Zou het nou zo moeilijk zijn om hier een landelijk beleid van te maken? Bij ons op kantoor kan iedereen straks om 13.00 uur op komen draven om een normale maandagbestelling te gaan lopen. Nou kan er zelfs voor een maandag niet veel post zijn maar Ik had voor die paar uur ook veel liever een collectieve vrije dag gehad. Maar goed, ik heb de vraag over de uitvoering van deze maandag ook pas een maand geleden in het werkoverleg gesteld en daar afgelopen vrijdagmiddag definitief antwoord over gekregen. Je kan ook niet al te veel verwachten hè...quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
Wij liepen gewoon normale maandagbestellingen en dat was goed kut kan ik je vertellen. Normaal zou ik met deze dienst zeker anderhalf uur eerder klaar geweest zijn. En ik denk dat er hier en daar nog wel een collega op straat loopt, fijn werken zo met oudjaarquote:Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:
Ik had echt nog geen halve tas vol, voor twee wijken
Sloeg helemaal nergens op.
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijtquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:
Even een vraagje aan de TNT Medewekers:
Als een bedrijf je een mail stuurt op 31/12/07 om 16.10 dat ze een pakket hebben verstuurd naar je, en dat je via tractrace.nl de zending kan volgen. En je krijgt dan de volgende melding..(de volgende dag als je kijkt op tracktrace.nl)
"Voorgemelde zending niet aangetroffen:manco
De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket) , maar dezelfde dag niet aangeboden te verzending , en derhalve niet aangetroffen. "
Betekend dit dat het bedrijf is kwestie op de 31ste gewoon te laat was met aanbieden en dat TNT er nog niks mee heeft gedaan?
alvast bedankt
Wat denk je nou zelf?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialistenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijt.
[..]
nee , jij hoeft toch ook niet te werkenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.quote:
Ik werk niet bij de pakketservice dus een specialist wil ik mezelf niet noemen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialisten
Kan het zijn dat hij door TNT nog niet gescand/verwerkt is? doordat het gisteren 31-12 was?
2 januari ook niet zou mij persoonlijk verbazen, bij ons op de vestiging (geen pakketservice!) is het morgen business as usual.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:08 schreef twi het volgende:
[..]
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.
Maar 2 januari dus ook niet? Dat zou wel jammer zijn.
31 dec was gewoon een werkdag , niks bijzonders hoorquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb gisteren gewoon een pakketje gekregen hoor (31dec dus).
hier ook. mijn post was bij iemand anders neergezetquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Communicatie op z'n best: ik dacht dat ik vandaag moest werken (staat ook nog zo op het rooster) maar ik blijk dus vrij te zijn.
voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag.Leuk! Gamma, Ah en Karwei
![]()
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat zequote:Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers wegquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Als je je tassen niet van je fiets haalt, kan je beter gewoon die riempjes vastdoen...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Die kleren moet ik toch nog krijgen... maar ik dacht al dat het niet echt nuttig was inderdaad.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:09 schreef Bartaz het volgende:
Daarmee kun je kleren bestellen en zoiets geloof ik... Ik werk er nu drie jaar en heb het nog nooit nodig gehad, dus wat dat betreft kun je best zonder.
En een TNT-mailadres is helaas alleen weggelegd voor het 'kader'...
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:13 schreef mordradead het volgende:
Ik haal m'n fietstassen altijd van m'n fiets af dus daarom zitten ze niet vast, ik heb gisteren m'n postfiets dus even gebracht bij de fietsenmaker en ik krijg hem Dinsdag pas terug
Eergister dus even m'n stapfiets postklaar gemaakt en dat het een stapfiets is kan ik wel merken :") zojuist is namelijk het stuk waar de bagagedrager op het fram wordt vastgemaakt gebroken... lekker is dat, gelukkig hoef ik maandag niets te doen misschien kan ik wel de fiets van m'n zusje ofzo even lenen voor Dinsdag.
Donderdag/Vrijdag/Zaterdag moet ik trouwens iemand opleiden dus dat zal dan wel de vaste doordeweekse bezorger worden aangezien ik eigenlijk maar zaterdagbezorger ben
'k heb zelf een kronan... M'n tweede, inmiddels... Normale fietsen liggen na zo'n 8 maanden wel in puin met mijn stijl van fietsen en formaat bovenbenen, maar kronans houden het behoorlijk lang uit. Bij oudere fietsen heb ik zo'n beetje alle mankementen wel al gehad... Van doorgescheurde trapassen, en losgeschoten tandwielen tot totaal tot snot gereden versnellingen...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:53 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Anderhalf jaar geleden een spiksplinternieuwe Gazelle gekregen van mijn ouders, was de sterkste fiets van NL volgens de fabrikant. Hij was zo mooi, maar nu...
Ik heb even goed gekeken en ik kan deze fiets wel wegdoen volgens mijquote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens gehad dat het bevestigingspunt voor de bagagedrager was doorgeroest (zeg maar dat plaatje dat in het frame van je fiets verwerkt is). Tijdelijk gerepareerd met een touwtje en later Vervangen door een platgeslagen blikje... Werkte prima.
Hebben wij hier ook staan, en wat een k*tdingen zijn dat. Precies wat je zegt: dat steigeren en voor iemand van mijn lengte (1.90) is het allesbehalve lekker fietsen op zo'n ding. Plus dat die standaard die er onder hangt 10x niks is. Valt altijd om op de een of andere manier.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu hebben we Delivery Bikes van Batavus als reservefiets. Die zijn een stuk degelijker, maar doordat er zoveel aluminium in verwerkt is zijn ze erg licht, wat betekend dat ze eerder wegglijden onder zware belasting, of gaan steigeren. Bovendien zit het zadel ronduit kut (vooral voor dames), en zit je in een gebogen houding vanwege dat stuur. Met name voor langere mensen is het een onding. De nieuwste generatie heeft bovendien een soort beschermkapje achter bij de kettingkast, waardoor de tassen niet goed meer op de fiets kunnen.
Herenfietsen zijn steviger door die extra stang. Overigens heb ik ook een damesfiets (oud beestje), maar die gebruik ik alleen maandag. Dan is een herenfiets minder practisch ivm veelvuldig op- en afstappen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:07 schreef Paran0id het volgende:
Waarom hebben jullie een herenfiets? Ik vind een vrouwenfiets veel gemakkelijker.. irritante stang.
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maandquote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
Dat geldt natuurlijk ook voor auto's die nog véél duurder zijn dan fietsen en die hoeven we toch echt niet zelf te betalenquote:Op zondag 13 januari 2008 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar bij bedrijfsfietsen denk iedereen "het is toch mijn fiets niet", en worden die dingen afgerauscht. Dat zie je nu al met de reservefietsen, en ook vroeger al met die semi-electronische bakfietsen, de Roadrunners. Die dingen waren peperduur, maar bestellers knalden en stoepranden mee op en af, ramden bakkenkarren, etc. Dus onze 3 exemplaren staan nu al tijdenlang kapot weg te rotten in het fietsenhok. Een karretje is practisch, want gaat niet zo makkelijk kapot, maar als je een wijk hebt die niet naast het bestelkantoor ligt en je werkt niet vanuit een depot dan duren die aan- en aflooptijden veel te lang. Het systeem met fietsvergoedingen werkt op zich prima, maar de bedragen mogen wel eens omhoog. Zeker zaterdagbestellers die regelmatig doordeweeks werken redden het echt niet met die schamele 4,54 per maand
Mensen willen graag een fiets die bij ze past. Dus goede framehoogte, wel/geen versnellingen, dames- of herenfiets, etc...quote:Op zondag 13 januari 2008 17:28 schreef caferacer het volgende:
ze zouden allemaal bedrijfsfietsen moeten hebben zoals in mijn geval (PBZ) een karretje.
Belachelijk dat je je eigen fiets sloopt. He hoeft toch ook niet je eigen computer mee te nmen als je op kantoor werkt.
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
In sommige gebieden hebben ze anders al een auto in moeten ruilen voor een brommer om kosten te besparen
Postbezorgers zijn volgens mij beter af, als jouw vestiging zich tenminste aan de landelijke afspraken houdt. Postbezorgers mogen gewoon hun reparatiebon van de fietsenmaker inleveren bij de postbodeplus of teamcoach, en ze krijgen dan het volledige bedrag vergoed. Dus dat is kostendekkend, itt onze miezerige vierenhalve euro!quote:Op maandag 14 januari 2008 16:45 schreef caferacer het volgende:
Weetje, jullie als zaterdagbesteller krijgen in ieder geval nog een fiets vergoeding.
Wij, de pbzers krijgen noppes nada nothing.
fietsen doe ik niet , we lopen de wijk anders blijven we te dik.
Nog meer pbzers/ zaterdagwerkers etc uit Noord Holland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |