ik heb ook een vuurstaartquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey leuk, een aquarium topic. Ik heb ook al jaaaren een aquarium staan. Ik had t even een beetje laten verslonsen... maar ben weer met veel enthousiasme begonnen.
[ afbeelding ]
Nog even geduld...de planten moeten nog goed aanslaan. (80x40x30 btw)
[ afbeelding ]
Hier mn visjes. Een Labeo Bicolor (riskant, weet ik.. maar is heel verdraagzaam) ~15 zwarte neons (en een roodkopzalmpje die zich ook een zwarte neon voelt), 8 cory's schwartzi.
En een L-nummer. Weet iemand welke t is/ hoe groot ie kan worden?
goed zoquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:20 schreef rene90 het volgende:
ik wacht even af of er nog eitjes gaan komen en binnen welke periode, maar ik wil niet de "natuur verstoren" om het zo maar even te noemen, gewoon afwachten of de eitjes het overleven met de neon tetras eromheen (denk het niet)
Ja dat heb ik ook, met voeren is ie erg onrustig. Maar de corys of ancistrus negeert ie altijd, hij wil wel eens uithalen naar de roodkopzalm of tetra, alleen die krijgt ie toch nooit te pakkenquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:39 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ik heb ook een vuurstaartdie van mij is ook heel verdraagzaam , alleen tijdens etenstijd jaagt ie wel is wat op. Die L-nummer is volgens mij een ancistrus gold, maar dan een mannetje (te zien aan die hoorntjes). Verder mooie bak , die javavaren op hout heb ik ook, alleen moeten kortwieken omdat ie op een gegeven moment net zo groot als m'n bak was geworden haha.
[ afbeelding ]
Ja ze leggen toch om de 2 weken dacht ik eitjes. Zat kansen dus om het een keer te proberenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:15 schreef rene90 het volgende:
het is het 1e nestje, dus maar even afwachten![]()
Precies, dat dacht ik ook zo, maar er komt nu dus 1 in V&Aquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:53 schreef rene90 het volgende:
@voskat
in vraag en aanbod:)
hier kan je natuurlijk even een linkje verwijzen naar je onderwerp in vraag en aanbod, geen idee of dat mag alleen het zou wel schelen denk ik aangezien hier aquariumliefhebbers komen.
Waarom zwemt daar een karper?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Guppyfriend het volgende:
het is een ancistrus, maar hij is nog heel klein![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij heeft héle kleine stekeltjes, dus ik neem aan dat t een mannetje is. die zijn niet zo knap, maar goed, ik vind m nu al zo leuk en lief
daar zwemt inderdaad een karper ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:32 schreef Prowl het volgende:
[..]
Waarom zwemt daar een karper?
Ik vind het niveau van het topic aardig omlaag gaan
jah, het is een blackie.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
ik neem aan dat je een zwarte molly bedoeld? Black Molly?
hoe lang heb je die Black Molly al? het is namelijk zo dat Black Molly's levendbarend zijn en dus zwanger worden. echter, van één keer sex kunnen ze wel 3 keer zwanger worden, ze bewaren het sperma. het kan zijn dat je Black Molly dus nog sperma had (vanuit de winkel wellicht) en dat ze nu bevallen is. misschien is dit visje de enige overlevende van de worp.
je kan m tijdelijk in een apart bakje houden, en wanneer hij groot genoeg is, bij de vis en de schildpad in doen. verder is er weinig wat je kan/hoeft te doen. een beetje voer geven kan geen kwaad natuurlijk, maar hij moet t ook wel opeten.
Ja die is zeker aanwezig blijkt er een klein gaatje in de linkerhoek te zitten boven de filter dat is de enige mogelijkheid dat ze daar eruit zijn gegaan maar toch heel apart.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:41 schreef rene90 het volgende:
heb je geen kap?
ik voer om de dag en ververs elke week 1/3 liter van mijn water.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:31 schreef BlackFrancis het volgende:
@Guppyfriend
Dat ziet er toch niet zo fris en gezond uit eerlijk gezegd.
Dat wordt in ieder geval meer water verversen, zo'n ancistrus erbij om de algen op te ruimen gaat niet werken. Dan kan je er wel 30 in gooien, maar dan nog lost dat niks op. Symtoom bestrijding is dat.
Gewoon meer verversen, en misschien voer je ook wat te veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |