abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56173875
De bundels op hun kant in de tas drukken.

En ik haal wel meer van m'n wijk dan tien minuutjes... Op één van m'n eigen wijken haal ik drie kwartier van twee uur af. De tijden van de wijken worden niet gekort, want ik ben zaterdagwerker.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_56174734
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:43 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.
  zondag 20 januari 2008 @ 13:49:04 #253
15869 gr8w8
Better by design.
pi_56176368
quote:
Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef ruben3123 het volgende:

[..]

Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 20 januari 2008 @ 15:38:48 #254
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56179326
De grootste rondjes die ik maak zijn 4 bundels dus 3 in de schoudertas en 1 in de hand, vaak zit er ook nog hah bij maar dat is er allemaal wel in te proppen
De afgelopen dagen moest ik iemand inwerken in de wijk die ik loop voor doordeweeks... althans dat dacht ik, aankomende zaterdag (ik ben zaterdagwerker) mag ik lekker zetten en dan mag die gast lopen. Ik heb al even gevraagd wat nou de bedoeling is maar dat konden ze niet zeggen, woensdag bij de persoon die de roosters maakt maar even verhaal halen
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 januari 2008 @ 17:32:29 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56182060
quote:
Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 januari 2008 @ 17:49:26 #256
Maffe Fries
pi_56182498
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Voor mij was het gister helaas minder een eitje. Leek wel of ze het snel met 2 man zonder kennis gezet hebben. Grove post die niet netjes in de bundels zat, stukjes straat die op vreemde plaatsen in de bundels zaten en bundels die niet op de juiste volgorde in de tassen zaten. Ging goed dus
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 januari 2008 @ 17:50:59 #257
Maffe Fries
pi_56182529
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 16:39 schreef vw_caddy het volgende:
Beste mensen, afgelopen dinsdag een pakketje verstuurd via het postkantoor, heb er zo'n track&trace-code bijgekregen. Bij track&trace staat de status nog steeds op 'Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces', vier dagen later dus. Is het pakket nu kwijt?
Hoeft niet. Ik zou het de komende dagen even in de gaten houden en als het nog steeds niet verwerkt is om opheldering vragen.
  Redactie Frontpage zondag 20 januari 2008 @ 18:20:19 #258
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_56183141
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.
Feestdagenuitkering was dat
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:17:46 #259
Maffe Fries
pi_56184367
Ook prima.
pi_56185083
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.
Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 art 610b (rechtsvermoeden arbeidsomvang) wordt, indien een arbeidsovereenkomst tenminste 3 maanden heeft geduurd, de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de 3 voorafgaande maanden.

Als je dus gedurende 3 maanden of langer meer uren hebt gemaakt dan je contractomvang kan je eisen dat ze je contract dienovereenkomstig verhogen. Omdat het echter om een zgn. weerlegbaar rechtsvermoeden gaat hoeft de werkgever er niet mee in te stemmen als hij kan aantonen dat het overwerk niet structureel was. Heb je bijv. extra gewerkt tijdens juni, juli en augustus dan kan de werkgever wijzen op het feit dat er veel fulltimers met vakantie waren. Omdat je mag verwachten dat ze weer van vakantie terugkeren is het dus niet structureel.

Als je echter al maandenlang meer uren draait zonder dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt t.a.v. tijdelijkheid, en het overduidelijk niet om vakantiewerk gaat, sta je behoorlijk sterk.

Dit alles staat niet in de CAO, maar dat is ook niet nodig, omdat deze regels gelden voor iedere arbeidsovereenkomst.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 14:07:28 #261
Maffe Fries
pi_56223786
Was blij het loonstrookje van deze maand te zien. Eindelijk het loon van de extra gewerkte uren in december erbij
  Redactie Frontpage dinsdag 22 januari 2008 @ 14:23:20 #262
J'adore hardcore
pi_56224306
Nou, ik niet. Ik ga van de week even langs bij m'n planner want 14 extra uren terwijl ik een paar haalritten gedaan heb, de standaard extra uren van zaterdag en een aantal (lange) dagen extra gewerkt heb is een beetje weinig
pi_56232027
Vandaag met nieuwe tas zonder stevige flappen gewerk, werkt echt veel beter dan die stevige flappen
pi_56232935
Idd, in die oude fietstassen passen een stuk meer bundels, want je kunt er ook nog 1 of 2 overdwars aan de zijkant plaatsen, dat kan nu alleen met een heel dun bundeltje. Wel heel handig zijn die binnentassen als je nabrengtassen hebt, die pleur je er gewoon kant en klaar in.

Vroegah zat ik wel eens midden in de regen op straat alle bundels van de nabrengzak op volgorde te leggen
  Redactie Frontpage woensdag 23 januari 2008 @ 18:37:47 #265
J'adore hardcore
pi_56255980
Vandaag pakje door de bus, met het boek '200 jaar post in Nederland', wat je laatst kon aanvragen (stond in de Mail!). Komende dagen maar eens lezen hoe onze voorouders de post wegbrachten
pi_56258996
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:37 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag pakje door de bus, met het boek '200 jaar post in Nederland', wat je laatst kon aanvragen (stond in de Mail!). Komende dagen maar eens lezen hoe onze voorouders de post wegbrachten
Ze hadden zeker nog wat dozen over: dat boek is in 1999 aan alle medewerkers uitgereikt. Leuk boek, en mooie foto´s. Ach, goeie ouwe tijd....
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage woensdag 23 januari 2008 @ 20:20:59 #267
J'adore hardcore
pi_56259060
Hehe ja, nog 1000 stuks ofzo stond er.
pi_56280003
Krijgen we dit jaar geen loonsverhoging meer in januari (zaterdagwerkers)? Ik zie iig niks op m'n loonstrookje. Weet wel dat TNT de lonen/CAO wil bevriezen maar dacht dat nog niet aan de orde was...

En weet iemand wanneer we de jaaropgaaf 2007 krijgen?
pi_56282797
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijgen we dit jaar geen loonsverhoging meer in januari (zaterdagwerkers)? Ik zie iig niks op m'n loonstrookje. Weet wel dat TNT de lonen/CAO wil bevriezen maar dacht dat nog niet aan de orde was...

En weet iemand wanneer we de jaaropgaaf 2007 krijgen?
Als je jonger bent dan 23 krijg je de jaarlijkse loonsverhoging (leeftijdsjaren) in de maand van je verjaardag, ben je ouder dan is het in januari. Tenzij je na 1 oktober van het vorig jaar 23 bent geworden, in dat geval is de eerstvolgende verhoging in januari 2009.

Ik ben omhoog gegaan van EUR 10,17 naar EUR 10,40. Jay!
pi_56283261
TNT Post heeft kennelijk nog een manier gevonden om de loonkosten te drukken, in Alphen a/d Rijn worden nu, jawel, Polen ingezet. Iedere Pool krijgt een briefje mee met de tekst "Ik ben een Pool, ik kan geen Nederlands."

En waar dat voor bijv. tomaten plukken of metselen wellicht niet zo'n bezwaar is, is dat misschien met het bestellen van post toch wat lastiger. Nee, de liberalisering van de postmarkt leidt absoluut tot meer keuze voor de klant, lagere prijzen en betere kwaliteit .

Een van de nabijgelegen DVG´s heeft trouwens een primeur, ze hebben een doofstomme postbezorger in dienst genomen, zo hoorde ik. Ik gun deze persoon zijn nieuwe baan van harte, maar ik voorzie toch wat praktische problemen.
  Redactie Frontpage donderdag 24 januari 2008 @ 21:15:04 #271
J'adore hardcore
pi_56284508
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT Post heeft kennelijk nog een manier gevonden om de loonkosten te drukken, in Alphen a/d Rijn worden nu, jawel, Polen ingezet. Iedere Pool krijgt een briefje mee met de tekst "Ik ben een Pool, ik kan geen Nederlands."
Of dat nou zo slim is:
quote:
Het is officieel: de post in Polen gaat net zo traag als een slak. Dit berichtte de Poolse krant Gazeta Wyborcza vandaag.

Een medewerker van een IT-bedrijf ontving op 3 januari jongstleden een brief die al op 20 december per expresse was verstuurd. Hij rekende vervolgens uit dat het 294 uur duurde voordat de brief bij hem thuis kwam. De afzender van de brief woonde maar elf kilometer verderop.

Door een rekensom kwam de man erachter dat de brief 0,03775 kilometer per uur ging. Een slak gaat gemiddeld 0,048 kilometer per uur.
pi_56284899
@ Kramerica-Industries thanks voor de opheldering

En dat van die Polen...echt idioot zeg.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 januari 2008 @ 21:48:15 #273
Maffe Fries
pi_56285625
Ik verdien nu ¤0,24 per uur meer

En ja dat verhaal van die Polen, daar moet ik om lachen
  donderdag 24 januari 2008 @ 21:58:03 #274
15869 gr8w8
Better by design.
pi_56285981
Die Polen, nee, dat meen je niet!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_56288563
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, de liberalisering van de postmarkt leidt absoluut tot meer keuze voor de klant, lagere prijzen en betere kwaliteit .
Meer keuze en lagere prijzen zal het vast wel opleveren maar het is de vraag of je daar als maatschappij zoveel voordeel uit haalt.

Wat betaalt de gemiddelde particulier nou per jaar aan verzendkosten voor zijn post (buspost, dus geen pakketjes)? En wat levert het bedrijven in hemelsnaam op? Als je dat per product of dienst gaat bekijken win je er misschien een paar cent op. Of heeft er iemand de illusie dat je auto/tv/Ipod/eettafel/energierekening/advocaat ineens tientallen/honderden/duizenden/ euro's goedkoper wordt? Forget it, in 99% van de producten zal het écht om centen gaan en zullen die centen maar een zeer klein deel van de kostprijs van het product zijn. Verwaasloorsbaar durf ik zelfs te stellen.

Meer keus heb je als het om gewone post gaat overigens ook niet als particulier, TNT behoudt het monopolie op de "postzegel" en in ruil daarvoor is het verplicht om 6 dagen in de week te bezorgen. De andere postbedrijven wìllen de particuliere markt niet eens omdat het maar om een paar % van de markt gaat en veel te weinig oplevert. Ze zijn alleen op zoek naar grote partijen.

Per saldo houd je dus als gewone burger er niet veel aan over: voornamelijk de teruglopende kwaliteit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_56298684
Link voor kledingbestellen?
http://www.tntpost.labels(...)ssionid=a3o6H3QQIOba doet het niet meer
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage vrijdag 25 januari 2008 @ 14:12:08 #277
J'adore hardcore
pi_56299348
session-ID dr achter weg halen

http://www.tntpost.labelscorporatefashion.com/
pi_56300143
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 14:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
session-ID dr achter weg halen

http://www.tntpost.labelscorporatefashion.com/
'k heb net geprobeerd om in te loggen... werkte dus niet, hè... (mailtje gestuurd, maar de helpdesk is volgende week pas weer beschikbaar)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 januari 2008 @ 15:23:05 #279
J'adore hardcore
pi_56300754
Ik kan er wel gewoon in
pi_56301229
nou ja, ik heb een veelvoorkomende achternaam, misschien dat het daaraan ligt.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 januari 2008 @ 16:11:11 #281
J'adore hardcore
pi_56301655
Je medewerkernr is uniek dus wat dat betreft zou ie het wel moeten doen
pi_56301719
Ja, maar hij geeft aan dat de combinatie ongeldig is... Ik haal de info gewoon van m'n bedrijfspas en dat komt overeen met de info op m'n loonstrook...

Gewoon even wachten tot maandag, dus... 't is niet alsof er haast bij geboden is, ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 januari 2008 @ 20:01:37 #283
Maffe Fries
pi_56306577
Ding zegt 0 budgetpunten en dat ik voorlopig ook niets krijg en dat terwijl er in de vorige versie stond dat ik per 1 januari er 135 zou krijgen, wat nog niet veel zou zijn
pi_56317789
Vandaag best wel een leuk meisje gezien aan de andere kant van de zaal; volgende week maar eens praatje mee maken
pi_56383171
Morgenochtend mijn sollicitatiegesprek voor postbezorger in Utreg. Zin in, als 13-jarig ventje een jaartje of twee folders bezorgd, en hoewel dat kutwerk was, lijkt dit me dan wel akelig relaxed.

Buiten werken, muziekje erbij, beweging krijgen, heerlijk. Of idealiseer ik het nu?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_56383508
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Nosh het volgende:
Morgenochtend mijn sollicitatiegesprek voor postbezorger in Utreg. Zin in, als 13-jarig ventje een jaartje of twee folders bezorgd, en hoewel dat kutwerk was, lijkt dit me dan wel akelig relaxed.

Buiten werken, muziekje erbij, beweging krijgen, heerlijk. Of idealiseer ik het nu?
Daar kom je vanzelf achter...

Je hebt als postbezorger wel zwaarder werk dan als postbode.
pi_56383844
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Daar kom je vanzelf achter...

Je hebt als postbezorger wel zwaarder werk dan als postbode.
Hoe bedoel je precies?

Oh god, dat klinkt onheilspellend.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:17:12 #288
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56384043
Solliciteren bij Herculesplein?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56384163
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef Nosh het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies?

Oh god, dat klinkt onheilspellend.
Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:24:43 #290
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56384256
Sorteren en jezelf staande houden bij de rondschallende knoepertsch van Hollandsche hitsch
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56384420
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het rondbrengen van post is lichamelijk zwaar werk... Een postbezorger brengt alleen wijken weg, een postbode doet ook sorteerwerk (op kantoor).
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Sjoewe het volgende:
Solliciteren bij Herculesplein?
Jup.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:37:36 #292
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56384632
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:30 schreef Nosh het volgende:
Och, dat ik er meteen mijn beweging mee krijg is voor mij één van de hoofdredenen ervoor te kiezen. Liever lichamelijk zwaar werk waarbij je ergens naar toe werkt, dan op mijn gat zitten ergens. Dat doe ik al genoeg.
Als postbode loop je ook genoeg kan ik je vertellen. Ik benijd de postbezorgers in ieder geval niet. Meerdere wijken op een dag lopen is, nooit grappig.
quote:
Jup.
Welcome to the jungle
pi_56385008
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:37 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Welcome to the jungle
Zelfde werkgever, opleiding en woonplaats. Wahey.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_56385021
Postbezorger hé succes met schaal 1 loon
Je bent 19 nu, en gaat 4.13 verdienen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:56:43 #295
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56385125
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
tyfus.
pi_56385576
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Beach het volgende:
..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.

Niet dat ik nu topbedragen uit de horeca gewend bent, maar jezus.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_56385811
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:16 schreef Nosh het volgende:

[..]

..jezus christus. 20 trouwens, maar dan komt het op een eurotje of 5 neer.

Niet dat ik nu topbedragen uit de horeca gewend bent, maar jezus.
4.84

Ter vergelijking: ik ben 22 en krijg 8.98
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:32:43 #298
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56385945
He works hard for his money, so hard for his money, honey
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:39 #299
Maffe Fries
pi_56386045
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:27 schreef Beach het volgende:

[..]

4.84

Ter vergelijking: ik ben 22 en krijg 8.98
Daarvoor moet je wel zaterdagbesteller zijn, anders krijg nog minder namelijk
pi_56388576
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:24 schreef Sjoewe het volgende:
Sorteren en jezelf staande houden bij de rondschallende knoepertsch van Hollandsche hitsch
Bij ons staat er ook altijd een of andere lokale kutzender op, waar continu repertoire wordt gedraaid van Johnny Jordaan, Zangeres zonder naam, accordeonmedleys en andere narigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')