Als ze maar tropisch zijn moet 25 C wel lukken. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen maar dat zullen we dan wel melden.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:25 schreef onlogisch het volgende:
Geldt trouwens voor bijna alle soorten die jullie opnoemen dezelfde water tempratuur?
P.s.
broodmonkeh, bedankt voor je links, erg veel info
Voor regio Rotterdam kan je voor je bak het beste gaan kijken in Barendrecht bij gebr. Westdijk, deze is over het algemeen kwa bakken het goedkoopst.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bedankt voor je info
Welke bodem is aan te raden als ik de type vissen er in doe die jij omnoemde?
En zo'n Rio 240 ziet er erg mooi uit! Maar waar koop ik zo'n ding?Als ik zoek op google kom ik ze alleen maar op marktplaats tegen? En ik wi wel een gloednieuwe uiteraard.
Nou woon ik vlak bij Rotterdam en weet ik dat er op Alexandrium een grote dierenzaak zit met een hoop aqarium spullen.
Pet's place heet het volgens mij. Of heb je een andere zaak (omgeving Rotterdam, Dordrecht) die aan te raden is voor aqaria?
Btw, je zegt : ik zou er een Nigrofasciatus bij doen.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik heb er echt zero verstand van. Wat zijn L-nummers?
Kijk hier maar eens: http://www.planetcatfish.com/catelog/numbers.php?mode=l&thumbs=16quote:Op woensdag 7 november 2007 16:09 schreef onlogisch het volgende:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik heb er echt zero verstand van. Wat zijn L-nummers?
het voorstel wat hij doet is ook een speciaalbak voor deze vissen. Geen gezelschapsbak.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Btw, je zegt : ik zou er een Nigrofasciatus bij doen.
Deze info vind ik over deze vis :
Deze zeer agressieve, bijterige vis moet paarsgewijs worden gehouden. Hij is ongeschikt voor het gezelschapsaquarium
Wat houdt zo'n speciaal bak dan precies in? Een bak naast je aquarium ofzo?quote:Op woensdag 7 november 2007 16:14 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
het voorstel wat hij doet is ook een speciaalbak voor deze vissen. Geen gezelschapsbak.
quote:Op woensdag 7 november 2007 16:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Btw, je zegt : ik zou er een Nigrofasciatus bij doen.
Deze info vind ik over deze vis :
Deze zeer agressieve, bijterige vis moet paarsgewijs worden gehouden. Hij is ongeschikt voor het gezelschapsaquarium
Een specialbak, tja dat kan op verschillende manier worden opgevat:quote:Op woensdag 7 november 2007 16:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat houdt zo'n speciaal bak dan precies in? Een bak naast je aquarium ofzo?
Vergeef mij als ik stomme vragen stel, zoals gezegd ik heb er nog 0.0 verstand van
daar wil ik dan graag aan toevoegen dat maanvissen (altums) niet zomaar in elk aquarium kunnen. omdat deze vissen erg hoog worden hebben ze een aquarium van minimaal 60cm hoogte nodig, om te voorkomen dat ze krom gaan groeien. hou daar dus rekening mee.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:09 schreef Guppyfriend het volgende:
de maanvis
[ afbeelding ]
de maanvis is een vis met een hoge rughoogte die niet van snelle stromingen houd. Maanvissen kunnen met heel veel soorten samen in een aquarium, behalve met neon- en kardinaaltetra's omdat hij deze als voer zal aanzien. De ideale watertemperatuur voor de maanvis is 25°. Sumatraantjes zijn eveneens niet geschikt om bij maanvissen te zetten. Ze knabbelen namelijk aan de baarddraden van de maanvis.
Tuurlijk is het mogelijk om meerdere scholen te houden , maar vind je het zelf wel mooi? Ik persoonlijk zou het mooier vinden om gewoon 1 school lekker heen en weer te zien zwemmen dan 2 scholen door elkaar heen. Maarja dit is persoonlijk , je moet het zelf weten. Wat je wel kunt doen is een middenschool , een bovenschool en een bodemschool:quote:Op donderdag 8 november 2007 12:26 schreef onlogisch het volgende:
Bedankt voor alle infoHier heb ik echt veel aan
Ik ga zeer binnenkort zeker een kijkje nemen in Dordrecht bij maanvis
In een bak die ik voor ogen heb, Rio Juwel 240, is het mogelijk om meerdere scholen te houden? Bijv. Neon tetra's & Kegelvlekbarbeel?
Dat in combinatie met wat grotere soorten? O.a een L-nummer?
Eens.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:02 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Tuurlijk is het mogelijk om meerdere scholen te houden , maar vind je het zelf wel mooi? Ik persoonlijk zou het mooier vinden om gewoon 1 school lekker heen en weer te zien zwemmen dan 2 scholen door elkaar heen. Maarja dit is persoonlijk , je moet het zelf weten. Wat je wel kunt doen is een middenschool , een bovenschool en een bodemschool:
midden:
[ afbeelding ]
boven:
[ afbeelding ]
bodem:
[ afbeelding ]
Het is idd mogelijk om meerdere scholen in een bak te houden, maar let er dan wel op dat ze (zoals hierboven al genoemt) in verschillende waterlagen zitten.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:26 schreef onlogisch het volgende:
Bedankt voor alle infoHier heb ik echt veel aan
Ik ga zeer binnenkort zeker een kijkje nemen in Dordrecht bij maanvis
In een bak die ik voor ogen heb, Rio Juwel 240, is het mogelijk om meerdere scholen te houden? Bijv. Neon tetra's & Kegelvlekbarbeel?
Dat in combinatie met wat grotere soorten? O.a een L-nummer?
idd nog een opmerking over de corydorassen , minimaal 10 en ze zwemmen echt als een school door de bak. Bij minder zwemmen ze wel bij elkaar maar ook heel vaak niet.quote:
er zijn verschillende manieren , maar door de wc spoelen is daar niet 1 van.quote:Op donderdag 8 november 2007 15:54 schreef rene90 het volgende:
me antenne baarsje leeft nog steeds, maar och dit is niet leuk om dit zo te zien, heelmaal donker en de hele tijd adem te happen aan de oppervlakte...is het diervriendelijker om hem tja hoe zeg je dat, "door de wc kan spoelen" of zorgen dat hij een snelle dood heeft, het klinkt misschien niet diervriendelijk maar ik denk nu in het belang van het visje..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |