Dat is wel aan de hoge kant. Maar die Italianen hebben centen zat.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:13 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dat is wat ik heb gehoord via via en het zou afkomstig zijn van de Italiaanse tolk, maar wat er nou waar van is weet ik niet. Voor hetzelfde geld is het uit de dikke Italiaanse duim gezogen.
Dat heb ik ook van iemand binnen de club gehoord (die 8 miljoen en in de winterstop, niet welke club). Maar hoe serieus (lees: betrouwbaarquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:05 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bruno zou dus voor 8 miljoen vertrekken naar La Viola.
quote:Operatie Matthijs succesvol verlopen
Paul Matthijs is vandaag geopereerd aan zijn rechterenkel. Het gewricht van de aanvoerder van FC Groningen is schoongemaakt door voormalig clubarts Gekie Meins. Inmiddels is Matthijs weer thuis.
Vanochtend om tien uur meldde de controlerende middenvelder zich in Almelo bij de arts. Hij zou in eerste instantie onder plaatselijke verdoving worden behandeld, maar werd toch onder narcose gebracht.
Meins heeft bij de kijkoperatie "behoorlijk wat rommel" uit het enkelgewricht gehaald. Toen de verdoving om 15.00 uur was uitgewerkt, mocht Matthijs naar huis. Hij mag zijn been vandaag niet belasten en zal in het nieuwe jaar aanvangen met de revalidatie.
Bron: FC Groningen
1-3quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:55 schreef gelly het volgende:
Wat is het geworden venom ?
Deze lijn voortzetten in 2008.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:01 schreef The_Verve het volgende:
Echt een on-Groningse overwinning.
Dat heeft elke suptopperquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:10 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ZOnder die onnodige 5-1 nederlagen stonden wen u eerst
En dan zag je waarschijnlijk alleen nog maar de tribune achter het doel. Aan de andere kant (hoofdtribune) zat ook een mannetje of 100. Tof om te zien hoe bij 'sta op voor FC Groningen' overal in het stadion groepjes Groningers opstaanquote:Op zondag 30 december 2007 11:01 schreef detulp050 het volgende:
Ook naast het uitvak stonden volgens mij nog zo'n 80 Groningers te feesten na de wedstrijd
"De supporters van Groningen zingen nu dat ze ehh... boven ajax staan."quote:Op zondag 30 december 2007 12:53 schreef Grunner het volgende:
[..]
En dan zag je waarschijnlijk alleen nog maar de tribune achter het doel. Aan de andere kant (hoofdtribune) zat ook een mannetje of 100. Tof om te zien hoe bij 'sta op voor FC Groningen' overal in het stadion groepjes Groningers opstaan![]()
Wij staan boven de Jooooooden![]()
voor één dag dan tenminste...
Was dat niet Jans zelf die dat labeltje erop plakte?quote:Op zondag 30 december 2007 02:38 schreef Karrs het volgende:
Hoorde laatst een geweldige term voor het Groningen-spel thuis; gemaakt door d'een of andere analyst. GTPV. Groningen Thuis Pressie Voetbal. En dat hij het zo geweldig vond om daarnaar te kijken.
How cool is that? Welke subtopper krijgt nou zijn eigen term in de vaderlandse voetbalmedia?
Oh, ok, dacht dat ik het in het DvhN had gelezen.quote:Op zondag 30 december 2007 14:28 schreef The_Verve het volgende:
Nee, was Jan van Halst.
Ik erger me dood aan van Loo. Geen baas in 5 meter (ook niet binnen 2 meter trouwens) en nooit uitkomen. Hij blijft telkens een beetje in de luwte omdat we nu aardig spelen en het minder consequenties lijkt te hebben, maar ik vind hem echt zwaar matig.quote:Op zondag 30 december 2007 14:00 schreef Noca het volgende:
Dat was een leuk avondje op het Kasteel. Tweede helft liep de FC naar mijn idee een tijdje teveel naar achter en werd het af en toe gevaarlijk. Vooral de hoge ballen vanuit vrije trappen vanaf de zijkant...heeft van Loo een 1-meter gebied ofzo? Die gast komt gewoon nooit van zijn lijn af. Heersen in de lucht moet je met je 1m90!
Nijland en Berg zijn me daar een stelletje beweeglijke spitsen zeg, balvast ook nog en beide snel. Wat een luxe![]()
Ondanks zijn goal en assist (geweldige goal die 1-2) vond ik Lovre weer matig.. die moet zijn vorm eens terug gaan vinden.
Leuk sfeertje verder. Heerlijk dat je gewoon met het autootje heen kan en die een paar honderd meter van het stadion parkeert. Beter dan die gallige kut combi's.
Kruiswijk moet blijven!
Gedeeld tweede zelfs. Samen met PSV en Ajax...quote:Op zondag 30 december 2007 14:38 schreef venomsnake het volgende:
Op een gedeelde 3e plek[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 december 2007 14:42 schreef don-diablo het volgende:
Venom heb je de gifjes van de goals ergens staan?
Hier is de samenvatting terug te zien: http://www.rtl.nl/sport/r(...)itzending_Gemist.xmlquote:Op zondag 30 december 2007 14:42 schreef don-diablo het volgende:
Venom heb je de gifjes van de goals ergens staan?
quote:Op zondag 30 december 2007 21:18 schreef detulp050 het volgende:
Je zou het niet zeggen, maar Marcus Berg is een albinoneger uit Frans Guyana, die na een slepende burgeroorlog eerst zijn heil vond in IJsland, maar vanwege het fiscale klimaat uiteindelijk asiel heeft aangevraagd in Zweden en nu ook een Zweeds paspoort heeft. Zijn eigenlijk naam is Butongi Malaka en hij eet het liefst gefrituurde kip
Ja, best wel gek, handschoenen voor een Zweed
quote:Op zondag 30 december 2007 21:18 schreef detulp050 het volgende:
Je zou het niet zeggen, maar Marcus Berg is een albinoneger uit Frans Guyana, die na een slepende burgeroorlog eerst zijn heil vond in IJsland, maar vanwege het fiscale klimaat uiteindelijk asiel heeft aangevraagd in Zweden en nu ook een Zweeds paspoort heeft. Zijn eigenlijk naam is Butongi Malaka en hij eet het liefst gefrituurde kip
Ja, best wel gek, handschoenen voor een Zweed
quote:Britse interesse voor Nijland
ROTTERDAM - FC Groningen wil in de korte winterstop het medio 2009 aflopende contract van Stefan Nijland verlengen.
De pas 19-jarige aanvaller liet zaterdag op het Kasteel nog maar eens zien dat ook het gemis van de geblesseerde aanvalsleider Erik Nevland geen belemmering voor de ploeg van trainer Ron Jans hoeft te zijn om resultaat te boeken.
De Groningers speelden op het uitverkochte Kasteel een prima wedstrijd. Sparta werd met 3-1 verslagen en het spel van talent Nijland, die al gevolgd wordt door enkele clubs uit de Premier League, was om van te watertanden.
Diep in de tweede helft liet hij zelfs een moment van uitzonderlijke klasse zien. De aanvaller draaide cipier Danny Schenkel dol en gaf met een briljant steekballetje ploeggenoot Marcus Berg de kans om het duel te beslissen. De Zweed omspeelde doelman Sander Westerveld, maar zag zijn inzet voorlangs gaan.
Nijland had daarvoor al tweemaal gescoord. Bij de 0-1 ontsnapte hij sluw aan de aandacht van Dele Adeleye en Danny Schenkel. Nadat Sepp de Roover via de muur een vrije trap had benut, sloeg Nijland kort na rust weer toe. Ditmaal als eindstation van een vloeiende aanval: 1-2.
Nijland was na afloop tevreden. Met zijn trotse vader Hans Nijland, directeur van FC Groningen, in de buurt, stond hij de pers te woord. ,,Nadat ik tegen Heracles Almelo mijn eerste competitiegoal had gemaakt, is het vertrouwen toegenomen,’’ zei de spits. ,,Ik moet alleen nog rustiger worden voor de goal.’’
De jeugdinternational zal op korte termijn met de club praten over een nieuw contract. ,,Daar ga ik niet over, maar ik ben de laatste weken lekker bezig. Nee, mijn vader is niet mijn zaakwaarnemer. Daar heb ik iemand anders voor.’’
Bron AD
Speelt inderdaad verschrikkelijk, terwijl hij vorig jaar 1 van de beteren was. Ik herinner me de play-off wedstrijden tegen Feyenoord waarin hij ongrijpbaar was. Die goal en assist was alleen in deze wedstrijd, maar volgens mij hefet ie de potten ervoor naast geen knikker geraakt te hebben ook geen assist of goal weten te maken. Vodn hem tegen PSV ook de enige die een onvoldoende verdiende, ondanks het mooie hakballetje bij de 1-0 (shit, dat was ook een assist van hemquote:Op zondag 30 december 2007 14:49 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Lovre speelt als een dweil maar krijgt telkens een assist en nu zelfs een doelpunt op zn naam. Ook knap
quote:Kruiswijk is er nog niet uit
'Kruiswijk moet blijven', scandeerden de supporters van FC Groningen tijdens het duel met Sparta (1-3), afgelopen zaterdag. Maar of de verdediger gehoor zal geven aan die oproep weet hij nog niet.
"Ik ben er nog niet uit", zei Kruiswijk tegenover ELF Voetbal over de contractaanbieding die hij van FC Groningen heeft gehad. "Eigenlijk is mijn situatie sinds de zomer niet veranderd." Toen zei de linkspoot in een interview met ELF Voetbal klaar te zijn voor de volgende stap. "Ik wil snel een stap omhoog maken", aldus Kruiswijk in het julinummer. "Het zal dan een Nederlandse topclub moeten worden, want het heeft geen zin om de concurrentie van FC Groningen te gaan versterken. Maar het buitenland lijkt me ook mooi. Engeland, Duitsland en Spanje zijn fantastische landen om te spelen."
FC Groningen heeft hem nog geen deadline gesteld voor de beslissing. "Als dat zo ver is, zal mijn zaakwaarnemer of ik dat wel horen, neem ik aan. Blijven zou geen straf zijn, maar zoals ik een paar maanden geleden al zei: ik zou ook wel eens ergens anders willen kijken."
bron: ELF
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op maandag 31 december 2007 12:35 schreef MaxPower het volgende:
Welnee man. Groningen is juist een collectief zonder uitblinkers. Silva is inderdaad erg goed en die zou wel weg kunnen gaan, maar dat is wel op te vangen, die gozer uit de jeugd vind ik niet slecht. De rest blijft minimaal tot de zomer.
Het is geen geldkwestie. Er is niets mis met het aanbod van Groningen (heeft Kruiswijk zelf ook aangegeven), maar hij wil echt iets anders. Het kan best zijn dat hij nog bijtekent, maar wanneer er zich een leuke club voor hem meldt is hij gewoon weg helaas.quote:Op maandag 31 december 2007 10:55 schreef Thomas87 het volgende:
Geef Kruiswijk even 2 ton meer dan ie nu verdiend en hij blijft heus wel.
Liever naar Feijenoordquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:55 schreef Brammie het volgende:
Kruiswijk zie ik wel naar Ajax of PSV vertrekken
bron: www.voetbalmax.nlquote:Nijland naar Derby County
Stefan Nijland is voor een bedrag van 1,5 miljoen euro van FC Groningen naar Derby County vertrokken.
De aanvaller brak onalngs door bij FC Groningen en dat bleef niet onopgemerkt. Eerder meldde verschillende media al dat meerdere Engelse clubs interesse hadden in de speler. Het talent heeft een contract van 4,5 jaar ondertekend bij de Engelsen.
Dat zou geweldig zijn..quote:FC Groningen en Silva willen verder met elkaar
FC Groningen hoopt binnenkort overeenstemming te bereiken met Bruno Silva (27) over een nieuwe verbintenis. Ondanks aanhoudende geruchten over interesse van onder meer het Italiaanse Fiorentina, heeft de Uruguyaan de clubleiding laten weten dat hij wel wat voelt voor een langer verblijf in het noorden. 'En daar hebben wij natuurlijk wel oren naar', zegt Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen.
VI
quote:UITSLAG POLL: Bruno Silva beste rechtsback eerste competitiehelft
Bruno Silva is door de bezoekers van Goal.com gekozen tot de beste rechtsback van de eerste helft van het seizoen in de Eredivisie!
De Groninger kreeg 39% van de stemmen en eindigde ruim voor Gianni Zuiverloon (20%), Gretar Steinsson (20%), Theo Lucius (11%) en Luke Wilkshire (9%).
Gisteren werd Heurelho Gomes al genoemd als beste keeper van de eerste seizoenshelft.
Goal.com
En Jans niet te vergeten..quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:27 schreef Grunner het volgende:
http://www.vi.nl/ElftalVanHetJaar2007.htm
Silva, Kruiswijk, Lindgren en Nevland dan maar doen?
Check.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:27 schreef Grunner het volgende:
http://www.vi.nl/ElftalVanHetJaar2007.htm
Silva, Kruiswijk, Lindgren en Nevland dan maar doen?
quote:Kruiswijk moet blijven!
"Al jaren is Arnold Kruiswijk de Groningse rots in de branding in de verdediging van onze FC. Sinds jaar en dag speelt deze geboren Appingedammer voor de Noordelijke trots. Arnold heeft een aanbod van FC Groningen gekregen om zijn aflopende contract te verlengen, maar hij twijfelt. Wij gaan hem echter het laatste zetje in de rug geven om de enige juiste keuze te maken: bijtekenen!" Aldus een oproep van de Groningen Fanatics.
"Onlangs is de website www.kruiswijkmoetblijven.nl opgezet, waar iedereen een bericht achter kan laten om Kruiswijk op te roepen te blijven in Groningen. Dat is een prima initiatief en de Groningen Fanatics willen dat initiatief graag door trekken in het stadion.
Daarom roepen de Groningen Fanatics alle supporters van FC Groningen op om zaterdag 12 januari 2008 bij de thuiswedstrijd tegen Excelsior op een visuele manier duidelijk te maken dat Arnold bij ons moet blijven. Dus pak een doek, behangrol, laken, en noem maar op uit de kast en laat Arnold zien dat wij achter hem staan en dat hij bij FC Groningen moet blijven. Natuurlijk zullen wij als Groningen Fanatics ons ook niet onbetuigd laten!
Verder roepen wij jullie op om vanaf de warming-up Arnold ook vocaal te laten horen dat wij vinden dat hij moet blijven. Net als tijdens de laatste wedstrijd van 2007, de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam, moet ook van ons horen dat we graag willen dat hij blijft. Kruiswijk moet blijven!"
Bron: Groningen Fanatics
bron?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:15 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Owja Feyenord wil Silva van Groningen
Feyenoord wil Silvaquote:
Ja ik zie het ook niet op de site staan. ik denk een fake bericht.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:23 schreef venomsnake het volgende:
Ah oke. Heb ik dan niks van meegekregen.
Staat ook niets op de site van RTVNoord.. Maar het zou me niets verbazen. Feyenoord kan wel versterking gebruiken op die positie.
quote:Bruno Silva zeker niet naar Feyenoord
FC Groningen heeft bij monde van directeur Hans Nijland laten weten dat Bruno Silva absoluut niet zal vertrekken deze transferperiode. De laatste dagen doken er vage geruchten op over mogelijke interesse van Feyenoord.
De Rotterdammers zijn op zoek naar een rechtsback en zouden Bruno Silva in beeld hebben. Nijland liet door middel van een sms-bericht aan Wilfred Genee, presentator van Voetbal Insite, weten dat Groningen absoluut niet mee zal werken aan een vertrek van de Uruguayaan.
Voor zover ik weet wil hij na zijn Groningen-periode nog een aantal seizoenen bij Viking Stavanger (zijn oude club) voetballen. Lijkt me ook typisch Nevland eerlijk gezegd.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:24 schreef detulp050 het volgende:
Nevland heeft volgens mij aangegeven dat hij zijn professionele carriere bij Groningen afsluit en daarnaast lijkt Viking Stavanger me nou niet echt een club waar hij zijn ei kwijt kan, technisch gezien.
Mwah van mij mag hij nu al wel weg. Voegt weinig aan de selectie toe.quote:Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Fledderus naar NEC zou ik een ideale oplossing vinden. Maar dan wel pas in de zomerstop. Met een smalle selectie als die van Groningen kun je gewoon niets verkopen zonder een alternatief te halen.
Waar moet ik mijn handtekening zetten om dit te bevestigen? Die gast raakt echt geen pepernoot dit seizoen. Hij kan op dit moment niet meer mee met het niveau van de FC. Verkopen nu je nog kan zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:24 schreef detulp050 het volgende:Fledderus naar NEC, daar zie ik wel brood in. Hij heeft hier toch een bijrol en ik vind hem maar matig. Bij NEC zou hij misschien net een basisplaats kunnen krijgen, dus dat lijkt mij een prima stap. Tonnetje of 4 waard?
Maar het gespeculeer begint alweer in jullie huiskrant.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:03 schreef StarGazer het volgende:
Poot stijf houden met betrekking tot Silva zou zeer terecht zijn. Voor het geld hoeft Grunn het niet te doen en de sportieve prestaties zijn weer uitstekend te noemen.
quote:'Ajax doet bod op Groninger Bruno Silva'
Ajax heeft tevergeefs een bod gedaan op Bruno Silva, meldt De Telegraaf. FC Groningen liet in eerste instantie weten akkoord te gaan met het bod, maar kwam hierop terug toen bleek dat het de Amsterdamse club was die had geboden.
Ajax deed een bod van circa 2,5 miljoen euro, wat aan de eerdere wensen van directeur Hans Nijland voldeed. Toen de zaakwaarnemers van de Uruguyaan echter doorgaven dat het om Ajax ging, liet Nijland weten niet akkoord te gaan met een transfer.
De problemen tussen Ajax en Groningen dateren van afgelopen zomer, toen beide clubs onderhandelden over een transfer van Luis Suárez. Eerder toonde ook Feyenoord al belangstelling voor de rechtsback.
http://www.voetbalprimeur.nl/?t=news&id=66954&c=1
Het lijkt me een onzin bericht, op de site van VI gebruiken ze uitspraken van Nijland die hij gisteren gedaan heeft bij radio noord en die dus geen betrekking hadden op eventuele interesse van Ajax.quote:
Verschillende sites melden dat Ajax heeft geboden hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het lijkt me een onzin bericht, op de site van VI gebruiken ze uitspraken van Nijland die hij gisteren gedaan heeft bij radio noord en die dus geen betrekking hadden op eventuele interesse van Ajax.
Oh dat geloof ik ook wel maar niet dat Groningen de vraagprijs veranderde omdat het achteraf om Ajax bleek te gaan, Feyenoord had immers al meer geboden en het is vrij vreemd als je als verkopende club eerst een bod hoort en dan pas de geintresseerde.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Verschillende sites melden dat Ajax heeft geboden hoor.
Als Groningen daadwerkelijk zich zo opgesteld heeft, dan is het niet het meest slimme wat ze doen en hebben ze er weinig van geleerd.quote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als Groningen daadwerkelijk zich zo opgesteld heeft, dan is het niet het meest slimme wat ze doen en hebben ze er weinig van geleerd.
Volgens mij was het juist Ajax die de deksel op de neus kreeg en vele malen meer moesten betalen voor hem als ze gehoopt hadden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als Groningen daadwerkelijk zich zo opgesteld heeft, dan is het niet het meest slimme wat ze doen en hebben ze er weinig van geleerd.
Hoezo? Moet Groningen hem maar aan Ajax verpatsen omdat Ajax dat zo graag wil?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee, want vorige keer hebben we er erg veel geld aan overgehouden en een kwalitatief even goede spits voor minder geld gekocht. Dom van Groningen zeg!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik zou FC Groningen ook niet als winnaar zien in die strijd hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij was het juist Ajax die de deksel op de neus kreeg en vele malen meer moesten betalen voor hem als ze gehoopt hadden.
Zeker niet omdat Ajax het is en Ajax wil is wet. En tuurlijk wil je spelers liever niet verkopen, maar ze kunnen wel een minimale prijs hebben, zelfs voor Ajax. Er is een verschil tussen je ondergeschikt op te stellen (Gelijk ja en amen te zeggen), je onderhandelbaar en totaal gesloten zijn. En dat hadden ze moeten leren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoezo? Moet Groningen hem maar aan Ajax verpatsen omdat Ajax dat zo graag wil?
Prima opstelling van Nijland hoor, gewoon niet verkopen.
Hoe moet Groningen zich dan opstellen volgens jou?
Dus omdat er in de Telegraaf(quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik zou FC Groningen ook niet als winnaar zien in die strijd hoor.
[..]
Zeker niet omdat Ajax het is en Ajax wil is wet. En tuurlijk wil je spelers liever niet verkopen, maar ze kunnen wel een minimale prijs hebben, zelfs voor Ajax. Er is een verschil tussen je ondergeschikt op te stellen (Gelijk ja en amen te zeggen), je onderhandelbaar en totaal gesloten zijn. En dat hadden ze moeten leren.
Je zag het bij Suarez, je zag het bij Sneijder, je ziet het nu bij Alves. Als een speler naar een andere club wil waar meer te verdienen valt en die hoger aangeschreven staat, dan komt het er bijna altijd van. Ik denk dat niemand zit te wachten op een derde transfersoap, en voor het imago van Groningen helpt het ook niet.
Qua voetbal zitten ze er vaak genoeg correct bij hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dus omdat er in de Telegraaf()
hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi.quote:staat dat hij naar ajaks
Hoe leuk en goed Groningen het nu ook doet, ik denk dat elke speler van Groningen zonder problemen overstapt naar Ajax, Feyenoord en PSV.quote:wil, is dat meteen waarheid?
Daar geloof ik namelijk geen bal van, Silva is net terug van vakantie en het zal mij niks verbazen als hij helemaal niks weet van dit hele gedoe.
Dat zit de VI ook maar die gingen onlangs ook de mist in met Alves.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Qua voetbal zitten ze er vaak genoeg correct bij hoor.
Als er genoeg betaald wordt wel ja. 2,5 is niet genoeg en ook nooit genoemd als vraagprijs.quote:Hoe leuk en goed Groningen het nu ook doet, ik denk dat elke speler van Groningen zonder problemen overstapt naar Ajax, Feyenoord en PSV.
Dat denk ik dus niet, maar goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Qua voetbal zitten ze er vaak genoeg correct bij hoor.
[..]
hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihi..
[..]
Hoe leuk en goed Groningen het nu ook doet, ik denk dat elke speler van Groningen zonder problemen overstapt naar Ajax, Feyenoord en PSV.
Het ligt er echt aan hoe de speler (en zaakwaarnemer) zich opstelt. En als Man Utd 4 keer gaat bieden en Huntelaar gaat nog eens zeggen hoe graag hij daar naar toe wil, dan is het gewoon niet te houden. Lees het verhaal van Sneijder maar eens over zijn transfer recentelijk in het AD. Daaruit blijkt uit alles dat hij wel gewoon echt verkocht wilde (en dus moest) worden en niet houdbaar was.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:49 schreef venomsnake het volgende:
Ach kom. Ajax zegt toch ook dat het Huntelaar niet verkoopt. Precies hetzelfde.
Je geeft gewoon een signaal af op deze manier, en bovendien meent Nijland het. In principe is Bruno niet tekoop voor de zomerstop.
Dus als Ajax gaat bieden krijgen ze gewoon steeds nee te horen, of ze moeten met een absurd hoog bedrag komen, dan valt er misschien te praten.
Ik denk dat Ajax max 7 miljoen wilde betalen en dus 1,5 miljoen meer heeft uitgegeven. Leuk dat ze het probeerden met een arbitragezaak, maar dat had van mij echt niet gehoeven. Ik denk dat je als Groningen niet blij kan zijn met de totale onrust een maand lang, een hoop moddergooien (van twee, eigenlijk drie, kanten) en toch nog je speler kwijt raken. Want Berg hadden ze denk ik hoe dan ook gehaald.quote:Groningen zie ik trouwens niet als verliezer in de zaak Suarez, meer als winnaar.
Als er geen arbitrage ed was gekomen had Ajax never nooit 8+ miljoen betaald.
Suarez wilde perse en Groningen heeft denk ik het maximale eruit gehaald.
En terecht. Al is het echt te bizar voor woorden dat je uit bij Roda en NEC zo dik verliest.quote:Bovendien ben ik erg tevreden met Berg en het huidige FC Groningen.
quote:Ook Fiorentina wil Bruno Silva
Ook Fiorentina heeft zich gemeld voor Bruno Silva. Dat meldt de goed ingevoerde site Tuttomercatoweb.com. De Italiaanse Serie A-club ziet in de Uruguayaan de ideale vervanger van Tomas Ujfalusi, die mogelijk vertrekt bij de club uit Florence.
Silva viel in het oog bij de scouts van Fiorentina, door de dubbele confrontatie die zijn club FC Groningen met de Italianen bestreed in de eerste ronde van de UEFA Cup dit seizoen. Hoeveel Fiorentina gaat bieden is nog onbekend. Maar een bod van 5 miljoen euro, dat Ajax eerder deze week deed, werd door de noorderlingen afgewezen.
ELFvoetbal
Nu heeft Ajax opeens 5 miljoen geboden? 't Is echt hopen dat 'ie tot de zomer blijft...quote:
13 april, één na laatste wedstrijd van het seizoen..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:21 schreef Karrs het volgende:
Ajax een nederlaag bezorgen in de Euroborg. Wanneer is die wedstrijd ook alweer?
Ten koste van de joden..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:51 schreef Grunner het volgende:
De wedstrijd dat Groningen kampioen wordt![]()
quote:“Om te beginnen willen we ook vanaf deze plaats iedereen nog een gelukkig en gezond 2008 wensen. We hebben 2007 natuurlijk op fantastische wijze afgesloten met vier overwinningen op rij. Door dit maximale resultaat beginnen we de tweede helft van de competitie als nummer 4 op de ranglijst van de Eredivisie. Dat is een mooie uitgangspositie en we zullen er met elkaar alles aan doen dit seizoen zo hoog mogelijk te eindigen.”
“Mede daarom is het uitgangspunt van de club de huidige selectie gedurende deze transferperiode, die loopt tot en met 31 januari, intact te houden. Ondanks de belangstelling voor diverse van onze spelers. Wij stellen ons op het standpunt dat we iedereen binnen boord willen houden. Deze selectie heeft voor de winterpauze de vierde plaats weten te bemachtigen en met diezelfde spelers willen we proberen die positie de tweede helft van het seizoen vast te houden.”
Aardverschuivingen
“In algemene zin is het standpunt van FC Groningen dat de huidige transfermarkt ware aardverschuivingen kan veroorzaken. Dat is echter nooit de bedoeling geweest bij de invoering van deze tussentijdse transferperiode. Die was bedoeld in geval van calamiteiten, bijvoorbeeld als een keeper langdurig is uitgeschakeld. Nu zie je soms compleet andere elftallen terug tijdens de tweede seizoenshelft. Dat riekt ons inziens naar competitievervalsing. Voor ons geldt dan ook de logische conclusie dat er deze periode geen nieuwe spelers bijkomen als er ook niemand vertrekt.”
quote:Drie Zweedse musketiers in VI
In de nieuwste editie van Voetbal International is een vier pagina’s groot verhaal te lezen met de Zweden van FC Groningen. Onder de kop ‘Drie Musketiers’ portretteert het weekblad Fredrik Stenman, Marcus Berg en Rasmus Lindgren.
Verslaggever David de Vries was rond de feestdagen in Euroborg voor een uitgebreid interview met de drie Scandinaviërs in Groningse dienst. Hij tekent uit de mond van Lindgren onder meer op: “Waarom we hier nu met z’n drieën zitten? Volgens mij komt het van twee kanten. Zweden voelen zich hier blijkbaar happy, door de cultuur en door de mentaliteit. We zijn nuchtere mensen, net als Groningers. Maar ik denk dat we voor de club ook ideaal zijn. Wij kennen veel minder aanpassingsproblemen dan bijvoorbeeld een Braziliaan.”
Stenman zegt: “Zelf heb ik de afgelopen jaren in Duitsland gespeeld. Een geweldige competitie hoor, maar ik voelde me er minder thuis. Alles is ‘huge’. Gezelligheid en warmte kennen ze niet. Terwijl dat toch de manier is om een Scandinaviër te lokken.”
Ook Berg heeft het, na een korte gewenningsperiode, naar zijn zin bij FC Groningen, zo citeert De Vries. “Vanaf het eerste moment was het gevoel goed. Natuurlijk zijn dingen vreemd, maar dat had ik ook bij een verhuizing in Zweden. Het enige waar ik nog steeds moeite mee heb is het natte weer en het eten…”
Lindgren legt uit: “Marcus bedoelt de broodmaaltijden. Wij zijn gewend dagelijks twee keer warm te eten. Bij Ajax had ik dat wel. Maar daar had je andere dingen weer niet. Ik ben een makkelijke jongen hoor en heb me in Amsterdam ook snel aan weten te passen, maar het machogedrag van de Randstad staat me toch minder aan. Niet voor niets voel ik me hier helemaal vrij.”
Voetbal International, nummer 2, ligt vanaf woensdag bij elke supermarkt en tijdschriftenhandel in de winkel.
Bron: FC Groningen
http://img253.imageshack.us/img253/4632/scanvimusk01qd3.th.jpgquote:
oh noes.. kikkersquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: DvhN, 10 januari 2008.quote:Door Jan Mennenga
GRONINGEN - Bruno Silva wil graag per direct naar Ajax. Hij heeft de leiding van FC Groningen verzocht medewerking te verlenen aan een overstap naar de Amsterdamse club. Algemeen directeur Hans Nijland heeft hem te kennen gegeven dat FC Groningen dat niet zal doen.
Dinsdagavond keerde Silva na een lange reis terug in Gronigen. De Uruguayaan heeft de jaarwisseling gevierd in zijn geboorteland en trainer Ron Jans van FC Groningen had hem toestemming gegeven zijn vakantie met een paar dagen te verlengen. Met de interesse van Ajax gonzend in zijn hoofd nam Silva na aankomst op Schiphop direct contact op met Nijland. Gistermorgen gingen zij aan tafel waarbij ook manager technische zaken Henk Veldmate aanschoof. De Zuid-Amerikaan had ook een gesprek met Ron Jans.
"Bruno heeft ons gezegd dat hij graag naar Ajax wil", laat Nijland weten. "Wij hebben begrip voor zijn standpunt, maaar wij hebben hem ook gezeggd dat wij hem tussentijds niet laten gaan. Aan het einde van het seizoen is er een nieuwe situatie. Dan willen we misschien wel meewerken aan een transfer. Hoe hij daarop reageerde? Hij had ook wel begrip voor ons standpunt, maar dat neemt niet weg dat hij graag naar Ajax wil."
Volgens afspraak had Silva gistermiddag zijn eerste training van het nieuwe jaar bij FC Groningen moeten afwerken, maar de 27-jarige rechtervleugelverdediger was niet aanwezig op het TCN-trainingsveld van de club. "Omdat", laat Ron Jans weten "hij toch te zeer onder de indruk was van de transferperikelen om in de juiste stemming te kunnen trainen. En dat in combinatie met een reis van 26 uur. Maar hij heeft mij beloofd dat hij er morgen (vandaag - red.) weer is en dan is hij er ook."
Ook Jans heeft begrip voor de wens van Silva naar Ajax te verkassen. "Hij ziet dat als een kans. Maar voor FC Groningen is het het beste het seizoen met Bruno Silva af te maken. Aan het eind van het seizoen zien we dan wel veder. Ik denk dat dit anders ggaat dan met Luis Suarez, maar de knop in het hoofd van Bruno zal wel zo snel mogelijk om moeten."
Hans Nijland verwacht evenmin eenzelfde pandemonium als afgelopen zomer met Luis Suarez die na een door hem verloren arbitragezaak uiteindelijk toch de overstap naar Ajax maakte. "Daar heb ik geen aanwijzingen voor en zolang ik die niet heb wil ik daar ook helemaal niet over nadenken."
Bruno Silva heeft bij FC Groningen een tot medio 2009 doorlopend contract. Het transferwindow sluit op 31 januari.
Dat Bruno wegging in de zomer was al bekend, maar ik hoop nog altijd dat het Firenze wordt i.p.v. neuzendam.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:25 schreef Prosac het volgende:
Bruno Silva wil graag nu al naar Ajax
Groningen houdt vast aan standpunt: geen transfer
[..]
Bron: DvhN, 10 januari 2008.
Maar Ajax is dan ook de mooiste club van allemaalquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:49 schreef Prosac het volgende:
Wel toevallig dat hij VOOR zijn vakantie wil verlengen, ondanks de interesse van bv Fiorentina en NA zijn vakantie toch liever per direct naar Ajax wil vertrekken.
Die hele scouting daar is een grap. Ik kan ook wel scout van ajax worden. Ik bedoel, ik kijk ook veel wedstrijden via tele2 en dan pik je de betere spelers bij de subtop er zo tussen uit. Tele2 scouts hebben ze daar, scouts met het bord op schoot.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:08 schreef Prosac het volgende:
Ik heb bij de transfers van Ajax de laatste tijd ook het idee dat van Geel maar een VI-gidsje erbij pakt..
Had van hem wel meer karakter verwacht...quote:Bruno Silva forceert vertrek naar Ajax
Bruno Silva is donderdag niet komen opdagen bij de training van FC Groningen. De Uruguayaanse rechtsback wil naar Ajax, maar de Groningers willen hem niet naar Amsterdam laten vertrekken. Sportweek had woensdag uit betrouwbare bron al vernomen dat hij een dag later niet aanwezig zou zijn op de ochtendsessie. Zaakwaarnemer Henk van Ginkel “Hij is teleurgesteld dat Groningen niet met Ajax wil praten”.
Silva hoopt dat hij net als oud-ploeggenoot en landgenoot Luis Suárez kan overstappen naar Amsterdam. Ook bij de transfer van Suárez was er veel onenigheid tussen beide clubs. Al leidde dit uiteindelijk wel tot een overgang.
Sportweek.nl
Dat het prima aankopen zijn betwijfelt ook niemand. Puur en alleen het feit dat jullie mensen betalen om met het bord op schoot naar Tele2 te kijken is een beetje raar. Ik kan me inderdaad Chivu herinneren, net als een Zlatan die echt zijn doorgebroken bij ajaks, maar verder?quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:37 schreef RayMania het volgende:
Oach, dat valt wel mee. Alleen Huntelaar en Suárez de laatste jaren en dat zijn prima aankopen geweest. Verder kan ik mij geen binnenlandse transfer van Ajax herinneren. AZ doet het vooral en Feyenoord en PSV ook wel, meer dan Ajax in ieder geval.
Klopt, we scouten tegenwoordig op zondagavond met het bord op schootquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:08 schreef Prosac het volgende:
Ik heb bij de transfers van Ajax de laatste tijd ook het idee dat van Geel maar een VI-gidsje erbij pakt..
Niet dan?quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:34 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, we scouten tegenwoordig op zondagavond met het bord op schoot
Tja, weet niet hoor. Je weet nu bijvoorbeeld dat huntelaar vertrekt, dan lijkt het mij handig om alvast een eventuele vervanger te scoren en die gewoon veel speelminuten geven als de situatie het toelaat, bij een ruime voorsprong ed. Dan went zo'n gast alvast aan het voetbal dat Ajax speelt, aan zijn medespelers, en aan het hele gedoe rondom de club. Kan ie in de tussentijd mooi Nederlands leren. Scheelt ook een hoop centen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:31 schreef Suijk het volgende:
Ja dat is ook sneu. Maar vanuit Ajax is het ook wel begrijpelijk dat je meer in eigen land kijkt. Die exotische spelers die we zelf zouden moeten scouten moeten eerst weer een jaar wennen enzo. Laten we dat lekker aan jullie over, halen we ze daarna wel op.
Ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden. De scouting is uitstekend dus ik daar ben ik niet zo bang voor. Maar is Sepp de Roover niets? Of komt hij nog tekort?quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:31 schreef The_Verve het volgende:
Silva is gewoon een goede rechtsback, die echt niet onvervangbaar is. Verdedigend redelijk, maar niet geweldig. Aanvallend wel sterk maar vaak ook weinig oog voor zijn medespelers en een zwakke voorzet.
Ik ben er niet zo rouwig om dat hij vertrekt voor een leuke zak met geld.
Ik denk dat er een Braziliaan gaat komen, TS is al een tijdje bezig een leuk netwerk op te bouwen daar en na de Uruguayaanse transferperikelen, willen we niet achter blijven op Hoerenveen en gaan we voor de Braziliaanse Alves perikelen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden. De scouting is uitstekend dus ik daar ben ik niet zo bang voor. Maar is Sepp de Roover niets? Of komt hij nog tekort?
Van mij mag er best weer een Uruguayaan komen, met de wedstrijdinstelling zit het wel goed bij die gasten. Ze zijn alleen wat lastig in de transferperiode.
Dat gaat een absoluut gekkenhuis worden man!quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:04 schreef Grunner het volgende:
Mocht Silva in de winter nog naar Ajax gaan wordt het een hete middag die 13e in april...
En terecht.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat gaat een absoluut gekkenhuis worden man!![]()
Krijg je straks nog dit soort taffarelen.![]()
Kon ik er maar bij zijn...
1995quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:33 schreef Grunner het volgende:
Die Champions League wonnen ze in 1994 ofzo. Sindsdien hebben ze niks noemenswaardigs meer gepresteerd. Al 14 jaar geleden dus... Dat zie je ook wel aan de vele lege stoeltjes in de Arena. En maar met z'n hand op z'n borst slaan hier, pff. Huichelaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |