Ik heb even goed gekeken en ik kan deze fiets wel wegdoen volgens mijquote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.
Hebben wij hier ook staan, en wat een k*tdingen zijn dat. Precies wat je zegt: dat steigeren en voor iemand van mijn lengte (1.90) is het allesbehalve lekker fietsen op zo'n ding. Plus dat die standaard die er onder hangt 10x niks is. Valt altijd om op de een of andere manier.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu hebben we Delivery Bikes van Batavus als reservefiets. Die zijn een stuk degelijker, maar doordat er zoveel aluminium in verwerkt is zijn ze erg licht, wat betekend dat ze eerder wegglijden onder zware belasting, of gaan steigeren. Bovendien zit het zadel ronduit kut (vooral voor dames), en zit je in een gebogen houding vanwege dat stuur. Met name voor langere mensen is het een onding. De nieuwste generatie heeft bovendien een soort beschermkapje achter bij de kettingkast, waardoor de tassen niet goed meer op de fiets kunnen.
Herenfietsen zijn steviger door die extra stang. Overigens heb ik ook een damesfiets (oud beestje), maar die gebruik ik alleen maandag. Dan is een herenfiets minder practisch ivm veelvuldig op- en afstappen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:07 schreef Paran0id het volgende:
Waarom hebben jullie een herenfiets? Ik vind een vrouwenfiets veel gemakkelijker.. irritante stang.
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maandquote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
Dat geldt natuurlijk ook voor auto's die nog véél duurder zijn dan fietsen en die hoeven we toch echt niet zelf te betalenquote:Op zondag 13 januari 2008 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maand
Mensen willen graag een fiets die bij ze past. Dus goede framehoogte, wel/geen versnellingen, dames- of herenfiets, etc...quote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
In sommige gebieden hebben ze anders al een auto in moeten ruilen voor een brommer om kosten te besparen
Postbezorgers zijn volgens mij beter af, als jouw vestiging zich tenminste aan de landelijke afspraken houdt. Postbezorgers mogen gewoon hun reparatiebon van de fietsenmaker inleveren bij de postbodeplus of teamcoach, en ze krijgen dan het volledige bedrag vergoed. Dus dat is kostendekkend, itt onze miezerige vierenhalve euro!quote:Op maandag 14 januari 2008 16:45 schreef caferacer het volgende:
Weetje, jullie als zaterdagbesteller krijgen in ieder geval nog een fiets vergoeding.
Wij, de pbzers krijgen noppes nada nothing.
fietsen doe ik niet , we lopen de wijk anders blijven we te dik.
Nog meer pbzers/ zaterdagwerkers etc uit Noord Holland
Herkenbaar....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:49 schreef ries het volgende:
En is iedereen hier vandaag ook lekker weggewaaid en nat geworden? Het was echt een rotdag met die drie keer hah en die harde wind erbij. Heb een aantal keer achter een weggewaaide brief aan moeten hollen vandaag..
Same here... pokkewind+regenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had 2x HAH, AH en Gamma. Dat waaide ook lekker vandaag. Zeker omdat ik vrij hoog zat met m'n loop. Liep lekker uit zo, zeker omdat de bakjes wat laat waren.
Hier had ik een makkie! Een klein hAH-tje van een uitvaartverzekering (die hebben we echt heel veel hier, hoog sterftecijfer wellicht?) maar daar was naar goed gebruik weer veel te weinig van aangeleverd, dus voor m´n middagwijk had ik helemaal geen hah. Vanmorgen droog gelopen, en in de middag een beetje miezer. Alleen op de terug weg naar huis begon het harder te regenen en flink te waaien, dus kwam ik alsnog zeiknat thuis.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:18 schreef lucky_birdie het volgende:
ja hoor.. het was weer eens zo ver! Regen + harde wind + huis aan huis![]()
Vooral dat klenie flut blaadje van de Shell was irritant..
Bovendien hadden we s'ochtends problemen met de machine.. kwam door een zending van Unive, doordat er iets van een pasje bij zat paste ie niet in de machine oid.
dus al die brieven moesten met de hand uit de rode bakken gehaald worden..en ik vrees dat we morgen nog heel wat brieven van de unive met de hand moeten ingooien..
Weinig plaatwerk vandaag, wel veel HSM-post. En de rode bakjes waren ook veel te laat. Eerste tranch om 7.45 uur, tweede om 11.30. Dus uiteindelijk was ik geen minuut eerder klaar dan andersquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Schoudertas regelen. Passen twee à drie bundels in, als je een beetje propt.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:29 schreef lucky_birdie het volgende:
BWEE wat een k u t dag zeg![]()
1 blauwe bak vol met Unive brieven, en er zit een soort ehmm sja.. pasje in, maar daaromheen zit een hoesje, wat vrij dik is.. En daardoor werden alle bundels gelijk een stuk groter dan normaal, en kon ik maar een 1, a twee bundels tegelijk meenemen..dus ik kon nu niet alles in rondjes lopen..
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).quote:Op zondag 20 januari 2008 00:19 schreef ruben3123 het volgende:
Bij mijn salaris van december zat ook een eenmalige uitkering in verband met de cao-afspraken dat iedereen eenmalig naar rato 400 euro zou krijgen. Ik kreeg daar dus 20% van.
Nu vroeg ik me af of dat percentage dat je krijgt afhankelijk is van je contracturen of van het aantal daadwerkelijk gewerkte uren. Weet iemand dat?
Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Hoe krijg je in vredesnaam 3 bundels in die nieuwe schoudertas? In de oude, akkoord, maar in de nieuwe? Ik gebruik die schoudertas niet meer, ik kreeg schouderklachten. Ik loop liever met meerdere bundels op m´n arm. En als je je fiets op strategische punten neer zet kun je meestal meerdere niet al te grote rondjes lopen zonder je fiets te verplaatsen. Ik heb bijv een straat die loopt van 75-1 + 2-70, en dan zet ik ´m bij nr 39 en loop dan 2 rondjes, tw 1) 40-70 + 75-41 en 2) 39-1 + 2-38. Dan hoef ik m´n fiets niet vaker te verplaatsen dan wanneer ik de straat in 1 rondje zou hebben gelopen.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:47 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Schoudertas regelen. Passen twee à drie bundels in, als je een beetje propt.
Sinds we TNT zijn heb ik een eigen schoudertas, ben ik gelijk heel anders van lopen. Overal waar het even kan loop ik grote rondjes, zodat ik niet iedere keer met die fiets hoef te zeulen. Rondjes waar de arbo een hartverzakking van zou krijgen, maar het loopt wel lekker snel weg
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:43 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Yups, naar contracturen. Hoeveel uur je extra hebt gewerkt bij bv vakanties ed,maakt geen zak uit.
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:49 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Da's jammer. Heb juist in december heel wat extra uren gemaakt en had gehoopt zo wat extra te kunnen krijgen. Misschien bij volgende contract maar vragen om meer uren in het contract op te nemen. Werk meestal toch wel 1 of 2 uur meer in de week dan in het contract staat.
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof dat het naar rato van contracturen was. Ik neem trouwens aan dat je deeltijdwerker bent of fulltimer, want zaterdagbestellers en postbezorgers hebben volgens mij geen cent gehad (ik in elk geval niet).
Voor mij was het gister helaas minder een eitje. Leek wel of ze het snel met 2 man zonder kennis gezet hebben. Grove post die niet netjes in de bundels zat, stukjes straat die op vreemde plaatsen in de bundels zaten en bundels die niet op de juiste volgorde in de tassen zaten. Ging goed dusquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nauwelijks grove post vandaag zeg, groot deel van mijn bundeltjes kwam rechtstreeks uit de rode bak, en als er al wat grofs bijzat, dan was het max 3 stuks per bundel. Echt een eitje vandaag
Hoeft niet. Ik zou het de komende dagen even in de gaten houden en als het nog steeds niet verwerkt is om opheldering vragen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:39 schreef vw_caddy het volgende:
Beste mensen, afgelopen dinsdag een pakketje verstuurd via het postkantoor, heb er zo'n track&trace-code bijgekregen. Bij track&trace staat de status nog steeds op 'Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces', vier dagen later dus. Is het pakket nu kwijt?
Feestdagenuitkering was datquote:Op zondag 20 januari 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, ik meende dat ik ¤20 heb gekregen ofzo.
Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 art 610b (rechtsvermoeden arbeidsomvang) wordt, indien een arbeidsovereenkomst tenminste 3 maanden heeft geduurd, de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de 3 voorafgaande maanden.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Daar zijn wel regels voor, maar in hoeverre die ook in de CAO voor zaterdagwerkers staan, geen idee. Iets van X maanden continue meer uren, dan moeten ze je contract uitbreiden.
Ze hadden zeker nog wat dozen over: dat boek is in 1999 aan alle medewerkers uitgereikt. Leuk boek, en mooie foto´s. Ach, goeie ouwe tijd....quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:37 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag pakje door de bus, met het boek '200 jaar post in Nederland', wat je laatst kon aanvragen (stond in de Mail!). Komende dagen maar eens lezen hoe onze voorouders de post wegbrachten
Als je jonger bent dan 23 krijg je de jaarlijkse loonsverhoging (leeftijdsjaren) in de maand van je verjaardag, ben je ouder dan is het in januari. Tenzij je na 1 oktober van het vorig jaar 23 bent geworden, in dat geval is de eerstvolgende verhoging in januari 2009.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Krijgen we dit jaar geen loonsverhoging meer in januari (zaterdagwerkers)? Ik zie iig niks op m'n loonstrookje. Weet wel dat TNT de lonen/CAO wil bevriezen maar dacht dat nog niet aan de orde was...
En weet iemand wanneer we de jaaropgaaf 2007 krijgen?
Of dat nou zo slim is:quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT Post heeft kennelijk nog een manier gevonden om de loonkosten te drukken, in Alphen a/d Rijn worden nu, jawel, Polen ingezet. Iedere Pool krijgt een briefje mee met de tekst "Ik ben een Pool, ik kan geen Nederlands."
quote:Het is officieel: de post in Polen gaat net zo traag als een slak. Dit berichtte de Poolse krant Gazeta Wyborcza vandaag.
Een medewerker van een IT-bedrijf ontving op 3 januari jongstleden een brief die al op 20 december per expresse was verstuurd. Hij rekende vervolgens uit dat het 294 uur duurde voordat de brief bij hem thuis kwam. De afzender van de brief woonde maar elf kilometer verderop.
Door een rekensom kwam de man erachter dat de brief 0,03775 kilometer per uur ging. Een slak gaat gemiddeld 0,048 kilometer per uur.
Meer keuze en lagere prijzen zal het vast wel opleveren maar het is de vraag of je daar als maatschappij zoveel voordeel uit haalt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, de liberalisering van de postmarkt leidt absoluut tot meer keuze voor de klant, lagere prijzen en betere kwaliteit.
'k heb net geprobeerd om in te loggen... werkte dus niet, hè... (mailtje gestuurd, maar de helpdesk is volgende week pas weer beschikbaar)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
session-ID dr achter weg halen
http://www.tntpost.labelscorporatefashion.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |