aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef saaw het volgende:
iemand tips om slakken te kweken?
ik heb wel wat slakjes in mn bak maar het lijkt niet heel hard te gaan
is een los bakje om te kweken makkelijk? en zijn er verschillende soorten slakjes? en waar krijg ik die?
ik heb juist altij dmn best gedaan zo min mogelijk slakjes te hebben maar nu heb ik ze ineens nodig
uit mijn dierenwinkelplantjes komen nooit slakjesquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:17 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
aparte bak (of zo'n plastic klein bakje) , plantjes kopen in de dierenwinkel en wachten maar , gwoon af en toe zo'n algentabletje of komkommer erin gooien , en je hebt een shitload aan slakken.
opzich een tof planquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 07:18 schreef Trusten het volgende:
Laat iemand je er wat op sturen in een tictac-doosje (met natte watjes etc), zo ben ik aan mijn appelslakken gekomen...
Edit: Ik heb genoeg poelslakjes dus als je interesse hebt wil ik er best een aantal sturen. Hoef je niks voor te betalen maar ik ga het ook niet betalen. Dus als je mij dan een tictac doosje + gefrankeerde envelop stuurt dan stuur ik het gevulde doosje naar je terug
![]()
Voor 40 kan ik het hele setje ophalen. Zelf wil gezeldschap aquarium gaan houden. Wat voor vissen heb ik nog niet over nagedacht ben nu eigelijk veel aan het informeren wat het beste is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:14 schreef BoNi het volgende:
Voor datzelfde geld (misschien net iets meer) zou ik toch gewoon voor een JUWEL gaan.
Verder zou ik er persoonlijk direct een andere achterwand in zetten.
Wat ben je van plan in die bak te gaan houden?
60*30*30quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:20 schreef master_X het volgende:
en was zijn daar de afmetingen van ben er nog niet zo bekend mee![]()
Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:16 schreef rene90 het volgende:
[..]
60*30*30![]()
nog een vraagje van mijn kant, op de bladeren zit al dat bruine spul, en op het grint ook, hoe kan je dat het beste schoon krijgen, en komt dit door overmatig voergebruik? ik vind het vrij lastig om de juiste hoeveelheid te bepalen, kan iemand dit misschien vertellen met bijvoorbeeld een x aantal keren een flessendop, iets in die richting:)?
Ik heb bij me broer in de opslag zo een buis liggen waarmee je het grint zonder batterijen of iets schoon kan maken, is dat geschikt voor dat grint gewoon?
3 weekjes gok ik zo, enne 11.00-23.00 tl balken, en dan staat me raam gewoon open dus komt er ook wel zonlicht binnen. Het is 1 tl balk, en er zit zo'n ronde zilveren soort papier omheen. Heb 3 otocinclus fleixilis (dwergharnasmeervallen) en 5 garnaaltjes....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:18 schreef BoNi het volgende:
[..]
Als je je bak nog niet zo lang heb staan kan het geen kwaad en lost dit probleem zichzelf meestal op.
Als de bak al langer staat kan het komen door een tekort aan licht, hoe lang belicht je je bak, welke lampen gebruik je, hoe oud zijn deze en gebruik je reflectoren?
Heb je al algeneters in je bak zitten?
Hoe vaak ververs je water, hoeveel en gooi je er dan ook nog bacterien oid bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |