abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 september 2007 @ 15:54:22 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_53245919
Je kent dat wel. Wordt er in een reisgids uitgebreid een tempel, kerk, gebouw etc. beschreven met grote historische waarde. Kom je op de plaats van bestemming na vele kilometers omrijden of omlopen. Blijkt het dus helemaal niks te zijn!! In dit topic kun je je mede TRV-lezers de moeite besparen.

TS begint:

Vietnam, My Son (vlakbij Hoi An)

De Lonely Planet en de Rough Guide besteden er 2 a 3 pagina's aan. Heel de site wordt uitgebreidt beschreven, mooie omgeving, kabbelende beekjes tussen de verschillende sites en een mooie geschiedenis. Dus je huurt een motorbike en rijdt er 45 km voor om vanaf Hoi An. Bij aankomst blijkt er bijna niks meer overeind te staan en de kabbelende beekjes die er zouden moeten zijn staan droog. De entree is relatief gezien erg hoog (5 dollar p.p.)

Tip: Lekker overslaan, besteedt een dag extra aan het strand of in de mooie stad Hoi An

Thailand, The Bridge Over The River Kwai (Kanchanaburi)

Er is zelfs een film over dus je denkt, dat is leuk om even naartoe te gaan. Nou, niet dus. Het stelt helemaal niks voor en het is niet eens de échte brug waarvoor duizenden gestorven zijn. Het oorlogsmuseum wat er in de buurt ligt is wel de moeite waard.

Nu jullie!
  maandag 17 september 2007 @ 15:59:25 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53246060

De scheve toren van Pisa.
Je bent een flinke tijd onderweg om er te komen, en de omgeving is vreselijk saai. Pisa zelf heeft de toren, en de kerk ernaast. De toren is niet toegangekelijk en het enige bijzondere eraan is dat ie scheef staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53246295
Myanmar, fort van Mandalay.
Je lapt 20 dollar (alleen biljetten zonder scheuren of vlekjes, anders opsodemieteren) en wat krijg je.... Een stel verlepte nagebouwde torens en huisjes. Nee, bespaar je de moeite en het geld. Er is veel meer en leukers te zien in Mandalay!
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  maandag 17 september 2007 @ 16:10:49 #4
45206 Pietverdriet
pi_53246354
Alles wat als bezienswaardigheid geld op Fuertaventura, behalve de zoutziederij (leuk om te zien hoe je zeezout wint, en het is precies wat het zegt dat het is, dus kan ook niet tegenvallen). Fuertaventura heeft mooie stranden en lekker weer, thats it.
pi_53246402
Toren van Pisa niet toegankelijk? De laatste keer dat ik er was toch wel hoor.

Edit: Maar afgezien van 't feit dat je er eigenlijk toch wel een keer geweest moet zijn, is er inderdaad bar weinig bijzonders aan...
  maandag 17 september 2007 @ 16:13:54 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246422
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:12 schreef Omniej het volgende:
Toren van Pisa niet toegankelijk? De laatste keer dat ik er was toch wel hoor.

Edit: Maar afgezien van 't feit dat je er eigenlijk toch wel een keer geweest moet zijn, is er inderdaad bar weinig bijzonders aan...
Wanneer is de laatste keer? Hij is tegenwoordig gestut..dus het zou kunnen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 17 september 2007 @ 16:15:24 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246463
Chinatown in San Francisco. Dat vond ik tegenvallen.
In de gids mooi omschreven maar het stelt geen flikker voor.
pi_53246479
Dat was (toevallig ) afgelopen zomer... Net een maandje of 3 geleden dus.

Meen me inderdaad wel te herinneren dat de toren ooit eens afgesloten is geweest voor publiek, maar nu is hij hoe dan ook (weer) open.
  maandag 17 september 2007 @ 16:17:42 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246522
Ohja..de klok op het Old Town Square in Praag
Wat is dat lomp.
pi_53246595
En wat te denken van Lombard St. in San Francisco...
pi_53246644
Olympia in Griekenland, waar de eerste Olympische spelen werden gehouden. Het is er stoffig, warm, saai, en alle gebouwen liggen in puin. Er staan misschien 4 of 5 originele muren omhoog, de rest is allang afgebroken. Alleen het museum is interessant.

We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 17 september 2007 @ 16:22:35 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246653
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:20 schreef Omniej het volgende:
En wat te denken van Lombard St. in San Francisco...
Die is wel redelijk overhyped ja

Ik vond 'm niet enorm tegenvallen want in het straatbeeld van SF is het wel erg apart.
Maar ik vond de cable carts veel toffer
pi_53246683
de Big Ben vond ik tegenvallen, hijs namelijk helemaal niet zo big...
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  maandag 17 september 2007 @ 16:27:20 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246776
Land van Ooit (valt dit onder bezienswaardigheden?) viel me destijds tegen.
Casa Rosso ook.

Wat me ook tegenviel was de herhalingsoefening van het martelmuseum in Amsterdam.
Ik was al in het museum in Praag geweest maar blijkbaar is dat van dezelfde keten ofzo. Alleen maar dezelfde apparaten en tekeningen.s
pi_53246788
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die is wel redelijk overhyped ja

Ik vond 'm niet enorm tegenvallen want in het straatbeeld van SF is het wel erg apart.
Maar ik vond de cable carts veel toffer
Mwah... Zou het ook geen enorme tegenvaller willen noemen hoor. Op zich is 't best een leuk straatje om eens te zien (en eigenlijk ben je niet in San Francisco geweest als je Lombard St. niet gezien hebt), maar heel erg bijzonder is het gewoon niet.
  maandag 17 september 2007 @ 16:30:06 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53246841
Ik zit mijn hoofd een beetje te breken maar alle grote en/of bekende dingen die ik gezien hebben vond ik eigenlijk alleen maar vet.
  maandag 17 september 2007 @ 16:34:33 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_53246937
Ik vond Lombard St. eigenlijk ook best wel geinig. En aangezien je er toch langs komt als je met de cable car naar Fisherman's Wharf gaat is het een kleine moeite daar even uit te stappen.

En ik vond Chinatown eigenlijk ook best leuk. Vooral de winkeltjes
pi_53290382
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan . Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen . En verder veel drugshandel daar.

Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
pi_53291581
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
Toen ik er was viel ie me helemaal niet op . Ik dacht alleen maar, wat zitten die mensen op hun knien nu te fotograferen , bleek het de Big Ben te zijn. Hij staat ook op zo´n raar verkeersknooppunt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 september 2007 @ 09:26:48 #20
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_53292519
Dit kereltje:

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 september 2007 @ 09:33:42 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53292681
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef kasper het volgende:
Dit kereltje:
[afbeelding]
Net als de rest van Brussel eigenlijk. Van alle steden waar ik ben geweest, vond ik dit toch het meest tegenvallen...

In de VS: De grand Canyon. Misschien lag het aan het weer of aan ons, maar ik vond het echt totaal niet bijzonder. Denk eigenlijk ook wel dat we op een verkeerde plek waren en dat we te snel weer zijn vertrokken, maar het kon me nog nét 5 minuten boeien.
(Bryce Canyon daarentegen was mega-indrukwekkend)
pi_53292801
De toren van Pisa was niet bijzonder boeiend, maar de kerk daarnaast vond ik prachtig. Ben toch al gek van kerken.

Toen we in Malta waren vond ik de boottocht om het eiland tegenvallen, zo bijzonder was het niet. Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53292855
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
Ohja..de klok op het Old Town Square in Praag
Wat is dat lomp.
Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_53293277
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef Rev- het volgende:
Heb je het nu over de Big Ben of over de klokkentoren?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:24:40 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53293875
quote:
Dit kereltje:

[afbeelding]
Oeh, ja. Vooral omdat 'ie tegenwoordig aangekleed moet

De rest van Brussel vond ik geweldig
pi_53293961
Een waterval in Noorwegen die werd aangeprijst als de op-één-na-grootste van het land. Maar die was niet zo makkelijk te bezichtigen, eerst moest je een ontzettend steile bergwandeling maken van ongeveer 40 minuten, zonder goede paden. Vervolgens staat er boven een bankje met uitzicht op de waterval, die toen wel flink tegenviel. Ik zal thuis eens een foto opzoeken vanavond.
pi_53293983
De zeemeermin in Kopenhagen is ook niet de moeite waard.

Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_53294889
Zo'n bergdorp in Noord-Thailand, vlakbij Chiang Rai! kom je daar aan, een paar van die hutjes met rieten daken! volgens mr. guide hebben ze het zo slecht en zijn ze zo arm! maar er staat wel overal een pick-up truck voor de deur en een scootertje en overal zie je schotel antennes! in de verte hoor je ineens geklapper (een helicopter) al die kinderen op een heuveltje staan te kijken, zegt die gids dat ze nooit een helicopter hebben gezien! echt te triest voor woorden!

ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
pi_53294995
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:10 schreef Eggos het volgende:
ook in thailand, zo'n tijgerfarm! tamme tijgers noemen ze ze ook wel haha, echt te triest voor woorden! staan stijf van de drugs die beesten, echt dierenmishandeling! en dan mag je op de foto met zo'n tijger voor slechts 4000 bath (88 euro!!!!!) haha, echt te triest voor woorden
Vind je 'haha's eerlijk gezegd een beetje misplaatst, klinkt als geldklopperij en inderdaad dierenmishandeling..
pi_53295134
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:

Dit beeld staat in een een nog groener meer/zee dan de noordzee. Op de achtergrond zie je alleen maar windmolens en een haven. Het staat dus niet echt op een mooie locatie en daarnaast is het beeldje nog enorm klein ook. Zeker niet de moeite waard dus.
Dat moet idd wel een van de kutste bezienswaardigheden te wereld zijn.
pi_53295181
quote:
Zo'n bergdorp in Noord-Thailand, vlakbij Chiang Rai! kom je daar aan, een paar van die hutjes met rieten daken! volgens mr. guide hebben ze het zo slecht en zijn ze zo arm! maar er staat wel overal een pick-up truck voor de deur en een scootertje en overal zie je schotel antennes! in de verte hoor je ineens geklapper (een helicopter) al die kinderen op een heuveltje staan te kijken, zegt die gids dat ze nooit een helicopter hebben gezien! echt te triest voor woorden!

Ik vond de eerder genoemde bridge over River Kwai juist niet tegenvallen, maar inderdaad die dorpen in Noord-Thailand vielen me ook wat tegen. De gids bleek ook nog geld betaald te hebben zodat wij er in mochten.
In Thailand heb ik sowieso veel van dat soort dingen gezien die redelijk op de toeristen gericht waren. Zo ook een olifantenshow, maar wat ik daar wel goed vond was dat ze die olifanten (behalve schilderen en basketballen, twas dat de show in het programma zat anders waren we al niet gegaan) ook gewoon boomstammen lieten slepen, zoals ik me kan voorstellen dat dat vroeger ook gedaan werd.

Ik vond eigenlijk het oosten van Thailand het indrukwekkendste, omdat het daar het minst toeristisch was (maar dat hoort dan weer niet in dit topic).
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 19 september 2007 @ 11:22:56 #32
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53295185
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:40 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Mee eens, evenals de Karelsbrug in dezelfde stad.
absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.

Ik wil graag champ elysee nomineren, vuile vieze autosnelweg.
pi_53295338
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

absoluut NIET mee eens, de mooiste brug die ik ooit gezien heb.

Ik wil graag champ elysee nomineren, vuile vieze autosnelweg.
Met je eerste opmerking ben ik het eens,
met de tweede absoluut niet. Vanuit La Defence uitkijken over de Champs Elysee richting l'Arc de Triomphe en het Louvre vind ik persoonlijk meer Parijs dan de Eiffeltoren.
pi_53295341
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef beertenderrr het volgende:

Eens.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53296038
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
  woensdag 19 september 2007 @ 11:56:19 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53296063
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Die tijgers in Thailand? Dat is toch niet die van http://www.tigertemple.org van die monniken? Die zouden niet onder de drugs moeten zitten en staat hoog op mijn lijstje om naar toe te gaan...
Mensen zouden ook niet moeten stelen en moorden en dat gebeurt toch
  woensdag 19 september 2007 @ 12:42:31 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_53297267
quote:

Absoluut niet mee eens!! Allereerst is de prijs die je noemt echt zwaar onjuist. Wij hebben met z'n 2-en 840 baht betaald (¤ 16,40), en dat is inclusief de 2 uur durende busrit.

Ten tweede worden de tijgers alleen rustig gehouden door middel van kleine spuitbusjes met water. Ik kan me op zich voorstellen dat je dat niet leuk vind, maar ze zitten absoluut niet onder de drugs en ze worden volgens mij ook goed verzorgd (zo zien ze er wel uit). Ik ben met meerdere tijgers op de foto geweest en ze waren weldoorvoed en vrij rustig.
In tegenstelling tot sommige olifantendorpen in Thailand
  woensdag 19 september 2007 @ 12:44:41 #38
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53297338
overigens, Stonehenge is ook maar een verzamelijk van 12 stenen ofzo, niet echt wereldschokkend om te zien (De gedachte en geschiedenis erachter is misschien wel leuk, maar om daar daadwerkelijk naar toe te gaan voegt niet zoveel toe aan het verhaal).
pi_53297666
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef fishbeer het volgende:
Tijdens mijn reis door Thailand kwam ik een Amerikaanse vrouw tegen die daar geweest was en die was daar zo enthousiast over (nu was ze ook enthousiast over dat ik een meisje was dat scheikunde studeerde, dus wellicht was ze nogal snel enthousiast). Ze vond het in ieder geval helemaal geweldig en absoluut goed voor die dieren etc. Dat klopt dus niet met het verhaal van hierboven, dus dat zal wel een andere plek zijn geweest. Sowieso zijn er wel meer plaatsen om olifanten te bezoeken, tijgers te zijn, slangen te zijn etc., dus kan het overal anders zijn.
pi_53297834
goed okay, die 4000 bath was de duurste foto, je kon ook voor 1000 bath geloof ik op de foto! nog veel te duur, maargoed!
maar het leek wel zo dat ze onder de drugs zaten! heel veel mensen waren enthousiast, maar ik had er een beetje dubbel gevoel bij! ik zie liever tijgers in het wild, dan bij zo'n farm! dan kan ik net zo goed naar Artis gaan! deze excursie kreeg ik overigens gratis!!! voordat er mensen zijn die vragen waarom er dan in godsnaam heen ben gegaan!kortom, ik vond er geen flikker aan die excursie! maar dat is mijn mening!
  woensdag 19 september 2007 @ 13:27:55 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_53298508
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:03 schreef Eggos het volgende:
goed okay, die 4000 bath was de duurste foto, je kon ook voor 1000 bath geloof ik op de foto! nog veel te duur, maargoed!
maar het leek wel zo dat ze onder de drugs zaten! heel veel mensen waren enthousiast, maar ik had er een beetje dubbel gevoel bij! ik zie liever tijgers in het wild, dan bij zo'n farm! dan kan ik net zo goed naar Artis gaan! deze excursie kreeg ik overigens gratis!!! voordat er mensen zijn die vragen waarom er dan in godsnaam heen ben gegaan!kortom, ik vond er geen flikker aan die excursie! maar dat is mijn mening!
Waar ben je dan geweest? Want waar ik ben geweest betaalde je dus 320 baht p.p. inclusief foto's
pi_53300097
quote:
Dit kereltje:

[afbeelding]
Mee eens inderdaad ... konden we eerst ook nog niet vinden, omdat ie verstopt zat in een straatje en wij natuurlijk geen kaart hadden (met school naar Brussel). Klein erg klein.

Verder: Pantheon in Rome. Ziet er op de foto's zo mooi uit, dr zouden beroemde mensen liggen ... blijkt het een open gebouw te zijn waar de wind dwars doorheen waait, mensen die schreeuwen (in iets wat ooit een tempel was, en nu graftomben van onder andere Rafael staan, zou ik wat eerbiediger sfeertje verwachten) en verkopers die je er half uitsleuren om een kitcherig namaakmodel te kopen ... en het leek niet eens op de foto's

Ook in Rome: de Santa Maria della Vittoria. Kerk die een rol speelt in het Bernini Mysterie. Deden ze bij de reis heel groot en bijzonder over, in de reisgids ook ... het was een klein lelijk rotkerkje waar je nauwelijks je kont kon keren en je ogen pijn deden van al dat goud.

Voor de rest was Rome wel erg mooi, maar sommige dingen zijn me net iets te overhyped en kan je makkelijk overslaan (had ik de Sixtijnse kapel al genoemd? Daarvoor sta je 3 uur in de rij, maar was veel te druk, te vol om echt van te genieten of om uberhaupt iets van te zien)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_53301220
Heel die burcht in Praag. Die kathedraal was nog best ok, moest je wel lang wachten maarja gewoon door de uitgang naar binnen De rest van die gebouwtjes waar je allemaal binnen kon stelde echt geen fuck voor. Alles leek wel nep en vooropgezet.

De Frauenkirche in Dresden is één van Duitslands topattracties, van buiten best prima maar van binnen alleen maar zalmrose/zalmoranje kleurtjes, wat een tegenvaller
  woensdag 19 september 2007 @ 15:42:23 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53301986
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:14 schreef WooZ het volgende:
Heel die burcht in Praag. Die kathedraal was nog best ok, moest je wel lang wachten maarja gewoon door de uitgang naar binnen De rest van die gebouwtjes waar je allemaal binnen kon stelde echt geen fuck voor. Alles leek wel nep en vooropgezet.

De Frauenkirche in Dresden is één van Duitslands topattracties, van buiten best prima maar van binnen alleen maar zalmrose/zalmoranje kleurtjes, wat een tegenvaller
in beide gevallen: gewoon echt oneens. Die tweede is ook gewoon opnieuw opgebouwd, dat is nu juist het hele mooie van die kerk. Bij die burcht moet je gewoon geen kasteel verwachten met allerlei pracht en praalkamers, maar gewoon een plek met veel historie en een prachtig uitzicht.

Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
  woensdag 19 september 2007 @ 15:43:46 #45
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53302030
overigens, het gouden straatje daar in die burcht is wel behoorlijk kansloos inderdaad , maar de rest is echt wel top
  woensdag 19 september 2007 @ 15:45:33 #46
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_53302079
Amsterdam, het museumplein, ook zo overrated, tis gewoon gras!
  Moderator woensdag 19 september 2007 @ 15:46:31 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_53302103
Natural bridge Aruba, op de plaatjes ziet het er heel mooi uit. In het echt was het veel kleiner dan ik dacht, kortom een grote teleurstelling. Nu is hij helemaal weggespoeld

Zo is het nu:

En al genoemd, Manneke Pis, ook veel kleiner dan ik dacht en in een hoekje weggestopt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_53304757
Angkor Wat, indrukwekkend maar te veel van het zelfde
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen

Hmm misschien stel ik iets te hoge eisen...
  woensdag 19 september 2007 @ 17:20:47 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_53304810
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:

Misschien wel ja

Angkor Wat was echt één van de hoogtepunten van mijn reis door Cambodja en Vietnam.
Alhoewel het wel kan voorkomen dat "tempelmoe" wordt, heb ik ook gehad in Thailand. Kon op een gegeven moment geen tempel meer zien
pi_53305024
Het Pantheon?! Dat vind ik waanzinnig, elke keer als ik er ben.

Heb wel inderdaad van meer mensen gehoord dat Lissabon nogal tegenviel. Ik vond zelf Dublin tegenvallen, die leuke Ierse gastvrijheid en die feeststemming en de folkmuziek in de kroegen, die vind je veel meer in andere delen van Ierland (Donegal ). Dus daarvoor hoef je niet zo nodig Dublin te nemen. En qua bezienswaardigheden....een paar museumpjes, een park, de geijkte bibliotheek van Trinity College....mwah mwah mwah.

Mensen die op Kreta zijn en naar Santorini willen moeten dat vooral doen, maar NIET met de eendaagse bootexcursie, want het is op zich lekker hoor, vier uur heen en vier uur terug op die boot, maar vervolgens heb je maar zo'n anderhalf uur op het eiland zelf, moet je dus kiezen tussen de schilderachtige huisjes (noorden) of de opgraving (zuiden) omdat je niet voor allebei tijd hebt, en nog apart bijbetalen voor een bus daar naartoe wat vooraf niet verteld was, maar waar je niet onderuit komt omdat je anders ECHT geen fuck kunt zien.

Niets mis met Santorini hoor, maar probeer er svp op een andere manier te komen dan met zo'n eendaagse bootexcursie vanaf Kreta.

En: in Ierland, vlakbij Newgrange (dat ik wel de moeite waard vind) heb je The Hill of Tara, dat was echt hilarisch, enkel een glooiend weiland met op diverse plaatsen bordjes: "hier was de troonzaal", "hier was de keuken". NIETS te zien, maar daardoor wel heel grappig
  woensdag 19 september 2007 @ 17:32:10 #51
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53305091
quote:

ja, je stelt te hoge eisen.
pi_53305274
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien wel ja

Angkor Wat was echt één van de hoogtepunten van mijn reis door Cambodja en Vietnam.
Alhoewel het wel kan voorkomen dat "tempelmoe" wordt, heb ik ook gehad in Thailand. Kon op een gegeven moment geen tempel meer zien
Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.
pi_53308240
Ik vond de toren van Pisa een tegenvaller, en inderdaad Manneken Pis. De Big Ben stelde imho ook niet veel meer voor dan een mooie toren. Dan vind ik de Martinitoren nog mooier! En het zogenaamde gouden dak in Innsbruck. Vond het hele centrum leuker dan dat gouden dak.
  Moderator woensdag 19 september 2007 @ 19:46:07 #54
45833 crew  Fogel
pi_53308759
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki, Parijs.
En vast nog wel een paar dingen...

[ Bericht 39% gewijzigd door Fogel op 20-09-2007 23:42:29 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_53308964
Aan de voet van de mount everest die in de wolken gehuld is.
pi_53311924
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:33 schreef Kreator het volgende:

In de VS: De grand Canyon. Misschien lag het aan het weer of aan ons, maar ik vond het echt totaal niet bijzonder. Denk eigenlijk ook wel dat we op een verkeerde plek waren en dat we te snel weer zijn vertrokken, maar het kon me nog nét 5 minuten boeien.
(Bryce Canyon daarentegen was mega-indrukwekkend)
Hoe ben je er geweest? Ik heb er met een klein vliegtuigje overheen gevlogen en vond het toch wel indrukwekkend eigenlijk...
  woensdag 19 september 2007 @ 22:35:08 #57
177242 Irien
Innit though
pi_53313988
@Nembrionic leuk dat je ondanks Manneke Pis Brussel wel geweldig vind Ik ben Belg

Qua tegenvallers... Toren van Pisa inderdaad. Maar Big Ben? Nee, die is prachtig!! Moet je naar Ottawa gaan, naar de kopieen van Houses of Parliament en Big Ben, niet echt kopieen, tig keer kleiner.
Between the click of the light and the start of the dream
pi_53317856
Voor mij echt alle gebouwen, beelden, enz...

Echt, die kan je allemaal ook op plaatjes bekijken en men gaat er alleen maar naartoe om bij terugkomst leuk te vertellen dat je bij Ground Zero bent geweest...

Alleen als je er voor je hobbie/werk/studie geïnteresseerd bent dan doe je het goed voor mij, bijv als kunst passionist de beelden aan de muren bekijken..
pi_53317928
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:29 schreef thaleia het volgende:

Mensen die op Kreta zijn en naar Santorini willen moeten dat vooral doen, maar NIET met de eendaagse bootexcursie, want het is op zich lekker hoor, vier uur heen en vier uur terug op die boot, maar vervolgens heb je maar zo'n anderhalf uur op het eiland zelf, moet je dus kiezen tussen de schilderachtige huisjes (noorden) of de opgraving (zuiden) omdat je niet voor allebei tijd hebt, en nog apart bijbetalen voor een bus daar naartoe wat vooraf niet verteld was, maar waar je niet onderuit komt omdat je anders ECHT geen fuck kunt zien.

Niets mis met Santorini hoor, maar probeer er svp op een andere manier te komen dan met zo'n eendaagse bootexcursie vanaf Kreta.
Heheh dat is zure shit inderdaad. Wij hadden deze zomer de boot vol met Russen en Polen, wat opzich al geen pretje is. Daarbij komen dus die extra kosten 25pp......

Maar wel een schitterend eiland.... het Griekenland uit de boekjes zullen we maar zeggen...
pi_53317937
Ik had mezelf eigenlijk wel wat meer voorgesteld van Ocean Drive in Miami..... Niet dat er niet genoeg te zien was, maar ik had het nóg heftiger verwacht.....

Sagrada di Familia vond ik ook niet echt spectaculair.....
pi_53318048
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen. Vond ik ook van de huizen van gaudi, Casa Batlo en Casa Mila, wel grappig maar niet heel erg bijzonder.

Gouden straatje in praag viel ook tegen, geld betalen voor een heel klein winkelstraatje.....
  donderdag 20 september 2007 @ 05:27:31 #62
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53318484
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:35 schreef Irien het volgende:
@Nembrionic leuk dat je ondanks Manneke Pis Brussel wel geweldig vind Ik ben Belg
Ja
Geweldige stad. Pas geweest tijdens het Weekend van het Bier. Heerlijk genoten en geweldig afgezakt in de kleine straatjes vol kroegen en dingen.

Ik ben de naam even kwijt maar de lange straat met alleen maar (vis)restaurantjes. Geweldig om te zien
pi_53318833
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:59 schreef Niek. het volgende:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Ik was met zo'n tourbus naar de Sagrada di Familia en de "gids" had al gezegd dat het niet echt de moeite waard was om naar binnen te gaan, duur en lang wachten, dus heb het inderdaad ook niet gedaan. Buitenkant vond ik wel mooi, maar na 10 minuten heb je dat eigenlijk ook wel gezien.
pi_53318883
Ik vond de toren van Pisa wel mooi

Tegenvallers kan ik niet zo gauw bedenken
  donderdag 20 september 2007 @ 08:55:38 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_53319450
quote:
Sagrada di Familia... wat viel dat tegen, buitenkant is erg mooi maar die binnenkant, gewoon 1 grote bouwput, bijna niets anders dan stijgers, viel echt enorm tegen.
Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouw

Het enige mooie aan de binnenkant van de Sagrada Familia is dat je helemaal naar boven kunt klimmen en dan een mooi uitzicht hebt over de stad
pi_53319928
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van een kerk in aanbouw

Het enige mooie aan de binnenkant van de Sagrada Familia is dat je helemaal naar boven kunt klimmen en dan een mooi uitzicht hebt over de stad
Ik vond toch de werkzaamheden en de stijlelementen die men binnen aan het maken waren ook meer dan de moeite waard om te bekijken.
pi_53320330
Hooverdam, grens Nevada/ Arizona.
pi_53320471
Bohinj in Slovenië.
Volgens de reisgids zou je na een korte wandeling uitkomen bij een prachtige waterval.

De wandeling was langer dan ik had gedacht en je moest tig trappen op, maar dat boeit op zich niet zo, want de natuur is best mooi. Eenmaal bij de waterval aangekomen, viel alles flink tegen.
Ten eerste kan je er helemaal niet in de buurt komen (wellicht ook niet zo veilig) want er staan grote hekken bij het begin van een paadje naar de waterval. Verder is het gewoon een waterval als vele anderen... Leuk om gezien te hebben en meer niet.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 20 september 2007 @ 10:30:27 #69
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53321258
Tempels in Ayathaya, Thailand. Maar dat kwam ook omdat we al twee maanden op reis waren. De voor Z-O-Azië gangers bekende tempelmoeheid doet dan zijn intrede
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  donderdag 20 september 2007 @ 10:59:59 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53322015
quote:
serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?
pi_53324191
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Ben je ook binnen geweest?? Ik vond het toch best wel indrukwekkend eigenlijk.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:25:30 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_53324344
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:45 schreef Dizzee het volgende:
Ben ik het ook mee eens. Vond het geheel helemaal niet zo indrukwekkend.Wat waarschijnlijk ook wel meespeelde was dat we niet naar binnen mochten wegens terrorismedreiging. Het was ook dodelijk heet (47 graden).

maar dan betwijfel ik nog of ik het mooi indrukwekkend gevonden had, is niet veel anders dan een dam in Frankrijk of Zwitserland voor mijn gevoel
pi_53325177
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
De scheve toren van Pisa.
Je bent een flinke tijd onderweg om er te komen, en de omgeving is vreselijk saai. Pisa zelf heeft de toren, en de kerk ernaast. De toren is niet toegangekelijk en het enige bijzondere eraan is dat ie scheef staat.
ik weet niet wanneer jij naar pisa bent geweest , maar afgelopen juli kon ik gewoon de toren in hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_53326034
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:38 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Angkor Wat zelf vond ik wel tof, net als die tree temple en die met de gezichten (Angkor Tom?) maar ik was idd een beetje tempelmoe en vond ze op elkaar gaan lijken. 2 uur slaap en alsnog de sunrise gemist wegens bewolking droegen ook niet bij aan de feestvreugde.
Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
pi_53326847
Die Ta Phrom was idd het mooiste, begrijp wel waarom ze die voor Tomb Raider haddden gebruikt.
Oja, Manneken Pis en Eurodisney vielen ook tegen Bath was wel mooi, maar het leek meer een openluchtmuseum met al die yanks en "ye olde pub" enz
pi_53327302
het Knossos paleis op Kreta was een enorme tegenvaller. Wat stoffige, gruwlijk lelijk gerestaureerde, ruines.
  donderdag 20 september 2007 @ 14:49:25 #77
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53327885
Mystras, een Byzantijns stadje op de Peloponnesos. In het Griekenlandboekje stond dat het een prachtig oud stadje was, met Byzantijnse kerken hier en paleizen daar, op een berghelling gebouwd, dus ik dacht lekker door een stadje te slenteren, paar monniken over straat, terrasje pakken, mooi uitzicht...

Kom je daar, is het al sinds 1770 een verlaten ruïnestad.

Geen terrasjes, geen monniken, geen schaduw: alleen een paar verlaten kerken die nog overeind staan (en daar is dan ook alles mee gezegd). En dat bij 40 graden.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_53327924
Pylos, dat vond ik onder de opgravingen wel zo ongeveer de sufste. En die in Ierland natuurlijk in mijn eerdere posting in dit topic.
pi_53327952
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:52 schreef OA het volgende:
Bohinj in Slovenië.
Volgens de reisgids zou je na een korte wandeling uitkomen bij een prachtige waterval.

De wandeling was langer dan ik had gedacht en je moest tig trappen op, maar dat boeit op zich niet zo, want de natuur is best mooi. Eenmaal bij de waterval aangekomen, viel alles flink tegen.
Ten eerste kan je er helemaal niet in de buurt komen (wellicht ook niet zo veilig) want er staan grote hekken bij het begin van een paadje naar de waterval. Verder is het gewoon een waterval als vele anderen... Leuk om gezien te hebben en meer niet.
Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
  donderdag 20 september 2007 @ 15:02:59 #80
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53328253
De Tarxien Temples op Malta vielen ook tegen. Midden in een suf dorp grote schuttingen waar wat stenen verspreid liggen. Het is dat je weet dat het 5000 jaar oud is, anders was het helemaal niks geweest.

Gelukkig slechts 1 pond (¤2,50) entree.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_53328346
quote:
Op donderdag 20 september 2007 14:52 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
Mijn 'nadeel' was dat ik er slechts een dagje was vanuit Oostenrijk.
We kwamen daar halverwege de middag. Omdat we nog weer 2 uur moesten terug rijden, hebben we besloten niet verder te kijken.
De watervallen in de Karawanken (Oostenrijk) zijn veel meer de moeite waard en veel mooier!
pi_53328351
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
pi_53328399
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef oxylus11 het volgende:
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
Tarxien vond ik ook niet echt tegenvallen.
pi_53328820
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan . Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen . En verder veel drugshandel daar.

Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
Ben het hier wel een beetje mee eens Misschien ben ik te kort in Lissabon geweest om er echt goed over te kunnen oordelen, maar het kwam mij ook niet super over. De tramrit met het oude trammetje wel
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef YPPY het volgende:
Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
Van buiten vond ik het ook niet zo mooi, maar van binnen vond ik het erg indrukwekkend.

Ik vond zelf de Spaanse trappen in Rome weinig bijzonder (veel te druk met alleen maar vervelende verkopers). Verder vond ik de operavoorstelling die we in Praag bij hebben gewoond ver overrated
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:56:27 #85
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_53333147
Lekker zeur topic!
quote:
Ben ik het mee eens. Ik vond de Statue of Liberty echt klein toen ik haar voor het eerst zag en had ook helemaal geen zin meer om 2 uur te wachten om erin te klimmen.

Colosseum vond ik ook klein idd en had het eigenlijk in iets betere staat verwacht. (jaja ik weet het) Vond Rome sowieso tegenvallen.

Bij veel ruines (het Forum in Rome bv) heb ik het idee van; "Je had hier 1800 jaar geleden moeten zijn toen was het nog mooi" Begrijp me niet verkeerd ik heb ook hele mooie ruines gezien.

Mijn teleurstelling was het grootst denk ik toen ik naar Teotihuacan bij Mexico City ging. Ik verwachte een Chichen Itza-stijl pyramide, maar zag (en klom op) een berg stenen waar ze enigszins een vorm van hadden proberen te maken. Het hielp ook niet mee dat ik net verkouden aan het worden was.

De ervaring ligt ook sterk aan je gevoel die dag en aan het weer.

De grootste verrassing van afgelopen tijd was Old Goa, echt bijzonder! Alles van Gaudi is voor mij ook heilig trouwens en ja de Sagrada Familia is idd nog in aanbouw.
reset
  donderdag 20 september 2007 @ 23:29:27 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_53343756
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:46 schreef Fogel het volgende:
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki.
Je vergeet Parijs
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 06:10:54 #87
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_53347332
Machu Picchu. Nog nooit zo'n gehypte site gezien. Ok, ligging is héél gaaf maar de site zelf? Zesje. Op zijn best.

C.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:23:23 #88
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53350020
The Golden Gate Bridge in San Francisco.

Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.

hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:25:40 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_53350071
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:

Herkenbaar, 4 dagen in San Fransisco geweest. Alle dagen in de mist
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:44:37 #90
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53350483
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:42 schreef Grumpey het volgende:

Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
Ja de zoutmijnen... leuk om te zien, ik had er verder niks van verwacht maar niet iets bijzonders. Auschwitz was wel indrukwekkend omdat je de historie kent, maar verder is dat ook een verlepte zooi die steeds verder commercieel uitgebuit wordt.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53351778
quote:

Anderhalve dag geweest

pi_53351819
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai

http://www.desertofmaine.com/
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:40:10 #93
45206 Pietverdriet
pi_53351875
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:37 schreef Solitarias het volgende:
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai

http://www.desertofmaine.com/
LOL
Dat ziet er idd uit als de zandverstuivingen bij kootwijk ofzo
pi_53352833
quote:

Het uitzicht vanaf de andere brug (Oakland Bay Bridge) is inderdaad mooier, maar deGolden Gate is ook best mooi bij opkomende mist.
Chinatown in San Francisco is ook niet veel bijzonders, het ruikt er alleen lekker (collega vond het stinken).
Ook niet erg bijzonder (toen ze er nog waren) de Twin Towers in New York. Vanaf het ESB is het uitzicht veel mooier.
pi_53353020
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:35 schreef josje84 het volgende:

[..]

Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
Ik vond Ankor Wat geweldig met Ta Phrom als hoogtepunt idd.

De tempels in Bagan - Myanmar (Birma)....die vallen pas tegen !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_53370479
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?
Tuurlijk, ik had ook wel steigers verwacht maar neit zoveel... er was niets anders dan bouwput, echt nog niets moois te zien daar binnenin...
pi_53434838
De blauwe grot op Capri (grotta Azurra).
Eerst een uur met een zwabberend motorbootje (ik: ), daarna een half uur met de andere toeristen voor de grot dobberen om over te stappen op een roeiboot. Vervolgens de grot in en een rondje van een minuutje. Grot: donker, check! Water: blauw, check! Begint die man vals te zingen en verwacht dan ook nog fooi. En daarna mag je nog een uur terugvaren in dat zwabberende bootje, omgeven door dieseldampen. Die ochtend kun je beter besteden aan de rest van het eiland.

Sixtijnse kapel vind ik ook zwaar overrated.

Een of andere grafheuvel in Schotland. Twee uur voor omgereden, bleek letterlijk een hoop stenen te zijn. En het regende ook nog die dag.

Tevens tvp, misschien bedenk ik later nog wel andere don'ts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 24-09-2007 16:22:05 (zpelling is een gave!) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53436617
Ohja, Eurodisney
pi_53437410
en legoland, ik was iets te oud (13) toen ik daar kwam wat een tegenvaller
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 18:12:46 #100
45833 crew  Fogel
pi_53437801
Ergens in Noorwegen: een plek waar lang geleden een meteoriet is ingeslagen. Allemaal netjes aangegeven vanaf de hoofdweg, maar eenmaal daar aangekomen staat er een bord met informatie en een overzichtsfoto van het gebied. Het stukje info wat me bij is gebleven was iets in de richting van "de neerslag was X megaton en daardoor is een krater is onstaan die zo groot is dat je die alleen vanuit een vliegtuig kan zien. Je staat nu aan de rand van de krater".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')