Wat is bliss ... we worden steeds meer als nummertje/batterij gebruikt. Als er maar een 42' scherm is dan is het best.quote:Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
@ Vedanta_veri: helemaal mee eens: het gros van de mensen is in de jonge jaren te druk bezig met mode en met feesten, en in de volwassen jaren met het werk en met het gezin. Uiteraard is het werk belangrijk voor als je een beetje fatsoenlijk wil leven in deze maatschappij, en uiteraard is je gezin ook belangrijk.
Maar te veel aan je hoofd hebben om stil te staan bij de dingen in het leven? Dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard helpt het wel als je een partner of een vriendengroep hebt die ook graag filosofeert, maar je kop in het zand steken zodra er moeilijke dingen ter sprake komen? Nee, dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.
Aan de andere kant: ignorance is bliss.
huur wordt dramatisch hoger. koopwoningen kelderen juist.quote:Wil je gelukkig leven, dan kun je het beste een mak schaap zijn die alles braafjes slikt. Hoe meer je nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt: de dreiging van de oorlog met Iran, toenemende files, hogere olieprijzen, duurder wordende woningen,
Voor biobrandstof .. dus dat is helemaal niet zo goed. Schouderklop voor NL, grootste boskapper ter wereld.quote:ontbossing van het regenwoud,
Global warming is een smerige leugen het wordt alleen maar kouder sinds 1997. 2007 was juist de snelste daling in onze meetgeschiedenis. 0,7 graad in een jaar.quote:smeltende ijskappen
financiele zekerheid is wel waar, maar aan de andere kant je wilt je huis, vette auto, wii, plasma-tv behouden.quote:luchtvervuiling, genetische manipulatie, overbevolking, schendingen van mensenrechten, wreedheden tegen dieren, een overheid die steeds meer dingen verbiedt of juist verplicht, bezuinigingen, toegevoegde troep in je voedsel en andere gebruiksmiddelen waarvan je amper weet wat het is, gevangen zitten in een baan die je niet leuk vindt, maar waar je ook niet weg kunt omdat je financiële zekerheid nodig hebt voor bijvoorbeeld je gezin of om een hypotheek te krijgen, de zin van het leven.............
Joling goed voor je bloeddruk ... Ik moet iedere maand een nieuw TV kopen, nee grapje.quote:Nee, wil je gelukkig zijn, dan kun je beter braafjes je werk doen, thuis je koters een knuffel geven en je vrouw een pakkerd geven, en met een biertje in je hand voor de tv voetbal, GTST en Idols / De Gouden Kooi / troep met Gerard Joling of Gordon gaan kijken. Is beter voor je bloeddruk, een slaaf van de maatschappij zijn....
Hier is het ook bijna zo dat je niet verzekerd meer bent voor al je vingers. Zo als in Sicko verteld wordt.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:01 schreef ToT het volgende:
Mwoah ik vond bezuinigingen wel in het rijtje passen: voor de ziektekosten moet je bijvoorbeeld steeds meer zelf betalen enzo.
Ik weet niet nog steeds niet hoe men het veilig wil maken middels een vingerafdruk. Het enige wat is is dat je sneller verdacht kan worden van een delict. Vingerafdrukken zijn geheel niet uniek. En de scan/meet apparatuur hebben ook nog eens een foutmarge.quote:@ Wombcat: precies; het gevaar voor oneigenlijk gebruik van die gegevens is gewoon groot.
Tja, waarom wordt die vingerafdruk verplicht? Om fraude tegen te gaan? Dat zou inhouden dat je je op een gegeven moment overal moet gaan legitimeren met een vingerafdruk, iets wat ergens in een zwembad hier in Nederland overigens al gebeurt na aanleiding van veel overlast door bepaalde jongeren.
vingerafdruk vervanging voor .... ik weiger. Het systeem is zo lek als een mandje.quote:Ik kan de voordeel er wel van inzien; je hebt in een heel korte tijd vrijwel zeker duidelijk wie degene is die voor je neus staat (behalve in gevallen van fraude, maar dat wordt wel een stuk moeilijker), maar ik vrees dat het enorm kan doorschieten: straks wordt je pinpasje vervangen door je vingerafdruk. Erg makkelijk, je hebt geen pasje meer nodig en hoeft geen code te onthouden, maar ik vrees dat op die manier steeds meer en meer gegevens van mensen centraal opgeslagen en gecombineerd gaan worden.
zo is een Canadese vooraanstaand doctorandus weetikveel aangehouden in 2005/6 2007 die op visite wilde bij zijn zoon in USA. Bij grens is hij aangehouden omdat tádá op het schermpje van de dounaier stond dat meneer 20jaar (ja 20jaar) geleden XTC LSD had gebruikt (voor een medische verslag). Nee niet het land in ... zal is even kijken of ik zijn betoog nog kan terug vinden.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:33 schreef john88 het volgende:
Het leuke is ook: je vertrouwd misschien wel deze overheid. Maar wie is er over 50 jaar aan de macht? Stel je voor dat je met terugwerkende kracht wordt gecategoriseerd en in een bepaalde categorie valt door een corrupte overheid over XX jaar? Goh meneer, uit onderzoek is gebleken dat u 20 jaar geleden zeer veel interesse heeft gehad in de NWO, een hoge functie kunt u wel vergeten. Meneer uit onderzoek is gebleken dat u 10 jaar geleden veel heeft gezocht omtrent ziekte XX, uw zorgverzekering wordt verhoogd met XXX euro de maand.
dat is een groot manco aan het zo fantastisch registreren.quote:Het klinkt nu zeker absurd, maar vergeet niet dat de Duitsers in WOII veel Joden hebben kunnen afvoeren door ons uitstekende bevolkingsregister.
je maar er hoeft maar een handige hackers te zijn achterdeurtje maken .. en al onze gegevens liggen op straatquote:Wie heeft de macht in Nederland nadat er een WO3 is geweest? Denk er eens overna. Indien je er geen problemen mee hebt, prima. Iedereen is hier vrij in
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:41 schreef Basp1 het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als ik mijn nieuwe paspoort per ongeluk steeds in de magnetron leg en op die manier de rfid chip steeds opblaas. (he mijn naam is haas ik weet nergens van)
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
Nee, wacht even.
Wie het recht in eigen hand wil nemen heeft een aantal opties, maar moet wel oppassen, aldus Jenna Wortham. In Amerika kan het knoeien met het paspoort je namelijk 25 jaar cel kosten. Daarnaast wil je het paspoort zelf niet beschadigen, waardoor de magnetron en wasmachine afvallen. De beste manier is dan ook om een hamer of ander hard voorwerp te gebruiken om daarmee de chip te slopen. Paspoorten waarvan de RFID-chip niet werkt zijn nog gewoon geldig, maar kunnen alleen niet meer worden uitgelezen.
bron
Dat heb ik op meerdere sites gelezen, dat een hamer het beste is. Ook omdat een magnetron brandplekken/schade kan achterlaten op het document.
Maar voor je aan de slag gaat:
Een burger meldt dat de chip in zijn reisdocument niet uitgelezen kan worden. Wat is de procedure?
De burger kan bij een van de 27 uitleesvoorzieningen in Nederland controleren of de chip kan worden uitgelezen. Is dat niet het geval dan dient de burger zich te melden bij de uitgevende instantie waar hij/zij het doucment uitgereikt heeft gekregen. De uitgevende instantie neemt het document in en verzend het document naar de producent voor onderzoek. De burger wordt geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek door de uitgevende instantie.
paspoortinformatie.nl
Hoofdstuk VIII. Inhouding en inlevering (van de paspoortwet)
Artikel 54.1
Een reisdocument wordt ingehouden, indien:
a. het van rechtswege is vervallen ingevolge artikel 47 of 48;
b. het zodanig is beschadigd dat daarin opgenomen beveiligingskenmerken zijn aangetast, gegevens niet meer leesbaar zijn of een deel ervan ontbreekt;
wetten.overheid.nl
Onder Hoofdstuk X. Strafbepalingen staat niets over situaties waarin je chip niet meer uitgelezen kan worden, het gaat enkel om vervalsingen e.d.
Máár: Hoofdstuk I. Algemene bepalingen, Artikel 4:
Elk reisdocument blijft na uitreiking rijkseigendom. Onze Minister oefent het eigendomsrecht uit.
En iets slopen wat rijkseigendom is, is weer strafbaar. Maar goed.. je kan er ook per ongeluk een stapel boeken op hebben laten vallen, dat is lastig na te trekken.
Overigens staan er volgens mij wel bepaalde straffen op en kan/word je aangehouden, indien je chip onbruikbaar is/niet kan worden uitgelezen. Maar dat zou ik dezer dagen even moeten opzoeken.
Hoe dan ook: weet wel wat je doet voor je aan de haal gaat en nietsvermoedend naar een grenscontrole gaat of b.v. naar de V.S. vliegt.
Spelfouten op dit soort sites. Niet eens een spellingscheck gedaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[... hij/zij het doucment ....]
[..]
Hier is het verhaal van de kikker in de pan van toepassing.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:03 schreef validname het volgende:
wat ik niet snap is dat de overheid niet gelijk start met het inplanteren van identificatie chips.
Kan z'n chip niet geupdated worden met andere/extra data. En als er dan iets gebeurd dan is opeens jouw chip-code is gespot. Probeer dan maar uit te leggen dat je het niet was. Computers liegen niet (ahummm).quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:03 schreef validname het volgende:
wat ik niet snap is dat de overheid niet gelijk start met het inplanteren van identificatie chips.
biometrische gegevens kunnen gefaked worden. Is al een aantal keer aangetoont...
Dit zal ook wel een agendapunt onderwater zijn, voor de langere termijn.
WEIGEREN
waarom?
omdat ik het absurt vind dat ALLES doorzichtig moet zijn.
- Koopgedrag monitoring
- plaats bepaling
Wat ik kwalijk vind, aangezien het maken van begrotingen en dergelijke zaken hier ook van zullen profiteren denk ik.
Nee.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kan z'n chip niet geupdated worden met andere/extra data.
NEE in de zin van documentatie. Ik geloof er niets van.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:13 schreef soylent het volgende:
[..]
Nee.
Wel kan je 'fake' chips construeren als er er gebruik wordt gemaakt van slechte kwaliteit cryptografische systemen, zoals bijvoorbeeld bij de OV-chipkaart. Dus dan kun je bijvoorbeeld een duplicaat maken van een bestaande chip.
Als vanzelfsprekend staat je strafblad niet op je chip. Op je chip zal een key staan, zoals bijvoorbeeld het burgerservicenummer, die verwijst naar een bestand in bijvoorbeeld het justitieel documentatieregister.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
NEE in de zin van documentatie. Ik geloof er niets van.
Als je een strafblad hebt en dergelijke moet dat ding geupdated worden. Of als je een sex-change doet.
Onderhuids gaat toch niet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |