http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2quote:VVD wil eind aan 'waanzin' van flitsboetes
door Edwin Timmer
DEN HAAG - De VVD wil af van de flitswaanzin op de Nederlandse snelwegen. Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.
De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.
Samen met partijgenoot Fred Teeven zal De Krom dit plan komende week indienen tijdens de begrotingsbehandeling van Verkeer en Waterstaat. De Krom: "Hou nou eens op met die bonnenmachines, en laat de politie optreden tegen situaties die werkelijk irriteren of gevaarlijk zijn." Volgens De VVD'er gaan er te veel tijd, papier en kosten verloren aan deze onbenullige en ongevaarlijke snelheidsoverschrijdingen. In 2006 nam het aantal bekeuringen toe met een miljoen stuks.
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.quote:Op zondag 2 december 2007 09:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Ronduit poupulisme inderdaad. Mensen die zich niet aan de wet houden dienen te worden gestraft. Als men boetes wil voorkomen op dit gebied, dan moet de VVD een verhoging van de snelheidslimieten voorstellen.
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Liever niet, als hardwerkende mens kan het gebeuren dat je eens gehaast bent & te snel moet rijden, een dopper die toch hele dagen op zijn lui gat zit hoeft nergens op tijd te raken, dus die moet al helemaal niet te snel rijden. Ze zouden zelfs van de baan moeten tijdens de spits om zo de file's te verminderen voor degenen die gaan werken voor hun uitkering.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.
Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens
![]()
Inkomensafhankelijke boetes zijn belachelijk
Ze moeten wedijveren met Geert en Rita hèquote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een populistische onzin.
ik vraag me af waarom dat inkomensafhankelijk moet gemaakt worden weer? Dat helpt namelijk geen zak. Als de boete's hier inkomensafhankelijk zijn zet ik mijn auto op naam van mijn oma, die heeft een minimumpensioen, verzekering op mijn naam & karren maar, ik heb toch de minimumboete's. Hetzelfde voor mensen met geld; 1x een Stinger DSI aanschaffen (kost vrij veel) en je wordt ook niet meer geflitst, hoogstens nog zo'n anonieme wagen achter je (maar dat valt goed in de gaten te houden, en als je ze snel gezien hebt zullen ze toch nog geen meting kunnen uitvoeren hebben)quote:Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.
Dat is pas een goed idee en dan leer je het wel af
Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes zijn belachelijk
Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.quote:Op zondag 2 december 2007 09:34 schreef Klopkoek het volgende:
Tussen 22:00 en 5:00 lijkt me wel een strak plan ja, daarbuiten niet.
Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.quote:Op zondag 2 december 2007 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes hebben ze in Finland. Top idee. Daarmee leer je het wel af. Gewoon een vast percentage van je maandinkomen moet je dokken daar.
Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤quote:
Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.quote:Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jan komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤
Jan PB komt bij de bakker & betaalt zijn brood: 2¤zullen we dan maar direct de prijs van het brood inkomstenafhankelijk maken? Eventjes terug naar het communisme...
Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
Jan werkt iedere dag precies 8 uur in de kassen, weinig verantwoordelijkheden, lekker met de handjes werken en ontvangt daarvoor 1160,- in de maand. Als de belasting komt hoeft hij maar 30% af te geven.quote:Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:
Voor wie weegt de straf zwaarder?
Ik kan me iets voorstellen bij zo'n inkomensafhankelijke boete.
De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.quote:Op zondag 2 december 2007 09:44 schreef Athmozz het volgende:
Strafrecht MAG geen uitzondering maken voor de ene tov de andere persoon vind ik, voor mij zou dat in ieder geval genoeg zijn om te emigreren. Het is juist een basisrecht dat in de grondwet opgenomen staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Doe zo voort in NL, jullie jagen echt iedereen die niet van een uitkering afhankelijk is weg.
dan nog gaat je inkomensafhankelijkheid niet op he.quote:Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om consumeren maar om geldboetes voor overtredingen.
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?quote:Op zondag 2 december 2007 09:49 schreef Wombcat het volgende:
De straf voelt natuurlijk anders als je 2 ton per jaar verdient dan wanneer je 1500 per jaar verdient.
Een percentage van je inkomen als straf is voor iedereen gelijk: het is namelijk voor iedereen hetzelfde percentage.
het is ook niet bedoeld als inkomensmaatregel, maar als manier om de straf ook idd voor iedereen in (meer) gelijke mate voelbaar te maken
Wel een sin Amerika gereden? 35-45-50-55-60-65 elke mile anders.quote:Op zondag 2 december 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Klopt maar je verhoogt de snelheid niet om te voorkomen dat mensen kleine boetes krijgen maar omdat de snelheden belachelijk zijn.
Sowieso klopt er al geen zak de aanduiding op Nederlandse wegen. Op de ene plek mag je 100, op de andere 120 en dat is niet alleen omdat je op een ring rijdt maar het gebeurt met enige willekeur. Vervolgens wordt het nacht, is er geen hond meer op de weg en mag je op een snelweg nog steeds maar 100 of 120Als de snelheidslimieten eens goed worden bekeken en de limiet tussen 22:00 en 05:00 verhoogt wordt naar 140 dan komen we ergens
![]()
Inkomensafhankelijke boetes zijn belachelijk
Nee, volgens jouw redenering zou je dat juist andersom doen: de topmanager verdient in twee weken 5000 euro, het handtassendiefje maar 200 euro. Die laatste moet je dan dus 25 keer zo lang in de cel zetten.quote:Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?
Het gaat erom dat je het af leert. Maar voor een paar kilometertjes te hard (met zeg maar een bandbreedte van 10km/h te hard) mag je van mijn part nog best nominale boetes heffen. Vooral daarboven (denk aan 140 rijden op een 100 km weg) zal het voelbaar moeten worden.quote:Op zondag 2 december 2007 09:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Daar buiten is het inderdaad te druk. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het wil differentiëren per provincie. De A4 om 22:00 zal een stuk drukker zijn dan de A7. Maar goed, first things first.
[..]
Soms krijg ik het idee dat er niet gestopt mag worden met inkomensafhankelijke maatregelen totdat iedereen netto precies net zoveel overhoudt.
Inkomensafhankelijke maatregelen houd je maar bij inkomstenbelasting.
Het is idd te zot, want het effect is dat in notime iedereen 12 km te hard rijdt (want de VVD wil boetes to 12 km te hard verscheuren). Dan moet je idd de max. snelheid verhogen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef Pool het volgende:
Wat een ontzettend slecht plan van de VVD.Flitsen is juist een mooie, arbeidsextensieve manier om de wet te handhaven. Als de VVD had voorgesteld om de maximumsnelheden aan te passen, dan had ik ze nog gevolgd, maar het in het leven roepen van een nieuw gedoogbeleid is echt van de zotte.
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.quote:Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor: vertienvoudig de boetes, vervijfvoudig de pakkans, en schaf de brandstofaccijns, motorrijtuigenbelasting, bijtelling en BPM af! Zo komt de benodigde 17 miljard per jaar uit de zakken van overtreders, iets wat je zelf in de hand hebt, en vallen er ongetwijfeld minder doden.
Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt. Gelukkig hebben we in Nederland niet van die idioot ruime borgtochtregelingen.quote:Op zondag 2 december 2007 09:54 schreef Athmozz het volgende:
Waarom dan ook niet voor echt criminele zaken een klassenjustitie? Als je een topmanager na financiële fraude 2 dagen in de cel zet voelt die dat ook meer dan een 18jarig recidivistisch handtassendiefje er een weekje in gooien, die laatste is dat toch al gewend. Ook daar maar een aanpassing doorvoeren naar het aantal doorgebrachte dagen in de cel?
Te hard rijden dan toegestaan ja.quote:Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:
[..]
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.quote:Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Dus jat een manager een auto --> 2 jaar brommen.
Jat een arbeider een auto --> 2 jaar brommen. Want het komt gemiddeld genomen even hard aan.
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.quote:Op zondag 2 december 2007 10:36 schreef FJD het volgende:
[..]
De emotionele schade komt gemiddeld even hard maar de financiële schade is voor de manager een stuk groter waardoor deze na 2 jaar dus in totaal een zwaardere straf heeft gehad.
en een kleine afwijking op de teller? of 1 of andere harry voor je die het nodig vind om 110 te rijden waardoor je wat gas geeft om hem in te halen?quote:Op zondag 2 december 2007 09:19 schreef Kingstown het volgende:
Idd....120 = 120 en niet 124! beetje stom als je je niet aan de wet houdt en dan gaat huilen als je een boete krijgt.
Ja want je bent een stuk doder als je met 130 tegen een boom rijdt of met 120 natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2007 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan zul je zien dat het enige resultaat daarvan meer verkeersdoden en files zal zijn. Dan gaat men per ongeluk boven de 130 rijden ipv per ongeluk boven de 120.
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.quote:Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
maar ze moeten allebei een paar maanden brommen, dus gelijke straf, wat je buiten het gevang doet moet jezelf weten.quote:Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.
64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te hard rijden dan toegestaan ja.
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteldquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Of je komt lekker even met extreme voorbeelden. Het gaat hier juist om die lullige 4 tot 10 km te hard. Daar ontstaan echt geen extra ongelukken door.
Het is ook helemaal geen slecht voorstel van de VVD. Vroeger was het ook gewoon zo dat je pas bij min 10 km te hard een boete kreeg. Het zou alleen leuk zijn als de VVD eindelijk eens in de praktijk gingen doen wat ze al jaren roepen.
Daarnaast moet het ook eens afgelopen zijn met die luie ambtenaren die lekker makkelijk bonnetjes lopen te schrijven. Als agent wordt je in eerste instantie betaald om criminelen aan te pakken niet om achter een boom te gaan staan wachten totdat iemand een overtreding begaat waarna je weer lekker kan gaan pennen.
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.quote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar ze hebben vier jaar de kans gehad dan moet je nu niet proberen stemmen te lokken, ze hebben zelf overal 80km ingesteld
Dat 80 km gezeik komt voornamelijk uit Europa. Dat omdat er weer een paar onderzoekertjes fijnstof hebben ontdekt. En dat moeten wij nu opeens weer een enorm probleem vinden.quote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Het CDA heeft die fijnstof onzin verzonnen en geratificeerd en de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerdquote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het CDA dat verzonnen had? Als de vvd daarachter zit stem ik daar nooit meer op.
Jankerd... Jij zit zeker steeds in die gore trein waarvan de ruiten zijn beslagen omdat je voor de 10e keer de uitgeademde adem van je reisgenoten opnieuw aan het inhaleren bent.. Chapeau..quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2
Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Nog meer flitspalen erbij graag![]()
En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
gewoon een vouwfiets in de achterbak knallenquote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.
Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mij auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
Onzin! Het staat ter discussie vanwege het milieu.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Te hard rijden dan toegestaan ja.
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt en eerder files veroorzaakt dan voorkomt. Daarom staat het in Duitsland ook zo ter discussie. Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Ik betaal liever die 30 euroquote:Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef henkway het volgende:
[..]
gewoon een vouwfiets in de achterbak knallen
Inder de 100km/uur wordt er 3 kilometer van de gemeten snelheis afgetrokken en boven de 100 km/uur 3%quote:Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.
Ik geloof ook niet dat mensen bewust harder gaan rijden, de maximumsnelheid blijft gewoon van toepassing, alleen neem je de ergenis weg van de belachelijke boetes voor 4, 5 kilomter te hard. Ik zou overigens 10% overschrijding van de geldende maximumsnelheid als meetpunt nemen, dus als je 50 mag, wordt je geflitst vanaf 56 km per uur. En als je 100 mag dus bij 111 km per uur.
En dat is beter dan voor de 53 kilometer per uur waarvoor ik werd gemeten om 3 uur 's nachts in Amstelveen... echt de reden voor deze bekeuring is mij niet bekend, helemaal lege weg, 4 baans, en niet eens in een woonwijk....
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubsquote:Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef TNA het volgende:
wél veel meer alcoholcontroles.
Hehequote:Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs ~O>
Prima plan, maar niet bij onze clubs.quote:Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.
Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
Je hebt hoop ik door dat je zelf ook een beetje aan het hinken bent tussen standpunten? Wat is het nu? Regels zijn regels? Of regels zijn niet heilig? Want je suggereert op zijn minst dat je regels niet heilig vindt als het gaat om asielzoekers? Waarmee je dan net zo draait als de VVD dat volgens jou doet.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Prima, maar dan ook celstraffen afhankelijk maken van de impact op de carrière van de dader. Werkloze kan dan voor een eenvoudige diefstal 10 jaar zitten en een CEO een jaar voor een moord. Lijkt je dat wat?quote:En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Nóg meer?quote:Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef draaijer het volgende:
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
Als ik moet rijden, nok ik na 2..quote:
Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.quote:Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:
Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.
Jan Peter B. gaat iedere ochtend met z'n lease-Saab naar z'n werk in in Leiden en is manager.
Hij ontvangt netto 6.000 per maand en rijd per ongeluk door rood: 130 euro boeten.
Voor wie weegt de straf zwaarder?
30 of 50 euro..quote:Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
Als er iets is wat de overheid niet wil dan is het dat we allemaal niet meer te hard rijden. Het liefst hebben ze dat je zodanig te hard rijdt dat ze geregeld een aflaat kunnen sturen, maar dat je daarmee niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt.quote:Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:
Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
quote:Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Euh dude?quote:Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.
Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
strak plan inderdaad. Mensen met een bovenmodaal inkomen maar 10% van de boete laten betalen aangezien zij de maatschappij draaiende moeten houden, mensen met beneden modaal 150-200% (al naar gelang het inkomen) aangezien ze wel arm moeten bljiven.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
voor eenzelfde vergrijp. onvoorstelbaar.quote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Fout vooroordeel en generalisatie.quote:Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 10:17 schreef maartena het volgende:
Is de VVD alweer vergeten dat het destijds Nelie Kroes (toen nog Nelie Smit-Kroes) was die de eerste flitspaal in Nederland installeerde?
En terecht.quote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Eens. Die randmongolen die langs scholen scheuren mogen ze van mij hun rijbewijs afpakken. "Te hard" rijden op een rustige A16 midden in de nacht? Whatever. Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hogerquote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
3% van de verkeersdoden zijn te wijten aan snelheid.quote:Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
en vallen er ongetwijfeld minder doden.
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.quote:
Gelul!quote:Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt.
we willen het nóg een keer uit jouw vingers horen.quote:Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:
[..]
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Crap !!quote:Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:
[..]
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Te ziek voor woordenquote:Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweestquote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef TNA het volgende:
Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.quote:Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
Wist ik niet eens.. Maar goed. Dat is ook het enige stuk waar ik me wel altijd aan de snelheid zal houden +9 wookwijken etc)quote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...quote:Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
Ah, dat valt dan weer meequote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.quote:Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.
Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.
Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.
Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.
De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.quote:Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:
[..]
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. .
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de managerquote:Op zondag 2 december 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Ook, maar de geluidsoverlast speelt een belangrijke rol.quote:Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
Die had ik even gemist...quote:Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Nog afgezien van de vraag of dat klopt... Spee heeft daarvan weer gezegd dat een beetje harder aldaar moet mogen (en lacht vervolgens hard als hij de extra inkomsten weer ziet).quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef henkway het volgende:
de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.quote:Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
quote:Op zondag 2 december 2007 11:19 schreef imbaman het volgende:
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is
Misschien is hij onder de 16! Dan wordt het boetebedrag gehalveerd toch?quote:Op zondag 2 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Ja, en 25% door dronken lui!quote:Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:
[..]
Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
Het gaat om EXACT hetzelfde, te weten: de straf zou gelijk moeten worden "gevoeld". Dat geldt net zo hard voor een overtreding als voor een misdrijf.quote:Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef imbaman het volgende:
Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.
In Duitsland is er op veel snelwegen geen maximum snelheid. Ook hier maar afschaffen?quote:Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.quote:Op zondag 2 december 2007 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
Nee, hij verdient zo veel dat hij boetes onder de 500 euro niet merkt, al krijgt hij ze dagelijks.quote:Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef draaijer het volgende:
Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is.
ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?quote:Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef TNA het volgende:
[..]
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
Hoi zoalshetis,quote:Op zondag 2 december 2007 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ey. ff offtopic. wie is dat meisje van de eerste foto in je extra foto's?
Die 100/120 grenzen zijn puur politiek. Rij eens over de A16 en je ziet dat ook als er in de wijde omgeving niemand woont er nog steeds 100 geldt. En vreemd genoeg mag je over de Moerdijkbrug (waar bij een stevig briesje een hoog op de pootjes auto niet meer zo denderend ligt) wel 120 km/u en is daar in de omgeving het dichter bevolkt...quote:Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.quote:Op zondag 2 december 2007 11:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoi zoalshetis,
De foto heet 'kttunstall'
Succes,
Groetjes,
veldmuis
De "praktijktests" waar het bleek te werken: VS (nadat diverse staten de max omhoog deden), Denemarken, Oostenrijk, Italië, Nederland (destijds van 100 naar deels 120)...quote:Op zondag 2 december 2007 11:35 schreef TNA het volgende:
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
Als jij tegen dezelfde condities wil werken als de Pool heb jij voorrang, want je spreekt de taal.quote:Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef henkway het volgende:
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
Laat me raden: Je hebt nog geeneens een rijbewijs.quote:Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)itsboetes.html?p=2,2
Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Nog meer flitspalen erbij graag![]()
Mensen met een laag IQ die discriminatie toejuichen zouden ze per direct op moeten sluiten.quote:En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Ja dat heb ik dus ook. Ik woon pal naast de A9, het drukste stuk nog wel. Ik heb totaal geen geluidoverlast. Het enige waar ik hier last van heb is dat ik vaak tijdens de spits 30 minuten kan doen over een stukje van een kilometer.quote:Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
.
Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !quote:Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
Tuurlijk. Het hele kabinet probeert aan alle kanten geld los te peuteren bij mensen, maar uitgerekend bij de grootste melkkoe (de automobilist) zullen ze opeens 550 miljoen euro teruggeven "omdat het zo zielig is".quote:Ruim zeventig procent van alle bekeuringen, die vorig jaar zijn uitgeschreven, is verzonden naar automobilisten die vier tot tien kilometer per uur te hard reden.
De rijksoverheid haalde zo over 2006 in totaal 551 miljoen euro aan uitgedeelde boetes binnen. "En dat bedrag moet volgend jaar van het kabinet nog eens met 90 miljoen euro omhoog!" fulmineert het liberale Kamerlid Paul de Krom. De VVD wil dat de politie bekeuringen voor snelheidsovertredingen op snelwegen lager dan twaalf kilometer per uur voortaan verscheurt.
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!quote:Op zondag 2 december 2007 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat ik naast maar liefst 2 snelwegen heb gewoond en ik hoorde nooit wat... Spoor hoor je wel (weet ik uit mijn tijd in Rotterdam) en laat die nu net naast de A16 liggen. Vooral ook irritant omdat het geen constant geluid is (overigens wen je ook daar erg snel aan).
Dat wist ik niet, maar het verbaast mij dus niet gelet op mijn ervaringen. Overigens, in de binnenstad is de grootste geluidsoverlast afkomstig van bussen (die ook de meeste stank veroorzaken), althans, zo ervaarde ik dat. En vliegtuigen (ook OV!) zullen zonder meer ook lawaaiig zijn, maar goed er is veel meer spoor dan vliegvelden, dus zullen de klachten daarover minder zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
Nou, volgens mij heb ik indertijd de VVD hier ook over gehoord, maar stonden ze alleen. En dat kun je ze niet verwijten.quote:Op zondag 2 december 2007 12:01 schreef Basp1 het volgende:
Toch vreemd dat de VVD er nu mee komt en niet 4 jaar geleden toen men het beleid kon maken.
Hehe, KT Tunstall indeed. Mooie plaatje, niet?quote:Op zondag 2 december 2007 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoi veldmuis bedankt... over. had het graag van de persoon zelf gehoord... over en uit.
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.quote:Op zondag 2 december 2007 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Feit: 80% van de mensen in Nederland die geluidsoverlast ondervinden, hebben last van spoorweglawaai!
Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.
ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Blijkbaar ja, terwijl slechts een minderheid van de bevolking er gebruik van maakt. Maar treinen/bussen rijden dan ook dwars door de stad, snelwegen niet.quote:Op zondag 2 december 2007 12:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geluidsoverlast hoort kennelijk bij het OV.
Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.
ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Ja. Een erg druk spoor zelfs (zowel bij de gemeente waar ik nu werk, als waar ik tot voor kort werkte).quote:Op zondag 2 december 2007 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je dan wel een spoor door die gemeente heen lopen? Dat zou natuurlijk kunnen schelen.
De variabelen veranderen opeens radicaal binnen 3 jaar, je het is goed met je. In mijn optiek is politiek bedrijven vooruit zien, beleid maken. Dat heeft men toen niet gedaan en nu komt men met populistische praatjes om het gepeupel weer terug te krijgen van verdonk en wilders.quote:Op zondag 2 december 2007 12:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien zijn de verschillende variabelen nu anders?!? DUH !
Nu hebben we meer kennis van de materie en zien we dan dan het de verkeerde kant op is gegaan:
Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.quote:Dat de leaserijder (die de auto voor zijn werk nodig heeft) van 22% naar de 25% aan bijtelling gaat.
Vertel me eens meer hiervorer daar heb ik nog niets over gelezen.quote:Dat dit linkse pauper kabinet alternatieve brandstof op een liter prijs van Euro 1,94 positioneerd!
Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.quote:Dat we 60%+ aan belasting betalen per liter benzine
BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebbenquote:Dat de BTW met 1% omhoog gaat naar 20%.
Ow heb ik weer wat gemistquote:Dat slurptax eraan komt
Ja vooral daarom moeten mensen met een uitkering tegenwoordig verplicht aan het werk.quote:dat de graaiers aan de macht zijn en de niet werkende een hand boven het hoofd gehouden wordt
Die heb ik wel, alleen niet bij de hand... Begin vorig jaar nog een paper geschreven over geluidbeleid in het stedelijk gebied, daar kwam ik deze 80% bij tegen.quote:Op zondag 2 december 2007 12:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Want volgens mij klopt dat niet.
De hoeveelheid klachten zegt niet perse iets over de hoeveelheid overlast... zie Schiphol, waar 98% van de klachten van een zeer beperkt groepje mensen klagers komt.quote:ik werk bij/voor een gemeente en doe o.a. geluid, mijn ervaring is dat er meer over wegverkeerslawaai wordt geklaagd dan over spoorweglawaai
Dit is nu precies de pragmatische oplossing waar in Den Haag blijkbaar niemand intelligent genoeg voor is om te bedenken. Zelfs de VVD niet, zoals blijkt.quote:Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.
Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
BTW met 1% omhoog is volgens mij in het kader van 1 europa, dat we allemaal eenzelfde btw hebben
Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!quote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Ik kom net terug van een vakantie en het viel me wel op dat zowel in frankrijk, italie, oostenrijk en duitsland de prijzen voor de brandstoffen bijna allemaal even hoog zijn, met maximaal 10 eurocent verschil per liter maar.
Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 12:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Overigens hier alvast een bron dat juist wegverkeer de voornaamste hinder is:
http://www.milieuennatuur(...)/nl0294-Geluidhinder:-ernstige-hinder.html?i=13-45
Auto , 25.000 euro * 0,03% = 750 euroquote:Op zondag 2 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
.
Ja 3% meer bijtelling. Nou nou poeh poeh voor een auto van de zaak waarmee je prive rijdt. Dan koop je toch gewoon van je riante salaris een auto om je prive kilometers mee te rijden. Dan heb je 1 geen bijtellingen, en 2 draag je ook nog een bij aan de economie door meer te consumeren. Ook als je wel prive er mee wilt rijden maar een zuinige auto zou kopen is de bijtelling ook een stuk minder. Maar nee daarmmee kun je natuurlijk op de hockeyclub niet gezien worden.
.
Nou ik kan me de tijden nog herrineren dat het toch voordelig was om in duitsland te gaan tanken.quote:Op zondag 2 december 2007 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Yep, dit hele continent zuigt z'n inwoners uit op brandstoffen... Weinig nieuws toch?!
Het enige "lichtpuntje" is dat het percentage belasting op benzine is afgenomen dankzij de hoge olieprijs (ondertussen al zo'n 40 eurocent per liter
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.quote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat zal dan toch geen hinder van snelwegen zijn.
Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
Werken tijdens gevangenistijd is vrijwillig. Een soort bezigheidstherapie om mensen in toom te houden. Die 64 cent staat natuurlijk in geen verhouding tot wat ze leveren, maar omdat stil zitten zo dodelijk saai is gaan ze toch maar 'werken'.quote:Op zondag 2 december 2007 10:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat was waar geweest als gevangenen helemaal niets krijgen maar dat is natuurlijk niet het geval. Gevangen krijgen 64 cent per uur.
64 cent per uur komt neer op ongeveer 100,- per maand. De manager gaat dus van 6000,- naar 100,-, een daling van 98,3%. De arbeider gaat van 1160,- naar 100,- in de maand, een daling van 91,4%. Kortom, de manager zit een zwaardere straf uit, zowel absoluut gezien als relatief gezien.
Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:03 schreef Basp1 het volgende:
en wordt onze concurentie positie als continent zijnde alleen maar verbeterd bij een oplopende energie prijs.
Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.quote:Op zondag 2 december 2007 12:51 schreef dazzle123 het volgende:
En daarbij is het de vraag in hoeverre een bijtelling zowiezo redelijk is.
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.quote:Op zondag 2 december 2007 13:11 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Als dat uit dat onderzoek blijkt dan mogen ze het CBS ook wel op doeken. No way dat snelwegen veel geluidoverlast veroorzaken. Nogmaals ik woon hier pal naast de A9 ik heb helemaal nergens last van. Ik durf ook wel te zeggen dat mensen die roepen wel last te hebben gewoon hypogonders zijn.
En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.quote:Op zondag 2 december 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:
Niet 100%, maar die zullen wel een flink aandeel er van hebben. En het balkje bij de spoorwegen is vrij klein.
Maar toch wilt diezelfde europeaan eigenlijk niet zien dat een structureel hogere brandstofprijs op den duur een voordeel met zich mee gaan brengen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is waar. De Europeaan heeft relatief minder last van de stijging van olieprijzen.
Puur gelul!quote:Op zondag 2 december 2007 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
Dan moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat hoger opgeleiden soms wel erg makkelijk met iets weg komen
WTF? Hoe verzin je het?quote:en een moord op een hoger opgeleide of BN'er vaak zwaarder wordt bestraft dan een laagopgeleide.
Leg dat nu eens uit.quote:Ik had/heb het alleen over de boetes. En die zouden inderdaad inkomensafhankelijk of vermogensafhankelijk moeten zijn.
Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?quote:al was het maar omdat de ene een boete/afpakken rijbewijs emotioneel zwaarder op vat dan de ander, maar je kunt het wel zo eerlijk mogelijk maken.
Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.quote:Op zondag 2 december 2007 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is geen vraag. Dat is een feit. Je hebt voordeel van het feit dat je een gratis auto ter beschikking hebt en volgens de systematiek dient dat voordeel te worden belast. Ik meen dat het voordeel te hoog wordt ingeschat, maar dat er een belast voordeel is, staat als een paal boven water.
Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch is dat vreemd. Het spoor lag aan de andere kant van de A20 voor mij uit bezien. De A20 hoorde ik NIET, het spoor in de nacht zeer duidelijk WEL.
En de A20 is niet een rustige snelweg en was indertijd voor zover mij bekend 120 km/u.
Je bent het dus met mij eens...quote:Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef dazzle123 het volgende:
Het principe van de bijtelling is terecht. Maar het moet wel een correctie blijven voor de prive gereden kilometers. Maar het wordt nu weer door politici misbruikt om meer belastinginkomsten te generen. En dan is de redelijkheid dus gewoon weg.
Bizar...quote:Op zondag 2 december 2007 13:22 schreef Wombcat het volgende:
Tja. Ik woon in een wijk precies tussen een snelweg en de spoorlijn in. Het spoor hoor ik niet, de snelweg wel.
Maar als je dan kijkt dat b.v. de brommer overlastveroorzaker no. 1 is... Die rijden (als het goed is) niet op de snelweg. En er zijn natuurlijk veel meer mensen die aan "een" weg wonen dan aan een spoorlijn. wat dat betreft is het net als met het vliegverkeer. Veel lawaai, maar in een beperkt gebied.quote:Je kunt het wel vreemd vinden, maar uit alle onderzoeken (die ik ken) blijkt dat er in Nederland meer geluidgehinderden van wegverkeer zijn dan van spoorwegen.
Dat denk ik dus niet.quote:De verdeling lokaal en snelwegverkeer ken ik niet, maar ik vermoed dat een aanzienlijk deel hinder van snelwegen heeft.
Juist integendeel. Gebleken is dat mensen constante geluidsbronnen weg gaan filteren na verloop van tijd. Zie ook de no. 1 bij het wegverkeer... niet de stroom auto's, nee de brommer die af en toe langs komt.quote:De hinderbeleving is anders. Snelwegen geven een continue ruis, spoorwegen (en ook lokale wegen) geven meer pieken. Iha wordt het laatste als minder irritant ervaren
Dat is niet de reden. Dat is puur politiek. Hetzelfde geldt voor de tram. Een stopafstand van een tram accepteren we alleen van de tram. Relatief vele verkeersdoden zijn gerelateerd aan tramverkeer en met name die stopafstand. Maar doen we daar wat aan? Ben je mal!quote:, reden waarom in de Wet geluidhinder de normen voor spoorweglawaai (en lokaal verkeer) ruimer zijn dan die van snelwegen. (Voorkeursgrenswaarde voor spoorweg 55 dB, voor wegverkeer 48 dB. Voor spoorwegverkeer is een ontheffing mogelijk tot 68 dB, voor lokaal verkeer (max 70 km/u) 63 dB, voor snelwegen 53 dB).
Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
Nee, want je hebt hier OV. Eigen schuld dikke bult. Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt. Zo levensgevaarlijk (en dan waagt iemand het nog te roepen dat 'ja als je crasht maakt 10 km harder echt veel verschil'quote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Puur gelul!
[..]
WTF? Hoe verzin je het?
[..]
Leg dat nu eens uit.
[..]
Dat rijbewijs afnemen is ook zoiets. Dat komt veel harder aan bij iemand die daardoor zijn baan kwijt raakt. Nou is het wel zo dat de rechter daar enigszins rekening mee houdt, maar slechts marginaal. Zouden we dat volgens jou ook in veel grotere mate moeten doen?
Dat lijkt mij duidelijk. En niet te vergeten als je 's nachts een paar auto's in de fik steekt dan krijg je gewoon een aai over de bol. Of wacht nee dan geven we die verveelde jongeren een buurthuis. Want anders zitten ze maar een beetje doelloos op straat rond te hangen.quote:Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
Ik kan met het OV een groot deel van de tijd niet uit hoor. Laat me raden: jij hebt geen auto?quote:
Dus 30 km 1 km/u te hard is rijbewijs kwijt en 1 km 100 km/u te hard niet?quote:Als het aan mij ligt ben je al je rijbewijs kwijt als je 30 km te hard rijdt.
Binnen de bebouwde kom inderdaad vaak wel. Op een snelweg natuurlijk niet. Zeker niet als er om onduidelijke redenen (fijnstof...) maar 80 gereden mag worden.quote:Zo levensgevaarlijk
Jij moet eens minder je onderbuik laten spreken en meer je op feiten richten.quote:Bij dat soort mongolen zou je eigenlijk hun auto in Slotervaart neer moeten gooien en laten toe kijken wat er mee gebeurt.
Zou dat helpen denk je?quote:Op zondag 2 december 2007 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
En uiteraard ook 5 jaar gevangenisstraf als je met 30 km te hard iemand een dwarsleasie bezorgt of dood rijdt.
Jawel, geluid is objectief te meten. Of je er hinder van hebt is subjectief.quote:Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar eens vanaf. Van het idee naar iedere klager geluisterd moet worden want overlast is subjectief.
Er is helemaal niks subjectiefs aan. Geluid kan je gewoon meten.
En daarbij ging het onderzoek wat jij zelf aanhaalde over een enquete die is gehouden door het CBS. Het gaat dus helemaal niet over vastaande feiten maar over ervaringen van de ondervraagden.
Dus misschien moeten we in dit land ook maar eens af van de idee dat als onderzoeksinstituten als het CBS iets roepen het dan ook meteen zo is.
quote:Op zondag 2 december 2007 13:39 schreef DS4 het volgende:
Laat me raden: jij hebt geen auto?
Geluid is niet alleen subjectief... Er is aangetoond dat een niet al te hard geluidsniveau wel leidt tot gewenning, maar dat de effecten ervan (stress, slechtere nachtrust, etc.) niet weggaan.quote:Op zondag 2 december 2007 13:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geluid is subjectief. De een heeft er wel last van bij een bepaald niveau, de ander niet. Er zijn idd mensen die extreem snel last hebben.
Ik geloof best dat jij er geen last van hebt. Ik denk alleen dat er bij jou in de buurt ook mensen zijn die er wel last van hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |