wanneer het voer te groot is:quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:21 schreef rene90 het volgende:
okeee ik heb weer eens een vraagje, ik heb inmiddels me aquarium een opfrisbeurt gegeven, en wat nieuw voer gekocht, granulaat vorm met en doseerknop, alleen het voer lijkt iets te groot de neon tetras eten het niet op, en de antennebaarsjes hapen nog wel eens. Ik heb nu 500 ml van dat spul dus is er een manier waardoor ze het wel eten misschien? of hebben ze gewoon geen honger?
Ik zit ook even te kijken naar leven voer, zoals "tubifex" ? Voor welke visjes is dit allemaal geschikt? ik heb inmiddels ook een voerring met zo'n filtertje erin dus het voer zakt niet meer naar de bodem dat is wel ideaal, alleen dat granulaat krijgen ze er niet uit ben ik bang?
dus vinden de vissen dat een stuk leuker insectenlarven / tubifex, en wat is de prijs zo een beetje (ben morgen toevallig bij een grote aquariumshop)
Ik weet niet hoe groot je bakkie is. Een geaccepteerde stelregel is 1 cm volwassen vis per liter water.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:30 schreef rene90 het volgende:
maar dat zou niet bij me bak nog passen lijkt me toch?
Moelijk te zegen.... Ik heb het toen maar voor lief genomen en boel drijvende plantjes gekocht... Na een tijdje was er iemand die er intresse had en toen kon ik er eindelijk van af komen. Misschien dat er planten zijn die hij niet lust????quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
[ afbeelding ]
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Vissen1.htmlquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:22 schreef rene90 het volgende:
Oke ik heb uit de opslag van me broer ook 2 boeken meegenomen over aquaria, hier ook een gehele encyclopedie, ben deze dus aan het bestuderen en vindt de volgende visjes wel leuk:
-muskietenvisje (gambusia affinis holbrooki) (positief: kan alles hebben qua watersamenstelling, vrouwtje erg productief)
-otocinclus affinis
-poecilia sphenops (black molly's) , deze omdat ze denk ik mooi uitkomen in me aquarium aangezien me aquarium redelijk licht is. Alleen lees ik in me boek hier dat ze vrij vattelijk zijn voor witte stip en alles, wat is hiervan waar? Geen zin dat al me vissen opeens uitsterven)
-xiphophorus helleri (zwaarddrager),
Iemand ervaring met 1 van deze visjes:)
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ok mijn krab is mijn planten aan het mollen. en nu?
[ afbeelding ]
15 jaar geleden ofzo ooit 5 black molly's gekochtquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
platys zijn wel leuk alleen zo tja "standaard", dan lijkt een zwaarddrager me wat leuker, alleen aan de andere kant wat black molly's voor een mooi contrast, alleen ben bezorgd voor die ziekte, iemand hier ervaring met witte stip bij black mollys en daar wat over kan vertellen?
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:31 schreef Guppyfriend het volgende:
je kijkt veel naar productieve vissen zie ik, maar waarom wil je dat?
net wat Prowl zegt, na 5 maanden had ie er 40. en wat moet je er dan mee?
verder zijn guppies wel leuk, ik heb ook guppies, maar dan alleen vrouwtjes.
ja, das waar. ik heb eerder ook wel mannetjes gehad, maar die zijn doodgegaan. en nu heb ik dus nog 3 vrouwtjes. die zijn al heel oud. en tja, om ze nu weg te doen omdat ze niet zo mooi zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:57 schreef BlackFrancis het volgende:
[..]
Waarom vrouwtjes dan? Dan heb je nog steeds kans op jongen... en mannetjes zijn toch veel mooier?xD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |