abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 september 2007 @ 15:54:22 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_53245919
Je kent dat wel. Wordt er in een reisgids uitgebreid een tempel, kerk, gebouw etc. beschreven met grote historische waarde. Kom je op de plaats van bestemming na vele kilometers omrijden of omlopen. Blijkt het dus helemaal niks te zijn!! In dit topic kun je je mede TRV-lezers de moeite besparen.

TS begint:

Vietnam, My Son (vlakbij Hoi An)



De Lonely Planet en de Rough Guide besteden er 2 a 3 pagina's aan. Heel de site wordt uitgebreidt beschreven, mooie omgeving, kabbelende beekjes tussen de verschillende sites en een mooie geschiedenis. Dus je huurt een motorbike en rijdt er 45 km voor om vanaf Hoi An. Bij aankomst blijkt er bijna niks meer overeind te staan en de kabbelende beekjes die er zouden moeten zijn staan droog. De entree is relatief gezien erg hoog (5 dollar p.p.)

Tip: Lekker overslaan, besteedt een dag extra aan het strand of in de mooie stad Hoi An

Thailand, The Bridge Over The River Kwai (Kanchanaburi)



Er is zelfs een film over dus je denkt, dat is leuk om even naartoe te gaan. Nou, niet dus. Het stelt helemaal niks voor en het is niet eens de échte brug waarvoor duizenden gestorven zijn. Het oorlogsmuseum wat er in de buurt ligt is wel de moeite waard.

Nu jullie!
  maandag 17 september 2007 @ 15:59:25 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53246060

De scheve toren van Pisa.
Je bent een flinke tijd onderweg om er te komen, en de omgeving is vreselijk saai. Pisa zelf heeft de toren, en de kerk ernaast. De toren is niet toegangekelijk en het enige bijzondere eraan is dat ie scheef staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53246295
Myanmar, fort van Mandalay.
Je lapt 20 dollar (alleen biljetten zonder scheuren of vlekjes, anders opsodemieteren) en wat krijg je.... Een stel verlepte nagebouwde torens en huisjes. Nee, bespaar je de moeite en het geld. Er is veel meer en leukers te zien in Mandalay!
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  maandag 17 september 2007 @ 16:10:49 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53246354
Alles wat als bezienswaardigheid geld op Fuertaventura, behalve de zoutziederij (leuk om te zien hoe je zeezout wint, en het is precies wat het zegt dat het is, dus kan ook niet tegenvallen). Fuertaventura heeft mooie stranden en lekker weer, thats it.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53246402
Toren van Pisa niet toegankelijk? De laatste keer dat ik er was toch wel hoor.

Edit: Maar afgezien van 't feit dat je er eigenlijk toch wel een keer geweest moet zijn, is er inderdaad bar weinig bijzonders aan...
  maandag 17 september 2007 @ 16:13:54 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246422
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:12 schreef Omniej het volgende:
Toren van Pisa niet toegankelijk? De laatste keer dat ik er was toch wel hoor.

Edit: Maar afgezien van 't feit dat je er eigenlijk toch wel een keer geweest moet zijn, is er inderdaad bar weinig bijzonders aan...
Wanneer is de laatste keer? Hij is tegenwoordig gestut..dus het zou kunnen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 17 september 2007 @ 16:15:24 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246463
Chinatown in San Francisco. Dat vond ik tegenvallen.
In de gids mooi omschreven maar het stelt geen flikker voor.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53246479
Dat was (toevallig ) afgelopen zomer... Net een maandje of 3 geleden dus.

Meen me inderdaad wel te herinneren dat de toren ooit eens afgesloten is geweest voor publiek, maar nu is hij hoe dan ook (weer) open.
  maandag 17 september 2007 @ 16:17:42 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246522
Ohja..de klok op het Old Town Square in Praag
Wat is dat lomp.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53246595
En wat te denken van Lombard St. in San Francisco...
pi_53246644
Olympia in Griekenland, waar de eerste Olympische spelen werden gehouden. Het is er stoffig, warm, saai, en alle gebouwen liggen in puin. Er staan misschien 4 of 5 originele muren omhoog, de rest is allang afgebroken. Alleen het museum is interessant.

We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 17 september 2007 @ 16:22:35 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246653
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:20 schreef Omniej het volgende:
En wat te denken van Lombard St. in San Francisco...
Die is wel redelijk overhyped ja

Ik vond 'm niet enorm tegenvallen want in het straatbeeld van SF is het wel erg apart.
Maar ik vond de cable carts veel toffer
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53246683
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  maandag 17 september 2007 @ 16:27:20 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246776
Land van Ooit (valt dit onder bezienswaardigheden?) viel me destijds tegen.
Casa Rosso ook.

Wat me ook tegenviel was de herhalingsoefening van het martelmuseum in Amsterdam.
Ik was al in het museum in Praag geweest maar blijkbaar is dat van dezelfde keten ofzo. Alleen maar dezelfde apparaten en tekeningen.s
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53246788
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die is wel redelijk overhyped ja

Ik vond 'm niet enorm tegenvallen want in het straatbeeld van SF is het wel erg apart.
Maar ik vond de cable carts veel toffer
Mwah... Zou het ook geen enorme tegenvaller willen noemen hoor. Op zich is 't best een leuk straatje om eens te zien (en eigenlijk ben je niet in San Francisco geweest als je Lombard St. niet gezien hebt), maar heel erg bijzonder is het gewoon niet.
  maandag 17 september 2007 @ 16:30:06 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246841
Ik zit mijn hoofd een beetje te breken maar alle grote en/of bekende dingen die ik gezien hebben vond ik eigenlijk alleen maar vet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 17 september 2007 @ 16:34:33 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_53246937
Ik vond Lombard St. eigenlijk ook best wel geinig. En aangezien je er toch langs komt als je met de cable car naar Fisherman's Wharf gaat is het een kleine moeite daar even uit te stappen.

En ik vond Chinatown eigenlijk ook best leuk. Vooral de winkeltjes
pi_53290382
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan . Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen . En verder veel drugshandel daar.

Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
pi_53291581
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Toen ik er was viel ie me helemaal niet op . Ik dacht alleen maar, wat zitten die mensen op hun knien nu te fotograferen , bleek het de Big Ben te zijn. Hij staat ook op zo´n raar verkeersknooppunt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 september 2007 @ 09:26:48 #20
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_53292519
Dit kereltje:

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 september 2007 @ 09:33:42 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53292681
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef kasper het volgende:
Dit kereltje:
[afbeelding]
Net als de rest van Brussel eigenlijk. Van alle steden waar ik ben geweest, vond ik dit toch het meest tegenvallen...

In de VS: De grand Canyon. Misschien lag het aan het weer of aan ons, maar ik vond het echt totaal niet bijzonder. Denk eigenlijk ook wel dat we op een verkeerde plek waren en dat we te snel weer zijn vertrokken, maar het kon me nog nét 5 minuten boeien.
(Bryce Canyon daarentegen was mega-indrukwekkend)
pi_53292801
De toren van Pisa was niet bijzonder boeiend, maar de kerk daarnaast vond ik prachtig. Ben toch al gek van kerken.

Toen we in Malta waren vond ik de boottocht om het eiland tegenvallen, zo bijzonder was het niet. Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53292855
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
Ohja..de klok op het Old Town Square in Praag
Wat is dat lomp.
Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_53293277
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Heb je het nu over de Big Ben of over de klokkentoren?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:24:40 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53293875
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef kasper het volgende:
Dit kereltje:

[afbeelding]
Oeh, ja. Vooral omdat 'ie tegenwoordig aangekleed moet

De rest van Brussel vond ik geweldig
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53293961
Een waterval in Noorwegen die werd aangeprijst als de op-één-na-grootste van het land. Maar die was niet zo makkelijk te bezichtigen, eerst moest je een ontzettend steile bergwandeling maken van ongeveer 40 minuten, zonder goede paden. Vervolgens staat er boven een bankje met uitzicht op de waterval, die toen wel flink tegenviel. Ik zal thuis eens een foto opzoeken vanavond.
pi_53293983
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.

Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_53294889
Zo'n bergdorp in Noord-Thailand, vlakbij Chiang Rai! kom je daar aan, een paar van die hutjes met rieten daken! volgens mr. guide hebben ze het zo slecht en zijn ze zo arm! maar er staat wel overal een pick-up truck voor de deur en een scootertje en overal zie je schotel antennes! in de verte hoor je ineens geklapper (een helicopter) al die kinderen op een heuveltje staan te kijken, zegt die gids dat ze nooit een helicopter hebben gezien! echt te triest voor woorden!

ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
pi_53294995
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
Vind je 'haha's eerlijk gezegd een beetje misplaatst, klinkt als geldklopperij en inderdaad dierenmishandeling..
pi_53295134
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.

Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
Dat moet idd wel een van de kutste bezienswaardigheden te wereld zijn.
pi_53295181
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
Zo'n bergdorp in Noord-Thailand, vlakbij Chiang Rai! kom je daar aan, een paar van die hutjes met rieten daken! volgens mr. guide hebben ze het zo slecht en zijn ze zo arm! maar er staat wel overal een pick-up truck voor de deur en een scootertje en overal zie je schotel antennes! in de verte hoor je ineens geklapper (een helicopter) al die kinderen op een heuveltje staan te kijken, zegt die gids dat ze nooit een helicopter hebben gezien! echt te triest voor woorden!

ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
Ik vond de eerder genoemde bridge over River Kwai juist niet tegenvallen, maar inderdaad die dorpen in Noord-Thailand vielen me ook wat tegen. De gids bleek ook nog geld betaald te hebben zodat wij er in mochten.
In Thailand heb ik sowieso veel van dat soort dingen gezien die redelijk op de toeristen gericht waren. Zo ook een olifantenshow, maar wat ik daar wel goed vond was dat ze die olifanten (behalve schilderen en basketballen, twas dat de show in het programma zat anders waren we al niet gegaan) ook gewoon boomstammen lieten slepen, zoals ik me kan voorstellen dat dat vroeger ook gedaan werd.

Ik vond eigenlijk het oosten van Thailand het indrukwekkendste, omdat het daar het minst toeristisch was (maar dat hoort dan weer niet in dit topic).
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 19 september 2007 @ 11:22:56 #32
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53295185
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:40 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.
absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.

Ik wil graag champ elysee nomineren, vuile vieze autosnelweg.
pi_53295338
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.

Ik wil graag champ elysee nomineren, vuile vieze autosnelweg.
Met je eerste opmerking ben ik het eens,
met de tweede absoluut niet. Vanuit La Defence uitkijken over de Champs Elysee richting l'Arc de Triomphe en het Louvre vind ik persoonlijk meer Parijs dan de Eiffeltoren.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_53295341
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.

Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
Eens.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53296038
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
  woensdag 19 september 2007 @ 11:56:19 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53296063
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
Mensen zouden ook niet moeten stelen en moorden en dat gebeurt toch
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 19 september 2007 @ 12:42:31 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_53297267
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:

ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
Absoluut niet mee eens!! Allereerst is de prijs die je noemt echt zwaar onjuist. Wij hebben met z'n 2-en 840 baht betaald (¤ 16,40), en dat is inclusief de 2 uur durende busrit.

Ten tweede worden de tijgers alleen rustig gehouden door middel van kleine spuitbusjes met water. Ik kan me op zich voorstellen dat je dat niet leuk vind, maar ze zitten absoluut niet onder de drugs en ze worden volgens mij ook goed verzorgd (zo zien ze er wel uit). Ik ben met meerdere tijgers op de foto geweest en ze waren weldoorvoed en vrij rustig.
In tegenstelling tot sommige olifantendorpen in Thailand
  woensdag 19 september 2007 @ 12:44:41 #38
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53297338
overigens, Stonehenge is ook maar een verzamelijk van 12 stenen ofzo, niet echt wereldschokkend om te zien (De gedachte en geschiedenis erachter is misschien wel leuk, maar om daar daadwerkelijk naar toe te gaan voegt niet zoveel toe aan het verhaal).
pi_53297666
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
Tijdens mijn reis door Thailand kwam ik een Amerikaanse vrouw tegen die daar geweest was en die was daar zo enthousiast over (nu was ze ook enthousiast over dat ik een meisje was dat scheikunde studeerde, dus wellicht was ze nogal snel enthousiast). Ze vond het in ieder geval helemaal geweldig en absoluut goed voor die dieren etc. Dat klopt dus niet met het verhaal van hierboven, dus dat zal wel een andere plek zijn geweest. Sowieso zijn er wel meer plaatsen om olifanten te bezoeken, tijgers te zijn, slangen te zijn etc., dus kan het overal anders zijn.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_53297834
goed okay, die 4000 bath was de duurste foto, je kon ook voor 1000 bath geloof ik op de foto! nog veel te duur, maargoed!
maar het leek wel zo dat ze onder de drugs zaten! heel veel mensen waren enthousiast, maar ik had er een beetje dubbel gevoel bij! ik zie liever tijgers in het wild, dan bij zo'n farm! dan kan ik net zo goed naar Artis gaan! deze excursie kreeg ik overigens gratis!!! voordat er mensen zijn die vragen waarom er dan in godsnaam heen ben gegaan!kortom, ik vond er geen flikker aan die excursie! maar dat is mijn mening!
  woensdag 19 september 2007 @ 13:27:55 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_53298508
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:03 schreef Eggos het volgende:
goed okay, die 4000 bath was de duurste foto, je kon ook voor 1000 bath geloof ik op de foto! nog veel te duur, maargoed!
maar het leek wel zo dat ze onder de drugs zaten! heel veel mensen waren enthousiast, maar ik had er een beetje dubbel gevoel bij! ik zie liever tijgers in het wild, dan bij zo'n farm! dan kan ik net zo goed naar Artis gaan! deze excursie kreeg ik overigens gratis!!! voordat er mensen zijn die vragen waarom er dan in godsnaam heen ben gegaan!kortom, ik vond er geen flikker aan die excursie! maar dat is mijn mening!
Waar ben je dan geweest? Want waar ik ben geweest betaalde je dus 320 baht p.p. inclusief foto's
pi_53300097
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef kasper het volgende:
Dit kereltje:

[afbeelding]
Mee eens inderdaad ... konden we eerst ook nog niet vinden, omdat ie verstopt zat in een straatje en wij natuurlijk geen kaart hadden (met school naar Brussel). Klein erg klein.

Verder: Pantheon in Rome. Ziet er op de foto's zo mooi uit, dr zouden beroemde mensen liggen ... blijkt het een open gebouw te zijn waar de wind dwars doorheen waait, mensen die schreeuwen (in iets wat ooit een tempel was, en nu graftomben van onder andere Rafael staan, zou ik wat eerbiediger sfeertje verwachten) en verkopers die je er half uitsleuren om een kitcherig namaakmodel te kopen ... en het leek niet eens op de foto's

Ook in Rome: de Santa Maria della Vittoria. Kerk die een rol speelt in het Bernini Mysterie. Deden ze bij de reis heel groot en bijzonder over, in de reisgids ook ... het was een klein lelijk rotkerkje waar je nauwelijks je kont kon keren en je ogen pijn deden van al dat goud.

Voor de rest was Rome wel erg mooi, maar sommige dingen zijn me net iets te overhyped en kan je makkelijk overslaan (had ik de Sixtijnse kapel al genoemd? Daarvoor sta je 3 uur in de rij, maar was veel te druk, te vol om echt van te genieten of om uberhaupt iets van te zien)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_53301220
Heel die burcht in Praag. Die kathedraal was nog best ok, moest je wel lang wachten maarja gewoon door de uitgang naar binnen De rest van die gebouwtjes waar je allemaal binnen kon stelde echt geen fuck voor. Alles leek wel nep en vooropgezet.

De Frauenkirche in Dresden is één van Duitslands topattracties, van buiten best prima maar van binnen alleen maar zalmrose/zalmoranje kleurtjes, wat een tegenvaller
  woensdag 19 september 2007 @ 15:42:23 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53301986
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:14 schreef WooZ het volgende:
Heel die burcht in Praag. Die kathedraal was nog best ok, moest je wel lang wachten maarja gewoon door de uitgang naar binnen De rest van die gebouwtjes waar je allemaal binnen kon stelde echt geen fuck voor. Alles leek wel nep en vooropgezet.

De Frauenkirche in Dresden is één van Duitslands topattracties, van buiten best prima maar van binnen alleen maar zalmrose/zalmoranje kleurtjes, wat een tegenvaller
in beide gevallen: gewoon echt oneens. Die tweede is ook gewoon opnieuw opgebouwd, dat is nu juist het hele mooie van die kerk. Bij die burcht moet je gewoon geen kasteel verwachten met allerlei pracht en praalkamers, maar gewoon een plek met veel historie en een prachtig uitzicht.

Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
  woensdag 19 september 2007 @ 15:43:46 #45
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53302030
overigens, het gouden straatje daar in die burcht is wel behoorlijk kansloos inderdaad , maar de rest is echt wel top
  woensdag 19 september 2007 @ 15:45:33 #46
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_53302079
Amsterdam, het museumplein, ook zo overrated, tis gewoon gras!
  Moderator woensdag 19 september 2007 @ 15:46:31 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_53302103
Natural bridge Aruba, op de plaatjes ziet het er heel mooi uit. In het echt was het veel kleiner dan ik dacht, kortom een grote teleurstelling. Nu is hij helemaal weggespoeld

Zo is het nu:


En al genoemd, Manneke Pis, ook veel kleiner dan ik dacht en in een hoekje weggestopt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_53304757
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen

Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...
  woensdag 19 september 2007 @ 17:20:47 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_53304810
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde

Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...
Misschien wel ja

Angkor Wat was echt één van de hoogtepunten van mijn reis door Cambodja en Vietnam.
Alhoewel het wel kan voorkomen dat "tempelmoe" wordt, heb ik ook gehad in Thailand. Kon op een gegeven moment geen tempel meer zien
pi_53305024
Het Pantheon?! Dat vind ik waanzinnig, elke keer als ik er ben.

Heb wel inderdaad van meer mensen gehoord dat Lissabon nogal tegenviel. Ik vond zelf Dublin tegenvallen, die leuke Ierse gastvrijheid en die feeststemming en de folkmuziek in de kroegen, die vind je veel meer in andere delen van Ierland (Donegal ). Dus daarvoor hoef je niet zo nodig Dublin te nemen. En qua bezienswaardigheden....een paar museumpjes, een park, de geijkte bibliotheek van Trinity College....mwah mwah mwah.

Mensen die op Kreta zijn en naar Santorini willen moeten dat vooral doen, maar NIET met de eendaagse bootexcursie, want het is op zich lekker hoor, vier uur heen en vier uur terug op die boot, maar vervolgens heb je maar zo'n anderhalf uur op het eiland zelf, moet je dus kiezen tussen de schilderachtige huisjes (noorden) of de opgraving (zuiden) omdat je niet voor allebei tijd hebt, en nog apart bijbetalen voor een bus daar naartoe wat vooraf niet verteld was, maar waar je niet onderuit komt omdat je anders ECHT geen fuck kunt zien.

Niets mis met Santorini hoor, maar probeer er svp op een andere manier te komen dan met zo'n eendaagse bootexcursie vanaf Kreta.

En: in Ierland, vlakbij Newgrange (dat ik wel de moeite waard vind) heb je The Hill of Tara, dat was echt hilarisch, enkel een glooiend weiland met op diverse plaatsen bordjes: "hier was de troonzaal", "hier was de keuken". NIETS te zien, maar daardoor wel heel grappig
  woensdag 19 september 2007 @ 17:32:10 #51
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53305091
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen

Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...
ja, je stelt te hoge eisen.
pi_53305274
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien wel ja

Angkor Wat was echt één van de hoogtepunten van mijn reis door Cambodja en Vietnam.
Alhoewel het wel kan voorkomen dat "tempelmoe" wordt, heb ik ook gehad in Thailand. Kon op een gegeven moment geen tempel meer zien
Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.
pi_53308240
Ik vond de toren van Pisa een tegenvaller, en inderdaad Manneken Pis. De Big Ben stelde imho ook niet veel meer voor dan een mooie toren. Dan vind ik de Martinitoren nog mooier! En het zogenaamde gouden dak in Innsbruck. Vond het hele centrum leuker dan dat gouden dak.
  Moderator woensdag 19 september 2007 @ 19:46:07 #54
45833 crew  Fogel
pi_53308759
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki, Parijs.
En vast nog wel een paar dingen...

[ Bericht 39% gewijzigd door Fogel op 20-09-2007 23:42:29 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_53308964
Aan de voet van de mount everest die in de wolken gehuld is.
pi_53311924
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:33 schreef Kreator het volgende:

In de VS: De grand Canyon. Misschien lag het aan het weer of aan ons, maar ik vond het echt totaal niet bijzonder. Denk eigenlijk ook wel dat we op een verkeerde plek waren en dat we te snel weer zijn vertrokken, maar het kon me nog nét 5 minuten boeien.
(Bryce Canyon daarentegen was mega-indrukwekkend)
Hoe ben je er geweest? Ik heb er met een klein vliegtuigje overheen gevlogen en vond het toch wel indrukwekkend eigenlijk...
  woensdag 19 september 2007 @ 22:35:08 #57
177242 Irien
Innit though
pi_53313988
@Nembrionic leuk dat je ondanks Manneke Pis Brussel wel geweldig vind Ik ben Belg

Qua tegenvallers... Toren van Pisa inderdaad. Maar Big Ben? Nee, die is prachtig!! Moet je naar Ottawa gaan, naar de kopieen van Houses of Parliament en Big Ben, niet echt kopieen, tig keer kleiner.
Between the click of the light and the start of the dream
pi_53317856
Voor mij echt alle gebouwen, beelden, enz...

Echt, die kan je allemaal ook op plaatjes bekijken en men gaat er alleen maar naartoe om bij terugkomst leuk te vertellen dat je bij Ground Zero bent geweest...

Alleen als je er voor je hobbie/werk/studie geïnteresseerd bent dan doe je het goed voor mij, bijv als kunst passionist de beelden aan de muren bekijken..
pi_53317928
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:29 schreef thaleia het volgende:

Mensen die op Kreta zijn en naar Santorini willen moeten dat vooral doen, maar NIET met de eendaagse bootexcursie, want het is op zich lekker hoor, vier uur heen en vier uur terug op die boot, maar vervolgens heb je maar zo'n anderhalf uur op het eiland zelf, moet je dus kiezen tussen de schilderachtige huisjes (noorden) of de opgraving (zuiden) omdat je niet voor allebei tijd hebt, en nog apart bijbetalen voor een bus daar naartoe wat vooraf niet verteld was, maar waar je niet onderuit komt omdat je anders ECHT geen fuck kunt zien.

Niets mis met Santorini hoor, maar probeer er svp op een andere manier te komen dan met zo'n eendaagse bootexcursie vanaf Kreta.
Heheh dat is zure shit inderdaad. Wij hadden deze zomer de boot vol met Russen en Polen, wat opzich al geen pretje is. Daarbij komen dus die extra kosten 25pp......

Maar wel een schitterend eiland.... het Griekenland uit de boekjes zullen we maar zeggen...
pi_53317937
Ik had mezelf eigenlijk wel wat meer voorgesteld van Ocean Drive in Miami..... Niet dat er niet genoeg te zien was, maar ik had het nóg heftiger verwacht.....

Sagrada di Familia vond ik ook niet echt spectaculair.....
pi_53318048
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen. Vond ik ook van de huizen van gaudi, Casa Batlo en Casa Mila, wel grappig maar niet heel erg bijzonder.

Gouden straatje in praag viel ook tegen, geld betalen voor een heel klein winkelstraatje.....
  donderdag 20 september 2007 @ 05:27:31 #62
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53318484
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:35 schreef Irien het volgende:
@Nembrionic leuk dat je ondanks Manneke Pis Brussel wel geweldig vind Ik ben Belg
Ja
Geweldige stad. Pas geweest tijdens het Weekend van het Bier. Heerlijk genoten en geweldig afgezakt in de kleine straatjes vol kroegen en dingen.

Ik ben de naam even kwijt maar de lange straat met alleen maar (vis)restaurantjes. Geweldig om te zien
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53318833
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Ik was met zo'n tourbus naar de Sagrada di Familia en de "gids" had al gezegd dat het niet echt de moeite waard was om naar binnen te gaan, duur en lang wachten, dus heb het inderdaad ook niet gedaan. Buitenkant vond ik wel mooi, maar na 10 minuten heb je dat eigenlijk ook wel gezien.
pi_53318883
Ik vond de toren van Pisa wel mooi

Tegenvallers kan ik niet zo gauw bedenken
  donderdag 20 september 2007 @ 08:55:38 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_53319450
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouw

Het enige mooie aan de binnenkant van de Sagrada Familia is dat je helemaal naar boven kunt klimmen en dan een mooi uitzicht hebt over de stad
pi_53319928
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouw

Het enige mooie aan de binnenkant van de Sagrada Familia is dat je helemaal naar boven kunt klimmen en dan een mooi uitzicht hebt over de stad
Ik vond toch de werkzaamheden en de stijlelementen die men binnen aan het maken waren ook meer dan de moeite waard om te bekijken.
pi_53320330
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
pi_53320471
Bohinj in Slovenië.
Volgens de reisgids zou je na een korte wandeling uitkomen bij een prachtige waterval.

De wandeling was langer dan ik had gedacht en je moest tig trappen op, maar dat boeit op zich niet zo, want de natuur is best mooi. Eenmaal bij de waterval aangekomen, viel alles flink tegen.
Ten eerste kan je er helemaal niet in de buurt komen (wellicht ook niet zo veilig) want er staan grote hekken bij het begin van een paadje naar de waterval. Verder is het gewoon een waterval als vele anderen... Leuk om gezien te hebben en meer niet.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 20 september 2007 @ 10:30:27 #69
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53321258
Tempels in Ayathaya, Thailand. Maar dat kwam ook omdat we al twee maanden op reis waren. De voor Z-O-Azië gangers bekende tempelmoeheid doet dan zijn intrede
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  donderdag 20 september 2007 @ 10:59:59 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53322015
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?
pi_53324191
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
Ben je ook binnen geweest?? Ik vond het toch best wel indrukwekkend eigenlijk.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:25:30 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_53324344
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
Ben ik het ook mee eens. Vond het geheel helemaal niet zo indrukwekkend.Wat waarschijnlijk ook wel meespeelde was dat we niet naar binnen mochten wegens terrorismedreiging. Het was ook dodelijk heet (47 graden).

maar dan betwijfel ik nog of ik het mooi indrukwekkend gevonden had, is niet veel anders dan een dam in Frankrijk of Zwitserland voor mijn gevoel
pi_53325177
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
De scheve toren van Pisa.
Je bent een flinke tijd onderweg om er te komen, en de omgeving is vreselijk saai. Pisa zelf heeft de toren, en de kerk ernaast. De toren is niet toegangekelijk en het enige bijzondere eraan is dat ie scheef staat.
ik weet niet wanneer jij naar pisa bent geweest , maar afgelopen juli kon ik gewoon de toren in hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_53326034
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:38 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.
Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
pi_53326847
Die Ta Phrom was idd het mooiste, begrijp wel waarom ze die voor Tomb Raider haddden gebruikt.
Oja, Manneken Pis en Eurodisney vielen ook tegen Bath was wel mooi, maar het leek meer een openluchtmuseum met al die yanks en "ye olde pub" enz
pi_53327302
het Knossos paleis op Kreta was een enorme tegenvaller. Wat stoffige, gruwlijk lelijk gerestaureerde, ruines.
  donderdag 20 september 2007 @ 14:49:25 #77
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53327885
Mystras, een Byzantijns stadje op de Peloponnesos. In het Griekenlandboekje stond dat het een prachtig oud stadje was, met Byzantijnse kerken hier en paleizen daar, op een berghelling gebouwd, dus ik dacht lekker door een stadje te slenteren, paar monniken over straat, terrasje pakken, mooi uitzicht...

Kom je daar, is het al sinds 1770 een verlaten ruïnestad.

Geen terrasjes, geen monniken, geen schaduw: alleen een paar verlaten kerken die nog overeind staan (en daar is dan ook alles mee gezegd). En dat bij 40 graden.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_53327924
Pylos, dat vond ik onder de opgravingen wel zo ongeveer de sufste. En die in Ierland natuurlijk in mijn eerdere posting in dit topic.
pi_53327952
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:52 schreef OA het volgende:
Bohinj in Slovenië.
Volgens de reisgids zou je na een korte wandeling uitkomen bij een prachtige waterval.

De wandeling was langer dan ik had gedacht en je moest tig trappen op, maar dat boeit op zich niet zo, want de natuur is best mooi. Eenmaal bij de waterval aangekomen, viel alles flink tegen.
Ten eerste kan je er helemaal niet in de buurt komen (wellicht ook niet zo veilig) want er staan grote hekken bij het begin van een paadje naar de waterval. Verder is het gewoon een waterval als vele anderen... Leuk om gezien te hebben en meer niet.
Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
  donderdag 20 september 2007 @ 15:02:59 #80
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53328253
De Tarxien Temples op Malta vielen ook tegen. Midden in een suf dorp grote schuttingen waar wat stenen verspreid liggen. Het is dat je weet dat het 5000 jaar oud is, anders was het helemaal niks geweest.

Gelukkig slechts 1 pond (¤2,50) entree.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_53328346
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:52 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
Mijn 'nadeel' was dat ik er slechts een dagje was vanuit Oostenrijk.
We kwamen daar halverwege de middag. Omdat we nog weer 2 uur moesten terug rijden, hebben we besloten niet verder te kijken.
De watervallen in de Karawanken (Oostenrijk) zijn veel meer de moeite waard en veel mooier!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_53328351
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
pi_53328399
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef oxylus11 het volgende:
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
Tarxien vond ik ook niet echt tegenvallen.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_53328820
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan . Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen . En verder veel drugshandel daar.

Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
Ben het hier wel een beetje mee eens Misschien ben ik te kort in Lissabon geweest om er echt goed over te kunnen oordelen, maar het kwam mij ook niet super over. De tramrit met het oude trammetje wel
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef YPPY het volgende:
Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
Van buiten vond ik het ook niet zo mooi, maar van binnen vond ik het erg indrukwekkend.

Ik vond zelf de Spaanse trappen in Rome weinig bijzonder (veel te druk met alleen maar vervelende verkopers). Verder vond ik de operavoorstelling die we in Praag bij hebben gewoond ver overrated
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:56:27 #85
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53333147
Lekker zeur topic!
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen
Ben ik het mee eens. Ik vond de Statue of Liberty echt klein toen ik haar voor het eerst zag en had ook helemaal geen zin meer om 2 uur te wachten om erin te klimmen.

Colosseum vond ik ook klein idd en had het eigenlijk in iets betere staat verwacht. (jaja ik weet het) Vond Rome sowieso tegenvallen.

Bij veel ruines (het Forum in Rome bv) heb ik het idee van; "Je had hier 1800 jaar geleden moeten zijn toen was het nog mooi" Begrijp me niet verkeerd ik heb ook hele mooie ruines gezien.

Mijn teleurstelling was het grootst denk ik toen ik naar Teotihuacan bij Mexico City ging. Ik verwachte een Chichen Itza-stijl pyramide, maar zag (en klom op) een berg stenen waar ze enigszins een vorm van hadden proberen te maken. Het hielp ook niet mee dat ik net verkouden aan het worden was.

De ervaring ligt ook sterk aan je gevoel die dag en aan het weer.

De grootste verrassing van afgelopen tijd was Old Goa, echt bijzonder! Alles van Gaudi is voor mij ook heilig trouwens en ja de Sagrada Familia is idd nog in aanbouw.
reset
  donderdag 20 september 2007 @ 23:29:27 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_53343756
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:46 schreef Fogel het volgende:
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki.
Je vergeet Parijs
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 06:10:54 #87
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_53347332
Machu Picchu. Nog nooit zo'n gehypte site gezien. Ok, ligging is héél gaaf maar de site zelf? Zesje. Op zijn best.

C.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:23:23 #88
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53350020
The Golden Gate Bridge in San Francisco.

Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.

hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:25:40 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_53350071
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
The Golden Gate Bridge in San Francisco.

Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.

hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
Herkenbaar, 4 dagen in San Fransisco geweest. Alle dagen in de mist
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:44:37 #90
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53350483
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:42 schreef Grumpey het volgende:

Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
Ja de zoutmijnen... leuk om te zien, ik had er verder niks van verwacht maar niet iets bijzonders. Auschwitz was wel indrukwekkend omdat je de historie kent, maar verder is dat ook een verlepte zooi die steeds verder commercieel uitgebuit wordt.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53351778
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
The Golden Gate Bridge in San Francisco.

Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.

hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
Anderhalve dag geweest

pi_53351819
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai

http://www.desertofmaine.com/
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:40:10 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53351875
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:37 schreef Solitarias het volgende:
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai

http://www.desertofmaine.com/
LOL
Dat ziet er idd uit als de zandverstuivingen bij kootwijk ofzo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53352833
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
The Golden Gate Bridge in San Francisco.

Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.

hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
Het uitzicht vanaf de andere brug (Oakland Bay Bridge) is inderdaad mooier, maar deGolden Gate is ook best mooi bij opkomende mist.
Chinatown in San Francisco is ook niet veel bijzonders, het ruikt er alleen lekker (collega vond het stinken).
Ook niet erg bijzonder (toen ze er nog waren) de Twin Towers in New York. Vanaf het ESB is het uitzicht veel mooier.
pi_53353020
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:35 schreef josje84 het volgende:

[..]

Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
Ik vond Ankor Wat geweldig met Ta Phrom als hoogtepunt idd.

De tempels in Bagan - Myanmar (Birma)....die vallen pas tegen !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_53370479
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?
Tuurlijk, ik had ook wel steigers verwacht maar neit zoveel... er was niets anders dan bouwput, echt nog niets moois te zien daar binnenin...
pi_53434838
De blauwe grot op Capri (grotta Azurra).
Eerst een uur met een zwabberend motorbootje (ik: ), daarna een half uur met de andere toeristen voor de grot dobberen om over te stappen op een roeiboot. Vervolgens de grot in en een rondje van een minuutje. Grot: donker, check! Water: blauw, check! Begint die man vals te zingen en verwacht dan ook nog fooi. En daarna mag je nog een uur terugvaren in dat zwabberende bootje, omgeven door dieseldampen. Die ochtend kun je beter besteden aan de rest van het eiland.

Sixtijnse kapel vind ik ook zwaar overrated.

Een of andere grafheuvel in Schotland. Twee uur voor omgereden, bleek letterlijk een hoop stenen te zijn. En het regende ook nog die dag.


Tevens tvp, misschien bedenk ik later nog wel andere don'ts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 24-09-2007 16:22:05 (zpelling is een gave!) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53436617
Ohja, Eurodisney
pi_53437410
en legoland, ik was iets te oud (13) toen ik daar kwam wat een tegenvaller
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 18:12:46 #100
45833 crew  Fogel
pi_53437801
Ergens in Noorwegen: een plek waar lang geleden een meteoriet is ingeslagen. Allemaal netjes aangegeven vanaf de hoofdweg, maar eenmaal daar aangekomen staat er een bord met informatie en een overzichtsfoto van het gebied. Het stukje info wat me bij is gebleven was iets in de richting van "de neerslag was X megaton en daardoor is een krater is onstaan die zo groot is dat je die alleen vanuit een vliegtuig kan zien. Je staat nu aan de rand van de krater".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_53445647
De Everglades in Florida vielen me tegen. Saai bos dat vol met muggen zit. Wat de Golden gate Bridge betreft ben ik het eens met wat hiervoor gezegd is, ligt altijd in de mist. (in ieder geval de 2 dagen dat ik er was)

Wat ik ook apart vond was de Chinese Muur. Natuurlijk ga je er heen als je in de buurt bent. Maar mooi is het niet, gewoon een lang stuk lelijke muur. Als je op een goed punt bent zie je hem tussen de bergen door kronkelen, maar dat is dan ook alles. Het is meer het verhaal dan de schoonheid...
pi_53467018
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53467760
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:48:09 #104
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53467815
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:28 schreef Quinazoline het volgende:
Met je eerste opmerking ben ik het eens,
met de tweede absoluut niet. Vanuit La Defence uitkijken over de Champs Elysee richting l'Arc de Triomphe en het Louvre vind ik persoonlijk meer Parijs dan de Eiffeltoren.
Dat ben ik met je eens! Ik wou ook de Eiffeltoren noemen als tegenvallend. Afgelopen jaar was ik voor de 4e of 5e keer in Parijs en ging toch maar eens kijken. Stuk met de metro en een stuk lopen voor een hoopje ijzer... Ik vond het niks.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:56 schreef Quinazoline het volgende:
...(nu was ze ook enthousiast over dat ik een meisje was dat scheikunde studeerde, dus wellicht was ze nogal snel enthousiast)...
you made me laugh
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:56 schreef Individual het volgende:
... Vond Rome sowieso tegenvallen...
Dat vond ik ook. Moet wel zeggen dat ik net uit Cinque Terre kwam, vanuit rust, natuur en zee naar uitlaatgassen, stress, te veel mensen en herrie. Misschien ga ik het nog ooit een 2e kans geven maar dan wel echt een stedentrip!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53468297
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:48 schreef Lips het volgende:

Dat ben ik met je eens! Ik wou ook de Eiffeltoren noemen als tegenvallend. Afgelopen jaar was ik voor de 4e of 5e keer in Parijs en ging toch maar eens kijken. Stuk met de metro en een stuk lopen voor een hoopje ijzer... Ik vond het niks.
wat had je dan verwacht?
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:10:28 #106
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53468486
ja, wat me opvalt is dat iedereen juist de dingen het meest tegen vindt vallen die vrij algemeen toch wel indrukwekkend worden gevonden. Het lijkt meer een kijk-mij-eens-dit-wereld-bezienswaardigheid-lekker-bashen-topic aan het worden.
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:37:18 #107
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53473458
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:04 schreef snellejelle het volgende:

[..]

wat had je dan verwacht?
Mijn verwachtingen waren al nul, ik ging niet voor niks pas bij mijn zoveelste bezoek een keer kijken. Ik was toch wel benieuwd waarom iedereen het zo super vindt. Helaas zie ik het nog steeds niet. Parijs heeft zoveel indrukwekkende bezienswaardigheden, de toren valt er wat mij betreft enorm bij in het niet.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:06:01 #108
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53474533
je kan het misschien niet mooi vinden, of het maar 'een toren' vinden. Je kan niet ontkennen dat het in zijn soort (categorie: vreemde, lelijke gebouwen van 300 meter hoog zonder enig nut midden in de binnenstad van een hoofdstad voor enorm teveel geld) toch wel het meest geslaagde voorbeeld is, en daarmee dus ook een bezienswaardigheid is.

Het kan je dan wel tegenvallen, maar dat is dan meer persoonlijke voorkeur. Als ik je zo hoor spreken had je de voorkeur sowieso al niet voor dit gebouw, dus kan het ook nooit tegenvallen.
  woensdag 26 september 2007 @ 01:28:50 #109
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53477715
Binnen in de piramide... Uur in de rij staan met 45 graden om vervolgens door een gang van 1 bij 1 naar beneden te moet lopen.



Leuk om een keer te zien, maar het omrijden haast niet waard.


Idem, het is dat we er toch langs moesten, maar ook dit is zeker het omrijden niet waard.
pi_53477744
Je bent behoorlijk kritisch zeg...... of heb je gewoon een beperkte interesse?
  woensdag 26 september 2007 @ 01:36:45 #111
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53477807
quote:
Op woensdag 26 september 2007 01:30 schreef oxylus11 het volgende:
Je bent behoorlijk kritisch zeg...... of heb je gewoon een beperkte interesse?
Lol, nee integendeel zelfs.

Maar het zijn allemaal zeker geen dingen die ik een 2e of 3e keer zou willen zien.
pi_53478122
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
pi_53478158
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:27 schreef Nembrionic het volgende:
Land van Ooit (valt dit onder bezienswaardigheden?) viel me destijds tegen.
Casa Rosso ook.

Wat me ook tegenviel was de herhalingsoefening van het martelmuseum in Amsterdam.
Ik was al in het museum in Praag geweest maar blijkbaar is dat van dezelfde keten ofzo. Alleen maar dezelfde apparaten en tekeningen.s
Die heb je ook in Antwerpen...
  woensdag 26 september 2007 @ 08:29:20 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_53479020
quote:
Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
Ik moet zeggen dat ik de dam ook niet indrukwekkend vond.
pi_53479083
quote:
Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
Pyramides zijn zeker overrated.. op een gemiddelde dag staan er 100 miljoen mensen+- erom heen te wachten
pi_53480166
Ik vond de Hoover Dam toch bheoorlijk indrukweekend om te zien, ook al stond het water zeer laag. Die sterren in LA vond ik ook geen reet aan, en merendeel was nog goor ook.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 26 september 2007 @ 10:10:11 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53480603
quote:
Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
de piramide is een wereldwonder
En sowieso, de piramide niet mooi vinden omdat het 45 graden is en het te druk is
pi_53480720
De piramide zelf is wel mooi, maar je hoeft er niet naar binnen. Binnenin is gewoon heel erg benauwd en alleen een lege sacrofaag te zien, voor de rest niks.
Dat was in die van Chefron, in die van Cheops mag je niet meer naar binnen.
pi_53482532
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vond de Hoover Dam toch bheoorlijk indrukweekend om te zien, ook al stond het water zeer laag. Die sterren in LA vond ik ook geen reet aan, en merendeel was nog goor ook.
ja heel hollywood is misschien enigzins overrated. Universal studio's was best leuk maar de rest vond ik ook maar matig.

Hooverdam vond ik wel relaxed
  woensdag 26 september 2007 @ 12:14:19 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53483534
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:34 schreef WooZ het volgende:

[..]

ja heel hollywood is misschien enigzins overrated. Universal studio's was best leuk maar de rest vond ik ook maar matig.

Hooverdam vond ik wel relaxed
Klopt idd dat Hollywood tegenwoordig een achterbuurt is.

De Hooverdam is vooral interessant als je er ook naar binnen gaat. In 2002 gedaan.
Wel druk en een file er naar toe omdat ze om de één of andere reden in verhoogde staat van paraatheid verkeerden en een veiligheidscontrole hielden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 26 september 2007 @ 12:24:08 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_53483777
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

De Hooverdam is vooral interessant als je er ook naar binnen gaat.
Dit was bij mij dus het probleem, toen wij er waren mochten we niet naar binnen. Onze camper werd zelfs van top tot teen gecontroleerd door een politieagent om te kijken of we geen explosieven bij ons hadden
pi_53483919
Ja ik ben er dus wel binnen geweest met een rondleiding en dat vond ik dus zeker wel interessant Verhoogde staat van paraatheid hadden we jaar daarvoor in NYC, dat was kut
  woensdag 26 september 2007 @ 22:59:16 #123
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53502120
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

de piramide is een wereldwonder
En sowieso, de piramide niet mooi vinden omdat het 45 graden is en het te druk is
Knaap, de piramide zijn zeker vet. Alleen had ik het over het naar binnen gaan in de piramide.
  woensdag 26 september 2007 @ 23:18:26 #124
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53502710
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Ja.. LA is fris. Ik ben er eens vanuit het oosten naar toe gereden. De hele lucht betrok door de smog...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53507896
Venetië

Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
pi_53509357
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ja.. LA is fris. Ik ben er eens vanuit het oosten naar toe gereden. De hele lucht betrok door de smog...
Ben vanaf New-York naar LA gereden, geen last van gehad
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53510214
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië

Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
Je had ook wat midner de touristische paden moeten volgen en meer een beetje door de stad moeten dwalen. dan vind je een hoop mooie en best wel rustige plekken. Ik ben een tweede keer ooit teruggekeerd in venetie in februari. Een bijna leeg piazza san marco! Geweldig!
  donderdag 27 september 2007 @ 11:23:01 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53510303
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië

Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
ohja, die hadden we nog niet gehad

kuttopic aan het worden zolangzamerhand
pi_53510422
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië

Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
Dit hoor ik idd van meer mensen.
pi_53510480
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:23 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ohja, die hadden we nog niet gehad

kuttopic aan het worden zolangzamerhand
Waar in dit topic staat dat dan precies?
  donderdag 27 september 2007 @ 11:33:36 #131
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53510595
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Waar in dit topic staat dat dan precies?
ik doelde op grote bezienswaardigheden die algemeen mooi worden gevonden, die consequent door iedereen afgekraakt worden, waarbij we ze nu eigenlijk allemaal wel gehad hebben.
Nu nog iemand die de maan vond tegenvallen en we hebben de climax weer gehad.
  donderdag 27 september 2007 @ 11:39:54 #132
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_53510786
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik doelde op grote bezienswaardigheden die algemeen mooi worden gevonden, die consequent door iedereen afgekraakt worden, waarbij we ze nu eigenlijk allemaal wel gehad hebben.
Nu nog iemand die de maan vond tegenvallen en we hebben de climax weer gehad.
De maan, ik vond er echt helemaal niks aan...





Beetje van dat luizige maansteen en een Amerikaans vlaggetje van die achterlijke Armstrong
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 27 september 2007 @ 11:41:37 #133
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_53510844
Dan nu de serieuze reactie:

Het Sibelius monument in Helsinki: Groot componist en weet ik allemaal wel niet wat ie is en dit is zijn monument :



Een hoopje ijzer
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 27 september 2007 @ 11:56:30 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53511264
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

De maan, ik vond er echt helemaal niks aan...


[afbeelding]


Beetje van dat luizige maansteen en een Amerikaans vlaggetje van die achterlijke Armstrong
Zonder doping was dat hem echt niet gelukt.
  donderdag 27 september 2007 @ 12:28:10 #135
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53512095
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ben vanaf New-York naar LA gereden, geen last van gehad
Dan heb je niet echt opgelet of het was koud of zo.
In het Joshua Tree national park ten Oosten van LA stond bij een uitzichtpunt een foto van hoe ver je heel soms kon kijken als er eens geen smog was.

Google maar eens op smog en LA. Zo heb ik het ook alleen maar gezien, helaas. (betrekkende hemel wanneer je LA nadert)

Deel van het probleem wordt overigens veroorzaakt doordat LA itt NY en SF niet echt een OV heeft en dus iedereen met de auto gaat.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53513118
Dat Goudstraatje in Praag vind ik echt 3x niks. In benauwde gangetjes je tussen allerlei toeristen wurmen om wat roestige harnassen te zien. Verder kun je nog wat souvenirwinkeltjes bezoeken. Goh, dat hadden we nog niet gezien in Praag. En om dan nog niet te spreken van die souvenirwinkel dat het geboortehuis van Franz Kafka schijnt te zijn. Volledig op commercie gericht en weinig informatie over Kafka.

pi_53514772
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat Goudstraatje in Praag vind ik echt 3x niks. In benauwde gangetjes je tussen allerlei toeristen wurmen om wat roestige harnassen te zien. Verder kun je nog wat souvenirwinkeltjes bezoeken. Goh, dat hadden we nog niet gezien in Praag. En om dan nog niet te spreken van die souvenirwinkel dat het geboortehuis van Franz Kafka schijnt te zijn. Volledig op commercie gericht en weinig informatie over Kafka.

[afbeelding]
Authentieke foto ook. Zeker genomen in het Oostbloktijdperk toen er nog geen permanente drommen toeristen voorbijschuifelden .
pi_53519298
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben ik het ook mee eens. Vond het geheel helemaal niet zo indrukwekkend.Wat waarschijnlijk ook wel meespeelde was dat we niet naar binnen mochten wegens terrorismedreiging. Het was ook dodelijk heet (47 graden).

maar dan betwijfel ik nog of ik het mooi indrukwekkend gevonden had, is niet veel anders dan een dam in Frankrijk of Zwitserland voor mijn gevoel
De Hooverdam vond ik idd totaal niet boeiend. The Grand Canyon daarna ook niet en we hebben helivlucht gemaakt, boottocht en paardgereden, dus heb het toch wel van alle kanten gezien.
Maar misschien lag het ook aan de extreme hitte.
  donderdag 27 september 2007 @ 16:44:52 #139
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53519906


Dalt Villa in Ibiza. Het ziet er haske indrukwekkend uit met een mooie oude toegangspoort. Als je naar boven bent geklommen, heb je nog een museum en een kerk. Maar van het fort zelf staan er een paar muren met een steiger waar niks te zien valt behalve het uitzicht.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 27 september 2007 @ 20:22:52 #140
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53525878
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:44 schreef k_i_m het volgende:
[afbeelding]

Dalt Villa in Ibiza. Het ziet er haske indrukwekkend uit met een mooie oude toegangspoort. Als je naar boven bent geklommen, heb je nog een museum en een kerk. Maar van het fort zelf staan er een paar muren met een steiger waar niks te zien valt behalve het uitzicht.
Wow.. is er ook cultuur en historie in/op Ibiza?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53527459
Statue of Liberty, grootste tijdsverspilling als je in New York bent.

Oh, en het Atomium in Brussel
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_53527548
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:41 schreef SuperWeber het volgende:
Dan nu de serieuze reactie:

Het Sibelius monument in Helsinki: Groot componist en weet ik allemaal wel niet wat ie is en dit is zijn monument :

[afbeelding]

Een hoopje ijzer
mee eens, niet de moeite. Maar dan moet ik er ook nog bij zeggen dat er weinig in Helsinki te zien is dat de moeite is.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_53541420
Ben in het Atomium geweest voor de restauratie en vond het erg mooi. Er was nauwelijks bezoek zodat ik me een kind in een gigantisch stuk speelgoed voelde.

Meeste toersiten trekpleisters die te druk zijn zijn daarmee ook hun charme kwijt. En andere bezienswaardigheden zoals Manneke Pis is wel grappig om toevallig langs te open maar niet de moeite van een omweg waard. De waarde van Manneke Pis is alleen het verhaal eromheen.

Lissabon dat vond ik ook een stevige tegenvaller. Ja leuke stoeptegel patronen maar om een paar dagen naar de straat te staren. Eten viel ook tegen. Het kostte behoorlijk wat moeite om de alternatieve oude wijken te vinden waar Lisboa's uitgaan. De klim op de burcht heuvel waar een theater met cafe zit is wel leuk, maar overdag bij 30 graden niet echt een aanrader.

En dan mijn nummer een afrader; Hurghada. In de vorige eeuw toen Hurghada nog niet aangedaan werd door touroperators ben ik er geweest. LoneyPlanet gids was lovend over dit dorp aan de prachtige Rode Zee met zijn fauna/flora, echt een must see bijzonderheid. In werkelijkheid was dat dorp toen al overbevolkt door toeristen. Weinig authentiek. De lokale informatie over welke dieren te vermijden in zee (dat adviseerde LP) bleek afwezig. Het goede was dat er openbaarvervoer naar andere dorpen was en is, waar we meteen gebruik van hebben gemaakt (en zo kwamen we toch in een idyllisch Rode Zee dorp).
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 16:45:42 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149542906
Het reuzenrad in het Prater-park in Wenen. Ik zou het niemand aanraden. Het lijkt gewoon een reuzenrad die gebouwd is met afgedankte bouwketen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 21:33:32 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_149552677
Lekkere kick weer :D
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:25:12 #146
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149555264
8)7

[ Bericht % gewijzigd door UIO_AMS op 11-02-2015 16:47:33 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 22:26:28 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149555333
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2007 12:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Absoluut niet mee eens!! Allereerst is de prijs die je noemt echt zwaar onjuist. Wij hebben met z'n 2-en 840 baht betaald (¤ 16,40), en dat is inclusief de 2 uur durende busrit.

Ten tweede worden de tijgers alleen rustig gehouden door middel van kleine spuitbusjes met water. Ik kan me op zich voorstellen dat je dat niet leuk vind, maar ze zitten absoluut niet onder de drugs en ze worden volgens mij ook goed verzorgd (zo zien ze er wel uit). Ik ben met meerdere tijgers op de foto geweest en ze waren weldoorvoed en vrij rustig.
In tegenstelling tot sommige olifantendorpen in Thailand
Deze moet je nog eens teruglezen Blik. Plaatsvervangende schaamte nu?

Oh en om on topic te blijven. Angor Wat. Een hoop ouwe stenen die mij in het geheel niet konden bekoren. Wat was ik blij dat ik toendertijd slechts een dagkaart gekocht had. Halve dag was genoeg, want een opkomend gevoel van schijterij hield me daar ooit 2 dagen in de nabijheid van de pot in een Cambodjaans hotel zonder verdere faciliteiten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:35:56 #148
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_149560146
Wat nogal tegenviel na een paar weken fietsen in Marokko: Marrakesh, een vertoeristiseerde bende, waar je niet veel mist als je de attracties links laat liggen (er zijn er in totaal zes of zeven, die je in een dag makkelijk afwerkt). Dieptepunt is de volkomen overlopen tuin van Yves Saint-Laurent (Jardin Majorelle), verpest door busladingen toeristen die er helemaal niets aan vinden omdat de meeste mensen nu eenmaal niet echt geboeid raken door tuinkunst en botanische tuinen. Als al die toeristen daar niet waren geweest, was dit overigens de mooiste en bijzonderste attractie van Marrakesh geweest...
Grootste non-attractie: het huis van Romeo en Julia in Verona, om voor de hand liggende redenen.
It's not a lie, if you believe
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 14:49:18 #149
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_149601353
Istanbul is natuurlijk één grote bezienswaardigheid, maar wat een enorm tegenvallende stedentrip was dat. Mij zie je nooit meer in die stad.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_149663831
Jerusalem is één van de meest indrukwekkende steden waar ik geweest ben, maar in z'n geheel viel Israël me een beetje tegen. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.

Ik ben niet gelovig, maar ik had van tevoren toch het idee dat het heel speciaal moest zijn om plekken te kunnen bezoeken die al in de Bijbel genoemd worden: Bethlehem, Jericho, Nazareth, etc. Plaatsen die dus al enkele duizenden jaren bestaan en waarvan de naam een soort mythische klank heeft gekregen.

Helaas is de werkelijkheid op veel van die plekken wat minder betoverend. Dan staat er een of ander monsterlijk lelijk betonnen gedrocht. Zoals hier in Capernaum:



En hier in Nazareth:

  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:20:45 #151
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_149664717
Wij wilden kamperen in het zwarte woud. Ik denk daar is een vast een mooie camping in het bos. We reden zo door het beboste gebied heen, en er was slechts een vreselijke camping (alleen maar stacaravans). Dus toen wel ergens in die streek gekampeerd, maar niet in een gigantisch dichtbegroeid bos, zoals ik het me had voorgesteld.

Ik had me teveel gericht op de naam denk ik :P
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:24:15 #152
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149664801
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:46 schreef k_man het volgende:
Jerusalem is één van de meest indrukwekkende steden waar ik geweest ben, maar in z'n geheel viel Israël me een beetje tegen. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.
Het was leuk te zien waar Jezus was geboren en doodgegaan, maar ik vond de muur en de settlements veel interessanter.
reset
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:14:37 #153
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_149666040
Times Square, NY. Het was wel even druk als verwacht en het was heel tof om er rond te lopen, maar ik had het eigenlijk nog groter gemaakt in mijn hoofd en daardoor viel het achteraf wat tegen. Ook van de Empire State Building had ik meer van verwacht, maar dat kon ook te maken hebben met de enorme drukte i.t.t. Top of the Rock, wat in onze mening een veel beter uitzicht had. Sowieso is de Empire State van buitenaf mooier, dan het uitzicht vanaf..:)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_149685683
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2007 12:44 schreef Grumpey het volgende:
overigens, Stonehenge is ook maar een verzamelijk van 12 stenen ofzo, niet echt wereldschokkend om te zien (De gedachte en geschiedenis erachter is misschien wel leuk, maar om daar daadwerkelijk naar toe te gaan voegt niet zoveel toe aan het verhaal).
De enige die ik kan noemen van alles wat ik gezien heb.

Piepklein is het, had het veul groter verwacht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 15 februari 2015 @ 23:53:36 #155
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_149715369
Ik vond Praag in zijn geheel erg tegenvallen maar dat kan ook komen omdat ik na drie weken (voor werk) Reuzengebergte (in de zomer en voorseizoen) gewoon niet meer gewend was aan de drukte. Overal dezelfde standjes met toerismezooi en druk druk druk... Waren er met twee uur weer uit. Moet over een paar weken weer een paar dagen en dan alleen naar Praag dus hoop dat ik het dan anders ervaar.
If you can dream it, you can do it...
pi_149717938
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Ik ben nu in SF, en ik vind het nog geen boeiende stad.
Geef mijn maar NY
pi_149718016
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)

En verder vind ik het wel erg snobistisch hoeveel mensen Praag vinden tegenvallen omdat er ook andere toeristen zijn. Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
pi_149720255
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)

En verder vind ik het wel erg snobistisch hoeveel mensen Praag vinden tegenvallen omdat er ook andere toeristen zijn. Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
Haha die lichtshow was echt bizar slecht inderdaad :D
pi_149720770
Oh over lichtshows gesproken; de Bund Sightseeing Tunnel in Shanghai is ook erg slecht :') Tunnel onder de rivier door naar Pudong waarbij je getrakteerd wordt op een slechte lichtshow met matige geluidseffecten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_149720796
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
...Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
Dat is ook mijn beproefde recept voor toeristische bezienswaardigheden ^O^ Zorgen dat je er vóór zonsopkomst bent, dan liggen de meeste toeristen (én de meeste toeristenprullariaverkopers) nog op één oor. Bovendien is het licht veel mooier dan later op de dag, en da's niet alleen maar voor fotografen erg prettig. Werkt (bijna) elke keer.
pi_149734386
De Niagara Watervallen, waarschijnlijk te hoge verwachtingen, maar wat viel dat me tegen zeg. Ook die kermis eromheen :r
  maandag 16 februari 2015 @ 19:02:28 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149734654
Vakantiefoto Parijs

reset
pi_149735940
De volgende foto was in het ziekenhuis zeker?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:14:13 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149759849
De top van de Eusebiuskerk in Arnhem.

Ligt op bijna 80 meter boven maaiveld, maar echt fatsoenlijk uitzicht heb je niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_149760856
Heel Los Angeles, er was geen enkel "Wow" moment in die stad.
Hollywoord niet, de "sterren" niet, het chinese theater niet, de pier niet, helemaal niks.
Built for Speed
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:54:36 #166
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_149761001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Heel Los Angeles, er was geen enkel "Wow" moment in die stad.
Hollywoord niet, de "sterren" niet, het chinese theater niet, de pier niet, helemaal niks.
LA is een echte Marmite stad: Love it or hate it.
reset
pi_149761756
Verkeerde topic natuurlijk, maar een niet-tegenvallende licht-, (klassieke!) muziek- en fonteinenshow is in Yerevan, op het centrale plein daar. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 maart 2015 @ 16:16:30 #168
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_150737935
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef El_Matador het volgende:
Verkeerde topic natuurlijk, maar een niet-tegenvallende licht-, (klassieke!) muziek- en fonteinenshow is in Yerevan, op het centrale plein daar. _O_
Ook complete verkeerde topic natuurlijk, maar daar sta ik over 3 maanden :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:13:32 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_150756305
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)
Idd ja, en dan te bedenken dat ik daar ruim 30 minuten heb staan wachten de eerste avond voor die achterlijke show...
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 maart 2015 @ 08:37:37 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150762855
Best wel veel :')!- reacties in dit topic.
Bijvoorbeeld mensen die Angkor Wat vonden tegenvallen of Rome of Venetië, dan vraag ik me echt af wat die in Godsnaam hadden verwacht.

Maar smaken verschillen natuurlijk. Iemand hier vond het Pantheon in Rome tegenvallen. Zelf vind ik dat misschien wel het meest indrukwekkende gebouw in Rome. Ik krijg er nooit genoeg van. Zo zie je maar weer :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 18 maart 2015 @ 08:50:26 #171
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150763055
Had het eigenlijk gister moeten posten, maar de St Patrick's Parade in Dublin in 2010 viel erg tegen. Amateuristisch. Het bloemencorso in m'n dorpje is al veel mooier.

Hoe je iets ervaart ligt ook aan externe invloeden als weer, ziekte, andere bezoekers, etc.
reset
  woensdag 18 maart 2015 @ 09:35:35 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_150764085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:50 schreef Individual het volgende:

Hoe je iets ervaart ligt ook aan externe invloeden als weer, ziekte, andere bezoekers, etc.
Dat is misschien zo, maar om dan maar meteen te zeggen dat een hele stad tegenvalt is dan ook een beetje raar. Ben het wel met Selang eens, als iemand Rome en Angkor Wat tegen vond vallen, dan moet die persoon toch serieus eens gaan bedenken wat die dan wel indrukwekkend vindt. Want qua oude steden en monumenten wordt het niet veel beter dan dat.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:39:17 #173
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_150767759
Schloss Neuschwannstein. Niet zozeer het kasteel was een afknapper, want dat zag er vanaf een afstand daadwerkelijk heel fraai uit. Nee, de enórme mensenmassa deed me al spoedig besluiten rechtsomkeer te maken. Half Tokyo en Shanghai leek daar een kijkje te willen nemen, en er waren al vrijwel evenveel opdringerige verkopers die als vliegen om de onfortuinlijke toeristen heenzwermden. Bussen die bezoekers richting het kasteel moesten rijden, raakten hopeloos vast in de onafzienbare, zwetende, zwoegende mensenmassa.
pi_150860434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:37 schreef SeLang het volgende:
Best wel veel :')!- reacties in dit topic.
Bijvoorbeeld mensen die Angkor Wat vonden tegenvallen of Rome of Venetië, dan vraag ik me echt af wat die in Godsnaam hadden verwacht.

Maar smaken verschillen natuurlijk. Iemand hier vond het Pantheon in Rome tegenvallen. Zelf vind ik dat misschien wel het meest indrukwekkende gebouw in Rome. Ik krijg er nooit genoeg van. Zo zie je maar weer :)
Wat ik vooral vreemd vind (en wat je helaas vaker hoort) is dat Rome en Venetië vooral tegenvallen omdat het te druk en te warm is. Nogal wiedes, als je in de zomer gaat...

De Romeinen wisten het 2000 jaar geleden al: in de zomer moet je niet in Rome zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2015 20:30:19 ]
pi_150905841
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Oh over lichtshows gesproken; de Bund Sightseeing Tunnel in Shanghai is ook erg slecht :') Tunnel onder de rivier door naar Pudong waarbij je getrakteerd wordt op een slechte lichtshow met matige geluidseffecten.
Oh God ja! Daar ben ik ook in geweest. Nare LSD tunnel.
Ben toen nog op die TV tower geweest. Viel erg ook tegen door mega lange wachtrijen met voorpikkende Chinezen.
Ik vond eigenlijk heel Shanghai wat middelmatig t.o.v. Beijing.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:58:40 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_150906511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 08:50 schreef Individual het volgende:
Had het eigenlijk gister moeten posten, maar de St Patrick's Parade in Dublin in 2010 viel erg tegen. Amateuristisch. Het bloemencorso in m'n dorpje is al veel mooier.

Hoe je iets ervaart ligt ook aan externe invloeden als weer, ziekte, andere bezoekers, etc.
st Patricks day in Ierland was inderdaad fikse tegenvaller. Zo opvallend hoe sommige landen al helemaal onder de indruk zijn van 1 vuurwerkshowtje van 20 pijlen of een corso van 5 wagens. Toch beetje referentiekader denk ik..
  zondag 22 maart 2015 @ 12:01:47 #177
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_150906559
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Schloss Neuschwannstein. Niet zozeer het kasteel was een afknapper, want dat zag er vanaf een afstand daadwerkelijk heel fraai uit. Nee, de enórme mensenmassa deed me al spoedig besluiten rechtsomkeer te maken. Half Tokyo en Shanghai leek daar een kijkje te willen nemen, en er waren al vrijwel evenveel opdringerige verkopers die als vliegen om de onfortuinlijke toeristen heenzwermden. Bussen die bezoekers richting het kasteel moesten rijden, raakten hopeloos vast in de onafzienbare, zwetende, zwoegende mensenmassa.
Ga naar het kasteel op doordeweeksedag in de herfst. Je krijgt dan prachtige bossen in kleur, een dromerig kasteel, en hooguit een twintigtal andere toeristen. Ideale tussenstop op weg naar zuidelijkere oorden.
Het kasteel bezoeken is overigens niet eens het hoogtepunt, het hoogtepunt is het bos wat er achter ligt met alle vergezichten op het kasteel en ongerepte natuur erbij.
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 13:55:44 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150909650
Delicate Arch in Arches NP Utah. De bekende arch wordt overal geadverteerd en ziet er zo uit:



In werkelijkheid kun je helemaal niet in de buurt komen en ziet het er dus zo uit:



Dat kleine dingetje net links van het midden van de foto, als je het kunt vinden :')

Wat ook tegenviel was Horseshoe Bend. Dat wordt zo geadverteerd:



Maar zag er in werkelijkheid zo uit:



Twee voorbeelden van hoe je iets veel mooier kan maken dan het is :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_150909828
Die eerste is inderdaad misleiding als je niet dichterbij kan komen, die tweede vind ik niets mis mee, dat doe ze zo'n beetje met elke toeristische attractie in een folder :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 14:02:09 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150909887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef Individual het volgende:

[..]

LA is een echte Marmite stad: Love it or hate it.
:Y Loved it O+ Maar downtown is niet echt boeiend nee :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 maart 2015 @ 14:03:39 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150909945
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die eerste is inderdaad misleiding als je niet dichterbij kan komen, die tweede vind ik niets mis mee, dat doe ze zo'n beetje met elke toeristische attractie in een folder :)
Inderdaad. Dat tweede plaatje is zo sterk gephotoshopped / overprocessed dat het nieteens meer lijkt op een echte foto. En de foto die je zelf hebt gemaakt laat toch wel een erg indrukwekkend landschap zien imo. Dus ik begrijp niet waarom dat een tegenvaller is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_150909961
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Delicate Arch in Arches NP Utah. De bekende arch wordt overal geadverteerd en ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

In werkelijkheid kun je helemaal niet in de buurt komen en ziet het er dus zo uit:

[ afbeelding ]

Dat kleine dingetje net links van het midden van de foto, als je het kunt vinden :')

Wat ook tegenviel was Horseshoe Bend. Dat wordt zo geadverteerd:

[ afbeelding ]

Maar zag er in werkelijkheid zo uit:

[ afbeelding ]

Twee voorbeelden van hoe je iets veel mooier kan maken dan het is :)
Lekker dan, daar ga ik deze zomer naar toe... -O-
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 14:06:42 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150910044
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die eerste is inderdaad misleiding als je niet dichterbij kan komen, die tweede vind ik niets mis mee, dat doe ze zo'n beetje met elke toeristische attractie in een folder :)
Dat ben ik wel met je eens maar had het wel iets kleurrijker verwacht ;)

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat tweede plaatje is zo sterk gephotoshopped / overprocessed dat het nieteens meer lijkt op een echte foto. En de foto die je zelf hebt gemaakt laat toch wel een erg indrukwekkend landschap zien imo. Dus ik begrijp niet waarom dat een tegenvaller is.
Het was nog steeds wel indrukwekkend hoor, maar minder "wow" dan ik verwacht had. Ik had iets meer kleur verwacht dan zo'n grauwe bende. Nou hielp het weer ook niet mee ;)

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef CoExist het volgende:

[..]

Lekker dan, daar ga ik deze zomer naar toe... -O-
Oh maar het is fantastisch daar, je gaat je echt wel vermaken O+ Dit waren slechts 2 dingen die me tegenvielen, de rest was fan-tas-tisch O+ _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 22 maart 2015 @ 14:16:04 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150910336
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

:Y Loved it O+ Maar downtown is niet echt boeiend nee :D
Dit. Meerdere keren geweest en de ansichtkaart dingen heb je na 1x wel gezien.
reset
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 maart 2015 @ 14:18:02 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150910402
Wat ik wel een afknapper vond is dat je op Everest Basecamp gewoon hipsters met iPads tegenkomt :')

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 22 maart 2015 @ 14:25:18 #186
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150910674
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:18 schreef SeLang het volgende:
Wat ik wel een afknapper vond is dat je op Everest Basecamp gewoon hipsters met iPads tegenkomt :')

[ afbeelding ]
Waarom zou je Everest beklimmen als je het niet live op facebook kan posten?
reset
pi_150910895
De verboden stad vond ik tegenvallen. Al die gebouwen zien er zo goed als hetzelfde uit. Geen unieke beschilderingen per gebouw maar overal hetzelfde patroontje. Waarschijnlijk bij een restauratie allemaal overgeverfd ;(
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 14:32:18 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150910957
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:16 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. Meerdere keren geweest en de ansichtkaart dingen heb je na 1x wel gezien.
Ik kan me niet voorstellen dat je LA niets vindt, het is zo groot. Het is toch niet mogelijk om het allemaal niks te vinden? :D Venice Beach vond ik fantastisch O+ Het is van de steden waar ik geweest ben degene waar ik het liefst naar terug wil omdat ik het gevoel heb dat er nog zoveel te ontdekken valt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 22 maart 2015 @ 14:44:39 #189
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150911446
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je LA niets vindt, het is zo groot. Het is toch niet mogelijk om het allemaal niks te vinden? :D Venice Beach vond ik fantastisch O+ Het is van de steden waar ik geweest ben degene waar ik het liefst naar terug wil omdat ik het gevoel heb dat er nog zoveel te ontdekken valt :)
Als je in een georganiseerde tourbus alleen van de Chinese Theatre via Rodeo Drive naar Hollywood rijdt lijkt het me niet bijzonder spannend. Buiten dat en de Lonely Planet groepen is er zoveel meer te ervaren.
reset
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 14:46:02 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150911504
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:44 schreef Individual het volgende:

[..]

Als je in een georganiseerde tourbus alleen van de Chinese Theatre via Rodeo Drive naar Hollywood rijdt lijkt het me niet bijzonder spannend. Buiten dat en de Lonely Planet groepen is er zoveel meer te ervaren.
LA is een stad die je zelf moet verkennen :Y En ook ruim de tijd voor nemen. Wij waren er 4 dagen en dat was echt veel te weinig. Ons werd van tevoren afgeraden om zo lang te gaan maar ik ben blij dat we dat wel hebben gedaan, anders hadden we echt niks van de stad gezien!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_150917900
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Delicate Arch in Arches NP Utah. De bekende arch wordt overal geadverteerd en ziet er zo uit:
In werkelijkheid kun je helemaal niet in de buurt komen en ziet het er dus zo uit:

Dat kleine dingetje net links van het midden van de foto, als je het kunt vinden :')
Dat is niet helemaal waar, ja van het uitzichtpunt afgezien is het ver weg.
Maar er is nog een uitzichtpunt vinden waar je dichterbij komt.

Ik ben daar vorig jaar nog geweest
En je kunt er wel degelijk naartoe lopen, ik heb dat vorig jaar niet gedaan omdat het bloedheet was en je daar nergens schaduw hebt.
Maar op deze foto die ik toen heb gemaakt kun je wel zien dat er een mensje (rode cirkel) aardig dichtbij was gelopen ;)


quote:
Wat ook tegenviel was Horseshoe Bend. Dat wordt zo geadverteerd:

Maar zag er in werkelijkheid zo uit
Lichtinval doet natuurlijk ook een boel, die foto die jij liet zien is denk uit een vliegtuigje gemaakt, of met een goede groothoeklens.
Deze heb ik zelf gemaakt in 2008 met een compactcameraatje, ik kon ze niet in 1 keer op de foto krijgen.
Links

En rechts


[ Bericht 9% gewijzigd door bluemoon23 op 22-03-2015 17:52:41 ]
pi_150929823
Het is op een wat kleinere schaal dan wat er hier zoal genoemd wordt, maar een paar jaar terug maakten wij eens een dagtocht naar de Waterval van Loenen. de grootste waterval van Nederland. Ik had geen Niagara-achtig spektakel verwacht, maar het is echt niets meer dan een slootje dat trapsgewijs wat omlaag stroomt:

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_150932314
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:49 schreef Fred_B het volgende:
Het is op een wat kleinere schaal dan wat er hier zoal genoemd wordt, maar een paar jaar terug maakten wij eens een dagtocht naar de Waterval van Loenen. de grootste waterval van Nederland. Ik had geen Niagara-achtig spektakel verwacht, maar het is echt niets meer dan een slootje dat trapsgewijs wat omlaag stroomt:

[ afbeelding ]
O, die viel me vorig jaar ook zo tegen! Ik had me al niet veel voorgesteld van een Nederlandse waterval, maar had op zijn minst een natuurverschijnsel verwacht, en niet zo'n door mensen gemaakt watervervalmodel. Zelfs de bodem was van baksteen. :{

We waren er wel op een mooie dag, bos er omheen is wel aardig en we hadden goede zin dus nav het enthousiaste verhaal van iemand die daar met een standje stond ben ik ter plekke lid geworden van Natuurmonumenten. Moest toch weer een goed doel voor mijn lijstje hebben. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150936715
Ik ben eens naar de watervallen in Marmore geweest, in Umbrie (Italie). Toen we er aan kwamen waren ze nog niet "aan". Maar even later begonnen ze. Wel heel mooi hoor. Maar blijken dus kunstmatig aangelegd te zijn en ook te bedienen zijn. Vreemde gewaarwording, watervallen die nog uit staan.
pi_150949690
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:14 schreef fathank het volgende:
De top van de Eusebiuskerk in Arnhem.

Ligt op bijna 80 meter boven maaiveld, maar echt fatsoenlijk uitzicht heb je niet.

Oh dit is wel heel karig, had ik niet verwacht eigenlijk!
  maandag 23 maart 2015 @ 15:35:54 #196
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_150950369
Zoals eerder mensen ook al gemeld hadden: Manneke Pis in Brussel. Je zoekt je de tering naar "dé bezienswaardigheid van Brussel" en als je er eindelijk bent, zie je dat het een klein kutbeeldje van 40cm is dat ergens op een hoek van een straat staat weggestopt. Wat een deceptie was dat... Die hele stad is trouwens een deceptie.

En Kraton in Yogyakarta, Indonesië. (paleis van de sultan) Echt, ik heb me daar continu afgevraagd waar ik naar stond te kijken en ik vraag het me nog steeds af. Een verzameling glazen die je ook gewoon bij de Xenos kunt kopen, een onsamenhangende groep gebouwen zonder duidelijke route en stalkende verkopers die je mee willen nemen ergens naartoe, maar je vraagt je af wat ze nu eigenlijk willen verkopen. Na een half uur waren we er wel klaar mee.

Ow, en blijf ook weg uit Gua Musang in Maleisië, vergane glorie, alhoewel de Lonely Planet het nog als gezellig stadje aanduidde. Ja, in de 80er jaren misschien...
Don't let my username fool you...
pi_150950398
Ik ben ook eens een keer op de Burj Khalifa geweest in Dubai van 830 m hoog.
Het uitzicht daar vond ik niet zo geweldig, je hebt daar veel woestijnzand/stof in de lucht waardoor je overdag niet zo ver kunt kijken.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:40:35 #198
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150950514
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:12 schreef _Loki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh dit is wel heel karig, had ik niet verwacht eigenlijk!
Het is vooral het raampje waar je doorheen moet kijken dat nogal beperkend aanvoelt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 23 maart 2015 @ 15:45:19 #199
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_150950669
Ikzelf vond de Horseshoe bend toffer dan de Grand Canyon zelf :X :X
Vond heel Bryce Canyon ook enorm tegenvallen, maar dat kan komen omdat je na een tijdje verzadigd raakt.

Echter, Zion was verreweg het gaafste _O_ Echt zo mooi daar. [Angels Landing, doen!] Oh en Yoshua Tree; met het blote oog melkweg kunnen zien :D

Vond overigens Yellowstone ook een enorme anticlimax :') Behalve die geysers en meren (die we in een dag gecombineerd hadden, ivm lusje door het park omdat het zo groot is) was er weinig aan.

Badlands was dan weer boven verwachting gaaf. Niet zo zier mooi, maar dat alles in zn geheel.
pi_150964241
Paar weken terug naar kamp Westerbork geweest, maar dat hoef je ook niet te doen als je op zoek bent naar overblijfselen van de tweede wereldoorlog. Het museum is wel interessant, maar ben je in 20 minuten wel doorheen. Vervolgens kan je lopend of met de bus richting t kamp (ivm het goede weer zijn we gaan lopen, leuke boswandeling waarbij je langs de radiotelescopen komt.. Die waren uiteindelijk het hoogtepunt :P ), na 20/30 minuten ofzo loop je op een pad richting het kamp waar nog 1 gebouw staat, waar allemaal glas om heen is gezet tegen de houtrot. Verder alleen maar grasveld met hier en daar een terp met "barak nr zoveel" en een verhaal erbij over desbetreffend gebouw.

Achteraan dan nog het monument van de gekromde spoorrails en een bewakerstorentje, maar ik had meer vervallen/gerestaureerde barakken verwacht o.i.d... Daar zaten we 5 uur voor in de auto :')
pi_150964757
5 uur in de auto naar Westerbork, woon je in Parijs ?
  maandag 23 maart 2015 @ 21:43:47 #202
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150965029
Ik vond persoonlijk heel Rome een tegenvaller.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150965254
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:39 schreef bluemoon23 het volgende:
5 uur in de auto naar Westerbork, woon je in Parijs ?
Heen + terugreis inclusief mcdonald :P
pi_150965533
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:43 schreef Jibberwism het volgende:
Ik vond persoonlijk heel Rome een tegenvaller.
In welk opzicht?

Ben laatst 1 dag in Rome geweest. Vooral van het Pantheon had ik hele hoge verwachtingen maar ik vond het nog indrukwekkender dan ik had gehoopt. :)
pi_150966239
Colt Tower in San Francisco leek van onder bijzonderder dan van boven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:05:25 #206
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_150973547
Leuk topic,

De blue lagoon van IJsland, Smerig, waanzinnig ver en verspilling van geld. Typische toeristenval. Ze hebben hem expres zo ver mogelijk van Reykjavik gebouwd om groot geld te verdienen aan reiskosten.

Van Dublin had ik ook hoge verwachtingen die uiteindelijk anders bleken. Ik snap absoluut niet wat met ziet in de spire en de temple bar

meest tegenvallende trekpleister in Europa: cabo de roca
alleen als je nooit afgronden hebt gezienen en thuis wilt vertellen dat je op het westerse puntje bent geweest

buiten europa
alcatraz vond ik echt een toeristenval, alsof ze met opzet die gevangenen hebben laten ontsnappen om er een bezienswaardigheid van te maken
Toronto cn tower, ben ik nooit geweest, mede door die hoge prijs van 40 dollar en het schijnt dat je er een beperkte tijd gegeven wordt om in de shuttle te mogen

meest teleurstellende stad aller tijden
ADELAIDE + mount lofty
wie biedt er meer? als je hier geweest bent weet je vast wel wat ik bedoel
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_150974023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:05 schreef Brett-Anderson het volgende:
Leuk topic,

De blue lagoon van IJsland, Smerig, waanzinnig ver en verspilling van geld. Typische toeristenval. Ze hebben hem expres zo ver mogelijk van Reykjavik gebouwd om groot geld te verdienen aan reiskosten.

Van Dublin had ik ook hoge verwachtingen die uiteindelijk anders bleken. Ik snap absoluut niet wat met ziet in de spire en de temple bar

meest tegenvallende trekpleister in Europa: cabo de roca
alleen als je nooit afgronden hebt gezienen en thuis wilt vertellen dat je op het westerse puntje bent geweest

buiten europa
alcatraz vond ik echt een toeristenval, alsof ze met opzet die gevangenen hebben laten ontsnappen om er een bezienswaardigheid van te maken
Toronto cn tower, ben ik nooit geweest, mede door die hoge prijs van 40 dollar en het schijnt dat je er een beperkte tijd gegeven wordt om in de shuttle te mogen

meest teleurstellende stad aller tijden
ADELAIDE + mount lofty
wie biedt er meer? als je hier geweest bent weet je vast wel wat ik bedoel
Dublin is juist een hele fijne stad, ga er graag heen.

Adelaide kan moeilijk tegenvallen, want er is niks waar mee geadverteerd wordt dat je moet zien. Kan me ook weinig heugen van de stad, beetje een shopping mall zonder dak.

Wat wel tegenviel was uluru, 500km rijden enkele reis voor een rotsblok die van dichtbij er net zo uitziet als van veraf.
Gelukkig waren de Olga's en de kings canyon wel dichtbij en die maken alles goed.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:08:18 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150974318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:47 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dublin is juist een hele fijne stad, ga er graag heen.

In Dublin heb je alcohol nodig. Zonder alcohol is het saai. Zowel de locals als toeristen weten dit. De Paddy's Day Parade was een teleurstelling, maar het feest zelf was super. Blood & Whiskey. De Ieren zijn de slow cousin van Europa; dingen maken of organiseren zijn ze niet zo goed in, maar drinken en feesten kunnen ze als geen ander. >:O
reset
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:20:31 #209
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150974526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:05 schreef Brett-Anderson het volgende:

De blue lagoon van IJsland, Smerig, waanzinnig ver en verspilling van geld. Typische toeristenval. Ze hebben hem expres zo ver mogelijk van Reykjavik gebouwd om groot geld te verdienen aan reiskosten.

IJsland hebben ze ook expres zo koud gemaakt zodat je wel zo'n IJslandse trui moet kopen. Uitzuigers zijn het!
reset
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:08:23 #210
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_150979356
okee okee, nou ik ging er voor het gemak van uit dat ze wel meer lava velden hadden die dichter bij reykjavik zitten. Ik vind dertig euro voor entree en de afstand die je moet afleggen het niet waard voor een door de aarde verwarmd, naar sulfur ruikend water dat tezamen met de blauwe melkkleur uit een machine komt.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_150997697
De piramides en sphinx zijn me toch flink tegen gevallen. Ik had toch echt iets imposante groots verwacht, maar ze zijn zo klein. De gemiddelde sociale huurwoningflat in een nederlandse stad is imposanter.

Het zijn een hoop stenen, maar ook hoe de omgeving is gepresenteerd. Net een vuilnisbelt... Als die stenen zo'n beetje de levensaders zijn van je toeristische economie, hou het dan tenminste netjes.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:50:16 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150998454
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:04 schreef LintuxCx het volgende:
Colt Tower in San Francisco leek van onder bijzonderder dan van boven.
Die ja. Helemaal naar boven gelopen en dan bleek het uitzicht totaal waardeloos :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150998793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:47 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dublin is juist een hele fijne stad, ga er graag heen.

Adelaide kan moeilijk tegenvallen, want er is niks waar mee geadverteerd wordt dat je moet zien. Kan me ook weinig heugen van de stad, beetje een shopping mall zonder dak.

Wat wel tegenviel was uluru, 500km rijden enkele reis voor een rotsblok die van dichtbij er net zo uitziet als van veraf.
Gelukkig waren de Olga's en de kings canyon wel dichtbij en die maken alles goed.
Mee eens, Uluru viel mij ook wat tegen, zeker in verhouding tot vele andere mooie dingen in de Australische outback.

Adelaide is net zo boeiend als Tilburg of Hengelo, maar daar had ik dan ook niets van verwacht.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_151019541
Istanbul.
Miste echt sfeer in de stad, zat dan wel in Besiktas wat lekker minder toeristisch was, maar de grootste dingen waar je voor naar heen gaat waren bij lange niks aan. Voelde de geschiedenis niet in de stad.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_151058158
Ik vond de Twelve Apostles bij de Great Ocean Road in Australie erg tegenvallen. Wellicht omdat het slecht weer was, maar ik snap de ophef niet zo.
pi_151059012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef Zocalo het volgende:
Ik vond de Twelve Apostles bij de Great Ocean Road in Australie erg tegenvallen. Wellicht omdat het slecht weer was, maar ik snap de ophef niet zo.
Ik zag ze op een hele zonnige, maar koude winderige dag.
Dat zag er heel mooi uit en lekker rustig qua mensen.
pi_151059961
The Golden Gate Bridge in SF.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:08:16 #218
22565 asco
Los in deze tent
pi_151071269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
The Golden Gate Bridge in SF.
Was het mistig? ;)
pi_151074005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:08 schreef asco het volgende:

[..]

Was het mistig? ;)
Nee, avond ;(
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 14:12:29 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_151091922
Birma-spoorlijn in Thailand
Mona Lisa
Toren van Pisa
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_151092891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:12 schreef Fok-it het volgende:
Birma-spoorlijn in Thailand
Mona Lisa
Toren van Pisa
Haha, Mona Lisa ja. Sta je in zo'n hele grote zaal met honderden mensen en dan hangt daar zo'n klein schilderijtje.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 14:42:13 #222
319979 Fok-it
All is well
pi_151092998
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, Mona Lisa ja. Sta je in zo'n hele grote zaal met honderden mensen en dan hangt daar zo'n klein schilderijtje.
Ja was beetje anti-climax inderdaad. :+ andere delen van het Louvre zijn stukken mooier
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 16:05:15 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151095754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef Zocalo het volgende:
Ik vond de Twelve Apostles bij de Great Ocean Road in Australie erg tegenvallen. Wellicht omdat het slecht weer was, maar ik snap de ophef niet zo.
Echt? :o Vond dat juist fantastisch. Ik vond Highway 1 van LA naar SF wat tegenvallen, na de Great Ocean Road is geen kustrit meer echt boeiend :@ :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:12 schreef Fok-it het volgende:
Birma-spoorlijn in Thailand
Mona Lisa
Toren van Pisa
Inderdaad de mona lisa, klein rot ding _O- Vond het echt absurd dat tientallen mensen in zo'n kleine ruimte naar dat schilderijtje staan te staren terwijl in de zaal ernaast er imposante schilderijen hangen van minstens 4 meter hoog _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_151097868
Ik noemde eerder al dat ik alleen Stonehenge echt vond tegenvallen (klein kutdingetje), maar nu ik erover nadenk, nog een dikke tegenvaller (hoewel niet zo geadverteerd als bezienswaardigheid) is Panama-Stad. Het lijkt net een VSAmerikaanse exclave, mensen zijn onvriendelijk (zeker voor Latijns-Amerikaanse standaarden), fascistische politie, het historische centrumpje is klein, staat in de steigers en haalt het niet bij Cartagena en het is er gevaarlijk op straat (heerst zelfs een avondklok).

Toen ik er was, werd me ook afgeraden naar het Panama-kanaal te gaan; iedereen vond dat ook zwaar tegenvallen.

Ah nog 1: het Dalí-museum in Barcelona. Als groot Dalí-fan was ik bijzonder teleurgesteld, zeker na het zien (2x) van zijn prachtige huis in Figueres.

[ Bericht 11% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2015 17:10:34 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151098289
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Schloss Neuschwannstein. Niet zozeer het kasteel was een afknapper, want dat zag er vanaf een afstand daadwerkelijk heel fraai uit.
Daarom ben ik er ook niet ingegaan overdag.

De nachtelijke paddotrip met uitzicht op dit Disneykasteel en het andere op een andere heuvel was daarentegen geniaal. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:19:48 #226
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_151098415
Eigenlijk alles wat toeristisch is toch?

Gewoon je eigen dingen zoeken :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:35:25 #227
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151098922
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
nog een dikke tegenvaller (hoewel niet zo geadverteerd als bezienswaardigheid) is Panama-Stad. Het lijkt net een VSAmerikaanse exclave, mensen zijn onvriendelijk (zeker voor Latijns-Amerikaanse standaarden), fascistische politie, het historische centrumpje is klein, staat in de steigers en haalt het niet bij Cartagena en het is er gevaarlijk op straat (heerst zelfs een avondklok).

Mijn ervaring met Panama stad is heel anders. Ik vond het een leuke en interessante stad. :)
reset
pi_151099012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:35 schreef Individual het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Panama stad is heel anders. Ik vond het een leuke en interessante stad. :)
Ach, je hebt ook mensen die met veel plezier hun hele leven in Helmond, Hoofddorp of Almere blijven wonen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:55:40 #229
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151099503
Of teruggaan naar Winterswijk ~O>
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:57:18 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151099537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef flipsen het volgende:
Of teruggaan naar Winterswijk ~O>
Ga daar regelmatig heen om bij de Gulle Waard te eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151099545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef flipsen het volgende:
Of teruggaan naar Winterswijk ~O>
Hehe, vilein.

Oh ja, die groeve daar was ook een fikse tegenvaller.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:15:53 #232
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151099895
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hehe, vilein.

Oh ja, die groeve daar was ook een fikse tegenvaller.
Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.
reset
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:16:51 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151099924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.
Met Oehoe erin!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:19:34 #234
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151099991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met Oehoe erin!
Precies! Ook de oehoe vindt het de mooiste steengroeve ter wereld.
reset
pi_151100008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.
Nee, alleen aan de rand gestaan. De mooiste steengroeve ter wereld? Hoeveel heb je er gezien?

Als er niet minstens dagelijks wat arme Chineesjes in sneuvelen kannie niet mooi zijn. :{w
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:28:43 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151100224
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, alleen aan de rand gestaan. De mooiste steengroeve ter wereld? Hoeveel heb je er gezien?

Als er niet minstens dagelijks wat arme Chineesjes in sneuvelen kannie niet mooi zijn. :{w
Best wat groeves en mijnen gezien rond de wereld, maar zonder twijfel is de Winterswijkse de mooiste.


We hebben geen tijd voor dode Chinezen.
reset
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2015 @ 18:42:37 #237
240917 Mula
pi_151100660
Ik vermaak me bijna overal ter wereld wel, maar als ik iets moet opnoemen dat tegenviel is het toch wel Praag. Ik wou al jaren heen, maar elke keer kwam er op het laatste moment iets tussen. Toen ik er eindelijk was, was ik na een dag eigenlijk wel klaar. Grootste dieptepunt: de klok.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:18:48 #238
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151104115
Fallingwater



Je moet van te voren kaartjes reserveren omdat het, ondanks dat het in the middle of nowhere ligt, superpopulair is. Versleten, aftands pand met superirritante tourleider.

Ja conceptueel heel tof hoor een huis in een waterval, maar daar heb je het ook wel mee gehad.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151105592
El Totumo Vulkaan in Colombia.

Je denkt een heuse, niet werkende vulkaan(lees berg) te zien. Waarbij je dan allerlei verwarmde baden verwacht of iets dergelijks. Kom je daar en dan zie je dit:





Een 15meter hoge 'berg' gevuld met blubber wat dan reinigend zou moeten werken. Ja, het is vulkanisch verwarmd, maar ik zou niet willen weten hoe vies die blubber is gezien het aantal mensen dat daar inspringt.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:06:05 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151106467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:18 schreef oompaloompa het volgende:
Fallingwater

[ afbeelding ]

Je moet van te voren kaartjes reserveren omdat het, ondanks dat het in the middle of nowhere ligt, superpopulair is. Versleten, aftands pand met superirritante tourleider.

Ja conceptueel heel tof hoor een huis in een waterval, maar daar heb je het ook wel mee gehad.
Wanneer was je daar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:07:18 #241
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151106521
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wanneer was je daar?
Een jaar of twee geleden denk ik ongeveer, hoezo was jij er ook recentelijk?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:35:07 #242
62913 Blik
The one and Only!
pi_151107879
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik noemde eerder al dat ik alleen Stonehenge echt vond tegenvallen (klein kutdingetje), maar nu ik erover nadenk, nog een dikke tegenvaller (hoewel niet zo geadverteerd als bezienswaardigheid) is Panama-Stad. Het lijkt net een VSAmerikaanse exclave, mensen zijn onvriendelijk (zeker voor Latijns-Amerikaanse standaarden), fascistische politie, het historische centrumpje is klein, staat in de steigers en haalt het niet bij Cartagena en het is er gevaarlijk op straat (heerst zelfs een avondklok).

Toen ik er was, werd me ook afgeraden naar het Panama-kanaal te gaan; iedereen vond dat ook zwaar tegenvallen.

Ah nog 1: het Dalí-museum in Barcelona. Als groot Dalí-fan was ik bijzonder teleurgesteld, zeker na het zien (2x) van zijn prachtige huis in Figueres.
Panama-Stad vind ik dan ook niet echt een highlight als je in Panama bent. Panama-kanaal vond ik wel tof om te zien, maar wij hebben dat samen gedaan met een Tour door de rivier na het Panama-kanaal, en dat vond ik echt top.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:31:42 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151110262
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een jaar of twee geleden denk ik ongeveer, hoezo was jij er ook recentelijk?
Nee, weet dat het een jaar of tien geleden volledig een kernsanering plaats vond en een restauratie, verbaasd me dat het dan al weer zo verlopen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:58:13 #244
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_151111270
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, weet dat het een jaar of tien geleden volledig een kernsanering plaats vond en een restauratie, verbaasd me dat het dan al weer zo verlopen is.
Ik denk dat het gebouw gewoon snel slijt, maar het was meer de rest dat allemaal zo billig aan deed, verouderde video-film die je dan moest kijken in de tour, uitgezakte banken, etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:59:07 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151111300
Individual jij bent ook werkelijk overal geweest hè :D

Wat ook tegenviel is de waterval bij Jajce (Bosnië). Niet de waterval zelf maar het zit zo verstopt dat je het bijna niet kunt vinden en er staan een paar kapotgeschoten gebouwen bij de entree. Zie aan de linkerkant:



Voordeel was wel dat er nul toeristen te vinden waren. Dit was in 2008 trouwens, geen idee hoe het nu is :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 28 maart 2015 @ 08:22:42 #246
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151117900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:49 schreef Speculant. het volgende:
El Totumo Vulkaan in Colombia.
Doet me denken aan de 'modderbaden' bij een triest resort nabij Ein Gedi aan de Dode Zee.

reset
  zaterdag 28 maart 2015 @ 12:42:17 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_151122869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik denk dat het gebouw gewoon snel slijt, maar het was meer de rest dat allemaal zo billig aan deed, verouderde video-film die je dan moest kijken in de tour, uitgezakte banken, etc.
Het gebouw is vooral ook mooi vanwege zijn invloed op de architectuur in het geheel. Ik was als kind extreem fan van dit gebouw, ben er nog nooit geweest. Goed dat je zegt dat het kan tegenvallen, dan zijn mijn verwachtingen wat lager.
pi_151124141
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
The Golden Gate Bridge in SF.
beetje saai he
pi_151124215
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het gebouw is vooral ook mooi vanwege zijn invloed op de architectuur in het geheel. Ik was als kind extreem fan van dit gebouw, ben er nog nooit geweest. Goed dat je zegt dat het kan tegenvallen, dan zijn mijn verwachtingen wat lager.
Ja, ik vind het ook niet erg dat ik er heen ben gegaan om die reden, maar het viel wel tegen. Beetje hetzelfde als Niagra falls, grootste waterval ter wereld en best impressive om die reden voor ongeveer 1 minuut. Daarna sta je maar een beetje naar veel water te kijken :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151177559
pi_151180752
:Y Eens met Trebo, 4 Corners in the USA.
Zo`n echte tourist-trap met indianen die prullaria verkopen.
pi_151180754
.dubbel
  vrijdag 3 april 2015 @ 03:58:04 #253
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_151319047
Met alle respect voor de archeologen die deze opgravingen hebben opgegraven... maar bijna alle opgravingen van 400 BC tot 400 AC.

Voor de meeste leken zien ze er eender uit... de een alleen iets beter geconserveerd als de ander.
Als je er twee of drie gezien hebt, dan heeft de rest doorgaans weinig meer te bieden.

En voor de echte kenners is er natuurlijk genoeg te ontdekken... maar voor de gemiddelde toerist geldt; des te minder bovengronds bewaard is gebleven, des te minder het ondergrondse nog tot de verbeelding spreekt.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_151353491
Mount Fuji was bij ons Mount foetsie. Sorry voor de brakke foto van een foto van een foto, maar dit is wat ik bedoel:



Boven: foto op display bij uitkijkpunt
Onder: onze eigen foto van vanaf dat punt
pi_151353746
Dat komt wel door het weer hè ?!
pi_151355014
hier geen mount foetsie hoor
pi_151356223
Ontopic: In de buurt van deze foto was ook een ijsgrot. Je kruipt een aantal meters onder de grond en daar zijn wat ijsblokken te vinden :'). Te suf voor woorden.

Hooverdam vond ik ook tegenvallen. Maar het was vast voor de tijd een knap staaltje werk. Ik vond het echt een minidammetje. Wel verbazingwekkend hoeveel mensen gran canyon vonden tegenvallen. Ik vond het echt een van de meest indrukwekkende dingen die ik ooit gezien heb.

De kust van californie vond ik wel tegenvallen. Al die muziek over de california coast. Ik had me er heel erg op verheugd. Maar het was (begin september) ijskoud. Overal van dat kelp en zeegras. Vieze stranden. En mistmistmistmist. Ik had liever een paar dagen extra in de O+ canyon O+ genomen
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:20:06 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151357070
Eigenlijk vind ik alles wat met oude stenen te maken heeft altijd een beetje tegenvallen, van het Colosseum tot aan Angor Wat. Bouwwerken zoals het Viaduc de Garabit kan ik dan weer wel waarderen. Maar ik zal dan ook wel een cultuurbarbaar zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_151357603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:39 schreef carpinus het volgende:
De kust van californie vond ik wel tegenvallen. Al die muziek over de california coast. Ik had me er heel erg op verheugd. Maar het was (begin september) ijskoud. Overal van dat kelp en zeegras. Vieze stranden. En mistmistmistmist. Ik had liever een paar dagen extra in de O+ canyon O+ genomen
Voor de betere (surf)stranden moet je ten zuiden van LA zijn.
Maar ik geef toe: in vergelijking met de brede Nederlandse stranden zijn veel stranden in de wereld vrij smal en klein.
pi_151479590
Mauritius vond ik zwaar tegenvallen. alleen maar smalle strandjes en als je er lag had je het idee aan het veluwemeer te liggen. Palmstranden amper gezien, alleen bij de luxe resorts speciaal aangelegd.
Verder wel vriendelijke bevolking en lekker eten, maar niet de moeite waard verder.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:55:19 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151480407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:24 schreef hvan het volgende:
Mauritius vond ik zwaar tegenvallen. alleen maar smalle strandjes en als je er lag had je het idee aan het veluwemeer te liggen. Palmstranden amper gezien, alleen bij de luxe resorts speciaal aangelegd.
Verder wel vriendelijke bevolking en lekker eten, maar niet de moeite waard verder.
Zonder dodo's is het ook behoorlijk saai.
reset
  Meest relativerende user 2022 woensdag 8 april 2015 @ 13:39:00 #262
357044 Budapestenaar
pi_151481713
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Mula het volgende:
Ik vermaak me bijna overal ter wereld wel, maar als ik iets moet opnoemen dat tegenviel is het toch wel Praag. Ik wou al jaren heen, maar elke keer kwam er op het laatste moment iets tussen. Toen ik er eindelijk was, was ik na een dag eigenlijk wel klaar. Grootste dieptepunt: de klok.
Hahaha, die bovenmaatse koekoeksklok is inderdaad niet bijzonder. Die tijd kun je beter besteden aan een lekker Praags pilsje. :9
pi_151482336
Ik snap niet dat zo veel mensen die klok in praag vinden tegenvallen. Wat hadden die mensen dan verwacht? Een uurwerk zo groot als de domtoren? Een klok is een klok is een klok. leuk om even te zien in het straatbeeld en weer verder te lopen.

OT: Ik vond Villa Tugendhat in Brno behoorlijk tegenvallen. Het is Unesco werelderfgoed maar het ziet er uit als een (slecht onderhouden) jaren-70 bungalow in een willekeurige Nederlandse wijk. Hetzelfde gaat enigszins (maar minder) op voor Unesco monument, Rietveld Schroderhuis.
pi_151488695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:03 schreef Coppi het volgende:
OT: Ik vond Villa Tugendhat in Brno behoorlijk tegenvallen. Het is Unesco werelderfgoed maar het ziet er uit als een (slecht onderhouden) jaren-70 bungalow in een willekeurige Nederlandse wijk. Hetzelfde gaat enigszins (maar minder) op voor Unesco monument, Rietveld Schroderhuis.
Alleen is die villa uit de jaren 30. Zonder pioniers als Mies van der Rohe hadden onze woningen uit de jaren 70 er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Die villa was baanbrekend en is een van de meesterwerken van een wereldberoemd architect.
pi_151488853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 03:58 schreef EricOscuro het volgende:
Met alle respect voor de archeologen die deze opgravingen hebben opgegraven... maar bijna alle opgravingen van 400 BC tot 400 AC.
Ik ben in Jericho geweest. Daarvan wordt geclaimd dat het de oudste, continu bewoonde, stad ter wereld is (11.000 jaar). Daar zijn dus archeologische sites te bezoeken, maar dat viel me ook zwaar tegen. Het is bijzonder omdat het zo enorm oud is, maar wat zie je nou feitelijk? Een bult zand, met hier en daar een paar traptreden of de resten van een muurtje. :O
  woensdag 8 april 2015 @ 17:52:45 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151488976
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben in Jericho geweest. Daarvan wordt geclaimd dat het de oudste, continu bewoonde, stad ter wereld is (11.000 jaar). Daar zijn dus archeologische sites te bezoeken, maar dat viel me ook zwaar tegen. Het is bijzonder omdat het zo enorm oud is, maar wat zie je nou feitelijk? Een bult zand, met hier en daar een paar traptreden of de resten van een muurtje. :O
Toch grappig dat een bijbelse stad ouder is dan wat de fundies zeggen dat de wereld is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2015 @ 17:53:54 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151489009
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:52 schreef Trebo het volgende:
[ afbeelding ]
Das uit baking bread, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 08-04-2015 18:37:00 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151489035
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das uit beaking bread, toch?
:?
Breaking Bad?
Baking Bread?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 8 april 2015 @ 18:36:44 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151489987
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
Breaking Bad?
Baking Bread?
Juist, typvaud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151490429
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist, typvaud
Ok.

By the way: BNW / Het veiligheidsgevoel van hoaxologie
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 8 april 2015 @ 18:52:49 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151490461
quote:
Leg je daar uit waarom raketten niet in een vacuum werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151490657
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg je daar uit waarom raketten niet in een vacuum werken?
Precies, dat kan je ook zien als je de link aanklikt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 8 april 2015 @ 19:01:07 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151490685
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, dat kan je ook zien als je de link aanklikt.
Heb ik, je legt niets uit, je roept gewoonweg wat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151490903
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ik, je legt niets uit, je roept gewoonweg wat
Aha, geen inhoudelijke reactie dus. Gewoon iets roepen over wat ik post. Sterk! :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 19:07:52 #275
45833 crew  Fogel
pi_151490924
TRV, BNW, bijna hetzelfde... Toch?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 april 2015 @ 19:11:08 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151491067
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:07 schreef Fogel het volgende:
TRV, BNW, bijna hetzelfde... Toch?
Piet is de koning van off-topic. :D
reset
pi_151491872
ik vond Jakarta heel erg tegenvallen. voor een hoofdstad van zo'n groot land met toch wel een boeiende geschiedenis had ik er toch wel veel meer van verwacht.

nu was er alleen een opgeknapte brug een haven met houten boten en heel veel scooters. niet echt heel bijzonder.

alle oude kolionale huizen en gebouwen waren allemaal vervallen etc. als ze dat opknappen hebben ze echt een mooie toeristische trekpleister in handen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 8 april 2015 @ 19:37:54 #278
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151492164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:30 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vond Jakarta heel erg tegenvallen. voor een hoofdstad van zo'n groot land met toch wel een boeiende geschiedenis had ik er toch wel veel meer van verwacht.

nu was er alleen een opgeknapte brug een haven met houten boten en heel veel scooters. niet echt heel bijzonder.

alle oude kolionale huizen en gebouwen waren allemaal vervallen etc. als ze dat opknappen hebben ze echt een mooie toeristische trekpleister in handen.
De meeste oud koloniale dingen zijn vervallen, maar er zijn toch wel wat bewaarde dingen ook. Jakarta is idd niet bijzonder spannend.
reset
  donderdag 9 april 2015 @ 03:50:42 #279
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_151505146
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben in Jericho geweest. Daarvan wordt geclaimd dat het de oudste, continu bewoonde, stad ter wereld is (11.000 jaar). Daar zijn dus archeologische sites te bezoeken, maar dat viel me ook zwaar tegen. Het is bijzonder omdat het zo enorm oud is, maar wat zie je nou feitelijk? Een bult zand, met hier en daar een paar traptreden of de resten van een muurtje. :O
Dat begrijp ik maar al te goed. Die archeologische sites moeten zoveel mogelijk in oorspronkelijke staat weer opgebouwd worden, voordat je je hier echt in kan inleven (en ervaren).

Misschien moet men iets meer geschiedkundig relevante commercie toelaten... om sommige gebouwen overeind te trekken... Ik zou best wel eens een gebraden everzwijn willen proeven, of andere gerechten die destijds werden geserveerd (of binnen de gemeenschap werden gemaakt binnen de gezinnen).
Goed.. niet alles hoeft van die tijd te zijn... op de kaart mogen ook wel wat moderne drankjes staan zoals cola etc...

Maar er zouden ook herbergen mogen zijn, waar je een of twee nachten kunt logeren in de sfeer van destijds. Ofwel dat je daar ook betreffende tijd kunt beleven in herbergen, restaurants etc.

Met dergelijke ervaringen kan men al vele gebouwen weer opbouwen... waardoor het ook steeds interessanter wordt om andere gebouwen in de omgeving weer op te bouwen in de stijl van vroeger.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_151505226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 03:50 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar al te goed. Die archeologische sites moeten zoveel mogelijk in oorspronkelijke staat weer opgebouwd worden, voordat je je hier echt in kan inleven (en ervaren).

Misschien moet men iets meer geschiedkundig relevante commercie toelaten... om sommige gebouwen overeind te trekken... Ik zou best wel eens een gebraden everzwijn willen proeven, of andere gerechten die destijds werden geserveerd (of binnen de gemeenschap werden gemaakt binnen de gezinnen).
Goed.. niet alles hoeft van die tijd te zijn... op de kaart mogen ook wel wat moderne drankjes staan zoals cola etc...

Maar er zouden ook herbergen mogen zijn, waar je een of twee nachten kunt logeren in de sfeer van destijds. Ofwel dat je daar ook betreffende tijd kunt beleven in herbergen, restaurants etc.

Met dergelijke ervaringen kan men al vele gebouwen weer opbouwen... waardoor het ook steeds interessanter wordt om andere gebouwen in de omgeving weer op te bouwen in de stijl van vroeger.
Je wil dus unieke plekken en resten in een soort Archeon veranderen?

Lijkt me juist vreselijk, die pretparkisering van eeuwenoude unieke sites. Alleen omdat jij niet genoeg voorstellingsvermogen hebt? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 april 2015 @ 05:40:25 #281
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_151505244
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 05:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je wil dus unieke plekken en resten in een soort Archeon veranderen?

Lijkt me juist vreselijk, die pretparkisering van eeuwenoude unieke sites. Alleen omdat jij niet genoeg voorstellingsvermogen hebt? :N
Jammer dat juist jij dit voorstellingsvermogen ontbeerd in relatie tot de moderne tijd.

Als we een 100 tot 300 jaar terug gaan, dan zouden we de meest interessante gerechten tegen komen. Destijds hadden we meer dan alleen varkens, kippen of rundergerechten als avondeten.
Alleen hadden we als drinken maar heel weinig te kiezen (water, bier of wijn).

Tegenwoordig hebben we vele dranken tot onze beschikking, en dat mag ook zo blijven.
Wat gelukkig niet zo gebleven is, is de minimale keuze van onze dranken die wie drinken bij het avondmaal. Dus laten we dit verwelkomen...
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_151505416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 05:40 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Jammer dat juist jij dit voorstellingsvermogen ontbeerd in relatie tot de moderne tijd.

Als we een 100 tot 300 jaar terug gaan, dan zouden we de meest interessante gerechten tegen komen. Destijds hadden we meer dan alleen varkens, kippen of rundergerechten als avondeten.
Alleen hadden we als drinken maar heel weinig te kiezen (water, bier of wijn).

Tegenwoordig hebben we vele dranken tot onze beschikking, en dat mag ook zo blijven.
Wat gelukkig niet zo gebleven is, is de minimale keuze van onze dranken die wie drinken bij het avondmaal. Dus laten we dit verwelkomen...
Ik heb zovaak wild zwijn, hert, konijn, haas, krokodil, mieren, kangoeroe, struisvogel en meer andere dingen dan de varkens, kippen en rund gegeten. In verschillende landen.

Dat is ook niet het punt; een Asterix en Obelixfestijn lijkt me tof.

Het is meer het opnieuw op moeten bouwen van oude resten. En je weet precies wat dat gaat worden; een nep, commercieel gebeuren, geen hoogontwikkeld, interessant geheel.

Toen ik met school in Athene was, 20 jaar geleden, hadden we trouwens een echte voorstelling (wel in het Grieks) van drama en komedie in die amfitheaters. Dat was wel heel tof, maar zonder de heropbouw ervan; gewoon zoals het er nu bijligt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151505459
In Plovdiv hebben ze zo'n Romeins amfitheater deels weer opgebouwd. Grotendeels met de oude materialen, maar ook met stukjes nieuw ertussen, vooral aan de onderkant van het podium om het bouwwerk weer functioneel te maken.

Ben daar eens naar een voorstelling geweest en dat was echt gaaf. Je zit dan op de stenen tribune en het besef dat 2000 jaar geleden op dezelfde steen ook Romeinen naar een theatervoorstelling heeft zitten kijken, dat heeft toch wel wat. Veel indrukwekkender dan als je er alleen maar een paar oude stenen zou kunnen bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 07:28:45 ]
pi_151505828
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:07 schreef El_Matador het volgende:
Het is meer het opnieuw op moeten bouwen van oude resten. En je weet precies wat dat gaat worden; een nep, commercieel gebeuren, geen hoogontwikkeld, interessant geheel.

Mee eens, hier een Nederlands voorbeeld uit de tijd van Floris V, Kasteel Nuwendoorn.



De eerste restauratie is nog wel een verbetering denk ik.


Maar dan kom je er een paar jaar later weer langs en dan zie je dit.
pi_151506086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mee eens, hier een Nederlands voorbeeld uit de tijd van Floris V, Kasteel Nuwendoorn.

[ afbeelding ]

De eerste restauratie is nog wel een verbetering denk ik.
[ afbeelding ]

Maar dan kom je er een paar jaar later weer langs en dan zie je dit.
[ afbeelding ]
In Horst hebben ze ook zo'n gedrocht 'gerestaureerd'..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 9 april 2015 @ 12:13:29 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151511223
Dit topic doet me ook een beetje denken aan TRV / Lelijkste steden ter wereld #2
reset
pi_151513178
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Alleen is die villa uit de jaren 30. Zonder pioniers als Mies van der Rohe hadden onze woningen uit de jaren 70 er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Die villa was baanbrekend en is een van de meesterwerken van een wereldberoemd architect.
Je snapt best wat ik bedoel. Villa Tugendhat is alsof je naar een Opel Tigra kijkt. In zijn tijd verniewend en leuk, maar tegenwoordig wil je er niet meer in gezien worden en bovendien zijn de meeste exemplaren afgeragd en slecht onderhouden, net als Tugendhat.
Als ze bij Tugendhat een schoonmaker en een schilder 3 dagen de vrije hand hadden gegeven dan was het tenminste nog wat geweest. Tegenwoordig is het ouwe meuk en dan niet in de leuke zin van het woord (Colloseum, Ankor Wat etc).



Dit is pas fatsoenlijke modernistische jaren 30 architectuur:
pi_151514131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik bedoel. Villa Tugendhat is alsof je naar een Opel Tigra kijkt. In zijn tijd verniewend en leuk, maar tegenwoordig wil je er niet meer in gezien worden en bovendien zijn de meeste exemplaren afgeragd en slecht onderhouden, net als Tugendhat.
Als ze bij Tugendhat een schoonmaker en een schilder 3 dagen de vrije hand hadden gegeven dan was het tenminste nog wat geweest. Tegenwoordig is het ouwe meuk en dan niet in de leuke zin van het woord (Colloseum, Ankor Wat etc).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is pas fatsoenlijke modernistische jaren 30 architectuur:
[ afbeelding ]

Die laatste is toevallig ook genoemd in dit topic als ouwe slecht onderhouden meuk. :X
pi_151519545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Die laatste is toevallig ook genoemd in dit topic als ouwe slecht onderhouden meuk. :X
Ja dat was ik :D
Maar ik zei er wel bij dat het huis zelf best ok onderhouden was, maar dat alles wat niet bij het huis hoorde zo billig was. Versleten banken, film met behulp van VHS, etc..

[ Bericht 11% gewijzigd door oompaloompa op 09-04-2015 17:00:14 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 9 april 2015 @ 16:57:38 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151519736
Ruïnes moet je allemaal fixen. Het liefste met beton.

reset
pi_151520740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Die laatste is toevallig ook genoemd in dit topic als ouwe slecht onderhouden meuk. :X
:o Ik heb hem nooit IRL gezien. Blijkbaar ziet hij er op foto's beter uit dan in werkelijkheid.
pi_151520767
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:57 schreef Individual het volgende:
Ruïnes moet je allemaal fixen. Het liefste met beton.

[ afbeelding ]
Dat is wel erg. Waar ligt deze bunker?
  donderdag 9 april 2015 @ 17:37:38 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151520813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:35 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat is wel erg. Waar ligt deze bunker?
In Mexico :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151520859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:57 schreef Individual het volgende:
Ruïnes moet je allemaal fixen. Het liefste met beton.

[ afbeelding ]
Tja, als je niks doet vervalt de boel steeds verder, en het Charter van Venetië schrijft voor dat moderne toevoegingen die nodig zijn voor het behoud van een monument er ook hedendaags uit moeten zien. Ruïnes fixen met beton lijkt me dus een precies regelconforme omgang met een monument.

Ik vind die regel zelf trouwens maar niks. Ik zou zeggen dat je juist in oude stijl zou moeten restaureren, mits dan ook maar de bouwtechnieken van weleer worden gebruikt en ergens in het klein het jaartal van de nieuwe bouwdelen wordt gebeiteld/gegraveerd.
pi_151521588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef Coppi het volgende:
Dit is pas fatsoenlijke modernistische jaren 30 architectuur:
[ afbeelding ]

Die is erg fraai, maar er is weinig modernistisch aan. Ik moet overigens toegeven dat ik ook niet zo'n liefhebber ben van Mies - het is heel veel van hetzelfde. Als je in Chicago een rondje doet langs zijn wolkenkrabbers, dan zie je tien keer hetzelfde gebouw. Op zich mooi, maar na twee keer weet je het wel.

Als het dan gaat om modernisme:
  donderdag 9 april 2015 @ 18:18:44 #296
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151521880
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Mexico :P
In El Salvador. San Andrés.

Ik vond het rauwe van die ruïnes wel interessant eigenlijk.
reset
pi_151521912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, als je niks doet vervalt de boel steeds verder, en het Charter van Venetië schrijft voor dat moderne toevoegingen die nodig zijn voor het behoud van een monument er ook hedendaags uit moeten zien. Ruïnes fixen met beton lijkt me dus een precies regelconforme omgang met een monument.

Ik vind die regel zelf trouwens maar niks. Ik zou zeggen dat je juist in oude stijl zou moeten restaureren, mits dan ook maar de bouwtechnieken van weleer worden gebruikt en ergens in het klein het jaartal van de nieuwe bouwdelen wordt gebeiteld/gegraveerd.
Die regel is prima. Je moet kunnen zien wat echt oud is en wat later nog is toegevoegd. Iets in oude stijl namaken, dat noemen we 'kitsch'.

Het punt is wel hoe ver je wilt gaan. Veel zuilen bij Romeinse sites zijn bijv opnieuw overeind gezet, waarbij vaak hier en daar wat ontbrekende stukken aangevuld moeten worden. Is ook wel logisch; een staande zuil zegt zo veel meer dan een berg 'puin'.

Je gaat echter geen gebouwen - waar niks van over is - compleet opnieuw bouwen. Je gaat niet op die Romeinse site een volledige betonnen tempel neerzetten, ook al stond op die plek vroeger een tempel.

Maar wat doe je als je een zuilengalerij hebt van 24 zuilen, waarvan je er 8 redelijk goed overeind kunt zetten. Geven die 8 dan een voldoende beeld, of zet je er nog 16 betonnen zuilen bij? Ik vind van niet, maar het blijft altijd een afweging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 18:20:54 ]
pi_151523711
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Die regel is prima. Je moet kunnen zien wat echt oud is en wat later nog is toegevoegd. Iets in oude stijl namaken, dat noemen we 'kitsch'.
Als je wil kunnen zien wat oud is en wat niet, dan kun je toch gewoon het jaartal erop zetten?

Dat je bij het herstellen van een oud gebouw geen oude materialen, bouwtechnieken en ontwerpen zou mogen gebruiken omdat het dan 'kitsch' zou zijn, dat vind ik snobistisch.

Bovendien wordt het ook niet consequent nageleefd. Als pleisterwerk of een muurschildering hersteld wordt in het kader van onderhoud, dan wordt dat immers ook niet als 'kitsch' bestempeld.

Waarom zou je bij andere onderdelen van een bouwwerk niet net zo te werk mogen gaan? Omdat je dan als snob in de verleiding komt om iets mooi te vinden en dan later erachter te komen dat het niet 'authentiek' was en dat je het dus eigenlijk lelijk had moeten vinden?
quote:
Het punt is wel hoe ver je wilt gaan. Veel zuilen bij Romeinse sites zijn bijv opnieuw overeind gezet, waarbij vaak hier en daar wat ontbrekende stukken aangevuld moeten worden. Is ook wel logisch; een staande zuil zegt zo veel meer dan een berg 'puin'.

Je gaat echter geen gebouwen - waar niks van over is - compleet opnieuw bouwen. Je gaat niet op die Romeinse site een volledige betonnen tempel neerzetten, ook al stond op die plek vroeger een tempel.

Maar wat doe je als je een zuilengalerij hebt van 24 zuilen, waarvan je er 8 redelijk goed overeind kunt zetten. Geven die 8 dan een voldoende beeld, of zet je er nog 16 betonnen zuilen bij? Ik vind van niet, maar het blijft altijd een afweging.
Als je maar de 8 oorspronkelijke zuilen kan terugvinden als je zoekt.

Als het puur om conservering van de antieke materialen gaat, dan kun je zelfs eigenlijk maar beter een archeologische opgraving gelijk weer onder de aarde stoppen en een replica bouwen om te bekijken.

Als je bijv. op het nieuws hoort hoe snel Pompeii vervalt... Als je dan elke keer dat oude materialen vervallen deze vervangt door een hedendaagse betonconstructie tbv. de herkenbaarheid, dan blijft uiteindelijk niet alleen van de materialen maar ook van het ontwerp steeds minder over.
  vrijdag 10 april 2015 @ 01:27:21 #299
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_151537826
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb zovaak wild zwijn, hert, konijn, haas, krokodil, mieren, kangoeroe, struisvogel en meer andere dingen dan de varkens, kippen en rund gegeten. In verschillende landen.

Dat is ook niet het punt; een Asterix en Obelixfestijn lijkt me tof.

Het is meer het opnieuw op moeten bouwen van oude resten. En je weet precies wat dat gaat worden; een nep, commercieel gebeuren, geen hoogontwikkeld, interessant geheel.

Toen ik met school in Athene was, 20 jaar geleden, hadden we trouwens een echte voorstelling (wel in het Grieks) van drama en komedie in die amfitheaters. Dat was wel heel tof, maar zonder de heropbouw ervan; gewoon zoals het er nu bijligt.
Uiteraard moet plat "vermaeck" voorkomen worden.
Maar de zoveelste opgraving waarbij alleen de fundering nog overeind staat... interessant voor archeologen en voor een paar sfeerfoto's. En misschien moet het ook zo blijven bij de belangrijkste opgravingen... zeker in Griekenland en Italië. Aan het Pantheon moet je niets willen veranderen... dat hoeft gelukkig ook niet, want die staat er nog steeds.

Maar op het Griekse eilandje Thera (Santorini) heb je in totaal 3 opgravingen van oude stadjes. In heel Griekenland zijn dat er waarschijnlijk tientallen, waarbij er een aantal tussen zitten die minder interessant zijn als de anderen.

En als men daar nu een of twee weer helemaal zou opbouwen met behulp van historici en architecten... om er echt weer een stad van 2000 jaar geleden van te maken, zoals het er toen uitgezien moet hebben. Met zoals jij in Athene hebt meegemaakt... echte oude drama's en comedy etc. Restaurantjes die authentieke oude gerechten serveren... een badhuis, een herberg, een paar kroegjes...(met mokken in plaats van glas)... nog een paar winkeltjes met oude ambachten.... en nog een paar huizen om te laten zien hoe men toen leefde. Of zelfs een hoefsmid.

Dat kan allemaal zonder het echt nep te maken. Ik denk zelfs dat door de authenticiteit, hier veel extra bezoekers kan trekken.
En als dan ook de bezoekers nog een dag in de week met een (speciaal daarvoor te huren oude klederdracht) moeten huren.... zodat alleen de fototoestellen en camera's nog aan vandaag doen denken... dat zelfs zo'n oude nederzetting opbouwen een schitterend kijkje in de geschiedenis geeft. *O*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_151540017
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Die is erg fraai, maar er is weinig modernistisch aan. Ik moet overigens toegeven dat ik ook niet zo'n liefhebber ben van Mies - het is heel veel van hetzelfde. Als je in Chicago een rondje doet langs zijn wolkenkrabbers, dan zie je tien keer hetzelfde gebouw. Op zich mooi, maar na twee keer weet je het wel.

Als het dan gaat om modernisme:
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn we het over het laatste gebouw wel eens. Dat staat er werkelijk schitterend bij en ook nog eens in een mooie omgeving. :)
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 10 april 2015 @ 12:13:23 #301
357044 Budapestenaar
pi_151545105
Ik vond de overblijfselen van Knossos bij Heraklion op Kreta zwaar tegenvallen. Een paar met goedkope muurverf opgesmukte muurtjes. Na vijf minuten ben je uitgekeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')