abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:36:16 #76
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54077544
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:28 schreef rene90 het volgende:
oke bedankt voor de antwoorden en informatie, even aan saaw: wat is dat visje op de 2e/3e foto te zien, in het midden, met een soort zebraprint?

maar 7 neon tetras en 5 cory's gaat niet samen toch?
die oranje/zwart gestreepte bedoel je? dat is een sumatraantje, daar heb ik er 3 van [2 van deze en 1 blauwige]

en waarom zouden tetra's niet samengaan met cory's? volgens mij kan dat prima hoor
ik heb zelf geen tatra's maar wel gehad en nooit problemen mee gehad
an urge to help mankind overcomes me
pi_54077797
2 schooltjes gaan niet samen las ik ergens, daarnaast is het wel weer dat tetra's midden/boven zijn en de cory's bodem, ik heb wel grint geen idee of dat een probleem kan zijn voor cory's?

maar sumatraantjes staan wel agressief bekent toch? dus niet echt aan te raden lijkt me hoewel ze wel mooi zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:08:14 #78
74276 saaw
pi_54078172
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:49 schreef rene90 het volgende:
2 schooltjes gaan niet samen las ik ergens, daarnaast is het wel weer dat tetra's midden/boven zijn en de cory's bodem, ik heb wel grint geen idee of dat een probleem kan zijn voor cory's?

maar sumatraantjes staan wel agressief bekent toch? dus niet echt aan te raden lijkt me hoewel ze wel mooi zijn.
meerder schooltjes kan prima hoor, moet je alleen wel een groot genoege bak hebben
volgens mij iig

en ik zou niet weten of sumatranen als agressief bekend staan maar ze spelen wel heel veel met elkaar en laten de rest van de visjes gewoon met rust. ik heb niet het idee dat de andere visjes last van ze hebben iig
pi_54078302
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:08 schreef saaw het volgende:

[..]

meerder schooltjes kan prima hoor, moet je alleen wel een groot genoege bak hebben
volgens mij iig

en ik zou niet weten of sumatranen als agressief bekend staan maar ze spelen wel heel veel met elkaar en laten de rest van de visjes gewoon met rust. ik heb niet het idee dat de andere visjes last van ze hebben iig
dat is et em juist , ze moeten bezig zijn met elkaar. Als ze dat niet zijn gaan ze andere vissen lastig vallen. Je moet ze daarom altijd in een school houden. Zijn leuke beestjes idd
pi_54078497
oke, maar een schooltje van 8 heb je dan meteen nodig, dat wordt weer een beetje vol ben ik bang
Top 5 China producten
pi_54079066
ik heb net me aquarium eens goed bestudeert en ik heb nog 2 garnaaltjes, 1 zuignapje, 7 tetras en de 3 antennebaarsjes,

MAAR ik denk dat ik een zwanger antennebaarsje heb, ik heb 2 vrouwtjes, de 1 heeft een dikkere buik dan de ander en is goed roze gekleurd, en in plaats van een bruin sliertje aan de bips is er nu een wit sliertje te zien, of een puntje ervan.

Wie heeft hier een idee over? en is het verstandig dit antennebaarsje nou in de guppenbak te doen waardoor de babyvisjes niet zullen worden opgegeten? hoelang zal dit duren eigenlijk voordat ze er echt uitkomen als het ware?
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:51:42 #82
74276 saaw
pi_54079088
k heb er 3 en die vermaken zich prima met elkaar. misschien doe ik er nog eens een paar bij
ga van de week black molly's halen, die zin toch ook wel heel leuk
dan neem ik er wel meteen 4, gezien het mannetje anders vrouwtje wel heel erg gaat opjagen
pi_54079145
zie bericht boven je saaw, we waren bijna gelijk:p
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:56:32 #84
74276 saaw
pi_54079200
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:50 schreef rene90 het volgende:
ik heb net me aquarium eens goed bestudeert en ik heb nog 2 garnaaltjes, 1 zuignapje, 7 tetras en de 3 antennebaarsjes,

MAAR ik denk dat ik een zwanger antennebaarsje heb, ik heb 2 vrouwtjes, de 1 heeft een dikkere buik dan de ander en is goed roze gekleurd, en in plaats van een bruin sliertje aan de bips is er nu een wit sliertje te zien, of een puntje ervan.

Wie heeft hier een idee over? en is het verstandig dit antennebaarsje nou in de guppenbak te doen waardoor de babyvisjes niet zullen worden opgegeten? hoelang zal dit duren eigenlijk voordat ze er echt uitkomen als het ware?
ik zou het echt niet weten, heb maar 1 keer kleintjes gehad [van platy's] en dat wist ik pas toen ik ze zag rondzwemmen
n een ander bakje zetten is misschien wel slim, en guppen eten inderdaad geen kleintjes op als het goed is

hoe lang het duurt zou ik echt niet weten
pi_54079223
naja het is een guppenbak, dat is een bakje waar je het zwangere vrouwtje inzet, (heeft niet erg veel ruimte) en als ze baart dan vallen de eitjes door een klein filtertje (zoals je in duinrel die trechters hebt) zodat het vrouwtje er niet meer bij kan als het ware.
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:03:36 #86
74276 saaw
pi_54079283
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:58 schreef rene90 het volgende:
naja het is een guppenbak, dat is een bakje waar je het zwangere vrouwtje inzet, (heeft niet erg veel ruimte) en als ze baart dan vallen de eitjes door een klein filtertje (zoals je in duinrel die trechters hebt) zodat het vrouwtje er niet meer bij kan als het ware.
klinkt ideaal, toch?
pi_54079316
jup maar ik vind het zielig om het baarsje hier lang in te houden, en daarom vraag ik me even af of iemand weet hoelang het ongeveer duurt voordat de baby's komen (zal je net zien dat het hele baarsje niet zwanger is:P). Dus vandaar, trouwens ook me 1000e post:D
Top 5 China producten
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:13:08 #88
74276 saaw
pi_54079456
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:06 schreef rene90 het volgende:
jup maar ik vind het zielig om het baarsje hier lang in te houden, en daarom vraag ik me even af of iemand weet hoelang het ongeveer duurt voordat de baby's komen (zal je net zien dat het hele baarsje niet zwanger is:P). Dus vandaar, trouwens ook me 1000e post:D
dat zou ik ook niet weten
even langs de aquariumzaak?
pi_54079492
ik wacht wel even hier af:) denk dat guppyfriend het wel wat, en anders zien we het vanzelf wel, ben morgen vanaf 11.00 thuis de hele dag, dus ik kan het goed in de gaten houden, als ik gepuf hoor dan stop ik haar wel even in de guppenbak:)

mooie site heb je trouwens, waar heb je die mee gemaakt ?
Top 5 China producten
pi_54079564
doe maar niet rene90 , een antennebaarsje legt eitjes en vertonen broedzorg. Sowieso een vis in een guppenbakje doen sowieso niet aan te raden want bijne elke vis gaat dood van de stress al stop je ze in zo'n bakje , behalve dan de gup (daarom is het ook een guppenbakje). Ook denk ik niet dat de eitjes het zullen overleven met neons in de bak. Ook snap ik niet waarom je 3 antennebaarsjes hebt genomen? Een paartje is bijna het maximale in een 60cm bak.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:29:55 #91
74276 saaw
pi_54079839
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:14 schreef rene90 het volgende:
mooie site heb je trouwens, waar heb je die mee gemaakt ?
dankjewel
heb ik gemaakt met notepad
pi_54081710
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 23:17 schreef broodmonkeh het volgende:
doe maar niet rene90 , een antennebaarsje legt eitjes en vertonen broedzorg. Sowieso een vis in een guppenbakje doen sowieso niet aan te raden want bijne elke vis gaat dood van de stress al stop je ze in zo'n bakje , behalve dan de gup (daarom is het ook een guppenbakje). Ook denk ik niet dat de eitjes het zullen overleven met neons in de bak. Ook snap ik niet waarom je 3 antennebaarsjes hebt genomen? Een paartje is bijna het maximale in een 60cm bak.
dat was geadviseerd bij de winkel en op verschillende sites, dit zodat je geen ruzies krijgt tussen de baarsjes, alles gaat goed en ik ben benieuwd of ik een paar eitjes kan bewaren, en ik zal het baarsje dan niet in de guppenbak doen en maar net kijken hoe het verloopt:)
Top 5 China producten
pi_54088018
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 01:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

dat was geadviseerd bij de winkel en op verschillende sites, dit zodat je geen ruzies krijgt tussen de baarsjes, alles gaat goed en ik ben benieuwd of ik een paar eitjes kan bewaren, en ik zal het baarsje dan niet in de guppenbak doen en maar net kijken hoe het verloopt:)
Enige manier is om de antennebaarsjes alleen in het aquarium te hebben. Zitten er andere vissen bij dan worden de eitjes sowieso opgegeten. Ook gaan de eerste nesten bijna altijd fout, ze moeten het immers nog leren. Neon's zijn echte eier rovers.
pi_54088310
hoe zien de eitjes eruit, gewoon witte "eitjes" zoals je ze zou verwachten of opeens parse dingen of iets? En wanneer ik de eitjes zie ga ik ze wel in een apart bakje zetten:)
Top 5 China producten
pi_54088654
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:42 schreef rene90 het volgende:
hoe zien de eitjes eruit, gewoon witte "eitjes" zoals je ze zou verwachten of opeens parse dingen of iets? En wanneer ik de eitjes zie ga ik ze wel in een apart bakje zetten:)
volgens mij gewoon wit. En de ouders vertonen broedzorg dus zitten er de hele tijd bij en verdedigen ze (als het goed is). Waar wil je ze gaan laten als ze eruit zijn? Je moet een goeie zuurstofvoorziening hebben en zonodig de beschimmelde eitjes eruit halen. Je kan het proberen om ze eruit te halen , want die beesten leggen toch om de 2 weken eitjes ofzo. Denk alleen dat je ook nu zeer weinig kans hebt dat er wat overleeft. De enige goeie manier is een speciaalbak inrichten voor de antennebaarsjes.
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:05:07 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_54088774
antennebaarsjes leggen inderdaad eitjes, en zorgen daar ook voor. zoals broodmonkeh al zei. ik ben zelf ook geen voorstander van die 'legbakjes'.
in een apart bakje zetten heeft meestal geen zin, want de vissen, maar ook de eitjes, houden van goed water.

voorbeeldje van nestje

eitjes zijn leuk, maar de eerste nestjes mislukken inderdaad vaak, en anders worden ze opgegeten.
is op zich ook geen ramp, want bedenk maar eens wat je moet met 100-en jonge visjes

ik zou alles gewoon zo laten als het is, en het natuurlijke gedrag van je vissen bekijken ik zou in ieder geval niet onnodig de bak gaan verstoren. het is al ontzettend leuk om de ouders met het nest in de week te zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54089037
oke:) ik wacht het even af, ik heb al een vermoeden op welke plek het gaat worden, op het rotsje, lopen er erg tegenaan te schuren en te doen. Maar het is een bakje wat in je normale aquarium gaat dus het water is hetzelfde:D
Top 5 China producten
pi_54089148
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Krabbemans doet alleen weinig
Hartstikke cool krabje!

Twee vraagjes:

Ik had ooit ook twee van die algeneters, maar de een joeg de ander voortdurend na en ik hoorde later dat ze territoriaal waren (60 liter bak). Hoe zit dat?

En dat krabje, kan dat geen vissen aanvallen? Heb je daar naar gevraagd? Geen waarschuwingen voor gekregen?
  Moderator maandag 22 oktober 2007 @ 14:44:43 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_54089707
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:16 schreef rene90 het volgende:
oke:) ik wacht het even af, ik heb al een vermoeden op welke plek het gaat worden, op het rotsje, lopen er erg tegenaan te schuren en te doen. Maar het is een bakje wat in je normale aquarium gaat dus het water is hetzelfde:D
oke. ja, je kan proberen je eitjes daarin te doen. maar aangezien antennebaarsjes normaal gezien het nest ook verzorgen, denk ik niet dat het veel kans van slagen zal hebben. de ouders kunnen er dan immers niet meer bij
ik ben benieuwd wat ze gaan doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54090393
ik wacht even af of er nog eitjes gaan komen en binnen welke periode, maar ik wil niet de "natuur verstoren" om het zo maar even te noemen, gewoon afwachten of de eitjes het overleven met de neon tetras eromheen (denk het niet)
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')