abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:06:09 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56766017
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er NOOIT wat misgaat met gegevens die in handen zijn van de overheid?? Je bent de koppen in de krant vergeten van 'duizenden persoonsgegevens op straat door fout belastingdienst' en dergelijke?

Als je niet inziet dat er steeds meer stukjes van je privacy afgeknabbeld worden, die per stuk wellicht niet zo schokkend zijn, maar als geheel toch een flink brok zijn, ben je blind.
De fouten die er gemaakt worden liggen vaker aan zaken als softwarefouten, dan aan menselijk handelen. Ik zeg ook niet dat er nooit iets fout kan gaan, overal kunnen dingen fout gaan. Maar als het fout gaat is het op relatief kleine schaal en zijn er verder geen schadelijke gevolgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:08:40 #92
152789 karr-1
pi_56766030
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus je zou het niet erg vinden als je in een intiem moment door een volslagen vreemde bekeken wordt?
[..]
Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.
quote:
Ik trek dan ook nergens die parallel. Wel begrijpend blijven lezen.
Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?
quote:
Snap je wat er erg aan is om voor een politieagent te moeten masturberen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 09:11:22 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56766044
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als daar een noodzaak voor is dan zou ik er geen probleem mee hebben nee.
right
quote:
Hoe moet ik deze zin dan anders uitleggen ?
[..]
Als vraag. Gebaseerd op je antwoord komt er pas een parallel. Maar ja, als je gaat liegen houdt het allemaal op natuurlijk.
pi_56766055
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als jij het dus niet eens bent met de plannen die er nu gemaakt worden dan heb je dus enkele jaren geleden niet op de goede partij gestemd lijkt mij.
Ehm, dat geloof je zelf?
Ik heb op een partij gestemd die niet in de coalitie zit; myth busted.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:15:31 #95
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56766068
Mooi stukje. Komt van Slashdot. Gaat over de US, maar hier net zo goed van toepassing.
quote:
If the system worked correctly, then either (a) freedoms would gradually increase over time, or (b) the balance of state power vs. personal freedoms would remain roughly steady over time. Because the size and power of the USA government have each continued to increase over time (as measured by several factors, such as: number of laws on the books, degree of privacy of the average citizen, size of the government in terms of percentage of GDP, degree of power wielded by the executive branch today compared to just ten years ago, etc), I would judge that the system is not working as intended by its founders.

It is failing, but because it's failing gradually and has taken several lifetimes to get this way, each generation grows up used to "the way things are" (Social Security vote-buying, drug asset forfeiture laws that don't require an arrest or for charges to be brought, warrentless domestic surveillance) and may lament the freedoms lost but do not see the inevitability of the police state. B

Because of the difficulty of a massive takeover and the resistence and uprisings it would cause, freedom is almost never taken away all at once. Instead, it's eroded gradually, little bit by little tiny bit (always "for the children", "for your safety", "to stop terrorists", "to fight [some] drugs"), which suits the statists because it is never given back, making the resulting police state inevitable.

What you're really dealing with here is an almost religious, always unstated belief that the artificial construct of the nation, as personified by state power, is like a massive all-powerful organism and the individuals of which it is composed are akin to cells in the body in the sense that any one of them is expendable and insignificant and they only matter in large numbers. This mentality has become deeply established in the USA, which is why in the news, no crime ever happens to a person - it happens to a Black person, or a White person, or an Asian person, or a woman, or a senior citizen, etc because the group identity has become more significant than the individual identity. This is useful for the goal of the statists, since each group has perceived collective interests in large enough numbers to influence the politics of the State. This is how you dehumanize people and turn them into a label, because it's no longer the mind, body, and soul of an individual who has hopes and dreams and feels pain like you do but just another faceless organization that can only be understood as an abstraction.

Of course you also need to have a war of some kind going on to keep the public in a fearful state, since this is the best way to discourage rational thought and promote a groupthink "pack animal" situation. War on poverty, war on (some) drugs, war on crime, war on terror, war on obesity, etc. are how you get around that pesky Bill of Rights. For example, consider the 4th Amendment, which states:

"The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized."

Because of the War on (some) Drugs, it is now considered acceptable for the police to seize property without bothering to arrest anyone or charge them with any crime (reference [isil.org]). Thanks to the War on Terror, it is now considered acceptable for the feds to intercept communications and execute wiretaps without all that hassle of demonstrating probable cause and obtaining a warrant. Both of these practices, along with the entire idea of fighting an undeclared "war" against a battle tactic (terrorism is a particularly despicable form of guerilla warfare), would have been considered absolutely absurd things that would never happen here 100 years ago, but because of the gradual nature of the erosion of freedom this is where we find ourselves.

What the "Fairness Doctrine" will do for the First Amendment I leave as an exercise for the reader.

Historically, this is really nothing new. The only thing unusual about the USA is the extremely strong "can't happen here, I'm sure our rulers' intentions are pure" mentality that will make the police state a big surprise for many people when it comes. In Germany, Russia, Italy, and anywhere that a modern police state has arisen, this has been the pattern: subordinate the individual to the group, establish a national enemy (did the world's most powerful nation catch Osama yet?), create a climate of general fear and uncertainty, and denounce the pacifists for their lack of patriotism (see this [thinkexist.com]). By this pattern, power is abused and rights are gradually taken away by people who sincerely believe in what they are doing, because only by invoking some idea of "the greater good" (as judged by them, of course) can such injustices be excused. So yes, I do believe our system is failing, even though we have already exceeded the life expectancy of a constitutional republic by about fifty years.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:17:25 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56766078
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:20 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Mijn vraag aan jou, waarom wel? Want ik zie geen reden waarom ik mij druk zou maken.
Zie jij een reden om anderen te verplichten dit af te staan, ook al zijn ze hun hele leven modelburger geweest?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:23:49 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56766116
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:22 schreef LasTeR het volgende:

[..]

# Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
Deze dingen.
Alle internetgegevens van jou worden binnenkort bijgehouden. Alle, altijd. Dat is niet willekeurig, dat is iedereen, om vervolgens naar willekeur in de gegevens te surfen.

Naar welke website je surft bijvoorbeeld. Naar wie je mailt, en wat er in de onderwerpregel staat. Daarmee wordt je briefgeheim grof geschonden, maar laat het maar aan de overheid over om daar tussendoor te kunnen fietsen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:02:56 #98
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_56766423
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:49 schreef Slarioux het volgende:
Het vervelende is dat jij NIET bepaald wat fout is. Dat bepaalt de regering. Voor je. Nu doe je niks fout nee, maar wie weet straks wel. Zonder dat je het weet. Ben jij ff mooi de lul.
Precies. Niemand had er ooit een probleem mee om bijv. geloofsovertuiging en/of afkomst op te slaan in de bevolkingsadministratie totdat de Duitsers ons land binnen vielen en die administratie ineens gingen gebruiken om systematisch joodse mensen op te pakken.
quote:
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd deze te herhalen
(tevens mini-godwin)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:30:50 #99
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_56766720
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:44 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Let maar op. Dat verandert ook in de toekomst...
Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 16 februari 2008 @ 10:34:50 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56766763
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:30 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Er bestaan gelukkig ook nog dingen als Grondwetten, europese wetten en Internationale Verdragen.
Verdragen als deze worden omzeild door overheden.

De volledige Europese bevolking afluisteren op het gebied van VoIP, internet- en e-mailverkeer.
Geen willekeur, iedereen.
Proportionaliteit? Je zou zeggen dat het belachelijk is, dat vonden advocaten ook, de EU niet.
Briefgeheim? Je zou zeggen dat het niemand boeit wat jij in een brief of als onderwerp op de brief schrijft. Ook geschonden.

Moet ik nog even doorgaan?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:34:07 #101
152789 karr-1
pi_56767485
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, dat geloof je zelf?
Ik heb op een partij gestemd die niet in de coalitie zit; myth busted.
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
pi_56767583
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:34 schreef karr-1 het volgende:
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:52:25 #103
152789 karr-1
pi_56767826
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
Geen enkele bij mijn weten, maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden. Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
pi_56768315
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:52 schreef karr-1 het volgende:
Geen enkele bij mijn weten,
Ik bedoel maar
Je veronderstelling "dit kon je weten toen je -jaren geleden- op die of die partij stemde", snijdt dus geen hout.
quote:
maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden.
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
quote:
Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Op hoofdlijnen: ja
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 februari 2008 @ 12:30:08 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56768555
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56768593
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:54:26 #107
152789 karr-1
pi_56768959
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef r_one het volgende:
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
pi_56769263
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens.
Dream on

De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
quote:
Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag: jij haalde het verhogen van "de veiligheid" aan (in de verkiezingstijd, dus in de zin van anti-terrorismebestrijding).
.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:09:58 #109
203548 abondance
The power of attraction
pi_56775424
Binnenkort zullen alle nieuws feiten doorgesluist moeten worden naar BNW
zelfs zoiets als paspoorten en identificatie ???? in BNW
lachen jongens
http://video.google.com/videoplay?docid=-7334416091726596075
Gewone mensen willen geen oorlog en laten zich misleiden door degene die er geld aan verdienen.
pi_56777069
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.

Mensen met Big-Brother paranoia.
Mijn probleem met registraties is dat dit niet gebeurd.

v.b.:
quote:
De opslag van hielprikjes bleek zonder medeweten van de ouders te gebeuren. Bovendien bleek het kinderbloed te worden gebruikt voor onderzoeksdoeleinden waarover het RIVM ook na herhaalde verzoeken geen volledige openheid van zaken wil geven.
http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=308

Laat die naaktfoto maar zitten, doe maar wat bloed, of kots.

http://www.abc.net.au/news/stories/2007/06/21/1958252.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_56779617
Laster schreef op de eerste pagina toch wel de meest interessante opmerking in dit topic, muv het verhaal gepost door Slarioux (lees het nog maar een keer)
Het gaat mij om de volgende opmerking:
quote:
En sowieso dat een liedje van lange frans zorgt voor 'nieuwe' gesprekstof in de tweede kamer? Het is een amateur-overheid.
Het heeft mij zelf verbaasd dat ze hier een nummer over hebben gemaakt, maar dat terzijde..
Als je het lied beluistert en een beetje op het internet gaat surfen, zul je merken dat het stuk voor stuk goede vragen zijn waarop wij als burger nooit een antwoord zullen krijgen.. als het aan de politiek ligt tenminste. Antwoorden zijn er wel te vinden, maar door de bomen kun je tegenwoordig het bos niet meer zien met al die propaganda, spam en halve waarheden en leugens die overal en nergens opduiken.

Het hele probleem met deze ontwikkeling is dat het niet werkt waarvoor het zou moeten werken (iig wat ze ons vertellen) en vooral ook niets toevoegt aan de veiligheid. Het is overduidelijk Doublespeak..
Als ik naar de politiek luister is het altijd:
"Als je ons vertrouwt, dan wordt het veiliger"
Vervolgens voeren ze wetten en regels in.
De media bericht ons daarbij voortdurend over alle ellende en gevaar in de wereld en laat een zo eenzijdig mogelijk beeld van de werkelijkheid zien waardoor men het gevoel krijgt dat we in een heel gevaarlijke wereld leven.
Kernwoorden zijn o.a.: Al Qaeda, Bin Laden, Terrorisme, Geweld (en vul zelf maar aan)
En dan kijken we naar de politici en die zeggen ons vervolgens: "zie je wel, deze wetten en regels zijn nodig, want het is een gevaarlijke wereld."

En dat gaat nu al een hele tijd door, want wat ze werkelijk willen laten ze niet doorschemeren.. Zuppa-Europa...

Als het kabinet dit (vingerafdruk/scan/dna --> op weg naar de chip?) zelf niet als wet gaat invoeren, dan zal het wel van hogeraf door Brussel worden opgelegd.. La Bête..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:21:51 #112
152789 karr-1
pi_56782083
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:22:26 #113
152789 karr-1
pi_56782096
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Dream on

De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
[..]
Ik neem aan dat je dan ook voorbeelden hebt waarbij dit wel gebeurd is?
pi_56782163
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
Paranoide
De realiteit:
quote:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen ter bestrijding van identiteitsfraude zouden worden gebruikt.
.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:30:10 #115
152789 karr-1
pi_56782264
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Paranoide
De realiteit:
[..]
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
pi_56782409
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef karr-1 het volgende:
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
Vrijwel elk bericht over dit onzalige plan, neem maar een willekeurige, b.v. http://www.nu.nl/news/143(...)ers_in_database.html

Bron: ANP

Slim genoeg nu?
.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:58:35 #117
152789 karr-1
pi_56782834
quote:
Een woordvoerder van het ministerie bevestigde vrijdagavond een bericht hierover van RTL Nieuws. De database mag alleen worden geraadpleegd op verzoek van de officier van justitie.

Verdachte

De officier kan de vingerafdrukken gebruiken om de identiteit van een verdachte te bepalen als hij een concrete verdenking heeft.
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
  zondag 17 februari 2008 @ 00:01:57 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56782900
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Je vindt het een glashelder antwoord?
  zondag 17 februari 2008 @ 00:04:57 #119
152789 karr-1
pi_56782934
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je vindt het een glashelder antwoord?
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
  zondag 17 februari 2008 @ 00:08:16 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56782974
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...

Als je zegt dat de overheid zich ongeveer nooit houdt aan eerder gemaakte uitspraken, ben je ineens een complot-denker. Ik weerleg dat, de overheid is te incapabel om een complot bij elkaar te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')