abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54984540
quote:
VVD wil eind aan 'waanzin' van flitsboetes
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De VVD wil af van de flitswaanzin op de Nederlandse snelwegen. Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.

De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.

Samen met partijgenoot Fred Teeven zal De Krom dit plan komende week indienen tijdens de begrotingsbehandeling van Verkeer en Waterstaat. De Krom: "Hou nou eens op met die bonnenmachines, en laat de politie optreden tegen situaties die werkelijk irriteren of gevaarlijk zijn." Volgens De VVD'er gaan er te veel tijd, papier en kosten verloren aan deze onbenullige en ongevaarlijke snelheidsoverschrijdingen. In 2006 nam het aantal bekeuringen toe met een miljoen stuks.
http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2

Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.

Nog meer flitspalen erbij graag

En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54984562
Idd....120 = 120 en niet 124! beetje stom als je je niet aan de wet houdt en dan gaat huilen als je een boete krijgt.
  zondag 2 december 2007 @ 09:21:18 #3
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54984567
Ronduit poupulisme inderdaad. Mensen die zich niet aan de wet houden dienen te worden gestraft. Als men boetes wil voorkomen op dit gebied, dan moet de VVD een verhoging van de snelheidslimieten voorstellen.
Pugna Pro Patria
pi_54984574
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Ronduit poupulisme inderdaad. Mensen die zich niet aan de wet houden dienen te worden gestraft. Als men boetes wil voorkomen op dit gebied, dan moet de VVD een verhoging van de snelheidslimieten voorstellen.
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54984592
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.

Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120 Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens

Inkomensafhankelijke boetes zijn belachelijk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54984607
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Liever niet, als hardwerkende mens kan het gebeuren dat je eens gehaast bent & te snel moet rijden, een dopper die toch hele dagen op zijn lui gat zit hoeft nergens op tijd te raken, dus die moet al helemaal niet te snel rijden. Ze zouden zelfs van de baan moeten tijdens de spits om zo de file's te verminderen voor degenen die gaan werken voor hun uitkering.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54984614
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.

Dat is pas een goed idee en dan leer je het wel af
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54984616
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:

[..]

Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.

Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120 Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens

Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 2 december 2007 @ 09:35:46 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54984619
Wat een onzin.
We moeten juist af van die gedoog cultuur. Als harder rijden dan 120 wel okee is dan moet je de maximum snelheid verhogen, maar regels moet je consequent toepassen.

Een van de problemen in NL is juist dat de consequentie van je handelen niet duidelijk is. Wat is de sanctie als je tasjes rooft, inbreekt in auto's of de politie een grote bek geeft? Dat is nu onduidelijk. Misschien een boete, heel soms een paar uurtjes cel, een taakstraf en meestal helemaal niks.
Er moet imo in dit soort gevallen ALTIJD een minimum sanctie worden opgelegd, bijvoorbeeld een week gevangenisstraf. Afhankelijk van de ernst van het delict komt daar dan nog extra straf bovenop.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 2 december 2007 @ 09:37:49 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54984629
quote:
Wat een populistische onzin.
Ze moeten wedijveren met Geert en Rita hè
Maar ze laten zich idd lekker kennen op deze manier
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54984631
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.

Dat is pas een goed idee en dan leer je het wel af
ik vraag me af waarom dat inkomensafhankelijk moet gemaakt worden weer? Dat helpt namelijk geen zak. Als de boete's hier inkomensafhankelijk zijn zet ik mijn auto op naam van mijn oma, die heeft een minimumpensioen, verzekering op mijn naam & karren maar, ik heb toch de minimumboete's. Hetzelfde voor mensen met geld; 1x een Stinger DSI aanschaffen (kost vrij veel) en je wordt ook niet meer geflitst, hoogstens nog zo'n anonieme wagen achter je (maar dat valt goed in de gaten te houden, en als je ze snel gezien hebt zullen ze toch nog geen meting kunnen uitvoeren hebben)

Verder begin ik me dan de vraag te stellen waar de klassenjustitie gaat ophouden. Als een rijke de belastingen oplicht is dat dan ook erger dan als een uitkeringstrekker dat doet? Moet die ook zwaarder gestraft worden dan? Laat ze eens beginnen met de strafmaat te laten afhangen van het aantal voorgaande overtredingen.

Iedereen kan eens een overtreding begaan en een pak te snel rijden zonder dat hij het eigenlijk opgemerkt heeft, maar als je dat 20x achtereen doet dan zal het wel niet meer aan het toeval liggen. Eerste 5 keer de helft van de huidige boete geven, 2de 5 keer het tarief van nu, van de 10de tot de 20ste keer 1.5x de standaardboete en zo blijven stijgen.
Maar goed, dat gaat er natuurlijk nooit doorkomen want recidivisme wordt zowel in België als Nederland amper als een probleem aanzien.
pi_54984641
quote:

Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.

Jan Peter B. gaat iedere ochtend met z'n lease-Saab naar z'n werk in in Leiden en is manager.
Hij ontvangt netto 6.000 per maand en rijd per ongeluk door rood: 130 euro boeten.

Voor wie weegt de straf zwaarder?
Ik kan me iets voorstellen bij zo'n inkomensafhankelijke boete.
pi_54984659
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.
Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.

Inkomensafhankelijke maatregelen houd je maar bij inkomstenbelasting.
pi_54984661
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]
Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
Jan PB komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
zullen we dan maar direct de prijs van het brood inkomstenafhankelijk maken? Eventjes terug naar het communisme...

Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
pi_54984675
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
Jan PB komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
zullen we dan maar direct de prijs van het brood inkomstenafhankelijk maken? Eventjes terug naar het communisme...

Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
pi_54984676
quote:
Ik kan me iets voorstellen bij zo'n inkomensafhankelijke boete.
Jan werkt iedere dag precies 8 uur in de kassen, weinig verantwoordelijkheden, lekker met de handjes werken en ontvangt daarvoor 1160,- in de maand. Als de belasting komt hoeft hij maar 30% af te geven.

Jan Peter B werkt gemiddeld 60 uur in de week en heeft verschillende verantwoordelijkheden en is hier gekomen door veel bij te leren. Daarvoor wordt hij rijkelijk beloond; Als de belasting komt moet hij echter 50% afstaan

Ik zie daar het eerlijke ook niet in wat dan ook precies mijn punt is. Er wordt aan alle kanten geprobeerd om mensen met meer inkomen meer te laten betalen, te straffen. Vervolgens wel weer klagen over de zesjescultuur natuurlijk
  zondag 2 december 2007 @ 09:48:24 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54984682
Het lijkt me niet verstandig om overtredingen te gaan gedogen; als je vindt dat snelheden boven de 120 wel moeten kunnen, stel dan voor de maximumsnelheid te verhogen. Wat ik persoonlijk dan wel zou willen zien i dat de focus wat verschuift van flitsen op snelheidsovertedingen naar het werkelijk controleren op asociaal of onveilig verkeersgedrag, bijvoorbeeld dmv het gebruik van neutrale auto's. Persoonlijk acht ik zaken als bumperkleven bijvoorbeeld behoorlijk minder gewenst dan een lichte snelheidsovertreding, erwijl je voor het laatste nou net weer makkelijker wordt bekeurd.

Uiteraard moet er worden blijven geflitst, anders geef je bestuurders min of meer een vrijgeleide om onbeperkt hard te gaan rijden, maar probeer daarnaast wat meer aandacht te besteden aan andere vormen van onveilig verkeersgedrag.
pi_54984688
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:

De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.
Een percentage van je inkomen als straf is voor iedereen gelijk: het is namelijk voor iedereen hetzelfde percentage.

het is ook niet bedoeld als inkomensmaatregel, maar als manier om de straf ook idd voor iedereen in (meer) gelijke mate voelbaar te maken
in a crowd you lose humanity
pi_54984692
En we vergeten maar even dat slechts 3% van de ongevallen wordt veroorzaakt door snelheid. De rest heeft zijn oorzaak in alcohol en voorrangsfouten. Laat ze daar maar alle opsporingstijd in steken, daar wordt het verkeer echt veiliger van.
pi_54984712
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
dan nog gaat je inkomensafhankelijkheid niet op he.

Jan 1 met 1000¤ inkomen heeft na vaste kosten misschien nog 100¤ over. Boete van 130¤ erover & hij heeft die maand tekort

Jan 2 met 5000¤ inkomen (om het nu wat cru te zeggen) heeft na vaste kosten nog 3200¤ over (vaste kosten stijgen bij je levensstandaard, maar niet in dezelfde mate of je inkomen). Boete van 650¤ erover & er blijft nog 2550¤ over, dus nog steeds vrij ruim.

Je gaat dus al echt x weet ik hoeveel gaan moeten doen, een factor die beduidend hoger ligt dan het verschil in inkomen.

Ik vind dat om het hem de volgende keer niet meer te laten doen dat je gewoon moet werken met progressieve tarieven, dus hoe meer boete's hoe hoger het bedrag dat je moet leggen. Adhv inkomen gaat niet pakken, dan schrijf je je auto nl in op naam van iemand die op pensioen is, en het probleem is opgelost.
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:49 schreef Wombcat het volgende:
De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.
Een percentage van je inkomen als straf is voor iedereen gelijk: het is namelijk voor iedereen hetzelfde percentage.

het is ook niet bedoeld als inkomensmaatregel, maar als manier om de straf ook idd voor iedereen in (meer) gelijke mate voelbaar te maken
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?

Het is weldegelijk een inkomensmaatregel; de uitkeringen zijn moeilijk nog op te brengen dus laten we degenen waar het geld zit nog maar wat harder aanpakken.
  zondag 2 december 2007 @ 10:05:51 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54984763
Wat een ontzettend slecht plan van de VVD. Flitsen is juist een mooie, arbeidsextensieve manier om de wet te handhaven. Als de VVD had voorgesteld om de maximumsnelheden aan te passen, dan had ik ze nog gevolgd, maar het in het leven roepen van een nieuw gedoogbeleid is echt van de zotte.

Puur populisme inderdaad. Gelukkig is het land te klein voor drie populisten, dus laat ze elkaar maar lekker kapot maken daar op rechts. Ik ben trouwens benieuwd of Verdonk dit VVD-plan gaat steunen. Zo ja, dan is ze haar regels-zijn-regels-imago natuurlijk helemaal kwijt.

Die inkomensafhankelijkheid is trouwens een slecht idee. Nivellering moet je doen aan de hand van inkomstenbelasting, en dan niet vervolgens ook op elk ander gebied, zoals bij verkeersboetes. Dat is niet eerlijk en zorgt ook voor extra druk op de administratie.
  zondag 2 december 2007 @ 10:17:49 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54984819
Is de VVD alweer vergeten dat het destijds Nelie Kroes (toen nog Nelie Smit-Kroes) was die de eerste flitspaal in Nederland installeerde?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 2 december 2007 @ 10:21:25 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54984847
Ik stel voor: vertienvoudig de boetes, vervijfvoudig de pakkans, en schaf de brandstofaccijns, motorrijtuigenbelasting, bijtelling en BPM af! Zo komt de benodigde 17 miljard per jaar uit de zakken van overtreders, iets wat je zelf in de hand hebt, en vallen er ongetwijfeld minder doden.
censuur :O
pi_54984877
quote:

[..]

Wel een sin Amerika gereden? 35-45-50-55-60-65 elke mile anders.

Duits systeem vind ik vlekkeloos functioneren al groeit het aantal 100 km kilomters enorm. Echter die 100km gaat `savonds wel op zwart.
pi_54984878
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:

Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?
Nee, volgens jouw redenering zou je dat juist andersom doen: de topmanager verdient in twee weken 5000 euro, het handtassendiefje maar 200 euro. Die laatste moet je dan dus 25 keer zo lang in de cel zetten.
  zondag 2 december 2007 @ 10:26:27 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54984889
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.
[..]

Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.

Inkomensafhankelijke maatregelen houd je maar bij inkomstenbelasting.
Het gaat erom dat je het af leert. Maar voor een paar kilometertjes te hard (met zeg maar een bandbreedte van 10km/h te hard) mag je van mijn part nog best nominale boetes heffen. Vooral daarboven (denk aan 140 rijden op een 100 km weg) zal het voelbaar moeten worden.

En wat iemand onder jou zegt (dat straffen ook hoger zouden moeten zijn bij meerdere zwaardere overtredingen) lijkt me inderdaad ook een goed idee. Als je conseqeunt als 40-jarige (die geen puntenrijbewijs heeft) telkens weer 30 km te hard rijdt dan zou het idd rechtvaardig zijn om de boete te laten op lopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54984891
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef Pool het volgende:
Wat een ontzettend slecht plan van de VVD. Flitsen is juist een mooie, arbeidsextensieve manier om de wet te handhaven. Als de VVD had voorgesteld om de maximumsnelheden aan te passen, dan had ik ze nog gevolgd, maar het in het leven roepen van een nieuw gedoogbeleid is echt van de zotte.
Het is idd te zot, want het effect is dat in notime iedereen 12 km te hard rijdt (want de VVD wil boetes to 12 km te hard verscheuren). Dan moet je idd de max. snelheid verhogen.
pi_54984896
echt populistische onzin de VVD heeft juist overal 80 km ingesteld

4 jaar VVD en er is geen meter asfalt bijgekomen
pi_54984919
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor: vertienvoudig de boetes, vervijfvoudig de pakkans, en schaf de brandstofaccijns, motorrijtuigenbelasting, bijtelling en BPM af! Zo komt de benodigde 17 miljard per jaar uit de zakken van overtreders, iets wat je zelf in de hand hebt, en vallen er ongetwijfeld minder doden.
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
  zondag 2 december 2007 @ 10:30:55 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54984937
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:
Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt. Gelukkig hebben we in Nederland niet van die idioot ruime borgtochtregelingen.

Dus jat een manager een auto --> 2 jaar brommen.
Jat een arbeider een auto --> 2 jaar brommen. Want het komt gemiddeld genomen even hard aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54984943
Ze moeten de snelheid van 120 maar eens naar 130 kmph gooien.
  zondag 2 december 2007 @ 10:34:03 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54984969
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
Te hard rijden dan toegestaan ja.

Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54985000
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dus jat een manager een auto --> 2 jaar brommen.
Jat een arbeider een auto --> 2 jaar brommen. Want het komt gemiddeld genomen even hard aan.
De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.
  zondag 2 december 2007 @ 10:37:55 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985013
snelheidsverhogingen hebben geen nut. niet voor de veiligheid en niet voor de beperking van schadelijke uitstoot.

ik vind het juist prettig om te lezen dat ietsje harder rijden zonder boete toegestaan kan worden. 2-11 kilometer te hard... kom op zeg! pennelikkertjes. tenzij er aan de weg gewerkt wordt.

populistisch? misschien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 december 2007 @ 10:39:04 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_54985027
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:36 schreef FJD het volgende:

[..]

De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.

Sowieso hebben de managers in dit land weinig tot niets te klagen als je Cees van der Hoeven en cs. ziet maar dat terzijde.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54985101
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:19 schreef Kingstown het volgende:
Idd....120 = 120 en niet 124! beetje stom als je je niet aan de wet houdt en dan gaat huilen als je een boete krijgt.
en een kleine afwijking op de teller? of 1 of andere harry voor je die het nodig vind om 110 te rijden waardoor je wat gas geeft om hem in te halen?

Men moet niet zeuren om als iemand 125 rijdt wanneer je 120 mag. Dat verschil is zo minimaal.....wanneer iemand echter met 140 gepakt wordt dan is dat gewoon terecht en mogen ze wat mij betreft de boetes wel verdrievoudigen. In idd... gekoppeld aan het inkomen. Want meneer die met zijn Audi Q7 rondkart zal zich weinig aantrekken van 85 euro. Wanneer het echter 10 % van zijn maandloon wordt..........
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  zondag 2 december 2007 @ 10:49:28 #37
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_54985116
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja want je bent een stuk doder als je met 130 tegen een boom rijdt of met 120 natuurlijk.
En het is levensgevaarlijk om 130 te rijden ipv 120 inderdaad. Bij 130 wordt je gezichtsveld blurry, je harstlag vliegt omhoog, adrenaline komt om de hoek kijken, zweet begint bij je handpalmen te ontstaan en het is onmogelijk om daar heelhuids uit te komen.

Okee, wellicht in een T-ford maar zelfs 80 jaar geleden hadden ze al auto's die veilig de 200km/u haalden dus geen gezeik over dat het 'onveilig' is.

Over dat populisme: wel een beetje natuurlijk maar hij heeft wel een beetje gelijk over de onzin van dit soort boetes. Als daadwerkelijk 70 (!) procent van alle verkeersboetes onder de 10% liggen is het doodzonde van alle arbeid, papierwinkel, administratieve romslomp en de algehele druk op het politieapparaat.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_54985121
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.

64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
pi_54985133
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.

64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
maar ze moeten allebei een paar maanden brommen, dus gelijke straf, wat je buiten het gevang doet moet jezelf weten.
pi_54985134
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.

Het is ook helemaal geen slecht voorstel van de VVD. Vroeger was het ook gewoon zo dat je pas bij min 10 km te hard een boete kreeg. Het zou alleen leuk zijn als de VVD eindelijk eens in de praktijk gingen doen wat ze al jaren roepen.

Daarnaast moet het ook eens afgelopen zijn met die luie ambtenaren die lekker makkelijk bonnetjes lopen te schrijven. Als agent wordt je in eerste instantie betaald om criminelen aan te pakken niet om achter een boom te gaan staan wachten totdat iemand een overtreding begaat waarna je weer lekker kan gaan pennen.
pi_54985146
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.

Het is ook helemaal geen slecht voorstel van de VVD. Vroeger was het ook gewoon zo dat je pas bij min 10 km te hard een boete kreeg. Het zou alleen leuk zijn als de VVD eindelijk eens in de praktijk gingen doen wat ze al jaren roepen.

Daarnaast moet het ook eens afgelopen zijn met die luie ambtenaren die lekker makkelijk bonnetjes lopen te schrijven. Als agent wordt je in eerste instantie betaald om criminelen aan te pakken niet om achter een boom te gaan staan wachten totdat iemand een overtreding begaat waarna je weer lekker kan gaan pennen.
Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteld
  zondag 2 december 2007 @ 10:53:57 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_54985159
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteld
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_54985189
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Dat 80 km gezeik komt voornamelijk uit Europa. Dat omdat er weer een paar onderzoekertjes fijnstof hebben ontdekt. En dat moeten wij nu opeens weer een enorm probleem vinden.
pi_54985210
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het CDA heeft die fijnstof onzin verzonnen en geratificeerd en de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
pi_54985212
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.

Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.

Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
pi_54985216
quote:

[..]

Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.

Jankerd... Jij zit zeker steeds in die gore trein waarvan de ruiten zijn beslagen omdat je voor de 10e keer de uitgeademde adem van je reisgenoten opnieuw aan het inhaleren bent.. Chapeau..
pi_54985218
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:

Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mij auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.

gewoon een vouwfiets in de achterbak knallen
  zondag 2 december 2007 @ 11:02:07 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54985234
Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.

Ik geloof ook niet dat mensen bewust harder gaan rijden, de maximumsnelheid blijft gewoon van toepassing, alleen neem je de ergenis weg van de belachelijke boetes voor 4, 5 kilomter te hard. Ik zou overigens 10% overschrijding van de geldende maximumsnelheid als meetpunt nemen, dus als je 50 mag, wordt je geflitst vanaf 56 km per uur. En als je 100 mag dus bij 111 km per uur.
En dat is beter dan voor de 53 kilometer per uur waarvoor ik werd gemeten om 3 uur 's nachts in Amstelveen... echt de reden voor deze bekeuring is mij niet bekend, helemaal lege weg, 4 baans, en niet eens in een woonwijk....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54985241
quote:

[..]

Onzin! Het staat ter discussie vanwege het milieu.

Hoevaak ik al niet met 250 door Duitsland aan het knallen ben.. Heerlijk.
Het verschil met NL en DE is dat men (de automobilisten) in DE wel gewoon rechts blijven rijden. Daar let men wel op wat er in hun spiegel te zien is. Hier kan men daadwerkelijk gewoon niet rijden.
pi_54985247
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef henkway het volgende:

[..]

gewoon een vouwfiets in de achterbak knallen
Ik betaal liever die 30 euro
pi_54985269
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.

Ik geloof ook niet dat mensen bewust harder gaan rijden, de maximumsnelheid blijft gewoon van toepassing, alleen neem je de ergenis weg van de belachelijke boetes voor 4, 5 kilomter te hard. Ik zou overigens 10% overschrijding van de geldende maximumsnelheid als meetpunt nemen, dus als je 50 mag, wordt je geflitst vanaf 56 km per uur. En als je 100 mag dus bij 111 km per uur.
En dat is beter dan voor de 53 kilometer per uur waarvoor ik werd gemeten om 3 uur 's nachts in Amstelveen... echt de reden voor deze bekeuring is mij niet bekend, helemaal lege weg, 4 baans, en niet eens in een woonwijk....
Inder de 100km/uur wordt er 3 kilometer van de gemeten snelheis afgetrokken en boven de 100 km/uur 3%

Ik heb een tijd geleden in een S8 over een dijk met links gras en rechts water gereden. Je hebt daar nergens een referentie in het landschap dat je te hard rijdt. Je moet je wel suf staren op die tink teller anders cuise per definitie veeeeeeeeeel te hard. Cruise control is ook geen optie omdat de rest allemaal wel harder rijden en je op zulke wegen in een S8 op cruise echt in slaap gaat vallen
  zondag 2 december 2007 @ 11:06:21 #52
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985278
Ik ben het een keer eens met de VVD!

Accenten gaan verschuiven dus: niet die mobiele kutcontroles op een vierbaanssnelweg om drie uur 's nachts, wél veel meer alcoholcontroles.
  zondag 2 december 2007 @ 11:08:34 #53
109065 sungaMsunitraM
pi_54985310
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef TNA het volgende:
wél veel meer alcoholcontroles.
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
  zondag 2 december 2007 @ 11:10:58 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985330
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs ~O>
Hehe Polderen ftw
pi_54985337
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
Prima plan, maar niet bij onze clubs.
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
pi_54985338
quote:

Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.

Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
pi_54985385
quote:

Je hebt hoop ik door dat je zelf ook een beetje aan het hinken bent tussen standpunten? Wat is het nu? Regels zijn regels? Of regels zijn niet heilig? Want je suggereert op zijn minst dat je regels niet heilig vindt als het gaat om asielzoekers? Waarmee je dan net zo draait als de VVD dat volgens jou doet.

Regels=regels klinkt geweldig, maar is het niet. Althans, niet in de absolute variant. We noemen dat rechtspositivisme en het was een van de pijlers onder het nazi-regime. Altijd, maar dan ook altijd, moet je als mens je kop erbij houden en marginaal (!) toetsen of de regel in casu dient te gelden/gehandhaafd dient te worden.

Het is natuurlijk ook van de gekke zoals er wordt gejaagd op de paar km/u te hard boetes. Dat gaat niet om verkeersveiligheid, maar om het geld. En laat het strafrecht nu geen bevoegdheid zijn die de overheid heeft om budgettair in te zetten. Daarmee is dus sprake van détournement de pouvoir. Misbruik van bevoegdheid. En dat is veel meer in strijd met de regels dan die paar km/u te hard. Dus laten we eens de regels op dat punt voorrang geven!

Overigens: bij asielzoekers kan regels=regels niet een zaak van leven en dood zijn zoals jij stelt, immers, de echte vluchtelingen hebben op grond van de regels recht op asiel.
quote:
Prima, maar dan ook celstraffen afhankelijk maken van de impact op de carrière van de dader. Werkloze kan dan voor een eenvoudige diefstal 10 jaar zitten en een CEO een jaar voor een moord. Lijkt je dat wat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:15:29 #58
109065 sungaMsunitraM
pi_54985389
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef draaijer het volgende:
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
Nóg meer?
pi_54985416
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nóg meer?
Als ik moet rijden, nok ik na 2..
Ze staan regelmatig bij ons op het parkeerterrein?! Dan wandel ik toch vrolijk langs mijn auto
pi_54985429
quote:

Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.

Jan Peter B. gaat iedere ochtend met z'n lease-Saab naar z'n werk in in Leiden en is manager.
Hij ontvangt netto 6.000 per maand en rijd per ongeluk door rood: 130 euro boeten.

Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.

Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
pi_54985436
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is
  zondag 2 december 2007 @ 11:21:08 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985458
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
pi_54985459
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:

Als er iets is wat de overheid niet wil dan is het dat we allemaal niet meer te hard rijden. Het liefst hebben ze dat je zodanig te hard rijdt dat ze geregeld een aflaat kunnen sturen, maar dat je daarmee niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
pi_54985470
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Mooi omschreven ha ha
pi_54985475
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.

Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.

Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
pi_54985487
quote:

strak plan inderdaad. Mensen met een bovenmodaal inkomen maar 10% van de boete laten betalen aangezien zij de maatschappij draaiende moeten houden, mensen met beneden modaal 150-200% (al naar gelang het inkomen) aangezien ze wel arm moeten bljiven.
  zondag 2 december 2007 @ 11:23:34 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985489
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
  zondag 2 december 2007 @ 11:24:14 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985494
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
voor eenzelfde vergrijp. onvoorstelbaar.
pi_54985504
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
Fout vooroordeel en generalisatie.

Ik vind kraken helemaal niet prima.
pi_54985508
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:17 schreef maartena het volgende:
Is de VVD alweer vergeten dat het destijds Nelie Kroes (toen nog Nelie Smit-Kroes) was die de eerste flitspaal in Nederland installeerde?
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
pi_54985523
quote:
En terecht.
  zondag 2 december 2007 @ 11:26:25 #72
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985528
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
Eens. Die randmongolen die langs scholen scheuren mogen ze van mij hun rijbewijs afpakken. "Te hard" rijden op een rustige A16 midden in de nacht? Whatever. Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
pi_54985534
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
en vallen er ongetwijfeld minder doden.
3% van de verkeersdoden zijn te wijten aan snelheid.
pi_54985543
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef imbaman het volgende:

[..]

En terecht.
Waarom dan?
pi_54985546
Ik zie trouwens niet zo hoe je boetes inkomensafhankelijk zou moeten maken. Als je al ziet dat 70% van de boetes voor overtredingen tot 10km te hard valt dan praat je dus over boetes die vallen onder de wet mulder. Daarvoor wordt gewoon standaar een acceptgiro gestuurd. Hoe wil je dan in godsnaam gaan uitzoeken hoe hoog iemands inkomen is? Dan komen er weer een hoop ambtenaren bij kan ik je vertellen.
pi_54985554
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom dan?
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
pi_54985563
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt.
Gelul!
  zondag 2 december 2007 @ 11:29:52 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985580
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
we willen het nóg een keer uit jouw vingers horen.
  zondag 2 december 2007 @ 11:30:11 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985585
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul!
pi_54985601
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Crap !!
Waarom maak je dan niet gewoon wat meer over... Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is. En dus zolang je niet op die positiei zit, kan je er ook niet over oordelen.
pi_54985615
quote:
Te ziek voor woorden
pi_54985620
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef TNA het volgende:
Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
pi_54985626
quote:

Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
  zondag 2 december 2007 @ 11:33:11 #84
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54985630
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
pi_54985637
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Wist ik niet eens.. Maar goed. Dat is ook het enige stuk waar ik me wel altijd aan de snelheid zal houden +9 wookwijken etc)
pi_54985644
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
  zondag 2 december 2007 @ 11:35:22 #87
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985654
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Ah, dat valt dan weer mee
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
pi_54985664
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. .
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
pi_54985673
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
pi_54985674
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
Ook, maar de geluidsoverlast speelt een belangrijke rol.
pi_54985677
quote:
Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Die had ik even gemist...

Waarom ben ik een malloot als ik met 250 km/u over de autobahn ga rijden (en ik naai je bij deze op: ik rij ook nog wel harder dan dat) als de situatie het toe laat?
pi_54985698
Ik ben nu heel erg voor inkomensafhankelijke boetes!
Zoeen grove overtreding, 20% van je maandinkomen!
Dus ik geef ze 20 euro en dan is het klaar!
pi_54985707
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef henkway het volgende:

de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
Nog afgezien van de vraag of dat klopt... Spee heeft daarvan weer gezegd dat een beetje harder aldaar moet mogen (en lacht vervolgens hard als hij de extra inkomsten weer ziet).
pi_54985732
quote:

Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
pi_54985768
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:19 schreef imbaman het volgende:
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is

Hoe oud ben jij nu eigenlijk? 14?
pi_54985778
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Misschien is hij onder de 16! Dan wordt het boetebedrag gehalveerd toch?
  zondag 2 december 2007 @ 11:44:10 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54985781
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
pi_54985800
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef imbaman het volgende:

Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.
Het gaat om EXACT hetzelfde, te weten: de straf zou gelijk moeten worden "gevoeld". Dat geldt net zo hard voor een overtreding als voor een misdrijf.
quote:
Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
In Duitsland is er op veel snelwegen geen maximum snelheid. Ook hier maar afschaffen?
  zondag 2 december 2007 @ 11:46:23 #99
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985818
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
pi_54985841
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef draaijer het volgende:
Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is.
Nee, hij verdient zo veel dat hij boetes onder de 500 euro niet merkt, al krijgt hij ze dagelijks.
  zondag 2 december 2007 @ 11:48:57 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985857
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef TNA het volgende:

[..]

En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?
pi_54985877
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?
Hoi zoalshetis,
De foto heet 'kttunstall'
Succes,

Groetjes,

veldmuis
pi_54985909
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
Die 100/120 grenzen zijn puur politiek. Rij eens over de A16 en je ziet dat ook als er in de wijde omgeving niemand woont er nog steeds 100 geldt. En vreemd genoeg mag je over de Moerdijkbrug (waar bij een stevig briesje een hoog op de pootjes auto niet meer zo denderend ligt) wel 120 km/u en is daar in de omgeving het dichter bevolkt...

Echt, er zit geen enkele logica achter.

Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
  zondag 2 december 2007 @ 11:53:23 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985925
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:50 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoi zoalshetis,
De foto heet 'kttunstall'
Succes,

Groetjes,

veldmuis
hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.
pi_54985951
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:35 schreef TNA het volgende:

Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
De "praktijktests" waar het bleek te werken: VS (nadat diverse staten de max omhoog deden), Denemarken, Oostenrijk, Italië, Nederland (destijds van 100 naar deels 120)...

En dat zijn alleen maar de landen waar ik het uit mijn hoofd van weet.

Andersom ken ik geen voorbeelden en vermoed ik ook dat ze er niet zijn.
pi_54985976
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef henkway het volgende:

Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
Als jij tegen dezelfde condities wil werken als de Pool heb jij voorrang, want je spreekt de taal.
pi_54986024
quote:

[..]

Laat me raden: Je hebt nog geeneens een rijbewijs.
quote:
Mensen met een laag IQ die discriminatie toejuichen zouden ze per direct op moeten sluiten.
Niet voor de poes
pi_54986065
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
pi_54986157
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

.
Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
Ja dat heb ik dus ook. Ik woon pal naast de A9, het drukste stuk nog wel. Ik heb totaal geen geluidoverlast. Het enige waar ik hier last van heb is dat ik vaak tijdens de spits 30 minuten kan doen over een stukje van een kilometer.

Ik heb ook 20 jaar in Zwanenburg gewoont. Daar had ik wel last van vliegtuigen. .Maar ook daar hebben de meeste mensen daar geen problemen mee.
pi_54986182
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !

Nu hebben we meer kennis van de materie en zien we dan dan het de verkeerde kant op is gegaan:
  • Dat de leaserijder (die de auto voor zijn werk nodig heeft) van 22% naar de 25% aan bijtelling gaat.
  • Dat dit linkse pauper kabinet alternatieve brandstof op een liter prijs van Euro 1,94 positioneerd!
  • Dat we 60%+ aan belasting betalen per liter benzine
  • Dat de BTW met 1% omhoog gaat naar 20%.
  • Dat slurptax eraan komt
  • dat de graaiers aan de macht zijn en de niet werkende een hand boven het hoofd gehouden wordt
  •   zondag 2 december 2007 @ 12:11:42 #111
    67978 HenryHill
    Fake it 'till you make it
    pi_54986259
    quote:
    Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.

De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.
    Tuurlijk. Het hele kabinet probeert aan alle kanten geld los te peuteren bij mensen, maar uitgerekend bij de grootste melkkoe (de automobilist) zullen ze opeens 550 miljoen euro teruggeven "omdat het zo zielig is".

Geloof je het zelf
    So this is how liberty dies... with thunderous applause.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
      zondag 2 december 2007 @ 12:11:42 #112
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54986260
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]
    Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
    Gek genoeg (lees: politiek correct gedoe, ongetwijfeld veroorzaakt door de anti-auto en anti-vliegtuig-lobby!) heeft de politiek het voornamelijk over snelweglawaai, moeten daar snelheden voor woorden verlaagd, en banden verbeterd. Ondertussen rijden treinen nog steeds met metaal-op-metaal en heeft de NS nog steeds geen klachtenlijn zoals Schiphol dat heeft (waar veel minder mensen last van hebben)!
    pi_54986398
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:

Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
    Dat wist ik niet, maar het verbaast mij dus niet gelet op mijn ervaringen. Overigens, in de binnenstad is de grootste geluidsoverlast afkomstig van bussen (die ook de meeste stank veroorzaken), althans, zo ervaarde ik dat. En vliegtuigen (ook OV!) zullen zonder meer ook lawaaiig zijn, maar goed er is veel meer spoor dan vliegvelden, dus zullen de klachten daarover minder zijn.

Geluidsoverlast hoort kennelijk bij het OV.
    pi_54986432
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
    Nou, volgens mij heb ik indertijd de VVD hier ook over gehoord, maar stonden ze alleen. En dat kun je ze niet verwijten.
      zondag 2 december 2007 @ 12:25:15 #115
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_54986529
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 11:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.
    Hehe, KT Tunstall indeed. Mooie plaatje, niet?
    pi_54986545
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.
    ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
    pi_54986583
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:

ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
    Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.
      zondag 2 december 2007 @ 12:27:35 #118
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54986591
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:20 schreef DS4 het volgende:

[..]
    Geluidsoverlast hoort kennelijk bij het OV.
    Blijkbaar ja, terwijl slechts een minderheid van de bevolking er gebruik van maakt. Maar treinen/bussen rijden dan ook dwars door de stad, snelwegen niet.
    pi_54986621
    quote:

[..]

Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:
    http://www.milieuennatuur(...)/nl0294-Geluidhinder:-ernstige-hinder.html?i=13-45
    pi_54986634
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.
    Ja. Een erg druk spoor zelfs (zowel bij de gemeente waar ik nu werk, als waar ik tot voor kort werkte).
    pi_54986702
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !

Nu hebben we meer kennis van de materie en zien we dan dan het de verkeerde kant op is gegaan:
    De variabelen veranderen opeens radicaal binnen 3 jaar, je het is goed met je. In mijn optiek is politiek bedrijven vooruit zien, beleid maken. Dat heeft men toen niet gedaan en nu komt men met populistische praatjes om het gepeupel weer terug te krijgen van verdonk en wilders.
    quote:
  • Dat de leaserijder (die de auto voor zijn werk nodig heeft) van 22% naar de 25% aan bijtelling gaat.
  • Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
    quote:
  • Dat dit linkse pauper kabinet alternatieve brandstof op een liter prijs van Euro 1,94 positioneerd!
  • Vertel me eens meer hiervorer daar heb ik nog niets over gelezen.
    quote:
  • Dat we 60%+ aan belasting betalen per liter benzine
  • Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
    quote:
  • Dat de BTW met 1% omhoog gaat naar 20%.
  • BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
    quote:
  • Dat slurptax eraan komt
  • Ow heb ik weer wat gemist
    quote:
  • dat de graaiers aan de macht zijn en de niet werkende een hand boven het hoofd gehouden wordt
  • Ja vooral daarom moeten mensen met een uitkering tegenwoordig verplicht aan het werk.
      zondag 2 december 2007 @ 12:33:03 #122
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54986729
    quote:

[..]

Die heb ik wel, alleen niet bij de hand... Begin vorig jaar nog een paper geschreven over geluidbeleid in het stedelijk gebied, daar kwam ik deze 80% bij tegen.
    Oja, kleine correctie: 80% van de mensen waarbij de geluidnormen werden overschreden, had spoorweglawaai als oorzaak. De 80% gaat dus over te hoge gevelbelasting.
    quote:
    De hoeveelheid klachten zegt niet perse iets over de hoeveelheid overlast... zie Schiphol, waar 98% van de klachten van een zeer beperkt groepje mensen klagers komt.
    pi_54986834
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:
    Dit is nu precies de pragmatische oplossing waar in Den Haag blijkbaar niemand intelligent genoeg voor is om te bedenken. Zelfs de VVD niet, zoals blijkt.

Populisme inderdaad. Maar ik ben wel voor afschaffing van het Nederlandse verkeersbeleid wat de verkeersveiligheid én de doorstroming slechts in negatieve zin beïnvloedt.
    pi_54986835
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:

BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
    Hoe kom je daar nu weer bij?
      zondag 2 december 2007 @ 12:37:53 #125
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54986854
    quote:

Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
    Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!
    Het enige "lichtpuntje" is dat het percentage belasting op benzine is afgenomen dankzij de hoge olieprijs (ondertussen al zo'n 40 eurocent per liter
    pi_54987074
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:
    http://www.milieuennatuur(...)/nl0294-Geluidhinder:-ernstige-hinder.html?i=13-45
    Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.
    pi_54987332
    quote:

[..]
    .

Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
    .
    Auto , 25.000 euro * 0,03% = 750 euro

42% van 750 euro maakt 315 euro op jaar basis. Maakt 26,25 euro per maand extra aan belasting.

En dan praten we over een relatief goedkope auto.

En daarbij is het de vraag in hoeverre een bijtelling zowiezo redelijk is. De bijtelling is ooit bedacht omdat de fiscus geld misliep omdat mensen een zakelijke auto reden voor prive doeleinden. Het prive deel moest daarbij dus verrekend worden en daar was de bijtelling voor. Maar zoals bij alle belastingmaatregelen van de overheid leidt iedere maatregel uiteindelijk weer tot ordinair graaigedrag van een overheid die nooit genoeg geld lijkt te hebben.
    pi_54987739
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:

Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!
    Het enige "lichtpuntje" is dat het percentage belasting op benzine is afgenomen dankzij de hoge olieprijs (ondertussen al zo'n 40 eurocent per liter
    Nou ik kan me de tijden nog herrineren dat het toch voordelig was om in duitsland te gaan tanken.

Hebben ze echt de belastingpercentages op brandstoffen verlaagd door de hoge olieprijs , dat lijk me nogal sterk. Het percentage belastingen op de benzine zal niet afgenomen zijn , maar de acijnsen die een vast bedrag zijn worden realtief gezien steeds minder.

Door deze dure brandstof maatregelen verbruiken we als europeaan ook maar 0,5 van de energie die een amerikaan verbruikt en wordt onze concurentie positie als continent zijnde alleen maar verbeterd bij een oplopende energie prijs.
    pi_54987771
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.
    Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
    pi_54987964
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
    Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.
      zondag 2 december 2007 @ 13:13:18 #131
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54987995
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Werken tijdens gevangenistijd is vrijwillig. Een soort bezigheidstherapie om mensen in toom te houden. Die 64 cent staat natuurlijk in geen verhouding tot wat ze leveren, maar omdat stil zitten zo dodelijk saai is gaan ze toch maar 'werken'.

Slecht voorbeeld van je dus.

Maar als je zo tegen inkomensafhankelijke boetes bent dan moet je conseqeunt zijn. Dan moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hoger opgeleiden soms wel erg makkelijk met iets weg komen en een moord op een hoger opgeleide of BN'er vaak zwaarder wordt bestraft dan een laagopgeleide.

Maar goed, jij trekt het nu door. Ik had/heb het alleen over de boetes. En die zouden inderdaad inkomensafhankelijk of vermogensafhankelijk moeten zijn.
    Straffen zullen nooit helemaal eerlijk zijn al was het maar omdat de ene een boete/afpakken rijbewijs emotioneel zwaarder op vat dan de ander, maar je kunt het wel zo eerlijk mogelijk maken.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_54988001
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:03 schreef Basp1 het volgende:

en wordt onze concurentie positie als continent zijnde alleen maar verbeterd bij een oplopende energie prijs.
    Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.
    pi_54988015
    Terecht.
    Laten ze eerst maar die amateurs aanpakken
    - die met 1 km/h harder een ander inhalen
    - niet in de spiegels kijken
    - na inhalen nog steeds met 110 km/h op de linkerbaan rijden
    - De auto zomaar naar de linkerbaan gooien zonder te kijken of er iemand aankomt.
    pi_54988039
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 12:51 schreef dazzle123 het volgende:

En daarbij is het de vraag in hoeverre een bijtelling zowiezo redelijk is.
    Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.
    pi_54988083
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:11 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.
    Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
    Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
    pi_54988086
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:

En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.

En de A20 is niet een rustige snelweg en was indertijd voor zover mij bekend 120 km/u.
    pi_54988101
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.
    Maar toch wilt diezelfde europeaan eigenlijk niet zien dat een structureel hogere brandstofprijs op den duur een voordeel met zich mee gaan brengen.
    pi_54988182
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef Klopkoek het volgende:

Dan moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hoger opgeleiden soms wel erg makkelijk met iets weg komen
    Puur gelul!
    quote:
    en een moord op een hoger opgeleide of BN'er vaak zwaarder wordt bestraft dan een laagopgeleide.
    WTF? Hoe verzin je het?
    quote:
    Ik had/heb het alleen over de boetes. En die zouden inderdaad inkomensafhankelijk of vermogensafhankelijk moeten zijn.
    Leg dat nu eens uit.
    quote:
    al was het maar omdat de ene een boete/afpakken rijbewijs emotioneel zwaarder op vat dan de ander, maar je kunt het wel zo eerlijk mogelijk maken.
    Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?
    pi_54988201
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.
    Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.
    pi_54988205
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.

En de A20 is niet een rustige snelweg en was indertijd voor zover mij bekend 120 km/u.
    Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.

Je kunt het wel vreemd vinden, maar uit alle onderzoeken (die ik ken) blijkt dat er in Nederland meer geluidgehinderden van wegverkeer zijn dan van spoorwegen.
    De verdeling lokaal en snelwegverkeer ken ik niet, maar ik vermoed dat een aanzienlijk deel hinder van snelwegen heeft.
    De hinderbeleving is anders. Snelwegen geven een continue ruis, spoorwegen (en ook lokale wegen) geven meer pieken. Iha wordt het laatste als minder irritant ervaren, reden waarom in de Wet geluidhinder de normen voor spoorweglawaai (en lokaal verkeer) ruimer zijn dan die van snelwegen. (Voorkeursgrenswaarde voor spoorweg 55 dB, voor wegverkeer 48 dB. Voor spoorwegverkeer is een ontheffing mogelijk tot 68 dB, voor lokaal verkeer (max 70 km/u) 63 dB, voor snelwegen 53 dB).
    maar we dwalen wel erg af zo langzamerhand
    pi_54988220
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef dazzle123 het volgende:

Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.
    Je bent het dus met mij eens...
    pi_54988355
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef Wombcat het volgende:

Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.
    Bizar...
    quote:
    Je kunt het wel vreemd vinden, maar uit alle onderzoeken (die ik ken) blijkt dat er in Nederland meer geluidgehinderden van wegverkeer zijn dan van spoorwegen.
    Maar als je dan kijkt dat b.v. de brommer overlastveroorzaker no. 1 is... Die rijden (als het goed is) niet op de snelweg. En er zijn natuurlijk veel meer mensen die aan "een" weg wonen dan aan een spoorlijn. wat dat betreft is het net als met het vliegverkeer. Veel lawaai, maar in een beperkt gebied.
    quote:
    De verdeling lokaal en snelwegverkeer ken ik niet, maar ik vermoed dat een aanzienlijk deel hinder van snelwegen heeft.
    Dat denk ik dus niet.
    quote:
    De hinderbeleving is anders. Snelwegen geven een continue ruis, spoorwegen (en ook lokale wegen) geven meer pieken. Iha wordt het laatste als minder irritant ervaren
    Juist integendeel. Gebleken is dat mensen constante geluidsbronnen weg gaan filteren na verloop van tijd. Zie ook de no. 1 bij het wegverkeer... niet de stroom auto's, nee de brommer die af en toe langs komt.

Het is zelfs sterker: er zijn mensen die wakker worden van het ophouden van een continue geluidsbron (b.v. klok stopt met tikken).
    quote:
    , reden waarom in de Wet geluidhinder de normen voor spoorweglawaai (en lokaal verkeer) ruimer zijn dan die van snelwegen. (Voorkeursgrenswaarde voor spoorweg 55 dB, voor wegverkeer 48 dB. Voor spoorwegverkeer is een ontheffing mogelijk tot 68 dB, voor lokaal verkeer (max 70 km/u) 63 dB, voor snelwegen 53 dB).
    Dat is niet de reden. Dat is puur politiek. Hetzelfde geldt voor de tram. Een stopafstand van een tram accepteren we alleen van de tram. Relatief vele verkeersdoden zijn gerelateerd aan tramverkeer en met name die stopafstand. Maar doen we daar wat aan? Ben je mal!
    pi_54988435
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
    Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
    Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.

Er is helemaal niks subjectiefs aan. Geluid kan je gewoon meten.

En daarbij ging het onderzoek wat jij zelf aanhaalde over een enquete die is gehouden door het CBS. Het gaat dus helemaal niet over vastaande feiten maar over ervaringen van de ondervraagden.

Dus misschien moeten we in dit land ook maar eens af van de idee dat als onderzoeksinstituten als het CBS iets roepen het dan ook meteen zo is.
      zondag 2 december 2007 @ 13:35:23 #144
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54988495
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Puur gelul!
    [..]

WTF? Hoe verzin je het?
    [..]

Leg dat nu eens uit.
    [..]

Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?
    Nee, want je hebt hier OV. Eigen schuld dikke bult. Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt. Zo levensgevaarlijk (en dan waagt iemand het nog te roepen dat 'ja als je crasht maakt 10 km harder echt veel verschil' ) en associaal is dat. Bij dat soort mongolen zou je eigenlijk hun auto in Slotervaart neer moeten gooien en laten toe kijken wat er mee gebeurt.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      zondag 2 december 2007 @ 13:36:28 #145
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54988522
    En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_54988572
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
    En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
    Dat lijkt mij duidelijk. En niet te vergeten als je 's nachts een paar auto's in de fik steekt dan krijg je gewoon een aai over de bol. Of wacht nee dan geven we die verveelde jongeren een buurthuis. Want anders zitten ze maar een beetje doelloos op straat rond te hangen.
    pi_54988591
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:35 schreef Klopkoek het volgende:

Nee, want je hebt hier OV.
    Ik kan met het OV een groot deel van de tijd niet uit hoor. Laat me raden: jij hebt geen auto?
    quote:
    Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt.
    Dus 30 km 1 km/u te hard is rijbewijs kwijt en 1 km 100 km/u te hard niet?
    quote:
    Zo levensgevaarlijk
    Binnen de bebouwde kom inderdaad vaak wel. Op een snelweg natuurlijk niet. Zeker niet als er om onduidelijke redenen (fijnstof...) maar 80 gereden mag worden.
    quote:
    Bij dat soort mongolen zou je eigenlijk hun auto in Slotervaart neer moeten gooien en laten toe kijken wat er mee gebeurt.
    Jij moet eens minder je onderbuik laten spreken en meer je op feiten richten.
    pi_54988647
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
    Zou dat helpen denk je?

En waarom alleen bij te hard rijden? Niet opletten is veel gevaarlijker en als je daar een ander mee de vernieling in helpt is dat dus net zo erg... Alcohol vind ik wel erger omdat je daarmee willens en wetens de kans op een ongeval enorm vergroot (wat bij snelheid in zijn algemeenheid niet het geval is).
    pi_54988725
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.

Er is helemaal niks subjectiefs aan. Geluid kan je gewoon meten.

En daarbij ging het onderzoek wat jij zelf aanhaalde over een enquete die is gehouden door het CBS. Het gaat dus helemaal niet over vastaande feiten maar over ervaringen van de ondervraagden.

Dus misschien moeten we in dit land ook maar eens af van de idee dat als onderzoeksinstituten als het CBS iets roepen het dan ook meteen zo is.
    Jawel, geluid is objectief te meten. Of je er hinder van hebt is subjectief.
    De normen zijn vastgesteld en die bepalen waar aan voldaan moet worden. (Ook als er aan de normen wordt voldaan, zijn er nog mensen die hinder hebben. Daar wordt dan niets aan gedaan, want er wordt aan de normen voldaan).
    En mijn oorspronkelijek stelling (voordat de discussie afdwaalde) was dat de max. snelheden deels zijn gerelateerd aan de geluidhinder (dus om aan de vastgestelde normen te voldoen). En dat klopt (imo) ook wel, want vaak als een snelweg verbreed wordt, wordt de max. snelheid verlaagd, omdat er dan minder hoge schermen geplaatst hoeven te worden.

En ik reageerde op iemand die stelde dat het een feit was dat er meer hinder was van spoorwegen dan van snelwegen. Dat kun je volgens jou dan feitelijk al helemaal niet vaststellen.
    pi_54988774
    Je zit weer vol nonsens betreft dit onderwerp, Klopkoek.
    +
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:39 schreef DS4 het volgende:
    Laat me raden: jij hebt geen auto?
      zondag 2 december 2007 @ 13:50:48 #151
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_54988897
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geluid is niet alleen subjectief... Er is aangetoond dat een niet al te hard geluidsniveau wel leidt tot gewenning, maar dat de effecten ervan (stress, slechtere nachtrust, etc.) niet weggaan.
    pi_54988938
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Geluid is niet alleen subjectief... Er is aangetoond dat een niet al te hard geluidsniveau wel leidt tot gewenning, maar dat de effecten ervan (stress, slechtere nachtrust, etc.) niet weggaan.
    Daar heb je ook weer gelijk in (alleen dacht ik dat dat alleen gold bij al wat hogere geluidniveau's).
      zondag 2 december 2007 @ 13:56:08 #153
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54989042
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:46 schreef OldJeller het volgende:
    Je zit weer vol nonsens betreft dit onderwerp, Klopkoek.
    +
    [..]
    Nonsens? Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt? Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.

Ook zou ik graag zien dat bij een aanrijding (zonder gewonden) de schadevergoeding 2 keer zo hoog is als iemand met +20kmh/h te hard dat heeft veroorzaakt.

Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn. Nooit hoor je ze daar over. Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      zondag 2 december 2007 @ 14:00:19 #154
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54989158
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou dat helpen denk je?
    Ja als je als VVD zijnde voor zwaardere straffen bent moet je dat conseqeunt toe passen.
    quote:
    En waarom alleen bij te hard rijden? Niet opletten is veel gevaarlijker en als je daar een ander mee de vernieling in helpt is dat dus net zo erg... Alcohol vind ik wel erger omdat je daarmee willens en wetens de kans op een ongeval enorm vergroot
    Helemaal mee eens. Zatlappen moet je geen medelijden mee hebben (wat nu wel gebeurt). Verslaafden moet je sowieso niet laten autorijden en onder toezicht plaatsen (waar de VVD vaak weer op bezuinigd, alles hangt met alles samen).
    quote:
    (wat bij snelheid in zijn algemeenheid niet het geval is).
    Onzin, binnen de bebouwde kom is dat levensgevaarlijk. Juist daar gebeuren ook de meeste ongelukken, niet op de snelweg.
    Daarbij, regels zijn regels. Wees daar consequent in. Voer desnoods als overheid een reclamecampagne dat men op hun snelheid moet letten ipv al dat gezever over 'ritsen'.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_54989378
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 13:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nonsens? Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt? Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.

Ook zou ik graag zien dat bij een aanrijding (zonder gewonden) de schadevergoeding 2 keer zo hoog is als iemand met +20kmh/h te hard dat heeft veroorzaakt.

Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn. Nooit hoor je ze daar over. Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
    Kakker? S8?
    Een bouwvakker met een peugotje 306 kan iemand ook een dwarslaesie bezorgen hoor.
    Onderbuikgevoelens.

Dat ligt aan het Nederlands rechtssysteem. Er zijn genoeg misdaden die te laag worden bestraft, of maakt het dán niet uit?
    Daarnaast ligt het ook aan de situatie. Als je met 110 km/h of 120 km/h een zware botsing hebt op de snelweg ben je waarschijnlijk even dood als wanneer je dit met 140 km/h doet. Boven een bepaalde snelheid maakt het vrij weinig uit.
    Je bekijkt het behoorlijk eenzijdig en jij hebt het over beperkt zichtveld? Rijd je weleens op de snelweg? Zie je hoe mensen zonder te kijken in hun spiegels hun auto plots naar de linkerbaan brengen terwijl ze 100 km/h rijden en iemand met 120 km/h of iets sneller aankomt gereden? Ja, dwarslaesie, zal best. Maar wat ZIJ doen is strafbaar, zij zouden zich druk moeten maken om die (as you wish) S8 die schade heeft geleden incluis de bestuurder ervan.
    Nederland kent teveel amateurs op de weg die niet beboet worden en nu ook nog eens de slachtofferrol in willen kruipen? Bah.

De schadevergoeding zou ik met zo'n beetje alles omhoog willen zien gaan, niet alleen aanrijdingen.

Tevens ben ik ook voor de aanpak van mensen die onnodig links rijden met een slakkegang, mensen die niet in hun spiegels kijken en zomaar hun auto van de ene baan naar de andere baan gooien terwijl een auto sneller nadert, inhalers die met 1 km/h dan degene die ze inhalen, inhalen. etc etc.
    ZIJ moeten beboet en gestraft worden, ZIJ maken het gevaarlijk op de weg. Trek hun rijbewijs alstublieft in.
    De mensen die dagelijks naar hun werk gaan en er een rijstijl van 130 km/h of 140 km/h op na houden zijn m.i. een stuk veiliger en houden het verkeer om hen heen een stuk beter in de gaten. Ze anticiperen.

Jong reltuig heeft ook geen ervaring en zorgen wél voor ongelukken en roekeloos rijgedrag. Daarnaast rijden ze niet / nauwelijks snel op de snelweg aangezien benzine te duur voor ze is. ( ) Dat zou je toch moeten weten als automobilist. (of heb je geen auto? / rijd je nauwelijks? )

Wat sneller is niet per definitie gevaarlijker, let liever op de kunde en rijgedrag van de weggebruikers, dáármee kan je het gevaar en de ongelukken stukken mee inperken.
    pi_54989585
    quote:

[..]

Inderdaad populisme ten top. Onzalig plan van de VVD gaat ten koste van de verkeersveiligheid.
      zondag 2 december 2007 @ 14:31:17 #157
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_54989825
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 14:08 schreef OldJeller het volgende:
    Als je met 110 km/h of 120 km/h een zware botsing hebt op de snelweg ben je waarschijnlijk even dood als wanneer je dit met 140 km/h doet. Boven een bepaalde snelheid maakt het vrij weinig uit.
    De remweg bij 140 km/h is anders wel ongeveer 35% langer dan de remweg bij 120 km/h. Dan zal het best zo zijn dat de bestuurders die 140 km/h rijden vaak meer kunde hebben, maar:

1. Zodra de maximumsnelheid van 120 niet meer wordt gehandhaafd, zullen ook de minder begaafde bestuurders harder gaan rijden. De druk om harder te rijden zal toenemen. Dat terwijl het nog steeds mogelijk moet zijn voor iemand die 100 rijdt, om een vrachtwagen die 80 rijdt in te halen. Op een driebaansweg is dat niet zo erg, op een tweebaansweg wel.

2. Vanwege de langere remweg kún je gewoon minder goed anticiperen op wat er voor je gebeurt. Het kan best zijn dat jij 140 rijdt en jijzelf goed oplet, maar het blijft zo dat er dagelijks fouten worden gemaakt op de snelweg en dat je met 140 dan wel botst op die blunderende voorganger, waar dat bij 120 niet gebeurd zou zijn. En vervolgens gaat zo'n ongeluk natuurlijk de statistieken in als veroorzaakt door die voorganger en niet als veroorzaakt door de hogere snelheid.
    pi_54990158
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 14:31 schreef Pool het volgende:

[..]

De remweg bij 140 km/h is anders wel ongeveer 35% langer dan de remweg bij 120 km/h. Dan zal het best zo zijn dat de bestuurders die 140 km/h rijden vaak meer kunde hebben, maar:
    Maakt vrij weinig uit, als je plots moet remmen voor iemand die z'n auto (als jij zo'n 30 meter van hem verwijderd bent) voor de jouwe gooit en jij een stuk hogere snelheid hebt maakt het niet uit welke remweg... gedoemd ben je dan toch al en daar mag je over nadenken in de miliseconden die je dan nog hebt.
    Andere situaties met hard remmen komen niet bepaald vaak voor, behalve plotse files.. heeft allemaal te maken met de bekwaamheid en ervaring van de bestuurder. Gladheid misschien, maar dan begrijp je dat je vaart mindert. Geen enkele situatie is gelijk, je weet wanneer je voorzichtig moet rijden en wanneer niet.
    Velen weten dit niet, dat zijn vooral de mensen die rechts rijden in hun kleine, zielige auto en achter vrachtwagens plakken. Zij die niet hun spiegels gebruiken en zomaar van baan verwisselen zonder te kijken of het wel verantwoord of veilig is. Zij die het niet verdienen een rijbewijs nog in bezit te hebben.
    quote:
    1. Zodra de maximumsnelheid van 120 niet meer wordt gehandhaafd, zullen ook de minder begaafde bestuurders harder gaan rijden. De druk om harder te rijden zal toenemen. Dat terwijl het nog steeds mogelijk moet zijn voor iemand die 100 rijdt, om een vrachtwagen die 80 rijdt in te halen. Op een driebaansweg is dat niet zo erg, op een tweebaansweg wel.
    Een aantal jaren geleden toen er minder geflitst werd was het niet een stuk gevaarlijker op de weg hoor. Volgens mij valt het qua ongelukken ook wel mee. Behalve dat het onder jongeren wellicht omlaag is gegaan, niet alleen wegens flitscontroles, maar ook vanwege duurdere benzine.
    Ik kan juist zeggen dat een aantal jaar geleden er gewoon een betere doorstroming was en het allemaal een stuk gemoedelijker aan toe ging. Nee, niet iedereen die links reed, reed 180 km/h +.
    quote:
    2. Vanwege de langere remweg kún je gewoon minder goed anticiperen op wat er voor je gebeurt. Het kan best zijn dat jij 140 rijdt en jijzelf goed oplet, maar het blijft zo dat er dagelijks fouten worden gemaakt op de snelweg en dat je met 140 dan wel botst op die blunderende voorganger, waar dat bij 120 niet gebeurd zou zijn. En vervolgens gaat zo'n ongeluk natuurlijk de statistieken in als veroorzaakt door die voorganger en niet als veroorzaakt door de hogere snelheid.
    Je kijkt voor je en ziet de weg en ziet dus ook als je het verkeer hard nadert of niet. Als je in een situatie zit (b.v. een bocht) waarbij je niet de weg voor je voor een groot deel kan zin, minder je vaart. Logisch.
    Van de mensen die met 140 km/h hun voorganger aanrijden geloof ik niet dat zij met 120 km/h die aanrijding niet hadden gemaakt. Ik geloof zelfs dat ze met 100 km/h die aanrijding nog hadden gemaakt.
    Sommige mensen zijn gewoon onkundig en bij voorbaat al een gevaar op de weg.

Ik ben dan ook er voor dat niet iedereen z'n rijbewijs kan halen en/of gebruik mag maken van de snelweg.
    Niet vanwege geld, zoals de overheid nu gaat doen met rekeningrijden, zodat het te duur wordt voor sommige mensen. Maar gewoon qua rijstjil, kunde, etc.. dát zou het een stuk veiliger maken op de snelweg.
      zondag 2 december 2007 @ 14:59:53 #159
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_54990559
    Gezien het simpele feit dat het juist noodzakelijk kan zijn voor de verkeersveiligheid en de doorstroming om een beetje gas bij te geven (bijvoorbeeld bij het inhalen wanneer men een afslag moet nemen) en handhaving van de verkeerssnelheid gericht is op het verhogen van de verkeersveiligheid is het inderdaad onzin om voor snelheidsovertredingen van een paar kilometers per uur bekeuringen uit de delen.
    pi_54990737
    quote:

[..]

Ach, ik vind het ook wel zwaar populistisch om alles maar populistisch te noemen Ik ben het wel met ze eens dat de accenten anders moeten. Waar leg je de nadruk op. Wil je de kas spekken, of wil je de meer nijpende problematiek aanpakken en het accent gaan verleggen richting de veiligheid?
    pi_54991268
    quote:
    Ik reed met een hyundai, 15 jaar oud, 2dehandswaarde 300¤. Ik heb een andere auto mee gehad (lag niet aan overdreven snelheid, dat stuk waar ik reed heb ik verschillende keren harder afgereden zonder enig probleem), en de persoon daarvan is naar het ziekenhuis afgevoerd. Schadevergoeding? 0¤. Boete voor de staat omdat die andere lichamelijk letsel had? 550¤ (bovenop nog een hoop andere nutteloze boete's)
    Echt logisch vind ik het niet, ik had véél liever gezien dat die andere persoon dat geld gekregen had, want door een vrij domme actie van mij heeft die wel ff in het ziekenhuis gelegen.
    quote:
    Het verschil is dat "het gevaar op de weg" vaak onbewust is. Als er in een zone 30 een flitser staat, dan sta ik daar ELKE keer op, en wel om 1 simpele reden. Ik rijd met een automaat, en die gaat bij het gas lossen zakken tot 35/u (2de of 3de versnelling & geen gas geven). Als ik trager wil (dus de 30 rijden) moet ik echt op mijn rem gaan duwen, vertragen tot 20/u & dan weer optrekken naar de 30/u. Vrij onlogisch lijkt me. Vrij logisch dus dat ik dat niet ga zitten doen en dan maar ietsjes te rap rijd, die 5/u zal het verschil ook niet maken.

Reltuig dat spiegels van auto's eraf sloopt vernietigd bewust eigendom van een ander, en als je daar niet tegen optreedt, dan heb je als ze 18 jaar zijn van die crimineeltjes die het normaal vinden om de achterruit van een auto in te slaan om die 2 luidsprekers eruit te halen.

Uit wat je hier zegt kan ik concluderen dat IK de crimineel ben die in het gevang hoor omdat ik vaak 140 rij waar ik 120 mag, terwijl een of andere prachtjongere probleemloos spiegeltjes mag afkraken van een auto omdat dat een kleiner gevaar is? Mijn oordeel over linkse achterlijke sukkelaars is opnieuw bevestigd, waarvoor dank.
    pi_54991309
    Tis maar weer eens duidelijk dat veel mensen hier gewoon niet of nauwelijks autorijden.

Ik maak iedere week 1400 kilometer woon-werk verkeer. Het kan dan wel eens voorkomen dat je per ongeluk te hard gaat. En om voor die 5km te hard een boete uit te schrijven is gewoon dikke onzin. Vaak rijd je namelijk gewoon met het verkeer mee en dat is veiliger dan constant op je kilometer teller te moeten letten.

Wat veel mensen hier niet snappen is dat 10km te hard wel eens voor kan komen per ongeluk, bij het inhalen of meerijden met het verkeer. Harder dan 10km is vaak al niet per ongeluk maar dat doe je express en dat merk je wel.

Dus... tussen de 0-10km te hard, niet beboeten. Harder dan 10km, dubbel zo hard beboeten!

En nee, het verhogen van de snelheidlimit staat hier geheel los van. Want dan krijg je weer situaties van 0-10km te hard boven snelheidslimiet. En dan krijg je weer van die zeikboetes.

Met deze maatregel van de VVD is het lekker duidelijk.
    120km/h is de snelheidslimiet. Je kunt dan tot 130km/h gaan op momenten waarop dat gewoonweg veiliger is, zonder bang te zijn voor een overijverige agent/flitspaal. Maar ga je daarboven, dan word je gewoon dubbel zo hard beboet, EN TERECHT.

Kortom... een prima goed initiatief van de VVD. Alleen erg dom dat ze er nu pas mee komen en niet toen ze de afgelopen 12 jaar ofzo toen ze in het kabinet zaten.
    pi_54991451
    snelheidslimiet verhogen ben ik ook tegen, dat maakt niet uit. Ik rijd nu 140 waar je 120 mag (boete is dan nog vrij klein als je gepakt zou worden), als ze die verhogen naar 130 dan ga ik op die plaatsen waarschijnlijk 150 gaan rijden als het rustig is.
      zondag 2 december 2007 @ 15:44:16 #164
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54991563
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 15:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik reed met een hyundai, 15 jaar oud, 2dehandswaarde 300¤. Ik heb een andere auto mee gehad (lag niet aan overdreven snelheid, dat stuk waar ik reed heb ik verschillende keren harder afgereden zonder enig probleem), en de persoon daarvan is naar het ziekenhuis afgevoerd. Schadevergoeding? 0¤. Boete voor de staat omdat die andere lichamelijk letsel had? 550¤ (bovenop nog een hoop andere nutteloze boete's)
    Echt logisch vind ik het niet, ik had véél liever gezien dat die andere persoon dat geld gekregen had, want door een vrij domme actie van mij heeft die wel ff in het ziekenhuis gelegen.
    [..]

Het verschil is dat "het gevaar op de weg" vaak onbewust is. Als er in een zone 30 een flitser staat, dan sta ik daar ELKE keer op, en wel om 1 simpele reden. Ik rijd met een automaat, en die gaat bij het gas lossen zakken tot 35/u (2de of 3de versnelling & geen gas geven). Als ik trager wil (dus de 30 rijden) moet ik echt op mijn rem gaan duwen, vertragen tot 20/u & dan weer optrekken naar de 30/u. Vrij onlogisch lijkt me. Vrij logisch dus dat ik dat niet ga zitten doen en dan maar ietsjes te rap rijd, die 5/u zal het verschil ook niet maken.

Reltuig dat spiegels van auto's eraf sloopt vernietigd bewust eigendom van een ander, en als je daar niet tegen optreedt, dan heb je als ze 18 jaar zijn van die crimineeltjes die het normaal vinden om de achterruit van een auto in te slaan om die 2 luidsprekers eruit te halen.

Uit wat je hier zegt kan ik concluderen dat IK de crimineel ben die in het gevang hoor omdat ik vaak 140 rij waar ik 120 mag, terwijl een of andere prachtjongere probleemloos spiegeltjes mag afkraken van een auto omdat dat een kleiner gevaar is? Mijn oordeel over linkse achterlijke sukkelaars is opnieuw bevestigd, waarvoor dank.
    Als ik mag kiezen tussen een spiegeltje minder of een debiel die 50 km/h door de straat rijdt dan kies ik het eerste.
    Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel. Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.

Nogmaals, sommigen kunnen echt niet atorijden. Daar zou de VVD zich eens druk om moeten maken. Klote VVD. Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      zondag 2 december 2007 @ 15:46:41 #165
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54991628
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 15:39 schreef Athmozz het volgende:
    snelheidslimiet verhogen ben ik ook tegen, dat maakt niet uit. Ik rijd nu 140 waar je 120 mag (boete is dan nog vrij klein als je gepakt zou worden), als ze die verhogen naar 130 dan ga ik op die plaatsen waarschijnlijk 150 gaan rijden als het rustig is.
    Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren. En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.

Of iemand arm of rijk is maakt niet uit, een maximumsnelheid is er niet voor niets. Draag dan ook de conseqeunties als het fout gaat.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_54991847
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
    Als ik mag kiezen tussen een spiegeltje minder of een debiel die 50 km/h door de straat rijdt dan kies ik het eerste.
    Mij hoor je niets zeggen over iemand die 50 te hard door een straat vlamt, die hoort idd zijn rijbewijs kwijt te zijn (geldboete ook, maar zéker dat rijbewijs intrekken)
    quote:
    Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel. Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.
    Als ik 140 rij zorg ik dat ik altijd minstens 200m ruimte heb voor mijn auto (terwijl ik op nog geen 70 meter al stil kan staan). Noem mij dan maar een crimineel, like I care.
    Bij die 550¤ kwam wel nog zijn medische kosten en dergelijke (rond de 8000¤), maar dat is voor de verzekering. Komt nog boete bij voor het niet onder controle houden van het voertuig ook, dus in totaal was het ongeveer 1000¤. Jij wil die opdrijven?

Wat dan als iemand die het al vrij nipt heeft iets tegenkomt? Die let altijd 100% op als hij in de auto zit ofzo? Of ben je er dan voorstander van om die 1¤ boete te laten betalen omdat hij het al nipt heeft.
    quote:
    Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
    boehoehoe, ze hebben veel geld bij de VVD
    pi_54992015
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
    Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren.
    Ze doen maar, Stinger DSI kopen & klaar. Verder heb ik geen inkomen (en ik trek ook geen uitkering), dus laat ze maar zéker inkomensafhankelijk maken, dan moet ik geen boete's betalen. Relaxed

Verder sla je met inkomensafhankelijkheid de bal volledig mis; er zijn net zoveel rijke als arme mensen die 140 rijden waar ze 120 mogen "omdat er toch amper gestraft wordt". Waarom denk je dat een arme mens nu niet te snel gaat rijden? Omdat hij minder geld beschikbaar heeft voor de boete's? Ga in een sociale wijk kijken, ze rijden daar zowat allemaal met BMW 3 series rond. Als ze blijkbaar een te hoge uitkering krijgen (een hyundai rijdt ook, een lada ook) dat ze er zich een BMW van kunnen zetten, dan kunnen ze evengoed wat meer betalen voor die boete.
    quote:
    En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.
    ze noemen het een ONGELUK. Als dat ongeluk veroorzaakt is door een overdreven snelheid / alcohol / ... dan moeten ze idd keihard straffen. Als dat niet het geval is, dan hoort daar maar een lichte straf bij, het is oo niet de bedoeling geweest om een ongeluk te krijgen hoor, dat kan altijd gebeuren.

Doelbewuste zaken moeten ze bestraffen, geen zaken die nu eenmaal kunnen gebeuren.
    quote:
    Of iemand arm of rijk is maakt niet uit, een maximumsnelheid is er niet voor niets. Draag dan ook de conseqeunties als het fout gaat.
    klopt, dat doe ik ook. Als ik geflitst wordt betaal ik zonder te zitten zagen dat het geld kost.
    pi_54992723
    quote:

[..]

Nogmaals, sommigen kunnen echt niet atorijden. Daar zou de VVD zich eens druk om moeten maken. Klote VVD. Elitaire rijkluisvriendjes VVD.

Hier heb je zeker een punt. Wat dat betreft moet je je afvragen of iemand uberhaupt wel een rijbewijs moet laten halen, als ze al 5, 6, 7 of nog meer keren zijn gezakt voor hun rijexamen. Als je zovaak bent gezakt lijkt me dat een teken aan de wand dat het wellicht beter is dat je geen auto gaat besturen.
      zondag 2 december 2007 @ 16:46:30 #169
    3542 Gia
    User under construction
    pi_54993344
    Sommige hardrijders denken dat de linkerbaan bedoeld is voor hogere snelheden en de rechterbaan voor mensen die zich wel aan de max. houden.
    Dit is niet zo, echt niet.

De linkerbaan is om tijdelijk te gebruiken om in te halen, of om een betere doorvoer van verkeer te waarborgen op drukke tijden.

Daarom vind ik dit voorstel van de VVD grote onzin. Bumperklevers, linksrijders enz... dat zijn al de hardrijders. Als hardrijden gewoon strenger beboet wordt, zullen steeds meer mensen gewoon de wegen gebruiken zoals het hoort en niet links blijven scheuren of gaan bumperkleven.

Overigens speel ik op wegen waar je maar 50 mag, maar 80 veel voorkomt, nogal graag voor locomotief.
      zondag 2 december 2007 @ 17:03:09 #170
    67978 HenryHill
    Fake it 'till you make it
    pi_54993745
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 16:46 schreef Gia het volgende:
    Sommige hardrijders denken dat de linkerbaan bedoeld is voor hogere snelheden en de rechterbaan voor mensen die zich wel aan de max. houden.
    Dit is niet zo, echt niet.

De linkerbaan is om tijdelijk te gebruiken om in te halen, of om een betere doorvoer van verkeer te waarborgen op drukke tijden.
    Ik kan me voor een deel wel in je observatie vinden.

Een deel van de reden dat ik af en toe te hard rijd is dat het soms bijna onmogelijk is om gewoon 120 te rijden. Je kunt niet continue rechts blijven rijden vanwege de vrachtwagens, maar met 120 een vrachtwagen inhalen is bijna niet te doen omdat je a) een eeuwheid kunt wachten totdat de linkerbaan lang genoeg vrij is om in te halen zonder anderen te hinderen en b) je tijdens het passeren al 3 of 4 auto's achter je verzamelt die erdoor willen. Zo gauw je op de linkerbaan komt wordt je als het ware al weer naar rechts gedrukt.

Dan weet ik het wel, dan maar 10km/u te hard, dan kun je tenminste meekomen met de linkerbaan en heb je er veel minder last van.
    So this is how liberty dies... with thunderous applause.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
    pi_54994177
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 17:03 schreef HenryHill het volgende:
    Dan weet ik het wel, dan maar 10km/u te hard, dan kun je tenminste meekomen met de linkerbaan en heb je er veel minder last van.
    dat is eigenlijk ook een reden waarom ik soms te hard rij als het soms drukker is; ik zet mij gewoon uit gewoonte op dat linker vak & volg de stroom daar. Als ze daar allemaal 120 rijden ga ik dat ook doen, als ze daar allemaal 150 rijden zal ik dat ook doen, en als ze allemaal nog sneller rijden vind ik ze gevaarlijk bezig & ga ik wel op het middenvak wat trager gaan rijden.

Als er dan totaal geen verkeer op de baan is (wat ook vrij vaak gebeurt) dan vind ik het gewoon dom om slechts 120 te rijden terwijl je veilig sneller kan gaan, dus dan rijd ik gewoon wat sneller. Wat mij betreft is hogere snelheid dan toegestaan niet het grootste probleem, wel onaangepaste snelheid.

Zo ben ik een hele eind geleden al op de E411 eens een oud koppeltje in een klein auto'tje tegengekomen die druk gebarend mij zot verklaarden dat ik hen met 150 inhaalde. Mooi weer, beetje bewolking, droog wegdek, 1 auto per kilometer... ideale omstandigheden dus. Een goede 10 minuutjes later blijkbaar (weet ik veel waarom) een enorme wolkbreuk, gieten dat het geen naam had aquaplanning 1ste klas (belgische wegen ), zicht van misschien 50 meter... Ik vertraag dus naar iets van een 80/u, mistlichtjes aan en half op de pechstrook half op het 1ste vak verder rijden (om uit de goten te blijven van de vrachtwagens, daar stond een centimeter of 4 water in). Na een minuutje of 5 zo rijden komen diezelfde oudjes me aan 120/u inhalen.
    Wie is er dan onveilig en onverantwoord bezig. Ik die eerst een verkeersregel breek, maar mijn snelheid wel aanpas aan de omstandigheden (bij slecht weer ging ik namelijk merkelijk trager dan toegelaten) of die oudjes die hun oude auto'tje (dat sowieso over een minder goede wegligging, slechtere banden & remmen & mindere ruitenwissers beschikt) toch aan 120/u door die wolkbreuk heen jagen... Op dat moment lijkt het me dat het eerder zij zijn die een boete moeten ontvangen wegens onaangepast rijgedrag dan ik. Maar goed, zoiets is natuurlijk amper te controleren.
    pi_54994314
    quote:

[..]

De variabelen veranderen opeens radicaal binnen 3 jaar, je het is goed met je. In mijn optiek is politiek bedrijven vooruit zien, beleid maken. Dat heeft men toen niet gedaan en nu komt men met populistische praatjes om het gepeupel weer terug te krijgen van verdonk en wilders.
    Zeker wel, anders was het niet zo vaak afgeketst. De onderzoeken van de voors en tegens lopen toch nog tot op de dag van vandaag?
    quote:
    Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
    Ik ben een auto liefhebber en een zuinige auto naast een dikke diesel past niet bij mij en niet bij het type auto dat ik leuk vind. Laat de paupers maar in hun Prius rollen.

Vertel me eens meer hiervorer daar heb ik nog niets over gelezen.
    [..]
    quote:
    Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
    NL is op de UK na het duurste land wat benzine betreft.. Dus misschien moet je eens verder kijken dan de pomp langs de peage etc.
    quote:
    BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
    [..]

Ow heb ik weer wat gemist
    [..]

Ja vooral daarom moeten mensen met een uitkering tegenwoordig verplicht aan het werk.
    Werken moet die apen.. Een hand toereiken omdat iedereen moet werken maar anderen daar geen zin in heeft.. Blegh
    pi_54994423
    quote:

[..]

Chapeau gast. Jij hebt het begrepen.
    Met drank op rijden is naar mijn mening 10x erger dan wat te hard rijden op de snelweg als iedereen lekker op 1 oor ligt..
    Die K jongeren die aan vandalisme doen vind jij blijkbaar niet zo erg..

Een vraag : Het huis / appartement waar je in woont, is dat koop / huur of kraak? Ik denk het laatste nietwaar?
    pi_54996803
    quote:
    Hoe zou je het vinden als zo'n kakker met een S8 iemand een dwarleasie bezorgd en er met een schijntje aan schadevergoeding weg komt?
    Dan moet je iets aan die schadevergoeding doen en niet aan de straffen voor harder rijden dan toegestaan zonder dat er een ongeval van komt.
    quote:
    Jullie hebben gewoon een erg beperkt blikveld, met dank aan de rechtse hersenspoelmedia.
    WIE heeft er een erg beperkt blikveld?
    quote:
    Wat maakt dat nu uit? Waarom niet bij door rood, alcohol op, niet opletten, enz. enz.?
    quote:
    Maar waarom hoor je dan de VVD opeens niet? Je hoort ze nooit over al die automobilisten die een gevaar op de weg zijn.
    Ik heb de VVD daar weldegelijk ooit over gehoord, net als andere partijen slechts af en toe. Op zich hebben we immers al een van de meest veilige wegen ter wereld en op 0 komen we nu eenmaal niet uit.
    quote:
    Nee, het scoort veel beter om te foeteren op wat jong reltuig dat een paar spiegeltjes van auto's eraf sloopt.
    Wat natuurlijk ook veel kwalijker is dan 10 km/u te hard op een rustige snelweg.
    pi_54996919
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

Ja als je als VVD zijnde voor zwaardere straffen bent moet je dat conseqeunt toe passen.
    Dat is onzin. Ik ben zo b.v. sterk voor zwaardere straffen bij zedenmisdrijven en vind de strafmaat bij levensdelicten in het algemeen wel hoog genoeg.

Wat een onzin dat je alleen of voor zwaardere straffen voor alle delicten kan zijn of lichtere straffen voor alle delicten.
    quote:
    Helemaal mee eens. Zatlappen moet je geen medelijden mee hebben .
    Maar sufkutten dan?
    quote:
    Onzin, binnen de bebouwde kom is dat levensgevaarlijk.
    Dat schreef ik ook (hoewel ik meerdere punten ken waar je binnen de bebouwde kom makkelijk veel harder kan).
    quote:
    Juist daar gebeuren ook de meeste ongelukken, niet op de snelweg.
    Nou komen we ergens: zouden we dan niet gewoon binnen de bebouwde kom moeten controleren (waar maar een klein deel van de flitsboetes worden gegenereerd)?
    quote:
    Daarbij, regels zijn regels. Wees daar consequent in.
    Ik ben tegen domweg regels = regels. Dat heeft in de historie al voor genoeg ellende gezorgd.
    pi_54997203
    quote:

Je mag vaak gewoon 50 km/u...

Maar voor de goede orde: er is nog wel een fiks verschil tussen moedwillig andermans spullen vernielen of hard rijden (met uitz. van echt mallotig gedrag, maar 50 km/u valt daar iha niet onder).

Misschien moet je eens bedenken waarom het één een misdrijf is en het ander een overdreding.
    quote:
    Als je 140 rijdt waar je 120 mag dan is dat idd crimineel.
    Ben je nu aan het trollen of niet goed snik?
    quote:
    Net zo goed dat het schandalig is dat jij er met 500 euro vanaf bent gekomen.
    56 euro...
    quote:
    Nogmaals, sommigen kunnen echt niet atorijden.
    Ik neem aan dat jij daar bij hoort. Ik kan mij nl. niet voorstellen dat je dit soort onzin de ether in mikt als je een rijbewijs hebt.
    quote:
    Daar zou de VVD zich eens druk om moeten maken. Klote VVD. Elitaire rijkluisvriendjes VVD.
    Ik had je al eerder gevraagd om jouw frustraties elders neer te zetten, want geen hond die het interesseert. Ga gewoon naar de psycholoog.
    pi_54997250
    quote:

een maximumsnelheid is er niet voor niets.
    Van oudsher op de snelwegen: vanwege de oliecrisis. In stand gehouden door onder meer Den Uyl die vond dat de arbeider net zo hard moest kunnen rijden als mensen met een dure auto.
    pi_54997363
    quote:
    linksrijders enz... dat zijn al de hardrijders.
    Linksplakkers zijn vooral de slome donders...
    quote:
    Overigens speel ik op wegen waar je maar 50 mag, maar 80 veel voorkomt, nogal graag voor locomotief.
    Zo'n tellerrijder (je rijdt waarschijnlijk gewoon 45 km/u). Wees er trots op.
      zondag 2 december 2007 @ 20:02:21 #179
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_54997814
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 19:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van oudsher op de snelwegen: vanwege de oliecrisis. In stand gehouden door onder meer Den Uyl die vond dat de arbeider net zo hard moest kunnen rijden als mensen met een dure auto.
    Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaan een schande in een echt rechtvaardige maatschappij zou Bill Gates universeel onschendbaar moeten zijn want hij heeft al zoveel betekend voor de maatschappij Wat is de wereld toch onrechtvaardig met zoveel afgunst tegenover de mensen die wat gepresteerd hebben, zij betalen al zoveel en dan moeten ze ook nog beboet worden als ze een misdrijf/overtreding begaan? Een schande!
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_54998076
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaan een schande in een echt rechtvaardige maatschappij zou Bill Gates universeel onschendbaar moeten zijn want hij heeft al zoveel betekend voor de maatschappij Wat is de wereld toch onrechtvaardig met zoveel afgunst tegenover de mensen die wat gepresteerd hebben, zij betalen al zoveel en dan moeten ze ook nog beboet worden als ze een misdrijf/overtreding begaan? Een schande!
    Het wordt tijd dat jij eens hard gaat werken.
    Heb je nou een huur / koop of kraak appartement
    pi_54998087
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Linksplakkers zijn vooral de slome donders...
    [..]

Zo'n tellerrijder (je rijdt waarschijnlijk gewoon 45 km/u). Wees er trots op.

Ja inderdaad, de afwijking op de teller is ook nog eens dramatisch.
    Bij mij geeft ie op de teller 120km/h aan... terwijl ik volgens de Mio (soort TomTom) slechts 110-112km/h ga.
    pi_54998123
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 20:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Praktiserend Links is ie.

Dus waarschijnlijk (kunstacademie? journalistiek? theologie?) student of kraker/uitkeringstrekker.
    Je kent ze wel... die wereldvreemde lui.
      zondag 2 december 2007 @ 21:31:23 #183
    111171 Richie_Rich
    Rich Industries©
    pi_55000379
    quote:

[..]

[..]
    Onvoorstelbaar dat mensen geen onderscheid kennen tussen procent en procentpunt

Bijtelling die 3% stijgt..... procentpunt ja. De echte stijging is ruim 13%!!!!!!

BTW idem dito (al begint Draaijer daar de fout) die stijgt geen 1% maar ruim 5%!!!!
    pi_55001265
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

Boehoe de socialistjes hebben het weer gedaan een schande
    Dit komende van iemand die de VVD en mensen die wat geld hebben overal de schuld van geeft.

Het is verder een anekdote van de (toenmalige) korpschef van de AVD (Porschebrigade).
    quote:
    in een echt rechtvaardige maatschappij zou Bill Gates universeel onschendbaar moeten zijn want hij heeft al zoveel betekend voor de maatschappij Wat is de wereld toch onrechtvaardig met zoveel afgunst tegenover de mensen die wat gepresteerd hebben, zij betalen al zoveel en dan moeten ze ook nog beboet worden als ze een misdrijf/overtreding begaan? Een schande!
    Je begint een karikatuur te worden. Zei ik daar "begint"?
    pi_55001861
    Het zou inderdaad wel eens tijd worden om deze waanzin aan te pakken.

- Nederland schrijft in zijn eentje meer boetes uit dan de rest van Europa.
    - Nederland is wereldwijd in absolute aantallen koploper qua aantallen boetes.
    - We hebben een verkeersofficier die automobilisten vergelijkt met huurmoordenaars.
    - 3% van de dodelijke ongevallen komt door snelheid, 97% van de boetes zijn voor snelheid
    - enz

Om nog maar te zwijgen over de limieten die systematisch 20 tot 70km/u te laag zijn.

Niet dat ik ooit nog op de VVD zal gaan stemmen. Ze hebben vrolijk meegedaan aan het criminaliseren van de automobilist en wilden niets aan deze problematiek doen omdat ze het geld uit de verkeersboetes nodig hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fastmatti op 02-12-2007 22:26:25 ]
      maandag 3 december 2007 @ 00:09:35 #186
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_55005071
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
    Niet dat ik ooit nog op de VVD zal gaan stemmen. Ze hebben vrolijk meegedaan aan het criminaliseren van de automobilist en wilden niets aan deze problematiek doen omdat ze het geld uit de verkeersboetes nodig hadden.
    Dus jij stemt op TON, PVV of toch VVD?
    Alle andere partij laten de automobilist ook stikken..

Maar volgens mij wil de VVD er wel iets aan doen!
    pi_55008750
    quote:
    .

.
    Dan wordt het tijd dat je deze regel ook eens gaat naleven.
      maandag 3 december 2007 @ 11:17:16 #188
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55009587
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 17:03 schreef HenryHill het volgende:

Je kunt niet op de linkerbaan rijden met 10 km boven de max. snelheid. Dat wordt nog steeds veel te sloom gevonden door de wegpiraten.

Nee, ik vind dat er hogere boetes moeten komen op hardrijden. Waarbij dan een uitzondering mag worden gemaakt voor even wat harder rijden tijdens een inhaalmanoeuvre. Echter na het inhalen, dien je je snelheid weer aan te passen en terug naar rechts te gaan.
    Is het heel druk, dan moet gewoon op elke baan de max. snelheid aangehouden worden.
    Oftewel, er moeten twee controlepunten zijn om aan te tonen dat het niet even een inhaalslag was, maar gewoon te hard rijden. Of het moet door menselijke controle vastgesteld zijn dat het om inhalen ging.

Mensen die echt consequent te hard rijden, mogen ze wmb het rijbewijs afnemen.
      maandag 3 december 2007 @ 11:18:54 #189
    3542 Gia
    User under construction
    pi_55009612
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 10:25 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat je deze regel ook eens gaat naleven.
    Doe ik dat niet, dan?
    pi_55009856
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 00:09 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dus jij stemt op TON, PVV of toch VVD?
    Ik ga niet meer stemmen.
    quote:
    Alle andere partij laten de automobilist ook stikken..
    Bovenstaande partijen zullen dat uiteindelijk ook gewoon doen.
    quote:

Maar volgens mij wil de VVD er wel iets aan doen!
    Ze zullen er nooit wat aan doen. Ze hebben de 600 miljoen veel te hard nodig om allerlei projecten uit te voeren die tegen hun eigen Liberaal Manifest ingaan.
    pi_55010034
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Je kunt niet op de linkerbaan rijden met 10 km boven de max. snelheid. Dat wordt nog steeds veel te sloom gevonden door de wegpiraten.
    Waarschijnlijk wijkt jouw teller gewoon af. En rij je net 98.

Bovendien moet je gewoon optieften van de linkerstrook als je daar niet hoort. Klagen over mensen die ietjes te hard rijden en vervolgens zelf kilometers lang een overtreding maken.
      maandag 3 december 2007 @ 12:22:28 #192
    56749 BlaZ
    Torpitudo peius est quam mors.
    pi_55010690
    quote:

[..]

Mede door dit gedrag is het zinvol om inkomensafhankelijke boetes te gaan invoeren. En iemand kei, maar dan ook keihard te straffen als iemand brokken veroorzaakt.

Je moet vooral niet zo hameren op snelheid. Mensen moeten beter opletten in het verkeer niet constant op hun kilometer teller moeten kijken omdat ze bang voor boetes.
    Te lage maximum snelheden zijn zo mogelijk nog het aller gevaarlijkste omdat mensen dan vaak andere dingen gaan doen in de auto.
    Goed voorbeeld is Denemarken waar na een maximumsnelheids verhoging van 110 naar 130 het aantal ongelukken daalde.
    Ceterum censeo Turciam delendam esse.
      maandag 3 december 2007 @ 12:28:47 #193
    56749 BlaZ
    pi_55010794
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 16:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Hier heb je zeker een punt. Wat dat betreft moet je je afvragen of iemand uberhaupt wel een rijbewijs moet laten halen, als ze al 5, 6, 7 of nog meer keren zijn gezakt voor hun rijexamen. Als je zovaak bent gezakt lijkt me dat een teken aan de wand dat het wellicht beter is dat je geen auto gaat besturen.
    Probleem is dat gewoon enorm veel mensen niet zonder rijbewijs kunnen.
    Die paar verkeersdoden per jaar moeten we gewoon accepteren, anders zou de economische schade te groot zijn.
    pi_55011625
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 11:17 schreef Gia het volgende:

Wegpiraten...
    quote:
    Nee, ik vind dat er hogere boetes moeten komen op hardrijden.
    Mensen die echt consequent te hard rijden, mogen ze wmb het rijbewijs afnemen.
    Ik zie geen onderbouwing. Voor de grap zouden we eens bij jou een camera in de auto moeten hangen en kijken wat jij in het verkeer doet. Het zou mij niet verbazen dat dan blijkt dat jij weer andere dingen in het verkeer doet die kunnen leiden tot verkeersongevallen en dat die andere dingen verantwoordelijk zijn voor een veel groter aandeel in de verkeersdoden.

3% komt van hard rijden. Waarom treden we niet eens harder op tegen de resterende 97%?
    pi_55011658
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 12:22 schreef BlaZ het volgende:

Goed voorbeeld is Denemarken waar na een maximumsnelheids verhoging van 110 naar 130 het aantal ongelukken daalde.
    Voor de goede orde: niet alleen in Denemarken...
      maandag 3 december 2007 @ 13:47:30 #196
    56749 BlaZ
    pi_55012295
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: niet alleen in Denemarken...
    Oostenrijk, Texas zijn mij andere bekende voorbeelden.
    pi_55012347
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 13:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Oostenrijk, Texas zijn mij andere bekende voorbeelden.
    Wat dacht je van Nederland zelf. Toen de limiet van 100 naar 120 ging had dit ook alleen maar positieve effecten.

Overigens was het de VVD zelf (Neelie Kroes) die de flitsterreur heeft ingezet in ruil voor deze limietverhoging. Ironisch genoeg mag je 20 jaar later vrijwel nergens 120 meer EN hebben we de flitsterreur nog steeds.
    pi_55012537
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 20:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Doe es normaal met je bekakte praatjes zeg, je bent niks meer dan de rest hier

Ik vraag me af wat de VVD precies wil. 12 km bij 120 insinueert dus dat het zou kunnen gaan om een correctie van 10%. Op dit moment is er een correctie van 5 km, altijd en overal. Opzich zou het bespreekbaar zijn om het procentueel te doen, dus dat je op een 50 km weg sneller gestraft wordt voor hard rijden dan op een snelweg. Anderzijds lijkt het me onduidelijk gedoe. Kom je er dus snel bij uit dat het riekt naar populisme en een reactie op Hirsch Ballin die de prentjes met 20% wil opschroeven (ook al zo'n flutidee)

Nu rijd ik dagelijks te hard en ik vind dan ook dat in veel situaties de snelheidslimiet omhoog zou kunnen, maar dat iets anders dan de regels slap hanteren. Dat is ook niet erg VVD toch? Die waren toch voor duidelijkheid en orde?
    Bovendien waar waren ze al die jaren? Toen de flitskasten steeds meer opdoken? Toen zij nog in de regering zaten en hieraan gewoon meewerkten?
    pi_55012586
    quote:

[..]

Het is treurig te zien hoe de aversie tegen de VVD je manier van rederen beïnvloed. Omdat een ex-VVD-er 'regels zijn regels' zei, kan de VVD geen enkel ander standpunt innemen ten aanzien van ons boete beleid. Of welk beleid dan ook, want beleid houdt immers altijd regels in. Regels zijn daarom alleen regels voor de huidige tijd, want als het VVD plan erdoor zou komen, zou het geen overtreding meer zijn en dus geen regel.

Kom a.u.b. tot de kern en dus de problematiek rondom de (onnodige) hoeveelheden boetes die menig automobilist voor zn kiezen krijgt. En de aversie die dit creëert ten aanzien van de overheid, de politie, de andere - wel - noodzakelijke verkeersregels, etc.
    Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
    pi_55012674
    Toch zit er een punt in; de VVD pleit doorgaans voor minimale regels, maar dan wel icm een strenge handhaving ervan. Dit om duidelijkheid te scheppen en de regels goed uitvoerbaar te houden.
    Een logica die ik begrijp, maar waarom dan deze afwijking? Volgens mij toch stiekem wel om in het Wildersvijvertje (Wilders pleitte eerder al voor vergelijkbare wetswijzigingen) te vissen.
    pi_55012722
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 14:10 schreef sneakypete het volgende:
    Toch zit er een punt in; de VVD pleit doorgaans voor minimale regels, maar dan wel icm een strenge handhaving ervan. Dit om duidelijkheid te scheppen en de regels goed uitvoerbaar te houden.
    Een logica die ik begrijp, maar waarom dan deze afwijking? Volgens mij toch stiekem wel om in het Wildersvijvertje (Wilders pleitte eerder al voor vergelijkbare wetswijzigingen) te vissen.
    De vermindering van overheidsbemoeienis in het rijverkeer zie jij niet als het pleiten voor minimale regels? En natuurlijk moet dit systeem duidelijk zijn en goed uitvoerbaar, maar dat is de doelstelling van praktisch elk beleid. Dat dit vaak faalt is een tweede.
    pi_55013291
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 14:00 schreef sneakypete het volgende:

Op dit moment is er een correctie van 5 km, altijd en overal. Opzich zou het bespreekbaar zijn om het procentueel te doen
    Klok... klepel...

Het is 3% met een minimum van 3 km/u. Het is voorts een meetcorrectie. Dus bedoeld om een eventuele meetfout te corrigeren. Meetfouten kunnen fiks meer dan 3% bedragen (recent las ik weer dat iemand voor moest komen omdat deze met 500 km/u was gemeten, maar er zijn meer voorbeelden van metingen die totaal niet KUNNEN (want anders ben je gewoon de Sjaak, ook al heb je nog zo gelijk)), uit Duits onderzoek bleek tot 20% afwijking zeer reëel, maar de HR heeft ooit besloten dat 3% de maximale afwijking is.
    pi_55014021
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 14:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

De vermindering van overheidsbemoeienis in het rijverkeer zie jij niet als het pleiten voor minimale regels? En natuurlijk moet dit systeem duidelijk zijn en goed uitvoerbaar, maar dat is de doelstelling van praktisch elk beleid. Dat dit vaak faalt is een tweede.
    nee hoor er is ook zat beleid gericht op zoveel mogelijk regeltjes om met van alles en nog wat rekening te houden en daar is dit VVDvoorstel een voorbeeld van.

En dat van die 3% correctie wist ik niet ik dacht dat het standaard 5 km was maar bedankt voor de info
    pi_55014478
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 15:23 schreef sneakypete het volgende:

En dat van die 3% correctie wist ik niet ik dacht dat het standaard 5 km was maar bedankt voor de info
    Om helemaal volledig te zijn: procedure is gevoerd (en gewonnen dus) door Anker en Anker.
    pi_55014631
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 15:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

nee hoor er is ook zat beleid gericht op zoveel mogelijk regeltjes om met van alles en nog wat rekening te houden en daar is dit VVDvoorstel een voorbeeld van.
    Daar vind ik dit voorstel juist totaal geen voorbeeld van. De regels rondom het strafrecht, en het uitvoeren van simpele overtredingen als snelheid, zijn vele malen minder dan regels waarbij de regels zo individueel mogelijk moeten worden vastgesteld. Want beleid maken om een vlak waarin iedereen hetzelfde kan worden behandeld zijn veel minder intensief dan beleid dat erop is gebrand voor elke aparte situatie nieuwe regels te verzinnen.
    pi_55014751
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Daar vind ik dit voorstel juist totaal geen voorbeeld van. De regels rondom het strafrecht, en het uitvoeren van simpele overtredingen als snelheid, zijn vele malen minder dan regels waarbij de regels zo individueel mogelijk moeten worden vastgesteld. Want beleid maken om een vlak waarin iedereen hetzelfde kan worden behandeld zijn veel minder intensief dan beleid dat erop is gebrand voor elke aparte situatie nieuwe regels te verzinnen.
    Dat neemt toch niet weg dat dit een uitbreiding is op de huidige regelgeving? Nu is er slechts een wettelijke correctie om meetfouten te voorkomen, die wordt nu dus uitgebreid met een wet die stelt dat een beetje te hard moet kunnen. Dus eerst flitsen en daar dan niks mee doen. Administratieve rompslomp dus.

Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn.

Nu kun je natuurlijk van mening verschillen over de juistheid van die vastgestelde snelheden (en ik rijd regelmatig te hard dus ik vind ook dat het vaak nogal truttig is) maar ik zie er gewoon niks in om eerst regels te maken, en daarna te zeggen: oh maar als je ze maar een beetje overtreedt, is het geen punt. Dan raakt het einde zoek.
      maandag 3 december 2007 @ 16:13:22 #207
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_55014953
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 16:01 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat neemt toch niet weg dat dit een uitbreiding is op de huidige regelgeving? Nu is er slechts een wettelijke correctie om meetfouten te voorkomen, die wordt nu dus uitgebreid met een wet die stelt dat een beetje te hard moet kunnen. Dus eerst flitsen en daar dan niks mee doen. Administratieve rompslomp dus.

Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn.

Nu kun je natuurlijk van mening verschillen over de juistheid van die vastgestelde snelheden (en ik rijd regelmatig te hard dus ik vind ook dat het vaak nogal truttig is) maar ik zie er gewoon niks in om eerst regels te maken, en daarna te zeggen: oh maar als je ze maar een beetje overtreedt, is het geen punt. Dan raakt het einde zoek.
    Exact. Imo zouden de straffenb van verkeersovetredingen en verkeersdelicten juist omhoog moeten, maar dat had ik al bepleit (maar ik ben dan ook niet geheel objectief daarin omdat zoiets van dichtbij heb meegemaakt).
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55015227
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 16:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Exact. Imo zouden de straffenb van verkeersovetredingen en verkeersdelicten juist omhoog moeten, maar dat had ik al bepleit (maar ik ben dan ook niet geheel objectief daarin omdat zoiets van dichtbij heb meegemaakt).
    Nog zwaarder straffen voor een delict zonder slachtoffers is waanzin.
      maandag 3 december 2007 @ 16:27:26 #209
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55015246
    quote:
    Op zondag 2 december 2007 10:25 schreef jpjedi het volgende:
    Wel een sin Amerika gereden? 35-45-50-55-60-65 elke mile anders.
    In Nederland niet veel anders hoor.... 30-50-60-70-80-90-100-120

30 in woonwijken, 50 in de bebouwde kom, 70 op snelle doorgaande wegen, maar dan weer 60 op de kleine wegbuiten de bebouwde kom, en 80 een klein stukje verderom, en dan kom je bij de A13 en dan mag je 80 of 90, dan opeens 100 en 120 op de A20.... in Rotterdam (en Utrecht ook trouwens) kun je al deze snelheden binnen 30 minuten tegenkomen.

Ik vind het verder erg komisch blijven. Het was de VVD onder Nelie Smit Kroes die eind jaren 80 de invoering van de flitpaal wilde, en nu willen ze er weer vanaf?

Tja, de VVD lijdt nogal onder het verlies van Verdonk en Wilders, dus dan maar op de populistische tour om stemmen te winnen.....
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_55015279
    quote:
    Maargoed dat is niet het belangrijkste, ik snap gewoon het punt niet. Een maximumsnelheid is er om veiligheidsredenen. Volgens de wet kun je daar dan gewoonweg niet harder dan die snelheid rijden zonder dat de risico's onaanvaardbaar groot zijn
    De wet noemt helemaal geen reden.

Gaan we kijken naar de werkelijke reden voor de maximumsnelheid op de snelwegen dan blijkt het gewoon jaloezie te zijn. Den Uyl vond het namelijk onrechtvaardig dat een directeur in een Mercedes harder kon rijden dan een arbeider. Wat hebben de arbeiders deze bal hard in hun gezicht teruggekregen
    pi_55015353
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 16:27 schreef maartena het volgende:

[..]

In Nederland niet veel anders hoor.... 30-50-60-70-80-90-100-120

30 in woonwijken, 50 in de bebouwde kom, 70 op snelle doorgaande wegen,
    70-wegen bestaan amper meer. Is allemaal 50 geworden. Ik ken zelfs wegen die van 100 naar 80 naar 70 naar 50 zijn gegaan terwijl er NIETS aan de weg verandert is. Dit hadden die ratten van de VVD moeten voorkomen.

Owja, als de VVD echt iets wil doen om de automobilist te ontzien dan moeten ze zorgen dat het algehele inhaalverbod wordt gestopt. Daar kan het nog voor, de alghele maximumsnelheidsverlaging is helaas al een gepasseerd station.
      maandag 3 december 2007 @ 17:20:12 #212
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_55016333
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 16:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De wet noemt helemaal geen reden.

Gaan we kijken naar de werkelijke reden voor de maximumsnelheid op de snelwegen dan blijkt het gewoon jaloezie te zijn. Den Uyl vond het namelijk onrechtvaardig dat een directeur in een Mercedes harder kon rijden dan een arbeider. Wat hebben de arbeiders deze bal hard in hun gezicht teruggekregen
    Gelul, de reden was de oliecrisis. Heel veel landen hebben toen een maximumsnelheid ingevoerd.

En dat je zo zit te genieten van de lijdende arbeiders makes me sad.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_55016427
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gelul, de reden was de oliecrisis. Heel veel landen hebben toen een maximumsnelheid ingevoerd.
    Welke oliecrisis?
    quote:

En dat je zo zit te genieten van de lijdende arbeiders makes me sad.
    Ach, moeten jullie maar niet zo stom zijn om alles te geloven. Ik heb hier ook dagelijks last van hoor, maar ik kan er werkelijk van genieten dat vrijwel iedereen doodsbang is om auto te rijden
    pi_55016536
    Vooral die kilometerheffing wordt natuurlijk weer een prachtstuk. Al die arbeiders zijn nu voor omdat ze denken goedkoper uit te zijn en dat de rijken wordt 'gepakt'. Terwijl je nu al kunt voorspellen dat bijvorbeeld een dagje Amsterdam of Efteling onbetaalbaar wordt voor ze. Dan kan ik echt alleen maar denken, eigen schuld
    pi_55016739
    quote:

[..]

De aanname dat een maximumsnelheid er is om veiligheidsredenen vind ik al schrijnend. De grenzen van snelheden zijn juist zo arbitrair vastgesteld dat het geen representatie is van veiligheid, maar van regelgeving die wordt misbruikt door politie/de staat om meer inkomsten te krijgen. De hoeveelheden flitspalen zouden wat mij betreft dan ook drastisch mogen dalen, want dat scheelt sowieso een heleboel administratieve verwerking voor zeer minimale overtredingen.

En als er beleid wordt gevoerd naar aanleiding van dit voorstel, dan wordt het vast geen gedoogbeleid, maar een andere afstelling van flitspalen en het pas strafbaar stellen bij hogere snelheden dan nu van toepassing zijn. Dat is geen extra administratieve rompslomp, slechts een verschuiving van de lijn.

Als we echt administratief gezeik willen hebben dan moeten we het voorstel van Klopkoek nemen dat de boetes inkomensafhankelijk maakt. Behalve de schrijnende onrechtvaardigheid, want iemand anders straffen op basis van zn inkomen is niet echt iets dat past binnen ons huidige juridische stelsel, moet elke simpele boete gekoppeld worden aan het inkomen.
      maandag 3 december 2007 @ 17:45:32 #216
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_55016834
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:32 schreef Fastmatti het volgende:
    Vooral die kilometerheffing wordt natuurlijk weer een prachtstuk. Al die arbeiders zijn nu voor omdat ze denken goedkoper uit te zijn en dat de rijken wordt 'gepakt'. Terwijl je nu al kunt voorspellen dat bijvorbeeld een dagje Amsterdam of Efteling onbetaalbaar wordt voor ze. Dan kan ik echt alleen maar denken, eigen schuld
    Daarom is die pretbelasting ook niet doorgegaan
    Deuger, Woke & Gutmensch
      maandag 3 december 2007 @ 17:55:32 #217
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_55017018
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:09:37 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_55017159
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:55 schreef Mikkie het volgende:
    Dit is weer typisch de VVD hoor

Tijdens hun hele kabinetsperiode doen ze geen hól aan verkeer, kan iedereen kapot vallen en trekken ze lekker hun eigen plan. Amper investeringen in infrastructuur, maar wel uitzuigen van automobilisten (wat door het huidige kabinet nóg meer gedaan wordt, overigens, maar dat terzijde). Mede onder het bewind van de VVD zijn verkeersboetes schrikbarend hoog geworden en de flitscontroles met minimale marges steeds verder gemaximaliseerd. En dan gaan ze nu ineens hypocriet proberen zieltjes terug te winnen door wat van die propagandapraat waar niets van terecht komt? Mijn stem krijgen ze sowieso niet.
    Als er tenminste een minister op verkeer en waterstaat zat, had je een punt. Ownee, want je enige punt is dat ze geen hol doen.

En je stem zouden ze toch nooit krijgen, of wel? Geef maar toe.
    pi_55017193
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 14:00 schreef sneakypete het volgende:
    Ik vraag me af wat de VVD precies wil. 12 km bij 120 insinueert dus dat het zou kunnen gaan om een correctie van 10%. Op dit moment is er een correctie van 5 km, altijd en overal. Opzich zou het bespreekbaar zijn om het procentueel te doen, dus dat je op een 50 km weg sneller gestraft wordt voor hard rijden dan op een snelweg. Anderzijds lijkt het me onduidelijk gedoe. Kom je er dus snel bij uit dat het riekt naar populisme en een reactie op Hirsch Ballin die de prentjes met 20% wil opschroeven (ook al zo'n flutidee)
    Er is nu toch een correctie van 3%? Dat zeggen ze tenminste altijd bij wegmisbruikers.
    pi_55017233
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 16:27 schreef maartena het volgende:

Het was de VVD onder Nelie Smit Kroes die eind jaren 80 de invoering van de flitpaal wilde, en nu willen ze er weer vanaf?
    Beter ten halve gekeerd...

Maar de VVD wil helegaar niet af van de flitspaal, maar van de onzinboetes. Zo gek is dat niet. Toen de politie bleek te bekeuren ten aanzien van fietsverlichting die niet conform de regels was, maar wel een beetje voldeed stond het land op de achterste poten om te vertellen dat het belachelijk was om dat te bekeuren en werd er opgeroepen om de "geest van de wet" toe te passen. En daar roept de VVD toe op: bekeur niet de mensen die net een beetje harder rijden, maar mensen die echt te hard rijden en het dus kennelijk bewust doen (of iets van die strekking).
    pi_55017276
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 17:20 schreef Klopkoek het volgende:

De reden van invoering... Maar Den Uyl heeft het erin gehouden om precies die reden.
    pi_55017313
    Jarenlang heeft de VVD in regeringen gezeten die hun begroting sluitend kregen met het heffen van fikse verkeersboetes. Zijn ze er net een jaartje uit, zien ze hun kiezers massaal weglopen naar Wilders en Verdonk, komen ze met dit soort populistisch gelul.

De VVD is inmiddels minder geloofwaardig dan D66. En dat zegt heel veel.
    pi_55017332
    Overigens zitten er natuurlijk hiaten in de snelheidscontroles. Na 23:00 kun je op vrijwel elke snelweg zo hard rijden als je zelf wilt. Alleen maar omdat BOA's dan niet mogen werken. De kans dat je één van de zes (!) KLPD-auto's tegenkomt is natuurlijk nihil.
    pi_55017342
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:04 schreef Wombcat het volgende:

Er is nu toch een correctie van 3%? Dat zeggen ze tenminste altijd bij wegmisbruikers.
    Nou zit Spee nooit om een leugentje verlegen, maar het klopt zowaar (hoewel Spee altijd net doet alsof het een kadootje is).

Verder verwijs ik naar de post bovenaan:
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 14:42 schreef DS4 het volgende:

Klok... klepel...

Het is 3% met een minimum van 3 km/u. Het is voorts een meetcorrectie. Dus bedoeld om een eventuele meetfout te corrigeren. Meetfouten kunnen fiks meer dan 3% bedragen (recent las ik weer dat iemand voor moest komen omdat deze met 500 km/u was gemeten, maar er zijn meer voorbeelden van metingen die totaal niet KUNNEN (want anders ben je gewoon de Sjaak, ook al heb je nog zo gelijk)), uit Duits onderzoek bleek tot 20% afwijking zeer reëel, maar de HR heeft ooit besloten dat 3% de maximale afwijking is.
    pi_55017589
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou zit Spee nooit om een leugentje verlegen, maar het klopt zowaar (hoewel Spee altijd net doet alsof het een kadootje is).

Verder verwijs ik naar de post bovenaan:
    [..]
    Sorry, had niet gezien dat er nog een pagina was
    pi_55017679
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:12 schreef Elfletterig het volgende:
    Jarenlang heeft de VVD in regeringen gezeten die hun begroting sluitend kregen met het heffen van fikse verkeersboetes. Zijn ze er net een jaartje uit, zien ze hun kiezers massaal weglopen naar Wilders en Verdonk, komen ze met dit soort populistisch gelul.

De VVD is inmiddels minder geloofwaardig dan D66. En dat zegt heel veel.
    Juist , vind het een erg goedkoop verhaal, ik kan me herinneren dat de VVD die 80km onzin aan het goedpraten was, dat is nou net de oorzaak van al die flitsboetes
    pi_55017832
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:31 schreef henkway het volgende:
    ik kan me herinneren dat de VVD die 80km onzin aan het goedpraten was, dat is nou net de oorzaak van al die flitsboetes
    Sorry, maar de boetemachine is ouder dan die 80 km/u onzin. En indertijd was het door de AB RvS een kwestie van 80 km/u of niet bouwen. De regering had wat mij betreft gewoon een noodwet moeten aannemen oid om dat te omzeilen (als iemand een slimme manier vindt om de belasting te omzeilen is reparatiewetgeving altijd snel geregeld, wat vaak terecht is overigens) en niet die stomme 80 km/u rommel in huis halen, maar dat staat eigenlijk los van de vraag of je zero-tolerance moet toepassen of "bekeuren als het moet".
    pi_55017854
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sorry, maar de boetemachine is ouder dan die 80 km/u onzin. En indertijd was het door de AB RvS een kwestie van 80 km/u of niet bouwen. De regering had wat mij betreft gewoon een noodwet moeten aannemen oid om dat te omzeilen (als iemand een slimme manier vindt om de belasting te omzeilen is reparatiewetgeving altijd snel geregeld, wat vaak terecht is overigens) en niet die stomme 80 km/u rommel in huis halen, maar dat staat eigenlijk los van de vraag of je zero-tolerance moet toepassen of "bekeuren als het moet".
    Nee er wordt toch niet gebouwd, dat was gewoon een smoes
    pi_55017906
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat komt omdat de ambtenarij voor de 80km-zones is. Ik verwacht dan ook in 2010 een uitbreiding van de 80km-zones. Dan niet met een paar km, maar gewoon het MD-plan één op één overgenomen.
      maandag 3 december 2007 @ 18:46:17 #230
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_55017973
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:02 schreef WeirdMicky het volgende:
    Als er tenminste een minister op verkeer en waterstaat zat, had je een punt. Ownee, want je enige punt is dat ze geen hol doen.
    De VVD heeft de afgelopen 30 jaar diverse malen een minister van Verkeer en Waterstaat afgeleverd, onder andere onder Lubbers en Paars.

En waar kwamen ze mee? "benuttingsalternatieven" met vluchtstroken die tijdens de spits als rijbaan ingezet konden worden..... en dat soort onzin.

Ze beginnen de afgelopen 2 jaar eigenlijk pas in te zien dat dat eigenlijk niet zo'n geweldig plan was..... Overigens was de CDA ook goed in het bedenken van dat soort rare plannetjes, en in Paars 2 zat er een PvdA-er die ook wel te porren was voor wisselstroken en puntenrijbewijzen enzo.....
    -
    pi_55018170
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:39 schreef henkway het volgende:

Nee er wordt toch niet gebouwd, dat was gewoon een smoes
    Dat het uiteindelijk op alle punten heeft gefaald is duidelijk.
    pi_55018205
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:42 schreef Fastmatti het volgende:

Ik verwacht dan ook in 2010 een uitbreiding van de 80km-zones.
    Ik niet. De politiek wil ook af van de meeste ingestelde zones, maar dat kon weer niet omdat er weer een regeltje in de weg zat (soms twijfel ik aan het gezonde verstand van de mensen die wetten in elkaar draaien).
    pi_55018260
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik niet. De politiek wil ook af van de meeste ingestelde zones, maar dat kon weer niet omdat er weer een regeltje in de weg zat (soms twijfel ik aan het gezonde verstand van de mensen die wetten in elkaar draaien).
    De politiek kan zoveel willen, maar er loopt een rechtszaak waarvan de verwachting is dat MD gewoon gaat winnen. Dit betekent 230km extra 80km-zones. Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat de ambtenaren extra 80km-zones ook wel zien zitten.

Verder gaat de politiek de fijnstofnorm echt niet veranderen. Dat ze deze norm veel strenger hebben ingevoerd dan van de EU moet, schijnen ze niet te snappen.
    pi_55018454
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 19:02 schreef Fastmatti het volgende:

De politiek kan zoveel willen, maar er loopt een rechtszaak waarvan de verwachting is dat MD gewoon gaat winnen. Dit betekent 230km extra 80km-zones.
    Heb je meer info?
    quote:
    Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat de ambtenaren extra 80km-zones ook wel zien zitten.
    Ja, die hebben allemaal zo'n OV-jaarkaart...
    quote:
    Verder gaat de politiek de fijnstofnorm echt niet veranderen. Dat ze deze norm veel strenger hebben ingevoerd dan van de EU moet, schijnen ze niet te snappen.
    Ach, zo'n mooie witte plaat met PL er op heb je zo geregeld. Dan hoef je geen boetes te betalen... Kun je ook op andere momenten goed gebruiken.
    pi_55019839
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 18:46 schreef maartena het volgende:

[..]

De VVD heeft de afgelopen 30 jaar diverse malen een minister van Verkeer en Waterstaat afgeleverd, onder andere onder Lubbers en Paars.

En waar kwamen ze mee? "benuttingsalternatieven" met vluchtstroken die tijdens de spits als rijbaan ingezet konden worden..... en dat soort onzin.

Ze beginnen de afgelopen 2 jaar eigenlijk pas in te zien dat dat eigenlijk niet zo'n geweldig plan was..... Overigens was de CDA ook goed in het bedenken van dat soort rare plannetjes, en in Paars 2 zat er een PvdA-er die ook wel te porren was voor wisselstroken en puntenrijbewijzen enzo.....
    Jij doet het af als onzin, maar kom maar eerst met goede alternatieven die ook beleidsmatig haalbaar zijn. En niet te lichtzinnig daarover zijn, want met goede ideëen t.a.v. dit hardnekkige probleem kan je een leuk zakcentje verdienen.
    pi_55021095
    Populisme ten voeten uit natuurlijk. Als de VVD nu nog Verdonk en Wilders populisme gaat verwijten
    pi_55022383
    quote:
    Op maandag 3 december 2007 21:22 schreef Urquhart het volgende:
    Populisme ten voeten uit natuurlijk. Als de VVD nu nog Verdonk en Wilders populisme gaat verwijten
    De oorzaak is die Eurlings die zonodig het fijnstofverhaal moest verzinnen in Brussel
      dinsdag 4 december 2007 @ 07:47:24 #238
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_55026992
    How about:

1. Geen max. snelheid op snelwegen
    2. Extra strenge controles in stedelijke gebieden en vooral nabij scholen e.d.
    3. Gevaarlijk rijgedrag wel, en hoog, beboeten, ook op autosnelwegen (Overig verkeer in gevaar brengen, dwz veel te hard rijden, gevaarlijke inhaalpogingen, bumperkleven, zonder licht rijden etc.)
    4. Boven een bepaalde snelheid de verzekering voor eigen schade laten vervallen (bij verkeersongevallen kan in de meeste gevallen aan de slipsporen of de kreukels de snelheid afleiden).
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      dinsdag 4 december 2007 @ 08:55:40 #239
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_55027538
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:09:37 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')