Mijn record in de voorlichting na 12.00 uur:quote:Op donderdag 27 december 2007 18:02 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Haalrit was ook een makkie vandaag. Aantal bedrijven waren, al dan niet van te voren gemeld, dicht. Wat wel open was had nauwelijks post op eentje na, die had 7 rode bakken en een zak vol. Brievenbussen waren nauwelijks gebruikt vandaag, had in totaal een kwart buslichtingzak op 4 bussen. Eentje was wel heel leeg: 5 brieven totaal...
Volgens mij is 31dec. geen officiële feestdag.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:50 schreef Paran0id het volgende:
Weinig post vandaag. Het is onderhand wel gedaan met de kerspost heb ik het idee. Ik moet maandag op oudjaarsdag werken, volgens mij is er dan echt helemaal niets. Iemand een idee of ik op die dag 200% verdien (feestdag)?
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
31 dec. is idd een gewone werkdag.
Maar die krijgen geen 200% betaald denk ik?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:33 schreef Ohrpolster. het volgende:
En die pakketjes van de SP...wel opkomen voor de TNT postbode maar ondertussen van die rottige pakketjes maken die niet in de kasten passen
Moest je gister ook werken, want toen had Leeuwarden wat problemen met de machinesquote:Op zaterdag 29 december 2007 09:29 schreef mordradead het volgende:
Vandaag mag ik een uurtje later beginnen met vertraging, lekker weer trouwens hier in Leeuwarden
BuBa Den Bosch?quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:13 schreef ruben3123 het volgende:
In Den Bosch bij de business balie was het stuk minder druk dan vorige week. We begonnen weer gewoon om 18.45 in plaats van 18 uur en we waren half uur eerder dan normaal klaar. Aantal kerstkaarten viel ook wel mee, alleen aantal retour gezonden kerstkaarten kwamen we tegen.
Ook zijn vanaf 27 december zowat alle tijdelijke uitzendkrachten naar huis gestuurd en werken er nu weer alleen wat regelmatige uitzendkrachten en de vaste mederwerkers. Is een stuk rustiger zo.
Ik hoorde van veel collega's ook dat deze kerstperiode in vergelijking met vorige jaren een stuk rustiger was. Voorgaande jaren hadden ze soms wel tot half 12 in plaats van de gebruikelijke 10 uur moeten werken.
Ik moet op 2/1 om 6.30 beginnen, en er staan al wat containers plaatwerk klaar (oa Veronica) die vandaag echt niet mee mochten, maar ik verwacht geen grote drukte, dus ik zal rond het middaguur wel weer naar huis kunnen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:58 schreef postvrouw het volgende:
Vorig jaar was 2 januari nog een verplichte vrije dag, hoe zit dat dit jaar?
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:46 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
BuBa Den Bosch?![]()
Mag jij mijn containers uitpluizen die ik naar Den Bosch stuur tijdens m'n verzending
Postagentschappen, kantoren en servicepunten zijn open tot 15.00
De PV-Aanpaklocaties en BuBa's tot 16.00.
Bij ons op de verstiging is 'het luik' waar post afgegeven kan worden in ieder geval open tot 16.00, terwijl het postkantoor zelf om 15.00 gesloten is.
De laatste rit naar Den Bosch staat om 17.30 gepland. Allemaal 2 uur eerder dan normaal. De haalritten worden vanzelfsprekend ook 2 uur eerder gereden dan. Buslichting zit er maandag niet meer bij, aangezien zondag de brievenbussen afgesloten worden.
Werk niet op een sorteercentrum, maar op een bestelkantoor.quote:Op zondag 30 december 2007 16:19 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ja, ja een echt BuBa Den Bosch medewerker. Normaal werk ik van 19 tot ongeveer 22 uur, maar nu begin ik al om 17.30 uur en zullen we rond 20 uur klaar zijn. Dus hier is ook alles vervroegd op de 31ste. Verwacht niet erg veel post, want vrijdag was het ook niet veel.
En bij welk sorteercentrum werk jij, martinnutjuh?
Ik ook.quote:Op zondag 30 december 2007 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik mag straks de brievenbussen afsluiten. Ben benieuwd of er al brievenbussen zijn opgeblazen. Dat scheelt weer afsluiten.
Pas wel op dat ze meestal als bezorger worden aangenomen he.quote:Op zondag 30 december 2007 11:08 schreef martinnutjuh het volgende:
Als 21-jarige verdien je als zaterdagpostbode ¤ 8,26 per uur.
Onlangs hebben ze hier bij ons ook nog een paar postbodes aangenomen die in de 20 zijn, dus dat kan zeker.
En ook in Amsterdam-Oost zal er verloop zijn onder de zaterdagpostbodes... en er blijven mensen nodig die het werk doen. Je kunt altijd een open sollicitatie sturen naar een vestiging in de buurt. Je wordt dan een bepaalde tijd op een wachtlijst gezet, en als er plaats vrij komt wordt je uitgenodigd voor een gesprek.
Zo ben ik er destijds ook ingerold. Ik kreeg eerst een brief dat er geen mensen meer nodig waren, maar met een maand of 2 werd ik uitgenodigd op gesprek. 3 maanden daarna kon ik beginnen.
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?quote:Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Ik ook.
Hoop niet teveel opgeblazen bussen tegen te komensluit ze liever gewoon. Verbrande post uitzoeken enzo is ook niet alles.
Hier ook.quote:Op zondag 30 december 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hier waren alle brievenbussen nog intact en bij jou?
Als je ´m even inscant en hier post (en eventuele gevoelige info onleesbaar maakt) kan ik wellicht wat uitleg verschaffen.......quote:Op zondag 30 december 2007 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
Nee dat heb ik helaas niet. Er is zo'n bult cijfers op het strookje, maar is nap er niks van, en aangezien m'n loon opeens maar de helft is van de week ervoor bij het uitzenburau, dus ik ben een beetje angstvallig.
Hier. Even een formuliertje invullen en opsturen en je krijgt na een poosje toegang tot het intranetquote:Op zondag 30 december 2007 23:11 schreef mordradead het volgende:
Ik snap er ook weinig van eigenlijk... waar kun je je voor dat intranetmail aanmelden?
Die staan dacht ik linksboven. Is een getal met 3 cijfers achter de komma.quote:Op zondag 30 december 2007 23:22 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou vooral willen weten waar de gewerkte uren staan.
Hoop dat de chaos van cijfertjes en getallen en posten een beetje duidelijk is zo, en ook de tijdvakken opbouw.quote:Op maandag 31 december 2007 00:31 schreef Sjoewe het volgende:
Aaah okay. Wat fijn dat jullie me dit uit kunnen leggen
Zou het nou zo moeilijk zijn om hier een landelijk beleid van te maken? Bij ons op kantoor kan iedereen straks om 13.00 uur op komen draven om een normale maandagbestelling te gaan lopen. Nou kan er zelfs voor een maandag niet veel post zijn maar Ik had voor die paar uur ook veel liever een collectieve vrije dag gehad. Maar goed, ik heb de vraag over de uitvoering van deze maandag ook pas een maand geleden in het werkoverleg gesteld en daar afgelopen vrijdagmiddag definitief antwoord over gekregen. Je kan ook niet al te veel verwachten hè...quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons niet. Iedereen heeft min of meer verplicht vrij, op 2 mensen na die rouwkaarten en aangetekenden gaan bezorgen.
Wij liepen gewoon normale maandagbestellingen en dat was goed kut kan ik je vertellen. Normaal zou ik met deze dienst zeker anderhalf uur eerder klaar geweest zijn. En ik denk dat er hier en daar nog wel een collega op straat loopt, fijn werken zo met oudjaarquote:Op maandag 31 december 2007 15:50 schreef Sjoewe het volgende:
Ik had echt nog geen halve tas vol, voor twee wijken
Sloeg helemaal nergens op.
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijtquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:19 schreef RubenSosa het volgende:
Even een vraagje aan de TNT Medewekers:
Als een bedrijf je een mail stuurt op 31/12/07 om 16.10 dat ze een pakket hebben verstuurd naar je, en dat je via tractrace.nl de zending kan volgen. En je krijgt dan de volgende melding..(de volgende dag als je kijkt op tracktrace.nl)
"Voorgemelde zending niet aangetroffen:manco
De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket) , maar dezelfde dag niet aangeboden te verzending , en derhalve niet aangetroffen. "
Betekend dit dat het bedrijf is kwestie op de 31ste gewoon te laat was met aanbieden en dat TNT er nog niks mee heeft gedaan?
alvast bedankt
Wat denk je nou zelf?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialistenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op en anders zijn ze het pakketje gewoon kwijt.
[..]
nee , jij hoeft toch ook niet te werkenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:33 schreef twi het volgende:
En nworden er uberhaupt pakketten bezorgd vandaag? Want ik kan er helemaal niks over vinden op de website van TNT.
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.quote:
Ik werk niet bij de pakketservice dus een specialist wil ik mezelf niet noemen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:54 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Kijk ik weet niet hoe het proces werkt, dus vraag ik het aan de specialisten
Kan het zijn dat hij door TNT nog niet gescand/verwerkt is? doordat het gisteren 31-12 was?
2 januari ook niet zou mij persoonlijk verbazen, bij ons op de vestiging (geen pakketservice!) is het morgen business as usual.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:08 schreef twi het volgende:
[..]
Ik dacht al sinds zaterdag van niet, maar ik kon ook al sinds zaterdag nergens de bevestiging vinden.
Maar 2 januari dus ook niet? Dat zou wel jammer zijn.
31 dec was gewoon een werkdag , niks bijzonders hoorquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:36 schreef Kadooosh het volgende:
Ik heb gisteren gewoon een pakketje gekregen hoor (31dec dus).
hier ook. mijn post was bij iemand anders neergezetquote:Op woensdag 2 januari 2008 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Communicatie op z'n best: ik dacht dat ik vandaag moest werken (staat ook nog zo op het rooster) maar ik blijk dus vrij te zijn.
voordeell; ze zijn handiger omdat je nu je fiets tegen een muur / hek kunt zetten zonder dat de tassen inklappenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:28 schreef ries het volgende:
Hier zijn we vandaag officieel overgestapt op de nieuwe fietstassen, althans voor ons dan, wij deden de wijken in deze regio nog in de oude rode tassen. Nu dus voortaan in de oranje-grijze tassen. Niemand is er echter blij mee omdat er veel minder in kan, ik zal dan ook weer meer nabrengzakken erbij krijgen komende tijd. Wat is jullie ervaring met deze tassen zijn ze beter als de oude rode van de ptt??
Als je alle bundels plat legt in de binnentassen, kan er echt geen reet in. Ik hoor wel van veel mensen dat ze hun binnentassen uitpakken en dan zelf de fietstassen inpakken, omdat ze anders dus een keer extra naar het steunpunt moeten.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben er niet echt een fan van, er past veel minder in. Poststukken die iets groter zijn dan een A4 passen er al niet meer plat in, dus dat is leuk met bol.com dozen! Gelukkig is er inmiddels een verbeterde versie van de nieuwe tas, waarbij de zijflappen niet van hetzelfde stugge materiaal zijn als de tas zelf. En omdat ze zo stug zijn beschadigen ze ook sneller, de oude tassen bogen onder druk, deze barsten op den duur, ik heb er al diverse gezien met gescheurde naden! Die grijze tassen zijn wel handiger dan die oude vormloze dingen, maar helaas niet erg degelijk. Met name de rits is een zwak punt. Ook zijn er veel collega´s die ze niet goed inpakken. Je moet alle bundels plat leggen in de grijze tassen, en liefst om en om, omdat bundels meestal aan de onderkant wat dikker zijn dan van boven. Anders gaat het schuiven! Sommigen pakken de grijze tassen in alsof het fietstassen zijn, dus eerst wat bundels plat en dan de rest verticaal. Maar dan passen ze niet meer in de buitentas! Ik gebruik die grijze tassen gewoon op dezelfde wijze als de oude zakjes, dus ik pak ze gewoon uit op straat. Dan pak ik ze uiteraard wel in de omgekeerde volgorde in, zodat de bovenste bundel in mijn zakje de bundel is die ik als laatste loop, en die dus als eerste onderin m´n tas gaat. Voordeel is tevens dat ik niet perse 2 grijze tassen hoef te maken, maar bijv. evengoed 1 of 3.
Tja, TNT probeert nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Dat dat zo niet werkt is onder andere te merken aan de beroerde kwaliteit van bepaalde hulpmiddelen of het compleet ontbreken van fatsoenlijk materiaal zoals goede stoelen.quote:Op maandag 7 januari 2008 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor zo´n winstgevend bedrijf mag er best wat meer in nieuwe, deugdelijke hulpmiddelen worden geinvesteerd!
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:19 schreef ries het volgende:
Nou ik heb hier 2 dagen nu gewerkt met de nieuwe tassen en moet zeggen dat het nog goed te doen is. Alleen de navulzakken gaan er wel iets lastiger in bij de rode tassen ging dat makkelijker. Maar tot nu toe valt het dus nog niet tegen. Volgende week weer drie keer hah op dinsdag.Leuk! Gamma, Ah en Karwei
![]()
Dinsdag is bij ons tegenwoordig dé slappe dag. Des te jammer dat je dan wel standaard met (zwaar) dubbel HAH zit.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Och, de Veronica is naar de woensdag geschoven, dus qua post zal het dinsdag dan wel meevallen. Dus dan is die 3 hah best makkelijk mee te nemen. Afgelopen dinsdag had ik voor een redelijke ochtendwijk 1 tas met hah en 1 met post.
Die tactiek hebben ze bij ons ook toegepast in het verleden. Gewoon zoveel mogelijk aannemen en dan maar zien hoe je je fulltimers en dtw'ers aan hun uren laat komen. Het gevolg was precies wat zequote:Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Ook wel eens met volle tassen tegen een paaltje aangeknald met de fietstas, gevolg: enorme slag in m'n wiel. Toen toch maar eerst de post bezorgd, daarna terug naar kantoor voor de aangetekenden. Daarna op weg naar huis en toen klapte de band. Konden nieuwe binnen + buitenband op plus spaken herstellen door de fietsenmaker. Echt balen dat soort dingenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef mordradead het volgende:
Klote fietstassen, ik reed naar de post toe om m'n spul op te halen en ging met wind mee van de viaduct af... lekker snel, zit er ergens een losse stoeptegel flikkert die fietstas zo hoplakee van m'n fiets en ging toen ook tegen m'n fiets aan..... gevolg, aantal kapotte spaken en een slag in m'n wiel daar ben ik niet zo blij mee
Bij mij op de vestiging zitten nu ook te veel fulltimers. En naar ik begrepen heb, wil niemand van de fulltimers wegquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ze zijn nu op onze vestiging erg actief postbezorgers aan het werven, maar ik dacht dat de afspraak was dat dit obv natuurlijk verloop van postbodes zou gaan? Dus 1 fulltimer eruit, en dan 3 of 4 bezorgers erin? Want tegen de fulltimers zeggen ze nu steeds dat er geen werk is omdat ze op een dag bijv. 40 uur moeten inkrimpen, maar er worden wel nieuwe mensen aangenomen. Nu ben ik misschien maar een simpele besteller, maar als je al te weinig werk hebt voor de zittende mdw´s ga je toch geen nieuwe aannemen? En dan krijgen die nieuwe lui ook nog eens veel te grote contracten, bijv 15 uur per week terwijl ze maar 4 x 2,5 uur werken. En dan kijk je in die Harmony-uitdraai en dan zie je dat ze 50 uur in de min staan! En aangezien voor postbezorgers die plusmin-systematiek niet eens toegepast mag worden is dat dus puur verlies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |