Wanneer is de laatste keer? Hij is tegenwoordig gestut..dus het zou kunnen.quote:Op maandag 17 september 2007 16:12 schreef Omniej het volgende:
Toren van Pisa niet toegankelijk? De laatste keer dat ik er was toch wel hoor.
Edit: Maar afgezien van 't feit dat je er eigenlijk toch wel een keer geweest moet zijn, is er inderdaad bar weinig bijzonders aan...
Die is wel redelijk overhyped jaquote:Op maandag 17 september 2007 16:20 schreef Omniej het volgende:
En wat te denken van Lombard St. in San Francisco...
Mwah... Zou het ook geen enorme tegenvaller willen noemen hoor. Op zich is 't best een leuk straatje om eens te zien (en eigenlijk ben je niet in San Francisco geweest als je Lombard St. niet gezien hebt), maar heel erg bijzonder is het gewoon niet.quote:Op maandag 17 september 2007 16:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die is wel redelijk overhyped ja
Ik vond 'm niet enorm tegenvallen want in het straatbeeld van SF is het wel erg apart.
Maar ik vond de cable carts veel toffer
Toen ik er was viel ie me helemaal niet opquote:Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Net als de rest van Brussel eigenlijk. Van alle steden waar ik ben geweest, vond ik dit toch het meest tegenvallen...quote:
Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.quote:Op maandag 17 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
Ohja..de klok op het Old Town Square in Praag
Wat is dat lomp.
Heb je het nu over de Big Ben of over de klokkentoren?quote:Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Oeh, ja. Vooral omdat 'ie tegenwoordig aangekleed moetquote:
Vind je 'haha's eerlijk gezegd een beetje misplaatst, klinkt als geldklopperij en inderdaad dierenmishandeling..quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
Dat moet idd wel een van de kutste bezienswaardigheden te wereld zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.
Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
Ik vond de eerder genoemde bridge over River Kwai juist niet tegenvallen, maar inderdaad die dorpen in Noord-Thailand vielen me ook wat tegen. De gids bleek ook nog geld betaald te hebben zodat wij er in mochten.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
Zo'n bergdorp in Noord-Thailand, vlakbij Chiang Rai! kom je daar aan, een paar van die hutjes met rieten daken! volgens mr. guide hebben ze het zo slecht en zijn ze zo arm! maar er staat wel overal een pick-up truck voor de deur en een scootertje en overal zie je schotel antennes! in de verte hoor je ineens geklapper (een helicopter) al die kinderen op een heuveltje staan te kijken, zegt die gids dat ze nooit een helicopter hebben gezien! echt te triest voor woorden!
ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:40 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.
Met je eerste opmerking ben ik het eens,quote:Op woensdag 19 september 2007 11:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.
Ik wil graag champ elysee nomineren, vuile vieze autosnelweg.
Eens.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.
Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
Mensen zouden ook niet moeten stelen en moorden en dat gebeurt tochquote:Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
Absoluut niet mee eens!! Allereerst is de prijs die je noemt echt zwaar onjuist. Wij hebben met z'n 2-en 840 baht betaald (¤ 16,40), en dat is inclusief de 2 uur durende busrit.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
Tijdens mijn reis door Thailand kwam ik een Amerikaanse vrouw tegen die daar geweest was en die was daar zo enthousiast over (nu was ze ook enthousiast over dat ik een meisje was dat scheikunde studeerde, dus wellicht was ze nogal snel enthousiast). Ze vond het in ieder geval helemaal geweldig en absoluut goed voor die dieren etc. Dat klopt dus niet met het verhaal van hierboven, dus dat zal wel een andere plek zijn geweest. Sowieso zijn er wel meer plaatsen om olifanten te bezoeken, tijgers te zijn, slangen te zijn etc., dus kan het overal anders zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
Waar ben je dan geweest? Want waar ik ben geweest betaalde je dus 320 baht p.p. inclusief foto'squote:Op woensdag 19 september 2007 13:03 schreef Eggos het volgende:
goed okay, die 4000 bath was de duurste foto, je kon ook voor 1000 bath geloof ik op de foto! nog veel te duur, maargoed!
maar het leek wel zo dat ze onder de drugs zaten! heel veel mensen waren enthousiast, maar ik had er een beetje dubbel gevoel bij! ik zie liever tijgers in het wild, dan bij zo'n farm! dan kan ik net zo goed naar Artis gaan! deze excursie kreeg ik overigens gratis!!! voordat er mensen zijn die vragen waarom er dan in godsnaam heen ben gegaan!kortom, ik vond er geen flikker aan die excursie! maar dat is mijn mening!
Mee eens inderdaad ... konden we eerst ook nog niet vinden, omdat ie verstopt zat in een straatje en wij natuurlijk geen kaart hadden (met school naar Brussel). Klein erg klein.quote:
in beide gevallen: gewoon echt oneens. Die tweede is ook gewoon opnieuw opgebouwd, dat is nu juist het hele mooie van die kerk. Bij die burcht moet je gewoon geen kasteel verwachten met allerlei pracht en praalkamers, maar gewoon een plek met veel historie en een prachtig uitzicht.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:14 schreef WooZ het volgende:
Heel die burcht in Praag. Die kathedraal was nog best ok, moest je wel lang wachten maarja gewoon door de uitgang naar binnenDe rest van die gebouwtjes waar je allemaal binnen kon stelde echt geen fuck voor. Alles leek wel nep en vooropgezet.
De Frauenkirche in Dresden is één van Duitslands topattracties, van buiten best prima maar van binnen alleen maar zalmrose/zalmoranje kleurtjes, wat een tegenvaller
Misschien wel jaquote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde
Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...![]()
ja, je stelt te hoge eisen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen
Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...![]()
Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien wel ja
Angkor Wat was echt één van de hoogtepunten van mijn reis door Cambodja en Vietnam.
Alhoewel het wel kan voorkomen dat "tempelmoe" wordt, heb ik ook gehad in Thailand. Kon op een gegeven moment geen tempel meer zien
Hoe ben je er geweest? Ik heb er met een klein vliegtuigje overheen gevlogen en vond het toch wel indrukwekkend eigenlijk...quote:Op woensdag 19 september 2007 09:33 schreef Kreator het volgende:
In de VS: De grand Canyon. Misschien lag het aan het weer of aan ons, maar ik vond het echt totaal niet bijzonder. Denk eigenlijk ook wel dat we op een verkeerde plek waren en dat we te snel weer zijn vertrokken, maar het kon me nog nét 5 minuten boeien.
(Bryce Canyon daarentegen was mega-indrukwekkend)
Heheh dat is zure shit inderdaad. Wij hadden deze zomer de boot vol met Russen en Polen, wat opzich al geen pretje is. Daarbij komen dus die extra kosten 25pp......quote:Op woensdag 19 september 2007 17:29 schreef thaleia het volgende:
Mensen die op Kreta zijn en naar Santorini willen moeten dat vooral doen, maar NIET met de eendaagse bootexcursie, want het is op zich lekker hoor, vier uur heen en vier uur terug op die boot, maar vervolgens heb je maar zo'n anderhalf uur op het eiland zelf, moet je dus kiezen tussen de schilderachtige huisjes (noorden) of de opgraving (zuiden) omdat je niet voor allebei tijd hebt, en nog apart bijbetalen voor een bus daar naartoe wat vooraf niet verteld was, maar waar je niet onderuit komt omdat je anders ECHT geen fuck kunt zien.
Niets mis met Santorini hoor, maar probeer er svp op een andere manier te komen dan met zo'n eendaagse bootexcursie vanaf Kreta.
Jaquote:Op woensdag 19 september 2007 22:35 schreef Irien het volgende:
@Nembrionicleuk dat je ondanks Manneke Pis Brussel wel geweldig vind
Ik ben Belg
Ik was met zo'n tourbus naar de Sagrada di Familia en de "gids" had al gezegd dat het niet echt de moeite waard was om naar binnen te gaan, duur en lang wachten, dus heb het inderdaad ook niet gedaan. Buitenkant vond ik wel mooi, maar na 10 minuten heb je dat eigenlijk ook wel gezien.quote:Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouwquote:Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Ik vond toch de werkzaamheden en de stijlelementen die men binnen aan het maken waren ook meer dan de moeite waard om te bekijken.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouw
Het enige mooie aan de binnenkant van de Sagrada Familia is dat je helemaal naar boven kunt klimmen en dan een mooi uitzicht hebt over de stad
serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goedquote:Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Ben je ook binnen geweest?? Ik vond het toch best wel indrukwekkend eigenlijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
Ben ik het ook mee eens. Vond het geheel helemaal niet zo indrukwekkend.Wat waarschijnlijk ook wel meespeelde was dat we niet naar binnen mochten wegens terrorismedreiging. Het was ook dodelijk heet (47 graden).quote:Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
ik weet niet wanneer jij naar pisa bent geweest , maar afgelopen juli kon ik gewoon de toren in hoor.quote:Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
De scheve toren van Pisa.
Je bent een flinke tijd onderweg om er te komen, en de omgeving is vreselijk saai. Pisa zelf heeft de toren, en de kerk ernaast. De toren is niet toegangekelijk en het enige bijzondere eraan is dat ie scheef staat.
Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).quote:Op woensdag 19 september 2007 17:38 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.
Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:52 schreef OA het volgende:
Bohinj in Slovenië.
Volgens de reisgids zou je na een korte wandeling uitkomen bij een prachtige waterval.
De wandeling was langer dan ik had gedacht en je moest tig trappen op, maar dat boeit op zich niet zo, want de natuur is best mooi. Eenmaal bij de waterval aangekomen, viel alles flink tegen.
Ten eerste kan je er helemaal niet in de buurt komen (wellicht ook niet zo veilig) want er staan grote hekken bij het begin van een paadje naar de waterval. Verder is het gewoon een waterval als vele anderen... Leuk om gezien te hebben en meer niet.
Mijn 'nadeel' was dat ik er slechts een dagje was vanuit Oostenrijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:52 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
Tarxien vond ik ook niet echt tegenvallen.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef oxylus11 het volgende:
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
Ben het hier wel een beetje mee eensquote:Op woensdag 19 september 2007 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan. Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen
. En verder veel drugshandel daar.
Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
Van buiten vond ik het ook niet zo mooi, maar van binnen vond ik het erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef YPPY het volgende:
Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
Ben ik het mee eens. Ik vond de Statue of Liberty echt klein toen ik haar voor het eerst zag en had ook helemaal geen zin meer om 2 uur te wachten om erin te klimmen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen
Je vergeet Parijsquote:Op woensdag 19 september 2007 19:46 schreef Fogel het volgende:
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki.
Herkenbaar, 4 dagen in San Fransisco geweest. Alle dagen in de mistquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
The Golden Gate Bridge in San Francisco.
Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.
hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
Ja de zoutmijnen... leuk om te zien, ik had er verder niks van verwacht maar niet iets bijzonders. Auschwitz was wel indrukwekkend omdat je de historie kent, maar verder is dat ook een verlepte zooi die steeds verder commercieel uitgebuit wordt.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:42 schreef Grumpey het volgende:
Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
Anderhalve dag geweestquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
LOLquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:37 schreef Solitarias het volgende:
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai
http://www.desertofmaine.com/
Het uitzicht vanaf de andere brug (Oakland Bay Bridge) is inderdaad mooier, maar deGolden Gate is ook best mooi bij opkomende mist.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
Ik vond Ankor Wat geweldig met Ta Phrom als hoogtepunt idd.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:35 schreef josje84 het volgende:
[..]
Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
quote:Op donderdag 20 september 2007 10:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |