quote:NEVLAND WIL WEG BIJ FC GRONINGEN
GRONINGEN - Erik Nevland wil met onmiddellijke ingang weg bij FC Groningen. De Noorse aanvalsleider van de club kan een contract tekenen met een looptijd van tweeënhalf jaar bij de Engelse club Fulham. "Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen. Dit is de kans van mijn leven."
'Nu of nooit'
Nevland heeft bij FC Groningen nog een contract tot medio 2010. "Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is om mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31. Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien."
Fulham nam vorige week contact op met Nevland, die bij de Londense club vier à vijf keer zoveel kan verdienen dan bij FC Groningen. Bij terugkeer uit Enschede, waar FC Groningen gistermiddag met 3-1 verloor van FC Twente, sprak algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen nog even met de Scandinaviër. "De standpunten zijn duidelijk", zegt Nijland. "Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. Morgen (vandaag, red.) steken we de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken."
Fulham heeft volgens Nijland nog geen contact opgenomen met FC Groningen om over de transfervoorwaarden te onderhandelen. "En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen."
Ron Jans is overigens afgeknapt op het gedrag van Bruno Silva. "Wat mij betreft mag hij vertrekken", liet de trainer van FC Groningen na de wedstrijd tegen FC Twente weten. "En het liefst zo snel mogelijk. Ik ben de hele situatie meer dan zat." Silva heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Ajax en wil geen wedstrijden meer spelen voor FC Groningen.
Bij Fulham kan hij een half jaar Europees spelen hequote:Op maandag 21 januari 2008 02:41 schreef Jnk18 het volgende:
Hehe als ze Nevland laten gaan, kunnen ze Silva ook niet meer houden lijkt me...
Trouwens, Fulhamals ie pech heeft degraderen ze dit seizoen.. en groningen doet het fantastisch in de competitie die weten wel europees voetbal te halen lijkt me..
Mja lijkt me ook dat je daar een stuk meer verdiend, dat dan weer wel..
Hoor ik daar iemand Kennedy + 2,5 miljoen roepen?quote:Op maandag 21 januari 2008 01:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Laatste poging. Oga plus 1 miljoen voor Silva?
quote:Nevland: Dit is de kans van mijn leven
Noor wil dolgraag verkassen naar Fulham
Hans Nijland probeerde de afgelopen week in Curacao te genieten van een korte vakantie. Maar het was de algemeen directeur van FC Groningen niet gegund. Hij had voortdurend contact met het thuisfront in de Euroborg en keerde zaterdagmorgen met een hoge telefoonrekening in Nederland terug.
Er was overleg over Bruno Silva, de werkweigerende Uruguayaanse rechtsback van FC Groningen, die een overgang naar Ajax probeert te forceren. Er was overleg over de Argentijnse verdediger Mati´as Cahais, die FC Groningen dolgraag met onmiddellijke ingang aan de selectie wil toevoegen. En ineens was er ook dat telefoontje van Henk Veldmate, waarin de manager technische zaken van FC Groningen Nijland vertelde dat Fulham Erik Nevland per direct wil overnemen.
”Ik was daar een beetje down van en ben dat nu nog”, zegt Nijland. ”Ik begrijp dat dit voor Erik een buitenkansje is, maar Erik is een superprof, ons boegbeeld. En hij is enorm populair bij onze supporters. Je komt superlatieven tekort als je over hem praat. Als er één is die wij een mooie overstap naar een andere club gunnen, dan is het Erik wel, maar wij kunnen hem eigenlijk niet missen. Waar blijven wij met onze ambities als wij Erik laten vertrekken. Ik wil er nu even niet meer over zeggen, maar deze zaak ligt me wel ongelooflijk zwaar op de maag.”
Nevland laat weten dat niemand onmisbaar is. ”Dus ik ook niet. Als ik weg ben blijft het echt wel goed gaan met FC Groningen. Met Stef Nijland heeft het in de spits een enorm talent. Dat wordt een hele grote. Het is ook niet zo dat ik weg wil bij FC Groningen omdat het me bij de club niet bevalt. Ik heb het hier prima naar de zin en ik vind FC Groningen een geweldige club, maar deze kans kan ik niet laten lopen. En die kans mag FC Groningen mij ook niet ontnemen.”
Weigert FC Groningen hem te laten vertrekken dan zou dat ’een heel grote teleurstelling’ voor hem zijn, zo laat Nevland weten. ”En ik zou veel tijd nodig hebben om die teleurstelling te verwerken. Nee, ik zal me dan niet gaan opstellen zoals Bruno Silva, dat zou ik nooit doen, maar het gevoel dat ik nu voor FC Groningen heb zal nooit meer hetzelfde worden. Ik hoop niet dat het zo ver komt. Dat zou ik heel jammer vinden.”
Fulham is een club in nood in de Engelse Premier League. De Londense club waarvan de Egyptische zakenman Mohamed Al- Fayed sinds 1997 voorzitter is, staat op de negentiende en voorlaatste plaats. Omdat de prestaties niet strookten met de verwachtingen ontdeed de Londense club zich eind vorig jaar van trainer Lawrie Sanchez. De 60-jarige Engelsman Roy Hodgson, die een maand eerder ontslag had genomen als bondscoach van Finland, is zijn opvolger en moet de in het slop geraakte Cottagers weer op de rails zien te krijgen.
Hodgson was eerder ook trainer van Viking Stavanger, de vorige club van Nevland. Afgelopen week trok Fulham ook al de Noorse verdediger Brede Hangeland aan. Nevland: ”Ik heb FC Groningen kenbaar gemaakt dat ik naar Fulham wil. Dit is de kans van mijn leven.” (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Ron Jans: Dit is een heel lastige
Ron Jans spreekt van een spagaat waarin FC Groningen zit. ”Ik gun Erik het allerbeste, maar dit is een heel lastige. Het is nog niet zover, maar als Bruno Silva bij FC Groningen zou vertrekken en we zouden Erik tegenhouden, dan zou dat wel heel wrang zijn. Maar er komen wel eens situaties dat je geen kant op kunt. Of je wordt ergens toe gedwongen, of je kunt er niet omheen. Maar die januari transferwindow is niet iets waar ik van geniet.”(bron: DvhN, Jan Mennega)
De FC is in elk geval hot. Qua tijd dat het over de FC ging in de voetbalgelulprogramma's, zal ongetwijfeld van recordhoogte zijn geweest gisteren. F***ing transferwindow.quote:’Verhouding met Silva op nulpunt’
”Wat mij betreft mag Bruno Silva vertrekken. Het liefst zo snel mogelijk”, zegt Ron Jans. De persconferentie na afloop van de subtopper FC Twente- FC Groningen (3-1) is zojuist afgelopen. ”Dit is een persoonlijke mening”, gaat de trainer van FC Groningen verder.
”Als hij blijft ben ik professioneel genoeg weer met hem te gaan werken, maar de verhouding met hem zit op het nulpunt.”
Silva aast op een transfer naar Ajax, maar FC Groningen wil vooralsnog niet meewerken aan een overgang. De Uruguayaan weigert nu wedstrijden voor FC Groningen te spelen. Jans: ”Op zo’n manier ga je niet met een club om die je altijd netjes heeft behandeld. Met zo’n speler kan ik niet werken. Ik ben hem liever kwijt dan rijk.”
Algemeen directeur Hans Nijland vindt dat de houding van Silva ’riekt naar chantage’. Volgens Nijland probeert de Uruguayaan de club ’een transfer door de strot te duwen’. Vandaag buigt de clubleiding van FC Groningen zich opnieuw over de zaak-Silva. (DvhN)
Een goeie voor Groningen, maar vrij snel verguisd als Ogararu bij Ajax denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:39 schreef BigKahuna het volgende:
Wat is die Silva een zielig ventje
Wat voor type back is 't eigelijk?
Vooral aanvallend ingesteld begreep ik?
Optie tot koopquote:Op maandag 21 januari 2008 07:45 schreef csar het volgende:
FC Groningen strikt Cahais
GRONINGEN, maandag
Na Bruno Silva, Luis Suárez en Marcus Berg doet FC Groningen weer een buitenlandse aankoop van allure. De Groningers bereikten gisteren een akkoord over een contract voor 4,5 jaar met de linksbenige Argentijnse centrumverdediger Matias Cahais (20) van Boca Juniors. In hoofdlijnen heeft FC Groningen ook een akkoord over een huur van een half jaar met een optie tot koop. „Het gaat alleen nog om een paar kleine dingen”, aldus directeur Hans Nijland. „Het is geweldig dat we erin geslaagd zijn de aanvoerder van Argentinië onder twintig, de wereldkampioen, te halen.”
Bron: Telegraaf
Mee eens, er moeten regels komen voor de winter-transfermarkt. Dit kan gewoon niet de bedoeling zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:14 schreef Prosac het volgende:
Laat Nevland maar gaan.. Silva kan ook maar beter vertrekken.
Nevland gun ik het van harte en Silva wil ik gewoon niet meer zien. Dan maar geen kampioenschap
Maar de TS heeft laten zien spelers die vertrekken goed op te kunnen vangen met betere. Laat het contract van Nevland overigens maar NA 31-1 in gaan, dan kan hij nog een afscheidstournee doen.
godverdomme..
nevland weg..
![]()
![]()
![]()
![]()
Wintertransferperiode die officieel alleen bedoelt zou zijn om blessures te kunnen vervangen.![]()
Ik ben wel benieuwd naar deze spelerquote:
Ze warem hem dus al veel langer aan het volgen en hebben hem vorige week nog bekeken tegen Indenpediente..quote:FC Groningen akkoord met Argentijn Cahais
FC Groningen heeft overeenstemming bereikt met Matias Cahais. De club wil de 20- jarige linksbenige centrumverdediger van de Argentijnse topclub Boca Juniors vastleggen voor een periode van vierenhalf jaar. ”We proberen nu tot een akkoord te komen met de clubleiding van Boca Juniors”, laat algemeen directeur Hans Nijland weten.
FC Groningen hoopt met Boca Juniors overeenstemming te bereiken over een huurconstructie voor het eerste half jaar met daarna een optie tot koop. Nijland: ”En daarin willen we dan het bedrag laten opnemen waarvoor wij hem kunnen kopen. Ik heb het gevoel dat we er met de club wel uitkomen.”
Gistermorgen spraken Nijland, manager technische zaken Henk Veldmate en financieel directeur Erik Mulder met Cahais en diens zaakwaarnemer. FC Groningen was al langer in hem geïnteresseerd, maar de zaak kwam in een stroomversnelling doordat ook andere clubs naar zijn diensten begonnen te hengelen. Cahais was de aanvoerder van het Argentijnse elftal onder 20 jaar waarmee hij vorig jaar zomer in Canada wereldkampioen werd.
Nijland: ”Wij wilden Cahais eigenlijk pas komende zomer aantrekken, maar hebben besloten daar nu al werk van te maken. Wij waren bang dat als wij nu niet toe zouden slaan de vogel anders in de zomer misschien al over het net gevlogen zou zijn.”
FC Groningen stuurde zijn scouts Roy Beukenkamp en Grads Fühler begin vorige week in allerijl naar Argentinië. Zij zagen Cahais met Boca aan het werk in Mar del Plata tegen Indenpediente en raakten onder de indruk van zijn spel. Nijland: ”We hebben ook alle dvd’s gezien van de wedstrijden van Argentinië op het WK onder 20 jaar vorig jaar in Canada.”
Cahais geldt als een kop- en fysiek sterke verdediger met leiderskwaliteiten. Opbouwend kan hij eveneens goed uit de voeten. Nijland: ”Cahais past in de visie van de club. Hij is jong en talentvol.” (bron: DvhN)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |