Ik wist niet dat je ook tuiniererenderivierkreefjes hadquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.
Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....
P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
ziet er goed uit allemaal , heb je ook een totaaloverzicht van je bak?quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn aanwinsten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben ook 2 slangevisjes erbij maar die krijg ik niet op de foto. En de kikker laat zich niet veel zien
zet hier maar eens een foto neer, misschien weten we tquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
ziet er eerlijk gezegd meer uit als een platy!quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:44 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef Broertie het volgende:
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang......mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
Dat zou wel kunnen, maar wat heb ik eraan als ik straks met tientallen garnalen zit die mijn bak overbevolken? Op deze manier krijg ik wel nieuw "bloed" ( ze worden niet allemaal opgegeten........) Bovendien is het altijd leuk om jong grut te zien, betekend toch dat je een goede omgeving voor ze hebt, anders krijgen ze geen jongenquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:34 schreef kres het volgende:
[..]
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
wanneer het voer te groot is:quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?
Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |