abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54243078
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54243224
en nog een klein vraagje, ik heb dus wel eens last van half rottend afval, ontlasting van de vissen, voer wat niet gegeten is etc, welke beestjes ruimen dat echt op? ik las iets van een zoetwatermossel?
Top 5 China producten
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 14:11:01 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_54243984
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?

Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
wanneer het voer te groot is:

ik voer wel eens watervlooien, in de zomer. dat is grappig om te zien, en de vissen vinden het inderdaad leuk. de prijzen verschillen erg, ik zou morgen eens rondkijken als ik jou was.
tubiflex heb ik geen ervaring mee, iig niet met de levende variant.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:30:44 #179
80089 kres
Komt goed...
pi_54248627
zakje tubifex kost dacht ik 1 of 2 euro.... Voer mijn visjes daar mee van tijd tot tijd... Vinden ze lekker....

Ik zou de bodem wel degelijk schoon gaan maken. Ald het overgebleven spul gaat rotten en verteeren en dat komt je waterkwaliteit niet echt ten goede.. Gewoon ff zuigen en dan je bak meteen bijvullen. Zo heb je hem schoon en een waterverversing erbij....

Weet iemand wat te vertelen over de verzorging van pas geboren Dalmatier mollys.. Had al een vermoeden dat er een zwanger was. Dus in een kweekbakje gezet en idd... vanochtend wakker kijk meteen in de bak en op de boden van het bakje kleine visjes. (wist trouwens niet dat ze levend werden geboren)

Wat is het beste manier om ze beetje te verzorgen en het ze beetje naar hun zin te maken...

Bedankt
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 18:33:39 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_54248679
hier nog één, maar daar staan ze helaas niet alle 5 op
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54249511
Bedankt voor de informatie,

@guppyfriend: is wel grappig was al opzoek naar zo een vijzeltje, maar het zit zo: de keuken wordt verbouwd dus alles zit nu in bananendozen dus niet te vinden, maar ik heb nog genoeg ander voer.
Maar watervlooien door wie worden die vlooien gegeten?

@Kres:de bodem is nu schoon heb vandaag een grote schoonmaak gehouden en geprobeerd te hevelen, moet alleen nog even een goede slang vinden (ga ik morgen even voor kijken). Heb nu een voederring dus het zal vanaf nu een stuk minder worden hopelijk:) Dat tubifex kan in zo een korfje?

Iemand nog een leuk ideetje voor een nieuw soort visje? Ik neem sowieso denk ik wel weer wat garnaaltjes vindt het altijd wel leuk als ik ze zie. En een neon tetratje zodat het groepje weer 8 stuks is. Iemand nog andere leuke ideetjes? Met name een iets groter visje dus een tikje groter als een neon tetra? Guppyfriend die visjes die je op je laatste foto heb wat voor zijn dat?

Mijn inhoud is nu:
3 antennebaarsjes
7 neon tetra's
2 dwergharnasmeervalletje (1 vast in het filter komen te zitten)
3 garnalen (2 zijn er overleden)
Top 5 China producten
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:54 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_54251550
watervlooien worden hier door mn guppies en soms ook de cory's gegeten.
je kan ook een beetje voer op een papiertje doen, papiertje dubbelvouwen en dan platduwen. werkt ook

die visjes op de foto zijn Corydoras Aneus. ik heb er 6, want het is een groepsvisje. het zijn mijn lievelingsvisjes bovenin het topic staat er nog een foto van, daar staan ze met hun 6en op
pi_54252490
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Top 5 China producten
pi_54253097

7 op een rij
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:30 schreef rene90 het volgende:
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Ik weet niet hoe groot je bakkie is. Een geaccepteerde stelregel is 1 cm volwassen vis per liter water.
Dan kan je zo ongeveer uitgaan van 5 cm (dus ook 5 liter) per cory.

Mijn bak voldoet aan deze regel. Bevalt me goed.

[ Bericht 61% gewijzigd door BlackFrancis op 29-10-2007 22:05:03 ]
pi_54253634
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
pi_54253650
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:

-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),

Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
Top 5 China producten
pi_54253744
heb een 54 liter bak (60x30x30),
3 antennebaarsjes => 12 liter
7 neon tetra's => 14 liter
2 dwergharnasmeervalletje (1 vast in het filter komen te zitten) => zitten op de steentjes en vragen geen verdere ruimte dus reken ik niet mee
3 garnalen (2 zijn er overleden) => reken ik ook niet mee, zitten alleen op bodem dus lijkt me onnodig om mee te rekenen.

Dus er is 26 liter bezet laten we uitgaan van 30, en ik heb 54 liter - grint en andere dingetjes => 45 liter? dus kan nog voor zo een 19 liter / 19 cm visjes erin doen, is dit een b eetje een logische berekening?
Top 5 China producten
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:36:01 #188
80089 kres
Komt goed...
pi_54253948
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]
Moelijk te zegen.... Ik heb het toen maar voor lief genomen en boel drijvende plantjes gekocht... Na een tijdje was er iemand die er intresse had en toen kon ik er eindelijk van af komen. Misschien dat er planten zijn die hij niet lust????

Of kijken wat er gebeurt als je hem gewoon zou voeren... Dus dat hij geen reden heeft om je planten te slopen.....

P.S: Kijken of die jongens van de Deadliest Catch hem willen hebben
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_54254012
moet het wel snowcrab zijn
Top 5 China producten
pi_54254128
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:22 schreef rene90 het volgende:
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:

-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),

Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.html

Dit is een goede site met erg betrouwbare informatie.

over die visjes:
-muskietenvisje, Waarom geen gewoon guppy? Is zo'n gambusia wel te vinden in de gemiddelde dierenwinkel?
-Blackmollys zijn idd wat gevoelig voor schimmel en witte stip. Wat zout kan helpen. (let wel je kan niet zomaar zout in je aquarium gooien, iets met natrium oid. moet je dan maar ff op googlen)
-Oto's, let goed op dat t water schoon is, en houden van een groepje.
-Zwaarddragers. Die zijn makkelijk en leuk Ook goed te kweken
pi_54254219
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[ afbeelding ]

pi_54254350
oke:) de zwaarddragers vond ik ook leuk eruit zien (die langere staartvin erg apart) en ze zijn erg "productief"

maar wat zou je adviseren, 1 mannetje 2 vrouwtjes? en heeft de gemiddelde dierenwinkel deze visjes wel? Maar ik lees op de site die je geeft dat er minimaal een 100 cm aquarium nodig is, in de encyclopedie wordt minimaal 60 aanbevolen, wat kan ik dan het beste doen? ik heb veel open zwemruimte in me aquarium wat ze fijn vinden.

het voordeel van de black mollys vindt ik weer dat ze de algen van stenen en alles af eten, en dat ze mooi eruit zullen zien op de lichte achtergrond, alleen ben ik dus bang dat er een zieke zal uitbreken, hoe erg moet ik daarvoor op letten? En is het zo dat dan meteen alle vissen zullen sterven?
Top 5 China producten
pi_54254650
wow 100 cm voor een zwaarddrager lijkt me overdreven. Ik had ze vroeger ook in mn bakje van 50 cm.
Meer mannetjes van vrouwtjes is wel aan te raden ja.

Maar wat dacht je van een platy? Heeft niet zo'n leuke staartvin, maar is ook erg leuk. En toch een stukje kleiner dan zwaarddragers (en black mollys). En niet zo kwetsbaar als een Black molly.

http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=platy&btnG=Afbeeldingen+zoeken

Ik zit ook nog een beetje te twijfelen of ik nog wat platys (guppys,black mollies oid) in mn bak doe... Ik ben alleen bang dat mn Labeo helemaal gek wordt van zo'n platy.
pi_54255032
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
Top 5 China producten
  maandag 29 oktober 2007 @ 23:51:44 #195
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_54255904
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
15 jaar geleden ofzo ooit 5 black molly's gekocht
3 maand later had ik er 40
paar weken later kocht ik een paar zebrabarbelen die besmet waren met stip (was niet te zien)
de molly's zaten er na een paar dagen helemaal onder
na een kuurtje met exit oid waren alle molly's dood en 1 zwaardrager, de rest van alle vissen had nergens last van

Erg zwakke vissen schijnbaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_54255941
dus jij raad aan geen black molly's, vreten te neon tetras de kleintjes van de molly's niet op dan ? of de antennebaarsjes?

maar in jou voorbeeld kwam er een vis bij die al besmet was dus tja, misschien iemand anders nog ervaringen?

en prowl hoe zijn jou ervaringen met zwaarddragers? is dat leuk voor een 60 cm aquariumpje denk je ?
Top 5 China producten
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:31:39 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_54257805
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?

verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
pi_54257904
lijkt me gewoon leuk om dat gedrag te zien, maar sowieso heb je wel snel productieve vissen toch? en ik zal ze niet apart zetten dus die worden wel opgegeten door de ouders zelf / neon's / antennebaarsjes:)

ik ga denk ik eens kijken voor 3 zwaardvisjes, of misschien alleen 2 vrouwtjes:)
Top 5 China producten
pi_54260049
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:31 schreef Guppyfriend het volgende:
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?

verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier? xD
  Moderator dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:10:19 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_54260281
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 10:57 schreef BlackFrancis het volgende:

[..]

Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier? xD
ja, das waar. ik heb eerder ook wel mannetjes gehad, maar die zijn doodgegaan. en nu heb ik dus nog 3 vrouwtjes. die zijn al heel oud. en tja, om ze nu weg te doen omdat ze niet zo mooi zijn vind ik ook weer zielig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')