abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:25:00 #201
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54260530
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:55 schreef rene90 het volgende:

en prowl hoe zijn jou ervaringen met zwaarddragers? is dat leuk voor een 60 cm aquariumpje denk je ?
Zwaarddragers zijn de mooiste levendbarende tandkarpers vind ik zelfen iets minder productief als alle andere bekende levendbarende tandkarpers (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik toen kweekte met een minder vruchtbare variant)

Met en 60 cm bakje (eigenlijk net iets te klein) kun je met 1man/2 vrouwen wel een tijdje vooruit maar jongen komen er toch wel
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_54261253
Ik ben terug van de winkel in me stadje hier, errrrg mooie pantsermeerval gezien helemaal pikzwart wat erg mooi op mijn bodem zal staan, ben alleen nog aan het twijfelen over de grote, dus nog maar even niet gekozen. In de toekomst kan ik hem altijd nog halen en als hij te groot wordt ruilen:)

Wat er nu dus bestelt is zijn een aantal cory's:D Spelen lekker op de bodem dus komt goed, ik ga ze zaterdag ophalen. Wat ik nog ga kopen zaterdag is tubifex, en een stuk hout zag erg mooiestukkn lggen en dan zet ik me andere 2 beeldjes eruit denk ik.

Nu heb ik een gravel washer gekocht, zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik wel wat vuil op de bodem, met dit apparaat wordt het mooi schoon en kost 7,90:)
Cheers:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54263134
foto van me garnaaltje:D ze groeien eeeeeerg snel
Top 5 China producten
pi_54264200
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:25 schreef Prowl het volgende:

[..]

Zwaarddragers zijn de mooiste levendbarende tandkarpers vind ik zelfen iets minder productief als alle andere bekende levendbarende tandkarpers (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik toen kweekte met een minder vruchtbare variant)

Met en 60 cm bakje (eigenlijk net iets te klein) kun je met 1man/2 vrouwen wel een tijdje vooruit maar jongen komen er toch wel
Ik heb ook nooit jonge zwaarddragers gehad. Bij Platys is het ook een stuk minder(maar wel een stuk makkelijker dan zwaarddragers).

Guppies en Mollies zijn indd veel productiever.
pi_54264567
tvp
Amstelveen de beste
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:23:29 #206
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54267360
ik heb ook net 6 garnaaltjes gekocht
heb mn kogelvisjes toch maar aan en vriendin gegegevn want mn cory's gingen ineens bij bosjes dood heb nog 1 grote en 1 kleintje over

oh en ik hebb 8 Rasbora espei's [kegel ...] gehaald, die zijn zo leuk
an urge to help mankind overcomes me
pi_54270889
Helaas de kikker is overleden. Ik denk door de stress want zijn vliezen waren wat aangevreten.
pi_54272072
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:05 schreef rene90 het volgende:
Nu heb ik een gravel washer gekocht, zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik wel wat vuil op de bodem, met dit apparaat wordt het mooi schoon en kost 7,90:)
Cheers:)
Een beetje vuil valt ook wel snel op met zo'n helder groene bodem .

Saaw en Oxy, balen zeg.
pi_54272358
Jup valt inderdaad wel snel op ja, maar ach hoe schoner hoe beter ,en de algen op de steen laten we lekker zitten kan geen kwaad:)
Top 5 China producten
pi_54280175
Ik wil eigenlijk van iedereen wel es weten hoelang en wanneer ze de verlichting in de bak aan hebben staan? Ik heb het van 12 tot 24 uur aan staan. Is het beter om kortere perioden aan/uit ofzo?
pi_54280459
ik heb het hier (doordat ik de tijd nog niet heb veranderd door de wintertijd) van 10-22.00 aanstaan, eerst was dit 11.00-23.00. Ik ga het nu maar even zo laten staan kijken of ze hier anders op reageren, maar ik moet er nog een beetje mee spelen ook.
Top 5 China producten
pi_54286674
12 uur is prima. Ik heb t ook gewoon aan van 12 tot 24 uur
pi_54289233
@guppy,
nog adviezen wat je cory's graag eten ? of wat vinden ze vooral leuk in je aquarium?
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:15:04 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290254
mijn aqua is van 9,00 tot 21,00 aan.
en mijn cory's eten voertabletten, van het eigen merk van de dierenwinkel. die heb je ook van tetra. verder 'nezuen' cory's de hele dag door de bodem. je moet dus geen grove of scherpe bodem hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54290300
ik heb van die "wels chips" ? is dat hetzelfde principe?
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:29:13 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290468
geen idee, zitten daar ook algen in?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54290633
het is voor meervallen en ancistrussen ,dus vast wel:D
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 31 oktober 2007 @ 21:46:08 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_54290736
ja, dan is het wel goed inderdaad
pi_54327194
vandaag is er weer een lading eitjes gedropt! ben echt blij, kom net terug van me stage (was vanmorgen om 7 uur al weg) en een heel blad ligt vol met eitjes, en ja dit zijn ECHT eitjes, dit kan niet anders di tmoet wel, ben echt benieuwd wat er nu gaat gebeuren en het ligt perfect in het zicht, ik heb geprobeerd een foto te maken alleen met me digitale camera kan ik niet echt focussen op de eitjes, hier toch een klein fototje:

het mannetje beschermt het met ze leven, maar ze neon tetra's zitten toch ook in de buurt.
Top 5 China producten
pi_54336441
leuk rene90

Ik heb binnenkort denk ook eitjes , m'n keizertetra mannetjes zitten allemaal achter het vrouwtje aan Normaal jagen ze elkaar weg , maar nu zijn ze echt hun vinnen aan het showen enz. aan het vrouwtje. Verwacht binnekort weer een nieuwe lading keizertetra's dus Jammer dat ik de eitjes niet kan zien omdat ze die vrij over heel het aquarium leggen, maar hopelijk leggen ze er een stuk of 5 / 6 in de java varen , daar worden ze niet opgegeten.

Het is wel vreemd want al mijn platy's gaan dood aan een ziekte , maar de rest van de vissen voelen zich kiplekker. Nouja, maakt mij niet zoveel uit want die platy's was ik toch zat.
pi_54336651
filmpje

pi_54336932
oke ben benieuwd:)

wie weet hoelang het ongeveer duurt voordat die eitjes uitkomen? moet ik denken aan dagen / weken?
Top 5 China producten
pi_54337462
Mooie beesten, die Keizertetra's
pi_54337700
me cory's die ik er net heb ingezet (3 stuks) worden erg opgejaagd door het mannelijke antennebaarsje, sowieso zijn alle antennebaarsjes nu erg op hun hoede en redelijk agressief, komt denk ik door dat terretorium afbakenen....ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken.
Top 5 China producten
pi_54340944
me cory's zijn nog steeds errrrug druk en onrustig, hele tijd omhoog zwemmen tegen het raam en weer naar beneden, hopelijk trekt dit nog een beetje bij
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')