abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53870550
Wat voor aquarium dacht je zelf aan qua grootte? Ik ben zelf inmiddels een maandje bezig met een aqaurium dus ben nog ook 'newbie' maar ik heb toch al veel dingen geleerd en het is harstikke leuk om wat visjes te hebben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_53870594
ik zoek nog een algenmagneet trouwens, heeft iemand er misschien nog 1 over dan wil ik die best overkopen:)
Top 5 China producten
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:28:46 #28
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_53870617
iemand tips om slakken te kweken?
ik heb wel wat slakjes in mn bak maar het lijkt niet heel hard te gaan
is een los bakje om te kweken makkelijk? en zijn er verschillende soorten slakjes? en waar krijg ik die?
ik heb juist altij dmn best gedaan zo min mogelijk slakjes te hebben maar nu heb ik ze ineens nodig
an urge to help mankind overcomes me
pi_53873348
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef saaw het volgende:
iemand tips om slakken te kweken?
ik heb wel wat slakjes in mn bak maar het lijkt niet heel hard te gaan
is een los bakje om te kweken makkelijk? en zijn er verschillende soorten slakjes? en waar krijg ik die?
ik heb juist altij dmn best gedaan zo min mogelijk slakjes te hebben maar nu heb ik ze ineens nodig
aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.
pi_53873668
me bladeren van me planten beginnen een beetje burinig te worden, wat kan hieraan gedaan worden?
Top 5 China producten
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:26:49 #31
74276 saaw
pi_53875552
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:17 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.
uit mijn dierenwinkelplantjes komen nooit slakjes
pi_53878851
Laat iemand je er wat op sturen in een tictac-doosje (met natte watjes etc), zo ben ik aan mijn appelslakken gekomen...

Edit: Ik heb genoeg poelslakjes dus als je interesse hebt wil ik er best een aantal sturen. Hoef je niks voor te betalen maar ik ga het ook niet betalen . Dus als je mij dan een tictac doosje + gefrankeerde envelop stuurt dan stuur ik het gevulde doosje naar je terug

[ Bericht 65% gewijzigd door Trusten op 12-10-2007 07:54:47 ]
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:15:36 #33
74276 saaw
pi_53879788
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 07:18 schreef Trusten het volgende:
Laat iemand je er wat op sturen in een tictac-doosje (met natte watjes etc), zo ben ik aan mijn appelslakken gekomen...

Edit: Ik heb genoeg poelslakjes dus als je interesse hebt wil ik er best een aantal sturen. Hoef je niks voor te betalen maar ik ga het ook niet betalen . Dus als je mij dan een tictac doosje + gefrankeerde envelop stuurt dan stuur ik het gevulde doosje naar je terug
opzich een tof plan hoe grot worden die poelslakjes ongeveer?
en kweken e een beetje snel?
pi_53880254
zelf had ik dit in gedachten http://dieren.marktplaats(...)mpleet-aquarium.html wat vinden jullie er van>?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:14:45 #35
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53880839
Voor datzelfde geld (misschien net iets meer) zou ik toch gewoon voor een JUWEL gaan.
Verder zou ik er persoonlijk direct een andere achterwand in zetten.
Wat ben je van plan in die bak te gaan houden?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_53881530
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:14 schreef BoNi het volgende:
Voor datzelfde geld (misschien net iets meer) zou ik toch gewoon voor een JUWEL gaan.
Verder zou ik er persoonlijk direct een andere achterwand in zetten.
Wat ben je van plan in die bak te gaan houden?
Voor 40 kan ik het hele setje ophalen. Zelf wil gezeldschap aquarium gaan houden. Wat voor vissen heb ik nog niet over nagedacht ben nu eigelijk veel aan het informeren wat het beste is.

Kan jij eens een voorbeeld geven wat bijvoordbeeld een goede afmeting is en merk ga je al aan.
pi_53883348
ik heb hier zelf een juwel rekord 60 (zonder meubel) voor 50 euro met binnenfilter, thermostaat, en een kap+tlbalk. dan moet je nog grint / plantjes / decoratie / visjes etc.
Top 5 China producten
pi_53883451
en was zijn daar de afmetingen van ben er nog niet zo bekend mee
pi_53884193
Dit zijn mijn visjes!!
(ze zitten altijd bij elkaar, dus dat is niet moeilijk fotograferen)

Find your prince, before you start kissing frogs
pi_53885729
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:20 schreef master_X het volgende:
en was zijn daar de afmetingen van ben er nog niet zo bekend mee
60*30*30

nog een vraagje van mijn kant, op de bladeren zit al dat bruine spul, en op het grint ook, hoe kan je dat het beste schoon krijgen, en komt dit door overmatig voergebruik? ik vind het vrij lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen, kan iemand dit misschien vertellen met bijvoorbeeld een x aantal keren een flessendop, iets in die richting:)?

Ik heb bij me broer in de opslag zo een buis liggen waarmee je het grint zonder batterijen of iets schoon kan maken, is dat geschikt voor dat grint gewoon?

[ Bericht 36% gewijzigd door rene90 op 12-10-2007 15:06:39 ]
Top 5 China producten
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:18:02 #41
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53892236
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

60*30*30

nog een vraagje van mijn kant, op de bladeren zit al dat bruine spul, en op het grint ook, hoe kan je dat het beste schoon krijgen, en komt dit door overmatig voergebruik? ik vind het vrij lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen, kan iemand dit misschien vertellen met bijvoorbeeld een x aantal keren een flessendop, iets in die richting:)?

Ik heb bij me broer in de opslag zo een buis liggen waarmee je het grint zonder batterijen of iets schoon kan maken, is dat geschikt voor dat grint gewoon?
Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.
Als de bak al langer staat kan het komen door een tekort aan licht, hoe lang belicht je je bak, welke lampen gebruik je, hoe oud zijn deze en gebruik je reflectoren?
Heb je al algeneters in je bak zitten?
Hoe vaak ververs je water, hoeveel en gooi je er dan ook nog bacterien oid bij?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16:49 #42
97745 Thorical
finding a way
pi_53893565
Dit zijn mijn visjes.
Ik dacht dat ik ook in een juwel 60 heb.
Maar deze heeft de afmetingen van 60x30x40 cm.
Het aquarium heb ik gekocht voor 30¤ met lichtkap en het filtersysteem tetra ex 600 voor 20¤.
Ik ben er blij mee maar zoek nog steeds naar oplossingen qua planten en waterverversingen.
Twee emmers water moet ik in principe vervangen. Het eruithalen is niet zo'n probleem met het hevelpricipe.
Maar om er weer twee netjes in te krijgen dat valt tegen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Thorical op 13-10-2007 21:25:17 (aanvulling) ]
pi_53896254
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:18 schreef BoNi het volgende:

[..]

Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.
Als de bak al langer staat kan het komen door een tekort aan licht, hoe lang belicht je je bak, welke lampen gebruik je, hoe oud zijn deze en gebruik je reflectoren?
Heb je al algeneters in je bak zitten?
Hoe vaak ververs je water, hoeveel en gooi je er dan ook nog bacterien oid bij?
3 weekjes gok ik zo, enne 11.00-23.00 tl balken, en dan staat me raam gewoon open dus komt er ook wel zonlicht binnen. Het is 1 tl balk, en er zit zo'n ronde zilveren soort papier omheen. Heb 3 otocinclus fleixilis (dwergharnasmeervallen) en 5 garnaaltjes....
Ik heb me water nog niet ververst maar komt binnenkort, en dan gooi ik er bacterien bij ja.
Top 5 China producten
pi_53921711
Nou ons aquarium loopt nu al een 2 weekjes ongeveer. We hebben van vrienden van ons ongeveer 25 Black Molly's gekregen. Deze gaan we dus echt niet apart houden als er kleintjes geboren worden. Verder heb ik gister een zoetwater krab erbij gekocht maar die houdt zich nogal stil. Verder 2 algeneters .

[ Bericht 23% gewijzigd door OxygeneFRL op 14-10-2007 11:22:40 ]
pi_53921777
gave krab
ziet er tof uit, word die nog groter ?
pi_53921835
Die krab wordt ongeveer groot als een knaak zei de meneer.
pi_53921858
Het aquarium in all its glory:
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:38:19 #48
74276 saaw
pi_53924904
dat krabbetje
ik wil ook!
pi_53925460
Krabbemans doet alleen weinig
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 08:35:54 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_53941854
ik was jullie helemaal kwijt!

rene90, hoe gaat t met jouw bak? ben even nieuwsgierig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')