abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55676846
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
Zou het nou zo moeilijk zijn om hier een landelijk beleid van te maken? Bij ons op kantoor kan iedereen straks om 13.00 uur op komen draven om een normale maandagbestelling te gaan lopen. Nou kan er zelfs voor een maandag niet veel post zijn maar Ik had voor die paar uur ook veel liever een collectieve vrije dag gehad. Maar goed, ik heb de vraag over de uitvoering van deze maandag ook pas een maand geleden in het werkoverleg gesteld en daar afgelopen vrijdagmiddag definitief antwoord over gekregen. Je kan ook niet al te veel verwachten hè...
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  maandag 31 december 2007 @ 12:31:36 #152
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55678336
Ik moet zo ook gaan werken, ben zo dom geweest om ja te zeggen terwijl ik 1 van de 2 wijken eigenlijk niet ken..... nou ja ik kan eventueel bellen naar huis voor extra hulp en maar hopen dat er geen irritante koters zijn met vuurwerk
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 31 december 2007 @ 12:36:18 #153
15869 gr8w8
Better by design.
pi_55678518
Het mag weer! Laat maar komen dat vuurwerk! Opblazen die hap! Wij willen hier ook van die mooie oranje bussen!

Fijn nieuwjaar alvast collega's!
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 31 december 2007 @ 15:50:53 #154
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55684519
Ik had echt nog geen halve tas vol, voor twee wijken
Sloeg helemaal nergens op.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage maandag 31 december 2007 @ 15:58:19 #155
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_55684770
Zo, ik had mooi weinig. Genoeg gleufjes gevuld voor 2007!

Goeie jaarwisseling, en pas op met vuurwerk. Postbode spelen is lastig met 1 hand denk ik!
pi_55686846
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:
Ik had echt nog geen halve tas vol, voor twee wijken
Sloeg helemaal nergens op.
Wij liepen gewoon normale maandagbestellingen en dat was goed kut kan ik je vertellen. Normaal zou ik met deze dienst zeker anderhalf uur eerder klaar geweest zijn. En ik denk dat er hier en daar nog wel een collega op straat loopt, fijn werken zo met oudjaar .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 31 december 2007 @ 17:16:13 #157
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55687052
Net klaar, nog even hulp gehad van m'n vader... kende een van de 2 wijken bijna niet dus dat was wel hendig nog aan de stok gehad met 2 gastjes die wel even dachten vuurwerk op m'n fietstassen af te kunnen steken.... ik zei leuk man, maar ik denk het niet... stelletje chefkes podverdorie.
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 31 december 2007 @ 18:18:07 #158
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_55688583
Ik had ook verdacht veel post voor op een maandag. Gelukkig geen last gehad van vuurwerk fanboys, had industrie/buitenwijk.
pi_55688595
Hier was het vandaag ook abnormaal weinig post. Ik had 3 wijken in 2 tassen waarvan een tas iets van 6 bundeltjes. Had een extra wijk erbij die nieuw voor me was, het was even zoeken maar heb alles kunnen vinden gelukkig. Ik wens alle collega's hier een fijne jaarwisseling en veel geluk in 2008 natuurlijk.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:19:51 #160
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55699766
Even een vraagje aan de TNT Medewekers:

Als een bedrijf je een mail stuurt op 31/12/07 om 16.10 dat ze een pakket hebben verstuurd naar je, en dat je via tractrace.nl de zending kan volgen. En je krijgt dan de volgende melding..(de volgende dag als je kijkt op tracktrace.nl)

"Voorgemelde zending niet aangetroffen:manco

De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket) , maar dezelfde dag niet aangeboden te verzending , en derhalve niet aangetroffen. "

Betekend dit dat het bedrijf is kwestie op de 31ste gewoon te laat was met aanbieden en dat TNT er nog niks mee heeft gedaan?

alvast bedankt
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:33:25 #161
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_55699927
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
pi_55700100
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:
Even een vraagje aan de TNT Medewekers:

Als een bedrijf je een mail stuurt op 31/12/07 om 16.10 dat ze een pakket hebben verstuurd naar je, en dat je via tractrace.nl de zending kan volgen. En je krijgt dan de volgende melding..(de volgende dag als je kijkt op tracktrace.nl)

"Voorgemelde zending niet aangetroffen:manco

De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket) , maar dezelfde dag niet aangeboden te verzending , en derhalve niet aangetroffen. "

Betekend dit dat het bedrijf is kwestie op de 31ste gewoon te laat was met aanbieden en dat TNT er nog niks mee heeft gedaan?

alvast bedankt
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijt .
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Wat denk je nou zelf?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:54:33 #163
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55700167
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijt .
[..]
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialisten
Kan het zijn dat hij door TNT nog niet gescand/verwerkt is? doordat het gisteren 31-12 was?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:54:42 #164
1037 Kaos
see you in 2017
pi_55700168
Volgens mij worden er morgen ook geen pakketten bezorgd.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:05:26 #165
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55700295
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
nee , jij hoeft toch ook niet te werken
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:08:37 #166
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_55703356
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat denk je nou zelf?
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.

Maar 2 januari dus ook niet? Dat zou wel jammer zijn.
pi_55704555
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:54 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialisten
Kan het zijn dat hij door TNT nog niet gescand/verwerkt is? doordat het gisteren 31-12 was?
Ik werk niet bij de pakketservice dus een specialist wil ik mezelf niet noemen. Maar het lijkt me goed mogelijk dat het gewoon nog niet aangeboden is bij TNT (of nog niet geregistreerd staat als aangeboden).
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:08 schreef twi het volgende:

[..]

Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.

Maar 2 januari dus ook niet? Dat zou wel jammer zijn.
2 januari ook niet zou mij persoonlijk verbazen, bij ons op de vestiging (geen pakketservice!) is het morgen business as usual.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:25:08 #168
1037 Kaos
see you in 2017
pi_55707240
Ik zag gisteren overigens wel een pakketchauffeur (subcontractor) rijden. Maar over morgen, dacht dat ik zoiets hoorde dat hun een collectieve vrije dag hadden.. maar weet het niet zeker.
pi_55708941
Ik heb gisteren gewoon een pakketje gekregen hoor (31dec dus).
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:48:17 #170
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_55709205
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb gisteren gewoon een pakketje gekregen hoor (31dec dus).
31 dec was gewoon een werkdag , niks bijzonders hoor
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_55710158
Vanochtend de brievenbussen weer geopend. 2 opgeblazen, hingen een beetje zielig half uit elkaar aan het frame. 1 bus compleet verdwenen, niets van terug gevonden. Stond raar te kijken toen ik aankwam rijden.
pi_55721862
Communicatie op z'n best: ik dacht dat ik vandaag moest werken (staat ook nog zo op het rooster) maar ik blijk dus vrij te zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:13:01 #173
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55725293
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Communicatie op z'n best: ik dacht dat ik vandaag moest werken (staat ook nog zo op het rooster) maar ik blijk dus vrij te zijn.
hier ook. mijn post was bij iemand anders neergezet
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_55786891
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 januari 2008 @ 00:34:44 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55787105
Ehm ze zijn stug, geven niets mee en bovenal ze zijn klein. Met die rode tassen kon je maar blijven proppen, maar dat kan nu al lang niet meer. De stijfheid van de tassen heeft wel als voordeel dat je je beter aan de ARBO regels kunt houden qua gewicht en het moeten buigen om een bundel post te pakken.

In mijn vestiging werken ze met grijze binnenzakken die ze in de oranje/grijze tassen stoppen. Werkt prima, behalve als ze het zakje niet helemaal op de jusite manier vullen, zodat het niet gemakkelijk in de tas past.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 januari 2008 @ 05:55:17 #176
15869 gr8w8
Better by design.
pi_55789690
Zo, eens kijken of Eindhoven Kanaaldijk vandaag wel eens fatsoenlijk werk kan leveren en ons kantoortje in Geldrop alles op tijd aan levert...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_55789726
Kan zo weer aan de slag als postbode na 3 maanden eruit te moeten zijn geweest
  zaterdag 5 januari 2008 @ 13:06:21 #178
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_55792287
Vanaf volgende week gaat mijn vestiging 'anders organiseren'. Ben benieuwd wat dit allemaal in gaat houden.
pi_55793519
Bij ons was het echt heel rustig. Vrijwel geen grof. Het is dat er ineens iemand ziek was anders hadden we een kerstbezetting die binnendienst had .
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:25:15 #180
15869 gr8w8
Better by design.
pi_55793857
Geen ruk post. Beetje extra doorgelopen en drie uur eerder thuis. En toch was Eindhoven weer ruim een kwartier te laat met aanleveren van de eerste lichting.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:51:00 #181
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55794522
hier ook weinig. alleen bij elk huis wel zo'n groene belastingbrief..
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_55795377
Werk 20 km van Eindhoven Kanaaldijk af, maar onze post wordt rechtstreeks aangeleverd vanuit Den Bosch

Hier ook verekkes weinig post, hoewel ik al met al niet veel sneller was, maar jah, dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen
pi_55795674
Hier ook weinig plaatwerk, dat hadden we donderdag en vrijdag namelijk al gehad. Totaal 3 rode en 4 blauwe bakken, wat voor mijn wijk best wel weinig is. Dus ik heb maar links en rechts wat geholpen ( we hebben tamelijk veel nieuwe zaterdagbestellers erbij, die nog erg langzaam zijn...) Anders was ik ook wel een uurtje eerder klaar geweest.........

Maar op ons kantoor is het gebruikelijk om je gewerkte uren op te schrijven. Als je dan eerder klaar bent krijg je dus minder geld, maar als je uitloopt krijg je meer geld. Ik heb geen zin om de boel te "bedonderen" en dus veel eerder weg te gaan zonder dat door te geven, maar ik heb ook geen zin om geld in te leveren. Ik heb immers een contract, dus eigenlijk moet TNT er gewoon voor zorgen dat er genoeg werk voor mij is. In de Kerstperiode heeft men echter allerlei nieuwen aangenomen, en heeft zich niet afgevraagd wat die mensen na de kerst dan moeten doen. We hebben nu heel veel zaterdagbestellers, meer dan ooit! Opvallend is wel dat die nieuwe lui allemaal kinderen van een jaar of 16 zijn, dat zal wel een bezuinigingsmaatregel zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:41:15 #184
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55795827
Pff hard werken vandaag. Eerst 3 wijken ingegooid en gesteld en toen nog 2 wijken gelopen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 januari 2008 @ 16:27:07 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55797085
Was hier ook weinig te doen. Alles paste wel in 3 tassen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55797687
Wat een idee... Ik kreeg in 2 van mn 3 wijken dat grote h&m boek erbij....
pi_55830684
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappen

nadeel; ze zijn zo stug!
De flappen aan de zijkant van de tassen klappen iedere keer weer terug naar binnen, waardoor je dus bezig blijft om die flappen aan de kant te duwen om de post in je tas te proppen..
en ze hebben hier ruim een week (!!) met een doos erin gestaan omdat ze anders niet uitgeklapt bleven staan (we kregen ze opgevouwen aangeleverd)..
Ze zijn een stuk kleiner dan de vorige tassen,
&
en het klik systeem om je tassen dicht te klikken is een stuk minder stevig dat de vorige.. Ik denk dat ik de mijne nu een half jaar gebruik, en de sluiting is nu al kapot, terwijl mijn rode tassen een stuk ouder zijn, en dat systeem werkt nog prima (ja, ik heb mijn oude tassen nog thuis liggen kreeg te horen dat ze daar gewoon de container in gingen en dat vond ik zonde )

Die grijze tassen zijn wel ideaal, een stuk handiger dan de oude steunpuntzakken. hoewel ik ook hierbij moet toegeven dat de kwaliteit om te janken is
Afgelopen vrijdag had ik een rits in mijn handen, toen ik de tas dicht wilde ritsen.. (de "zipper"? ) we hebben al verschillende tassen die eruitzien als een gatenkaas..
maar het is een stuk handiger in gebruik dan de oude steunpuntzakken, want de nieuwe tassen gaan een stuk makkelijker je tas in
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_55831089
Bij die nieuwe tassen zijn er hier al heel veel collega's die de flappen hebben doorgesneden... Of op de helft of helemaal. Die flappen zijn namelijk nogal irritant als ze uitgeflapt blijven en je er met je kuiten tegenaan komt tijdens het fietsen, omdat ze dus niet meegeven.

Er kan minder in de nieuwe tassen als je ze inpakt volgens het boekje. Als je ze inpakt zoals het niet hoort (de edele kunst van het proppen) kan er praktisch net zoveel in als bij de oude tassen. Je kan ze net zo stijf inpakken als bij de kleine rode fietstassen (die met de leren lap over de bagagedrager), door gewoon wat meer bundels plat in de tas te leggen en de bundels die je verticaal zet wat stijver neer te zetten.
Je houdt alleen problemen met de bredere of langere pakjes en je moet een beetje uitkijken als je vaak je fiets tegen lantaarnpalen stalt, omdat de tassen dus niet zo lekker om de paal buigen als de oude rode tassen.

En denk er natuurlijk aan dat de tassen niet smaller worden naarmate ze leger raken, zoals dat met de rode tassen het geval is. Dus doe even voorzichtig als je langs auto's en paaltjes rijdt. Bij mijn eerste rit met de nieuwe tassen dacht ik dat ik wel genoeg ruimte had toen ik langs een big-bag vol zand fietste... Tas bleef achter de big-bag haken en ik stond gelijk stil... Stuur in m'n maag en met de edele delen vol op het frame van m'n fiets... niet tof )
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:12:35 #189
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_55835734
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55836549
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.

Zelf pak ik de binnentassen dus wel in zoals ik fietstassen inpak, maar dan wel strak en recht. Nooit klachten gehad van de postbezorgers voor wie ik de wijken zet. Ik pak ze zo ook voor mezelf in en heb totaal geen moeite om de binnentassen in m'n fietstassen te drukken. Het grootste voordeel van de binnentassen vind ik dat je ze wel snel meeneemt (mits goed ingepakt), al douwde ik voorheen ook gewoon m'n nabrengzakken zo in m'n fietstas...
Voorheen werkte we met grijze bakken op de steunpunten. Het scheelt een stuk dat er nu niet zo'n strijd meer is om de grijze bakken op kantoor, want voorheen was je toch iedere keer wel meerdere minuten aan het verdoen, omdat je op jacht moest naar extra grijze bakken. Wat dat betreft zin zakken toch wel wat prettiger in gebruikt. Ook voor de rug zijn ze toffer en het is ook makkelijker om de lege zakken weer op te halen (plus dat de zakken een stuk prettiger zijn voor de postbezorgers die hun wijken aan huis krijgen aangeleverd, omdat die grijze bakken ook maar in de weg staan). Het enige wat ik niet kan uitstaan is dat ze de grijze bakken op kantoor hebben weggehaald, want ik ga dus echt niet m'n wijk in binnentassen proppen om die binnentassen vervolgens op kantoor in m'n fietstassen te drukken om de staat op te gaan. De fietstassen zijn al niet gigantisch, maar de binnentassen zijn helemaal dramatisch klein.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 januari 2008 @ 07:59:02 #191
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_55839936
Er is bij ons echt een run op de rode tassen ontstaan.
Echt niemand heefd die oranje tassen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  Redactie Frontpage maandag 7 januari 2008 @ 08:47:43 #192
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_55840316
Ik heb mijn rode fietstassen gewoon aan mijn fiets laten hangen. Bewaar ik thuis in de schuur. Ideaal
pi_55840981
Bij ons worden de rode tassen ook nog volop gebruikt, met alleen die oranje dingen zouden we simpelweg tekort komen. Sterker nog, zelfs kapotte tassen met gaten of verbogen haken worden nog steeds gebruikt. En we hadden ook nog steeds kapotte stoelen en exemplaren zonder wieltjes, totdat een of andere ARBO-man dat verbood. Nu staan ze in het rommelhok. Jammergenoeg zijn er geen nieuwe, goede, stoelen voor in de plaats gekomen, zodat we ons nu soms moeten behelpen met die plastic stoelen uit de kantine. En na lang soebatten heb ik eindelijk een nieuwe postboy, bij de oude was de rem afgebroken, zat het handvat los (met ducktape was er nog iets van geknutseld), en de drager voor de voorste tas was afgebroken. Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55852057
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_55913450
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag. Leuk! Gamma, Ah en Karwei
pi_55917411
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag. Leuk! Gamma, Ah en Karwei
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.

Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55922358
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.
quote:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat ze
voor ogen hadden: groot aantal fulltimers en dtw'ers kapt ermee. Alleen hadden ze er niet op gerekend dat het verloop onder de postbezorgers zo groot zou zijn. Dat veroorzaakt bij ons nu dus al meer dan een jaar behoorlijke personele problemen, die natuurlijk niet structureel opgelost worden maar met het aloude pappen en nathouden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:01:29 #198
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55929165
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bernie en ik zijn tof.
pi_55936638
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingen

Een losliggende stoeptegel is de gemeente voor aansprakelijk volgens mij. Maar of ze in zo'n geval ook verplicht zijn jou te compenseren...zal wel niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 januari 2008 @ 23:35:11 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55938903
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers weg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55938989
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Als je je tassen niet van je fiets haalt, kan je beter gewoon die riempjes vastdoen...

Ik herken het helaas wel... Meestal hoor je het als 'ie valt (soms voel je het ook), maar ik heb ook wel eens gehad dat ik bij een bedrijf ben weggefietst en een fietstas had laten staan. Wel een lege fietstas, want het was het laatste adres van m'n wijk.

Kwam ik een kwartier later pas achter (in een totaal andere wijk, want ik moest nog iemand even meehelpen)... Ik heb zelfs tijdens het fietsen nog een fles water uit m'n andere fietstas gehaald en totaal niet opgemerkt dat ik een fietstas te weinig had... En dacht je dat ik het kolereding nog terug kon vinden? Heel stuk teruggefietst, maar ik had het echt niet verwacht dat ik de tas helemaal bij dat bedrijf al was verloren.

Gelukkig hebben ze van dat bedrijf de maandag erop naar kantoor gebeld dat de postbode een fietstas voor hun deur had laten liggen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:43:31 #202
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_55954431
Hoihoi collega's.

Ik ben nu sinds een week postbezorger voor TNT post, en nu heb ik een tijdje geleden
een brief thuis gekregen waarmee ik me kan aanmelden voor TNT Intranet. Nu hoef ik dinsdag pas weer te werken dus ik dacht ik vraag het hier even...

Wat kun je met dat intranet? Is dit nu zo nuttig om als postbezorger daarvoor te registreren?

En krijg ik dan ook een dope tntpost e-mail adres oid?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_55955020
Daarmee kun je kleren bestellen en zoiets geloof ik... Ik werk er nu drie jaar en heb het nog nooit nodig gehad, dus wat dat betreft kun je best zonder.

En een TNT-mailadres is helaas alleen weggelegd voor het 'kader'...
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:11:11 #204
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_55955062
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 17:09 schreef Bartaz het volgende:
Daarmee kun je kleren bestellen en zoiets geloof ik... Ik werk er nu drie jaar en heb het nog nooit nodig gehad, dus wat dat betreft kun je best zonder.

En een TNT-mailadres is helaas alleen weggelegd voor het 'kader'...
Die kleren moet ik toch nog krijgen... maar ik dacht al dat het niet echt nuttig was inderdaad.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_55964921
Vandaag eerste voortgansgesprek gehad over hoe ik het doe als postbezorger. Kort gesprek want ik doe het erg goed, geen een klacht zelfs! Maar wel leuke vragen die ze dan stellen, hoe je de post bezorgt, of je zelf een andere route gebruikt enzo, wat je doet bij beschadigde post, wat je doet als je een brief verkeerd bezorgt en die soort dingen. Resultaat is dat mijn contract met een jaar verlengd gaat worden dus ik zit er voorlopig nog wel. Ze wilden me niet kwijt zeiden ze nog. Ze zijn hier ook bezig met de planning voor de carnaval er willen er geloof ik heel veel vrij hebben die dagen!!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 15:13:29 #206
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55973923
Ik haal m'n fietstassen altijd van m'n fiets af dus daarom zitten ze niet vast, ik heb gisteren m'n postfiets dus even gebracht bij de fietsenmaker en ik krijg hem Dinsdag pas terug
Eergister dus even m'n stapfiets postklaar gemaakt en dat het een stapfiets is kan ik wel merken :") zojuist is namelijk het stuk waar de bagagedrager op het fram wordt vastgemaakt gebroken... lekker is dat, gelukkig hoef ik maandag niets te doen misschien kan ik wel de fiets van m'n zusje ofzo even lenen voor Dinsdag.
Donderdag/Vrijdag/Zaterdag moet ik trouwens iemand opleiden dus dat zal dan wel de vaste doordeweekse bezorger worden aangezien ik eigenlijk maar zaterdagbezorger ben
Bernie en ik zijn tof.
pi_55977909
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:13 schreef mordradead het volgende:
Ik haal m'n fietstassen altijd van m'n fiets af dus daarom zitten ze niet vast, ik heb gisteren m'n postfiets dus even gebracht bij de fietsenmaker en ik krijg hem Dinsdag pas terug
Eergister dus even m'n stapfiets postklaar gemaakt en dat het een stapfiets is kan ik wel merken :") zojuist is namelijk het stuk waar de bagagedrager op het fram wordt vastgemaakt gebroken... lekker is dat, gelukkig hoef ik maandag niets te doen misschien kan ik wel de fiets van m'n zusje ofzo even lenen voor Dinsdag.
Donderdag/Vrijdag/Zaterdag moet ik trouwens iemand opleiden dus dat zal dan wel de vaste doordeweekse bezorger worden aangezien ik eigenlijk maar zaterdagbezorger ben
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_55977961
Ik lees hier wel dat ik niet de enige ben met problemen met mijn fiets. Bij mijn fiets zaten er namelijk grote scheuren in het metalen frame en nu is daar het complete wiel van vervangen. Maar ik hoorde dus gisteren in het gesprek met mijn chef dat je het vergoed krijgt van tnt als je fiets kapot is. (Als dit komt door de post en/of de zware tassen uiteraard) Hebben jullie allemaal vrij nieuwe fietsen of net zoals ik een oudere fiets. In mijn geval meer dan 10 jaartjes oud alweer!)
  Redactie Frontpage zaterdag 12 januari 2008 @ 18:53:19 #209
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_55978270
Anderhalf jaar geleden een spiksplinternieuwe Gazelle gekregen van mijn ouders, was de sterkste fiets van NL volgens de fabrikant. Hij was zo mooi, maar nu...
pi_55979346
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:53 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Anderhalf jaar geleden een spiksplinternieuwe Gazelle gekregen van mijn ouders, was de sterkste fiets van NL volgens de fabrikant. Hij was zo mooi, maar nu...
'k heb zelf een kronan... M'n tweede, inmiddels... Normale fietsen liggen na zo'n 8 maanden wel in puin met mijn stijl van fietsen en formaat bovenbenen, maar kronans houden het behoorlijk lang uit. Bij oudere fietsen heb ik zo'n beetje alle mankementen wel al gehad... Van doorgescheurde trapassen, en losgeschoten tandwielen tot totaal tot snot gereden versnellingen... En door het gewicht en de stoepranden heb ik natuurlijk ook wel wielen gehad die ook zijwaards konden rollen.

Mijn eerste echte postfiets (2e handsje) was zo'n ding met drie versnellingen... Die hielden het welgeteld twee weken uit en daarna kon 'ie alleen nog maar in de derde (en hoogste) versnelling...

Na jaren van trouwe dienst heeft vorig jaar m'n eerste kronan het begeven (mooie PTT/TPG-rode fiets)... De druppel was een achtervelg die in de lengte was doorgescheurd... Alles hing toen eigenlijk al met elastiekjes en platgeslagen blikjes aan elkaar, maar hij reed nog wel (nipt)...
En nou dus een toffe oranje kronan met rekje die ik toevallig (via marktplaats) hier in de buurt op de kop wist te tikken... De spatborden hangen natuurlijk inmiddels wel aan elastiekjes, maar da's normaal en mag de pret niet drukken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:02:50 #211
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55981724
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.
Ik heb even goed gekeken en ik kan deze fiets wel wegdoen volgens mij mijn ouwe betrouwbare gazelle zonder fratsen als versnellingen en handremmen.
Het was een normale herenfiets en de framebuis die van het zadel tot de as van het achterwiel loopt, dat stuk is dus ook afgebroken waardoor m'n wiel aanloopt als ik erop zit, het steunt dus nog maar aan een kant, duur weekje dit want ik moet nog wel even een nieuwe kroegfiets halen
Bernie en ik zijn tof.
pi_55993905
Nu we het toch over fietsen hebben, we hebben hier een tijdje Kronans gehad als reservefietsen, maar die waren snel kapot, en roestten bovendien als gekken. Ook het achterrekje was weinig waard, platte metalen strips ipv buizen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die reservefietsen werden afgerauscht en slecht onderhouden, als het je eigen fiets is gaat íe ongetwijfeld langer mee. Onze Kronans waren binnen een jaar rijp voor de sloop.

Nu hebben we Delivery Bikes van Batavus als reservefiets. Die zijn een stuk degelijker, maar doordat er zoveel aluminium in verwerkt is zijn ze erg licht, wat betekend dat ze eerder wegglijden onder zware belasting, of gaan steigeren. Bovendien zit het zadel ronduit kut (vooral voor dames), en zit je in een gebogen houding vanwege dat stuur. Met name voor langere mensen is het een onding. De nieuwste generatie heeft bovendien een soort beschermkapje achter bij de kettingkast, waardoor de tassen niet goed meer op de fiets kunnen.

Zaterdagbestellers moeten het helaas stellen met een schamele fietsvergoeding van EUR 4,54 per maand, een bedrag wat al 10 jaar niet meer is verhoogd (vroeger was het f 10,-). De goedkoopste optie is eigenlijk om een tweedehands te kopen van een particulier voor EUR 60 of daaromtrent, en deze helemaal op te rijden. Verricht er minimaal onderhoud aan als bijv. banden plakken, maar niet meer. Na 1,5 a 2 jaar is de fiets op, en herhaalt het proces zich.

Als je dan toch een nieuwe fiets wil kopen, kijk dan of je nog heel veel verlof hebt. Je kan vaak ook een fiets betalen met verlofuren!

Mijn eigen fiets is een Azor Heavy Duty, en die kostte me 4 jaar geleden EUR 525, dus nauwelijks duurder dan een simpele Gazelle met terugtraprem. Tot nu toe houdt hij het prima, ik heb in al die tijd 1 lekke band gehad, en 1 x de achterband moeten vervangen omdat íe was versleten. Ook heb ik 1x een slagje uit het achterwiel moeten trekken, en is de ketting onlangs vervangen omdat íe was uitgerekt. Maar verder is íe zeer degelijk, het frame is ijzersterk en het achterrek onverwoestbaar. Hij is wel iets zwaarder dan de standaardfiets (nml 24 kg), dat komt door al dat staal. Maar daardoor steigert of zwabbert 'ie nooit, al heb je nog zoveel post achterop. Alleen had ik achteraf beter de lakdoek kettingkast kunnen vervangen voor een standaard exemplaar, want hoewel ze er mooi uitzien zijn het rotdingen als ze eraf moeten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage zondag 13 januari 2008 @ 12:39:45 #213
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_55994587
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:


Nu hebben we Delivery Bikes van Batavus als reservefiets. Die zijn een stuk degelijker, maar doordat er zoveel aluminium in verwerkt is zijn ze erg licht, wat betekend dat ze eerder wegglijden onder zware belasting, of gaan steigeren. Bovendien zit het zadel ronduit kut (vooral voor dames), en zit je in een gebogen houding vanwege dat stuur. Met name voor langere mensen is het een onding. De nieuwste generatie heeft bovendien een soort beschermkapje achter bij de kettingkast, waardoor de tassen niet goed meer op de fiets kunnen.
Hebben wij hier ook staan, en wat een k*tdingen zijn dat. Precies wat je zegt: dat steigeren en voor iemand van mijn lengte (1.90) is het allesbehalve lekker fietsen op zo'n ding. Plus dat die standaard die er onder hangt 10x niks is. Valt altijd om op de een of andere manier.
  zondag 13 januari 2008 @ 13:07:27 #214
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_55995346
Waarom hebben jullie een herenfiets? Ik vind een vrouwenfiets veel gemakkelijker.. irritante stang.
pi_55995920
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:07 schreef Paran0id het volgende:
Waarom hebben jullie een herenfiets? Ik vind een vrouwenfiets veel gemakkelijker.. irritante stang.
Herenfietsen zijn steviger door die extra stang. Overigens heb ik ook een damesfiets (oud beestje), maar die gebruik ik alleen maandag. Dan is een herenfiets minder practisch ivm veelvuldig op- en afstappen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_55996210
Nou, zeg maar gerust dat herenfietsen véél steviger zijn door die stang.

Als ik een fietswijk heb, laat ik me bij brievenbussen altijd even van m'n zadel glijden en blijf dan (over m'n frame) staan. Bij een herenfiets zorgt die stang ervoor dat de fiets niet tussen m'n benen vandaan dondert.

Ook rol ik regelmatig een stukje achteruit met m'n fiets. Bij een herenfiets kan je dan op het frame gaan zitten (wel een beetje scheef zitten, anders doet het pijn).

Bij de enige damesfiets die ik gehad heb, had ik trouwens vaak het probleem dat het voorwiel omhoog kwam, bij zware belading... Bij een herenfiets ook wel eens, maar vanwege die stang is dat geen punt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_56002978
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
pi_56004161
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maand
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_56006845
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maand
Dat geldt natuurlijk ook voor auto's die nog véél duurder zijn dan fietsen en die hoeven we toch echt niet zelf te betalen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2008 @ 20:44:22 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56007256
In sommige gebieden hebben ze anders al een auto in moeten ruilen voor een brommer om kosten te besparen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56007578
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
Mensen willen graag een fiets die bij ze past. Dus goede framehoogte, wel/geen versnellingen, dames- of herenfiets, etc...

Bedrijfsfietsen zijn alleen interessant als ze in bulk kunnen worden afgenomen en dan blijft er meestal weinig keus over voor de medewerkers om de fietsen aan te passen aan hun eigen voorkeuren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage zondag 13 januari 2008 @ 22:28:12 #222
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_56009994
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
In sommige gebieden hebben ze anders al een auto in moeten ruilen voor een brommer om kosten te besparen


En aangezien ik brommers een ramp vind doe ik mijn buitenwijkje al een tijdje op de fiets. Niet te doen. Gelukkig heb ik op zeer korte termijn weer een normale wijk
pi_56026869
Weetje, jullie als zaterdagbesteller krijgen in ieder geval nog een fiets vergoeding.
Wij, de pbzers krijgen noppes nada nothing.
fietsen doe ik niet , we lopen de wijk anders blijven we te dik.
Nog meer pbzers/ zaterdagwerkers etc uit Noord Holland
pi_56028424
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:45 schreef caferacer het volgende:
Weetje, jullie als zaterdagbesteller krijgen in ieder geval nog een fiets vergoeding.
Wij, de pbzers krijgen noppes nada nothing.
fietsen doe ik niet , we lopen de wijk anders blijven we te dik.
Nog meer pbzers/ zaterdagwerkers etc uit Noord Holland
Postbezorgers zijn volgens mij beter af, als jouw vestiging zich tenminste aan de landelijke afspraken houdt. Postbezorgers mogen gewoon hun reparatiebon van de fietsenmaker inleveren bij de postbodeplus of teamcoach, en ze krijgen dan het volledige bedrag vergoed. Dus dat is kostendekkend, itt onze miezerige vierenhalve euro!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_56051557
En is iedereen hier vandaag ook lekker weggewaaid en nat geworden? Het was echt een rotdag met die drie keer hah en die harde wind erbij. Heb een aantal keer achter een weggewaaide brief aan moeten hollen vandaag..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')