abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54985554
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom dan?
Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
pi_54985563
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat celstraf voor iedereen in principe even hard aan komt.
Gelul!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:29:52 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985580
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
we willen het nóg een keer uit jouw vingers horen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 december 2007 @ 11:30:11 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54985585
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54985601
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:28 schreef imbaman het volgende:

[..]

Als je even de rest van het topic had gelezen, met name mijn posts.. dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Crap !!
Waarom maak je dan niet gewoon wat meer over... Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is. En dus zolang je niet op die positiei zit, kan je er ook niet over oordelen.
pi_54985615
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:23 schreef TNA het volgende:
In Finland (inkomensafhankelijk) kreeg de zoon van de CEO van Nokia de hoogste verkeersboete ooit
Te ziek voor woorden
pi_54985620
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef TNA het volgende:
Het ergste is dan nog als er 's nachts een snelheidsbeperking geldt voor werkzaamheden terwijl er niemand werkt, waardoor de maximumsnelheid 70 km/h wordt en de boetes i.v.m. met die "werkzaamheden" hoger
Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54985626
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:

Het is gewoon bewezen dat een hogere maximumsnelheid meer brokken met zich mee brengt
Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:33:11 #84
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54985630
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is de flitspaal niet het probleem. Wel de manier van inzetten die gericht is op maximaal resultaat financieel. Flitsen bij een school? Prima, doen! Flitsen midden in de nacht op een rustige A16 waar je om onduidelijke redenen maar 100 mag ipv 120 (op een paar korte stukjes na)? Belachelijk.
De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. Met die ratio zou het juist wel goed zijn om ook de lui die 's nachts 140 rijden aan te pakken. Maar ik geef toe dat ik niet veel verstand heb van de relatie tussen snelheid, drukte en geluidsoverlast, dus ik weet niet of de overheid hier terecht rekening mee houdt.
pi_54985637
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Wist ik niet eens.. Maar goed. Dat is ook het enige stuk waar ik me wel altijd aan de snelheid zal houden +9 wookwijken etc)
pi_54985644
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

Nee zo moet je dat niet zien. Beide zijn hun baan kwijt en beiden hebben dus ook 100% van hun inkomen verloren. Ook dat moet je relatief zien.
De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:35:22 #87
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985654
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Nope. Je krijgt waarvoor je te hard rijdt maar je krijgt alleen extra als er ook daadwerkelijk gewerkt wordt. Enige maanden terug is daar nog een zaak over geweest
Ah, dat valt dan weer mee
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onjuist. Op snelwegen is in de praktijk gebleken dat verhoging van de maximum snelheid vaak een verlaging van het aantal verkeersdoden met zich bracht.

Ook is er onderzocht op de theoretische relatie snelheid/veiligheid op snelwegen en het bleek aldaar dat boven de 130 km/u de veiligheid gelijk bleef met het stijgen van de snelheid.

Reden: als je harder gaat rijden, ga je beter opletten.

Voor B-wegen en zeker binnen de bebouwde kom klopt de relatie snelheid/veiligheid wel, zij het in mindere mate dan wordt gedacht.

De meeste ongevallen zijn en blijven het gevolg van onoplettendheid. Controleren we daarop?
Is inderdaad onzocht in het buitenland (ik Denemarken sowieso geloof ik?), geen maximumsnelheid -> minder doden.
pi_54985664
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:33 schreef Pool het volgende:

[..]

De reden dat de snelheidslimieten nabij steden vaak 100 zijn in plaats van 120, moet je volgens mij zoeken in het beperken van geluidsoverlast. .
Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
pi_54985673
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

De werkloze is b.v. geen baan kwijt (dus wel sneller in de cel?) en met een gevangenisstraf achter de rug kom je als manager veel minder snel weer aan de slag dan als schilder...
Als er veel polen zijn dan komt de schilder niet aan het werk dan de manager
pi_54985674
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:36 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij kijken ze voornamelijk naar het aantal op en af ritten op een bepaald stuk om te bepalen of je 100 of 120 mag.
Ook, maar de geluidsoverlast speelt een belangrijke rol.
pi_54985677
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:34 schreef Klopkoek het volgende:
Juist vanwege de malloten in een Porsche die op Reichsbahn3 250 gaan karren.
Die had ik even gemist...

Waarom ben ik een malloot als ik met 250 km/u over de autobahn ga rijden (en ik naai je bij deze op: ik rij ook nog wel harder dan dat) als de situatie het toe laat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985698
Ik ben nu heel erg voor inkomensafhankelijke boetes!
Zoeen grove overtreding, 20% van je maandinkomen!
Dus ik geef ze 20 euro en dan is het klaar!
pi_54985707
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef henkway het volgende:

de VVD heeft vervolgens de 80km zones gecreëerd
Nog afgezien van de vraag of dat klopt... Spee heeft daarvan weer gezegd dat een beetje harder aldaar moet mogen (en lacht vervolgens hard als hij de extra inkomsten weer ziet).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985732
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:59 schreef imbaman het volgende:

Als ik midden in de stad moet zijn voor een afspraak en ik zoek een parkeerplaats kost mij dit een half uur.
Daarom zet ik mijn auto midden in de stad neer, precies voor het gebouw waar ik zijn moet.
Dit kost me doorgaans 30 euro ofzo.
Als ik was gaan zoeken naar een parkeerplaats en vervolgens lopend naar mijn afspraak zou gaan kost me dat ongeveer 30 minuten. Die 30 euro verdien ik sowieso al in een half uur terug.
Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985768
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:19 schreef imbaman het volgende:
30 of 50 euro..
dat bedoel ik dus, alsof ik daar naar kijk... het heeft niet echt impact als het niet richting de 500 euro komt.
wegslepen heb ik nog nooit meegemaakt, zulke plekken zet ik mijn auto dan ook niet neer, staat altijd een duidelijk bord waar die regeling van toepassing is


Hoe oud ben jij nu eigenlijk? 14?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54985778
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je staat gewoon het verhaal te verzinnen. Anders had je wel geweten dat het meer dan 30 euro kost om fout te parkeren.
Misschien is hij onder de 16! Dan wordt het boetebedrag gehalveerd toch?
  zondag 2 december 2007 @ 11:44:10 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54985781
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:29 schreef Fides het volgende:

[..]

Zoals net gezegd, maar 3% van de ongelukken wordt veroorzaakt door te hard rijden.
Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
censuur :O
pi_54985800
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef imbaman het volgende:

Euh dude?
Dan hebben we het over hele andere overtredingen dan een simpele verkeersboete.
Appels met peren vergelijken.
Het gaat om EXACT hetzelfde, te weten: de straf zou gelijk moeten worden "gevoeld". Dat geldt net zo hard voor een overtreding als voor een misdrijf.
quote:
Bovendien zijn er zat landen die inkomensafhankelijke boetes gebruiken.
En nee, celstraffen zijn daar niet inkomensafhankelijk.
In Duitsland is er op veel snelwegen geen maximum snelheid. Ook hier maar afschaffen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 2 december 2007 @ 11:46:23 #99
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54985818
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja, en 25% door dronken lui!
Geen-voorrang-verlenen, geen richting aangeven, zal ook helpen, en nog veel meer. Ik had het dan ook niet alleen op boetes op snelheid, maar gewoon op alle overtredingen!
En als dronken mensen nou te hard rijden? Het is vooral statistisch gegoochel.
pi_54985841
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef draaijer het volgende:
Blijkbaar verdien je nog steeds zo weinig dat je niet weet wat afdragen is.
Nee, hij verdient zo veel dat hij boetes onder de 500 euro niet merkt, al krijgt hij ze dagelijks.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')