voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag.Leuk! Gamma, Ah en Karwei
![]()
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat zequote:Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers wegquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |