abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:06:53 #226
97745 Thorical
finding a way
pi_54341357
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:42 schreef broodmonkeh het volgende:
filmpje

[ link | afbeelding ]
Ik wist niet dat je op Fok ook filmjes kon zetten, Leuk
pi_54342175
Ben meer benieuwd waar je video's moet hosten.
pi_54342355
youtube?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_54345055
Verrek.
pi_54351420
de eitjes zijn uitgekomen denk ik, ik zie ze in ieder geval niet meer liggen, maar weet iemand of het vrouwtje ze via de mond vervoert? ik zie er geen 1 rondzwemmen in ieder geval

edit: ik denk ook dat er binnenkort een antennebaarsje de pijp uit gaat, ze kleuren zijn helemaal vervaagt en hij wordt enorm "achterna gejaagd" door het "stelletje" je ziet erg veel verschil tussen de kleuren wel apart. Even afwachten dus

[ Bericht 41% gewijzigd door rene90 op 04-11-2007 12:08:52 ]
Top 5 China producten
pi_54352904
Hmm je hebt 2 mannetjes? Ik denk dat ze elkaar te dicht op de hielen zitten. Je bakkie is denk ik te klein voor 3 ramirezi's. Zeker met jongen erbij.
Ze zouden trouwens allebei voor de jonkies moeten zorgen. Maar als je er geen ziet, denk ik dat andere vissen al hebben genoten van de snack xD
pi_54353629
nope 2 vrouwtjes en 1 mannetje, en het "koppeltje" zit nu de hele tijd achter dat "single" vrouwtje aan. Haar kleuren zijn ook een stuk vager geworden, wel apart dat je ziet dat het naja gevoel van die vissen op de kleuren gaat werken. Nou maar even afwachten, net een opfrisbeurt gegeven kapotte plantjes eruit gehaald. algen beetje verwijderd, en nu maar weer een weekje zien
Top 5 China producten
pi_54355907
Succes. Misschien kan je proberen om wat schuilplekken te creëren. (geen idee hoe je bak eruit ziet hoor). Maar als je wat grote planten stukken hout/stenen hebt zien ze elkaar ook niet de hele tijd. En kunnen ze sneller vluchten.
pi_54356254
is al redelijk bebost du s dat zit wel goed denk ik, kan misschien nog een stuk hout in in het midden alleen dan wordt het weer zo erg vol, de plantjes groeien als een gek dus er komt wel veel schaudw dus we wachten maar even af:)
Top 5 China producten
pi_54383285
ik denk dat de laatste avond voor het ene antennebaarsje is gevallen helaas. Ze is helemaal zwartig en de ogen zijn in plaats van rood-zwart nu helemaal zwart bijna. En ze ziet er gewoon niet goed uit. Alleen maar adem happen aan de oppervlakte, iemand nog een laatste iets wat ik eventueel kan proberen?
Top 5 China producten
pi_54383627
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:43 schreef rene90 het volgende:
ik denk dat de laatste avond voor het ene antennebaarsje is gevallen helaas. Ze is helemaal zwartig en de ogen zijn in plaats van rood-zwart nu helemaal zwart bijna. En ze ziet er gewoon niet goed uit. Alleen maar adem happen aan de oppervlakte, iemand nog een laatste iets wat ik eventueel kan proberen?
gewoon lekker laten gaan , tenzij je iemand kent die em over wil nemen. Veel meer kan je er niet aan doen.

Kan je je nog herinneren toen ik vroeg waarom je er 3 had genomen? Om deze reden dus
pi_54384553
jups maar het zijn wel 2 vrouwtjes, nou nog even afwachten, kan dat mannetje niet gewoon een trio beginnen:(
Top 5 China producten
  Moderator maandag 5 november 2007 @ 18:02:59 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_54385029
zo werkt het helaas niet bij vissen die een koppel vormen... jammer van je tweede vrouwtje...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54395799
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:30 schreef broodmonkeh het volgende:
leuk rene90

Ik heb binnenkort denk ook eitjes , m'n keizertetra mannetjes zitten allemaal achter het vrouwtje aan Normaal jagen ze elkaar weg , maar nu zijn ze echt hun vinnen aan het showen enz. aan het vrouwtje. Verwacht binnekort weer een nieuwe lading keizertetra's dus Jammer dat ik de eitjes niet kan zien omdat ze die vrij over heel het aquarium leggen, maar hopelijk leggen ze er een stuk of 5 / 6 in de java varen , daar worden ze niet opgegeten.

Het is wel vreemd want al mijn platy's gaan dood aan een ziekte , maar de rest van de vissen voelen zich kiplekker. Nouja, maakt mij niet zoveel uit want die platy's was ik toch zat.
Klinkt diervriendelijk.
Sanity is (not) statistical
  Moderator dinsdag 6 november 2007 @ 06:36:41 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_54397232
mja... het is jammer dat mensen soms vergeten dat vissen ook levende dieren zijn, en dus speciale verzorging nodig hebben (ook wanneer ze ziek zijn). en dat heb ik het echt niet alleen over de post specifiek hierboven hoor, maar ook over bijvoorbeeld dierenwinkels die vissen verkopen die veel te groot worden om in aquaria gehouden te worden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54397680
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:47 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Klinkt diervriendelijk.
ik heb al het mogelijke er al aan gedaan. Exit / Esha2000 en nog een paar andere middelen. Niks werkt , en de gezondheid van mijn andere vissen gaat door deze middelen ook achteruit. Dan heb ik liever dat die platy's gaan dan mijn hele bak.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:37:21 #242
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54400978
een flinke schoonmaakbeurt, wat nieuwe plantjes en mn bak ziet er weer prachtig uit binnenkort weer foto's
an urge to help mankind overcomes me
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 13:48:37 #243
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54428282
Beste medefokkers

Ik heb dit topic, en voorgaande met plezier gelezen. Ik liep er al een tijdje mee rond, maar na het lezen van dit topic en andere informatie sites over aquaria ben ik er zeker van :

Ik wil ook een aquarium

Nou heb ik al een hele hoop dingen gelezen etc. Maar aangezien er zoveel informatie is over vissen & aqariums wil ik graag mijn vragen hier stellen.

1. Al jullie aquariums, is dat zoet of zout water? (Wat is het verschil qua vissen & onderhoud etc) Ik hoorde dat de echt mooie vissen (knal geel etc) allemaal zoutwater vissen zijn?

2. Wat is een redelijk aquarium om mee te beginnen? Ik wil ongeveer 10 tot 15 vissen gaan houden in een aquarium. (Een paar kleintjes, maar ook een wat grotere, guppies zie ik niet zitten die vind ik niet zo leuk ) Dus wat is een aan te raden afmeting van mijn aquarium?

3. Ik ben bereid er 3 tot 400 euro aan uit te geven. Wat moet ik allemaal kopen? Welke pompen zijn goed voor welk aquarium etc. Is dit een beetje een redelijk bedrag, of zal ik dieper in de buidel moeten tasten?

4. Ik lees veel over vissoorten die je niet bij elkaar kan doen omdat ze elkaar dan aanvallen, maar ik lees nergens welke soorten echt niet bij elkaar kunnen. Hoe kom ik er achter welke soorten er wel en welke juist niet bij elkaar kunnen?

5.Welke dingen ben ik allemaal vergeten, en wat is echt een must om op te letten?

Bvd voor het lezen en eventueel beantwoorden van mijn vragen

[ Bericht 5% gewijzigd door onlogisch op 07-11-2007 13:54:34 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_54428704
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:48 schreef onlogisch het volgende:
Beste medefokkers

Ik heb dit topic, en voorgaande met plezier gelezen. Ik liep er al een tijdje mee rond, maar na het lezen van dit topic en andere informatie sites over aquaria ben ik er zeker van :

Ik wil ook een aquarium

Nou heb ik al een hele hoop dingen gelezen etc. Maar aangezien er zoveel informatie is over vissen & aqariums wil ik graag mijn vragen hier stellen.

1. Al jullie aquariums, is dat zoet of zout water? (Wat is het verschil qua vissen & onderhoud etc) Ik hoorde dat de echt mooie vissen (knal geel etc) allemaal zoutwater vissen zijn?

2. Wat is een redelijk aquarium om mee te beginnen? Ik wil ongeveer 10 tot 15 vissen gaan houden in een aquarium. (Een paar kleintjes, maar ook een wat grotere, guppies zie ik niet zitten die vind ik niet zo leuk ) Dus wat is een aan te raden afmeting van mijn aquarium?

3. Ik ben bereid er 3 tot 400 euro's aan uit te geven. Wat moet ik allemaal kopen? Welke pompen zijn goed voor welk aquarium etc.

4. Ik lees veel over vissoorten die je niet bij elkaar kan doen omdat ze elkaar dan aanvallen, maar ik lees nergens welke soorten echt niet bij elkaar kunnen. Hoe kom ik er achter welke soorten er wel en welke juist niet bij elkaar kunnen?

5.Welke dingen ben ik allemaal vergeten, en wat is echt een must om op te letten?

Bvd voor het lezen en eventueel beantwoorden van mijn vragen
1. Ik zou persoonlijk voor zoetwater gaan , zoutwater is onwijs veel onderhoud (je moet er maar van houden)

2. Voor het budget wat jij beschikbaar hebt kan je bijv. al een mooie Juwel Rio kopen (bijv. Rio 240) van 240 liter en 1,2 meter. Hierin zit alles al inbegrepen , pomp / filter en verwarming. ¤260 euro.

Het leukste in die bak zou zijn een schooltje van een stuk of 10 kleine vissen. Dus neon tetra's / hockey sticks of kardinaal tetra's.

Dan nog een stuk of 2 mooie L nummer algeneters , sommigen zijn heel mooi maar dat moet je maar even uitzoeken , zijn er meer als 500 van ofzo :p.

Misschien een paartje antennebaarsjes http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/4

Maarja er zijn zoveel mogelijkheden. Eigenlijk zou je zelf ff een paar vissen uit moeten zoeken en dan hier even posten en dan kunnen wij zeggen wat wel , en wat niet mogelijk is. Let hierbij wel op de grootte van de vis (in een 1,2 meter aquarium is 15cm denk wel de max)

Oh en vergeet de planten niet

Ook de bodem is wel belangrijk , neem je een zandbodem of een grindbodem? Wel belangrijk bij sommige bodemvissen zoals de corydoras is het beter om fijn grind of zand te hebben als bodem.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 14:14:16 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_54428954
1. ik zou inderdaad ook voor zoetwater gaan. zout is mooi, maar erg prijzig, en bovendien is een flinke scheikundige kennis geen overbodige luxe. en na wat research zul je zien dat er voor zoetwater ook prahtige vissen zijn.

2. ik zou inderdaad voor een mooi, compleet aquarium gaan. de Juwel Rio serie is inderdaad een aanrader. ga zo groot mogelijk, want voor aquaria geldt echt 'the bigger the better'. dit geeft je meer speelruimte in de keuze van je vissen, en in het gemak van het houden. een grote hoeveelheid water behoudt zijn balans het makkelijkste.

3. euh, zie eigenlijk vraag 2. daar staat alles al in

4. ik zou als ik jou was eerst een kijken wat je mooi vindt, dan kan je daarna kijken of het mogelijk is. doe altijd goed (zelf) research voor je een vis echt koopt. niet alleen verdragen ze elkaar niet altijd, maar ook worden sommige vissen groter dan je denkt. een vis groeit namelijk niet naar de grootte van de bak! controleer altijd wat een verkoper zegt, het is immers een verkoper die geld wil verdienen.

5. een belangrijk ding om in je achterhoofd te houden is dat het houden van een aquarium vooral draait om geduld. hoe graag je ook vissen in de aquarium wilt hebben, geef je bak de tijd om het biologisch evenwicht te vinden. dit duurt minimaal twee weken. het is een lange tijd, maar wanneer je die tijd aanhoud, heb je er zoveel plezier van.
en onthoud ook dat vissen levende dieren zijn, en niet dieren die je zomaar door de plee spoelt als je ze zat bent. (ik zef absoluut niet dat je dat zal doen, maar je hoort het helaas maar al te vaak). probeer de ideale leefomstandigheid voor je vissen te creeeren (denk aan leefruimte, waterkwaliteit en voer).

verder, voel je vrij om te vragen! en alvast veel plezier met je aankomende aquarium!
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 14:26:44 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54429283
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:04 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

1. Ik zou persoonlijk voor zoetwater gaan , zoutwater is onwijs veel onderhoud (je moet er maar van houden)

2. Voor het budget wat jij beschikbaar hebt kan je bijv. al een mooie Juwel Rio kopen (bijv. Rio 240) van 240 liter en 1,2 meter. Hierin zit alles al inbegrepen , pomp / filter en verwarming. ¤260 euro.

Het leukste in die bak zou zijn een schooltje van een stuk of 10 kleine vissen. Dus neon tetra's / hockey sticks of kardinaal tetra's.

Dan nog een stuk of 2 mooie L nummer algeneters , sommigen zijn heel mooi maar dat moet je maar even uitzoeken , zijn er meer als 500 van ofzo :p.

Misschien een paartje antennebaarsjes http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/4

Maarja er zijn zoveel mogelijkheden. Eigenlijk zou je zelf ff een paar vissen uit moeten zoeken en dan hier even posten en dan kunnen wij zeggen wat wel , en wat niet mogelijk is. Let hierbij wel op de grootte van de vis (in een 1,2 meter aquarium is 15cm denk wel de max)

Oh en vergeet de planten niet

Ook de bodem is wel belangrijk , neem je een zandbodem of een grindbodem? Wel belangrijk bij sommige bodemvissen zoals de corydoras is het beter om fijn grind of zand te hebben als bodem.
Bedankt voor je info

Welke bodem is aan te raden als ik de type vissen er in doe die jij omnoemde?

En zo'n Rio 240 ziet er erg mooi uit! Maar waar koop ik zo'n ding? Als ik zoek op google kom ik ze alleen maar op marktplaats tegen? En ik wi wel een gloednieuwe uiteraard.

Nou woon ik vlak bij Rotterdam en weet ik dat er op Alexandrium een grote dierenzaak zit met een hoop aqarium spullen.

Pet's place heet het volgens mij. Of heb je een andere zaak (omgeving Rotterdam, Dordrecht) die aan te raden is voor aqaria?
4045
onlogisch
pi_54429911
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bedankt voor je info

Welke bodem is aan te raden als ik de type vissen er in doe die jij omnoemde?

En zo'n Rio 240 ziet er erg mooi uit! Maar waar koop ik zo'n ding? Als ik zoek op google kom ik ze alleen maar op marktplaats tegen? En ik wi wel een gloednieuwe uiteraard.

Nou woon ik vlak bij Rotterdam en weet ik dat er op Alexandrium een grote dierenzaak zit met een hoop aqarium spullen.

Pet's place heet het volgens mij. Of heb je een andere zaak (omgeving Rotterdam, Dordrecht) die aan te raden is voor aqaria?
Ik vind zand persoonlijk zelf de mooiste bodem. Voor de vissen die ik opnoemde maakt het niet uit welke bodem!

Voor je aquarium:
http://www.aquariumwinkel.nl/
zit ook in rotterdam

Trouwens nog een tip voor je vissenkeuze:

http://www.punkyfish.nl/pages/artikelen

http://www.tropischevissen.net/html/vissoorten.html

http://www.aqua-hobby.com/tropvissen.html

http://www.paridaen.be/pagina29.html

En ik zou zelf nog ff langs dierenwinkels gaan om je keuze te maken. Maar geloof in een normale dierenwinkel niet alles wat ze zeggen. Vraag het altijd eerst hier of bij iemand die er verstand van heeft na.
pi_54429978
En het klinkt misschien gek, maar een groot aquarium is makkelijker dan een kleintje. Het evenwicht is in een klein bakkie sneller verstoord dan in een grote.

Maar waarom wil je gloednieuw...ze zijn echt duur. Je bent al meer dan de helft van je budget kwijt aan een mooie bak denk ik. En dan nog vissen, en planten, mooi filtertje, verwarming..betere verlichting?

Ik wil je zeker niet ontmoedigen hoor.
Aquariums gaan tig jaar mee, en er staan hele mooie op marktplaats.
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 15:16:00 #249
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54430523
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
1. ik zou inderdaad ook voor zoetwater gaan. zout is mooi, maar erg prijzig, en bovendien is een flinke scheikundige kennis geen overbodige luxe. en na wat research zul je zien dat er voor zoetwater ook prahtige vissen zijn.

2. ik zou inderdaad voor een mooi, compleet aquarium gaan. de Juwel Rio serie is inderdaad een aanrader. ga zo groot mogelijk, want voor aquaria geldt echt 'the bigger the better'. dit geeft je meer speelruimte in de keuze van je vissen, en in het gemak van het houden. een grote hoeveelheid water behoudt zijn balans het makkelijkste.

3. euh, zie eigenlijk vraag 2. daar staat alles al in

4. ik zou als ik jou was eerst een kijken wat je mooi vindt, dan kan je daarna kijken of het mogelijk is. doe altijd goed (zelf) research voor je een vis echt koopt. niet alleen verdragen ze elkaar niet altijd, maar ook worden sommige vissen groter dan je denkt. een vis groeit namelijk niet naar de grootte van de bak! controleer altijd wat een verkoper zegt, het is immers een verkoper die geld wil verdienen.

5. een belangrijk ding om in je achterhoofd te houden is dat het houden van een aquarium vooral draait om geduld. hoe graag je ook vissen in de aquarium wilt hebben, geef je bak de tijd om het biologisch evenwicht te vinden. dit duurt minimaal twee weken. het is een lange tijd, maar wanneer je die tijd aanhoud, heb je er zoveel plezier van.
en onthoud ook dat vissen levende dieren zijn, en niet dieren die je zomaar door de plee spoelt als je ze zat bent. (ik zef absoluut niet dat je dat zal doen, maar je hoort het helaas maar al te vaak). probeer de ideale leefomstandigheid voor je vissen te creeeren (denk aan leefruimte, waterkwaliteit en voer).

verder, voel je vrij om te vragen! en alvast veel plezier met je aankomende aquarium!
Wat ik mooi vind is niet zo moeilijk hoor Ik hou van fel gekleurde vissen, en wat verschil in de grootte van de dieren.

Maar kan je qua grootte/soorten/aantallen wat info geven wat bij elkaar kan? Want zoals jij al zegt zal zo'n verkoper tegen mij van alles en nog wat zeggen om er maar zo veel mogelijk te verkopen.

Ik wil een mooie leefomgeving creeëren voor mijn toekomstige vissen

En dat verhaal van die plee & spoelen, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 7 november 2007 @ 15:25:02 #250
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54430760
Geldt trouwens voor bijna alle soorten die jullie opnoemen dezelfde water tempratuur?

P.s.

broodmonkeh, bedankt voor je links, erg veel info
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')