abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 05:55:17 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_55789690
Zo, eens kijken of Eindhoven Kanaaldijk vandaag wel eens fatsoenlijk werk kan leveren en ons kantoortje in Geldrop alles op tijd aan levert...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_55789726
Kan zo weer aan de slag als postbode na 3 maanden eruit te moeten zijn geweest
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:06:21 #178
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_55792287
Vanaf volgende week gaat mijn vestiging 'anders organiseren'. Ben benieuwd wat dit allemaal in gaat houden.
pi_55793519
Bij ons was het echt heel rustig. Vrijwel geen grof. Het is dat er ineens iemand ziek was anders hadden we een kerstbezetting die binnendienst had .
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:25:15 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_55793857
Geen ruk post. Beetje extra doorgelopen en drie uur eerder thuis. En toch was Eindhoven weer ruim een kwartier te laat met aanleveren van de eerste lichting.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:51:00 #181
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55794522
hier ook weinig. alleen bij elk huis wel zo'n groene belastingbrief..
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_55795377
Werk 20 km van Eindhoven Kanaaldijk af, maar onze post wordt rechtstreeks aangeleverd vanuit Den Bosch

Hier ook verekkes weinig post, hoewel ik al met al niet veel sneller was, maar jah, dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen
pi_55795674
Hier ook weinig plaatwerk, dat hadden we donderdag en vrijdag namelijk al gehad. Totaal 3 rode en 4 blauwe bakken, wat voor mijn wijk best wel weinig is. Dus ik heb maar links en rechts wat geholpen ( we hebben tamelijk veel nieuwe zaterdagbestellers erbij, die nog erg langzaam zijn...) Anders was ik ook wel een uurtje eerder klaar geweest.........

Maar op ons kantoor is het gebruikelijk om je gewerkte uren op te schrijven. Als je dan eerder klaar bent krijg je dus minder geld, maar als je uitloopt krijg je meer geld. Ik heb geen zin om de boel te "bedonderen" en dus veel eerder weg te gaan zonder dat door te geven, maar ik heb ook geen zin om geld in te leveren. Ik heb immers een contract, dus eigenlijk moet TNT er gewoon voor zorgen dat er genoeg werk voor mij is. In de Kerstperiode heeft men echter allerlei nieuwen aangenomen, en heeft zich niet afgevraagd wat die mensen na de kerst dan moeten doen. We hebben nu heel veel zaterdagbestellers, meer dan ooit! Opvallend is wel dat die nieuwe lui allemaal kinderen van een jaar of 16 zijn, dat zal wel een bezuinigingsmaatregel zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:41:15 #184
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55795827
Pff hard werken vandaag. Eerst 3 wijken ingegooid en gesteld en toen nog 2 wijken gelopen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 januari 2008 @ 16:27:07 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55797085
Was hier ook weinig te doen. Alles paste wel in 3 tassen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55797687
Wat een idee... Ik kreeg in 2 van mn 3 wijken dat grote h&m boek erbij....
pi_55830684
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappen

nadeel; ze zijn zo stug!
De flappen aan de zijkant van de tassen klappen iedere keer weer terug naar binnen, waardoor je dus bezig blijft om die flappen aan de kant te duwen om de post in je tas te proppen..
en ze hebben hier ruim een week (!!) met een doos erin gestaan omdat ze anders niet uitgeklapt bleven staan (we kregen ze opgevouwen aangeleverd)..
Ze zijn een stuk kleiner dan de vorige tassen,
&
en het klik systeem om je tassen dicht te klikken is een stuk minder stevig dat de vorige.. Ik denk dat ik de mijne nu een half jaar gebruik, en de sluiting is nu al kapot, terwijl mijn rode tassen een stuk ouder zijn, en dat systeem werkt nog prima (ja, ik heb mijn oude tassen nog thuis liggen kreeg te horen dat ze daar gewoon de container in gingen en dat vond ik zonde )

Die grijze tassen zijn wel ideaal, een stuk handiger dan de oude steunpuntzakken. hoewel ik ook hierbij moet toegeven dat de kwaliteit om te janken is
Afgelopen vrijdag had ik een rits in mijn handen, toen ik de tas dicht wilde ritsen.. (de "zipper"? ) we hebben al verschillende tassen die eruitzien als een gatenkaas..
maar het is een stuk handiger in gebruik dan de oude steunpuntzakken, want de nieuwe tassen gaan een stuk makkelijker je tas in
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_55831089
Bij die nieuwe tassen zijn er hier al heel veel collega's die de flappen hebben doorgesneden... Of op de helft of helemaal. Die flappen zijn namelijk nogal irritant als ze uitgeflapt blijven en je er met je kuiten tegenaan komt tijdens het fietsen, omdat ze dus niet meegeven.

Er kan minder in de nieuwe tassen als je ze inpakt volgens het boekje. Als je ze inpakt zoals het niet hoort (de edele kunst van het proppen) kan er praktisch net zoveel in als bij de oude tassen. Je kan ze net zo stijf inpakken als bij de kleine rode fietstassen (die met de leren lap over de bagagedrager), door gewoon wat meer bundels plat in de tas te leggen en de bundels die je verticaal zet wat stijver neer te zetten.
Je houdt alleen problemen met de bredere of langere pakjes en je moet een beetje uitkijken als je vaak je fiets tegen lantaarnpalen stalt, omdat de tassen dus niet zo lekker om de paal buigen als de oude rode tassen.

En denk er natuurlijk aan dat de tassen niet smaller worden naarmate ze leger raken, zoals dat met de rode tassen het geval is. Dus doe even voorzichtig als je langs auto's en paaltjes rijdt. Bij mijn eerste rit met de nieuwe tassen dacht ik dat ik wel genoeg ruimte had toen ik langs een big-bag vol zand fietste... Tas bleef achter de big-bag haken en ik stond gelijk stil... Stuur in m'n maag en met de edele delen vol op het frame van m'n fiets... niet tof )
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:12:35 #189
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_55835734
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55836549
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.

Zelf pak ik de binnentassen dus wel in zoals ik fietstassen inpak, maar dan wel strak en recht. Nooit klachten gehad van de postbezorgers voor wie ik de wijken zet. Ik pak ze zo ook voor mezelf in en heb totaal geen moeite om de binnentassen in m'n fietstassen te drukken. Het grootste voordeel van de binnentassen vind ik dat je ze wel snel meeneemt (mits goed ingepakt), al douwde ik voorheen ook gewoon m'n nabrengzakken zo in m'n fietstas...
Voorheen werkte we met grijze bakken op de steunpunten. Het scheelt een stuk dat er nu niet zo'n strijd meer is om de grijze bakken op kantoor, want voorheen was je toch iedere keer wel meerdere minuten aan het verdoen, omdat je op jacht moest naar extra grijze bakken. Wat dat betreft zin zakken toch wel wat prettiger in gebruikt. Ook voor de rug zijn ze toffer en het is ook makkelijker om de lege zakken weer op te halen (plus dat de zakken een stuk prettiger zijn voor de postbezorgers die hun wijken aan huis krijgen aangeleverd, omdat die grijze bakken ook maar in de weg staan). Het enige wat ik niet kan uitstaan is dat ze de grijze bakken op kantoor hebben weggehaald, want ik ga dus echt niet m'n wijk in binnentassen proppen om die binnentassen vervolgens op kantoor in m'n fietstassen te drukken om de staat op te gaan. De fietstassen zijn al niet gigantisch, maar de binnentassen zijn helemaal dramatisch klein.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 januari 2008 @ 07:59:02 #191
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55839936
Er is bij ons echt een run op de rode tassen ontstaan.
Echt niemand heefd die oranje tassen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage maandag 7 januari 2008 @ 08:47:43 #192
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_55840316
Ik heb mijn rode fietstassen gewoon aan mijn fiets laten hangen. Bewaar ik thuis in de schuur. Ideaal
pi_55840981
Bij ons worden de rode tassen ook nog volop gebruikt, met alleen die oranje dingen zouden we simpelweg tekort komen. Sterker nog, zelfs kapotte tassen met gaten of verbogen haken worden nog steeds gebruikt. En we hadden ook nog steeds kapotte stoelen en exemplaren zonder wieltjes, totdat een of andere ARBO-man dat verbood. Nu staan ze in het rommelhok. Jammergenoeg zijn er geen nieuwe, goede, stoelen voor in de plaats gekomen, zodat we ons nu soms moeten behelpen met die plastic stoelen uit de kantine. En na lang soebatten heb ik eindelijk een nieuwe postboy, bij de oude was de rem afgebroken, zat het handvat los (met ducktape was er nog iets van geknutseld), en de drager voor de voorste tas was afgebroken. Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55852057
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55913450
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag. Leuk! Gamma, Ah en Karwei
pi_55917411
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag. Leuk! Gamma, Ah en Karwei
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.

Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55922358
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.
quote:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat ze
voor ogen hadden: groot aantal fulltimers en dtw'ers kapt ermee. Alleen hadden ze er niet op gerekend dat het verloop onder de postbezorgers zo groot zou zijn. Dat veroorzaakt bij ons nu dus al meer dan een jaar behoorlijke personele problemen, die natuurlijk niet structureel opgelost worden maar met het aloude pappen en nathouden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:01:29 #198
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55929165
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bernie en ik zijn tof.
pi_55936638
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingen

Een losliggende stoeptegel is de gemeente voor aansprakelijk volgens mij. Maar of ze in zo'n geval ook verplicht zijn jou te compenseren...zal wel niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2008 @ 23:35:11 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55938903
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers weg
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')