Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:43 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Voor mij was het gister helaas minder een eitje. Leek wel of ze het snel met 2 man zonder kennis gezet hebben. Grove post die niet netjes in de bundels zat, stukjes straat die op vreemde plaatsen in de bundels zaten en bundels die niet op de juiste volgorde in de tassen zaten. Ging goed dusquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Hoeft niet. Ik zou het de komende dagen even in de gaten houden en als het nog steeds niet verwerkt is om opheldering vragen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:39 schreef vw_caddy het volgende:
Beste mensen, afgelopen dinsdag een pakketje verstuurd via het postkantoor, heb er zo'n track&trace-code bijgekregen. Bij track&trace staat de status nog steeds op 'Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces', vier dagen later dus. Is het pakket nu kwijt?
Feestdagenuitkering was datquote:Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.
Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 art 610b (rechtsvermoeden arbeidsomvang) wordt, indien een arbeidsovereenkomst tenminste 3 maanden heeft geduurd, de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de 3 voorafgaande maanden.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.
Ze hadden zeker nog wat dozen over: dat boek is in 1999 aan alle medewerkers uitgereikt. Leuk boek, en mooie foto´s. Ach, goeie ouwe tijd....quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:37 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag pakje door de bus, met het boek '200 jaar post in Nederland', wat je laatst kon aanvragen (stond in de Mail!). Komende dagen maar eens lezen hoe onze voorouders de post wegbrachten
Als je jonger bent dan 23 krijg je de jaarlijkse loonsverhoging (leeftijdsjaren) in de maand van je verjaardag, ben je ouder dan is het in januari. Tenzij je na 1 oktober van het vorig jaar 23 bent geworden, in dat geval is de eerstvolgende verhoging in januari 2009.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijgen we dit jaar geen loonsverhoging meer in januari (zaterdagwerkers)? Ik zie iig niks op m'n loonstrookje. Weet wel dat TNT de lonen/CAO wil bevriezen maar dacht dat nog niet aan de orde was...
En weet iemand wanneer we de jaaropgaaf 2007 krijgen?
Of dat nou zo slim is:quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT Post heeft kennelijk nog een manier gevonden om de loonkosten te drukken, in Alphen a/d Rijn worden nu, jawel, Polen ingezet. Iedere Pool krijgt een briefje mee met de tekst "Ik ben een Pool, ik kan geen Nederlands."
quote:Het is officieel: de post in Polen gaat net zo traag als een slak. Dit berichtte de Poolse krant Gazeta Wyborcza vandaag.
Een medewerker van een IT-bedrijf ontving op 3 januari jongstleden een brief die al op 20 december per expresse was verstuurd. Hij rekende vervolgens uit dat het 294 uur duurde voordat de brief bij hem thuis kwam. De afzender van de brief woonde maar elf kilometer verderop.
Door een rekensom kwam de man erachter dat de brief 0,03775 kilometer per uur ging. Een slak gaat gemiddeld 0,048 kilometer per uur.
Meer keuze en lagere prijzen zal het vast wel opleveren maar het is de vraag of je daar als maatschappij zoveel voordeel uit haalt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, de liberalisering van de postmarkt leidt absoluut tot meer keuze voor de klant, lagere prijzen en betere kwaliteit.
'k heb net geprobeerd om in te loggen... werkte dus niet, hè... (mailtje gestuurd, maar de helpdesk is volgende week pas weer beschikbaar)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
session-ID dr achter weg halen
http://www.tntpost.labelscorporatefashion.com/
Daar kom je vanzelf achter...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Nosh het volgende:
Morgenochtend mijn sollicitatiegesprek voor postbezorger in Utreg. Zin in, als 13-jarig ventje een jaartje of twee folders bezorgd, en hoewel dat kutwerk was, lijkt dit me dan wel akelig relaxed.
Buiten werken, muziekje erbij, beweging krijgen, heerlijk. Of idealiseer ik het nu?
Hoe bedoel je precies?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Daar kom je vanzelf achter...
Je hebt als postbezorger wel zwaarder werk dan als postbode.
Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies?
Oh god, dat klinkt onheilspellend.
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).
Jup.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Sjoewe het volgende:
Solliciteren bij Herculesplein?
Als postbode loop je ook genoeg kan ik je vertellen. Ik benijd de postbezorgers in ieder geval niet. Meerdere wijken op een dag lopen is, nooit grappig.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:30 schreef Nosh het volgende:
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.
Welcome to the junglequote:Jup.
Zelfde werkgever, opleiding en woonplaats. Wahey.quote:
tyfus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
Postbezorger hésucces met schaal 1 loon
![]()
Je bent 19 nu, en gaat 4.13 verdienen![]()
..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
Postbezorger hésucces met schaal 1 loon
![]()
Je bent 19 nu, en gaat 4.13 verdienen![]()
4.84quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:16 schreef Nosh het volgende:
[..]
..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.
Niet dat ik nu topbedragen uit de horeca gewend bent, maar jezus.
Daarvoor moet je wel zaterdagbesteller zijn, anders krijg nog minder namelijkquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:27 schreef Beach het volgende:
[..]
4.84![]()
Ter vergelijking: ik ben 22 en krijg 8.98
Bij ons staat er ook altijd een of andere lokale kutzender op, waar continu repertoire wordt gedraaid van Johnny Jordaan, Zangeres zonder naam, accordeonmedleys en andere narigheid.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:24 schreef Sjoewe het volgende:
Sorteren en jezelf staande houden bij de rondschallende knoepertsch van Hollandsche hitsch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |