abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:11:12 #1
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_53670293

Vorige delen:
Het Tropisch Aquarium Topic
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 2
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 3
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 4
Het Tropisch Aquarium Topic Deel 5
Het Tropisch Aquarium Topic Deeltje 6
Het tropisch aquarium [Deel 7] Wat een bak!
Het Tropisch Aquarium [Deel 8]
Het tropisch aquarium [Deel 9]
Het Tropisch Aquarium Topique [Deel 10]
Het Tropisch Aquarium Topique [Deel 11]

laatste post vorig topic
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:04 schreef saaw het volgende:
mooi is dat
is het een optie om in 1 van de twee kabines witte watten en in de ander kooltjes te stoppen? of moet ik echt een nieuwe pomp

ik heb deze al een hele tijd en nooit ergens probleme mee gehad trouwens
en weer verder
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:16:37 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53670409
Terugvispost
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:32:38 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53670734
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:16 schreef Klonk het volgende:
Terugvispost
Dat dus

[TK] Aquarium Juwel Rio 125 compleet

Nog steeds te koop
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_53670816
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:56:54 #5
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53671149
Leuk om mee te lezen.
De bak (Rio 125) van mijn ouders heb ik ingericht en onderhouden, maar met name vanwege tijdgebrek heb ik op dit moment geen eigen aquarium.
In de bak van mijn ouders zitten momenteel:
- naar schatting 30 (met name jonge) guppen
- schooltje van vijf roze tetra's
- wat platy's
- 10 japonica's
- 5 oto's
- 5 corydoras julii
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_53672050
Ik ga dit topic ook in de gaten houden, heb hier weinig gekeken de laatste tijd.

even wat recente foto's showen, we kweken de laatste tijd naast discus ook Sturisoma panamense:

Verse eitjes zijn licht gekleurd:

Na een week komen ze uit, dat is hier bezig:

En na 2 maanden zijn ze 5 cm:

Het is echt leuk om de kleintjes te zien veranderen van eitje tot mini-sturi !

Kweken er hier nog meer mensen aparte vissen?
pi_53672439
ziet er leuk uit die kweekvisjes, wel mooi die lange staart / lang achterlichaam:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:23:24 #8
74276 saaw
pi_53672934
oeh wat leuk

enige die ik als kleine heb gehad zijn platy's, maar die waren binnen de kortste keren opgegeten
niet dat ik daar echt mee kan zitten hoor, zo boeiend zijn platty's nou ook weer niet
pi_53674161
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:23 schreef saaw het volgende:
oeh wat leuk

enige die ik als kleine heb gehad zijn platy's, maar die waren binnen de kortste keren opgegeten
niet dat ik daar echt mee kan zitten hoor, zo boeiend zijn platty's nou ook weer niet
Ik heb 1 wit / oranje platy , dat is het mannetje en 2 oranje vrouwtjes. Nergens ook maar iets zwarts te bekennen bij deze 3, maar toch is er een jonkie die het voor elkaar gekregen heeft om er bijna volledig zwart uit te zien qua stippen , met af en toe wat oranje ertussen door dit is ook de enige die het overleefd heeft van de stuk of 100 jonkies die ze al gekregen hebben ofzo. Ik haal ze er niet uit, is weer gratis levend voer voor mijn neons
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:18:53 #10
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_53735089
Hoi hoi,
Ik ben nog steeds aan het inlezen (en sparen ) voor mijn zelfgemaakte aquarium. Nou kwam ik een stuk tegen over de verschillen tussen acrylic en glas. Het acrylic klonk een stuk interessanter. Er stonden echter geen prijzen bij. Heeft iemand ervaring met acrylic? Enig idee waar dat te krijgen is? Mijn aquarium krijgt een inhoud van 350-400 l. dus zit aan redelijk dik glas. Acrylic is wat dat betreft een stuk sterker.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:37:54 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53735453
Ik denk dat een nieuw aquarium (direct van de fabriek) toch stukken goedkoper is dan zelf bouwen.

Heb je al eens aan een aquarium van betonplex gedacht?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:43:41 #12
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_53735555
Klopt, dat weet ik. Maar word een hoek aquarium. Dus met 2 zijden (1 hoek) zichtbaar. En wil dus de maten 90x70x60. Maar ja, das niet echt te vinden. Met deze maten vult hij mooi de hoek op.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:11:00 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53735997
Acrylic is toch gewoon plexiglas?
Krast als de ziekte en wordt hardstikke dof.

Misschien toch maar eens aan betonplex met polyester gaan denken, heb je maar 1 glasplaat nodig als voorruit.
Dan ben je met die maten voor 200,= wel klaar.

Het is dat ik ontzettend goedkoop aan mijn bakje van 130x75x60 kon komen anders was ik deze zomer ook aan de slag gegaan met een houten bak.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:40:24 #14
74276 saaw
pi_53742028
ik heb weer nieuwe visjes
2 kogelvisjes [ik dacht altijd dat dat niet kon in een gezelschapsaquarium maar dit is een vriendelijke soort volgens mijn aquariumwinkelmevrouw]

4 koperzalmen

5 waarvan ik e naam nu alwer kwijt ben. lange dunne visjes, snelzwemmers, blauw met dunne witte streepjes
iemand een idee?

en zakjes carbon om toch nog een poging te doen mijn water weer een normale kleur te krijgen zonder een hele nieuwe pomp aan te hoeven schaffen
pi_53742180
ik heb ook nieuwe "visjes", me garnaaltjes en dwergharnasmeervalletjes, die garnaaltjes jezus die kan je heeeel moeilijk in het water krijgen ze springen als een gek. De dwersharsnasmeervalletjes zijn leuke beestjes, lekker actief en je komt ze overal tegen:)
Top 5 China producten
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:44:07 #16
97745 Thorical
finding a way
pi_53746281
Weet iemand hoe ik watervlooien goed houd?
Ik heb een portie gekocht voor mijn goudvissen maar om nou allles in 1 keer die bak in te gieten lijkt mij geen goed idee.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:12:26 #17
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_53746795
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 01:11 schreef Prowl het volgende:
Acrylic is toch gewoon plexiglas?
Krast als de ziekte en wordt hardstikke dof.

Misschien toch maar eens aan betonplex met polyester gaan denken, heb je maar 1 glasplaat nodig als voorruit.
Dan ben je met die maten voor 200,= wel klaar.

Het is dat ik ontzettend goedkoop aan mijn bakje van 130x75x60 kon komen anders was ik deze zomer ook aan de slag gegaan met een houten bak.

Ik heb 2 voorkanten dus dat zou dan 2x glas en 2x betonplex worden. Ik heb de kosten voor de bak zelf iid ingeschaalt op ongeveer 200 euri. Dit is mijn budget ongeveer.

Bak 200 euro
Filter etc. 150 euro (mogelijk wil ik voor een biologisch filter gaan, dan word het een stukje duurder. Weet iemand of dit op de lange termijn wel voordeliger is? ivm minder vaak verversen filter etc.)
Grond en planten etc. 150 euro
Vissen 150 - 200 euro (wil vooral schooltjes)

Is dat redelijk?
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:45:45 #18
74276 saaw
pi_53774353
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:12 schreef Gianthuust het volgende:

[..]

Ik heb 2 voorkanten dus dat zou dan 2x glas en 2x betonplex worden. Ik heb de kosten voor de bak zelf iid ingeschaalt op ongeveer 200 euri. Dit is mijn budget ongeveer.

Bak 200 euro
Filter etc. 150 euro (mogelijk wil ik voor een biologisch filter gaan, dan word het een stukje duurder. Weet iemand of dit op de lange termijn wel voordeliger is? ivm minder vaak verversen filter etc.)
Grond en planten etc. 150 euro
Vissen 150 - 200 euro (wil vooral schooltjes)

Is dat redelijk?

lijkt me wat ruim
aan grond en planten ben je echt geen 150 euro kwijt volgens mij
en aan visjes al helemaal niet, of je moet er wel heel veel in stoppen

mijn bak ziet er na dag met carbon in de filter al veel beter uit trouwens!
maak snel fototjes

[ Bericht 5% gewijzigd door saaw op 07-10-2007 20:50:53 ]
pi_53800570
Mag een koudwateraquarium ook meedoen?
Of hebben goudvisjeshouders een eigen topic?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_53801103
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:59 schreef Kings het volgende:
Mag een koudwateraquarium ook meedoen?
Of hebben goudvisjeshouders een eigen topic?
als ie in een kom zit mag je je eigen topic lekker maken

anders .. welkom
pi_53802752
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:19 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

als ie in een kom zit mag je je eigen topic lekker maken

anders .. welkom
Nee! Ik heb ze in een mooie grote glazen bak met filtertjes en pompjes en plantjes en frobeltjes enzo en en en...
alleen geen warmteregelaar dus.. !
Ze heten IQ en EQ en als het lukt zal ik morgen even een fotootje maken.
(had nooit verwacht dat ik visjes houden zo leuk zou vinden..!)
pi_53858012
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef saaw het volgende:
ik heb weer nieuwe visjes
2 kogelvisjes [ik dacht altijd dat dat niet kon in een gezelschapsaquarium maar dit is een vriendelijke soort volgens mijn aquariumwinkelmevrouw]
en daarom hecht ik zeer weinig waarde aan de "kennis" van winkelpersoneel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:11:19 #23
74276 saaw
pi_53860467
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en daarom hecht ik zeer weinig waarde aan de "kennis" van winkelpersoneel
true
maar ik heb zat slakjes en ook iedere dag rode muggen larven dus ze blijven tot nu toe braaf van alle andere visjes af
pi_53862030
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:11 schreef saaw het volgende:

[..]

true
maar ik heb zat slakjes en ook iedere dag rode muggen larven dus ze blijven tot nu toe braaf van alle andere visjes af
zolang die genoeg slakjes heeft zal het wel even goedgaan. daarna gaat hij alsnog je andere vissen aanvallen.
rode muggenlarven zorgen er niet voor dat zijn snavel voldoende afslijt (want die blijft groeien), daar heeft hij die harde huisjes van de slakken voor nodig.

je zult als een gek slakken moeten kweken om zijn vraatzucht bij te kunnen houden: dat gaat je niet zomaar lukken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_53868233
Heye ik ben nieuw in dit topic,

Zelf vind ik al een paar leuk om een aquarium te hebben. Nu zit ik er toch aan te denken om er 1 aan te schaffen, maar waar moet je nu opletten en wat is echt het werk er nou aan. vooral het schoonmaak werk

Ik las op de ene site elke week water verversen en andere 1 keer in de maand en natuurlijk is er vast meer.
uit de zoek functie kwam niet zo veel op fok ook op google heb ik veel gezocht en veel informatie gevonden.

Maar nu wil ik eigelijk kort en krachtig weten wat het precies inhoud.
pi_53870550
Wat voor aquarium dacht je zelf aan qua grootte? Ik ben zelf inmiddels een maandje bezig met een aqaurium dus ben nog ook 'newbie' maar ik heb toch al veel dingen geleerd en het is harstikke leuk om wat visjes te hebben.
Top 5 China producten
pi_53870594
ik zoek nog een algenmagneet trouwens, heeft iemand er misschien nog 1 over dan wil ik die best overkopen:)
Top 5 China producten
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:28:46 #28
74276 saaw
pi_53870617
iemand tips om slakken te kweken?
ik heb wel wat slakjes in mn bak maar het lijkt niet heel hard te gaan
is een los bakje om te kweken makkelijk? en zijn er verschillende soorten slakjes? en waar krijg ik die?
ik heb juist altij dmn best gedaan zo min mogelijk slakjes te hebben maar nu heb ik ze ineens nodig
pi_53873348
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef saaw het volgende:
iemand tips om slakken te kweken?
ik heb wel wat slakjes in mn bak maar het lijkt niet heel hard te gaan
is een los bakje om te kweken makkelijk? en zijn er verschillende soorten slakjes? en waar krijg ik die?
ik heb juist altij dmn best gedaan zo min mogelijk slakjes te hebben maar nu heb ik ze ineens nodig
aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.
pi_53873668
me bladeren van me planten beginnen een beetje burinig te worden, wat kan hieraan gedaan worden?
Top 5 China producten
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:26:49 #31
74276 saaw
pi_53875552
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:17 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.
uit mijn dierenwinkelplantjes komen nooit slakjes
pi_53878851
Laat iemand je er wat op sturen in een tictac-doosje (met natte watjes etc), zo ben ik aan mijn appelslakken gekomen...

Edit: Ik heb genoeg poelslakjes dus als je interesse hebt wil ik er best een aantal sturen. Hoef je niks voor te betalen maar ik ga het ook niet betalen . Dus als je mij dan een tictac doosje + gefrankeerde envelop stuurt dan stuur ik het gevulde doosje naar je terug

[ Bericht 65% gewijzigd door Trusten op 12-10-2007 07:54:47 ]
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:15:36 #33
74276 saaw
pi_53879788
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 07:18 schreef Trusten het volgende:
Laat iemand je er wat op sturen in een tictac-doosje (met natte watjes etc), zo ben ik aan mijn appelslakken gekomen...

Edit: Ik heb genoeg poelslakjes dus als je interesse hebt wil ik er best een aantal sturen. Hoef je niks voor te betalen maar ik ga het ook niet betalen . Dus als je mij dan een tictac doosje + gefrankeerde envelop stuurt dan stuur ik het gevulde doosje naar je terug
opzich een tof plan hoe grot worden die poelslakjes ongeveer?
en kweken e een beetje snel?
pi_53880254
zelf had ik dit in gedachten http://dieren.marktplaats(...)mpleet-aquarium.html wat vinden jullie er van>?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:14:45 #35
53851 BoNi
pi_53880839
Voor datzelfde geld (misschien net iets meer) zou ik toch gewoon voor een JUWEL gaan.
Verder zou ik er persoonlijk direct een andere achterwand in zetten.
Wat ben je van plan in die bak te gaan houden?
Schitterend!
pi_53881530
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:14 schreef BoNi het volgende:
Voor datzelfde geld (misschien net iets meer) zou ik toch gewoon voor een JUWEL gaan.
Verder zou ik er persoonlijk direct een andere achterwand in zetten.
Wat ben je van plan in die bak te gaan houden?
Voor 40 kan ik het hele setje ophalen. Zelf wil gezeldschap aquarium gaan houden. Wat voor vissen heb ik nog niet over nagedacht ben nu eigelijk veel aan het informeren wat het beste is.

Kan jij eens een voorbeeld geven wat bijvoordbeeld een goede afmeting is en merk ga je al aan.
pi_53883348
ik heb hier zelf een juwel rekord 60 (zonder meubel) voor 50 euro met binnenfilter, thermostaat, en een kap+tlbalk. dan moet je nog grint / plantjes / decoratie / visjes etc.
Top 5 China producten
pi_53883451
en was zijn daar de afmetingen van ben er nog niet zo bekend mee
pi_53884193
Dit zijn mijn visjes!!
(ze zitten altijd bij elkaar, dus dat is niet moeilijk fotograferen)

pi_53885729
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:20 schreef master_X het volgende:
en was zijn daar de afmetingen van ben er nog niet zo bekend mee
60*30*30

nog een vraagje van mijn kant, op de bladeren zit al dat bruine spul, en op het grint ook, hoe kan je dat het beste schoon krijgen, en komt dit door overmatig voergebruik? ik vind het vrij lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen, kan iemand dit misschien vertellen met bijvoorbeeld een x aantal keren een flessendop, iets in die richting:)?

Ik heb bij me broer in de opslag zo een buis liggen waarmee je het grint zonder batterijen of iets schoon kan maken, is dat geschikt voor dat grint gewoon?

[ Bericht 36% gewijzigd door rene90 op 12-10-2007 15:06:39 ]
Top 5 China producten
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:18:02 #41
53851 BoNi
pi_53892236
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

60*30*30

nog een vraagje van mijn kant, op de bladeren zit al dat bruine spul, en op het grint ook, hoe kan je dat het beste schoon krijgen, en komt dit door overmatig voergebruik? ik vind het vrij lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen, kan iemand dit misschien vertellen met bijvoorbeeld een x aantal keren een flessendop, iets in die richting:)?

Ik heb bij me broer in de opslag zo een buis liggen waarmee je het grint zonder batterijen of iets schoon kan maken, is dat geschikt voor dat grint gewoon?
Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.
Als de bak al langer staat kan het komen door een tekort aan licht, hoe lang belicht je je bak, welke lampen gebruik je, hoe oud zijn deze en gebruik je reflectoren?
Heb je al algeneters in je bak zitten?
Hoe vaak ververs je water, hoeveel en gooi je er dan ook nog bacterien oid bij?
Schitterend!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16:49 #42
97745 Thorical
finding a way
pi_53893565
Dit zijn mijn visjes.
Ik dacht dat ik ook in een juwel 60 heb.
Maar deze heeft de afmetingen van 60x30x40 cm.
Het aquarium heb ik gekocht voor 30¤ met lichtkap en het filtersysteem tetra ex 600 voor 20¤.
Ik ben er blij mee maar zoek nog steeds naar oplossingen qua planten en waterverversingen.
Twee emmers water moet ik in principe vervangen. Het eruithalen is niet zo'n probleem met het hevelpricipe.
Maar om er weer twee netjes in te krijgen dat valt tegen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Thorical op 13-10-2007 21:25:17 (aanvulling) ]
pi_53896254
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:18 schreef BoNi het volgende:

[..]

Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.
Als de bak al langer staat kan het komen door een tekort aan licht, hoe lang belicht je je bak, welke lampen gebruik je, hoe oud zijn deze en gebruik je reflectoren?
Heb je al algeneters in je bak zitten?
Hoe vaak ververs je water, hoeveel en gooi je er dan ook nog bacterien oid bij?
3 weekjes gok ik zo, enne 11.00-23.00 tl balken, en dan staat me raam gewoon open dus komt er ook wel zonlicht binnen. Het is 1 tl balk, en er zit zo'n ronde zilveren soort papier omheen. Heb 3 otocinclus fleixilis (dwergharnasmeervallen) en 5 garnaaltjes....
Ik heb me water nog niet ververst maar komt binnenkort, en dan gooi ik er bacterien bij ja.
Top 5 China producten
pi_53921711
Nou ons aquarium loopt nu al een 2 weekjes ongeveer. We hebben van vrienden van ons ongeveer 25 Black Molly's gekregen. Deze gaan we dus echt niet apart houden als er kleintjes geboren worden. Verder heb ik gister een zoetwater krab erbij gekocht maar die houdt zich nogal stil. Verder 2 algeneters .

[ Bericht 23% gewijzigd door OxygeneFRL op 14-10-2007 11:22:40 ]
pi_53921777
gave krab
ziet er tof uit, word die nog groter ?
pi_53921835
Die krab wordt ongeveer groot als een knaak zei de meneer.
pi_53921858
Het aquarium in all its glory:
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:38:19 #48
74276 saaw
pi_53924904
dat krabbetje
ik wil ook!
pi_53925460
Krabbemans doet alleen weinig
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 08:35:54 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_53941854
ik was jullie helemaal kwijt!

rene90, hoe gaat t met jouw bak? ben even nieuwsgierig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53943472
hey guppyfriend,

ik dacht al waar ben je nou:)

het gaat opzich goed, 1 neon tetra is overleden, degene die door de andere altijd gepest werd, het water heb ik gister ververst 1/3 eruit en nieuw water erbij en het nodige spul weer erbij gedaan. Verder leven alle visjes nog, de antennebaarsjes zitten er inmiddels ook bij en doen het erg goed, kan het een teken zijn dat als ze vaak onder een plantje zitten en daar gaan"trillen" dat ze willen paren of iets?

De garnaaltjes zitten er ook bij en waar ze eerst nog redelijk schuw waren komen ze nog wel steeds wat vaker gewoon langs de voorkant gelopen, laatst hadden 2 er een gevecht was wel leuk om te aanschouwen.

Het enige probleem wat ik heb is de de bodem erg snel vervuild raak ik denk door het voer wat blijft liggen ? En de plantjes krijgen een soort van "draden" en een beetje bruin aan de rand. Deze week ga ik naar de opslag van me broer waar nog een "zuig" ding staat waarmee je dat grint heel goed kan schoonwassen, geen idee hoe het precies heet maar het is er voor gemaakt. En ik zit nog met een klein iets dat ik niet weet hoeveel voer nou geschikt is omdat ze ook vaak voer op de grond laten liggen en dat weer voor rotzooi zorgt.

Ik heb ook een internet shop benaderd voor een steigerbuis aangezien deze miste bij de koop van me aquarium, dus daar hoor ik vandaag nog wat van. Heb voor de tussentijd van de winkel hier waar ik alles heb gekocht een nieuwe pomp gekregen in bruikleen dus dat vind ik wel netjes.
De plantjes doen het verder goed alleen 1 plantje lijkt mee van die "draden" aan te trekken dan de ander, dus misschien ga ik daar een nieuw plantje voor zoeken.

Top 5 China producten
pi_53953026
Vandaag even naar de Hano geweest is dierenspeciaalzaak, ik ben een hoop wijzer geworden en denk dat ik een juwel 54 liter aquaruim koop. Heb ik een spliternieuwe en weet ik dat alles goed is.

Nu maar eens bedenken welke vissen ik er in wil hebben.

maandag 15 oktober 2007 @ 20:18:30 #53
97745 Thorical
finding a way
pi_53953631
rene90 schreef:
quote:
het water heb ik gister ververst 1/3 eruit en nieuw water erbij
Dan haal je toch ook het vuil mee uit de bodem? Ik heb een drinkflesje waar ik de bodem vanaf gehaald heb op m'n hevelslang gemonteerd en haal daarmee het vuil mee van de bodem als ik water ververs.
quote:
Het enige probleem wat ik heb is de de bodem erg snel vervuild raak ik denk door het voer wat blijft liggen ?
Zoveel eten geven dat de vissen het in een minuutje opeten, dat kan ook in meerdere sessies.
quote:
Ik heb ook een internet shop benaderd voor een steigerbuis aangezien deze miste bij de koop van me aquarium,
WTF is een steigerbuis? Ik zie zo'n stalen ding voor me.
pi_53954814
@Thorical,

Heb nog niet een "officiele" hevelbuis, ga deze week naar de opslag van me broer waar zo een goede ligt ook speciaal om het grint schoon te krijgen.

Een steigerbuis is zo'n plastic buisje wat op het juwel 280l pompje zit, zodat het water via het buisje bovenaan de bak weer in komt:D
Top 5 China producten
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 21:44:53 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_53955400
wanner je vissen veel laten liggen moet je zowiezo minder voeren. het is namelijk ook niet goed voor de kwaliteit van je water. wees niet zomaar bang dat je te weinig voert, je voert eerder te veel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53955649
oke top:) ga vanaf nu een stuk minder voeren dan maar, is er niet een soort voederbakje waarin het voer blijft liggen maar waar ze er wel bij kunnen? zodat het niet een rotzooi wordt zeg maar op de bodem maar dat het "overgebleven" voer blijft liggen in een soort opvang bakje?
Top 5 China producten
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:07:25 #57
74276 saaw
pi_54031885
mijn bestand momenteel:
3 x roodkopzalm
2 x congozalm
1 x cordy [andere zijn dodgegaan ]
2 x platty
2 x dwergkogelvis
5 x zebra danio
3 x sumatraan

ga zo wat cordy's erbij halen want anders is ie wel heel alleen, en meteen vragen of ze slakjes hebben
kogelvisjes gaat tot nu toe prima, ze krijgen rode muggen larven en zijn heel leuk
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:36:42 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_54032392
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:55 schreef rene90 het volgende:
oke top:) ga vanaf nu een stuk minder voeren dan maar, is er niet een soort voederbakje waarin het voer blijft liggen maar waar ze er wel bij kunnen? zodat het niet een rotzooi wordt zeg maar op de bodem maar dat het "overgebleven" voer blijft liggen in een soort opvang bakje?
je hebt wel voedingsringen. die kan je ook heel makkelijk zelf maken. je neemt een stukje luchtslang, en daar maak je een circel van, die je met een verloopstukje aan elkaar maakt. dat blijft dan drijven. wanneer je daar je voer ingooid, verdwijnt het niet in het filter voor je vissen erbij kunnen.
wanneer het echter doorweekt raakt zinkt het alsnog naar de bodem, en blijft het daar weer liggen. niet echt een oplossing voor jouw probleem denk ik.
je vissen hebben niet de hele dag voer nodig waar ze altijd bijkunnen. wanneer je ze voert wat ze in ongeveer een minuut opeten, is dat voldoende. meestal staan er ook aanwijzingen op de potjes voer. die kan je ook opvolgen.

overigens, photobucket wil niet meer foto's uploaden voor mij dus heb ik ze even op mn weblog gezet.
pi_54032472
Ik zag gister ook een kogelvis bij de Intratuin maar die dingen jagen op andere dus maar niet gekocht.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:46:10 #60
74276 saaw
pi_54032588
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zag gister ook een kogelvis bij de Intratuin maar die dingen jagen op andere dus maar niet gekocht.
valt mee hoor
ik heb 2 dwergkogelvisjes en ze jagen helemaal niet
eerste dag hebben ze alleen mn cordy's een beetje gepest, maar nu nietmeer
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:21:27 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_54033267
houd ze wel goed in de gaten, want wanneer ze ouder/groter worden kunnen de karakters veranderen
pi_54055116
ik heb ook weer even wat bestelt bij aquaplantsonline,

-een mosmatje voor de garnaaltjes, had ergens gelezen dat de garnaaltjes dat wel fijn vinden,
-speciaal voer voor de garnaaltjes wat ze in de natuur ook zouden eten.
-een luchtpompje
-granulaatvoer + navul, waarmee je met een "klik" kan doseren, leek me wel zo handig voor mezelf. En 7 juwel filterpakketjes, want die dingen ga ik toch nodig hebben.
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:34:35 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_54055209
juwel filter pakketjes heb ik ook bij de dierenwinkel koop ik altijd gewoon de hele voorraad die in het schap ligt. het komt toch wel op.
pi_54056086
ja heb er nu bij bestelt tot ik aan de 50 euro kwam, dan was het gratis verzenden namelijk, en ze kosten 45 cent goedkoper, en dat is op 10 pakjes toch 4,50 dus tja:)
Top 5 China producten
pi_54074299
even een updateje: de garnaaltjes zijn de pijp uit, en 1 zuignapje, denk dat het komt door de bevuilde ondergrond, waar een oplossing voor komt komende vrijdag.

Daarnaast komt er dinsdags een zuurstofpomp in, zou dit veel verschil maken?
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:56:18 #66
74276 saaw
pi_54074626
zuurstof is wel belangrijk ja!

heb 4 baby cordy's erbij
pi_54075346
wat is de volledige naam van cordy's?
was even op google aan het kijken maar kon zo 1 2 3 niks vinden.
Top 5 China producten
pi_54075400
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:34 schreef rene90 het volgende:
wat is de volledige naam van cordy's?
was even op google aan het kijken maar kon zo 1 2 3 niks vinden.
zullen wel corydoras zijn :p cory's dus.
pi_54076349
leuke visjes die cory's, misschien dat ik die met een paar weken erbij ga nemen, aangezien die mooi de bodem kunnen vullen, aangezien ik nu amper meer bodemvisjes heb, we zien met een paar weken wel.

Heb ook dinsdags een mosmatje, iemand ervaring wat vissen daar in het algemeen van vinden?

even een vraagje aan saaw, hoeveel cordy's heb je, misschien fototje? en m/v?
en wil je even vertellen hoe het paren verging enzo, gewoon een kleine samenvatting van jou ervaringen met de cordy's?
Top 5 China producten
pi_54076713
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:24 schreef rene90 het volgende:
leuke visjes die cory's, misschien dat ik die met een paar weken erbij ga nemen, aangezien die mooi de bodem kunnen vullen, aangezien ik nu amper meer bodemvisjes heb, we zien met een paar weken wel.

Heb ook dinsdags een mosmatje, iemand ervaring wat vissen daar in het algemeen van vinden?

en wil je even vertellen hoe het paren verging enzo, gewoon een kleine samenvatting van jou ervaringen met de cordy's?
cory's , geen cordy's
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:59:50 #71
74276 saaw
pi_54076913
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:24 schreef rene90 het volgende:

cory's idd, ik typ het steeds fout

ik heb er 5, geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn. 1 is al wat ouders en net dus 4 hele kleintjes erbij
heb ze niet zelf gekweekt hoor, gewoon gekocht bij de aquariumzaak

foto zal ik zo eens maken
pi_54077150
oke, ben benieuwd naar de foto,
waar zitten ze vooral? wat eten ze? wat hebben ze voor andere bezigheden? (zo zitten 1 van me antennebaarsjes onder de blaadjes, de 2 andere een beetje het grint te doorzoeken)
Top 5 China producten
pi_54077222
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:14 schreef rene90 het volgende:
oke, ben benieuwd naar de foto,
waar zitten ze vooral? wat eten ze? wat hebben ze voor andere bezigheden? (zo zitten 1 van me antennebaarsjes onder de blaadjes, de 2 andere een beetje het grint te doorzoeken)
bij mij zijn ze iig redelijk schuw , maar ik zie ze wel gewoon altijd. Ze zitten overal en nergens en liggen meestal bij elkaar. Hun voornaamste bezigheid is het doorwoelen van zand / grind (let op dat je niet al te groot grind hebt) of gewoon voor pampus liggen. Ze eten hetzelfde als alle andere vissen , maar het moet wel op de bodem liggen. Ook zijn het scholenvissen , dus minimaal 5 stuks bij elkaar.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:25:27 #74
74276 saaw
pi_54077346

sommige foto's zijn wat donker, komt omdat ik de sluitertijd korter heb gemaakt om scherpe foto's van de visjes te krijgen
is nog best moeilijk
foto's van de cory's lukt even niet want ze zitten helemaal achterin

ze zitten bij mij echt overal. ze eten vooral wat er op de grond ligt aan algen en andere rommel. als ik eten in de bak gooi komen ze er iig niet op af
verder zwemmen ze een beetje rond en ze slapen verstopt in de plantjes of bovenop de pomp
pi_54077426
oke bedankt voor de antwoorden en informatie, even aan saaw: wat is dat visje op de 2e/3e foto te zien, in het midden, met een soort zebraprint?

maar 7 neon tetras en 5 cory's gaat niet samen toch?
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:36:16 #76
74276 saaw
pi_54077544
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:28 schreef rene90 het volgende:
oke bedankt voor de antwoorden en informatie, even aan saaw: wat is dat visje op de 2e/3e foto te zien, in het midden, met een soort zebraprint?

maar 7 neon tetras en 5 cory's gaat niet samen toch?
die oranje/zwart gestreepte bedoel je? dat is een sumatraantje, daar heb ik er 3 van [2 van deze en 1 blauwige]

en waarom zouden tetra's niet samengaan met cory's? volgens mij kan dat prima hoor
ik heb zelf geen tatra's maar wel gehad en nooit problemen mee gehad
pi_54077797
2 schooltjes gaan niet samen las ik ergens, daarnaast is het wel weer dat tetra's midden/boven zijn en de cory's bodem, ik heb wel grint geen idee of dat een probleem kan zijn voor cory's?

maar sumatraantjes staan wel agressief bekent toch? dus niet echt aan te raden lijkt me hoewel ze wel mooi zijn.
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:08:14 #78
74276 saaw
pi_54078172
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:49 schreef rene90 het volgende:
2 schooltjes gaan niet samen las ik ergens, daarnaast is het wel weer dat tetra's midden/boven zijn en de cory's bodem, ik heb wel grint geen idee of dat een probleem kan zijn voor cory's?

maar sumatraantjes staan wel agressief bekent toch? dus niet echt aan te raden lijkt me hoewel ze wel mooi zijn.
meerder schooltjes kan prima hoor, moet je alleen wel een groot genoege bak hebben
volgens mij iig

en ik zou niet weten of sumatranen als agressief bekend staan maar ze spelen wel heel veel met elkaar en laten de rest van de visjes gewoon met rust. ik heb niet het idee dat de andere visjes last van ze hebben iig
pi_54078302
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:08 schreef saaw het volgende:

[..]

meerder schooltjes kan prima hoor, moet je alleen wel een groot genoege bak hebben
volgens mij iig

en ik zou niet weten of sumatranen als agressief bekend staan maar ze spelen wel heel veel met elkaar en laten de rest van de visjes gewoon met rust. ik heb niet het idee dat de andere visjes last van ze hebben iig
dat is et em juist , ze moeten bezig zijn met elkaar. Als ze dat niet zijn gaan ze andere vissen lastig vallen. Je moet ze daarom altijd in een school houden. Zijn leuke beestjes idd
pi_54078497
oke, maar een schooltje van 8 heb je dan meteen nodig, dat wordt weer een beetje vol ben ik bang
Top 5 China producten
pi_54079066
ik heb net me aquarium eens goed bestudeert en ik heb nog 2 garnaaltjes, 1 zuignapje, 7 tetras en de 3 antennebaarsjes,

MAAR ik denk dat ik een zwanger antennebaarsje heb, ik heb 2 vrouwtjes, de 1 heeft een dikkere buik dan de ander en is goed roze gekleurd, en in plaats van een bruin sliertje aan de bips is er nu een wit sliertje te zien, of een puntje ervan.

Wie heeft hier een idee over? en is het verstandig dit antennebaarsje nou in de guppenbak te doen waardoor de babyvisjes niet zullen worden opgegeten? hoelang zal dit duren eigenlijk voordat ze er echt uitkomen als het ware?
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:51:42 #82
74276 saaw
pi_54079088
k heb er 3 en die vermaken zich prima met elkaar. misschien doe ik er nog eens een paar bij
ga van de week black molly's halen, die zin toch ook wel heel leuk
dan neem ik er wel meteen 4, gezien het mannetje anders vrouwtje wel heel erg gaat opjagen
pi_54079145
zie bericht boven je saaw, we waren bijna gelijk:p
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:56:32 #84
74276 saaw
pi_54079200
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:50 schreef rene90 het volgende:
ik heb net me aquarium eens goed bestudeert en ik heb nog 2 garnaaltjes, 1 zuignapje, 7 tetras en de 3 antennebaarsjes,

MAAR ik denk dat ik een zwanger antennebaarsje heb, ik heb 2 vrouwtjes, de 1 heeft een dikkere buik dan de ander en is goed roze gekleurd, en in plaats van een bruin sliertje aan de bips is er nu een wit sliertje te zien, of een puntje ervan.

Wie heeft hier een idee over? en is het verstandig dit antennebaarsje nou in de guppenbak te doen waardoor de babyvisjes niet zullen worden opgegeten? hoelang zal dit duren eigenlijk voordat ze er echt uitkomen als het ware?
ik zou het echt niet weten, heb maar 1 keer kleintjes gehad [van platy's] en dat wist ik pas toen ik ze zag rondzwemmen
n een ander bakje zetten is misschien wel slim, en guppen eten inderdaad geen kleintjes op als het goed is

hoe lang het duurt zou ik echt niet weten
pi_54079223
naja het is een guppenbak, dat is een bakje waar je het zwangere vrouwtje inzet, (heeft niet erg veel ruimte) en als ze baart dan vallen de eitjes door een klein filtertje (zoals je in duinrel die trechters hebt) zodat het vrouwtje er niet meer bij kan als het ware.
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:03:36 #86
74276 saaw
pi_54079283
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:58 schreef rene90 het volgende:
naja het is een guppenbak, dat is een bakje waar je het zwangere vrouwtje inzet, (heeft niet erg veel ruimte) en als ze baart dan vallen de eitjes door een klein filtertje (zoals je in duinrel die trechters hebt) zodat het vrouwtje er niet meer bij kan als het ware.
klinkt ideaal, toch?
pi_54079316
jup maar ik vind het zielig om het baarsje hier lang in te houden, en daarom vraag ik me even af of iemand weet hoelang het ongeveer duurt voordat de baby's komen (zal je net zien dat het hele baarsje niet zwanger is:P). Dus vandaar, trouwens ook me 1000e post:D
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:13:08 #88
74276 saaw
pi_54079456
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:06 schreef rene90 het volgende:
jup maar ik vind het zielig om het baarsje hier lang in te houden, en daarom vraag ik me even af of iemand weet hoelang het ongeveer duurt voordat de baby's komen (zal je net zien dat het hele baarsje niet zwanger is:P). Dus vandaar, trouwens ook me 1000e post:D
dat zou ik ook niet weten
even langs de aquariumzaak?
pi_54079492
ik wacht wel even hier af:) denk dat guppyfriend het wel wat, en anders zien we het vanzelf wel, ben morgen vanaf 11.00 thuis de hele dag, dus ik kan het goed in de gaten houden, als ik gepuf hoor dan stop ik haar wel even in de guppenbak:)

mooie site heb je trouwens, waar heb je die mee gemaakt ?
Top 5 China producten
pi_54079564
doe maar niet rene90 , een antennebaarsje legt eitjes en vertonen broedzorg. Sowieso een vis in een guppenbakje doen sowieso niet aan te raden want bijne elke vis gaat dood van de stress al stop je ze in zo'n bakje , behalve dan de gup (daarom is het ook een guppenbakje). Ook denk ik niet dat de eitjes het zullen overleven met neons in de bak. Ook snap ik niet waarom je 3 antennebaarsjes hebt genomen? Een paartje is bijna het maximale in een 60cm bak.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:29:55 #91
74276 saaw
pi_54079839
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
mooie site heb je trouwens, waar heb je die mee gemaakt ?
dankjewel
heb ik gemaakt met notepad
pi_54081710
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:17 schreef broodmonkeh het volgende:
doe maar niet rene90 , een antennebaarsje legt eitjes en vertonen broedzorg. Sowieso een vis in een guppenbakje doen sowieso niet aan te raden want bijne elke vis gaat dood van de stress al stop je ze in zo'n bakje , behalve dan de gup (daarom is het ook een guppenbakje). Ook denk ik niet dat de eitjes het zullen overleven met neons in de bak. Ook snap ik niet waarom je 3 antennebaarsjes hebt genomen? Een paartje is bijna het maximale in een 60cm bak.
dat was geadviseerd bij de winkel en op verschillende sites, dit zodat je geen ruzies krijgt tussen de baarsjes, alles gaat goed en ik ben benieuwd of ik een paar eitjes kan bewaren, en ik zal het baarsje dan niet in de guppenbak doen en maar net kijken hoe het verloopt:)
Top 5 China producten
pi_54088018
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

dat was geadviseerd bij de winkel en op verschillende sites, dit zodat je geen ruzies krijgt tussen de baarsjes, alles gaat goed en ik ben benieuwd of ik een paar eitjes kan bewaren, en ik zal het baarsje dan niet in de guppenbak doen en maar net kijken hoe het verloopt:)
Enige manier is om de antennebaarsjes alleen in het aquarium te hebben. Zitten er andere vissen bij dan worden de eitjes sowieso opgegeten. Ook gaan de eerste nesten bijna altijd fout, ze moeten het immers nog leren. Neon's zijn echte eier rovers.
pi_54088310
hoe zien de eitjes eruit, gewoon witte "eitjes" zoals je ze zou verwachten of opeens parse dingen of iets? En wanneer ik de eitjes zie ga ik ze wel in een apart bakje zetten:)
Top 5 China producten
pi_54088654
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:42 schreef rene90 het volgende:
hoe zien de eitjes eruit, gewoon witte "eitjes" zoals je ze zou verwachten of opeens parse dingen of iets? En wanneer ik de eitjes zie ga ik ze wel in een apart bakje zetten:)
volgens mij gewoon wit. En de ouders vertonen broedzorg dus zitten er de hele tijd bij en verdedigen ze (als het goed is). Waar wil je ze gaan laten als ze eruit zijn? Je moet een goeie zuurstofvoorziening hebben en zonodig de beschimmelde eitjes eruit halen. Je kan het proberen om ze eruit te halen , want die beesten leggen toch om de 2 weken eitjes ofzo. Denk alleen dat je ook nu zeer weinig kans hebt dat er wat overleeft. De enige goeie manier is een speciaalbak inrichten voor de antennebaarsjes.
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:05:07 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_54088774
antennebaarsjes leggen inderdaad eitjes, en zorgen daar ook voor. zoals broodmonkeh al zei. ik ben zelf ook geen voorstander van die 'legbakjes'.
in een apart bakje zetten heeft meestal geen zin, want de vissen, maar ook de eitjes, houden van goed water.

voorbeeldje van nestje

eitjes zijn leuk, maar de eerste nestjes mislukken inderdaad vaak, en anders worden ze opgegeten.
is op zich ook geen ramp, want bedenk maar eens wat je moet met 100-en jonge visjes

ik zou alles gewoon zo laten als het is, en het natuurlijke gedrag van je vissen bekijken ik zou in ieder geval niet onnodig de bak gaan verstoren. het is al ontzettend leuk om de ouders met het nest in de week te zien
pi_54089037
oke:) ik wacht het even af, ik heb al een vermoeden op welke plek het gaat worden, op het rotsje, lopen er erg tegenaan te schuren en te doen. Maar het is een bakje wat in je normale aquarium gaat dus het water is hetzelfde:D
Top 5 China producten
pi_54089148
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Krabbemans doet alleen weinig
Hartstikke cool krabje!

Twee vraagjes:

Ik had ooit ook twee van die algeneters, maar de een joeg de ander voortdurend na en ik hoorde later dat ze territoriaal waren (60 liter bak). Hoe zit dat?

En dat krabje, kan dat geen vissen aanvallen? Heb je daar naar gevraagd? Geen waarschuwingen voor gekregen?
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:44:43 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_54089707
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:16 schreef rene90 het volgende:
oke:) ik wacht het even af, ik heb al een vermoeden op welke plek het gaat worden, op het rotsje, lopen er erg tegenaan te schuren en te doen. Maar het is een bakje wat in je normale aquarium gaat dus het water is hetzelfde:D
oke. ja, je kan proberen je eitjes daarin te doen. maar aangezien antennebaarsjes normaal gezien het nest ook verzorgen, denk ik niet dat het veel kans van slagen zal hebben. de ouders kunnen er dan immers niet meer bij
ik ben benieuwd wat ze gaan doen
pi_54090393
ik wacht even af of er nog eitjes gaan komen en binnen welke periode, maar ik wil niet de "natuur verstoren" om het zo maar even te noemen, gewoon afwachten of de eitjes het overleven met de neon tetras eromheen (denk het niet)
Top 5 China producten
pi_54090477
Hey leuk, een aquarium topic . Ik heb ook al jaaaren een aquarium staan. Ik had t even een beetje laten verslonsen... maar ben weer met veel enthousiasme begonnen.

Nog even geduld...de planten moeten nog goed aanslaan. (80x40x30 btw)

Hier mn visjes. Een Labeo Bicolor (riskant, weet ik.. maar is heel verdraagzaam) ~15 zwarte neons (en een roodkopzalmpje die zich ook een zwarte neon voelt ), 8 cory's schwartzi.
En een L-nummer. Weet iemand welke t is/ hoe groot ie kan worden?
pi_54090766
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey leuk, een aquarium topic . Ik heb ook al jaaaren een aquarium staan. Ik had t even een beetje laten verslonsen... maar ben weer met veel enthousiasme begonnen.

[ afbeelding ]
Nog even geduld...de planten moeten nog goed aanslaan. (80x40x30 btw)

[ afbeelding ]
Hier mn visjes. Een Labeo Bicolor (riskant, weet ik.. maar is heel verdraagzaam) ~15 zwarte neons (en een roodkopzalmpje die zich ook een zwarte neon voelt ), 8 cory's schwartzi.
En een L-nummer. Weet iemand welke t is/ hoe groot ie kan worden?
ik heb ook een vuurstaart die van mij is ook heel verdraagzaam , alleen tijdens etenstijd jaagt ie wel is wat op. Die L-nummer is volgens mij een ancistrus gold, maar dan een mannetje (te zien aan die hoorntjes). Verder mooie bak , die javavaren op hout heb ik ook, alleen moeten kortwieken omdat ie op een gegeven moment net zo groot als m'n bak was geworden haha.

Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 16:10:34 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_54091267
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:20 schreef rene90 het volgende:
ik wacht even af of er nog eitjes gaan komen en binnen welke periode, maar ik wil niet de "natuur verstoren" om het zo maar even te noemen, gewoon afwachten of de eitjes het overleven met de neon tetras eromheen (denk het niet)
goed zo
en anders kan je het altijd een volgende keer proberen. het is leuk om ze voor het eerst bezig te zien. en als ze eenmaal de smaak te pakken hebben
pi_54092451
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:39 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

ik heb ook een vuurstaart die van mij is ook heel verdraagzaam , alleen tijdens etenstijd jaagt ie wel is wat op. Die L-nummer is volgens mij een ancistrus gold, maar dan een mannetje (te zien aan die hoorntjes). Verder mooie bak , die javavaren op hout heb ik ook, alleen moeten kortwieken omdat ie op een gegeven moment net zo groot als m'n bak was geworden haha.

[ afbeelding ]
Ja dat heb ik ook, met voeren is ie erg onrustig. Maar de corys of ancistrus negeert ie altijd, hij wil wel eens uithalen naar de roodkopzalm of tetra, alleen die krijgt ie toch nooit te pakken .
Maar goed te weten dat t ancistus gold is (L144), ik vermoedde stiekem al dat dat em was. Wordt dus max 11 cm... Kan net.
Hijs btw erg leuk, en totaal niet schuw. Alleen hij is zo lelijk
pi_54092469
hij is redelijk lelijk ja:p
Top 5 China producten
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 17:53:26 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_54092925
anci mannetjes zijn niet de aantrekkelijkste nee maar wel lief.
het mooiste vind ik Hypostomus Plecostomus, maar die worden met gemak 40cm... later als ik groot ben, en ik een 400L bak heb, komt die er wel
pi_54093201
zo een Hypostomus Plecostomus had je in de dierenwinkel hier liggen/zwemmen/zuigen net hoe je het wilt noemen
Top 5 China producten
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 18:18:39 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_54093419
ze worden vaak ook zo aan iedereen verkocht. helaas... maar ze worden echt heel snel groot (en mooooi, maar goed, dat is pas voor als ik echt een grote bak kwijt kan)
pi_54093671
gister het aquarium bij mij schoonouders schoon gemaakt leuk om allemaal te doen en kwammen we 2 hele rare vissen tegen ze noemde het wildvang de 1 zat in een boomstronk echt een dikke vetklep was het kwam er maar net uit. Die ander zat in een klein huisje ook helemaal vast. zal even kijken of ik er wat foto`s van kan maken zijn echt grote vissen wel mooie vissen
pi_54093719
Mogen schildpadden ook?
pi_54093730
lijkt heel veel hierop maar heeft meer de vorm van een haring

pi_54094471
die zaten klem ergens in?
Top 5 China producten
pi_54095999
foto's!:
ze beginnen echt dat rotsje (mannetje+vrouwtje) te beschermen en een beetj een terretorium af te bakenen, hier een redelijk goed gelukte foto.

Top 5 China producten
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 20:48:43 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_54096238
mooie foto! leuk slakje ook
pi_54096782
jups heb meerdere van die kleine slakjes, ach wat doe je eraan.

Nog een klein vraagje, op de steen begint toch wel algenvorming plaats te vinden, wat is hier tegen te oden of is het geen probleem om dat lekker ze gang te laten gaan?
Top 5 China producten
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 21:52:51 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_54097271
die algjes zou ik niks aan doen. mocht het uit de hand lopen, kan je altijd tijdens een grote schoonmaak die steen eruitpakken en even afborstelen. met een borstel die niet in aanraking is geweest met schoonmaakmiddelen uiteraard
pi_54108700
en we hebben eitjes:D

ze zitten in een plantje, en de neon tetra's hebben er (voorlopig) nog niks mee gedaan, het lijkt een soort miniatuur kikkerdril. We wachten af:) en ik laat ze lekker zitten. Heb het geprobeerd te fotograferen maar dat wilde niet echt.
Top 5 China producten
pi_54110380
Gefeliciteerd
Ga je ze niet apart zetten? Misschien vallen de eitjes nu niet zo op... maar als de visjes straks rond zwemmen zijn ze zo weg vrees ik.
pi_54112473
het is het 1e nestje, dus maar even afwachten
Top 5 China producten
pi_54114649
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:15 schreef rene90 het volgende:
het is het 1e nestje, dus maar even afwachten
Ja ze leggen toch om de 2 weken dacht ik eitjes. Zat kansen dus om het een keer te proberen
  Moderator dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:32:59 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_54116428
nu ze eenmaal leggen gewoon lekker kijken wat ze doen.
zie dit vooral als een compliment aan jezelf. dit wil zeggen dat je water en aquarium goed in orde is!
pi_54119201
Mooi, morgen komt me zuurstofpompje, en nieuwe plantjes en voedsel:)
Top 5 China producten
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:35:38 #123
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_54144624
Ik wil mijn aquarium verkopen, maar waar kan ik dat heb beste neerzetten, hier (of in F&F) of in Vraag en aanbod?
pi_54145140
@voskat
in vraag en aanbod:)

hier kan je natuurlijk even een linkje verwijzen naar je onderwerp in vraag en aanbod, geen idee of dat mag alleen het zou wel schelen denk ik aangezien hier aquariumliefhebbers komen.

@de rest
heb vandaag me spul allemaal binnen gekregen, het zuurstofpompje heeft een heel mooi effect door het ledlichtje wat erin zit ,ga ik nog een foto van maken. Verder nieuw voer, hebben ze wel opgegeten alleen niet het voer wat op de steen bleef liggen, ach ze zijn een beetje kieskeurig. Het nieuwe plantje en het mosmatje zijn wel grappig, even afwachten wat ze met het mosmatje gaaan doen maar dat gaan we nog wel zien.
Top 5 China producten
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:06:40 #125
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_54145470
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:53 schreef rene90 het volgende:
@voskat
in vraag en aanbod:)

hier kan je natuurlijk even een linkje verwijzen naar je onderwerp in vraag en aanbod, geen idee of dat mag alleen het zou wel schelen denk ik aangezien hier aquariumliefhebbers komen.
Precies, dat dacht ik ook zo, maar er komt nu dus 1 in V&A
pi_54157784
Op 1 of anders manier zijn de wildvang uit het aquarium gesprongen hoe weet we echt niet mijn schoonmama kwam thuis en vond ze op de grond.... jammer waar mooie vissen heb helaas geen foto`s ...
pi_54158505
heb je geen kap?
Top 5 China producten
pi_54159066
ey rene hoe gaat et met de eitjes?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:33:06 #129
74276 saaw
pi_54160812
ik heb 2 calisa lalia's gekocht gister [mannetje en vrouwjte]

ze zijn zo mooi
pi_54161800
voor zover ik kan zien zitten er nog een aantal, maar het plantje trekt vuil aan ofzo lijkt wel, ik ga het plantje wat helemaal op de voorgrond zit er uithalen die komt helemaal onder de rotzooi te zitten al heel snel. Voorderest zit er in een ander plantje een soort bruine pluk met kleine pitjes erin lijkt wel, iemand bekent met dat probleem?
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 18:11:50 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_54164054
hoe lang met je mopani hout eigenlijk koken??
ik vind overal wel dat je t even 'af moet koken', maar hoe lang is dat precies?
pi_54164159
doe 10 minuutjes max, dan zijn sowieso de bacterien allemaal dood en is het "spul" ook allemaal losgeweekt:)

heb ik hier ook met me steen en decoratiedingetje gedaan:)
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 18:48:18 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_54164936
nou, dat komt morgen allemaal wel dan hoor

nieuw visje

zoals je ziet heeft ie heel wat werk te doen, hahaha
pi_54165866
een dwergharnasmeervalletje?:D

dat bruine waar ik het over had is de bruine alg hoorde ik net, nou maandag heb ik me "zuig apparatuur" zodat me aquarium lekker een goede schoonmaakbeurt kan krijgen.
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 19:34:43 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_54166039
het is een ancistrus, maar hij is nog heel klein

hij heeft héle kleine stekeltjes, dus ik neem aan dat t een mannetje is. die zijn niet zo knap, maar goed, ik vind m nu al zo leuk en lief
pi_54166131
whaha oke zie ter leuk uit ja,
Top 5 China producten
pi_54166245
Uh ok..ons aquarium is een stuk schoner. We hebben trouwens een kikker erbij gedaan. Daar is speciale voeding voor namelijk diepvries blokjes van stukjes insecten. Alleen alle vissen het eten op. Misschien toch maar zio'n opvang bakje halen zodat alleen hij dat kan eten.
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 19:47:53 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_54166316
mijn aquarium heeft idd veel algen. ach ja. ik vind het eigenlijk ook wel mooi zo. en vissie heeft lekker veel te doen zo
pi_54166402
maar heb je ook bruine alg in je plantjes? heb ik wel last van namelijk
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 19:58:14 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_54166510
nee, ik heb alleen maar groene algen?
pi_54166842
Ik heb een vraagje!

Ik heb een juwel bak met een schildpad en een zwarte moby vis. nu is het zo dat er een heel klein visje plotseling is opgedoken!

Wat moet ik met een baby-visje? ik heb hem al in een seperaat bakje tussen de schuildpad en de vis gedaan en geef hem soms wat tropisch vissenvoer. is er nog iets waar ik op moet letten??
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 20:28:44 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_54167182
ik neem aan dat je een zwarte molly bedoeld? Black Molly?
hoe lang heb je die Black Molly al? het is namelijk zo dat Black Molly's levendbarend zijn en dus zwanger worden. echter, van één keer sex kunnen ze wel 3 keer zwanger worden, ze bewaren het sperma. het kan zijn dat je Black Molly dus nog sperma had (vanuit de winkel wellicht) en dat ze nu bevallen is. misschien is dit visje de enige overlevende van de worp.

je kan m tijdelijk in een apart bakje houden, en wanneer hij groot genoeg is, bij de vis en de schildpad in doen. verder is er weinig wat je kan/hoeft te doen. een beetje voer geven kan geen kwaad natuurlijk, maar hij moet t ook wel opeten.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:32:20 #143
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54167246
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Guppyfriend het volgende:
het is een ancistrus, maar hij is nog heel klein

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

hij heeft héle kleine stekeltjes, dus ik neem aan dat t een mannetje is. die zijn niet zo knap, maar goed, ik vind m nu al zo leuk en lief
Waarom zwemt daar een karper?

Ik vind het niveau van het topic aardig omlaag gaan
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 21:20:51 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_54168390
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:32 schreef Prowl het volgende:

[..]

Waarom zwemt daar een karper?

Ik vind het niveau van het topic aardig omlaag gaan
daar zwemt inderdaad een karper ja.

dat is een jonge koi karper, die deze winter overwintert in mijn aquarium omdat de andere vissen in de vijver nog te groot voor hem zijn. deze vis heb ik al vanaf eitje, dus als je even de moeite had genomen om dit topic te volgen had je dit geweten.

ik zie niet in wat dat met het niveau van het topic te maken heeft?
pi_54172545
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
ik neem aan dat je een zwarte molly bedoeld? Black Molly?
hoe lang heb je die Black Molly al? het is namelijk zo dat Black Molly's levendbarend zijn en dus zwanger worden. echter, van één keer sex kunnen ze wel 3 keer zwanger worden, ze bewaren het sperma. het kan zijn dat je Black Molly dus nog sperma had (vanuit de winkel wellicht) en dat ze nu bevallen is. misschien is dit visje de enige overlevende van de worp.

je kan m tijdelijk in een apart bakje houden, en wanneer hij groot genoeg is, bij de vis en de schildpad in doen. verder is er weinig wat je kan/hoeft te doen. een beetje voer geven kan geen kwaad natuurlijk, maar hij moet t ook wel opeten.
jah, het is een blackie. maar thnx. hij eet het voedsel, dus nu maar afwachten... ik heb die vis nu een kleine 3 a 4 maanden in de bak van mijn schildpad.

ik keek wel erg vreemd op toen ik hem zag.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:00:16 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_54175550
ze kunnen rond die tijd nog steeds een restje sperma gehad hebben, dus het is mogelijk
gefeliciteerd!
pi_54176524
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:41 schreef rene90 het volgende:
heb je geen kap?
Ja die is zeker aanwezig blijkt er een klein gaatje in de linkerhoek te zitten boven de filter dat is de enige mogelijkheid dat ze daar eruit zijn gegaan maar toch heel apart.
pi_54186517
@Guppyfriend

Dat ziet er toch niet zo fris en gezond uit eerlijk gezegd .

Dat wordt in ieder geval meer water verversen, zo'n ancistrus erbij om de algen op te ruimen gaat niet werken. Dan kan je er wel 30 in gooien, maar dan nog lost dat niks op. Symtoom bestrijding is dat.

Gewoon meer verversen, en misschien voer je ook wat te veel.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:13:37 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_54188518
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 18:31 schreef BlackFrancis het volgende:
@Guppyfriend

Dat ziet er toch niet zo fris en gezond uit eerlijk gezegd .

Dat wordt in ieder geval meer water verversen, zo'n ancistrus erbij om de algen op te ruimen gaat niet werken. Dan kan je er wel 30 in gooien, maar dan nog lost dat niks op. Symtoom bestrijding is dat.

Gewoon meer verversen, en misschien voer je ook wat te veel.
ik voer om de dag en ververs elke week 1/3 liter van mijn water.

de grote hoeveelheid algen komt doordat mijn aquarium een aantal uren van de dag zonlicht vangt. door mijn kleine kamer en grote raam is er geen andere plek waar de bak kan staan. ik kan me er niet aan storen. zeker niet omdat mijn waterwaarden, die elke maand getest worden, altijd in orde zijn. ik heb geen zin om elke week die bak op zijn kop te moeten zetten (lees: rust verstoren) omdat ik de algen van de ruit moet hebben.

ik heb die ancistrus dan ook omdat ik het een mooie vis vind, en niet omdat ie de algen op moet ruimen.

als laatste, je ziet natuurlijk een macro opname van een hoekje van mijn bak. wanneer je de bak over zijn geheel ziet valt het echt reuze mee.

maar toch bedankt voor je bezorgdheid
pi_54190434
Hmm, ik gebruik een blauwe spons aan een soort stok om die algen weg te halen. hoef je geen water eruit te halen en ook geen onrust te maken.
pi_54191321
blessed, kan je die ook gebruiken om de rode wier en algen en sliertjes in de planten mee weg te halen, zo ja wil je eens een fototje maken?
Top 5 China producten
pi_54195670
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik voer om de dag en ververs elke week 1/3 liter van mijn water.

de grote hoeveelheid algen komt doordat mijn aquarium een aantal uren van de dag zonlicht vangt. door mijn kleine kamer en grote raam is er geen andere plek waar de bak kan staan. ik kan me er niet aan storen. zeker niet omdat mijn waterwaarden, die elke maand getest worden, altijd in orde zijn. ik heb geen zin om elke week die bak op zijn kop te moeten zetten (lees: rust verstoren) omdat ik de algen van de ruit moet hebben.

ik heb die ancistrus dan ook omdat ik het een mooie vis vind, en niet omdat ie de algen op moet ruimen.

als laatste, je ziet natuurlijk een macro opname van een hoekje van mijn bak. wanneer je de bak over zijn geheel ziet valt het echt reuze mee.

maar toch bedankt voor je bezorgdheid
Keej, ja balen als de zon erop staat. En natuurlijk groot gelijk natuurlijk, die beesten zijn heel leuk.
pi_54196965
Garnalen eten toch ook algen ?
pi_54196991
ja:)
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:11:12 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_54197190
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:55 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Keej, ja balen als de zon erop staat. En natuurlijk groot gelijk natuurlijk, die beesten zijn heel leuk.
en ik heb natuurlijk wel een magneetje waarmee ik de ruit schoon kan houden. de ruit is dan ook school, alleen komt ie niet zo makkelijk in de hoekjes en laat die vis daar nu net zitten op de foto
pi_54200178
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 09:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

en ik heb natuurlijk wel een magneetje waarmee ik de ruit schoon kan houden. de ruit is dan ook school, alleen komt ie niet zo makkelijk in de hoekjes en laat die vis daar nu net zitten op de foto
Probeer je chippas eens, werkt veel beter.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:40:56 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_54200519
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:19 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Probeer je chippas eens, werkt veel beter.
net geprobeerd, wat werkt dat goed!!
ik ben altijd zo bang krassen te maken, maar dit voelt erg veilig! goede tip!
pi_54201936
Is die pas toch nog ergens goed voor hé
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 11:38:12 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_54219177
inderdaad! ik gebruik m anders nooit, hahaha

hier nog een foto van vķķr de schoonmaak van de voorruit,
alle 6 de Cory's tegelijk op de foto
pi_54219329
Mijn aanwinsten:

We hebben ook 2 slangevisjes erbij maar die krijg ik niet op de foto. En de kikker laat zich niet veel zien
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:04:06 #161
80089 kres
Komt goed...
pi_54227632
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.

Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....

P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_54228486
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.

Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....

P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
Ik wist niet dat je ook tuiniererenderivierkreefjes had
pi_54228867
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn aanwinsten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

We hebben ook 2 slangevisjes erbij maar die krijg ik niet op de foto. En de kikker laat zich niet veel zien
ziet er goed uit allemaal , heb je ook een totaaloverzicht van je bak?
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 19:15:00 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_54228966
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:

zet hier maar eens een foto neer, misschien weten we t
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:42:50 #165
80089 kres
Komt goed...
pi_54229488
Dit is hem dan......

Een is zwart met witte vlekken en die op de foto is wit met zwarte vlekken

Iemand een idee of een naam...

Thanks
pi_54229528
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
pi_54229886
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:44 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
ziet er eerlijk gezegd meer uit als een platy!
pi_54230180
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang...... mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:31:33 #169
80089 kres
Komt goed...
pi_54230370
ik heb net ff op google gezocht en idd zag ik een plaatje voorbijkomen van een dalamtier molly..

http://www.fishlore.com/YourTanks/kl-dalmation-molly.jpg
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:34:18 #170
80089 kres
Komt goed...
pi_54230402
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef Broertie het volgende:
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang...... mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
pi_54230459
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:34 schreef kres het volgende:

[..]

Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
Dat zou wel kunnen, maar wat heb ik eraan als ik straks met tientallen garnalen zit die mijn bak overbevolken? Op deze manier krijg ik wel nieuw "bloed" ( ze worden niet allemaal opgegeten........) Bovendien is het altijd leuk om jong grut te zien, betekend toch dat je een goede omgeving voor ze hebt, anders krijgen ze geen jongen
Hierbij trouwens nog een linkje voor elke aquarioot, als dat niet mag, mag een mod hem rustig verwijderen..... http://www.vivariumbeurs.com/

[ Bericht 12% gewijzigd door Broertie op 28-10-2007 20:56:27 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:49:23 #172
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54230710
Ik heb een bak leeg moeten halen bij een kennis maar ik heb niks aan de vissen

Voor een klein prijsje mogen ze weg (TEAB!) en het liefst zo snel mogelijk.

6x Melanochromis Johanni
2x Labidochromis Caruleus
3x onbekende Malawi/Tanganyika Cichliden
3x Plecostomus Algeneter (15cm 25cm 30cm )
1x Botia macracantha
1x Botia striata
1x kersebuik

De vissen hoeven niet allemaal in 1x gekocht te worden, een kleiner aantal kan ook.

Eventueel te ruilen tegen zuid amerikaanse vissen

PM bij interesse.
pi_54232752
en waar?

Edit: zit niks tussen voor mij, worden allemaal te groot
Top 5 China producten
pi_54232970
Ik moet zeggen dat er idd veel bladeren boven drijven de laatste tijd maar we zijn nu aan de diepvries voer dus hopelijk dat hij nu normaal doet!
11 Neon tetra
17 Black Molly's
6 van die oranje(geen idee hoe en wat)
5 van die zwart witte grondwroeters
3 algeneters
1 krab
2 slangenvisjes
1 kikker

We wachten eerst nog effe met meer dingen totdat er wat Black Molly's doodgaan of worden opgegeten. En desnoods halen we er gewoon een paar uit. 17 is beetje te veel van het goeie.

[ Bericht 22% gewijzigd door OxygeneFRL op 28-10-2007 22:40:37 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:39:36 #175
80089 kres
Komt goed...
pi_54233225
hoop dat het goedkomt. Misschien zjin krabben net ff anders.. Met die kreeft van mij was het echt niet meer leuk. Als hij dat echt deed dan had je dat wel moeten merken. Hier en daar een los blaadje is niets om je zorgen over te maken....
pi_54243078
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
Top 5 China producten
pi_54243224
en nog een klein vraagje, ik heb dus wel eens last van half rottend afval, ontlasting van de vissen, voer wat niet gegeten is etc, welke beestjes ruimen dat echt op? ik las iets van een zoetwatermossel?
Top 5 China producten
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 14:11:01 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_54243984
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
wanneer het voer te groot is:

ik voer wel eens watervlooien, in de zomer. dat is grappig om te zien, en de vissen vinden het inderdaad leuk. de prijzen verschillen erg, ik zou morgen eens rondkijken als ik jou was.
tubiflex heb ik geen ervaring mee, iig niet met de levende variant.
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:30:44 #179
80089 kres
Komt goed...
pi_54248627
zakje tubifex kost dacht ik 1 of 2 euro.... Voer mijn visjes daar mee van tijd tot tijd... Vinden ze lekker....

Ik zou de bodem wel degelijk schoon gaan maken. Ald het overgebleven spul gaat rotten en verteeren en dat komt je waterkwaliteit niet echt ten goede.. Gewoon ff zuigen en dan je bak meteen bijvullen. Zo heb je hem schoon en een waterverversing erbij....

Weet iemand wat te vertelen over de verzorging van pas geboren Dalmatier mollys.. Had al een vermoeden dat er een zwanger was. Dus in een kweekbakje gezet en idd... vanochtend wakker kijk meteen in de bak en op de boden van het bakje kleine visjes. (wist trouwens niet dat ze levend werden geboren)

Wat is het beste manier om ze beetje te verzorgen en het ze beetje naar hun zin te maken...

Bedankt
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 18:33:39 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_54248679
hier nog één, maar daar staan ze helaas niet alle 5 op
pi_54249511
Bedankt voor de informatie,

@guppyfriend: is wel grappig was al opzoek naar zo een vijzeltje, maar het zit zo: de keuken wordt verbouwd dus alles zit nu in bananendozen dus niet te vinden, maar ik heb nog genoeg ander voer.
Maar watervlooien door wie worden die vlooien gegeten?

@Kres:de bodem is nu schoon heb vandaag een grote schoonmaak gehouden en geprobeerd te hevelen, moet alleen nog even een goede slang vinden (ga ik morgen even voor kijken). Heb nu een voederring dus het zal vanaf nu een stuk minder worden hopelijk:) Dat tubifex kan in zo een korfje?

Iemand nog een leuk ideetje voor een nieuw soort visje? Ik neem sowieso denk ik wel weer wat garnaaltjes vindt het altijd wel leuk als ik ze zie. En een neon tetratje zodat het groepje weer 8 stuks is. Iemand nog andere leuke ideetjes? Met name een iets groter visje dus een tikje groter als een neon tetra? Guppyfriend die visjes die je op je laatste foto heb wat voor zijn dat?

Mijn inhoud is nu:
3 antennebaarsjes
7 neon tetra's
2 dwergharnasmeervalletje (1 vast in het filter komen te zitten)
3 garnalen (2 zijn er overleden)
Top 5 China producten
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:54 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_54251550
watervlooien worden hier door mn guppies en soms ook de cory's gegeten.
je kan ook een beetje voer op een papiertje doen, papiertje dubbelvouwen en dan platduwen. werkt ook

die visjes op de foto zijn Corydoras Aneus. ik heb er 6, want het is een groepsvisje. het zijn mijn lievelingsvisjes bovenin het topic staat er nog een foto van, daar staan ze met hun 6en op
pi_54252490
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Top 5 China producten
pi_54253097

7 op een rij
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:30 schreef rene90 het volgende:
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Ik weet niet hoe groot je bakkie is. Een geaccepteerde stelregel is 1 cm volwassen vis per liter water.
Dan kan je zo ongeveer uitgaan van 5 cm (dus ook 5 liter) per cory.

Mijn bak voldoet aan deze regel. Bevalt me goed.

[ Bericht 61% gewijzigd door BlackFrancis op 29-10-2007 22:05:03 ]
pi_54253634
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
pi_54253650
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:

-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),

Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
Top 5 China producten
pi_54253744
heb een 54 liter bak (60x30x30),
3 antennebaarsjes => 12 liter
7 neon tetra's => 14 liter
2 dwergharnasmeervalletje (1 vast in het filter komen te zitten) => zitten op de steentjes en vragen geen verdere ruimte dus reken ik niet mee
3 garnalen (2 zijn er overleden) => reken ik ook niet mee, zitten alleen op bodem dus lijkt me onnodig om mee te rekenen.

Dus er is 26 liter bezet laten we uitgaan van 30, en ik heb 54 liter - grint en andere dingetjes => 45 liter? dus kan nog voor zo een 19 liter / 19 cm visjes erin doen, is dit een b eetje een logische berekening?
Top 5 China producten
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:01 #188
80089 kres
Komt goed...
pi_54253948
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]
Moelijk te zegen.... Ik heb het toen maar voor lief genomen en boel drijvende plantjes gekocht... Na een tijdje was er iemand die er intresse had en toen kon ik er eindelijk van af komen. Misschien dat er planten zijn die hij niet lust????

Of kijken wat er gebeurt als je hem gewoon zou voeren... Dus dat hij geen reden heeft om je planten te slopen.....

P.S: Kijken of die jongens van de Deadliest Catch hem willen hebben
pi_54254012
moet het wel snowcrab zijn
Top 5 China producten
pi_54254128
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:22 schreef rene90 het volgende:
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:

-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),

Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.html

Dit is een goede site met erg betrouwbare informatie.

over die visjes:
-muskietenvisje, Waarom geen gewoon guppy? Is zo'n gambusia wel te vinden in de gemiddelde dierenwinkel?
-Blackmollys zijn idd wat gevoelig voor schimmel en witte stip. Wat zout kan helpen. (let wel je kan niet zomaar zout in je aquarium gooien, iets met natrium oid. moet je dan maar ff op googlen)
-Oto's, let goed op dat t water schoon is, en houden van een groepje.
-Zwaarddragers. Die zijn makkelijk en leuk Ook goed te kweken
pi_54254219
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

pi_54254350
oke:) de zwaarddragers vond ik ook leuk eruit zien (die langere staartvin erg apart) en ze zijn erg "productief"

maar wat zou je adviseren, 1 mannetje 2 vrouwtjes? en heeft de gemiddelde dierenwinkel deze visjes wel? Maar ik lees op de site die je geeft dat er minimaal een 100 cm aquarium nodig is, in de encyclopedie wordt minimaal 60 aanbevolen, wat kan ik dan het beste doen? ik heb veel open zwemruimte in me aquarium wat ze fijn vinden.

het voordeel van de black mollys vindt ik weer dat ze de algen van stenen en alles af eten, en dat ze mooi eruit zullen zien op de lichte achtergrond, alleen ben ik dus bang dat er een zieke zal uitbreken, hoe erg moet ik daarvoor op letten? En is het zo dat dan meteen alle vissen zullen sterven?
Top 5 China producten
pi_54254650
wow 100 cm voor een zwaarddrager lijkt me overdreven. Ik had ze vroeger ook in mn bakje van 50 cm.
Meer mannetjes van vrouwtjes is wel aan te raden ja.

Maar wat dacht je van een platy? Heeft niet zo'n leuke staartvin, maar is ook erg leuk. En toch een stukje kleiner dan zwaarddragers (en black mollys). En niet zo kwetsbaar als een Black molly.

http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=platy&btnG=Afbeeldingen+zoeken

Ik zit ook nog een beetje te twijfelen of ik nog wat platys (guppys,black mollies oid) in mn bak doe... Ik ben alleen bang dat mn Labeo helemaal gek wordt van zo'n platy.
pi_54255032
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
Top 5 China producten
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:51:44 #195
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54255904
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
15 jaar geleden ofzo ooit 5 black molly's gekocht
3 maand later had ik er 40
paar weken later kocht ik een paar zebrabarbelen die besmet waren met stip (was niet te zien)
de molly's zaten er na een paar dagen helemaal onder
na een kuurtje met exit oid waren alle molly's dood en 1 zwaardrager, de rest van alle vissen had nergens last van

Erg zwakke vissen schijnbaar
pi_54255941
dus jij raad aan geen black molly's, vreten te neon tetras de kleintjes van de molly's niet op dan ? of de antennebaarsjes?

maar in jou voorbeeld kwam er een vis bij die al besmet was dus tja, misschien iemand anders nog ervaringen?

en prowl hoe zijn jou ervaringen met zwaarddragers? is dat leuk voor een 60 cm aquariumpje denk je ?
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:31:39 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_54257805
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?

verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
pi_54257904
lijkt me gewoon leuk om dat gedrag te zien, maar sowieso heb je wel snel productieve vissen toch? en ik zal ze niet apart zetten dus die worden wel opgegeten door de ouders zelf / neon's / antennebaarsjes:)

ik ga denk ik eens kijken voor 3 zwaardvisjes, of misschien alleen 2 vrouwtjes:)
Top 5 China producten
pi_54260049
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:31 schreef Guppyfriend het volgende:
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?

verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier? xD
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:10:19 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_54260281
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:57 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier? xD
ja, das waar. ik heb eerder ook wel mannetjes gehad, maar die zijn doodgegaan. en nu heb ik dus nog 3 vrouwtjes. die zijn al heel oud. en tja, om ze nu weg te doen omdat ze niet zo mooi zijn vind ik ook weer zielig
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:25:00 #201
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54260530
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:55 schreef rene90 het volgende:

en prowl hoe zijn jou ervaringen met zwaarddragers? is dat leuk voor een 60 cm aquariumpje denk je ?
Zwaarddragers zijn de mooiste levendbarende tandkarpers vind ik zelfen iets minder productief als alle andere bekende levendbarende tandkarpers (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik toen kweekte met een minder vruchtbare variant)

Met en 60 cm bakje (eigenlijk net iets te klein) kun je met 1man/2 vrouwen wel een tijdje vooruit maar jongen komen er toch wel
pi_54261253
Ik ben terug van de winkel in me stadje hier, errrrg mooie pantsermeerval gezien helemaal pikzwart wat erg mooi op mijn bodem zal staan, ben alleen nog aan het twijfelen over de grote, dus nog maar even niet gekozen. In de toekomst kan ik hem altijd nog halen en als hij te groot wordt ruilen:)

Wat er nu dus bestelt is zijn een aantal cory's:D Spelen lekker op de bodem dus komt goed, ik ga ze zaterdag ophalen. Wat ik nog ga kopen zaterdag is tubifex, en een stuk hout zag erg mooiestukkn lggen en dan zet ik me andere 2 beeldjes eruit denk ik.

Nu heb ik een gravel washer gekocht, zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik wel wat vuil op de bodem, met dit apparaat wordt het mooi schoon en kost 7,90:)
Cheers:)
Top 5 China producten
pi_54263134
foto van me garnaaltje:D ze groeien eeeeeerg snel
Top 5 China producten
pi_54264200
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:25 schreef Prowl het volgende:

[..]

Zwaarddragers zijn de mooiste levendbarende tandkarpers vind ik zelfen iets minder productief als alle andere bekende levendbarende tandkarpers (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik toen kweekte met een minder vruchtbare variant)

Met en 60 cm bakje (eigenlijk net iets te klein) kun je met 1man/2 vrouwen wel een tijdje vooruit maar jongen komen er toch wel
Ik heb ook nooit jonge zwaarddragers gehad. Bij Platys is het ook een stuk minder(maar wel een stuk makkelijker dan zwaarddragers).

Guppies en Mollies zijn indd veel productiever.
pi_54264567
tvp
Amstelveen de beste
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:23:29 #206
74276 saaw
pi_54267360
ik heb ook net 6 garnaaltjes gekocht
heb mn kogelvisjes toch maar aan en vriendin gegegevn want mn cory's gingen ineens bij bosjes dood heb nog 1 grote en 1 kleintje over

oh en ik hebb 8 Rasbora espei's [kegel ...] gehaald, die zijn zo leuk
pi_54270889
Helaas de kikker is overleden. Ik denk door de stress want zijn vliezen waren wat aangevreten.
pi_54272072
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:05 schreef rene90 het volgende:
Nu heb ik een gravel washer gekocht, zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik wel wat vuil op de bodem, met dit apparaat wordt het mooi schoon en kost 7,90:)
Cheers:)
Een beetje vuil valt ook wel snel op met zo'n helder groene bodem .

Saaw en Oxy, balen zeg.
pi_54272358
Jup valt inderdaad wel snel op ja, maar ach hoe schoner hoe beter ,en de algen op de steen laten we lekker zitten kan geen kwaad:)
Top 5 China producten
pi_54280175
Ik wil eigenlijk van iedereen wel es weten hoelang en wanneer ze de verlichting in de bak aan hebben staan? Ik heb het van 12 tot 24 uur aan staan. Is het beter om kortere perioden aan/uit ofzo?
pi_54280459
ik heb het hier (doordat ik de tijd nog niet heb veranderd door de wintertijd) van 10-22.00 aanstaan, eerst was dit 11.00-23.00. Ik ga het nu maar even zo laten staan kijken of ze hier anders op reageren, maar ik moet er nog een beetje mee spelen ook.
Top 5 China producten
pi_54286674
12 uur is prima. Ik heb t ook gewoon aan van 12 tot 24 uur
pi_54289233
@guppy,
nog adviezen wat je cory's graag eten ? of wat vinden ze vooral leuk in je aquarium?
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:15:04 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290254
mijn aqua is van 9,00 tot 21,00 aan.
en mijn cory's eten voertabletten, van het eigen merk van de dierenwinkel. die heb je ook van tetra. verder 'nezuen' cory's de hele dag door de bodem. je moet dus geen grove of scherpe bodem hebben.
pi_54290300
ik heb van die "wels chips" ? is dat hetzelfde principe?
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:29:13 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290468
geen idee, zitten daar ook algen in?
pi_54290633
het is voor meervallen en ancistrussen ,dus vast wel:D
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46:08 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290736
ja, dan is het wel goed inderdaad
pi_54327194
vandaag is er weer een lading eitjes gedropt! ben echt blij, kom net terug van me stage (was vanmorgen om 7 uur al weg) en een heel blad ligt vol met eitjes, en ja dit zijn ECHT eitjes, dit kan niet anders di tmoet wel, ben echt benieuwd wat er nu gaat gebeuren en het ligt perfect in het zicht, ik heb geprobeerd een foto te maken alleen met me digitale camera kan ik niet echt focussen op de eitjes, hier toch een klein fototje:

het mannetje beschermt het met ze leven, maar ze neon tetra's zitten toch ook in de buurt.
Top 5 China producten
pi_54336441
leuk rene90

Ik heb binnenkort denk ook eitjes , m'n keizertetra mannetjes zitten allemaal achter het vrouwtje aan Normaal jagen ze elkaar weg , maar nu zijn ze echt hun vinnen aan het showen enz. aan het vrouwtje. Verwacht binnekort weer een nieuwe lading keizertetra's dus Jammer dat ik de eitjes niet kan zien omdat ze die vrij over heel het aquarium leggen, maar hopelijk leggen ze er een stuk of 5 / 6 in de java varen , daar worden ze niet opgegeten.

Het is wel vreemd want al mijn platy's gaan dood aan een ziekte , maar de rest van de vissen voelen zich kiplekker. Nouja, maakt mij niet zoveel uit want die platy's was ik toch zat.
pi_54336651
filmpje

pi_54336932
oke ben benieuwd:)

wie weet hoelang het ongeveer duurt voordat die eitjes uitkomen? moet ik denken aan dagen / weken?
Top 5 China producten
pi_54337462
Mooie beesten, die Keizertetra's
pi_54337700
me cory's die ik er net heb ingezet (3 stuks) worden erg opgejaagd door het mannelijke antennebaarsje, sowieso zijn alle antennebaarsjes nu erg op hun hoede en redelijk agressief, komt denk ik door dat terretorium afbakenen....ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken.
Top 5 China producten
pi_54340944
me cory's zijn nog steeds errrrug druk en onrustig, hele tijd omhoog zwemmen tegen het raam en weer naar beneden, hopelijk trekt dit nog een beetje bij
Top 5 China producten
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:06:53 #226
97745 Thorical
finding a way
pi_54341357
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:42 schreef broodmonkeh het volgende:
filmpje

[ link | afbeelding ]
Ik wist niet dat je op Fok ook filmjes kon zetten, Leuk
pi_54342175
Ben meer benieuwd waar je video's moet hosten.
pi_54342355
youtube?
Top 5 China producten
pi_54345055
Verrek.
pi_54351420
de eitjes zijn uitgekomen denk ik, ik zie ze in ieder geval niet meer liggen, maar weet iemand of het vrouwtje ze via de mond vervoert? ik zie er geen 1 rondzwemmen in ieder geval

edit: ik denk ook dat er binnenkort een antennebaarsje de pijp uit gaat, ze kleuren zijn helemaal vervaagt en hij wordt enorm "achterna gejaagd" door het "stelletje" je ziet erg veel verschil tussen de kleuren wel apart. Even afwachten dus

[ Bericht 41% gewijzigd door rene90 op 04-11-2007 12:08:52 ]
Top 5 China producten
pi_54352904
Hmm je hebt 2 mannetjes? Ik denk dat ze elkaar te dicht op de hielen zitten. Je bakkie is denk ik te klein voor 3 ramirezi's. Zeker met jongen erbij.
Ze zouden trouwens allebei voor de jonkies moeten zorgen. Maar als je er geen ziet, denk ik dat andere vissen al hebben genoten van de snack xD
pi_54353629
nope 2 vrouwtjes en 1 mannetje, en het "koppeltje" zit nu de hele tijd achter dat "single" vrouwtje aan. Haar kleuren zijn ook een stuk vager geworden, wel apart dat je ziet dat het naja gevoel van die vissen op de kleuren gaat werken. Nou maar even afwachten, net een opfrisbeurt gegeven kapotte plantjes eruit gehaald. algen beetje verwijderd, en nu maar weer een weekje zien
Top 5 China producten
pi_54355907
Succes. Misschien kan je proberen om wat schuilplekken te creëren. (geen idee hoe je bak eruit ziet hoor). Maar als je wat grote planten stukken hout/stenen hebt zien ze elkaar ook niet de hele tijd. En kunnen ze sneller vluchten.
pi_54356254
is al redelijk bebost du s dat zit wel goed denk ik, kan misschien nog een stuk hout in in het midden alleen dan wordt het weer zo erg vol, de plantjes groeien als een gek dus er komt wel veel schaudw dus we wachten maar even af:)
Top 5 China producten
pi_54383285
ik denk dat de laatste avond voor het ene antennebaarsje is gevallen helaas. Ze is helemaal zwartig en de ogen zijn in plaats van rood-zwart nu helemaal zwart bijna. En ze ziet er gewoon niet goed uit. Alleen maar adem happen aan de oppervlakte, iemand nog een laatste iets wat ik eventueel kan proberen?
Top 5 China producten
pi_54383627
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:43 schreef rene90 het volgende:
ik denk dat de laatste avond voor het ene antennebaarsje is gevallen helaas. Ze is helemaal zwartig en de ogen zijn in plaats van rood-zwart nu helemaal zwart bijna. En ze ziet er gewoon niet goed uit. Alleen maar adem happen aan de oppervlakte, iemand nog een laatste iets wat ik eventueel kan proberen?
gewoon lekker laten gaan , tenzij je iemand kent die em over wil nemen. Veel meer kan je er niet aan doen.

Kan je je nog herinneren toen ik vroeg waarom je er 3 had genomen? Om deze reden dus
pi_54384553
jups maar het zijn wel 2 vrouwtjes, nou nog even afwachten, kan dat mannetje niet gewoon een trio beginnen:(
Top 5 China producten
  Moderator maandag 5 november 2007 @ 18:02:59 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_54385029
zo werkt het helaas niet bij vissen die een koppel vormen... jammer van je tweede vrouwtje...
pi_54395799
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:30 schreef broodmonkeh het volgende:
leuk rene90

Ik heb binnenkort denk ook eitjes , m'n keizertetra mannetjes zitten allemaal achter het vrouwtje aan Normaal jagen ze elkaar weg , maar nu zijn ze echt hun vinnen aan het showen enz. aan het vrouwtje. Verwacht binnekort weer een nieuwe lading keizertetra's dus Jammer dat ik de eitjes niet kan zien omdat ze die vrij over heel het aquarium leggen, maar hopelijk leggen ze er een stuk of 5 / 6 in de java varen , daar worden ze niet opgegeten.

Het is wel vreemd want al mijn platy's gaan dood aan een ziekte , maar de rest van de vissen voelen zich kiplekker. Nouja, maakt mij niet zoveel uit want die platy's was ik toch zat.
Klinkt diervriendelijk.
Sanity is (not) statistical
  Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 06:36:41 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_54397232
mja... het is jammer dat mensen soms vergeten dat vissen ook levende dieren zijn, en dus speciale verzorging nodig hebben (ook wanneer ze ziek zijn). en dat heb ik het echt niet alleen over de post specifiek hierboven hoor, maar ook over bijvoorbeeld dierenwinkels die vissen verkopen die veel te groot worden om in aquaria gehouden te worden.
pi_54397680
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:47 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Klinkt diervriendelijk.
ik heb al het mogelijke er al aan gedaan. Exit / Esha2000 en nog een paar andere middelen. Niks werkt , en de gezondheid van mijn andere vissen gaat door deze middelen ook achteruit. Dan heb ik liever dat die platy's gaan dan mijn hele bak.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:37:21 #242
74276 saaw
pi_54400978
een flinke schoonmaakbeurt, wat nieuwe plantjes en mn bak ziet er weer prachtig uit binnenkort weer foto's
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 13:48:37 #243
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54428282
Beste medefokkers

Ik heb dit topic, en voorgaande met plezier gelezen. Ik liep er al een tijdje mee rond, maar na het lezen van dit topic en andere informatie sites over aquaria ben ik er zeker van :

Ik wil ook een aquarium

Nou heb ik al een hele hoop dingen gelezen etc. Maar aangezien er zoveel informatie is over vissen & aqariums wil ik graag mijn vragen hier stellen.

1. Al jullie aquariums, is dat zoet of zout water? (Wat is het verschil qua vissen & onderhoud etc) Ik hoorde dat de echt mooie vissen (knal geel etc) allemaal zoutwater vissen zijn?

2. Wat is een redelijk aquarium om mee te beginnen? Ik wil ongeveer 10 tot 15 vissen gaan houden in een aquarium. (Een paar kleintjes, maar ook een wat grotere, guppies zie ik niet zitten die vind ik niet zo leuk ) Dus wat is een aan te raden afmeting van mijn aquarium?

3. Ik ben bereid er 3 tot 400 euro aan uit te geven. Wat moet ik allemaal kopen? Welke pompen zijn goed voor welk aquarium etc. Is dit een beetje een redelijk bedrag, of zal ik dieper in de buidel moeten tasten?

4. Ik lees veel over vissoorten die je niet bij elkaar kan doen omdat ze elkaar dan aanvallen, maar ik lees nergens welke soorten echt niet bij elkaar kunnen. Hoe kom ik er achter welke soorten er wel en welke juist niet bij elkaar kunnen?

5.Welke dingen ben ik allemaal vergeten, en wat is echt een must om op te letten?

Bvd voor het lezen en eventueel beantwoorden van mijn vragen

[ Bericht 5% gewijzigd door onlogisch op 07-11-2007 13:54:34 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_54428704
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:48 schreef onlogisch het volgende:
Beste medefokkers

Ik heb dit topic, en voorgaande met plezier gelezen. Ik liep er al een tijdje mee rond, maar na het lezen van dit topic en andere informatie sites over aquaria ben ik er zeker van :

Ik wil ook een aquarium

Nou heb ik al een hele hoop dingen gelezen etc. Maar aangezien er zoveel informatie is over vissen & aqariums wil ik graag mijn vragen hier stellen.

1. Al jullie aquariums, is dat zoet of zout water? (Wat is het verschil qua vissen & onderhoud etc) Ik hoorde dat de echt mooie vissen (knal geel etc) allemaal zoutwater vissen zijn?

2. Wat is een redelijk aquarium om mee te beginnen? Ik wil ongeveer 10 tot 15 vissen gaan houden in een aquarium. (Een paar kleintjes, maar ook een wat grotere, guppies zie ik niet zitten die vind ik niet zo leuk ) Dus wat is een aan te raden afmeting van mijn aquarium?

3. Ik ben bereid er 3 tot 400 euro's aan uit te geven. Wat moet ik allemaal kopen? Welke pompen zijn goed voor welk aquarium etc.

4. Ik lees veel over vissoorten die je niet bij elkaar kan doen omdat ze elkaar dan aanvallen, maar ik lees nergens welke soorten echt niet bij elkaar kunnen. Hoe kom ik er achter welke soorten er wel en welke juist niet bij elkaar kunnen?

5.Welke dingen ben ik allemaal vergeten, en wat is echt een must om op te letten?

Bvd voor het lezen en eventueel beantwoorden van mijn vragen
1. Ik zou persoonlijk voor zoetwater gaan , zoutwater is onwijs veel onderhoud (je moet er maar van houden)

2. Voor het budget wat jij beschikbaar hebt kan je bijv. al een mooie Juwel Rio kopen (bijv. Rio 240) van 240 liter en 1,2 meter. Hierin zit alles al inbegrepen , pomp / filter en verwarming. ¤260 euro.

Het leukste in die bak zou zijn een schooltje van een stuk of 10 kleine vissen. Dus neon tetra's / hockey sticks of kardinaal tetra's.

Dan nog een stuk of 2 mooie L nummer algeneters , sommigen zijn heel mooi maar dat moet je maar even uitzoeken , zijn er meer als 500 van ofzo :p.

Misschien een paartje antennebaarsjes http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/4

Maarja er zijn zoveel mogelijkheden. Eigenlijk zou je zelf ff een paar vissen uit moeten zoeken en dan hier even posten en dan kunnen wij zeggen wat wel , en wat niet mogelijk is. Let hierbij wel op de grootte van de vis (in een 1,2 meter aquarium is 15cm denk wel de max)

Oh en vergeet de planten niet

Ook de bodem is wel belangrijk , neem je een zandbodem of een grindbodem? Wel belangrijk bij sommige bodemvissen zoals de corydoras is het beter om fijn grind of zand te hebben als bodem.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 14:14:16 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_54428954
1. ik zou inderdaad ook voor zoetwater gaan. zout is mooi, maar erg prijzig, en bovendien is een flinke scheikundige kennis geen overbodige luxe. en na wat research zul je zien dat er voor zoetwater ook prahtige vissen zijn.

2. ik zou inderdaad voor een mooi, compleet aquarium gaan. de Juwel Rio serie is inderdaad een aanrader. ga zo groot mogelijk, want voor aquaria geldt echt 'the bigger the better'. dit geeft je meer speelruimte in de keuze van je vissen, en in het gemak van het houden. een grote hoeveelheid water behoudt zijn balans het makkelijkste.

3. euh, zie eigenlijk vraag 2. daar staat alles al in

4. ik zou als ik jou was eerst een kijken wat je mooi vindt, dan kan je daarna kijken of het mogelijk is. doe altijd goed (zelf) research voor je een vis echt koopt. niet alleen verdragen ze elkaar niet altijd, maar ook worden sommige vissen groter dan je denkt. een vis groeit namelijk niet naar de grootte van de bak! controleer altijd wat een verkoper zegt, het is immers een verkoper die geld wil verdienen.

5. een belangrijk ding om in je achterhoofd te houden is dat het houden van een aquarium vooral draait om geduld. hoe graag je ook vissen in de aquarium wilt hebben, geef je bak de tijd om het biologisch evenwicht te vinden. dit duurt minimaal twee weken. het is een lange tijd, maar wanneer je die tijd aanhoud, heb je er zoveel plezier van.
en onthoud ook dat vissen levende dieren zijn, en niet dieren die je zomaar door de plee spoelt als je ze zat bent. (ik zef absoluut niet dat je dat zal doen, maar je hoort het helaas maar al te vaak). probeer de ideale leefomstandigheid voor je vissen te creeeren (denk aan leefruimte, waterkwaliteit en voer).

verder, voel je vrij om te vragen! en alvast veel plezier met je aankomende aquarium!
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 14:26:44 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54429283
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:04 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

1. Ik zou persoonlijk voor zoetwater gaan , zoutwater is onwijs veel onderhoud (je moet er maar van houden)

2. Voor het budget wat jij beschikbaar hebt kan je bijv. al een mooie Juwel Rio kopen (bijv. Rio 240) van 240 liter en 1,2 meter. Hierin zit alles al inbegrepen , pomp / filter en verwarming. ¤260 euro.

Het leukste in die bak zou zijn een schooltje van een stuk of 10 kleine vissen. Dus neon tetra's / hockey sticks of kardinaal tetra's.

Dan nog een stuk of 2 mooie L nummer algeneters , sommigen zijn heel mooi maar dat moet je maar even uitzoeken , zijn er meer als 500 van ofzo :p.

Misschien een paartje antennebaarsjes http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/4

Maarja er zijn zoveel mogelijkheden. Eigenlijk zou je zelf ff een paar vissen uit moeten zoeken en dan hier even posten en dan kunnen wij zeggen wat wel , en wat niet mogelijk is. Let hierbij wel op de grootte van de vis (in een 1,2 meter aquarium is 15cm denk wel de max)

Oh en vergeet de planten niet

Ook de bodem is wel belangrijk , neem je een zandbodem of een grindbodem? Wel belangrijk bij sommige bodemvissen zoals de corydoras is het beter om fijn grind of zand te hebben als bodem.
Bedankt voor je info

Welke bodem is aan te raden als ik de type vissen er in doe die jij omnoemde?

En zo'n Rio 240 ziet er erg mooi uit! Maar waar koop ik zo'n ding? Als ik zoek op google kom ik ze alleen maar op marktplaats tegen? En ik wi wel een gloednieuwe uiteraard.

Nou woon ik vlak bij Rotterdam en weet ik dat er op Alexandrium een grote dierenzaak zit met een hoop aqarium spullen.

Pet's place heet het volgens mij. Of heb je een andere zaak (omgeving Rotterdam, Dordrecht) die aan te raden is voor aqaria?
4045
onlogisch
pi_54429911
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bedankt voor je info

En zo'n Rio 240 ziet er erg mooi uit! Maar waar koop ik zo'n ding? Als ik zoek op google kom ik ze alleen maar op marktplaats tegen? En ik wi wel een gloednieuwe uiteraard.

Nou woon ik vlak bij Rotterdam en weet ik dat er op Alexandrium een grote dierenzaak zit met een hoop aqarium spullen.

Pet's place heet het volgens mij. Of heb je een andere zaak (omgeving Rotterdam, Dordrecht) die aan te raden is voor aqaria?
Ik vind zand persoonlijk zelf de mooiste bodem. Voor de vissen die ik opnoemde maakt het niet uit welke bodem!

Voor je aquarium:
http://www.aquariumwinkel.nl/
zit ook in rotterdam

Trouwens nog een tip voor je vissenkeuze:

http://www.punkyfish.nl/pages/artikelen

http://www.tropischevissen.net/html/vissoorten.html

http://www.aqua-hobby.com/tropvissen.html

http://www.paridaen.be/pagina29.html

En ik zou zelf nog ff langs dierenwinkels gaan om je keuze te maken. Maar geloof in een normale dierenwinkel niet alles wat ze zeggen. Vraag het altijd eerst hier of bij iemand die er verstand van heeft na.
pi_54429978
En het klinkt misschien gek, maar een groot aquarium is makkelijker dan een kleintje. Het evenwicht is in een klein bakkie sneller verstoord dan in een grote.

Maar waarom wil je gloednieuw...ze zijn echt duur. Je bent al meer dan de helft van je budget kwijt aan een mooie bak denk ik. En dan nog vissen, en planten, mooi filtertje, verwarming..betere verlichting?

Ik wil je zeker niet ontmoedigen hoor.
Aquariums gaan tig jaar mee, en er staan hele mooie op marktplaats.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 15:16:00 #249
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54430523
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
1. ik zou inderdaad ook voor zoetwater gaan. zout is mooi, maar erg prijzig, en bovendien is een flinke scheikundige kennis geen overbodige luxe. en na wat research zul je zien dat er voor zoetwater ook prahtige vissen zijn.

2. ik zou inderdaad voor een mooi, compleet aquarium gaan. de Juwel Rio serie is inderdaad een aanrader. ga zo groot mogelijk, want voor aquaria geldt echt 'the bigger the better'. dit geeft je meer speelruimte in de keuze van je vissen, en in het gemak van het houden. een grote hoeveelheid water behoudt zijn balans het makkelijkste.

3. euh, zie eigenlijk vraag 2. daar staat alles al in

4. ik zou als ik jou was eerst een kijken wat je mooi vindt, dan kan je daarna kijken of het mogelijk is. doe altijd goed (zelf) research voor je een vis echt koopt. niet alleen verdragen ze elkaar niet altijd, maar ook worden sommige vissen groter dan je denkt. een vis groeit namelijk niet naar de grootte van de bak! controleer altijd wat een verkoper zegt, het is immers een verkoper die geld wil verdienen.

5. een belangrijk ding om in je achterhoofd te houden is dat het houden van een aquarium vooral draait om geduld. hoe graag je ook vissen in de aquarium wilt hebben, geef je bak de tijd om het biologisch evenwicht te vinden. dit duurt minimaal twee weken. het is een lange tijd, maar wanneer je die tijd aanhoud, heb je er zoveel plezier van.
en onthoud ook dat vissen levende dieren zijn, en niet dieren die je zomaar door de plee spoelt als je ze zat bent. (ik zef absoluut niet dat je dat zal doen, maar je hoort het helaas maar al te vaak). probeer de ideale leefomstandigheid voor je vissen te creeeren (denk aan leefruimte, waterkwaliteit en voer).

verder, voel je vrij om te vragen! en alvast veel plezier met je aankomende aquarium!
Wat ik mooi vind is niet zo moeilijk hoor Ik hou van fel gekleurde vissen, en wat verschil in de grootte van de dieren.

Maar kan je qua grootte/soorten/aantallen wat info geven wat bij elkaar kan? Want zoals jij al zegt zal zo'n verkoper tegen mij van alles en nog wat zeggen om er maar zo veel mogelijk te verkopen.

Ik wil een mooie leefomgeving creeëren voor mijn toekomstige vissen

En dat verhaal van die plee & spoelen, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 15:25:02 #250
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54430760
Geldt trouwens voor bijna alle soorten die jullie opnoemen dezelfde water tempratuur?

P.s.

broodmonkeh, bedankt voor je links, erg veel info
4045
onlogisch
pi_54431099
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:25 schreef onlogisch het volgende:
Geldt trouwens voor bijna alle soorten die jullie opnoemen dezelfde water tempratuur?

P.s.

broodmonkeh, bedankt voor je links, erg veel info
Als ze maar tropisch zijn moet 25 C wel lukken. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen maar dat zullen we dan wel melden.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 15:56:39 #252
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54431616
Het is niet zo makkelijk "om even een paar visjes uit te zoeken" Aangezien je met al die PH waardes zit etc
4045
onlogisch
pi_54431865
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bedankt voor je info

Voor regio Rotterdam kan je voor je bak het beste gaan kijken in Barendrecht bij gebr. Westdijk, deze is over het algemeen kwa bakken het goedkoopst.

Doe jezelf een lol en ga naar een echte specialzaak, heb zeer slecht ervaringen met "normale"dierenwinkels. Superdierenland in Alexandrium kun je maar beter overslaan, tenzij je je gelijk wil verdiepen in visziekten......

De beste winkel in de Dordrecht is de Maanvis, lijkt klein maar een ongelovelijk aanbod van zeer mooie gezonde vissen.

Maar waarom al die "leuke" kleine visjes....??

In een 1M20 bak zou ik een groep Nigrofaciatums doen met wat mooi L-nummers (L200 is een echte aanrader!!) (zie planet catfish).
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 16:09:10 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54431956
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik heb er echt zero verstand van. Wat zijn L-nummers?
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 16:11:19 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54432017
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik heb er echt zero verstand van. Wat zijn L-nummers?
Btw, je zegt : ik zou er een Nigrofasciatus bij doen.

Deze info vind ik over deze vis :

Deze zeer agressieve, bijterige vis moet paarsgewijs worden gehouden. Hij is ongeschikt voor het gezelschapsaquarium
4045
onlogisch
pi_54432053
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Kijk hier maar eens: http://www.planetcatfish.com/catelog/numbers.php?mode=l&thumbs=16

Let wel ze zijn zeker niet allemaal verkrijgbaar en sommige zijn heel erg prijzig.
pi_54432083
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Deze zeer agressieve, bijterige vis moet paarsgewijs worden gehouden. Hij is ongeschikt voor het gezelschapsaquarium
het voorstel wat hij doet is ook een speciaalbak voor deze vissen. Geen gezelschapsbak.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 16:17:08 #258
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54432153
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:14 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

het voorstel wat hij doet is ook een speciaalbak voor deze vissen. Geen gezelschapsbak.
Wat houdt zo'n speciaal bak dan precies in? Een bak naast je aquarium ofzo?

Vergeef mij als ik stomme vragen stel, zoals gezegd ik heb er nog 0.0 verstand van
4045
onlogisch
pi_54432210
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tja ik vind een gezelschapsbak, dan ook werkelijk geen ruk aan. Saai, vissen zwemmen wat heen en weer en verder niets.

Over de agressie van een nigro, tja zet ze bij guppen en de guppen worden voer Maar zo heel erg agressief zijn ze niet, als ik ze vergelijk met mijn parachormis dovi, dat zijn pas agressieve beesten. (niet geschikt voor een klein bakje)

Maar het is maar net wat je leuk vind, geef mij maar een bak waar vissen hun karakter laten zien!
pi_54432352
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat houdt zo'n speciaal bak dan precies in? Een bak naast je aquarium ofzo?

Vergeef mij als ik stomme vragen stel, zoals gezegd ik heb er nog 0.0 verstand van
Een specialbak, tja dat kan op verschillende manier worden opgevat:

1. Biotoop gericht (dus alleen vissen die bij elkaar in het wild voorkomen)
2. 1 Soort (veelal voor agressieve vissen of vissen die bijvoorbeeld schub eters zijn) en eventueel harde bijvissen
3. Slabak (plantenbak, waarin planten dus belangrijker zijn als de vissen)

Voordeel van de nigro's is dat ze zo verschikkelijk gehard zijn, dat waterwaarden, temperatuur onbelangrijk zijn en dat ze alles behalve gevoelig zijn voor ziekten.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 16:37:50 #261
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54432607
Aha, weer wat geleerd

En wat hebben de meeste van jullie?

Biotoop ingericht?
4045
onlogisch
pi_54436916
geen speciaalbak:p
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 20:09:55 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_54437912
wanneer je een bepaald aquarium op het oog hebt, kunnen winkels het vaak ook voor je bestellen. voor het budget wat je hebt kun je een heel mooi nieuw aquarium kopen hoor. op marktplaats kun je ook mooie vinden, let dan alleen wel op krassen op het glas. kijk maar wat je het liefste doet.

fel gekleurde vissen eens zien...
de platy

een mooi gekleurde vis die in vrijwel elke dierenwinkel te vinden is. Je houd het visje op een temperatuur van 18 tot 25 graden en het liefst in een klein schooltje. Het visje wordt rond de 6 cm groot. De mannetjes altijd iets kleiner dan de vrouwtjes. ze zijn wel erg vruchtbaar!

de neon tetra

een scholenvisje van ongeveer 4 cm. ook in de meeste dierenwinkels te vinden.

de maanvis

de maanvis is een vis met een hoge rughoogte die niet van snelle stromingen houd. Maanvissen kunnen met heel veel soorten samen in een aquarium, behalve met neon- en kardinaaltetra's omdat hij deze als voer zal aanzien. De ideale watertemperatuur voor de maanvis is 25°. Sumatraantjes zijn eveneens niet geschikt om bij maanvissen te zetten. Ze knabbelen namelijk aan de baarddraden van de maanvis.

de corydoras julii

De luipaardpantsermeerval (Corydoras julii) is een kleine aquariumvis van 4-6 cm. Hij komt vooral voor in het oostelijk en noordoostelijk deel van Zuid-Amerika en verkiest temperaturen van 23 tot 26°C en pH 7-0. De luipaard pantsermeerval eet bijna alles, met een voorkeur voor wormachtigen als tubifex, enchytreeen en rode muggelarven.

hier vind je een lijst met zoetwateraquariumvissen, van wikipedia. misschien kan je daar, door rond te klikken, ideeen opdoen. vaak staat er ook bij waar de vis wel en niet bij kan en zo.

overigens, www.maanvis.nl is een aquariumspeciaalzaak in dordrecht. daar kan je wellicht een mooi aquarium vinden. en mooie vissen. ga eens kijken daar en schrijf gewoon wat namen van vissen op die je mooi vind.

zelf heb ik een klein aquariumpje van 60*30*30 cm. studentenkamertje he...
daarin zitten:
3x vrouwtjesguppies
6x corydoras aneus
1x ancistrus dolichopterus
het is een gezellig gezelschapsaquarium dus.

L-nummers zijn meervallen. de L wordt gevolgd door een nummer en dat is dan een soort meerval.

vragen zijn niet dom hoor, je moet ze vooral stellen
pi_54448237
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20071112.p.Aquariumset

Zag ik in de folder van de lidl
op het eerste gezicht een merkloos aquarium
maar aan de andere kant is deze wel weer start klaar.
pi_54449198
Fel gekleurde vissen

Parachromis Dovii:

Parachromis managuense:

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Zoek bv op Synspila, loisselei, pearsei enz

[edit] Let op bij Maanvissen dat ie per vis 50L water nodig heeft en minstens een bak van 1M50x60x60 het liefst nog groter, daarnaast willen ze nog wel eens een klein visje eten.

Wat ook erg leuk is zijn dwerg cichliden, deze zijn dan weer makkelijker te combineren met bijvissen.
pi_54449762
Die set van de Lidl heb ik ook. Hij doet het perfect.
pi_54450129
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:09 schreef Guppyfriend het volgende:
de maanvis
[ afbeelding ]
de maanvis is een vis met een hoge rughoogte die niet van snelle stromingen houd. Maanvissen kunnen met heel veel soorten samen in een aquarium, behalve met neon- en kardinaaltetra's omdat hij deze als voer zal aanzien. De ideale watertemperatuur voor de maanvis is 25°. Sumatraantjes zijn eveneens niet geschikt om bij maanvissen te zetten. Ze knabbelen namelijk aan de baarddraden van de maanvis.
daar wil ik dan graag aan toevoegen dat maanvissen (altums) niet zomaar in elk aquarium kunnen. omdat deze vissen erg hoog worden hebben ze een aquarium van minimaal 60cm hoogte nodig, om te voorkomen dat ze krom gaan groeien. hou daar dus rekening mee.
  Moderator donderdag 8 november 2007 @ 12:26:25 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54452870
Bedankt voor alle info Hier heb ik echt veel aan

Ik ga zeer binnenkort zeker een kijkje nemen in Dordrecht bij maanvis

In een bak die ik voor ogen heb, Rio Juwel 240, is het mogelijk om meerdere scholen te houden? Bijv. Neon tetra's & Kegelvlekbarbeel?

Dat in combinatie met wat grotere soorten? O.a een L-nummer?
4045
onlogisch
pi_54453597
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:26 schreef onlogisch het volgende:

In een bak die ik voor ogen heb, Rio Juwel 240, is het mogelijk om meerdere scholen te houden? Bijv. Neon tetra's & Kegelvlekbarbeel?

Tuurlijk is het mogelijk om meerdere scholen te houden , maar vind je het zelf wel mooi? Ik persoonlijk zou het mooier vinden om gewoon 1 school lekker heen en weer te zien zwemmen dan 2 scholen door elkaar heen. Maarja dit is persoonlijk , je moet het zelf weten. Wat je wel kunt doen is een middenschool , een bovenschool en een bodemschool:

midden:

boven:

bodem:

pi_54453994
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:02 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

Tuurlijk is het mogelijk om meerdere scholen te houden , maar vind je het zelf wel mooi? Ik persoonlijk zou het mooier vinden om gewoon 1 school lekker heen en weer te zien zwemmen dan 2 scholen door elkaar heen. Maarja dit is persoonlijk , je moet het zelf weten. Wat je wel kunt doen is een middenschool , een bovenschool en een bodemschool:

midden:
[ afbeelding ]

boven:
[ afbeelding ]

bodem:

[ afbeelding ]
Eens.

Ik had eerst bijvoorbeeld roodkopzalmpjes en neons bij elkaar. Die roodkopjes zwemmen constant van links naar rechts, en die neons reageerden daar ook op en schoten er ook de hele tijd achterna.
kortom, meerdere scholenvissen in de zelfde waterlaag wordt ws heel onrustig. (nu zijn roodkopjes ook wel erg hyperactief..maar 1 grotere school staat veel sjieker)
pi_54454259
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:26 schreef onlogisch het volgende:

Het is idd mogelijk om meerdere scholen in een bak te houden, maar let er dan wel op dat ze (zoals hierboven al genoemt) in verschillende waterlagen zitten.

Waar je op zou moeten letten (lees neem te tijd) is of je wel een echte school meeneemt. Coridorassen zouden allemaal ongeveer even groot moeten zijn om als een echt school door de bak te gaan. Neons allemaal tegelijk kopen, aandachtspunt hier is dat ze zich in de winkel als een school zwemmen. Als ze namelijk meerder aanleveringen in 1 bak doen zullen ze niet als 1 school zwemmen maar allemaal door elkaar en dat zal dan ook in jou bak gebeuren, ziet er erg rommelig uit en niet rust gevend. Ik heb geen ervaring met barbelen dus daar kan ik niets over zeggen.

Wat je zou kunnen doen is een koppel of harum dwergcichliden meenemen bij de bovengenoemde vissen. Het zijn zeer kleurrijke vissen met een leuk gedrag. De macmasteri (ofzo iets) is een schitterend visjes die zich goed laat combineren met kleinere vissen (rood/geel).

Let wel dat als je grotere L-nummers neem je standaard filter niet meer voldoende is, die beest poepen nogal..... Dan heb ik het wel over soorten die +15cm worden. Ik heb hier een L027 Panaque van een cm of 35 en wat die poept is gewoon niet normaal..... Je blijft dan aan het schoonmaken. Tevens dien je ook hout in de bak te hebben, want dat hebben ze nodig voor de spijsvertering.

Ik zou ook geen grind nemen, zeker niet als coridorassen neemt, maar zand. Dit oogt niet alleen natuurlijker, maar is vind ik makkelijk schoonhouden. Daarnaast kunnen dwergcichliden graven en dat is zo'n leuk gezicht

Als je dan toch bij de Maanvis bent, neem dan gelijk diepvries voer mee, ze zijn erg goedkoop en van zeer goede kwaliteit!
pi_54454540
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:32 schreef afterburner het volgende:

[..]
idd nog een opmerking over de corydorassen , minimaal 10 en ze zwemmen echt als een school door de bak. Bij minder zwemmen ze wel bij elkaar maar ook heel vaak niet.

Om mijn bak volledig schoon te houden heb ik trouwens 3 otocinclussen , 2 appelslakken en 5 corydoras. De otocinclussen voor de algen , de appelslakken voor de poep en de dode bladeren , en de corydoras voor het overige voer wat op de bodem ligt. Ik hoef mijn bak nooit schoon te maken / stofzuigen , alles wordt al gedaan! (uiteraard wel elke week 20% waterverversing)
pi_54457352
Mijn bestand trouwens in een veel te vol 60cm bakkie:

Vuurstaart (Labeo Bicolor)

2 Marmerbijlzalmen

2 Otocinclus

5 Corydoras Aeneus

8 neon tetra

2 appelslakken:

wel leuk , ik kreeg ze zo klein dat ze met z'n 7en in een tiktakdoosje passen , deze 2 zijn nu bijna net zo groot als een tiktakdoosje.

3 keizertetra's

Veel te vol dus , maar was een beginnersfoutje en omstandigheden ,koop ook niks meer bij. Als alles dood is ga ik een heel nieuw en passend bestand bij een 60cm bak nemen.

Ook nog een aqua 40 met de volgende bewoners:

5 appelslakken
2 jonge platy's

Hier ga ik vuurgarnalen in houden en kweken.

zal binnekort maar is foto's maken van beide bakken.
pi_54457642
me antenne baarsje leeft nog steeds, maar och dit is niet leuk om dit zo te zien, heelmaal donker en de hele tijd adem te happen aan de oppervlakte...is het diervriendelijker om hem tja hoe zeg je dat, "door de wc kan spoelen" of zorgen dat hij een snelle dood heeft, het klinkt misschien niet diervriendelijk maar ik denk nu in het belang van het visje..
Top 5 China producten
pi_54457847
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:54 schreef rene90 het volgende:
me antenne baarsje leeft nog steeds, maar och dit is niet leuk om dit zo te zien, heelmaal donker en de hele tijd adem te happen aan de oppervlakte...is het diervriendelijker om hem tja hoe zeg je dat, "door de wc kan spoelen" of zorgen dat hij een snelle dood heeft, het klinkt misschien niet diervriendelijk maar ik denk nu in het belang van het visje..
er zijn verschillende manieren , maar door de wc spoelen is daar niet 1 van.

1. Tegen de muur gooien
2. Platstampen
3. Water in de vriezer , en als het heel koud is dat visje derin doen , gaat ie in 1x dood aan hartstilstand
4. 4 druppels kruidnagelolie op een liter water is ook dodelijk voor een vis

Die eerste 2 klinken hard , maar al doe je het goed zijn ze wel in 1x dood , en daar gaat het om.

Maarja , of je hem nu ook zou moeten doden daar ga ik niet over. Ik persoonlijk zou het niet doen.
pi_54458018
hmm ik wacht ook nog wel even af, kijken of zij de morgen nog haalt, maar echt tja, alleen nog maar adem happen en alles.
Top 5 China producten
pi_54458058
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:16 schreef rene90 het volgende:
hmm ik wacht ook nog wel even af, kijken of zij de morgen nog haalt, maar echt tja, alleen nog maar adem happen en alles.
woont er niemand in je buurt met een aquarium? Ik denk dat het komt omdat ie steeds opgejaagd wordt door et paartje ? of niet?
pi_54458663
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:04 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

er zijn verschillende manieren , maar door de wc spoelen is daar niet 1 van.

1. Tegen de muur gooien
2. Platstampen
3. Water in de vriezer , en als het heel koud is dat visje derin doen , gaat ie in 1x dood aan hartstilstand
4. 4 druppels kruidnagelolie op een liter water is ook dodelijk voor een vis

Die eerste 2 klinken hard , maar al doe je het goed zijn ze wel in 1x dood , en daar gaat het om.

Maarja , of je hem nu ook zou moeten doden daar ga ik niet over. Ik persoonlijk zou het niet doen.
1(met netje uitvissen en met netje tegen een muur slaan) en 2 zijn idd 2 van de beste 3 mogelijkheden.

Bij grote vissen is dit echter geen optie, dan is de enige juiste manier met een scherp mes de kop eraf hakken.

3 is zeer pijnlijk en kan heel erg lang duren voordat de vis werkelijk dood is.
4 is ook zeer pijnlijk en daarom eigenlijk geen optie.
pi_54458903
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:01 schreef rene90 het volgende:
nope 2 vrouwtjes en 1 mannetje, en het "koppeltje" zit nu de hele tijd achter dat "single" vrouwtje aan. Haar kleuren zijn ook een stuk vager geworden, wel apart dat je ziet dat het naja gevoel van die vissen op de kleuren gaat werken. Nou maar even afwachten, net een opfrisbeurt gegeven kapotte plantjes eruit gehaald. algen beetje verwijderd, en nu maar weer een weekje zien
Misschien dat dit nog wel gaat werken:

Als je een kokosnoot in 2e zaagt, aan de dichte kant een klein gat boord (net groot genoeg voor de vis om erin te kunnen) en de brede opening in de bodembedekking doet, heeft ze een plek om te schuilen, die ze ook vrij makkelijk verdedigen. Daarnaast is ze dan ook uit het zicht, waardoor het koppeltje haar minder zullen aanvallen.

Maar op langere termijn zal je het extra vrouwtje toch kwijt moeten, want dit zal zich blijven herhalen, zodra er eieren zijn.

Als de eieren uitgekomen zijn, zul je vaak een kuiltje kunnen zien waar op het zicht rommel inligt, dit zijn juist de jongen, maar omdat ze zo klein zijn is dat erg lastig te zien.
pi_54459053
bedankt voor de informatie afterburner, ik ben het vrouwtje alweer kwijt, dus maar even afwachten nog
Top 5 China producten
pi_54476511
heb er nu tubifex in, en de antennebaarsjes weten het wel te vinden, de tetratjes nog niet echt, zit in zo'n trechtertje als het ware in zo een voedselring.
Top 5 China producten
pi_54477109
Hoe kan je trouwens duidelijk het geslachtsverschil zien bij een corydoras aeneus? Ik wil namelijk een eenmalige kweekpoging gaan doen , welke 3 weken in beslag gaat nemen. Maar het probleem is dat ik er maar 5 heb , en grote kans dus dat het alleen maar vrouwtjes of alleen maar mannetjes zijn. Op internet lees ik dat je van bovenaf goed kan zien aan de dikte of het een vrouwtje of mannetje is, maar ik zie gewoon geen verschil eerlijk gezegd.
pi_54477534
misschien heb je hier wat aan:
Top 5 China producten
pi_54477687
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef rene90 het volgende:
misschien heb je hier wat aan:
hoe je ze moet kweken weet ik al , maar het geslacht bepalen alleen niet
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 12:11:55 #285
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54478512
Daar was ik weer

Ik ben gisteren wezen kijken in een "normale dierenzaak" en nog niet in een speciaal zaak. Puur om even naar een aquarium te kijken. Daar kan ik de bak die ik voor ogen heb, de Rio Juwel 240, goedkoper krijgen dan dat ik tot op heden op internet gevonden heb.

Ik hield een praatje met de verkoper en hij kwam op mij erg betrouwbaar over. Hij wist veel te vertellen over de punten die jullie opnoemden waar ik op moest letten. Volgens mijn collega (zo kwam ik aan het adres) is het een hele goeie zaak.

Maar de quote van afterburner baart mij toch een beetje zorgen
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:06 schreef afterburner het volgende:

[..]

Doe jezelf een lol en ga naar een echte specialzaak, heb zeer slecht ervaringen met "normale"dierenwinkels.
Is het een persoonlijke mening, of hebben ook andere mensen zeer slechte ervaringen met "normale dierenwinkels" mbt aquaria?
4045
onlogisch
pi_54480443
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:11 schreef onlogisch het volgende:
Daar was ik weer

Ik ben gisteren wezen kijken in een "normale dierenzaak" en nog niet in een speciaal zaak. Puur om even naar een aquarium te kijken. Daar kan ik de bak die ik voor ogen heb, de Rio Juwel 240, goedkoper krijgen dan dat ik tot op heden op internet gevonden heb.

Ik hield een praatje met de verkoper en hij kwam op mij erg betrouwbaar over. Hij wist veel te vertellen over de punten die jullie opnoemden waar ik op moest letten. Volgens mijn collega (zo kwam ik aan het adres) is het een hele goeie zaak.

Maar de quote van afterburner baart mij toch een beetje zorgen
[..]

Is het een persoonlijke mening, of hebben ook andere mensen zeer slechte ervaringen met "normale dierenwinkels" mbt aquaria?
er zitten ook goeie tussen hoor , maar de meesten doen het gewoon voor het geld , weten de basics wel , maar van de rest niet. Verkopen bijv. gewoon maanvissen aan mensen met een Jewel Rekord 60 bijv. , of in mijn geval een vuurstaart die totaal niet in een 60cm bak past en agressief is. "Nee hoor dit is een goeie algeneter en blijft zo klein als nu!" hij eet geeneens algen

achteraf valt het wel mee met agressiviteit van mijn vuurstaart , tegenwoordig doet ie geen vlieg meer kwaad maar hij wordt wel 13cm dus weg moet ie sowieso een keer.
pi_54480775
Waar je je bak koopt maakt niets uit! Als je maar zeker weet dat ie niet ergens in de buurt gekoper is.

Ik ben vrij huiverige voor de gemiddelde dierenwinkel waar ze ook vissen verkopen. Veelal krijg je verkeerde adviesen en krijg je er gratis visziekten bij....

Maar er zitten zeker ook goede tussen!! Ik weet er iig 2 waar ik wel vis zou durven kopen. Maar je had het over alexandrium en daar moet je met een grote boog omheen lopen, na hun verbouwing is het wel al iets beter, maar nog steeds veel zieke vissen te vinden.

Vandaar mijn advies om ze bij een specialzaak te halen, die hebben immers hun naam te behouden. Ze moeten het daar juist hebben van visverkoop en zullen dus ook proberen goede kwaliteit te leveren.

Een aantal soorten zijn doodgekweekt en die zijn niet of amper goed te krijgen, zoals bijvoorbeeld gouramis (worden gekweekt in medicijnen.....). Maanvissen die geen broedzorg meer kennen omdat de ouders te snel zijn weggehaald enz enz enz

Ohja misschien handig om te vermelden ik heb en hou nu een jaartje of 10 vissen. Heb gekweekt voor winkels en doe dat nu nog heel af en toe, vandaar de kennis....
pi_54482287
Je labeo eet geen algen? De mijne doet niet anders, speurt heel de bak af naar algen
pi_54482702
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:40 schreef BlackFrancis het volgende:
Je labeo eet geen algen? De mijne doet niet anders, speurt heel de bak af naar algen
die van mij is overgestapt naar vlokvoer
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 17:13:22 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54485661
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:40 schreef afterburner het volgende:
Waar je je bak koopt maakt niets uit! Als je maar zeker weet dat ie niet ergens in de buurt gekoper is.

Ik ben vrij huiverige voor de gemiddelde dierenwinkel waar ze ook vissen verkopen. Veelal krijg je verkeerde adviesen en krijg je er gratis visziekten bij....

Maar er zitten zeker ook goede tussen!! Ik weet er iig 2 waar ik wel vis zou durven kopen. Maar je had het over alexandrium en daar moet je met een grote boog omheen lopen, na hun verbouwing is het wel al iets beter, maar nog steeds veel zieke vissen te vinden.

Vandaar mijn advies om ze bij een specialzaak te halen, die hebben immers hun naam te behouden. Ze moeten het daar juist hebben van visverkoop en zullen dus ook proberen goede kwaliteit te leveren.

Een aantal soorten zijn doodgekweekt en die zijn niet of amper goed te krijgen, zoals bijvoorbeeld gouramis (worden gekweekt in medicijnen.....). Maanvissen die geen broedzorg meer kennen omdat de ouders te snel zijn weggehaald enz enz enz

Ohja misschien handig om te vermelden ik heb en hou nu een jaartje of 10 vissen. Heb gekweekt voor winkels en doe dat nu nog heel af en toe, vandaar de kennis....
Ik twijfel ook geen moment aan je kennis hoor

Alexandrium valt sowieso af, misschien dat ik daar alleen mijn decoratie materiaal haal, want dat hebben ze wel veel

Of zijn speciaal zaken daar ook goed in vertegenwoordigt?
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 20:28:30 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_54490575
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:16 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

daar wil ik dan graag aan toevoegen dat maanvissen (altums) niet zomaar in elk aquarium kunnen. omdat deze vissen erg hoog worden hebben ze een aquarium van minimaal 60cm hoogte nodig, om te voorkomen dat ze krom gaan groeien. hou daar dus rekening mee.
daar heb je gelijk in. maar aangezien hij van plan was een groot aquarium te kopen, leek het me kunnen de maanvissen ook te vermelden.

speciaalzaken zijn ook goed vertegenwoordigd in de decoratie, maar net als de bak maakt dat niet zoveel uit waar je het haalt.
overigens komen āl mijn vissen uit een 'gewone dierenwinkel'. ik heb er alleen maar goede ervaringen mee, maar ik moet ook wel zeggen dat ik uiterst voorzichtig ben met vissen kopen. ik koop eigenlijk ook zelden vissen...
pi_54490773
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in. maar aangezien hij van plan was een groot aquarium te kopen, leek het me kunnen de maanvissen ook te vermelden.

speciaalzaken zijn ook goed vertegenwoordigd in de decoratie, maar net als de bak maakt dat niet zoveel uit waar je het haalt.
overigens komen āl mijn vissen uit een 'gewone dierenwinkel'. ik heb er alleen maar goede ervaringen mee, maar ik moet ook wel zeggen dat ik uiterst voorzichtig ben met vissen kopen. ik koop eigenlijk ook zelden vissen...
nou in die rio 240 kunnen echt geen maanvissen.
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 20:45:45 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_54491031
waarom niet? de rio 240 is toch meer dan een meter breed en meer dan 50cm hoog?
pi_54491857
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:
waarom niet? de rio 240 is toch meer dan een meter breed en meer dan 50cm hoog?
Je hebt gelijk , dacht dat ie maar 40cm hoog was.
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 21:38:21 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_54492245
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:21 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

geeft niet ik moest ook even checken
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 21:51:49 #296
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54492611
Dus maanvissen kan? Want ik las op een site die ik van Guppyfriend kreeg dat maanvissen & neon tetra's niet samen gaan?

De verkoper zei dat het opzich wel kon, mits de school neon tetra's groot genoeg was (qua aantal & lengte ) en de maanvissen niet uit de kluiten gewassen maanvissen waren
4045
onlogisch
pi_54498268
Je zou kardinaal tetra's kunnen nemen (wel volwassen) die worden heel wat groter als neon tetra's. Neon tetra's worden gegarandeerd opgegeten door volwassen maanvissen.
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 08:53:27 #298
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54499761
Zometeen naar de speciaalzaak
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 08:55:56 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_54499775
nee, die kunnen inderdaad niet samen. dan zal je een keuze moeten maken, ōf maanvissen, ōf neon tetra's.

wat de verkoper zei klopt in principe wel, maar de kleine maanvissen zullen ook groter worden en dan je neons alsnog opeten.

veel plezier bij het kijken bij de speciaalzaak!
pi_54499844
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:21 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

maar maanvissen hebben bakken van 60cm hoog nodig. altums in ieder geval, ik weet niet welke soort je wil nemen. je moet er rekening mee houden dat minimaal 5cm van je bak "verloren" gaat aan bodem. werder vul je hem ook niet tot de rand dus dat is ook weer een centimeterje.
  Moderator zaterdag 10 november 2007 @ 13:28:01 #301
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54503330
Ik ben bij de speciaalzaak geweest, en heb hem daar ook besteld

De Rio Juwel 240

Nu zit ik op een site te lezen over bodemverwarming. Is dat een must? Er staan we wat voor & nadelen van zo'n bodemverwarming.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie bodem verwarming? Ik heb op de site van juwel niks kunnen vinden over bodemverwarming.

Woensdag of vrijdag wordt ie geleverd
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')