abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60438976
Hmmm misschien dat de eerste chips niet echt op afstand te updaten zijn, maar ik denk wel dat het uiteindelijk mogelijk zal zijn als er meer functionaliteiten in komen.

Zoals ik al eerder zei: stel dat er ee navigatiesysteem of whatever in komt, dan wil je wel af en toe updates er op kunnen gooien, wat uiteraard op afstand moet gebeuren want je gaat geen stekker in je hol steken om de software te updaten.
Zodra dat mogelijk zou zijn, het updaten van de software op de chip, moet je 100% absolute beveiliging hebben. De chip zou uit 2 geïsoleerde delen moeten bestaan: eentje die read-only is en eentje waar je updates overheen kunt gooien.
pi_60594523
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:08 schreef ToT het volgende:
Zodra dat mogelijk zou zijn, het updaten van de software op de chip, moet je 100% absolute beveiliging hebben. De chip zou uit 2 geïsoleerde delen moeten bestaan: eentje die read-only is en eentje waar je updates overheen kunt gooien.
En dan is het niet erg om eentje te krijgen?
pi_60596195
Absoluut nog steeds wel!
  zondag 28 juni 2009 @ 17:42:31 #264
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70451730
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Naar aanleiding van dit topic in NWS vroeg ik mij af wat er gebeurt als je nou een weigert een vingerafdruk en gelaatsscan te laten maken ten behoeve van het paspoort of ID-kaart. Je zou zeggen dat je dan geen paspoort of ID-kaart kunt krijgen, maar dat is illegaal want een paspoort of ID-kaart is tegenwoordig verplicht om op zak te hebben om aan de legitimatieplicht te kunnen voldoen.

Verder kun je zonder ID-bewijs of paspoort niet legaal door het buitenland reizen, op welke grond kan een overheid je dat eigenlijk ontzeggen? En op welke grond kan een overheid burgers eigenlijk dwingen vingerafdrukken en een scan van het gelaat af te staan? Waar haalt de overheid hier de legitimatie vandaan, omdat er een democratisch gekozen parlement is die dergelijke wetgeving goedkeurd? En waarom mag een meerderheid dan een kleine minderheid dwingen om zo'n ingrijpende inbreuk (zo zie ik namelijk het opslaan van mijn vingerafdruk of gelaatsscan) op het lichaam te ondergaan?
In mijn ogen is parlement geen meerderheid in de Ned. samenleving. Ik heb dus nooit mijn stem gegeven om mijn eigen privacy te laten schenden Eigenlijk vind ik de beveiliging wel of niet goed genoeg-verhaal niet erg relevant. Het is gewoon te raar voor woorden wat ze onder CDA/EU de laatste jaren aan het bewerkstelligen zijn. 9/11 war on terrorism ik geloof er helemaal niks van.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schenkstroop op 28-06-2009 17:53:01 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70453260
ik zeg twee woorden " joodse raad" , kijk eens naar de historie!!
  zondag 28 juni 2009 @ 19:20:38 #266
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70453889
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:20 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Hier is het verhaal van de kikker in de pan van toepassing.
Eerst laten wennen beetje bij beetje dus. Tot mensen zelfs een chip "omdat het makkelijk is" niet meer erg vinden. Je hebt nu al mensen die 'zie topictitel' niet erg vinden onder het mom van 'niks te verbergen'
Dat had je onze opas moeten voorleggen, die hadden de granaten van zolder gehaald.

Tsja, en daarnaast worden alle administratieve ellende en de chips en de loonuren giervoor gewoon van de belastinggelden betaald. Maw. wij bekostigen gezamanelijk en sociaal onze eigen gevang.
Alleen de elite wordt hier beter van.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70945088
Wel grappig al die mensen die zogenaamd niks te verbergen hebben. Alsof dat wat uitmaakt. Het gaat erom hoe er met je gegevens om wordt gegaan en dat je niet ineens ergens schuldig voor wordt gemaakt wat je ooit in het verleden hebt gedaan. Ik heb wel wat te verbergen, maar ben wel bereid om iets af te staan, zolang ik wel weet dat het in goede handen is. En daar valt over te twijfelen. Je hebt totaal geen weet wat er allemaal gebeurd met je gegevens. Ook heb je helemaal niet de mogelijkheid om er iets op tegen te zeggen, om er tegen te stemmen op dit soort narigheden, want het wordt gewoon zo ineens ingevoerd, alsof het allemaal maar normaal is. Dat noemen we dan een samenleving van vrijheid. Het verschil tussen de jaren veertig en nu is dat de mensheid nu misschien nog wel extremer om de tuin wordt geleid zonder dat we het ook maar doorhebben. Nu wordt er tegen je gezegd dat het goed voor je is. Dat je je veilig kunt voelen. Dat de zogenaamde gecreeërde terroristen er makkelijker uitgevist kunnen worden.
pi_70947638
Je vingerafdrukafgeven is een zware inbreuk op mensenrechten, je privacy, democratie, en vrijheid. Je word immers verplicht om op zeer jonge leeftijd(vanaf 6 jaar is verplicht) een lichamelijke handeling te ondergaan en een deel van je persoonlijke identiteit prijs te geven, en dat op een leeftijd waarop je hier zelf niets tegen kunt doen, en ook niet in staat bent om de risico's en de schier onredelijkheid van deze handelingen in te schatten.

Maar er schuilt meer gevaar in het massaal verzamelen en opslaan van persoonsgegevens:

Wie garandeert mij dat mijn gegevens veilig zijn, en dat misbruik uitgesloten is? Wie krijgen er allemaal toegang tot deze database, en zullen dit soort gegevens uitgewisseld gaan worden met andere landen?

Lopen we hier geen gevaar? Nu niet, maar in de toekomst misschien? Wanneer er misschien een machtswisseling plaatsvindt en we opeens van een vredelievende democratie veanderen in een maatschappij waarin totaal andere "normen en waarden" gelden? En we opeens mensen van een bepaalde sexuele geaardheid van flatgebouwen wensen te gooien? Of mensen van een bepaalde godsdienstige stroming wensen te 'verwijderen' uit die nieuwe maatschappij? Krijgen die verzamelde persoonsgegevens dan niet opeens een andere 'waarde' en vormt dan datgene wat bedoeld was om ons te beschermen, niet opeens een bedreiging voor velen van ons?

Belachelijk onwaarschijnlijke voorbeelden natuurlijk, waarbij wel even opgemerkt dient te worden dat beide belachelijke voorbeelden nog steeds aan de orde van de dag zijn in verschillende delen van de wereld, en dat de recente wereldgeschiedenis talloze schokkende voorbeelden kent van hoe overmatig toezicht en ongebreidelde persoonsregistratie verkeerd is afgelopen.

Een lijst van deze controle die wij hebben, ook wel bekend als 'velligheid'.

* Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
* Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
* Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
* Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
* Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
* Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
* Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
* Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
* Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
* Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
* Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 12 maanden bewaren (Update: wet doorgevoerd 2008-05-22)
* Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
* Samengevoegde Wet ongebruikelijke transacties en Wet identificatie bij dienstverlening; Alle grote financiële transacties (¤15.000) dienen gemeld te worden. En iedereen moet zich, met terugwerkende kracht, kunnen identificeren bij het openen of hebben van bankrekening of andere financiële diensten (update mei 2008, samenvoegen wetten)
* Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
* Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
* Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
* Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
* OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
* Nationale Sigint Organisatie
* Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.
* Registreren en drie dagen bewaren van alle kentekens op knooppunt bij Zwolle. (Toegevoegd 19 mei 2008)
* Inbreken door de politie op computers van verdachten om bewijs te verzamelen. (Toegevoegd 19 mei 2008)
* Voorgenomen uitbreiding wet op identificatieplicht. Verplichting ID bij je te hebben en vingerafdrukken plus foto’s van iedereen die gearresteerd wordt bewaren in een database (ook als ze onschuldig blijken). (Toegevoegd 10 juni 2008)
* Voorgenomen overeenkomst tussen de VS en Europa om alle gegevens over creditcards, financiën en internetverkeer uit te wisselen (Toegevoegd 29 juni 2008)
* Aanpassing energiewet waardoor alle huishoudens verplicht een zogenaamde slimme meter moeten installeren die in detail bijhoudt wat het verbruik is en waarvan de gegevens eindeloos lang opgeslagen kunnen worden. (Toegevoegd 28 juli 2008)

Zie ook:
http://www.volksopstand2008.nl/
http://sargasso.nl/archie(...)-privacyschendingen/
http://webwereld.nl/articles/49869/

Even ordinair copy-pasten van me blogje
Death solves all problems: no man, no problem.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:03:02 #269
39581 Salvad0R
universal
pi_70948155
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.

Mensen met Big-Brother paranoia.
Definieer "misbruik" en hoe denk je dat te gaan voorkomen?
  maandag 13 juli 2009 @ 22:22:43 #270
39581 Salvad0R
universal
pi_70948889
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:54 schreef PietPrak het volgende:
ik zeg twee woorden " joodse raad" , kijk eens naar de historie!!
nazi-j00z z0mg.
pi_71161202
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
vroeg ik mij af wat er gebeurt als je nou een weigert een vingerafdruk en gelaatsscan te laten maken ten behoeve van het paspoort of ID-kaart.
probeer iets met je rechten in de grondwet,.
i reserve the right to do as i damnwell please.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:13:47 #272
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_71289840
Even een opsomming van de laatste jaren:

Bedrijven kun je vermijden. Bij Google kan je een opt-out doen, maar de overheid is niet te vermijden.
Des te meer reden voor de overheid om behoedzaam te opereren, en te luisteren naar het CBP (iets wat de afgelopen 10 jaar niet meer gebeurd lijkt te zijn).”

2001 Invoering van de TAP-verplichting voor internet verkeer. (1,2)
2002 De politie mag preventief fouilleren. (1,2)
2005 Algemene identificatieplicht. (1)
2006 RFID in passpoort (draadloos op afstand uit te lezen). (1,2)
2006 Alle openbare aanbieders van email en internet moeten NAW gegevens van klanten dagelijks doorgeven aan het CIOT. (1)
2006 Camera toezicht zonder ‘toezicht’ neemt toe. (1,2,3)
2007 AIVD heeft toegang tot alle IND gegevens. (1)
2007 Anoniem reizen in het openbaar vervoer niet meer mogelijk door ov-chipkaart. (1)
2008 Invoering breed toegankelijk elektronisch kind-dossier. (1,2)
2009 Voorlopige afwijzing verplichte slimme energie-meters. (1, 2)
2009 Invoering electronisch patienten dossier. (1,2,3, 4)
2009 Bewaarplicht alle meta-informatie via de ‘Europese route’ met dank aan Donner, tegen de wil van de 2e kamer. (1,2,3,4)
2009 Locatie informatie GSM moet ook 6 maanden opgeslagen worden. (1)
2009 Biometrische kenmerken in paspoort (protesten VN tegen vingerafdruk in paspoort). (1,2)
2009 Uitbreiding DNA database. (1,2,3)

“Als je een kikker langzaam kookt, zal die blijven zitten tot het te laat is. Hoe lang blijven wij zitten? De gevoelstemperatuur is al gestegen van warm naar heet. Het begint een beetje eng te worden in Nederland”, zo merkt Vogel op.

Wantrouwen in overheid
Karin Spaink schreef een column over het wantrouwen van de Nederlandse burger in de overheid. Guusje ter Horst liet in Vrij Nederland weten dat “Een maatschappij functioneert alleen als er een zekere mate van vertrouwen is, en die is in Nederland voor een deel weg.” Ze had moeite met het wantrouwen van de bevolking, maar volgens Spaink heeft zij en het kabinet dat helemaal aan zichzelf te danken. “Ik begrijp niet dat ons kabinet de grondwet telkens met voeten treedt en het dan raar vindt dat hun wantrouwen op ons overslaat. Ik snap al helemaal niet dat leden van zo’n kabinet ons nog durven te vragen hen te vertrouwen.”

“Wantrouwen is naar, dat ben ik hartgrondig met Guusje eens. En ik begrijp niet waarom de burgers van dit land zo keihard door hun eigen overheid als onbetrouwbaar worden weggezet. Waarom geen land ter wereld zoveel eigen burgers afluistert als Nederland. Waarom de regering de gegevens van al onze telefoongesprekken, mails en chats wil laten vastleggen en bewaren. Waarom wordt vastgelegd waar en wanneer we met bus of trein reizen. Waarom er tegenwoordig geen rechter-commissaris meer aan te pas komt om te beoordelen of het terecht is dat de politie onze gegevens van bank, verzekeraar of klantenkaart wil hebben.”

Bron: Security.nl

http://www.ditkannietwaar(...)andse-overheid/.html
pi_72541514
Ik ga hier op reageren.

De overheid eist van ons UNIEKE PERSOONSGEBONDEN Informatie. Wij zijn autonome personen en moeten iets wat ONZE eigendom is afstaan aan de overheid waar ze geen recht op hebben; het behoord uitsluitned onszelf toe!. Dit geeft hen nog grotere controle over het individu. En alles komt te staan in een database die door instanties inzichtbaar is. Steeds meer komen we in de overheids-tang der controle; the Bigbrother dan wel NWO effect. Ik ben volsterkt tegen en zal in geen enkel geval eraan meewerken!

Ik heb de informatielijn gebeld van het BSN en heb daar mijn mening duidelijk gemaakt. Ze hadden er geen direct antwoord op maar wordt zo spoedig mogenlijk erover terug gebeld.

Ook heb ik de gemeente gebeld en kreeg het hoofd van Publiekszaken aan de lijn. Hij zei niet anders te kunnen dan uit te voeren wat de regering hen heeft opgelegd. Hij zei mij dat vele mensen zich er reeds over hebben beklaagd en honderduizen willen het niet! Voorts zei hij dat het in ons geval verstandig is voor 21 sept een nieuw ID aan te vragen zodat de vingerafdrukken niet nodig zijn. Dan heb je 5 jaar geen probleem.
In de tussetijd zei hij dat er procedures gaan aangespannen worde tegen de overheid en daardoor zeker een oplossing zal komen voor mensen die vanuit bepaalde gronden er absolut niet aan willen meewerken!

We dienen eraan te werken alle overheids controle en bemoeienis tegen te werken. Zorg dat je verzekerd bent bij bv ARAG rechtsbijstand die als het erop aankomt een procedure tegen de staat zullen beginnen. (Dat is in onze buurtschap ook het geval vanwege een zendmast die men wil plaatsten en waar de plaatselijke bevolking tegen is).

Dus zorg voor een nieuw ID en op tijd! Verder kan je altijd overgaan tot burgelijke ongehoorzaamheid en de brui geven aan een ID. Zorg dat de gemeente op de hoogte is via een gemotiveerd schrijven zoals gewetensbezwaren of conflict met je geloofsovertuiging etc.

Gaat de polite bekeuren...ze doen maar, je rechtbijstand zal er zeker op inspringen en de zaak voor de rechter slepen. Aan sommige zaken moet je vierkant schijt hebben en niet laf zijn. Je bent autonoom immers! Vergeet niet dat tienduizenden NL'rs er ook zo over denken en je niet alleen staat. Hoe meer mensen tegen de staat ingaan des te minder hebben ze te zeggen! misshien kunnen ze je straffen maar het is alleen straf als je het ook als straf ziet. Wees vrij in denken en doen! boete? ik zal nooit betalen. en ik heb er ook geen last van. ga nooit in op dwingelaarij van de overheid. ze kunnen je nooit dwingen zolang je maar voet bij stuk houdt. met mij prate erover kan: whitepalmbeach at hotmail punt com
pi_72542285
Nerd. De regering is het enigste orgaan in Nederland dat een monopolie heeft op geweld. Jij bent niks tegen de staat. Slik maar en buk maar.

Het gevecht is gevochten.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_72557440
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:00 schreef Rechterbal het volgende:
Nerd. De regering is het enigste orgaan in Nederland dat een monopolie heeft op geweld. Jij bent niks tegen de staat. Slik maar en buk maar.

Het gevecht is gevochten.
Lijkt me niet. Het volk heeft echt wel invloed als we massaal in opstand komen. De heren politici willen ook gewoon herkozen worden.

Enne....schelden is niet nodig he!
  woensdag 9 september 2009 @ 09:40:49 #276
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72574581
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Het volk heeft echt wel invloed als we massaal in opstand komen. De heren politici willen ook gewoon herkozen worden.
Ja maar in dit walgelijke kutand mogen we niet (meer) in opstand komen.
En vergeet niet dat we in inmens ziekelijke en corrupte justitie hebben.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:43:27 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72574623
Overigens staat in de nieuwe Frontier Magazine een artikel over de heringevoerde NAZI-paspoorten. Want
dat zijn inmiddels onze paspoorten, maar dan een factor tig erger.

Wanneer wordt dit achterlijk gehouden land eens wakker!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72577291
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
Overigens staat in de nieuwe Frontier Magazine een artikel over de heringevoerde NAZI-paspoorten. Want
dat zijn inmiddels onze paspoorten, maar dan een factor tig erger.

Wanneer wordt dit achterlijk gehouden land eens wakker!
Qua inhoud mogelijk wel, want de identificerende gegevens van een natuurlijk persoon zijn niet veranderd in de tussenliggende 65 jaar, een vingerafdruk is nog steeds een vingerafdruk, net als een pasfoto. En een identificatienummer, wat we hier BSN (voorheen SoFi) noemen is nou eenmaal makkelijker in de diverse systemen dan 10+ variabelen die tesamen 1 persoon kunnen identificeren. (jij als IT-er weet vast wel hoe onnodig gecompliceerd een samengestelde sleutel in een database werkt)

Het woordje "Nazi" komt om de hoek kijken als we de toepassing van die verzamelde gegevens bekijken, en dat is toch echt fundamenteel anders nu. Ondanks de mening van sommigen, is de overheid niet van plan bepaalde groepen te deporteren en te vermoorden, en dus gaat de vergelijking compleet mank.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72595955
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja maar in dit walgelijke kutand mogen we niet (meer) in opstand komen.
En vergeet niet dat we in inmens ziekelijke en corrupte justitie hebben.
Je generaliseert nu nogal. Niet elke beslissing die gemaakt wordt is per definitie fout. Ja, de "ratten" als Tonino enzo, dat is weer een misselijk staaltje hand-boven-hoofd houden maar ander zaken wel.

En als het volk als 1 opstaat en in opstand komt tegen extreme maatregelen (wat dit in mijn ogen nog niet is) kan de regering daar niet omheen. Alleen durft/doet niemand dit, schijnbaar omdat men toch "tevreden genoeg" is.

Uiteraard heb je als individu alsnog de keuze dan in een ander land te gaan wonen he, als men het hier zo vreselijk vindt Saudi-Arabie schijnt niet zo corrupt te zijn
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 9 september 2009 @ 23:50:25 #280
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72602209
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Qua inhoud mogelijk wel, want de identificerende gegevens van een natuurlijk persoon zijn niet veranderd in de tussenliggende 65 jaar, een vingerafdruk is nog steeds een vingerafdruk, net als een pasfoto. En een identificatienummer, wat we hier BSN (voorheen SoFi) noemen is nou eenmaal makkelijker in de diverse systemen dan 10+ variabelen die tesamen 1 persoon kunnen identificeren. (jij als IT-er weet vast wel hoe onnodig gecompliceerd een samengestelde sleutel in een database werkt)

Het woordje "Nazi" komt om de hoek kijken als we de toepassing van die verzamelde gegevens bekijken, en dat is toch echt fundamenteel anders nu. Ondanks de mening van sommigen, is de overheid niet van plan bepaalde groepen te deporteren en te vermoorden, en dus gaat de vergelijking compleet mank.
Nazi komt toch van 'National Socialismus'? Ik heb mijn school niet afgemaakt maar socialisme is toch een voorbode voor facisme/controlezucht van de overheid? Alles wordt verdeeld, ook de schulden door het nieuwe monetaire geld om de crisis te lappen, dat de toekomstige generatie lekker gezamenlijk mag terugbetalen aan de centrale banken. Op een gegeven moment loopt het de spuigaten uit met de regelzucht van de overheid dat er opstanden komen. En dan moet de de overheid wel met harde hand ingrijpen willen ze orde handhaven. En zie daar facisme/politiestaat. toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')