenteraad en weet dus uit eerste hand dat deze en alle andere groepen die je noemt net zo hard meeveranderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:57 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De overheid bestaat uit meer dan gemeenteraden, provincie besturen en het Binnenhof. Zo'n 950.000 mensen meer dus die niet elke 4 jaar veranderen.
Dat ligt aan het slappe beleid van uitkeringen/laksheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het tast je wel aan in je privacy, je moet toch een gedeelte van jezelf wat nu NIET openbaar is openbaar maken? Dat het jouw niet STOORT is wat anders. En daarnaast heb ik het over het hellend vlak. Het wordt steeds een tikkie erger.
Zie het als belastingen, of accijnsen. Het kwartje van Kok was ook tijdelijk.....
Wat is er dan aan de hand met je privacy? Niet iedereen kan die gegevens zomaar in zien, alleen de mensen die er wat mee moeten. Maar ja, als jij perse paranoia wil blijven doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je geeft zelfs binnen één post aan dat de goede argumenten die je nodig hebt er niet zijn. En zelfs als het WEL goede argumenten zijn is het nog steeds raar dat miljoenen mensen hun privacy moeten inleveren voor de de kleine kans dat er wat mee voorkomen wordt.
Nee dat snap ik niet, leg het eens uit. Een vingerafdruk is heel wat anders als masturbatie dus ik zie het verband niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
Je bedoelt dat er NOOIT wat misgaat met gegevens die in handen zijn van de overheid?? Je bent de koppen in de krant vergeten van 'duizenden persoonsgegevens op straat door fout belastingdienst' en dergelijke?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat is er dan aan de hand met je privacy? Niet iedereen kan die gegevens zomaar in zien, alleen de mensen die er wat mee moeten. Maar ja, als jij perse paranoia wil blijven doen.
Goh. Dat je geen ambtenaar voor het leven meer bent was me al duidelijk, maar dat het verloop bij de overheid nu al zo groot is dat er 950k mensen elke 4 jaar worden vervangen is nieuw.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben zelf onderdeel van een gemeenteraad en weet dus uit eerste hand dat deze en alle andere groepen die je noemt net zo hard meeveranderen.
Dus je zou het niet erg vinden als je in een intiem moment door een volslagen vreemde bekeken wordt?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet, leg het eens uit.
Ik trek dan ook nergens die parallel. Wel begrijpend blijven lezen.quote:Een vingerafdruk is heel wat anders als masturbatie dus ik zie het verband niet.
welk deel houd je nog over dan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:21 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik laat dmv een voorbeeld blijken dat ik er geen probleem mee heb een deel van mijn 'privacy' in te leveren.
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:17 schreef DeSnelkiezer het volgende:
[..]
welk deel houd je nog over dan?
Let maar op. Dat verandert ook in de toekomst...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
[..]
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Deze dingen.
Kwestie van een wetswijziging erdoor drukken en dan mag het wel. Je kunt er op wachten .... het "gebruiken" van opgeslagen vingerafdrukken is nu ook onwettig. De BV Nederland wil meer bevoegdheden dus hoppa .... even een wetswijzigingetje en het is wettig.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Deze dingen.
En hoppa ik heb er lak aan en wordt het een uitdaging om met de vingerafdrukken te gaan klooien.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Kwestie van een wetswijziging erdoor drukken en dan mag het wel. Je kunt er op wachten .... het "gebruiken" van opgeslagen vingerafdrukken is nu ook onwettig. De BV Nederland wil meer bevoegdheden dus hoppa .... even een wetswijzigingetje en het is wettig.
De fouten die er gemaakt worden liggen vaker aan zaken als softwarefouten, dan aan menselijk handelen. Ik zeg ook niet dat er nooit iets fout kan gaan, overal kunnen dingen fout gaan. Maar als het fout gaat is het op relatief kleine schaal en zijn er verder geen schadelijke gevolgen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er NOOIT wat misgaat met gegevens die in handen zijn van de overheid?? Je bent de koppen in de krant vergeten van 'duizenden persoonsgegevens op straat door fout belastingdienst' en dergelijke?
Als je niet inziet dat er steeds meer stukjes van je privacy afgeknabbeld worden, die per stuk wellicht niet zo schokkend zijn, maar als geheel toch een flink brok zijn, ben je blind.
Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus je zou het niet erg vinden als je in een intiem moment door een volslagen vreemde bekeken wordt?
[..]
Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?quote:Ik trek dan ook nergens die parallel. Wel begrijpend blijven lezen.
quote:Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 09:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.
Als vraag. Gebaseerd op je antwoord komt er pas een parallel. Maar ja, als je gaat liegen houdt het allemaal op natuurlijk.quote:Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?
[..]
Ehm, dat geloof je zelf?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
quote:If the system worked correctly, then either (a) freedoms would gradually increase over time, or (b) the balance of state power vs. personal freedoms would remain roughly steady over time. Because the size and power of the USA government have each continued to increase over time (as measured by several factors, such as: number of laws on the books, degree of privacy of the average citizen, size of the government in terms of percentage of GDP, degree of power wielded by the executive branch today compared to just ten years ago, etc), I would judge that the system is not working as intended by its founders.
It is failing, but because it's failing gradually and has taken several lifetimes to get this way, each generation grows up used to "the way things are" (Social Security vote-buying, drug asset forfeiture laws that don't require an arrest or for charges to be brought, warrentless domestic surveillance) and may lament the freedoms lost but do not see the inevitability of the police state. B
Because of the difficulty of a massive takeover and the resistence and uprisings it would cause, freedom is almost never taken away all at once. Instead, it's eroded gradually, little bit by little tiny bit (always "for the children", "for your safety", "to stop terrorists", "to fight [some] drugs"), which suits the statists because it is never given back, making the resulting police state inevitable.
What you're really dealing with here is an almost religious, always unstated belief that the artificial construct of the nation, as personified by state power, is like a massive all-powerful organism and the individuals of which it is composed are akin to cells in the body in the sense that any one of them is expendable and insignificant and they only matter in large numbers. This mentality has become deeply established in the USA, which is why in the news, no crime ever happens to a person - it happens to a Black person, or a White person, or an Asian person, or a woman, or a senior citizen, etc because the group identity has become more significant than the individual identity. This is useful for the goal of the statists, since each group has perceived collective interests in large enough numbers to influence the politics of the State. This is how you dehumanize people and turn them into a label, because it's no longer the mind, body, and soul of an individual who has hopes and dreams and feels pain like you do but just another faceless organization that can only be understood as an abstraction.
Of course you also need to have a war of some kind going on to keep the public in a fearful state, since this is the best way to discourage rational thought and promote a groupthink "pack animal" situation. War on poverty, war on (some) drugs, war on crime, war on terror, war on obesity, etc. are how you get around that pesky Bill of Rights. For example, consider the 4th Amendment, which states:
"The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized."
Because of the War on (some) Drugs, it is now considered acceptable for the police to seize property without bothering to arrest anyone or charge them with any crime (reference [isil.org]). Thanks to the War on Terror, it is now considered acceptable for the feds to intercept communications and execute wiretaps without all that hassle of demonstrating probable cause and obtaining a warrant. Both of these practices, along with the entire idea of fighting an undeclared "war" against a battle tactic (terrorism is a particularly despicable form of guerilla warfare), would have been considered absolutely absurd things that would never happen here 100 years ago, but because of the gradual nature of the erosion of freedom this is where we find ourselves.
What the "Fairness Doctrine" will do for the First Amendment I leave as an exercise for the reader.
Historically, this is really nothing new. The only thing unusual about the USA is the extremely strong "can't happen here, I'm sure our rulers' intentions are pure" mentality that will make the police state a big surprise for many people when it comes. In Germany, Russia, Italy, and anywhere that a modern police state has arisen, this has been the pattern: subordinate the individual to the group, establish a national enemy (did the world's most powerful nation catch Osama yet?), create a climate of general fear and uncertainty, and denounce the pacifists for their lack of patriotism (see this [thinkexist.com]). By this pattern, power is abused and rights are gradually taken away by people who sincerely believe in what they are doing, because only by invoking some idea of "the greater good" (as judged by them, of course) can such injustices be excused. So yes, I do believe our system is failing, even though we have already exceeded the life expectancy of a constitutional republic by about fifty years.
Zie jij een reden om anderen te verplichten dit af te staan, ook al zijn ze hun hele leven modelburger geweest?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Alle internetgegevens van jou worden binnenkort bijgehouden. Alle, altijd. Dat is niet willekeurig, dat is iedereen, om vervolgens naar willekeur in de gegevens te surfen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Deze dingen.
Precies. Niemand had er ooit een probleem mee om bijv. geloofsovertuiging en/of afkomst op te slaan in de bevolkingsadministratie totdat de Duitsers ons land binnen vielen en die administratie ineens gingen gebruiken om systematisch joodse mensen op te pakken.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
Het vervelende is dat jij NIET bepaald wat fout is. Dat bepaalt de regering. Voor je. Nu doe je niks fout nee, maar wie weet straks wel. Zonder dat je het weet. Ben jij ff mooi de lul.
(tevens mini-godwin)quote:Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd deze te herhalen
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:44 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Let maar op. Dat verandert ook in de toekomst...
Verdragen als deze worden omzeild door overheden.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:30 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |