die zachte dingenquote:Op zondag 23 december 2007 15:33 schreef mordradead het volgende:
Ik check het altijd dan ff met die mal die er ligt, past hij niet geef ik hem mooi door aan de pakketdienst. Ik heb ook zo iemand, die heeft iedere dag wel 3 a 4 van die dikke a4 enveloppen met stofjes ofzo erin, hardstikke veel ruimte maar het weegt niks
Best nog wel toffe folders... liep makkelijk rond.quote:Op maandag 24 december 2007 11:38 schreef 9christensen het volgende:
lekker weer veel post en folders
Als ze op het sorteercentrum doorwerken tijdens de kerst, hebben we donderdag een probleem...quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook bij ons gisteren toch de langverwachte Grote Klapper. Zeven rode bakken per ochtendwijk was geen uitzondering, en omdat de HSM het niet kon bolwerken kwamen de rode bakken voor de middagwijken pas rond 13.00 uur binnen. En aangezien de kerstkaarten allemaal op 19 of 20/12 waren afgestempeld ga ik ervan uit dat er nog een aardige oprisping aankomt na de Kerst.
Bij ons zag ik gisteren bijna alleen kaarten van de 18e en 19equote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook bij ons gisteren toch de langverwachte Grote Klapper. Zeven rode bakken per ochtendwijk was geen uitzondering, en omdat de HSM het niet kon bolwerken kwamen de rode bakken voor de middagwijken pas rond 13.00 uur binnen. En aangezien de kerstkaarten allemaal op 19 of 20/12 waren afgestempeld ga ik ervan uit dat er nog een aardige oprisping aankomt na de Kerst.
Hier idem dito. Maar in de planning was uitgegaan van een enorme berg, iedereen begon 6.30 en er waren heel veel extra mensen opgetrommeld. Maar de meesten konden na een paar uurtjes weer naar huis.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:10 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nou d'r was geen reet vandaag
Hier idem.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:10 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Nou d'r was geen reet vandaag
Volgens mij zit het zo:quote:Op donderdag 27 december 2007 16:37 schreef -sobriquet het volgende:
Ik stop per eind december als zaterdagmedewerker bij het tnt grotendeels omdat wij een baas hebben die beter in het leger had kunnen gaan werken. Echt een zak, maar goed, daar gaat me vraag niet over. Ik kreeg een formulier thuis zonder enige bijlage, ik ben er achter dat ik het in moet vullen, maar weet alleen niet wat het doel ervan is. Het gaat om een Verzoek Betaalbaarstelling Winstdelingsregeling, wat houd dat in?
Bij ons was er ook niet extreem veel, al was er maandag een berg blijven staan. Toch nog 7,5 uur bezig geweest, en dat vind je dan na de kerst opeens een kort dagjequote:Op donderdag 27 december 2007 13:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier idem dito. Maar in de planning was uitgegaan van een enorme berg, iedereen begon 6.30 en er waren heel veel extra mensen opgetrommeld. Maar de meesten konden na een paar uurtjes weer naar huis.
Hier ook maandag ruim het dubbele aantal rode bakken per wijk.. en het leukste is.. De machine in Alkmaar was kapot, en dus kwamen ze hier heen om de post door de machine te laten sorteren,. dat moest even tussendoor, want er zaten ook grote wijken tussen, en de post moest er na nog terug naar alkmaar blahdieblahquote:Op dinsdag 25 december 2007 12:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mijn record in de voorlichting na 12.00 uur:quote:Op donderdag 27 december 2007 18:02 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Haalrit was ook een makkie vandaag. Aantal bedrijven waren, al dan niet van te voren gemeld, dicht. Wat wel open was had nauwelijks post op eentje na, die had 7 rode bakken en een zak vol. Brievenbussen waren nauwelijks gebruikt vandaag, had in totaal een kwart buslichtingzak op 4 bussen. Eentje was wel heel leeg: 5 brieven totaal...
Volgens mij is 31dec. geen officiële feestdag.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:50 schreef Paran0id het volgende:
Weinig post vandaag. Het is onderhand wel gedaan met de kerspost heb ik het idee. Ik moet maandag op oudjaarsdag werken, volgens mij is er dan echt helemaal niets. Iemand een idee of ik op die dag 200% verdien (feestdag)?
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
31 dec. is idd een gewone werkdag.
Maar die krijgen geen 200% betaald denk ik?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
En die pakketjes van de SP...wel opkomen voor de TNT postbode maar ondertussen van die rottige pakketjes maken die niet in de kasten passen
Moest je gister ook werken, want toen had Leeuwarden wat problemen met de machinesquote:Op zaterdag 29 december 2007 09:29 schreef mordradead het volgende:
Vandaag mag ik een uurtje later beginnen met vertraging, lekker weer trouwens hier in Leeuwarden
BuBa Den Bosch?quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:13 schreef ruben3123 het volgende:
In Den Bosch bij de business balie was het stuk minder druk dan vorige week. We begonnen weer gewoon om 18.45 in plaats van 18 uur en we waren half uur eerder dan normaal klaar. Aantal kerstkaarten viel ook wel mee, alleen aantal retour gezonden kerstkaarten kwamen we tegen.
Ook zijn vanaf 27 december zowat alle tijdelijke uitzendkrachten naar huis gestuurd en werken er nu weer alleen wat regelmatige uitzendkrachten en de vaste mederwerkers. Is een stuk rustiger zo.
Ik hoorde van veel collega's ook dat deze kerstperiode in vergelijking met vorige jaren een stuk rustiger was. Voorgaande jaren hadden ze soms wel tot half 12 in plaats van de gebruikelijke 10 uur moeten werken.
Ik moet op 2/1 om 6.30 beginnen, en er staan al wat containers plaatwerk klaar (oa Veronica) die vandaag echt niet mee mochten, maar ik verwacht geen grote drukte, dus ik zal rond het middaguur wel weer naar huis kunnen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:58 schreef postvrouw het volgende:
Vorig jaar was 2 januari nog een verplichte vrije dag, hoe zit dat dit jaar?
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:46 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
BuBa Den Bosch?![]()
Mag jij mijn containers uitpluizen die ik naar Den Bosch stuur tijdens m'n verzending
Postagentschappen, kantoren en servicepunten zijn open tot 15.00
De PV-Aanpaklocaties en BuBa's tot 16.00.
Bij ons op de verstiging is 'het luik' waar post afgegeven kan worden in ieder geval open tot 16.00, terwijl het postkantoor zelf om 15.00 gesloten is.
De laatste rit naar Den Bosch staat om 17.30 gepland. Allemaal 2 uur eerder dan normaal. De haalritten worden vanzelfsprekend ook 2 uur eerder gereden dan. Buslichting zit er maandag niet meer bij, aangezien zondag de brievenbussen afgesloten worden.
Werk niet op een sorteercentrum, maar op een bestelkantoor.quote:Op zondag 30 december 2007 16:19 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.
En bij welk sorteercentrum werk jij, martinnutjuh?
Ik ook.quote:Op zondag 30 december 2007 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik mag straks de brievenbussen afsluiten. Ben benieuwd of er al brievenbussen zijn opgeblazen. Dat scheelt weer afsluiten.
Pas wel op dat ze meestal als bezorger worden aangenomen he.quote:Op zondag 30 december 2007 11:08 schreef martinnutjuh het volgende:
Als 21-jarige verdien je als zaterdagpostbode ¤ 8,26 per uur.
Onlangs hebben ze hier bij ons ook nog een paar postbodes aangenomen die in de 20 zijn, dus dat kan zeker.
En ook in Amsterdam-Oost zal er verloop zijn onder de zaterdagpostbodes... en er blijven mensen nodig die het werk doen. Je kunt altijd een open sollicitatie sturen naar een vestiging in de buurt. Je wordt dan een bepaalde tijd op een wachtlijst gezet, en als er plaats vrij komt wordt je uitgenodigd voor een gesprek.
Zo ben ik er destijds ook ingerold. Ik kreeg eerst een brief dat er geen mensen meer nodig waren, maar met een maand of 2 werd ik uitgenodigd op gesprek. 3 maanden daarna kon ik beginnen.
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?quote:Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik ook.
Hoop niet teveel opgeblazen bussen tegen te komensluit ze liever gewoon. Verbrande post uitzoeken enzo is ook niet alles.
Hier ook.quote:Op zondag 30 december 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?
Als je ´m even inscant en hier post (en eventuele gevoelige info onleesbaar maakt) kan ik wellicht wat uitleg verschaffen.......quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
Nee dat heb ik helaas niet. Er is zo'n bult cijfers op het strookje, maar is nap er niks van, en aangezien m'n loon opeens maar de helft is van de week ervoor bij het uitzenburau, dus ik ben een beetje angstvallig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |