Leuk waren die he. Vooral met brievenbussen met van die borstels erin zeg maar.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:00 schreef Sjoewe het volgende:
Die stervensirritante seats&sofa's folder![]()
quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef ries het volgende:
[..]
Leuk waren die he. Vooral met brievenbussen met van die borstels erin zeg maar.
Ja die zijn het lastigst. Ik frot ze er dan gewoon in, geen idee of ze heel blijven maar goedquote:Op vrijdag 21 december 2007 16:11 schreef Sjoewe het volgende:
Ja of van die ecomongolen met zo'n gigazware veer achter de bus.
Metsel 'm dan gewoon dicht.
Weinigquote:Op vrijdag 21 december 2007 16:20 schreef ries het volgende:
[..]
Ja die zijn het lastigst. Ik frot ze er dan gewoon in, geen idee of ze heel blijven maar goed
Trouwens ook iedereen zijn salarisstrook gehad? Was best veel zeg.
subcontractorsquote:Op vrijdag 21 december 2007 16:42 schreef mvc het volgende:
Waarom wordt er deze week al voor de 3x een pakketje bij mij voor de deur gezet ? De klachtenservice van TNT bellen helpt ook niet. Het wordt tijd dat PTT post weer terug komt
jaja ik zie al hoe de gang van zaken gaat met die pakketpostquote:Op vrijdag 21 december 2007 17:14 schreef Paran0id het volgende:
tvp
vandaag en morgen niet werken, ben ziek
ik werk niet voor de pakketpostquote:Op vrijdag 21 december 2007 17:16 schreef boyv het volgende:
[..]
jaja ik zie al hoe de gang van zaken gaat met die pakketpost
Vandaag was bij ons een verademing met de rest van de week. Maar dat houdt wel in dat ik mijn hart vasthoud voor morgen en maandag. Vandaag kregen we eerst te horen dat we maandag om half acht moesten beginnen maar dat werd opeens bijgesteld naar 6 uur. Nou beginnen wij op onze sector altijd om 6:45. Dat dat vervroegd wordt heb ik de afgelopen jaren niet meer meegemaakt, dus ik denk dat ze een zondvloed van kerstkaartjes verwachten. Nou klopt er wel vaker geen reet van de verwachtingen maar dit is echt een uitzonderlijke zet, afgelopen maandag mochten we niet voor 9 uur beginnen , toen liep het (zoals iedereen al voorspeldequote:Op vrijdag 21 december 2007 16:01 schreef ries het volgende:
Vandaag hadden wij ook de Seats en Sofa folder. Wat een rotfolder zeg veel te dun. Verder was het vandaag weer niet echt druk. Dus ik ben benieuwd voor morgen en maandag hoeveel het dan zal zijn
Dat klinkt al meer als wat ik gewend ben van de post.quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:58 schreef Sjoewe het volgende:
Ik vind vooral het totale gebrek aan structurele uitleg wel storend. Geen roosters, geen telefoon nummer, niks over vakantiedagen. Nada.
25 minuten over nu niet, straks niet en nooit.quote:
Mag ook wel. De kerstkaarten die ik verstuurd heb -en die door m'n eigen centrale heenmoeten- zijn na 5 dagen nog niet aangekomen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons wordt het maandag om 5.30 beginnen! Er wordt kennelijk een lawine aan kerstkaarten verwacht!
Douanequote:Op vrijdag 21 december 2007 18:54 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hey .Er is op 8 december iets vanuit amerika naar mij verstuurd via USPS. Kan het zijn dat dit zo lang duurt?
Trackcode : LC93 2885 886U S.
oh god...quote:
Winstuitkering????? Die kreeg mijn dochter (zaterdagpostbode) ook, maar ik als postbezorger niet.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:26 schreef Beach het volgende:
Weinig20 euro winstuitkering terwijl ik 30-40 uur per week werk als zaterdagmedewerker
![]()
En niks over die eenmalige 'cao uitkering'![]()
![]()
Ik weet niet bij welk rayon je hoort maar op het sorteercentrum in Rotterdam draaien ze dit weekend er alles doorheen dus maandag zou het best eens druk kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons wordt het maandag om 5.30 beginnen! Er wordt kennelijk een lawine aan kerstkaarten verwacht!
Heb vandaag ook weer een breng en een haalrit gedaan. Zwom vandaag werkelijk in de tijd. Heb de auto voor de tweede keer deze week maar even getankt. Ding had sinds maandagmiddag pas 600 km gedraaidquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:43 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Straks haalritje doen dat ik nog niet ken. Telefonische instructies gehad en om 16:00 gaan met die banaan
Was vergelijkbaar met de Gammafolder eerder deze week, dus het ging op zich wel, al heb ik wel een hekel aan die rotfolder. Was pas de eerste keer dat ik m moest bezorgen. De andere keren had ik nog mazzel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:00 schreef Sjoewe het volgende:
Die stervensirritante seats&sofa's folder![]()
quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Morgen HaH trouwens? Zag zo gauw niks op kantoor net.
Misschien weer een Gammafolder? Heb namelijk wel het vermoeden dat er morgen natuurlijk weer HAH bij zit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:43 schreef sk888er het volgende:
Weet al iemand of de folders van dinsdag, morgen worden bezorgd?
Bij de voorlegingen die ik vandaag deed, viel het nog al tegen moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Damn wat een kaartjes uit de brievenbussen gehaald net, niet normaal.
Had vandaag kaarten erbij zitten die op de 18e gestempeld waren en nog enkele van de 17e.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:00 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mag ook wel. De kerstkaarten die ik verstuurd heb -en die door m'n eigen centrale heenmoeten- zijn na 5 dagen nog niet aangekomen.
Bij ons ook hoorde ik, maar op een enkele uitzondering na kwam er uit elke bus een vloedgolf kerstkaartenquote:Op vrijdag 21 december 2007 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de voorlegingen die ik vandaag deed, viel het nog al tegen moet ik zeggen.
Daar ontbreekt het bij ons deze week nogal aan helaas...quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:01 schreef Jordy-B het volgende:
tvp...
Morgen begint het hele team lekker vroeg... Als de machinepost een beetje normaal loopt, kunnen we op een nette tijd de straat op. Goed geregeld.
Bij ons ook! Bakken vol post moeten alsnog handmatig worden gesorteerd, afstempelen doet het beste apparaat sowieso al niet meer, en waar de 2e tranche aan rode bakken meestal rond 9.30 binnenkomt is het nu vaak na twaalven. Wat dan wordt "opgelost" door de lunchpauze maar te verplaatsen van 12.30 naar 11.15quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ontbreekt het bij ons deze week nogal aan helaas...
Nee volgende week zaterdag weer. Althans op mijn vestiging.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Morgen HaH trouwens? Zag zo gauw niks op kantoor net.
Vandaag was het prima met de machinepost, maar gisteren liep het hier zo over dat ze een deel van de machinepost op een andere vestiging hebben laten sorteren... En daar kwam dan bij dat er bij het sorteren iets was blijven hangen voor een van de ogen van de machine, waardoor er scheidingskaarten ontbraken.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ontbreekt het bij ons deze week nogal aan helaas...
Bij ons gaat een gedeelte morgenmiddag al aan de gang met handsorteren. Om 14.00 kunnen ze een container of 18 ophalen met rode bakken gevuld met te sorteren kerstpost zodat ze maandag iets minder druk zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook hier viel het reuze mee: 8 blauwe en 3 rode bakken. Redelijk veel, maar toch ook weer niet echt krankzinnig veel (standaard voor deze wijk is 2 rood en 5/6 blauw). Was dan ook om half 1 al weer klaar en dus eigenlijk te vroeg, omdat mijn middagwijk aan iemand anders was gegeven. Maar maandag schijnt er echt veel verwacht te zijn, 5.30 beginnen! Er schijnt ook relatief veel handpost te komen omdat een groot deel van het personeel op het sorteercentrum vrij heeft ivm het offerfeest.
Als je met "postkantoor" het gebouw bedoelt waar de postbodes hun wijken voorbereiden etc, dan waarschijnlijk wel, omdat er morgen volgens mij nog een buslichting is.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:13 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Is het postkantoor in nijmegen morgen open?
Nee, de lonen worden voor een tijd bevroren in verband met dat 'masterplan', dus geen collectieve loonsverhoging meer in het nieuwe jaar.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijgen we d'r trouwens nog een paar cent per uur bij volgend jaar?
Niet helemaal correct, er wordt nog onderhandeld over een nieuwe CAO, de TNT wil de lonen bevriezen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:38 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Nee, de lonen worden voor een tijd bevroren in verband met dat 'masterplan', dus geen collectieve loonsverhoging meer in het nieuwe jaar.
Pakket tot 10 kilo kost 6,20 euro.quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:58 schreef remivisie het volgende:
Zou een van de TNT medewerkers hier, mij kunnen vertellen wat ongeveer een pakketje met 8 boeken van maximaal in totaal 6 kilo kost om te laten verzenden via het postkantoor?
Dankjewel. Dat had ik zelf ook gezien maar dat leek me nogal onwaarschijnlijk goedkoop. Maar nogmaals bedankt voor je info;-)quote:Op zondag 23 december 2007 00:01 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Pakket tot 10 kilo kost 6,20 euro.
http://www.tntpost.nl/voo(...)turen/overzicht.aspx
quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:07 schreef lucky_birdie het volgende:
Er zitten tegenwoordig zo veel foutlopers tussen dat ik heel veel post nog even snel doorblader voordat ik het in de bus gooi, anders blijf ik bezig met teruglopen omdat mensen achter me aan rennen dat de post fout bezorgd is..
Tja het is maar wat je goedkoop vindt. Als je iets hebt wat kwa gewicht niet te hoog is, maar niet door de brievenbus past, (platen bevoorbeeld) dan moet je gelijk 6 euro 20 betalen.quote:Op zondag 23 december 2007 00:05 schreef remivisie het volgende:
[..]
Dankjewel. Dat had ik zelf ook gezien maar dat leek me nogal onwaarschijnlijk goedkoop. Maar nogmaals bedankt voor je info;-)
HELEMAAL MEE EENS!!!!quote:Op zondag 23 december 2007 10:27 schreef mordradead het volgende:
Die dingen van de H&M zijn trouwens echt ergerlijk, bijna niet door de bus te krijgen
Herkenbare zaken.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:07 schreef lucky_birdie het volgende:
Machine was hier weer eens van slag, dus de rode bakken kwamen er weer met bijna een uur vertraging uit.. pff en idd veel djoser en andere vakantiegidsen, kost me echt mijn rug!
En er waren maar een stuk of 3 collega's van door de weeks om te ondersteunen.. dus het was weer laat voordat we de straat op konden. En dan komt zo"n collega die al tijden niet de straat op is geweest nog even vertellen dat je het MAKKELIJK red binnen twee uur.. yeah right..![]()
Er zitten tegenwoordig zo veel foutlopers tussen dat ik heel veel post nog even snel doorblader voordat ik het in de bus gooi, anders blijf ik bezig met teruglopen omdat mensen achter me aan rennen dat de post fout bezorgd is..
En ik begin me er steeds meer aan te storen dat er door de weeks heel wat collega's alleen hoeven voor te bereiden, terwijl ik nog de wijk in moet. Rond 10 uur is mijn wijk klaar, maar ik mag niet eerder de wijk in dan wanneer ALLE wijken klaar zijn..
Voor hen maakt het weinig uit als ze pas rond 2 uur naar huis gaan, maar als ik dan nog naar de wijk moet dan word het een latertje..en dat ben ik nu eigenlijk wel zat..![]()
En na wat andere posts gelezen te hebben begin ik het ergste voor maandag te vrezen.... Ik moet (pas) om 8 uur beginnen, maar het is een vrij grote wijk.. De helft zou door een postbezorger worden weggebracht, maar die is (weer) ziek.. dus het is nog niet zeker of ze maandag de helft weg kan brengen.
Wij hebben hier trouwens alleen een plakje kerststol gehad, en van de week hebben we patat gehaald (betaald door de baas omdat het maar een klein bedrag was.. als ik dat had geweten had ik wat meer besteld) Verder merk ik hier nog niet echt iets qua "vrolijke en gezellige kerstsfeer" maar wie weet wat maandag nog komt
![]()
Denk trouwens dat ik de rest van de week maar vrij neem,(donderdag/vrijdag) en dat ik alleen maandag & zaterdag ga werken..De roosters zijn toch nog niet klaar.. Het rooster van zaterdag was vrijdagmiddag ook pas klaar
die zachte dingenquote:Op zondag 23 december 2007 15:33 schreef mordradead het volgende:
Ik check het altijd dan ff met die mal die er ligt, past hij niet geef ik hem mooi door aan de pakketdienst. Ik heb ook zo iemand, die heeft iedere dag wel 3 a 4 van die dikke a4 enveloppen met stofjes ofzo erin, hardstikke veel ruimte maar het weegt niks
Best nog wel toffe folders... liep makkelijk rond.quote:Op maandag 24 december 2007 11:38 schreef 9christensen het volgende:
lekker weer veel post en folders
Als ze op het sorteercentrum doorwerken tijdens de kerst, hebben we donderdag een probleem...quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook bij ons gisteren toch de langverwachte Grote Klapper. Zeven rode bakken per ochtendwijk was geen uitzondering, en omdat de HSM het niet kon bolwerken kwamen de rode bakken voor de middagwijken pas rond 13.00 uur binnen. En aangezien de kerstkaarten allemaal op 19 of 20/12 waren afgestempeld ga ik ervan uit dat er nog een aardige oprisping aankomt na de Kerst.
Bij ons zag ik gisteren bijna alleen kaarten van de 18e en 19equote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook bij ons gisteren toch de langverwachte Grote Klapper. Zeven rode bakken per ochtendwijk was geen uitzondering, en omdat de HSM het niet kon bolwerken kwamen de rode bakken voor de middagwijken pas rond 13.00 uur binnen. En aangezien de kerstkaarten allemaal op 19 of 20/12 waren afgestempeld ga ik ervan uit dat er nog een aardige oprisping aankomt na de Kerst.
Hier idem dito. Maar in de planning was uitgegaan van een enorme berg, iedereen begon 6.30 en er waren heel veel extra mensen opgetrommeld. Maar de meesten konden na een paar uurtjes weer naar huis.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:10 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nou d'r was geen reet vandaag
Hier idem.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:10 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nou d'r was geen reet vandaag
Volgens mij zit het zo:quote:Op donderdag 27 december 2007 16:37 schreef -sobriquet het volgende:
Ik stop per eind december als zaterdagmedewerker bij het tnt grotendeels omdat wij een baas hebben die beter in het leger had kunnen gaan werken. Echt een zak, maar goed, daar gaat me vraag niet over. Ik kreeg een formulier thuis zonder enige bijlage, ik ben er achter dat ik het in moet vullen, maar weet alleen niet wat het doel ervan is. Het gaat om een Verzoek Betaalbaarstelling Winstdelingsregeling, wat houd dat in?
Bij ons was er ook niet extreem veel, al was er maandag een berg blijven staan. Toch nog 7,5 uur bezig geweest, en dat vind je dan na de kerst opeens een kort dagjequote:Op donderdag 27 december 2007 13:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier idem dito. Maar in de planning was uitgegaan van een enorme berg, iedereen begon 6.30 en er waren heel veel extra mensen opgetrommeld. Maar de meesten konden na een paar uurtjes weer naar huis.
Hier ook maandag ruim het dubbele aantal rode bakken per wijk.. en het leukste is.. De machine in Alkmaar was kapot, en dus kwamen ze hier heen om de post door de machine te laten sorteren,. dat moest even tussendoor, want er zaten ook grote wijken tussen, en de post moest er na nog terug naar alkmaar blahdieblahquote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mijn record in de voorlichting na 12.00 uur:quote:Op donderdag 27 december 2007 18:02 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Haalrit was ook een makkie vandaag. Aantal bedrijven waren, al dan niet van te voren gemeld, dicht. Wat wel open was had nauwelijks post op eentje na, die had 7 rode bakken en een zak vol. Brievenbussen waren nauwelijks gebruikt vandaag, had in totaal een kwart buslichtingzak op 4 bussen. Eentje was wel heel leeg: 5 brieven totaal...
Volgens mij is 31dec. geen officiële feestdag.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:50 schreef Paran0id het volgende:
Weinig post vandaag. Het is onderhand wel gedaan met de kerspost heb ik het idee. Ik moet maandag op oudjaarsdag werken, volgens mij is er dan echt helemaal niets. Iemand een idee of ik op die dag 200% verdien (feestdag)?
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
31 dec. is idd een gewone werkdag.
Maar die krijgen geen 200% betaald denk ik?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
En die pakketjes van de SP...wel opkomen voor de TNT postbode maar ondertussen van die rottige pakketjes maken die niet in de kasten passen
Moest je gister ook werken, want toen had Leeuwarden wat problemen met de machinesquote:Op zaterdag 29 december 2007 09:29 schreef mordradead het volgende:
Vandaag mag ik een uurtje later beginnen met vertraging, lekker weer trouwens hier in Leeuwarden
BuBa Den Bosch?quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:13 schreef ruben3123 het volgende:
In Den Bosch bij de business balie was het stuk minder druk dan vorige week. We begonnen weer gewoon om 18.45 in plaats van 18 uur en we waren half uur eerder dan normaal klaar. Aantal kerstkaarten viel ook wel mee, alleen aantal retour gezonden kerstkaarten kwamen we tegen.
Ook zijn vanaf 27 december zowat alle tijdelijke uitzendkrachten naar huis gestuurd en werken er nu weer alleen wat regelmatige uitzendkrachten en de vaste mederwerkers. Is een stuk rustiger zo.
Ik hoorde van veel collega's ook dat deze kerstperiode in vergelijking met vorige jaren een stuk rustiger was. Voorgaande jaren hadden ze soms wel tot half 12 in plaats van de gebruikelijke 10 uur moeten werken.
Ik moet op 2/1 om 6.30 beginnen, en er staan al wat containers plaatwerk klaar (oa Veronica) die vandaag echt niet mee mochten, maar ik verwacht geen grote drukte, dus ik zal rond het middaguur wel weer naar huis kunnen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:58 schreef postvrouw het volgende:
Vorig jaar was 2 januari nog een verplichte vrije dag, hoe zit dat dit jaar?
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:46 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
BuBa Den Bosch?![]()
Mag jij mijn containers uitpluizen die ik naar Den Bosch stuur tijdens m'n verzending
Postagentschappen, kantoren en servicepunten zijn open tot 15.00
De PV-Aanpaklocaties en BuBa's tot 16.00.
Bij ons op de verstiging is 'het luik' waar post afgegeven kan worden in ieder geval open tot 16.00, terwijl het postkantoor zelf om 15.00 gesloten is.
De laatste rit naar Den Bosch staat om 17.30 gepland. Allemaal 2 uur eerder dan normaal. De haalritten worden vanzelfsprekend ook 2 uur eerder gereden dan. Buslichting zit er maandag niet meer bij, aangezien zondag de brievenbussen afgesloten worden.
Werk niet op een sorteercentrum, maar op een bestelkantoor.quote:Op zondag 30 december 2007 16:19 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.
En bij welk sorteercentrum werk jij, martinnutjuh?
Ik ook.quote:Op zondag 30 december 2007 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik mag straks de brievenbussen afsluiten. Ben benieuwd of er al brievenbussen zijn opgeblazen. Dat scheelt weer afsluiten.
Pas wel op dat ze meestal als bezorger worden aangenomen he.quote:Op zondag 30 december 2007 11:08 schreef martinnutjuh het volgende:
Als 21-jarige verdien je als zaterdagpostbode ¤ 8,26 per uur.
Onlangs hebben ze hier bij ons ook nog een paar postbodes aangenomen die in de 20 zijn, dus dat kan zeker.
En ook in Amsterdam-Oost zal er verloop zijn onder de zaterdagpostbodes... en er blijven mensen nodig die het werk doen. Je kunt altijd een open sollicitatie sturen naar een vestiging in de buurt. Je wordt dan een bepaalde tijd op een wachtlijst gezet, en als er plaats vrij komt wordt je uitgenodigd voor een gesprek.
Zo ben ik er destijds ook ingerold. Ik kreeg eerst een brief dat er geen mensen meer nodig waren, maar met een maand of 2 werd ik uitgenodigd op gesprek. 3 maanden daarna kon ik beginnen.
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?quote:Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik ook.
Hoop niet teveel opgeblazen bussen tegen te komensluit ze liever gewoon. Verbrande post uitzoeken enzo is ook niet alles.
Hier ook.quote:Op zondag 30 december 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?
Als je ´m even inscant en hier post (en eventuele gevoelige info onleesbaar maakt) kan ik wellicht wat uitleg verschaffen.......quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
Nee dat heb ik helaas niet. Er is zo'n bult cijfers op het strookje, maar is nap er niks van, en aangezien m'n loon opeens maar de helft is van de week ervoor bij het uitzenburau, dus ik ben een beetje angstvallig.
Hier. Even een formuliertje invullen en opsturen en je krijgt na een poosje toegang tot het intranetquote:Op zondag 30 december 2007 23:11 schreef mordradead het volgende:
Ik snap er ook weinig van eigenlijk... waar kun je je voor dat intranetmail aanmelden?
Die staan dacht ik linksboven. Is een getal met 3 cijfers achter de komma.quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou vooral willen weten waar de gewerkte uren staan.
Hoop dat de chaos van cijfertjes en getallen en posten een beetje duidelijk is zo, en ook de tijdvakken opbouw.quote:Op maandag 31 december 2007 00:31 schreef Sjoewe het volgende:
Aaah okay. Wat fijn dat jullie me dit uit kunnen leggen
Zou het nou zo moeilijk zijn om hier een landelijk beleid van te maken? Bij ons op kantoor kan iedereen straks om 13.00 uur op komen draven om een normale maandagbestelling te gaan lopen. Nou kan er zelfs voor een maandag niet veel post zijn maar Ik had voor die paar uur ook veel liever een collectieve vrije dag gehad. Maar goed, ik heb de vraag over de uitvoering van deze maandag ook pas een maand geleden in het werkoverleg gesteld en daar afgelopen vrijdagmiddag definitief antwoord over gekregen. Je kan ook niet al te veel verwachten hè...quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
Wij liepen gewoon normale maandagbestellingen en dat was goed kut kan ik je vertellen. Normaal zou ik met deze dienst zeker anderhalf uur eerder klaar geweest zijn. En ik denk dat er hier en daar nog wel een collega op straat loopt, fijn werken zo met oudjaarquote:Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:
Ik had echt nog geen halve tas vol, voor twee wijken
Sloeg helemaal nergens op.
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijtquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:
Even een vraagje aan de TNT Medewekers:
Als een bedrijf je een mail stuurt op 31/12/07 om 16.10 dat ze een pakket hebben verstuurd naar je, en dat je via tractrace.nl de zending kan volgen. En je krijgt dan de volgende melding..(de volgende dag als je kijkt op tracktrace.nl)
"Voorgemelde zending niet aangetroffen:manco
De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket) , maar dezelfde dag niet aangeboden te verzending , en derhalve niet aangetroffen. "
Betekend dit dat het bedrijf is kwestie op de 31ste gewoon te laat was met aanbieden en dat TNT er nog niks mee heeft gedaan?
alvast bedankt
Wat denk je nou zelf?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialistenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijt.
[..]
nee , jij hoeft toch ook niet te werkenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.quote:
Ik werk niet bij de pakketservice dus een specialist wil ik mezelf niet noemen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialisten
Kan het zijn dat hij door TNT nog niet gescand/verwerkt is? doordat het gisteren 31-12 was?
2 januari ook niet zou mij persoonlijk verbazen, bij ons op de vestiging (geen pakketservice!) is het morgen business as usual.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:08 schreef twi het volgende:
[..]
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.
Maar 2 januari dus ook niet? Dat zou wel jammer zijn.
31 dec was gewoon een werkdag , niks bijzonders hoorquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb gisteren gewoon een pakketje gekregen hoor (31dec dus).
hier ook. mijn post was bij iemand anders neergezetquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Communicatie op z'n best: ik dacht dat ik vandaag moest werken (staat ook nog zo op het rooster) maar ik blijk dus vrij te zijn.
voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag.Leuk! Gamma, Ah en Karwei
![]()
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat zequote:Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers wegquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Als je je tassen niet van je fiets haalt, kan je beter gewoon die riempjes vastdoen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Die kleren moet ik toch nog krijgen... maar ik dacht al dat het niet echt nuttig was inderdaad.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:09 schreef Bartaz het volgende:
Daarmee kun je kleren bestellen en zoiets geloof ik... Ik werk er nu drie jaar en heb het nog nooit nodig gehad, dus wat dat betreft kun je best zonder.
En een TNT-mailadres is helaas alleen weggelegd voor het 'kader'...
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:13 schreef mordradead het volgende:
Ik haal m'n fietstassen altijd van m'n fiets af dus daarom zitten ze niet vast, ik heb gisteren m'n postfiets dus even gebracht bij de fietsenmaker en ik krijg hem Dinsdag pas terug
Eergister dus even m'n stapfiets postklaar gemaakt en dat het een stapfiets is kan ik wel merken :") zojuist is namelijk het stuk waar de bagagedrager op het fram wordt vastgemaakt gebroken... lekker is dat, gelukkig hoef ik maandag niets te doen misschien kan ik wel de fiets van m'n zusje ofzo even lenen voor Dinsdag.
Donderdag/Vrijdag/Zaterdag moet ik trouwens iemand opleiden dus dat zal dan wel de vaste doordeweekse bezorger worden aangezien ik eigenlijk maar zaterdagbezorger ben
'k heb zelf een kronan... M'n tweede, inmiddels... Normale fietsen liggen na zo'n 8 maanden wel in puin met mijn stijl van fietsen en formaat bovenbenen, maar kronans houden het behoorlijk lang uit. Bij oudere fietsen heb ik zo'n beetje alle mankementen wel al gehad... Van doorgescheurde trapassen, en losgeschoten tandwielen tot totaal tot snot gereden versnellingen...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:53 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Anderhalf jaar geleden een spiksplinternieuwe Gazelle gekregen van mijn ouders, was de sterkste fiets van NL volgens de fabrikant. Hij was zo mooi, maar nu...
Ik heb even goed gekeken en ik kan deze fiets wel wegdoen volgens mijquote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.
Hebben wij hier ook staan, en wat een k*tdingen zijn dat. Precies wat je zegt: dat steigeren en voor iemand van mijn lengte (1.90) is het allesbehalve lekker fietsen op zo'n ding. Plus dat die standaard die er onder hangt 10x niks is. Valt altijd om op de een of andere manier.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu hebben we Delivery Bikes van Batavus als reservefiets. Die zijn een stuk degelijker, maar doordat er zoveel aluminium in verwerkt is zijn ze erg licht, wat betekend dat ze eerder wegglijden onder zware belasting, of gaan steigeren. Bovendien zit het zadel ronduit kut (vooral voor dames), en zit je in een gebogen houding vanwege dat stuur. Met name voor langere mensen is het een onding. De nieuwste generatie heeft bovendien een soort beschermkapje achter bij de kettingkast, waardoor de tassen niet goed meer op de fiets kunnen.
Herenfietsen zijn steviger door die extra stang. Overigens heb ik ook een damesfiets (oud beestje), maar die gebruik ik alleen maandag. Dan is een herenfiets minder practisch ivm veelvuldig op- en afstappen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:07 schreef Paran0id het volgende:
Waarom hebben jullie een herenfiets? Ik vind een vrouwenfiets veel gemakkelijker.. irritante stang.
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maandquote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
Dat geldt natuurlijk ook voor auto's die nog véél duurder zijn dan fietsen en die hoeven we toch echt niet zelf te betalenquote:Op zondag 13 januari 2008 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maand
Mensen willen graag een fiets die bij ze past. Dus goede framehoogte, wel/geen versnellingen, dames- of herenfiets, etc...quote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
In sommige gebieden hebben ze anders al een auto in moeten ruilen voor een brommer om kosten te besparen
Postbezorgers zijn volgens mij beter af, als jouw vestiging zich tenminste aan de landelijke afspraken houdt. Postbezorgers mogen gewoon hun reparatiebon van de fietsenmaker inleveren bij de postbodeplus of teamcoach, en ze krijgen dan het volledige bedrag vergoed. Dus dat is kostendekkend, itt onze miezerige vierenhalve euro!quote:Op maandag 14 januari 2008 16:45 schreef caferacer het volgende:
Weetje, jullie als zaterdagbesteller krijgen in ieder geval nog een fiets vergoeding.
Wij, de pbzers krijgen noppes nada nothing.
fietsen doe ik niet , we lopen de wijk anders blijven we te dik.
Nog meer pbzers/ zaterdagwerkers etc uit Noord Holland
Herkenbaar....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:49 schreef ries het volgende:
En is iedereen hier vandaag ook lekker weggewaaid en nat geworden? Het was echt een rotdag met die drie keer hah en die harde wind erbij. Heb een aantal keer achter een weggewaaide brief aan moeten hollen vandaag..
Same here... pokkewind+regenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had 2x HAH, AH en Gamma. Dat waaide ook lekker vandaag. Zeker omdat ik vrij hoog zat met m'n loop. Liep lekker uit zo, zeker omdat de bakjes wat laat waren.
Hier had ik een makkie! Een klein hAH-tje van een uitvaartverzekering (die hebben we echt heel veel hier, hoog sterftecijfer wellicht?) maar daar was naar goed gebruik weer veel te weinig van aangeleverd, dus voor m´n middagwijk had ik helemaal geen hah. Vanmorgen droog gelopen, en in de middag een beetje miezer. Alleen op de terug weg naar huis begon het harder te regenen en flink te waaien, dus kwam ik alsnog zeiknat thuis.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:18 schreef lucky_birdie het volgende:
ja hoor.. het was weer eens zo ver! Regen + harde wind + huis aan huis![]()
Vooral dat klenie flut blaadje van de Shell was irritant..
Bovendien hadden we s'ochtends problemen met de machine.. kwam door een zending van Unive, doordat er iets van een pasje bij zat paste ie niet in de machine oid.
dus al die brieven moesten met de hand uit de rode bakken gehaald worden..en ik vrees dat we morgen nog heel wat brieven van de unive met de hand moeten ingooien..
Weinig plaatwerk vandaag, wel veel HSM-post. En de rode bakjes waren ook veel te laat. Eerste tranch om 7.45 uur, tweede om 11.30. Dus uiteindelijk was ik geen minuut eerder klaar dan andersquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Schoudertas regelen. Passen twee à drie bundels in, als je een beetje propt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:29 schreef lucky_birdie het volgende:
BWEE wat een k u t dag zeg![]()
1 blauwe bak vol met Unive brieven, en er zit een soort ehmm sja.. pasje in, maar daaromheen zit een hoesje, wat vrij dik is.. En daardoor werden alle bundels gelijk een stuk groter dan normaal, en kon ik maar een 1, a twee bundels tegelijk meenemen..dus ik kon nu niet alles in rondjes lopen..
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).quote:Op zondag 20 januari 2008 00:19 schreef ruben3123 het volgende:
Bij mijn salaris van december zat ook een eenmalige uitkering in verband met de cao-afspraken dat iedereen eenmalig naar rato 400 euro zou krijgen. Ik kreeg daar dus 20% van.
Nu vroeg ik me af of dat percentage dat je krijgt afhankelijk is van je contracturen of van het aantal daadwerkelijk gewerkte uren. Weet iemand dat?
Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Hoe krijg je in vredesnaam 3 bundels in die nieuwe schoudertas? In de oude, akkoord, maar in de nieuwe? Ik gebruik die schoudertas niet meer, ik kreeg schouderklachten. Ik loop liever met meerdere bundels op m´n arm. En als je je fiets op strategische punten neer zet kun je meestal meerdere niet al te grote rondjes lopen zonder je fiets te verplaatsen. Ik heb bijv een straat die loopt van 75-1 + 2-70, en dan zet ik ´m bij nr 39 en loop dan 2 rondjes, tw 1) 40-70 + 75-41 en 2) 39-1 + 2-38. Dan hoef ik m´n fiets niet vaker te verplaatsen dan wanneer ik de straat in 1 rondje zou hebben gelopen.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Schoudertas regelen. Passen twee à drie bundels in, als je een beetje propt.
Sinds we TNT zijn heb ik een eigen schoudertas, ben ik gelijk heel anders van lopen. Overal waar het even kan loop ik grote rondjes, zodat ik niet iedere keer met die fiets hoef te zeulen. Rondjes waar de arbo een hartverzakking van zou krijgen, maar het loopt wel lekker snel weg
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:43 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Voor mij was het gister helaas minder een eitje. Leek wel of ze het snel met 2 man zonder kennis gezet hebben. Grove post die niet netjes in de bundels zat, stukjes straat die op vreemde plaatsen in de bundels zaten en bundels die niet op de juiste volgorde in de tassen zaten. Ging goed dusquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Hoeft niet. Ik zou het de komende dagen even in de gaten houden en als het nog steeds niet verwerkt is om opheldering vragen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:39 schreef vw_caddy het volgende:
Beste mensen, afgelopen dinsdag een pakketje verstuurd via het postkantoor, heb er zo'n track&trace-code bijgekregen. Bij track&trace staat de status nog steeds op 'Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces', vier dagen later dus. Is het pakket nu kwijt?
Feestdagenuitkering was datquote:Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.
Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 art 610b (rechtsvermoeden arbeidsomvang) wordt, indien een arbeidsovereenkomst tenminste 3 maanden heeft geduurd, de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de 3 voorafgaande maanden.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.
Ze hadden zeker nog wat dozen over: dat boek is in 1999 aan alle medewerkers uitgereikt. Leuk boek, en mooie foto´s. Ach, goeie ouwe tijd....quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:37 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag pakje door de bus, met het boek '200 jaar post in Nederland', wat je laatst kon aanvragen (stond in de Mail!). Komende dagen maar eens lezen hoe onze voorouders de post wegbrachten
Als je jonger bent dan 23 krijg je de jaarlijkse loonsverhoging (leeftijdsjaren) in de maand van je verjaardag, ben je ouder dan is het in januari. Tenzij je na 1 oktober van het vorig jaar 23 bent geworden, in dat geval is de eerstvolgende verhoging in januari 2009.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijgen we dit jaar geen loonsverhoging meer in januari (zaterdagwerkers)? Ik zie iig niks op m'n loonstrookje. Weet wel dat TNT de lonen/CAO wil bevriezen maar dacht dat nog niet aan de orde was...
En weet iemand wanneer we de jaaropgaaf 2007 krijgen?
Of dat nou zo slim is:quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT Post heeft kennelijk nog een manier gevonden om de loonkosten te drukken, in Alphen a/d Rijn worden nu, jawel, Polen ingezet. Iedere Pool krijgt een briefje mee met de tekst "Ik ben een Pool, ik kan geen Nederlands."
quote:Het is officieel: de post in Polen gaat net zo traag als een slak. Dit berichtte de Poolse krant Gazeta Wyborcza vandaag.
Een medewerker van een IT-bedrijf ontving op 3 januari jongstleden een brief die al op 20 december per expresse was verstuurd. Hij rekende vervolgens uit dat het 294 uur duurde voordat de brief bij hem thuis kwam. De afzender van de brief woonde maar elf kilometer verderop.
Door een rekensom kwam de man erachter dat de brief 0,03775 kilometer per uur ging. Een slak gaat gemiddeld 0,048 kilometer per uur.
Meer keuze en lagere prijzen zal het vast wel opleveren maar het is de vraag of je daar als maatschappij zoveel voordeel uit haalt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, de liberalisering van de postmarkt leidt absoluut tot meer keuze voor de klant, lagere prijzen en betere kwaliteit.
'k heb net geprobeerd om in te loggen... werkte dus niet, hè... (mailtje gestuurd, maar de helpdesk is volgende week pas weer beschikbaar)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
session-ID dr achter weg halen
http://www.tntpost.labelscorporatefashion.com/
Daar kom je vanzelf achter...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Nosh het volgende:
Morgenochtend mijn sollicitatiegesprek voor postbezorger in Utreg. Zin in, als 13-jarig ventje een jaartje of twee folders bezorgd, en hoewel dat kutwerk was, lijkt dit me dan wel akelig relaxed.
Buiten werken, muziekje erbij, beweging krijgen, heerlijk. Of idealiseer ik het nu?
Hoe bedoel je precies?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daar kom je vanzelf achter...
Je hebt als postbezorger wel zwaarder werk dan als postbode.
Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies?
Oh god, dat klinkt onheilspellend.
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).
Jup.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Sjoewe het volgende:
Solliciteren bij Herculesplein?
Als postbode loop je ook genoeg kan ik je vertellen. Ik benijd de postbezorgers in ieder geval niet. Meerdere wijken op een dag lopen is, nooit grappig.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:30 schreef Nosh het volgende:
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.
Welcome to the junglequote:Jup.
Zelfde werkgever, opleiding en woonplaats. Wahey.quote:
tyfus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
Postbezorger hésucces met schaal 1 loon
![]()
Je bent 19 nu, en gaat 4.13 verdienen![]()
..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
Postbezorger hésucces met schaal 1 loon
![]()
Je bent 19 nu, en gaat 4.13 verdienen![]()
4.84quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:16 schreef Nosh het volgende:
[..]
..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.
Niet dat ik nu topbedragen uit de horeca gewend bent, maar jezus.
Daarvoor moet je wel zaterdagbesteller zijn, anders krijg nog minder namelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:27 schreef Beach het volgende:
[..]
4.84![]()
Ter vergelijking: ik ben 22 en krijg 8.98
Bij ons staat er ook altijd een of andere lokale kutzender op, waar continu repertoire wordt gedraaid van Johnny Jordaan, Zangeres zonder naam, accordeonmedleys en andere narigheid.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:24 schreef Sjoewe het volgende:
Sorteren en jezelf staande houden bij de rondschallende knoepertsch van Hollandsche hitsch
Da's beter dan sky radio...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staat er ook altijd een of andere lokale kutzender op, waar continu repertoire wordt gedraaid van Johnny Jordaan, Zangeres zonder naam, accordeonmedleys en andere narigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |