abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54985269
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:02 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat het niet per definitie veiliger wordt door flitsboetes te geven voor mensen die een paar kilometer te hard rijden. Immers, mensen worden gedwongen om steeds op de kilometerteller te kijken hoe hard ze nu rijden.
Als je 120 (123 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag en je krijgt een bekeuring, prima! Als je 103 (106 volgens de meting) rijdt waar je 100 mag, dan is het een onzinbekeuring, dit heeft NIETS met verkeersveiligheid te maken, en is slechts een inkomstenbron voor de overheid. Sterker nog, het is gevaarlijker, omdat je vaak net snelheid maakt om iemand in te halen die 97 rijdt, het is niet wenselijk om dit met exact 100 te laten gebeuren.

Ik geloof ook niet dat mensen bewust harder gaan rijden, de maximumsnelheid blijft gewoon van toepassing, alleen neem je de ergenis weg van de belachelijke boetes voor 4, 5 kilomter te hard. Ik zou overigens 10% overschrijding van de geldende maximumsnelheid als meetpunt nemen, dus als je 50 mag, wordt je geflitst vanaf 56 km per uur. En als je 100 mag dus bij 111 km per uur.
En dat is beter dan voor de 53 kilometer per uur waarvoor ik werd gemeten om 3 uur 's nachts in Amstelveen... echt de reden voor deze bekeuring is mij niet bekend, helemaal lege weg, 4 baans, en niet eens in een woonwijk....
Inder de 100km/uur wordt er 3 kilometer van de gemeten snelheis afgetrokken en boven de 100 km/uur 3%


Ik heb een tijd geleden in een S8 over een dijk met links gras en rechts water gereden. Je hebt daar nergens een referentie in het landschap dat je te hard rijdt. Je moet je wel suf staren op die tink teller anders cuise per definitie veeeeeeeeeel te hard. Cruise control is ook geen optie omdat de rest allemaal wel harder rijden en je op zulke wegen in een S8 op cruise echt in slaap gaat vallen
  zondag 2 december 2007 @ 11:06:21 #52
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985278
Ik ben het een keer eens met de VVD!

Accenten gaan verschuiven dus: niet die mobiele kutcontroles op een vierbaanssnelweg om drie uur 's nachts, wél veel meer alcoholcontroles.
  zondag 2 december 2007 @ 11:08:34 #53
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54985310
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef TNA het volgende:
wél veel meer alcoholcontroles.
Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 2 december 2007 @ 11:10:58 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985330
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs ~O>
Hehe Polderen ftw
pi_54985337
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld op zondagmiddag in de buurt van gooische hockeyclubs
Prima plan, maar niet bij onze clubs.
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
pi_54985338
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:
Ik ben voor inkomensafhankelijke boetes.

Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.

Die boetes hebben gewoon geen zin als het een schijntje is...
Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
pi_54985385
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een populistische onzin. Regels zijn regels. Hiermee laten ze indirect ook zien dat het stiekem wel populisten zijn. Want als het gaat om asielzoekers (en leven en dood) dan zijn ze opeens wel voor strikte handhaving van de wet.
Je hebt hoop ik door dat je zelf ook een beetje aan het hinken bent tussen standpunten? Wat is het nu? Regels zijn regels? Of regels zijn niet heilig? Want je suggereert op zijn minst dat je regels niet heilig vindt als het gaat om asielzoekers? Waarmee je dan net zo draait als de VVD dat volgens jou doet.

Regels=regels klinkt geweldig, maar is het niet. Althans, niet in de absolute variant. We noemen dat rechtspositivisme en het was een van de pijlers onder het nazi-regime. Altijd, maar dan ook altijd, moet je als mens je kop erbij houden en marginaal (!) toetsen of de regel in casu dient te gelden/gehandhaafd dient te worden.

Het is natuurlijk ook van de gekke zoals er wordt gejaagd op de paar km/u te hard boetes. Dat gaat niet om verkeersveiligheid, maar om het geld. En laat het strafrecht nu geen bevoegdheid zijn die de overheid heeft om budgettair in te zetten. Daarmee is dus sprake van détournement de pouvoir. Misbruik van bevoegdheid. En dat is veel meer in strijd met de regels dan die paar km/u te hard. Dus laten we eens de regels op dat punt voorrang geven!

Overigens: bij asielzoekers kan regels=regels niet een zaak van leven en dood zijn zoals jij stelt, immers, de echte vluchtelingen hebben op grond van de regels recht op asiel.
quote:
En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
Prima, maar dan ook celstraffen afhankelijk maken van de impact op de carrière van de dader. Werkloze kan dan voor een eenvoudige diefstal 10 jaar zitten en een CEO een jaar voor een moord. Lijkt je dat wat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:15:29 #58
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_54985389
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef draaijer het volgende:
Doe maar die voetbal apen. Die zuipen veel meer.
Nóg meer?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_54985416
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nóg meer?
Als ik moet rijden, nok ik na 2..
Ze staan regelmatig bij ons op het parkeerterrein?! Dan wandel ik toch vrolijk langs mijn auto
pi_54985429
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:39 schreef MaGNeT het volgende:

Jan gaat iedere ochtend met z'n Opel Corsa naar z'n werk in het Westland om in de kassen te werken. Hij ontvangt netto 1160 euro in de maand en rijdt per ongeluk door rood: 130 euro boete.

Jan Peter B. gaat iedere ochtend met z'n lease-Saab naar z'n werk in in Leiden en is manager.
Hij ontvangt netto 6.000 per maand en rijd per ongeluk door rood: 130 euro boeten.

Voor wie weegt de straf zwaarder?
Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.

Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985436
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:11 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij al minstens 5 jaar geen boete meer gehad want een boete voor foutparkeren is 50 euro. Als je niet wordt weggesleept tenminste want dan kan je een veelvoud daarvan betalen.
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is
  zondag 2 december 2007 @ 11:21:08 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985458
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54985459
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:47 schreef MaGNeT het volgende:

Met een geldboete hoor je diegene te raken zodat deze het de volgende keer niet meer doet.
Als er iets is wat de overheid niet wil dan is het dat we allemaal niet meer te hard rijden. Het liefst hebben ze dat je zodanig te hard rijdt dat ze geregeld een aflaat kunnen sturen, maar dat je daarmee niet de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985470
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Mooi omschreven ha ha
pi_54985475
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen idee voor wie de straf zwaarder weegt. Misschien woont Jan wel samen met een dame die 250.000 euro per jaar binnen haalt en dat lekker op een hoop gooit met Jan en heeft Jan Peter alimentatieverplichtingen en een tweede gezin met 4 kinderen die allemaal mee eten van zijn salaris.

Maar goed: ook voor jou: celstraffen afhankelijk maken van de impact op je carrière?
Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.

Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
pi_54985487
quote:
Op zondag 2 december 2007 09:13 schreef Klopkoek het volgende:

En inkomensafhankelijke boetes maar laat ik dat hier niet te hard roepen
strak plan inderdaad. Mensen met een bovenmodaal inkomen maar 10% van de boete laten betalen aangezien zij de maatschappij draaiende moeten houden, mensen met beneden modaal 150-200% (al naar gelang het inkomen) aangezien ze wel arm moeten bljiven.
  zondag 2 december 2007 @ 11:23:34 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985489
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
  zondag 2 december 2007 @ 11:24:14 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985494
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
voor eenzelfde vergrijp. onvoorstelbaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54985504
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
je kan idd een groot vermogen hebben zonder een groot inkomen. ach ja, mensen die voor inkomens-afhankelijke boetes zijn vinden kraken ook prima en willen graag met niks doen net zo rijk zijn als de mensen die wel werken. mao.
Fout vooroordeel en generalisatie.

Ik vind kraken helemaal niet prima.
pi_54985508
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:17 schreef maartena het volgende:
Is de VVD alweer vergeten dat het destijds Nelie Kroes (toen nog Nelie Smit-Kroes) was die de eerste flitspaal in Nederland installeerde?
Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985523
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
En terecht.
  zondag 2 december 2007 @ 11:26:25 #72
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985528
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
Eens. Die randmongolen die langs scholen scheuren mogen ze van mij hun rijbewijs afpakken. "Te hard" rijden op een rustige A16 midden in de nacht? Whatever. Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
pi_54985534
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:
en vallen er ongetwijfeld minder doden.
3% van de verkeersdoden zijn te wijten aan snelheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985543
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef imbaman het volgende:

[..]

En terecht.
Waarom dan?
pi_54985546
Ik zie trouwens niet zo hoe je boetes inkomensafhankelijk zou moeten maken. Als je al ziet dat 70% van de boetes voor overtredingen tot 10km te hard valt dan praat je dus over boetes die vallen onder de wet mulder. Daarvoor wordt gewoon standaar een acceptgiro gestuurd. Hoe wil je dan in godsnaam gaan uitzoeken hoe hoog iemands inkomen is? Dan komen er weer een hoop ambtenaren bij kan ik je vertellen.
pi_54985554
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom dan?
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
pi_54985563
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt.
Gelul!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:29:52 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985580
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
we willen het nóg een keer uit jouw vingers horen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 december 2007 @ 11:30:11 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985585
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54985601
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Crap !!
Waarom maak je dan niet gewoon wat meer over... Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is. En dus zolang je niet op die positiei zit, kan je er ook niet over oordelen.
pi_54985615
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Te ziek voor woorden
pi_54985620
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef TNA het volgende:
Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54985626
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:33:11 #84
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54985630
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
pi_54985637
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Wist ik niet eens.. Maar goed. Dat is ook het enige stuk waar ik me wel altijd aan de snelheid zal houden +9 wookwijken etc)
pi_54985644
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:35:22 #87
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985654
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Ah, dat valt dan weer mee
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
pi_54985664
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. .
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
pi_54985673
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
pi_54985674
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
Ook, maar de geluidsoverlast speelt een belangrijke rol.
pi_54985677
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Die had ik even gemist...

Waarom ben ik een malloot als ik met 250 km/u over de autobahn ga rijden (en ik naai je bij deze op: ik rij ook nog wel harder dan dat) als de situatie het toe laat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985698
Ik ben nu heel erg voor inkomensafhankelijke boetes!
Zoeen grove overtreding, 20% van je maandinkomen!
Dus ik geef ze 20 euro en dan is het klaar!
pi_54985707
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef henkway het volgende:

de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
Nog afgezien van de vraag of dat klopt... Spee heeft daarvan weer gezegd dat een beetje harder aldaar moet mogen (en lacht vervolgens hard als hij de extra inkomsten weer ziet).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985732
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:

Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985768
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:19 schreef imbaman het volgende:
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is


Hoe oud ben jij nu eigenlijk? 14?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985778
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Misschien is hij onder de 16! Dan wordt het boetebedrag gehalveerd toch?
  zondag 2 december 2007 @ 11:44:10 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54985781
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
censuur :O
pi_54985800
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef imbaman het volgende:

Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.
Het gaat om EXACT hetzelfde, te weten: de straf zou gelijk moeten worden "gevoeld". Dat geldt net zo hard voor een overtreding als voor een misdrijf.
quote:
Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
In Duitsland is er op veel snelwegen geen maximum snelheid. Ook hier maar afschaffen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:46:23 #99
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985818
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
pi_54985841
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef draaijer het volgende:
Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is.
Nee, hij verdient zo veel dat hij boetes onder de 500 euro niet merkt, al krijgt hij ze dagelijks.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')