abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:04:06 #161
80089 kres
Komt goed...
pi_54227632
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.

Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....

P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_54228486
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:
en die krab laat je plantjes met rust??? Ik heb ooit rivierkreeftjes gehad en ik werd gek van ze. Iedere keer dat ik de plantjes goed had gezet troken of knipten zij ze eruit.

Dus je richt je bak net beetje leuk in en de volgende ochtend word je wakker en alles is naar boven komen drijven....

P.S: hebben we hier ook een "welke vis is dit" toppic? Heb paar visjes van iemand gekregen maar heb echt geen idee welke soort ze zijn laat staan hoe ze heten....
Ik wist niet dat je ook tuiniererenderivierkreefjes had
pi_54228867
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn aanwinsten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

We hebben ook 2 slangevisjes erbij maar die krijg ik niet op de foto. En de kikker laat zich niet veel zien
ziet er goed uit allemaal , heb je ook een totaaloverzicht van je bak?
  Moderator zondag 28 oktober 2007 @ 19:15:00 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_54228966
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:04 schreef kres het volgende:

zet hier maar eens een foto neer, misschien weten we t
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:42:50 #165
80089 kres
Komt goed...
pi_54229488
Dit is hem dan......

Een is zwart met witte vlekken en die op de foto is wit met zwarte vlekken

Iemand een idee of een naam...

Thanks
pi_54229528
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
pi_54229886
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:44 schreef BlackFrancis het volgende:
Dat is een Dalmatier Molly. (niet echt de officiële naam... maarja.) Soort Black Molly dus.
ziet er eerlijk gezegd meer uit als een platy!
pi_54230180
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang...... mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:31:33 #169
80089 kres
Komt goed...
pi_54230370
ik heb net ff op google gezocht en idd zag ik een plaatje voorbijkomen van een dalamtier molly..

http://www.fishlore.com/YourTanks/kl-dalmation-molly.jpg
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:34:18 #170
80089 kres
Komt goed...
pi_54230402
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:21 schreef Broertie het volgende:
Jottem! Vandaag weer jonge garnaaltjes gespot in mijn bak! Gelijk mijn externe aqua-pro filter maar even uit elkaar gehaald, want daar zitten er natuurlijk ook een paar in.... Heb ze vrijgelaten in de bak en ze zwemmen daar nu heerlijk in rond! ( de vraag is alleen voor hoe lang...... mijn vietnamese krab likkebaardt al bij het vooruitzicht van zo'n feestmaal, maar ja, zo is de natuur en er blijven genoeg garnalen over...)
Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
pi_54230459
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:34 schreef kres het volgende:

[..]

Kan je ze niet in een kweekbakje gooien?? Zo'n plastic bakje die je aan de oppervlakte laat drijven....????
Dat zou wel kunnen, maar wat heb ik eraan als ik straks met tientallen garnalen zit die mijn bak overbevolken? Op deze manier krijg ik wel nieuw "bloed" ( ze worden niet allemaal opgegeten........) Bovendien is het altijd leuk om jong grut te zien, betekend toch dat je een goede omgeving voor ze hebt, anders krijgen ze geen jongen
Hierbij trouwens nog een linkje voor elke aquarioot, als dat niet mag, mag een mod hem rustig verwijderen..... http://www.vivariumbeurs.com/

[ Bericht 12% gewijzigd door Broertie op 28-10-2007 20:56:27 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:49:23 #172
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54230710
Ik heb een bak leeg moeten halen bij een kennis maar ik heb niks aan de vissen

Voor een klein prijsje mogen ze weg (TEAB!) en het liefst zo snel mogelijk.

6x Melanochromis Johanni
2x Labidochromis Caruleus
3x onbekende Malawi/Tanganyika Cichliden
3x Plecostomus Algeneter (15cm 25cm 30cm )
1x Botia macracantha
1x Botia striata
1x kersebuik

De vissen hoeven niet allemaal in 1x gekocht te worden, een kleiner aantal kan ook.

Eventueel te ruilen tegen zuid amerikaanse vissen

PM bij interesse.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_54232752
en waar?

Edit: zit niks tussen voor mij, worden allemaal te groot
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54232970
Ik moet zeggen dat er idd veel bladeren boven drijven de laatste tijd maar we zijn nu aan de diepvries voer dus hopelijk dat hij nu normaal doet!
11 Neon tetra
17 Black Molly's
6 van die oranje(geen idee hoe en wat)
5 van die zwart witte grondwroeters
3 algeneters
1 krab
2 slangenvisjes
1 kikker

We wachten eerst nog effe met meer dingen totdat er wat Black Molly's doodgaan of worden opgegeten. En desnoods halen we er gewoon een paar uit. 17 is beetje te veel van het goeie.

[ Bericht 22% gewijzigd door OxygeneFRL op 28-10-2007 22:40:37 ]
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:39:36 #175
80089 kres
Komt goed...
pi_54233225
hoop dat het goedkomt. Misschien zjin krabben net ff anders.. Met die kreeft van mij was het echt niet meer leuk. Als hij dat echt deed dan had je dat wel moeten merken. Hier en daar een los blaadje is niets om je zorgen over te maken....
pi_54243078
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
Top 5 China producten
pi_54243224
en nog een klein vraagje, ik heb dus wel eens last van half rottend afval, ontlasting van de vissen, voer wat niet gegeten is etc, welke beestjes ruimen dat echt op? ik las iets van een zoetwatermossel?
Top 5 China producten
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 14:11:01 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_54243984
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
wanneer het voer te groot is:

ik voer wel eens watervlooien, in de zomer. dat is grappig om te zien, en de vissen vinden het inderdaad leuk. de prijzen verschillen erg, ik zou morgen eens rondkijken als ik jou was.
tubiflex heb ik geen ervaring mee, iig niet met de levende variant.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:30:44 #179
80089 kres
Komt goed...
pi_54248627
zakje tubifex kost dacht ik 1 of 2 euro.... Voer mijn visjes daar mee van tijd tot tijd... Vinden ze lekker....

Ik zou de bodem wel degelijk schoon gaan maken. Ald het overgebleven spul gaat rotten en verteeren en dat komt je waterkwaliteit niet echt ten goede.. Gewoon ff zuigen en dan je bak meteen bijvullen. Zo heb je hem schoon en een waterverversing erbij....

Weet iemand wat te vertelen over de verzorging van pas geboren Dalmatier mollys.. Had al een vermoeden dat er een zwanger was. Dus in een kweekbakje gezet en idd... vanochtend wakker kijk meteen in de bak en op de boden van het bakje kleine visjes. (wist trouwens niet dat ze levend werden geboren)

Wat is het beste manier om ze beetje te verzorgen en het ze beetje naar hun zin te maken...

Bedankt
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 18:33:39 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_54248679
hier nog één, maar daar staan ze helaas niet alle 5 op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')