http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2quote:VVD wil eind aan 'waanzin' van flitsboetes
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De VVD wil af van de flitswaanzin op de Nederlandse snelwegen. Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.
De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.
Samen met partijgenoot Fred Teeven zal De Krom dit plan komende week indienen tijdens de begrotingsbehandeling van Verkeer en Waterstaat. De Krom: "Hou nou eens op met die bonnenmachines, en laat de politie optreden tegen situaties die werkelijk irriteren of gevaarlijk zijn." Volgens De VVD'er gaan er te veel tijd, papier en kosten verloren aan deze onbenullige en ongevaarlijke snelheidsoverschrijdingen. In 2006 nam het aantal bekeuringen toe met een miljoen stuks.
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.quote:Op zondag 2 december 2007 09:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Ronduit poupulisme inderdaad. Mensen die zich niet aan de wet houden dienen te worden gestraft. Als men boetes wil voorkomen op dit gebied, dan moet de VVD een verhoging van de snelheidslimieten voorstellen.
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Liever niet, als hardwerkende mens kan het gebeuren dat je eens gehaast bent & te snel moet rijden, een dopper die toch hele dagen op zijn lui gat zit hoeft nergens op tijd te raken, dus die moet al helemaal niet te snel rijden. Ze zouden zelfs van de baan moeten tijdens de spits om zo de file's te verminderen voor degenen die gaan werken voor hun uitkering.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.
Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens
![]()
Inkomensafhankelijke boetes zijn belachelijk
Ze moeten wedijveren met Geert en Rita hèquote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een populistische onzin.
ik vraag me af waarom dat inkomensafhankelijk moet gemaakt worden weer? Dat helpt namelijk geen zak. Als de boete's hier inkomensafhankelijk zijn zet ik mijn auto op naam van mijn oma, die heeft een minimumpensioen, verzekering op mijn naam & karren maar, ik heb toch de minimumboete's. Hetzelfde voor mensen met geld; 1x een Stinger DSI aanschaffen (kost vrij veel) en je wordt ook niet meer geflitst, hoogstens nog zo'n anonieme wagen achter je (maar dat valt goed in de gaten te houden, en als je ze snel gezien hebt zullen ze toch nog geen meting kunnen uitvoeren hebben)quote:Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.
Dat is pas een goed idee en dan leer je het wel af
Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.quote:Op zondag 2 december 2007 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.
Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.quote:Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.
Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤quote:
Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.quote:Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
Jan PB komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤zullen we dan maar direct de prijs van het brood inkomstenafhankelijk maken? Eventjes terug naar het communisme...
Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
Jan werkt iedere dag precies 8 uur in de kassen, weinig verantwoordelijkheden, lekker met de handjes werken en ontvangt daarvoor 1160,- in de maand. Als de belasting komt hoeft hij maar 30% af te geven.quote:Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:
Voor wie weegt de straf zwaarder?
Ik kan me iets voorstellen bij zo'n inkomensafhankelijke boete.
De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.quote:Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
dan nog gaat je inkomensafhankelijkheid niet op he.quote:Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?quote:Op zondag 2 december 2007 09:49 schreef Wombcat het volgende:
De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.
Een percentage van je inkomen als straf is voor iedereen gelijk: het is namelijk voor iedereen hetzelfde percentage.
het is ook niet bedoeld als inkomensmaatregel, maar als manier om de straf ook idd voor iedereen in (meer) gelijke mate voelbaar te maken
Wel een sin Amerika gereden? 35-45-50-55-60-65 elke mile anders.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.
Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens
![]()
Nee, volgens jouw redenering zou je dat juist andersom doen: de topmanager verdient in twee weken 5000 euro, het handtassendiefje maar 200 euro. Die laatste moet je dan dus 25 keer zo lang in de cel zetten.quote:Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?
Het gaat erom dat je het af leert. Maar voor een paar kilometertjes te hard (met zeg maar een bandbreedte van 10km/h te hard) mag je van mijn part nog best nominale boetes heffen. Vooral daarboven (denk aan 140 rijden op een 100 km weg) zal het voelbaar moeten worden.quote:Op zondag 2 december 2007 09:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.
[..]
Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.
Inkomensafhankelijke maatregelen houd je maar bij inkomstenbelasting.
Het is idd te zot, want het effect is dat in notime iedereen 12 km te hard rijdt (want de VVD wil boetes to 12 km te hard verscheuren). Dan moet je idd de max. snelheid verhogen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef Pool het volgende:
Wat een ontzettend slecht plan van de VVD.Flitsen is juist een mooie, arbeidsextensieve manier om de wet te handhaven. Als de VVD had voorgesteld om de maximumsnelheden aan te passen, dan had ik ze nog gevolgd, maar het in het leven roepen van een nieuw gedoogbeleid is echt van de zotte.
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.quote:Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor: vertienvoudig de boetes, vervijfvoudig de pakkans, en schaf de brandstofaccijns, motorrijtuigenbelasting, bijtelling en BPM af! Zo komt de benodigde 17 miljard per jaar uit de zakken van overtreders, iets wat je zelf in de hand hebt, en vallen er ongetwijfeld minder doden.
Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt. Gelukkig hebben we in Nederland niet van die idioot ruime borgtochtregelingen.quote:Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?
Te hard rijden dan toegestaan ja.quote:Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:
[..]
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.quote:Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dus jat een manager een auto --> 2 jaar brommen.
Jat een arbeider een auto --> 2 jaar brommen. Want het komt gemiddeld genomen even hard aan.
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.quote:Op zondag 2 december 2007 10:36 schreef FJD het volgende:
[..]
De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.
en een kleine afwijking op de teller? of 1 of andere harry voor je die het nodig vind om 110 te rijden waardoor je wat gas geeft om hem in te halen?quote:Op zondag 2 december 2007 09:19 schreef Kingstown het volgende:
Idd....120 = 120 en niet 124! beetje stom als je je niet aan de wet houdt en dan gaat huilen als je een boete krijgt.
Ja want je bent een stuk doder als je met 130 tegen een boom rijdt of met 120 natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.quote:Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
maar ze moeten allebei een paar maanden brommen, dus gelijke straf, wat je buiten het gevang doet moet jezelf weten.quote:Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.
64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te hard rijden dan toegestaan ja.
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteldquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.
Het is ook helemaal geen slecht voorstel van de VVD. Vroeger was het ook gewoon zo dat je pas bij min 10 km te hard een boete kreeg. Het zou alleen leuk zijn als de VVD eindelijk eens in de praktijk gingen doen wat ze al jaren roepen.
Daarnaast moet het ook eens afgelopen zijn met die luie ambtenaren die lekker makkelijk bonnetjes lopen te schrijven. Als agent wordt je in eerste instantie betaald om criminelen aan te pakken niet om achter een boom te gaan staan wachten totdat iemand een overtreding begaat waarna je weer lekker kan gaan pennen.
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.quote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteld
Dat 80 km gezeik komt voornamelijk uit Europa. Dat omdat er weer een paar onderzoekertjes fijnstof hebben ontdekt. En dat moeten wij nu opeens weer een enorm probleem vinden.quote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Het CDA heeft die fijnstof onzin verzonnen en geratificeerd en de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerdquote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Jankerd... Jij zit zeker steeds in die gore trein waarvan de ruiten zijn beslagen omdat je voor de 10e keer de uitgeademde adem van je reisgenoten opnieuw aan het inhaleren bent.. Chapeau..quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2
Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Nog meer flitspalen erbij graag![]()
gewoon een vouwfiets in de achterbak knallenquote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.
Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mij auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
Onzin! Het staat ter discussie vanwege het milieu.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te hard rijden dan toegestaan ja.
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Ik betaal liever die 30 euroquote:Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef henkway het volgende:
[..]
gewoon een vouwfiets in de achterbak knallen
Inder de 100km/uur wordt er 3 kilometer van de gemeten snelheis afgetrokken en boven de 100 km/uur 3%quote:Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.
Ik geloof ook niet dat mensen bewust harder gaan rijden, de maximumsnelheid blijft gewoon van toepassing, alleen neem je de ergenis weg van de belachelijke boetes voor 4, 5 kilomter te hard. Ik zou overigens 10% overschrijding van de geldende maximumsnelheid als meetpunt nemen, dus als je 50 mag, wordt je geflitst vanaf 56 km per uur. En als je 100 mag dus bij 111 km per uur.
En dat is beter dan voor de 53 kilometer per uur waarvoor ik werd gemeten om 3 uur 's nachts in Amstelveen... echt de reden voor deze bekeuring is mij niet bekend, helemaal lege weg, 4 baans, en niet eens in een woonwijk....
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubsquote:Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef TNA het volgende:
wél veel meer alcoholcontroles.
Hehequote:Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs ~O>
Prima plan, maar niet bij onze clubs.quote:Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.
Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
Je hebt hoop ik door dat je zelf ook een beetje aan het hinken bent tussen standpunten? Wat is het nu? Regels zijn regels? Of regels zijn niet heilig? Want je suggereert op zijn minst dat je regels niet heilig vindt als het gaat om asielzoekers? Waarmee je dan net zo draait als de VVD dat volgens jou doet.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Prima, maar dan ook celstraffen afhankelijk maken van de impact op de carrière van de dader. Werkloze kan dan voor een eenvoudige diefstal 10 jaar zitten en een CEO een jaar voor een moord. Lijkt je dat wat?quote:En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Nóg meer?quote:Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef draaijer het volgende:
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
Als ik moet rijden, nok ik na 2..quote:
Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.quote:Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:
Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.
Jan Peter B. gaat iedere ochtend met z'n lease-Saab naar z'n werk in in Leiden en is manager.
Hij ontvangt netto 6.000 per maand en rijd per ongeluk door rood: 130 euro boeten.
Voor wie weegt de straf zwaarder?
30 of 50 euro..quote:Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
Als er iets is wat de overheid niet wil dan is het dat we allemaal niet meer te hard rijden. Het liefst hebben ze dat je zodanig te hard rijdt dat ze geregeld een aflaat kunnen sturen, maar dat je daarmee niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt.quote:Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
quote:Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Euh dude?quote:Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.
Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
strak plan inderdaad. Mensen met een bovenmodaal inkomen maar 10% van de boete laten betalen aangezien zij de maatschappij draaiende moeten houden, mensen met beneden modaal 150-200% (al naar gelang het inkomen) aangezien ze wel arm moeten bljiven.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
voor eenzelfde vergrijp. onvoorstelbaar.quote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Fout vooroordeel en generalisatie.quote:Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 10:17 schreef maartena het volgende:
Is de VVD alweer vergeten dat het destijds Nelie Kroes (toen nog Nelie Smit-Kroes) was die de eerste flitspaal in Nederland installeerde?
En terecht.quote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Eens. Die randmongolen die langs scholen scheuren mogen ze van mij hun rijbewijs afpakken. "Te hard" rijden op een rustige A16 midden in de nacht? Whatever. Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hogerquote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
3% van de verkeersdoden zijn te wijten aan snelheid.quote:Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
en vallen er ongetwijfeld minder doden.
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.quote:
Gelul!quote:Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt.
we willen het nóg een keer uit jouw vingers horen.quote:Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:
[..]
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Crap !!quote:Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:
[..]
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Te ziek voor woordenquote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweestquote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef TNA het volgende:
Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.quote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
Wist ik niet eens.. Maar goed. Dat is ook het enige stuk waar ik me wel altijd aan de snelheid zal houden +9 wookwijken etc)quote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...quote:Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
Ah, dat valt dan weer meequote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.quote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.
Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.
Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.
Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.
De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.quote:Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:
[..]
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. .
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de managerquote:Op zondag 2 december 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Ook, maar de geluidsoverlast speelt een belangrijke rol.quote:Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
Die had ik even gemist...quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Nog afgezien van de vraag of dat klopt... Spee heeft daarvan weer gezegd dat een beetje harder aldaar moet mogen (en lacht vervolgens hard als hij de extra inkomsten weer ziet).quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef henkway het volgende:
de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
quote:Op zondag 2 december 2007 11:19 schreef imbaman het volgende:
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is
Misschien is hij onder de 16! Dan wordt het boetebedrag gehalveerd toch?quote:Op zondag 2 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Ja, en 25% door dronken lui!quote:Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:
[..]
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
Het gaat om EXACT hetzelfde, te weten: de straf zou gelijk moeten worden "gevoeld". Dat geldt net zo hard voor een overtreding als voor een misdrijf.quote:Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef imbaman het volgende:
Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.
In Duitsland is er op veel snelwegen geen maximum snelheid. Ook hier maar afschaffen?quote:Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.quote:Op zondag 2 december 2007 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
Nee, hij verdient zo veel dat hij boetes onder de 500 euro niet merkt, al krijgt hij ze dagelijks.quote:Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef draaijer het volgende:
Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is.
ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?quote:Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef TNA het volgende:
[..]
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
Hoi zoalshetis,quote:Op zondag 2 december 2007 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?
Die 100/120 grenzen zijn puur politiek. Rij eens over de A16 en je ziet dat ook als er in de wijde omgeving niemand woont er nog steeds 100 geldt. En vreemd genoeg mag je over de Moerdijkbrug (waar bij een stevig briesje een hoog op de pootjes auto niet meer zo denderend ligt) wel 120 km/u en is daar in de omgeving het dichter bevolkt...quote:Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.quote:Op zondag 2 december 2007 11:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoi zoalshetis,
De foto heet 'kttunstall'
Succes,
Groetjes,
veldmuis
De "praktijktests" waar het bleek te werken: VS (nadat diverse staten de max omhoog deden), Denemarken, Oostenrijk, Italië, Nederland (destijds van 100 naar deels 120)...quote:Op zondag 2 december 2007 11:35 schreef TNA het volgende:
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
Als jij tegen dezelfde condities wil werken als de Pool heb jij voorrang, want je spreekt de taal.quote:Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef henkway het volgende:
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
Laat me raden: Je hebt nog geeneens een rijbewijs.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen met een laag IQ die discriminatie toejuichen zouden ze per direct op moeten sluiten.quote:En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Ja dat heb ik dus ook. Ik woon pal naast de A9, het drukste stuk nog wel. Ik heb totaal geen geluidoverlast. Het enige waar ik hier last van heb is dat ik vaak tijdens de spits 30 minuten kan doen over een stukje van een kilometer.quote:Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
.
Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !quote:Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
Tuurlijk. Het hele kabinet probeert aan alle kanten geld los te peuteren bij mensen, maar uitgerekend bij de grootste melkkoe (de automobilist) zullen ze opeens 550 miljoen euro teruggeven "omdat het zo zielig is".quote:Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.
De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!quote:Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
Dat wist ik niet, maar het verbaast mij dus niet gelet op mijn ervaringen. Overigens, in de binnenstad is de grootste geluidsoverlast afkomstig van bussen (die ook de meeste stank veroorzaken), althans, zo ervaarde ik dat. En vliegtuigen (ook OV!) zullen zonder meer ook lawaaiig zijn, maar goed er is veel meer spoor dan vliegvelden, dus zullen de klachten daarover minder zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
Nou, volgens mij heb ik indertijd de VVD hier ook over gehoord, maar stonden ze alleen. En dat kun je ze niet verwijten.quote:Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
Hehe, KT Tunstall indeed. Mooie plaatje, niet?quote:Op zondag 2 december 2007 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.quote:Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.
ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Blijkbaar ja, terwijl slechts een minderheid van de bevolking er gebruik van maakt. Maar treinen/bussen rijden dan ook dwars door de stad, snelwegen niet.quote:Op zondag 2 december 2007 12:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geluidsoverlast hoort kennelijk bij het OV.
Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Ja. Een erg druk spoor zelfs (zowel bij de gemeente waar ik nu werk, als waar ik tot voor kort werkte).quote:Op zondag 2 december 2007 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.
De variabelen veranderen opeens radicaal binnen 3 jaar, je het is goed met je. In mijn optiek is politiek bedrijven vooruit zien, beleid maken. Dat heeft men toen niet gedaan en nu komt men met populistische praatjes om het gepeupel weer terug te krijgen van verdonk en wilders.quote:Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !
Nu hebben we meer kennis van de materie en zien we dan dan het de verkeerde kant op is gegaan:
Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.quote:Dat de leaserijder (die de auto voor zijn werk nodig heeft) van 22% naar de 25% aan bijtelling gaat.
Vertel me eens meer hiervorer daar heb ik nog niets over gelezen.quote:Dat dit linkse pauper kabinet alternatieve brandstof op een liter prijs van Euro 1,94 positioneerd!
Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.quote:Dat we 60%+ aan belasting betalen per liter benzine
BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebbenquote:Dat de BTW met 1% omhoog gaat naar 20%.
Ow heb ik weer wat gemistquote:Dat slurptax eraan komt
Ja vooral daarom moeten mensen met een uitkering tegenwoordig verplicht aan het werk.quote:dat de graaiers aan de macht zijn en de niet werkende een hand boven het hoofd gehouden wordt
Die heb ik wel, alleen niet bij de hand... Begin vorig jaar nog een paper geschreven over geluidbeleid in het stedelijk gebied, daar kwam ik deze 80% bij tegen.quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De hoeveelheid klachten zegt niet perse iets over de hoeveelheid overlast... zie Schiphol, waar 98% van de klachten van een zeer beperkt groepje mensen klagers komt.quote:ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Dit is nu precies de pragmatische oplossing waar in Den Haag blijkbaar niemand intelligent genoeg voor is om te bedenken. Zelfs de VVD niet, zoals blijkt.quote:Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!quote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 12:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:
http://www.milieuennatuur(...)/nl0294-Geluidhinder:-ernstige-hinder.html?i=13-45
Auto , 25.000 euro * 0,03% = 750 euroquote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
.
Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
.
Nou ik kan me de tijden nog herrineren dat het toch voordelig was om in duitsland te gaan tanken.quote:Op zondag 2 december 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!
Het enige "lichtpuntje" is dat het percentage belasting op benzine is afgenomen dankzij de hoge olieprijs (ondertussen al zo'n 40 eurocent per liter
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.quote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.
Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
Werken tijdens gevangenistijd is vrijwillig. Een soort bezigheidstherapie om mensen in toom te houden. Die 64 cent staat natuurlijk in geen verhouding tot wat ze leveren, maar omdat stil zitten zo dodelijk saai is gaan ze toch maar 'werken'.quote:Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.
64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:03 schreef Basp1 het volgende:
en wordt onze concurentie positie als continent zijnde alleen maar verbeterd bij een oplopende energie prijs.
Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.quote:Op zondag 2 december 2007 12:51 schreef dazzle123 het volgende:
En daarbij is het de vraag in hoeverre een bijtelling zowiezo redelijk is.
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.quote:Op zondag 2 december 2007 13:11 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.
En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.quote:Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
Maar toch wilt diezelfde europeaan eigenlijk niet zien dat een structureel hogere brandstofprijs op den duur een voordeel met zich mee gaan brengen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.
Puur gelul!quote:Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
Dan moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hoger opgeleiden soms wel erg makkelijk met iets weg komen
WTF? Hoe verzin je het?quote:en een moord op een hoger opgeleide of BN'er vaak zwaarder wordt bestraft dan een laagopgeleide.
Leg dat nu eens uit.quote:Ik had/heb het alleen over de boetes. En die zouden inderdaad inkomensafhankelijk of vermogensafhankelijk moeten zijn.
Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?quote:al was het maar omdat de ene een boete/afpakken rijbewijs emotioneel zwaarder op vat dan de ander, maar je kunt het wel zo eerlijk mogelijk maken.
Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.quote:Op zondag 2 december 2007 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.
Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.
En de A20 is niet een rustige snelweg en was indertijd voor zover mij bekend 120 km/u.
Je bent het dus met mij eens...quote:Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef dazzle123 het volgende:
Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.
Bizar...quote:Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef Wombcat het volgende:
Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.
Maar als je dan kijkt dat b.v. de brommer overlastveroorzaker no. 1 is... Die rijden (als het goed is) niet op de snelweg. En er zijn natuurlijk veel meer mensen die aan "een" weg wonen dan aan een spoorlijn. wat dat betreft is het net als met het vliegverkeer. Veel lawaai, maar in een beperkt gebied.quote:Je kunt het wel vreemd vinden, maar uit alle onderzoeken (die ik ken) blijkt dat er in Nederland meer geluidgehinderden van wegverkeer zijn dan van spoorwegen.
Dat denk ik dus niet.quote:De verdeling lokaal en snelwegverkeer ken ik niet, maar ik vermoed dat een aanzienlijk deel hinder van snelwegen heeft.
Juist integendeel. Gebleken is dat mensen constante geluidsbronnen weg gaan filteren na verloop van tijd. Zie ook de no. 1 bij het wegverkeer... niet de stroom auto's, nee de brommer die af en toe langs komt.quote:De hinderbeleving is anders. Snelwegen geven een continue ruis, spoorwegen (en ook lokale wegen) geven meer pieken. Iha wordt het laatste als minder irritant ervaren
Dat is niet de reden. Dat is puur politiek. Hetzelfde geldt voor de tram. Een stopafstand van een tram accepteren we alleen van de tram. Relatief vele verkeersdoden zijn gerelateerd aan tramverkeer en met name die stopafstand. Maar doen we daar wat aan? Ben je mal!quote:, reden waarom in de Wet geluidhinder de normen voor spoorweglawaai (en lokaal verkeer) ruimer zijn dan die van snelwegen. (Voorkeursgrenswaarde voor spoorweg 55 dB, voor wegverkeer 48 dB. Voor spoorwegverkeer is een ontheffing mogelijk tot 68 dB, voor lokaal verkeer (max 70 km/u) 63 dB, voor snelwegen 53 dB).
Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
Nee, want je hebt hier OV. Eigen schuld dikke bult. Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt. Zo levensgevaarlijk (en dan waagt iemand het nog te roepen dat 'ja als je crasht maakt 10 km harder echt veel verschil'quote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Puur gelul!
[..]
WTF? Hoe verzin je het?
[..]
Leg dat nu eens uit.
[..]
Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?
Dat lijkt mij duidelijk. En niet te vergeten als je 's nachts een paar auto's in de fik steekt dan krijg je gewoon een aai over de bol. Of wacht nee dan geven we die verveelde jongeren een buurthuis. Want anders zitten ze maar een beetje doelloos op straat rond te hangen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
Ik kan met het OV een groot deel van de tijd niet uit hoor. Laat me raden: jij hebt geen auto?quote:
Dus 30 km 1 km/u te hard is rijbewijs kwijt en 1 km 100 km/u te hard niet?quote:Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt.
Binnen de bebouwde kom inderdaad vaak wel. Op een snelweg natuurlijk niet. Zeker niet als er om onduidelijke redenen (fijnstof...) maar 80 gereden mag worden.quote:Zo levensgevaarlijk
Jij moet eens minder je onderbuik laten spreken en meer je op feiten richten.quote:Bij dat soort mongolen zou je eigenlijk hun auto in Slotervaart neer moeten gooien en laten toe kijken wat er mee gebeurt.
Zou dat helpen denk je?quote:Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
Jawel, geluid is objectief te meten. Of je er hinder van hebt is subjectief.quote:Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.
Er is helemaal niks subjectiefs aan. Geluid kan je gewoon meten.
En daarbij ging het onderzoek wat jij zelf aanhaalde over een enquete die is gehouden door het CBS. Het gaat dus helemaal niet over vastaande feiten maar over ervaringen van de ondervraagden.
Dus misschien moeten we in dit land ook maar eens af van de idee dat als onderzoeksinstituten als het CBS iets roepen het dan ook meteen zo is.
quote:Op zondag 2 december 2007 13:39 schreef DS4 het volgende:
Laat me raden: jij hebt geen auto?
Geluid is niet alleen subjectief... Er is aangetoond dat een niet al te hard geluidsniveau wel leidt tot gewenning, maar dat de effecten ervan (stress, slechtere nachtrust, etc.) niet weggaan.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
Daar heb je ook weer gelijk in (alleen dacht ik dat dat alleen gold bij al wat hogere geluidniveau's).quote:Op zondag 2 december 2007 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geluid is niet alleen subjectief... Er is aangetoond dat een niet al te hard geluidsniveau wel leidt tot gewenning, maar dat de effecten ervan (stress, slechtere nachtrust, etc.) niet weggaan.
Nonsens? Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt? Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.quote:Op zondag 2 december 2007 13:46 schreef OldJeller het volgende:
Je zit weer vol nonsens betreft dit onderwerp, Klopkoek.
+
[..]
Ja als je als VVD zijnde voor zwaardere straffen bent moet je dat conseqeunt toe passen.quote:
Helemaal mee eens. Zatlappen moet je geen medelijden mee hebben (wat nu wel gebeurt). Verslaafden moet je sowieso niet laten autorijden en onder toezicht plaatsen (waar de VVD vaak weer op bezuinigd, alles hangt met alles samen).quote:En waarom alleen bij te hard rijden? Niet opletten is veel gevaarlijker en als je daar een ander mee de vernieling in helpt is dat dus net zo erg... Alcohol vind ik wel erger omdat je daarmee willens en wetens de kans op een ongeval enorm vergroot
Onzin, binnen de bebouwde kom is dat levensgevaarlijk. Juist daar gebeuren ook de meeste ongelukken, niet op de snelweg.quote:(wat bij snelheid in zijn algemeenheid niet het geval is).
Kakker? S8?quote:Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nonsens? Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt? Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.
Ook zou ik graag zien dat bij een aanrijding (zonder gewonden) de schadevergoeding 2 keer zo hoog is als iemand met +20kmh/h te hard dat heeft veroorzaakt.
Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn. Nooit hoor je ze daar over. Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
Inderdaad populisme ten top. Onzalig plan van de VVD gaat ten koste van de verkeersveiligheid.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De remweg bij 140 km/h is anders wel ongeveer 35% langer dan de remweg bij 120 km/h. Dan zal het best zo zijn dat de bestuurders die 140 km/h rijden vaak meer kunde hebben, maar:quote:Op zondag 2 december 2007 14:08 schreef OldJeller het volgende:
Als je met 110 km/h of 120 km/h een zware botsing hebt op de snelweg ben je waarschijnlijk even dood als wanneer je dit met 140 km/h doet. Boven een bepaalde snelheid maakt het vrij weinig uit.
Maakt vrij weinig uit, als je plots moet remmen voor iemand die z'n auto (als jij zo'n 30 meter van hem verwijderd bent) voor de jouwe gooit en jij een stuk hogere snelheid hebt maakt het niet uit welke remweg... gedoemd ben je dan toch al en daar mag je over nadenken in de miliseconden die je dan nog hebt.quote:Op zondag 2 december 2007 14:31 schreef Pool het volgende:
[..]
De remweg bij 140 km/h is anders wel ongeveer 35% langer dan de remweg bij 120 km/h. Dan zal het best zo zijn dat de bestuurders die 140 km/h rijden vaak meer kunde hebben, maar:
Een aantal jaren geleden toen er minder geflitst werd was het niet een stuk gevaarlijker op de weg hoor. Volgens mij valt het qua ongelukken ook wel mee. Behalve dat het onder jongeren wellicht omlaag is gegaan, niet alleen wegens flitscontroles, maar ook vanwege duurdere benzine.quote:1. Zodra de maximumsnelheid van 120 niet meer wordt gehandhaafd, zullen ook de minder begaafde bestuurders harder gaan rijden. De druk om harder te rijden zal toenemen. Dat terwijl het nog steeds mogelijk moet zijn voor iemand die 100 rijdt, om een vrachtwagen die 80 rijdt in te halen. Op een driebaansweg is dat niet zo erg, op een tweebaansweg wel.
Je kijkt voor je en ziet de weg en ziet dus ook als je het verkeer hard nadert of niet. Als je in een situatie zit (b.v. een bocht) waarbij je niet de weg voor je voor een groot deel kan zin, minder je vaart. Logisch.quote:2. Vanwege de langere remweg kún je gewoon minder goed anticiperen op wat er voor je gebeurt. Het kan best zijn dat jij 140 rijdt en jijzelf goed oplet, maar het blijft zo dat er dagelijks fouten worden gemaakt op de snelweg en dat je met 140 dan wel botst op die blunderende voorganger, waar dat bij 120 niet gebeurd zou zijn. En vervolgens gaat zo'n ongeluk natuurlijk de statistieken in als veroorzaakt door die voorganger en niet als veroorzaakt door de hogere snelheid.
quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik reed met een hyundai, 15 jaar oud, 2dehandswaarde 300¤. Ik heb een andere auto mee gehad (lag niet aan overdreven snelheid, dat stuk waar ik reed heb ik verschillende keren harder afgereden zonder enig probleem), en de persoon daarvan is naar het ziekenhuis afgevoerd. Schadevergoeding? 0¤. Boete voor de staat omdat die andere lichamelijk letsel had? 550¤ (bovenop nog een hoop andere nutteloze boete's)quote:Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
Nonsens? Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt? Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.
Het verschil is dat "het gevaar op de weg" vaak onbewust is. Als er in een zone 30 een flitser staat, dan sta ik daar ELKE keer op, en wel om 1 simpele reden. Ik rijd met een automaat, en die gaat bij het gas lossen zakken tot 35/u (2de of 3de versnelling & geen gas geven). Als ik trager wil (dus de 30 rijden) moet ik echt op mijn rem gaan duwen, vertragen tot 20/u & dan weer optrekken naar de 30/u. Vrij onlogisch lijkt me. Vrij logisch dus dat ik dat niet ga zitten doen en dan maar ietsjes te rap rijd, die 5/u zal het verschil ook niet maken.quote:Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn. Nooit hoor je ze daar over. Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
Als ik mag kiezen tussen een spiegeltje minder of een debiel die 50 km/h door de straat rijdt dan kies ik het eerste.quote:Op zondag 2 december 2007 15:32 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik reed met een hyundai, 15 jaar oud, 2dehandswaarde 300¤. Ik heb een andere auto mee gehad (lag niet aan overdreven snelheid, dat stuk waar ik reed heb ik verschillende keren harder afgereden zonder enig probleem), en de persoon daarvan is naar het ziekenhuis afgevoerd. Schadevergoeding? 0¤. Boete voor de staat omdat die andere lichamelijk letsel had? 550¤ (bovenop nog een hoop andere nutteloze boete's)
Echt logisch vind ik het niet, ik had véél liever gezien dat die andere persoon dat geld gekregen had, want door een vrij domme actie van mij heeft die wel ff in het ziekenhuis gelegen.
[..]
Het verschil is dat "het gevaar op de weg" vaak onbewust is. Als er in een zone 30 een flitser staat, dan sta ik daar ELKE keer op, en wel om 1 simpele reden. Ik rijd met een automaat, en die gaat bij het gas lossen zakken tot 35/u (2de of 3de versnelling & geen gas geven). Als ik trager wil (dus de 30 rijden) moet ik echt op mijn rem gaan duwen, vertragen tot 20/u & dan weer optrekken naar de 30/u. Vrij onlogisch lijkt me. Vrij logisch dus dat ik dat niet ga zitten doen en dan maar ietsjes te rap rijd, die 5/u zal het verschil ook niet maken.
Reltuig dat spiegels van auto's eraf sloopt vernietigd bewust eigendom van een ander, en als je daar niet tegen optreedt, dan heb je als ze 18 jaar zijn van die crimineeltjes die het normaal vinden om de achterruit van een auto in te slaan om die 2 luidsprekers eruit te halen.
Uit wat je hier zegt kan ik concluderen dat IK de crimineel ben die in het gevang hoor omdat ik vaak 140 rij waar ik 120 mag, terwijl een of andere prachtjongere probleemloos spiegeltjes mag afkraken van een auto omdat dat een kleiner gevaar is? Mijn oordeel over linkse achterlijke sukkelaars is opnieuw bevestigd, waarvoor dank.
Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren. En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.quote:Op zondag 2 december 2007 15:39 schreef Athmozz het volgende:
snelheidslimiet verhogen ben ik ook tegen, dat maakt niet uit. Ik rijd nu 140 waar je 120 mag (boete is dan nog vrij klein als je gepakt zou worden), als ze die verhogen naar 130 dan ga ik op die plaatsen waarschijnlijk 150 gaan rijden als het rustig is.
Mij hoor je niets zeggen over iemand die 50 te hard door een straat vlamt, die hoort idd zijn rijbewijs kwijt te zijn (geldboete ook, maar zéker dat rijbewijs intrekken)quote:Op zondag 2 december 2007 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
Als ik mag kiezen tussen een spiegeltje minder of een debiel die 50 km/h door de straat rijdt dan kies ik het eerste.
Als ik 140 rij zorg ik dat ik altijd minstens 200m ruimte heb voor mijn auto (terwijl ik op nog geen 70 meter al stil kan staan). Noem mij dan maar een crimineel, like I care.quote:Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel. Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.
boehoehoe, ze hebben veel geld bij de VVDquote:Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
Ze doen maar, Stinger DSI kopen & klaar. Verder heb ik geen inkomen (en ik trek ook geen uitkering), dus laat ze maar zéker inkomensafhankelijk maken, dan moet ik geen boete's betalen. Relaxedquote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren.
ze noemen het een ONGELUK. Als dat ongeluk veroorzaakt is door een overdreven snelheid / alcohol / ... dan moeten ze idd keihard straffen. Als dat niet het geval is, dan hoort daar maar een lichte straf bij, het is oo niet de bedoeling geweest om een ongeluk te krijgen hoor, dat kan altijd gebeuren.quote:En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.
klopt, dat doe ik ook. Als ik geflitst wordt betaal ik zonder te zitten zagen dat het geld kost.quote:Of iemand arm of rijk is maakt niet uit, een maximumsnelheid is er niet voor niets. Draag dan ook de conseqeunties als het fout gaat.
quote:Op zondag 2 december 2007 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen tussen een spiegeltje minder of een debiel die 50 km/h door de straat rijdt dan kies ik het eerste.
Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel. Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.
Nogmaals, sommigen kunnen echt niet atorijden. Daar zou de VVD zich eens druk om moeten maken. Klote VVD. Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
Ik kan me voor een deel wel in je observatie vinden.quote:Op zondag 2 december 2007 16:46 schreef Gia het volgende:
Sommige hardrijders denken dat de linkerbaan bedoeld is voor hogere snelheden en de rechterbaan voor mensen die zich wel aan de max. houden.
Dit is niet zo, echt niet.
De linkerbaan is om tijdelijk te gebruiken om in te halen, of om een betere doorvoer van verkeer te waarborgen op drukke tijden.
dat is eigenlijk ook een reden waarom ik soms te hard rij als het soms drukker is; ik zet mij gewoon uit gewoonte op dat linker vak & volg de stroom daar. Als ze daar allemaal 120 rijden ga ik dat ook doen, als ze daar allemaal 150 rijden zal ik dat ook doen, en als ze allemaal nog sneller rijden vind ik ze gevaarlijk bezig & ga ik wel op het middenvak wat trager gaan rijden.quote:Op zondag 2 december 2007 17:03 schreef HenryHill het volgende:
Dan weet ik het wel, dan maar 10km/u te hard, dan kun je tenminste meekomen met de linkerbaan en heb je er veel minder last van.
Zeker wel, anders was het niet zo vaak afgeketst. De onderzoeken van de voors en tegens lopen toch nog tot op de dag van vandaag?quote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De variabelen veranderen opeens radicaal binnen 3 jaar, je het is goed met je. In mijn optiek is politiek bedrijven vooruit zien, beleid maken. Dat heeft men toen niet gedaan en nu komt men met populistische praatjes om het gepeupel weer terug te krijgen van verdonk en wilders.
Ik ben een auto liefhebber en een zuinige auto naast een dikke diesel past niet bij mij en niet bij het type auto dat ik leuk vind. Laat de paupers maar in hun Prius rollen.quote:Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
NL is op de UK na het duurste land wat benzine betreft.. Dus misschien moet je eens verder kijken dan de pomp langs de peage etc.quote:Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
Werken moet die apen.. Een hand toereiken omdat iedereen moet werken maar anderen daar geen zin in heeft.. Bleghquote:BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
[..]
Ow heb ik weer wat gemist
[..]
Ja vooral daarom moeten mensen met een uitkering tegenwoordig verplicht aan het werk.
Chapeau gast. Jij hebt het begrepen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook zou ik graag zien dat bij een aanrijding (zonder gewonden) de schadevergoeding 2 keer zo hoog is als iemand met +20kmh/h te hard dat heeft veroorzaakt.
Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn. Nooit hoor je ze daar over. Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
Dan moet je iets aan die schadevergoeding doen en niet aan de straffen voor harder rijden dan toegestaan zonder dat er een ongeval van komt.quote:Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt?
WIE heeft er een erg beperkt blikveld?quote:Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.
Wat maakt dat nu uit? Waarom niet bij door rood, alcohol op, niet opletten, enz. enz.?quote:Ook zou ik graag zien dat bij een aanrijding (zonder gewonden) de schadevergoeding 2 keer zo hoog is als iemand met +20kmh/h te hard dat heeft veroorzaakt.
Ik heb de VVD daar weldegelijk ooit over gehoord, net als andere partijen slechts af en toe. Op zich hebben we immers al een van de meest veilige wegen ter wereld en op 0 komen we nu eenmaal niet uit.quote:Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn.
Wat natuurlijk ook veel kwalijker is dan 10 km/u te hard op een rustige snelweg.quote:Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
Dat is onzin. Ik ben zo b.v. sterk voor zwaardere straffen bij zedenmisdrijven en vind de strafmaat bij levensdelicten in het algemeen wel hoog genoeg.quote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ja als je als VVD zijnde voor zwaardere straffen bent moet je dat conseqeunt toe passen.
Maar sufkutten dan?quote:Helemaal mee eens. Zatlappen moet je geen medelijden mee hebben .
Dat schreef ik ook (hoewel ik meerdere punten ken waar je binnen de bebouwde kom makkelijk veel harder kan).quote:Onzin, binnen de bebouwde kom is dat levensgevaarlijk.
Nou komen we ergens: zouden we dan niet gewoon binnen de bebouwde kom moeten controleren (waar maar een klein deel van de flitsboetes worden gegenereerd)?quote:Juist daar gebeuren ook de meeste ongelukken, niet op de snelweg.
Ik ben tegen domweg regels = regels. Dat heeft in de historie al voor genoeg ellende gezorgd.quote:Daarbij, regels zijn regels. Wees daar consequent in.
Je mag vaak gewoon 50 km/u...quote:Op zondag 2 december 2007 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
Ben je nu aan het trollen of niet goed snik?quote:Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel.
56 euro...quote:Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.
Ik neem aan dat jij daar bij hoort. Ik kan mij nl. niet voorstellen dat je dit soort onzin de ether in mikt als je een rijbewijs hebt.quote:Nogmaals, sommigen kunnen echt niet atorijden.
Ik had je al eerder gevraagd om jouw frustraties elders neer te zetten, want geen hond die het interesseert. Ga gewoon naar de psycholoog.quote:Daar zou de VVD zich eens druk om moeten maken. Klote VVD. Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
Van oudsher op de snelwegen: vanwege de oliecrisis. In stand gehouden door onder meer Den Uyl die vond dat de arbeider net zo hard moest kunnen rijden als mensen met een dure auto.quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
een maximumsnelheid is er niet voor niets.
Linksplakkers zijn vooral de slome donders...quote:Op zondag 2 december 2007 16:46 schreef Gia het volgende:
linksrijders enz... dat zijn al de hardrijders.
Zo'n tellerrijder (je rijdt waarschijnlijk gewoon 45 km/u). Wees er trots op.quote:Overigens speel ik op wegen waar je maar 50 mag, maar 80 veel voorkomt, nogal graag voor locomotief.
Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaanquote:Op zondag 2 december 2007 19:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Van oudsher op de snelwegen: vanwege de oliecrisis. In stand gehouden door onder meer Den Uyl die vond dat de arbeider net zo hard moest kunnen rijden als mensen met een dure auto.
Het wordt tijd dat jij eens hard gaat werken.quote:Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaaneen schande
in een echt rechtvaardige maatschappij zou Bill Gates universeel onschendbaar moeten zijn want hij heeft al zoveel betekend voor de maatschappij
Wat is de wereld toch onrechtvaardig met zoveel afgunst tegenover de mensen die wat gepresteerd hebben, zij betalen al zoveel en dan moeten ze ook nog beboet worden als ze een misdrijf/overtreding begaan? Een schande!
quote:Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Linksplakkers zijn vooral de slome donders...
[..]
Zo'n tellerrijder (je rijdt waarschijnlijk gewoon 45 km/u). Wees er trots op.
Praktiserend Links is ie.quote:Op zondag 2 december 2007 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat jij eens hard gaat werken.
Heb je nou een huur / koop of kraak appartement
Onvoorstelbaar dat mensen geen onderscheid kennen tussen procent en procentpuntquote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
[..]
BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
[..]
Dit komende van iemand die de VVD en mensen die wat geld hebben overal de schuld van geeft.quote:Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaaneen schande
![]()
Je begint een karikatuur te worden. Zei ik daar "begint"?quote:in een echt rechtvaardige maatschappij zou Bill Gates universeel onschendbaar moeten zijn want hij heeft al zoveel betekend voor de maatschappijWat is de wereld toch onrechtvaardig met zoveel afgunst tegenover de mensen die wat gepresteerd hebben, zij betalen al zoveel en dan moeten ze ook nog beboet worden als ze een misdrijf/overtreding begaan? Een schande!
Dus jij stemt op TON, PVV of toch VVD?quote:Op zondag 2 december 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Niet dat ik ooit nog op de VVD zal gaan stemmen. Ze hebben vrolijk meegedaan aan het criminaliseren van de automobilist en wilden niets aan deze problematiek doen omdat ze het geld uit de verkeersboetes nodig hadden.
Dan wordt het tijd dat je deze regel ook eens gaat naleven.quote:Op zondag 2 december 2007 16:46 schreef Gia het volgende:
.
De linkerbaan is om tijdelijk te gebruiken om in te halen, of om een betere doorvoer van verkeer te waarborgen op drukke tijden.
.
Je kunt niet op de linkerbaan rijden met 10 km boven de max. snelheid. Dat wordt nog steeds veel te sloom gevonden door de wegpiraten.quote:Op zondag 2 december 2007 17:03 schreef HenryHill het volgende:
Dan weet ik het wel, dan maar 10km/u te hard, dan kun je tenminste meekomen met de linkerbaan en heb je er veel minder last van.
Doe ik dat niet, dan?quote:Op maandag 3 december 2007 10:25 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat je deze regel ook eens gaat naleven.
Ik ga niet meer stemmen.quote:Op maandag 3 december 2007 00:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dus jij stemt op TON, PVV of toch VVD?
Bovenstaande partijen zullen dat uiteindelijk ook gewoon doen.quote:Alle andere partij laten de automobilist ook stikken..
Ze zullen er nooit wat aan doen. Ze hebben de 600 miljoen veel te hard nodig om allerlei projecten uit te voeren die tegen hun eigen Liberaal Manifest ingaan.quote:
Maar volgens mij wil de VVD er wel iets aan doen!
Waarschijnlijk wijkt jouw teller gewoon af. En rij je net 98.quote:Op maandag 3 december 2007 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt niet op de linkerbaan rijden met 10 km boven de max. snelheid. Dat wordt nog steeds veel te sloom gevonden door de wegpiraten.
Je moet vooral niet zo hameren op snelheid. Mensen moeten beter opletten in het verkeer niet constant op hun kilometer teller moeten kijken omdat ze bang voor boetes.quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren. En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.
Of iemand arm of rijk is maakt niet uit, een maximumsnelheid is er niet voor niets. Draag dan ook de conseqeunties als het fout gaat.
Probleem is dat gewoon enorm veel mensen niet zonder rijbewijs kunnen.quote:Op zondag 2 december 2007 16:20 schreef kriele het volgende:
[..]
Hier heb je zeker een punt. Wat dat betreft moet je je afvragen of iemand uberhaupt wel een rijbewijs moet laten halen, als ze al 5, 6, 7 of nog meer keren zijn gezakt voor hun rijexamen. Als je zovaak bent gezakt lijkt me dat een teken aan de wand dat het wellicht beter is dat je geen auto gaat besturen.
Wegpiraten...quote:Op maandag 3 december 2007 11:17 schreef Gia het volgende:
Je kunt niet op de linkerbaan rijden met 10 km boven de max. snelheid. Dat wordt nog steeds veel te sloom gevonden door de wegpiraten.
Ik zie geen onderbouwing. Voor de grap zouden we eens bij jou een camera in de auto moeten hangen en kijken wat jij in het verkeer doet. Het zou mij niet verbazen dat dan blijkt dat jij weer andere dingen in het verkeer doet die kunnen leiden tot verkeersongevallen en dat die andere dingen verantwoordelijk zijn voor een veel groter aandeel in de verkeersdoden.quote:Nee, ik vind dat er hogere boetes moeten komen op hardrijden.
Mensen die echt consequent te hard rijden, mogen ze wmb het rijbewijs afnemen.
Voor de goede orde: niet alleen in Denemarken...quote:Op maandag 3 december 2007 12:22 schreef BlaZ het volgende:
Goed voorbeeld is Denemarken waar na een maximumsnelheids verhoging van 110 naar 130 het aantal ongelukken daalde.
Oostenrijk, Texas zijn mij andere bekende voorbeelden.quote:Op maandag 3 december 2007 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor de goede orde: niet alleen in Denemarken...
Wat dacht je van Nederland zelf. Toen de limiet van 100 naar 120 ging had dit ook alleen maar positieve effecten.quote:Op maandag 3 december 2007 13:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oostenrijk, Texas zijn mij andere bekende voorbeelden.
Doe es normaal met je bekakte praatjes zeg, je bent niks meer dan de rest hierquote:Op zondag 2 december 2007 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat jij eens hard gaat werken.
Heb je nou een huur / koop of kraak appartement
Het is treurig te zien hoe de aversie tegen de VVD je manier van rederen beïnvloed. Omdat een ex-VVD-er 'regels zijn regels' zei, kan de VVD geen enkel ander standpunt innemen ten aanzien van ons boete beleid. Of welk beleid dan ook, want beleid houdt immers altijd regels in. Regels zijn daarom alleen regels voor de huidige tijd, want als het VVD plan erdoor zou komen, zou het geen overtreding meer zijn en dus geen regel.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De vermindering van overheidsbemoeienis in het rijverkeer zie jij niet als het pleiten voor minimale regels? En natuurlijk moet dit systeem duidelijk zijn en goed uitvoerbaar, maar dat is de doelstelling van praktisch elk beleid. Dat dit vaak faalt is een tweede.quote:Op maandag 3 december 2007 14:10 schreef sneakypete het volgende:
Toch zit er een punt in; de VVD pleit doorgaans voor minimale regels, maar dan wel icm een strenge handhaving ervan. Dit om duidelijkheid te scheppen en de regels goed uitvoerbaar te houden.
Een logica die ik begrijp, maar waarom dan deze afwijking? Volgens mij toch stiekem wel om in het Wildersvijvertje (Wilders pleitte eerder al voor vergelijkbare wetswijzigingen) te vissen.
Klok... klepel...quote:Op maandag 3 december 2007 14:00 schreef sneakypete het volgende:
Op dit moment is er een correctie van 5 km, altijd en overal. Opzich zou het bespreekbaar zijn om het procentueel te doen
nee hoor er is ook zat beleid gericht op zoveel mogelijk regeltjes om met van alles en nog wat rekening te houden en daar is dit VVDvoorstel een voorbeeld van.quote:Op maandag 3 december 2007 14:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
De vermindering van overheidsbemoeienis in het rijverkeer zie jij niet als het pleiten voor minimale regels? En natuurlijk moet dit systeem duidelijk zijn en goed uitvoerbaar, maar dat is de doelstelling van praktisch elk beleid. Dat dit vaak faalt is een tweede.
Om helemaal volledig te zijn: procedure is gevoerd (en gewonnen dus) door Anker en Anker.quote:Op maandag 3 december 2007 15:23 schreef sneakypete het volgende:
En dat van die 3% correctie wist ik niet ik dacht dat het standaard 5 km was maar bedankt voor de info
Daar vind ik dit voorstel juist totaal geen voorbeeld van. De regels rondom het strafrecht, en het uitvoeren van simpele overtredingen als snelheid, zijn vele malen minder dan regels waarbij de regels zo individueel mogelijk moeten worden vastgesteld. Want beleid maken om een vlak waarin iedereen hetzelfde kan worden behandeld zijn veel minder intensief dan beleid dat erop is gebrand voor elke aparte situatie nieuwe regels te verzinnen.quote:Op maandag 3 december 2007 15:23 schreef sneakypete het volgende:
[..]
nee hoor er is ook zat beleid gericht op zoveel mogelijk regeltjes om met van alles en nog wat rekening te houden en daar is dit VVDvoorstel een voorbeeld van.
Dat neemt toch niet weg dat dit een uitbreiding is op de huidige regelgeving? Nu is er slechts een wettelijke correctie om meetfouten te voorkomen, die wordt nu dus uitgebreid met een wet die stelt dat een beetje te hard moet kunnen. Dus eerst flitsen en daar dan niks mee doen. Administratieve rompslomp dus.quote:Op maandag 3 december 2007 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar vind ik dit voorstel juist totaal geen voorbeeld van. De regels rondom het strafrecht, en het uitvoeren van simpele overtredingen als snelheid, zijn vele malen minder dan regels waarbij de regels zo individueel mogelijk moeten worden vastgesteld. Want beleid maken om een vlak waarin iedereen hetzelfde kan worden behandeld zijn veel minder intensief dan beleid dat erop is gebrand voor elke aparte situatie nieuwe regels te verzinnen.
Exact. Imo zouden de straffenb van verkeersovetredingen en verkeersdelicten juist omhoog moeten, maar dat had ik al bepleit (maar ik ben dan ook niet geheel objectief daarin omdat zoiets van dichtbij heb meegemaakt).quote:Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat neemt toch niet weg dat dit een uitbreiding is op de huidige regelgeving? Nu is er slechts een wettelijke correctie om meetfouten te voorkomen, die wordt nu dus uitgebreid met een wet die stelt dat een beetje te hard moet kunnen. Dus eerst flitsen en daar dan niks mee doen. Administratieve rompslomp dus.
Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn.
Nu kun je natuurlijk van mening verschillen over de juistheid van die vastgestelde snelheden (en ik rijd regelmatig te hard dus ik vind ook dat het vaak nogal truttig is) maar ik zie er gewoon niks in om eerst regels te maken, en daarna te zeggen: oh maar als je ze maar een beetje overtreedt, is het geen punt. Dan raakt het einde zoek.
Nog zwaarder straffen voor een delict zonder slachtoffers is waanzin.quote:Op maandag 3 december 2007 16:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Exact. Imo zouden de straffenb van verkeersovetredingen en verkeersdelicten juist omhoog moeten, maar dat had ik al bepleit (maar ik ben dan ook niet geheel objectief daarin omdat zoiets van dichtbij heb meegemaakt).
In Nederland niet veel anders hoor.... 30-50-60-70-80-90-100-120quote:Op zondag 2 december 2007 10:25 schreef jpjedi het volgende:
Wel een sin Amerika gereden? 35-45-50-55-60-65 elke mile anders.![]()
De wet noemt helemaal geen reden.quote:Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef sneakypete het volgende:
Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn
70-wegen bestaan amper meer. Is allemaal 50 geworden. Ik ken zelfs wegen die van 100 naar 80 naar 70 naar 50 zijn gegaan terwijl er NIETS aan de weg verandert is. Dit hadden die ratten van de VVD moeten voorkomen.quote:Op maandag 3 december 2007 16:27 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland niet veel anders hoor.... 30-50-60-70-80-90-100-120
30 in woonwijken, 50 in de bebouwde kom, 70 op snelle doorgaande wegen,
Gelul, de reden was de oliecrisis. Heel veel landen hebben toen een maximumsnelheid ingevoerd.quote:Op maandag 3 december 2007 16:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De wet noemt helemaal geen reden.
Gaan we kijken naar de werkelijke reden voor de maximumsnelheid op de snelwegen dan blijkt het gewoon jaloezie te zijn. Den Uyl vond het namelijk onrechtvaardig dat een directeur in een Mercedes harder kon rijden dan een arbeider. Wat hebben de arbeiders deze bal hard in hun gezicht teruggekregen
Welke oliecrisis?quote:Op maandag 3 december 2007 17:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gelul, de reden was de oliecrisis. Heel veel landen hebben toen een maximumsnelheid ingevoerd.
Ach, moeten jullie maar niet zo stom zijn om alles te geloven. Ik heb hier ook dagelijks last van hoor, maar ik kan er werkelijk van genieten dat vrijwel iedereen doodsbang is om auto te rijdenquote:
En dat je zo zit te genieten van de lijdende arbeiders makes me sad.
De aanname dat een maximumsnelheid er is om veiligheidsredenen vind ik al schrijnend. De grenzen van snelheden zijn juist zo arbitrair vastgesteld dat het geen representatie is van veiligheid, maar van regelgeving die wordt misbruikt door politie/de staat om meer inkomsten te krijgen. De hoeveelheden flitspalen zouden wat mij betreft dan ook drastisch mogen dalen, want dat scheelt sowieso een heleboel administratieve verwerking voor zeer minimale overtredingen.quote:Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat neemt toch niet weg dat dit een uitbreiding is op de huidige regelgeving? Nu is er slechts een wettelijke correctie om meetfouten te voorkomen, die wordt nu dus uitgebreid met een wet die stelt dat een beetje te hard moet kunnen. Dus eerst flitsen en daar dan niks mee doen. Administratieve rompslomp dus.
Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn.
Nu kun je natuurlijk van mening verschillen over de juistheid van die vastgestelde snelheden (en ik rijd regelmatig te hard dus ik vind ook dat het vaak nogal truttig is) maar ik zie er gewoon niks in om eerst regels te maken, en daarna te zeggen: oh maar als je ze maar een beetje overtreedt, is het geen punt. Dan raakt het einde zoek.
Daarom is die pretbelasting ook niet doorgegaanquote:Op maandag 3 december 2007 17:32 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral die kilometerheffing wordt natuurlijk weer een prachtstuk. Al die arbeiders zijn nu voor omdat ze denken goedkoper uit te zijn en dat de rijken wordt 'gepakt'. Terwijl je nu al kunt voorspellen dat bijvorbeeld een dagje Amsterdam of Efteling onbetaalbaar wordt voor ze. Dan kan ik echt alleen maar denken, eigen schuld
Als er tenminste een minister op verkeer en waterstaat zat, had je een punt. Ownee, want je enige punt is dat ze geen hol doen.quote:Op maandag 3 december 2007 17:55 schreef Mikkie het volgende:
Dit is weer typisch de VVD hoor
Tijdens hun hele kabinetsperiode doen ze geen hól aan verkeer, kan iedereen kapot vallen en trekken ze lekker hun eigen plan. Amper investeringen in infrastructuur, maar wel uitzuigen van automobilisten (wat door het huidige kabinet nóg meer gedaan wordt, overigens, maar dat terzijde). Mede onder het bewind van de VVD zijn verkeersboetes schrikbarend hoog geworden en de flitscontroles met minimale marges steeds verder gemaximaliseerd. En dan gaan ze nu ineens hypocriet proberen zieltjes terug te winnen door wat van die propagandapraat waar niets van terecht komt? Mijn stem krijgen ze sowieso niet.
Er is nu toch een correctie van 3%? Dat zeggen ze tenminste altijd bij wegmisbruikers.quote:Op maandag 3 december 2007 14:00 schreef sneakypete het volgende:
Ik vraag me af wat de VVD precies wil. 12 km bij 120 insinueert dus dat het zou kunnen gaan om een correctie van 10%. Op dit moment is er een correctie van 5 km, altijd en overal. Opzich zou het bespreekbaar zijn om het procentueel te doen, dus dat je op een 50 km weg sneller gestraft wordt voor hard rijden dan op een snelweg. Anderzijds lijkt het me onduidelijk gedoe. Kom je er dus snel bij uit dat het riekt naar populisme en een reactie op Hirsch Ballin die de prentjes met 20% wil opschroeven (ook al zo'n flutidee)
Beter ten halve gekeerd...quote:Op maandag 3 december 2007 16:27 schreef maartena het volgende:
Het was de VVD onder Nelie Smit Kroes die eind jaren 80 de invoering van de flitpaal wilde, en nu willen ze er weer vanaf?
De reden van invoering... Maar Den Uyl heeft het erin gehouden om precies die reden.quote:Op maandag 3 december 2007 17:20 schreef Klopkoek het volgende:
Gelul, de reden was de oliecrisis. Heel veel landen hebben toen een maximumsnelheid ingevoerd.
Nou zit Spee nooit om een leugentje verlegen, maar het klopt zowaar (hoewel Spee altijd net doet alsof het een kadootje is).quote:Op maandag 3 december 2007 18:04 schreef Wombcat het volgende:
Er is nu toch een correctie van 3%? Dat zeggen ze tenminste altijd bij wegmisbruikers.
quote:Op maandag 3 december 2007 14:42 schreef DS4 het volgende:
Klok... klepel...
Het is 3% met een minimum van 3 km/u. Het is voorts een meetcorrectie. Dus bedoeld om een eventuele meetfout te corrigeren. Meetfouten kunnen fiks meer dan 3% bedragen (recent las ik weer dat iemand voor moest komen omdat deze met 500 km/u was gemeten, maar er zijn meer voorbeelden van metingen die totaal niet KUNNEN (want anders ben je gewoon de Sjaak, ook al heb je nog zo gelijk)), uit Duits onderzoek bleek tot 20% afwijking zeer reëel, maar de HR heeft ooit besloten dat 3% de maximale afwijking is.
Sorry, had niet gezien dat er nog een pagina wasquote:Op maandag 3 december 2007 18:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou zit Spee nooit om een leugentje verlegen, maar het klopt zowaar (hoewel Spee altijd net doet alsof het een kadootje is).
Verder verwijs ik naar de post bovenaan:
[..]
Juist , vind het een erg goedkoop verhaal, ik kan me herinneren dat de VVD die 80km onzin aan het goedpraten was, dat is nou net de oorzaak van al die flitsboetesquote:Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef Elfletterig het volgende:
Jarenlang heeft de VVD in regeringen gezeten die hun begroting sluitend kregen met het heffen van fikse verkeersboetes. Zijn ze er net een jaartje uit, zien ze hun kiezers massaal weglopen naar Wilders en Verdonk, komen ze met dit soort populistisch gelul.
De VVD is inmiddels minder geloofwaardig dan D66. En dat zegt heel veel.
Sorry, maar de boetemachine is ouder dan die 80 km/u onzin. En indertijd was het door de AB RvS een kwestie van 80 km/u of niet bouwen. De regering had wat mij betreft gewoon een noodwet moeten aannemen oid om dat te omzeilen (als iemand een slimme manier vindt om de belasting te omzeilen is reparatiewetgeving altijd snel geregeld, wat vaak terecht is overigens) en niet die stomme 80 km/u rommel in huis halen, maar dat staat eigenlijk los van de vraag of je zero-tolerance moet toepassen of "bekeuren als het moet".quote:Op maandag 3 december 2007 18:31 schreef henkway het volgende:
ik kan me herinneren dat de VVD die 80km onzin aan het goedpraten was, dat is nou net de oorzaak van al die flitsboetes
Nee er wordt toch niet gebouwd, dat was gewoon een smoesquote:Op maandag 3 december 2007 18:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar de boetemachine is ouder dan die 80 km/u onzin. En indertijd was het door de AB RvS een kwestie van 80 km/u of niet bouwen. De regering had wat mij betreft gewoon een noodwet moeten aannemen oid om dat te omzeilen (als iemand een slimme manier vindt om de belasting te omzeilen is reparatiewetgeving altijd snel geregeld, wat vaak terecht is overigens) en niet die stomme 80 km/u rommel in huis halen, maar dat staat eigenlijk los van de vraag of je zero-tolerance moet toepassen of "bekeuren als het moet".
Dat komt omdat de ambtenarij voor de 80km-zones is. Ik verwacht dan ook in 2010 een uitbreiding van de 80km-zones. Dan niet met een paar km, maar gewoon het MD-plan één op één overgenomen.quote:Op maandag 3 december 2007 18:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar de boetemachine is ouder dan die 80 km/u onzin. En indertijd was het door de AB RvS een kwestie van 80 km/u of niet bouwen. De regering had wat mij betreft gewoon een noodwet moeten aannemen oid om dat te omzeilen (als iemand een slimme manier vindt om de belasting te omzeilen is reparatiewetgeving altijd snel geregeld, wat vaak terecht is overigens) en niet die stomme 80 km/u rommel in huis halen, maar dat staat eigenlijk los van de vraag of je zero-tolerance moet toepassen of "bekeuren als het moet".
De VVD heeft de afgelopen 30 jaar diverse malen een minister van Verkeer en Waterstaat afgeleverd, onder andere onder Lubbers en Paars.quote:Op maandag 3 december 2007 18:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Als er tenminste een minister op verkeer en waterstaat zat, had je een punt. Ownee, want je enige punt is dat ze geen hol doen.
Dat het uiteindelijk op alle punten heeft gefaald is duidelijk.quote:Op maandag 3 december 2007 18:39 schreef henkway het volgende:
Nee er wordt toch niet gebouwd, dat was gewoon een smoes
Ik niet. De politiek wil ook af van de meeste ingestelde zones, maar dat kon weer niet omdat er weer een regeltje in de weg zat (soms twijfel ik aan het gezonde verstand van de mensen die wetten in elkaar draaien).quote:Op maandag 3 december 2007 18:42 schreef Fastmatti het volgende:
Ik verwacht dan ook in 2010 een uitbreiding van de 80km-zones.
De politiek kan zoveel willen, maar er loopt een rechtszaak waarvan de verwachting is dat MD gewoon gaat winnen. Dit betekent 230km extra 80km-zones. Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat de ambtenaren extra 80km-zones ook wel zien zitten.quote:Op maandag 3 december 2007 18:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik niet. De politiek wil ook af van de meeste ingestelde zones, maar dat kon weer niet omdat er weer een regeltje in de weg zat (soms twijfel ik aan het gezonde verstand van de mensen die wetten in elkaar draaien).
Heb je meer info?quote:Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
De politiek kan zoveel willen, maar er loopt een rechtszaak waarvan de verwachting is dat MD gewoon gaat winnen. Dit betekent 230km extra 80km-zones.
Ja, die hebben allemaal zo'n OV-jaarkaart...quote:Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat de ambtenaren extra 80km-zones ook wel zien zitten.
Ach, zo'n mooie witte plaat met PL er op heb je zo geregeld. Dan hoef je geen boetes te betalen... Kun je ook op andere momenten goed gebruiken.quote:Verder gaat de politiek de fijnstofnorm echt niet veranderen. Dat ze deze norm veel strenger hebben ingevoerd dan van de EU moet, schijnen ze niet te snappen.
Jij doet het af als onzin, maar kom maar eerst met goede alternatieven die ook beleidsmatig haalbaar zijn. En niet te lichtzinnig daarover zijn, want met goede ideëen t.a.v. dit hardnekkige probleem kan je een leuk zakcentje verdienen.quote:Op maandag 3 december 2007 18:46 schreef maartena het volgende:
[..]
De VVD heeft de afgelopen 30 jaar diverse malen een minister van Verkeer en Waterstaat afgeleverd, onder andere onder Lubbers en Paars.
En waar kwamen ze mee? "benuttingsalternatieven" met vluchtstroken die tijdens de spits als rijbaan ingezet konden worden..... en dat soort onzin.
Ze beginnen de afgelopen 2 jaar eigenlijk pas in te zien dat dat eigenlijk niet zo'n geweldig plan was..... Overigens was de CDA ook goed in het bedenken van dat soort rare plannetjes, en in Paars 2 zat er een PvdA-er die ook wel te porren was voor wisselstroken en puntenrijbewijzen enzo.....
De oorzaak is die Eurlings die zonodig het fijnstofverhaal moest verzinnen in Brusselquote:Op maandag 3 december 2007 21:22 schreef Urquhart het volgende:
Populisme ten voeten uit natuurlijk. Als de VVD nu nog Verdonk en Wilders populisme gaat verwijten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |