Mijn 'nadeel' was dat ik er slechts een dagje was vanuit Oostenrijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:52 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook niet bij Savica waterval geweest. Er liggen daar genoeg andere mooie watervallen war je niet voor hoeft te betalen, etrwijl de tocht ernaartoe veel mooier is. Ik had wel plannen er heen te gaan, maar mijn buren op de camping raadden het me af. Ik ben vanaf het punt dat je naar de waterval moet wandelen juist de andere kant op gewandeld (omhoog) en dat was een schitterdende wandeling zonder drommen touristen.
Tarxien vond ik ook niet echt tegenvallen.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef oxylus11 het volgende:
Wat Tarxien betreft ben ik het enigszins met je eens, maar niet helemaal. Ik ben er geweest omdat de bus er toch langs reed. Ik was zelf verbaasd dat er 5000 jaar gelden al zulke uitgebreide tempelcomplexen bestonden buiten het midden-oosten. Bovendien, kost het zolas je al zegt slechts 2,50 en wordt er vantevoren niet gezegd dat het het 8ste wereldwonder is. Kortom, echt tegenvallend vond ik het niet.
Ben het hier wel een beetje mee eensquote:Op woensdag 19 september 2007 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen zomer vond ik Lissabon ontzettend tegenvallen. Elk reisboekje was er helemaal vol van, maar ter plekke bleek het een grote stad te zijn waar geen fuck te beleven viel. Vonden wij dan. Trammetje 28 was wel leuk, maar we werden er halverwege ergens ver buiten t centrum uitgegooid omdat we aan het eind van de route waren.. om verder te gaan moesten we weer nieuwe tickets kopen
. En verder veel drugshandel daar.
Porto was wel super gaaf, en eigenlijk de rest van Portugal ook wel ('t noorden en in het zuiden Lagos is ook leuk). Maar het viel mij tegen van Lissabon.
Van buiten vond ik het ook niet zo mooi, maar van binnen vond ik het erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef YPPY het volgende:
Het Collosseum in Rome heb ik alleen van buiten gezien, maar dat was ook weinig bijzonder.
Ben ik het mee eens. Ik vond de Statue of Liberty echt klein toen ik haar voor het eerst zag en had ook helemaal geen zin meer om 2 uur te wachten om erin te klimmen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Erasmusch het volgende:
Colosseum, had het me groter voorgesteld
Statue of Liberty, fuckin lange rijen om door zon klein raampie te mogen turen
Je vergeet Parijsquote:Op woensdag 19 september 2007 19:46 schreef Fogel het volgende:
Manneken Pis, Big Ben, heel Helsinki.
Herkenbaar, 4 dagen in San Fransisco geweest. Alle dagen in de mistquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
The Golden Gate Bridge in San Francisco.
Elke keer dat ik er ben ligt dat ding in de mist.
hij is best mooi op de foto's bij mooi weer, hoor.
Ja de zoutmijnen... leuk om te zien, ik had er verder niks van verwacht maar niet iets bijzonders. Auschwitz was wel indrukwekkend omdat je de historie kent, maar verder is dat ook een verlepte zooi die steeds verder commercieel uitgebuit wordt.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:42 schreef Grumpey het volgende:
Heb er nog een bedacht: Anne Frankhuis in amsterdam, de mona lisa en zoutmijnen van wielickza (gewoon veredelde tunnel onder de grond)
Anderhalve dag geweestquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
LOLquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:37 schreef Solitarias het volgende:
Desert of Maine: denk je "Ah, een woestijn in het oosten van de VS" - is het gewoon een soort Drunese Duinen ... 12 USD zwaai zwaai
http://www.desertofmaine.com/
Het uitzicht vanaf de andere brug (Oakland Bay Bridge) is inderdaad mooier, maar deGolden Gate is ook best mooi bij opkomende mist.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
Ik vond Ankor Wat geweldig met Ta Phrom als hoogtepunt idd.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:35 schreef josje84 het volgende:
[..]
Ik vond de Angkor Wat ook wel de moeite waard! Maar had het daarna ook wel weer gezien (ook vanwege de extreme warmte). Ik vond trouwens Ta Phrom / tree temple het mooiste om te zien (veel mooier dan de Angkor Wat).
quote:Op donderdag 20 september 2007 10:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
serieus, de sagrada familia niet mooi vinden omdat hij in de steigers staat....je maakt mijn dag weer goed
wat verwacht je echt van een kerk in aanbouw..een afgebouwde binnenkant?![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA
Dat ben ik met je eens! Ik wou ook de Eiffeltoren noemen als tegenvallend. Afgelopen jaar was ik voor de 4e of 5e keer in Parijs en ging toch maar eens kijken. Stuk met de metro en een stuk lopen voor een hoopje ijzer... Ik vond het niks.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:28 schreef Quinazoline het volgende:
Met je eerste opmerking ben ik het eens,
met de tweede absoluut niet. Vanuit La Defence uitkijken over de Champs Elysee richting l'Arc de Triomphe en het Louvre vind ik persoonlijk meer Parijs dan de Eiffeltoren.
you made me laughquote:Op woensdag 19 september 2007 12:56 schreef Quinazoline het volgende:
...(nu was ze ook enthousiast over dat ik een meisje was dat scheikunde studeerde, dus wellicht was ze nogal snel enthousiast)...
Dat vond ik ook. Moet wel zeggen dat ik net uit Cinque Terre kwam, vanuit rust, natuur en zee naar uitlaatgassen, stress, te veel mensen en herrie. Misschien ga ik het nog ooit een 2e kans geven maar dan wel echt een stedentrip!quote:Op donderdag 20 september 2007 17:56 schreef Individual het volgende:
... Vond Rome sowieso tegenvallen...
wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:48 schreef Lips het volgende:
Dat ben ik met je eens! Ik wou ook de Eiffeltoren noemen als tegenvallend. Afgelopen jaar was ik voor de 4e of 5e keer in Parijs en ging toch maar eens kijken. Stuk met de metro en een stuk lopen voor een hoopje ijzer... Ik vond het niks.
Mijn verwachtingen waren al nul, ik ging niet voor niks pas bij mijn zoveelste bezoek een keer kijken. Ik was toch wel benieuwd waarom iedereen het zo super vindt. Helaas zie ik het nog steeds niet. Parijs heeft zoveel indrukwekkende bezienswaardigheden, de toren valt er wat mij betreft enorm bij in het niet.quote:
Lol, nee integendeel zelfs.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:30 schreef oxylus11 het volgende:
Je bent behoorlijk kritisch zeg...... of heb je gewoon een beperkte interesse?
Die heb je ook in Antwerpen...quote:Op maandag 17 september 2007 16:27 schreef Nembrionic het volgende:
Land van Ooit (valt dit onder bezienswaardigheden?) viel me destijds tegen.
Casa Rosso ook.
Wat me ook tegenviel was de herhalingsoefening van het martelmuseum in Amsterdam.
Ik was al in het museum in Praag geweest maar blijkbaar is dat van dezelfde keten ofzo. Alleen maar dezelfde apparaten en tekeningen.s
Ik moet zeggen dat ik de dam ook niet indrukwekkend vond.quote:Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
Pyramides zijn zeker overrated.. op een gemiddelde dag staan er 100 miljoen mensen+- erom heen te wachtenquote:Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
Tja het zijn inderdaad geen wereldwonderen, maar voor de pyramide en de dam zou ik zekere een uurtje omrijden.
de piramide is een wereldwonderquote:Op woensdag 26 september 2007 02:07 schreef oxylus11 het volgende:
ja heel hollywood is misschien enigzins overrated. Universal studio's was best leuk maar de rest vond ik ook maar matig.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vond de Hoover Dam toch bheoorlijk indrukweekend om te zien, ook al stond het water zeer laag. Die sterren in LA vond ik ook geen reet aan, en merendeel was nog goor ook.
Klopt idd dat Hollywood tegenwoordig een achterbuurt is.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:34 schreef WooZ het volgende:
[..]
ja heel hollywood is misschien enigzins overrated. Universal studio's was best leuk maar de rest vond ik ook maar matig.
Hooverdam vond ik wel relaxed
Dit was bij mij dus het probleem, toen wij er waren mochten we niet naar binnen. Onze camper werd zelfs van top tot teen gecontroleerd door een politieagent om te kijken of we geen explosieven bij ons haddenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:14 schreef Dromer het volgende:
[..]
De Hooverdam is vooral interessant als je er ook naar binnen gaat.
Knaap, de piramide zijn zeker vet. Alleen had ik het over het naar binnen gaan in de piramide.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
de piramide is een wereldwonder![]()
En sowieso, de piramide niet mooi vinden omdat het 45 graden is en het te druk is![]()
Ja.. LA is fris. Ik ben er eens vanuit het oosten naar toe gereden. De hele lucht betrok door de smog...quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Ben vanaf New-York naar LA gereden, geen last van gehadquote:Op woensdag 26 september 2007 23:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ja.. LA is fris. Ik ben er eens vanuit het oosten naar toe gereden. De hele lucht betrok door de smog...
Je had ook wat midner de touristische paden moeten volgen en meer een beetje door de stad moeten dwalen. dan vind je een hoop mooie en best wel rustige plekken. Ik ben een tweede keer ooit teruggekeerd in venetie in februari. Een bijna leeg piazza san marco! Geweldig!quote:Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië
Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
ohja, die hadden we nog niet gehadquote:Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië
Dat vond ik pas echt overrated. Totaal niets aan, gigantisch druk, loeiheet en overal stonk het naar riool
Dit hoor ik idd van meer mensen.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:47 schreef kikoooooo het volgende:
Venetië
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:23 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ohja, die hadden we nog niet gehad
kuttopic aan het worden zolangzamerhand![]()
ik doelde op grote bezienswaardigheden die algemeen mooi worden gevonden, die consequent door iedereen afgekraakt worden, waarbij we ze nu eigenlijk allemaal wel gehad hebben.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:29 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Waar in dit topic staat dat dan precies?
De maan, ik vond er echt helemaal niks aan...quote:Op donderdag 27 september 2007 11:33 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik doelde op grote bezienswaardigheden die algemeen mooi worden gevonden, die consequent door iedereen afgekraakt worden, waarbij we ze nu eigenlijk allemaal wel gehad hebben.
Nu nog iemand die de maan vond tegenvallen en we hebben de climax weer gehad.
Zonder doping was dat hem echt niet gelukt.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De maan, ik vond er echt helemaal niks aan...
[afbeelding]
Beetje van dat luizige maansteen en een Amerikaans vlaggetje van die achterlijke Armstrong
Dan heb je niet echt opgelet of het was koud of zo.quote:Op donderdag 27 september 2007 10:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ben vanaf New-York naar LA gereden, geen last van gehad![]()
Authentieke foto ook. Zeker genomen in het Oostbloktijdperk toen er nog geen permanente drommen toeristen voorbijschuifeldenquote:Op donderdag 27 september 2007 13:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat Goudstraatje in Praag vind ik echt 3x niks. In benauwde gangetjes je tussen allerlei toeristen wurmen om wat roestige harnassen te zien. Verder kun je nog wat souvenirwinkeltjes bezoeken. Goh, dat hadden we nog niet gezien in Praag. En om dan nog niet te spreken van die souvenirwinkel dat het geboortehuis van Franz Kafka schijnt te zijn. Volledig op commercie gericht en weinig informatie over Kafka.
[afbeelding]
De Hooverdam vond ik idd totaal niet boeiend. The Grand Canyon daarna ook niet en we hebben helivlucht gemaakt, boottocht en paardgereden, dus heb het toch wel van alle kanten gezien.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben ik het ook mee eens. Vond het geheel helemaal niet zo indrukwekkend.Wat waarschijnlijk ook wel meespeelde was dat we niet naar binnen mochten wegens terrorismedreiging. Het was ook dodelijk heet (47 graden).
maar dan betwijfel ik nog of ik het mooi indrukwekkend gevonden had, is niet veel anders dan een dam in Frankrijk of Zwitserland voor mijn gevoel
Wow.. is er ook cultuur en historie in/op Ibiza?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:44 schreef k_i_m het volgende:
[afbeelding]
Dalt Villa in Ibiza. Het ziet er haske indrukwekkend uit met een mooie oude toegangspoort. Als je naar boven bent geklommen, heb je nog een museum en een kerk. Maar van het fort zelf staan er een paar muren met een steiger waar niks te zien valt behalve het uitzicht.
mee eens, niet de moeite. Maar dan moet ik er ook nog bij zeggen dat er weinig in Helsinki te zien is dat de moeite is.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:41 schreef SuperWeber het volgende:
Dan nu de serieuze reactie:
Het Sibelius monument in Helsinki: Groot componist en weet ik allemaal wel niet wat ie is en dit is zijn monument:
[afbeelding]
Een hoopje ijzer
Deze moet je nog eens teruglezen Blik. Plaatsvervangende schaamte nu?quote:Op woensdag 19 september 2007 12:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Absoluut niet mee eens!! Allereerst is de prijs die je noemt echt zwaar onjuist. Wij hebben met z'n 2-en 840 baht betaald (¤ 16,40), en dat is inclusief de 2 uur durende busrit.
Ten tweede worden de tijgers alleen rustig gehouden door middel van kleine spuitbusjes met water. Ik kan me op zich voorstellen dat je dat niet leuk vind, maar ze zitten absoluut niet onder de drugs en ze worden volgens mij ook goed verzorgd (zo zien ze er wel uit). Ik ben met meerdere tijgers op de foto geweest en ze waren weldoorvoed en vrij rustig.
In tegenstelling tot sommige olifantendorpen in Thailand
Het was leuk te zien waar Jezus was geboren en doodgegaan, maar ik vond de muur en de settlements veel interessanter.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:46 schreef k_man het volgende:
Jerusalem is één van de meest indrukwekkende steden waar ik geweest ben, maar in z'n geheel viel Israël me een beetje tegen. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.
De enige die ik kan noemen van alles wat ik gezien heb.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:44 schreef Grumpey het volgende:
overigens, Stonehenge is ook maar een verzamelijk van 12 stenen ofzo, niet echt wereldschokkend om te zien (De gedachte en geschiedenis erachter is misschien wel leuk, maar om daar daadwerkelijk naar toe te gaan voegt niet zoveel toe aan het verhaal).
Ik ben nu in SF, en ik vind het nog geen boeiende stad.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Haha die lichtshow was echt bizar slecht inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)
En verder vind ik het wel erg snobistisch hoeveel mensen Praag vinden tegenvallen omdat er ook andere toeristen zijn. Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
Dat is ook mijn beproefde recept voor toeristische bezienswaardighedenquote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
...Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |