ik heb ook een vuurstaartquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:25 schreef BlackFrancis het volgende:
Hey leuk, een aquarium topic. Ik heb ook al jaaaren een aquarium staan. Ik had t even een beetje laten verslonsen... maar ben weer met veel enthousiasme begonnen.
[ afbeelding ]
Nog even geduld...de planten moeten nog goed aanslaan. (80x40x30 btw)
[ afbeelding ]
Hier mn visjes. Een Labeo Bicolor (riskant, weet ik.. maar is heel verdraagzaam) ~15 zwarte neons (en een roodkopzalmpje die zich ook een zwarte neon voelt), 8 cory's schwartzi.
En een L-nummer. Weet iemand welke t is/ hoe groot ie kan worden?
goed zoquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:20 schreef rene90 het volgende:
ik wacht even af of er nog eitjes gaan komen en binnen welke periode, maar ik wil niet de "natuur verstoren" om het zo maar even te noemen, gewoon afwachten of de eitjes het overleven met de neon tetras eromheen (denk het niet)
Ja dat heb ik ook, met voeren is ie erg onrustig. Maar de corys of ancistrus negeert ie altijd, hij wil wel eens uithalen naar de roodkopzalm of tetra, alleen die krijgt ie toch nooit te pakkenquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:39 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
ik heb ook een vuurstaartdie van mij is ook heel verdraagzaam , alleen tijdens etenstijd jaagt ie wel is wat op. Die L-nummer is volgens mij een ancistrus gold, maar dan een mannetje (te zien aan die hoorntjes). Verder mooie bak , die javavaren op hout heb ik ook, alleen moeten kortwieken omdat ie op een gegeven moment net zo groot als m'n bak was geworden haha.
[ afbeelding ]
Ja ze leggen toch om de 2 weken dacht ik eitjes. Zat kansen dus om het een keer te proberenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:15 schreef rene90 het volgende:
het is het 1e nestje, dus maar even afwachten![]()
Precies, dat dacht ik ook zo, maar er komt nu dus 1 in V&Aquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:53 schreef rene90 het volgende:
@voskat
in vraag en aanbod:)
hier kan je natuurlijk even een linkje verwijzen naar je onderwerp in vraag en aanbod, geen idee of dat mag alleen het zou wel schelen denk ik aangezien hier aquariumliefhebbers komen.
Waarom zwemt daar een karper?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:34 schreef Guppyfriend het volgende:
het is een ancistrus, maar hij is nog heel klein![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hij heeft héle kleine stekeltjes, dus ik neem aan dat t een mannetje is. die zijn niet zo knap, maar goed, ik vind m nu al zo leuk en lief
daar zwemt inderdaad een karper ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:32 schreef Prowl het volgende:
[..]
Waarom zwemt daar een karper?
Ik vind het niveau van het topic aardig omlaag gaan
jah, het is een blackie.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:28 schreef Guppyfriend het volgende:
ik neem aan dat je een zwarte molly bedoeld? Black Molly?
hoe lang heb je die Black Molly al? het is namelijk zo dat Black Molly's levendbarend zijn en dus zwanger worden. echter, van één keer sex kunnen ze wel 3 keer zwanger worden, ze bewaren het sperma. het kan zijn dat je Black Molly dus nog sperma had (vanuit de winkel wellicht) en dat ze nu bevallen is. misschien is dit visje de enige overlevende van de worp.
je kan m tijdelijk in een apart bakje houden, en wanneer hij groot genoeg is, bij de vis en de schildpad in doen. verder is er weinig wat je kan/hoeft te doen. een beetje voer geven kan geen kwaad natuurlijk, maar hij moet t ook wel opeten.
Ja die is zeker aanwezig blijkt er een klein gaatje in de linkerhoek te zitten boven de filter dat is de enige mogelijkheid dat ze daar eruit zijn gegaan maar toch heel apart.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:41 schreef rene90 het volgende:
heb je geen kap?
ik voer om de dag en ververs elke week 1/3 liter van mijn water.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:31 schreef BlackFrancis het volgende:
@Guppyfriend
Dat ziet er toch niet zo fris en gezond uit eerlijk gezegd.
Dat wordt in ieder geval meer water verversen, zo'n ancistrus erbij om de algen op te ruimen gaat niet werken. Dan kan je er wel 30 in gooien, maar dan nog lost dat niks op. Symtoom bestrijding is dat.
Gewoon meer verversen, en misschien voer je ook wat te veel.
Keej, ja balen als de zon erop staat. En natuurlijk groot gelijk natuurlijk, die beesten zijn heel leuk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik voer om de dag en ververs elke week 1/3 liter van mijn water.
de grote hoeveelheid algen komt doordat mijn aquarium een aantal uren van de dag zonlicht vangt. door mijn kleine kamer en grote raam is er geen andere plek waar de bak kan staan. ik kan me er niet aan storen. zeker niet omdat mijn waterwaarden, die elke maand getest worden, altijd in orde zijn. ik heb geen zin om elke week die bak op zijn kop te moeten zetten (lees: rust verstoren) omdat ik de algen van de ruit moet hebben.
ik heb die ancistrus dan ook omdat ik het een mooie vis vind, en niet omdat ie de algen op moet ruimen.
als laatste, je ziet natuurlijk een macro opname van een hoekje van mijn bak. wanneer je de bak over zijn geheel ziet valt het echt reuze mee.
maar toch bedankt voor je bezorgdheid![]()
en ik heb natuurlijk wel een magneetje waarmee ik de ruit schoon kan houden. de ruit is dan ook school, alleen komt ie niet zo makkelijk in de hoekjesquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:55 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Keej, ja balen als de zon erop staat. En natuurlijk groot gelijk natuurlijk, die beesten zijn heel leuk.
Probeer je chippas eens, werkt veel beter.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 09:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
en ik heb natuurlijk wel een magneetje waarmee ik de ruit schoon kan houden. de ruit is dan ook school, alleen komt ie niet zo makkelijk in de hoekjesen laat die vis daar nu net zitten op de foto
net geprobeerd, wat werkt dat goed!!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:19 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Probeer je chippas eens, werkt veel beter.![]()
Ik wist niet dat je ook tuiniererenderivierkreefjes hadquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.
Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....
P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
ziet er goed uit allemaal , heb je ook een totaaloverzicht van je bak?quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn aanwinsten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben ook 2 slangevisjes erbij maar die krijg ik niet op de foto. En de kikker laat zich niet veel zien
zet hier maar eens een foto neer, misschien weten we tquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
ziet er eerlijk gezegd meer uit als een platy!quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:44 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef Broertie het volgende:
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang......mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
Dat zou wel kunnen, maar wat heb ik eraan als ik straks met tientallen garnalen zit die mijn bak overbevolken? Op deze manier krijg ik wel nieuw "bloed" ( ze worden niet allemaal opgegeten........) Bovendien is het altijd leuk om jong grut te zien, betekend toch dat je een goede omgeving voor ze hebt, anders krijgen ze geen jongenquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:34 schreef kres het volgende:
[..]
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
wanneer het voer te groot is:quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?
Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
Ik weet niet hoe groot je bakkie is. Een geaccepteerde stelregel is 1 cm volwassen vis per liter water.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:30 schreef rene90 het volgende:
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Moelijk te zegen.... Ik heb het toen maar voor lief genomen en boel drijvende plantjes gekocht... Na een tijdje was er iemand die er intresse had en toen kon ik er eindelijk van af komen. Misschien dat er planten zijn die hij niet lust????quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
[ afbeelding ]
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.htmlquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:22 schreef rene90 het volgende:
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:
-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),
Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
[ afbeelding ]
15 jaar geleden ofzo ooit 5 black molly's gekochtquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:31 schreef Guppyfriend het volgende:
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?
verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
ja, das waar. ik heb eerder ook wel mannetjes gehad, maar die zijn doodgegaan. en nu heb ik dus nog 3 vrouwtjes. die zijn al heel oud. en tja, om ze nu weg te doen omdat ze niet zo mooi zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:57 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier?xD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |