abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151180752
:Y Eens met Trebo, 4 Corners in the USA.
Zo`n echte tourist-trap met indianen die prullaria verkopen.
pi_151180754
.dubbel
  vrijdag 3 april 2015 @ 03:58:04 #253
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_151319047
Met alle respect voor de archeologen die deze opgravingen hebben opgegraven... maar bijna alle opgravingen van 400 BC tot 400 AC.

Voor de meeste leken zien ze er eender uit... de een alleen iets beter geconserveerd als de ander.
Als je er twee of drie gezien hebt, dan heeft de rest doorgaans weinig meer te bieden.

En voor de echte kenners is er natuurlijk genoeg te ontdekken... maar voor de gemiddelde toerist geldt; des te minder bovengronds bewaard is gebleven, des te minder het ondergrondse nog tot de verbeelding spreekt.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_151353491
Mount Fuji was bij ons Mount foetsie. Sorry voor de brakke foto van een foto van een foto, maar dit is wat ik bedoel:

Boven: foto op display bij uitkijkpunt
Onder: onze eigen foto van vanaf dat punt
pi_151353746
Dat komt wel door het weer hè ?!
pi_151355014
hier geen mount foetsie hoor
pi_151356223
Ontopic: In de buurt van deze foto was ook een ijsgrot. Je kruipt een aantal meters onder de grond en daar zijn wat ijsblokken te vinden :'). Te suf voor woorden.

Hooverdam vond ik ook tegenvallen. Maar het was vast voor de tijd een knap staaltje werk. Ik vond het echt een minidammetje. Wel verbazingwekkend hoeveel mensen gran canyon vonden tegenvallen. Ik vond het echt een van de meest indrukwekkende dingen die ik ooit gezien heb.

De kust van californie vond ik wel tegenvallen. Al die muziek over de california coast. Ik had me er heel erg op verheugd. Maar het was (begin september) ijskoud. Overal van dat kelp en zeegras. Vieze stranden. En mistmistmistmist. Ik had liever een paar dagen extra in de O+ canyon O+ genomen
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:20:06 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151357070
Eigenlijk vind ik alles wat met oude stenen te maken heeft altijd een beetje tegenvallen, van het Colosseum tot aan Angor Wat. Bouwwerken zoals het Viaduc de Garabit kan ik dan weer wel waarderen. Maar ik zal dan ook wel een cultuurbarbaar zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_151357603
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:39 schreef carpinus het volgende:
De kust van californie vond ik wel tegenvallen. Al die muziek over de california coast. Ik had me er heel erg op verheugd. Maar het was (begin september) ijskoud. Overal van dat kelp en zeegras. Vieze stranden. En mistmistmistmist. Ik had liever een paar dagen extra in de O+ canyon O+ genomen
Voor de betere (surf)stranden moet je ten zuiden van LA zijn.
Maar ik geef toe: in vergelijking met de brede Nederlandse stranden zijn veel stranden in de wereld vrij smal en klein.
pi_151479590
Mauritius vond ik zwaar tegenvallen. alleen maar smalle strandjes en als je er lag had je het idee aan het veluwemeer te liggen. Palmstranden amper gezien, alleen bij de luxe resorts speciaal aangelegd.
Verder wel vriendelijke bevolking en lekker eten, maar niet de moeite waard verder.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:55:19 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_151480407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:24 schreef hvan het volgende:
Mauritius vond ik zwaar tegenvallen. alleen maar smalle strandjes en als je er lag had je het idee aan het veluwemeer te liggen. Palmstranden amper gezien, alleen bij de luxe resorts speciaal aangelegd.
Verder wel vriendelijke bevolking en lekker eten, maar niet de moeite waard verder.
Zonder dodo's is het ook behoorlijk saai.
reset
pi_151481713
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:42 schreef Mula het volgende:
Ik vermaak me bijna overal ter wereld wel, maar als ik iets moet opnoemen dat tegenviel is het toch wel Praag. Ik wou al jaren heen, maar elke keer kwam er op het laatste moment iets tussen. Toen ik er eindelijk was, was ik na een dag eigenlijk wel klaar. Grootste dieptepunt: de klok.
Hahaha, die bovenmaatse koekoeksklok is inderdaad niet bijzonder. Die tijd kun je beter besteden aan een lekker Praags pilsje. :9
pi_151482336
Ik snap niet dat zo veel mensen die klok in praag vinden tegenvallen. Wat hadden die mensen dan verwacht? Een uurwerk zo groot als de domtoren? Een klok is een klok is een klok. leuk om even te zien in het straatbeeld en weer verder te lopen.

OT: Ik vond Villa Tugendhat in Brno behoorlijk tegenvallen. Het is Unesco werelderfgoed maar het ziet er uit als een (slecht onderhouden) jaren-70 bungalow in een willekeurige Nederlandse wijk. Hetzelfde gaat enigszins (maar minder) op voor Unesco monument, Rietveld Schroderhuis.
pi_151488695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:03 schreef Coppi het volgende:
OT: Ik vond Villa Tugendhat in Brno behoorlijk tegenvallen. Het is Unesco werelderfgoed maar het ziet er uit als een (slecht onderhouden) jaren-70 bungalow in een willekeurige Nederlandse wijk. Hetzelfde gaat enigszins (maar minder) op voor Unesco monument, Rietveld Schroderhuis.
Alleen is die villa uit de jaren 30. Zonder pioniers als Mies van der Rohe hadden onze woningen uit de jaren 70 er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Die villa was baanbrekend en is een van de meesterwerken van een wereldberoemd architect.
pi_151488853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 03:58 schreef EricOscuro het volgende:
Met alle respect voor de archeologen die deze opgravingen hebben opgegraven... maar bijna alle opgravingen van 400 BC tot 400 AC.
Ik ben in Jericho geweest. Daarvan wordt geclaimd dat het de oudste, continu bewoonde, stad ter wereld is (11.000 jaar). Daar zijn dus archeologische sites te bezoeken, maar dat viel me ook zwaar tegen. Het is bijzonder omdat het zo enorm oud is, maar wat zie je nou feitelijk? Een bult zand, met hier en daar een paar traptreden of de resten van een muurtje. :O
  woensdag 8 april 2015 @ 17:52:45 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151488976
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben in Jericho geweest. Daarvan wordt geclaimd dat het de oudste, continu bewoonde, stad ter wereld is (11.000 jaar). Daar zijn dus archeologische sites te bezoeken, maar dat viel me ook zwaar tegen. Het is bijzonder omdat het zo enorm oud is, maar wat zie je nou feitelijk? Een bult zand, met hier en daar een paar traptreden of de resten van een muurtje. :O
Toch grappig dat een bijbelse stad ouder is dan wat de fundies zeggen dat de wereld is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 april 2015 @ 17:53:54 #267
45206 Pietverdriet
pi_151489009
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:52 schreef Trebo het volgende:
[ afbeelding ]
Das uit baking bread, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 08-04-2015 18:37:00 ]
pi_151489035
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das uit beaking bread, toch?
:?
Breaking Bad?
Baking Bread?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 8 april 2015 @ 18:36:44 #269
45206 Pietverdriet
pi_151489987
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
Breaking Bad?
Baking Bread?
Juist, typvaud
pi_151490429
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist, typvaud
Ok.

By the way: BNW / Het veiligheidsgevoel van hoaxologie
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 8 april 2015 @ 18:52:49 #271
45206 Pietverdriet
pi_151490461
quote:
Leg je daar uit waarom raketten niet in een vacuum werken?
pi_151490657
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg je daar uit waarom raketten niet in een vacuum werken?
Precies, dat kan je ook zien als je de link aanklikt.

woensdag 8 april 2015 @ 19:01:07 #273
45206 Pietverdriet
pi_151490685
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, dat kan je ook zien als je de link aanklikt.
Heb ik, je legt niets uit, je roept gewoonweg wat
pi_151490903
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ik, je legt niets uit, je roept gewoonweg wat
Aha, geen inhoudelijke reactie dus. Gewoon iets roepen over wat ik post. Sterk! :')

Moderator woensdag 8 april 2015 @ 19:07:52 #275
45833 crew  Fogel
pi_151490924
TRV, BNW, bijna hetzelfde... Toch?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')