Mijn ervaring met Panama stad is heel anders. Ik vond het een leuke en interessante stad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
nog een dikke tegenvaller (hoewel niet zo geadverteerd als bezienswaardigheid) is Panama-Stad. Het lijkt net een VSAmerikaanse exclave, mensen zijn onvriendelijk (zeker voor Latijns-Amerikaanse standaarden), fascistische politie, het historische centrumpje is klein, staat in de steigers en haalt het niet bij Cartagena en het is er gevaarlijk op straat (heerst zelfs een avondklok).
Ach, je hebt ook mensen die met veel plezier hun hele leven in Helmond, Hoofddorp of Almere blijven wonen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:35 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Panama stad is heel anders. Ik vond het een leuke en interessante stad.
Ga daar regelmatig heen om bij de Gulle Waard te etenquote:
Hehe, vilein.quote:
Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe, vilein.
Oh ja, die groeve daar was ook een fikse tegenvaller.
Met Oehoe erin!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.
Nee, alleen aan de rand gestaan. De mooiste steengroeve ter wereld? Hoeveel heb je er gezien?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat je Panama dist is nog daar aan toe, maar de steengroeve in Winterswijk is de mooiste steengroeve ter wereld! Misschien heb je alleen de kleigroeve bezocht.
Best wat groeves en mijnen gezien rond de wereld, maar zonder twijfel is de Winterswijkse de mooiste.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, alleen aan de rand gestaan. De mooiste steengroeve ter wereld? Hoeveel heb je er gezien?
Als er niet minstens dagelijks wat arme Chineesjes in sneuvelen kannie niet mooi zijn.
Wanneer was je daar?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:18 schreef oompaloompa het volgende:
Fallingwater
[ afbeelding ]
Je moet van te voren kaartjes reserveren omdat het, ondanks dat het in the middle of nowhere ligt, superpopulair is. Versleten, aftands pand met superirritante tourleider.
Ja conceptueel heel tof hoor een huis in een waterval, maar daar heb je het ook wel mee gehad.
Een jaar of twee geleden denk ik ongeveer, hoezo was jij er ook recentelijk?quote:
Panama-Stad vind ik dan ook niet echt een highlight als je in Panama bent. Panama-kanaal vond ik wel tof om te zien, maar wij hebben dat samen gedaan met een Tour door de rivier na het Panama-kanaal, en dat vond ik echt top.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:
Ik noemde eerder al dat ik alleen Stonehenge echt vond tegenvallen (klein kutdingetje), maar nu ik erover nadenk, nog een dikke tegenvaller (hoewel niet zo geadverteerd als bezienswaardigheid) is Panama-Stad. Het lijkt net een VSAmerikaanse exclave, mensen zijn onvriendelijk (zeker voor Latijns-Amerikaanse standaarden), fascistische politie, het historische centrumpje is klein, staat in de steigers en haalt het niet bij Cartagena en het is er gevaarlijk op straat (heerst zelfs een avondklok).
Toen ik er was, werd me ook afgeraden naar het Panama-kanaal te gaan; iedereen vond dat ook zwaar tegenvallen.
Ah nog 1: het Dalí-museum in Barcelona. Als groot Dalí-fan was ik bijzonder teleurgesteld, zeker na het zien (2x) van zijn prachtige huis in Figueres.
Nee, weet dat het een jaar of tien geleden volledig een kernsanering plaats vond en een restauratie, verbaasd me dat het dan al weer zo verlopen is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een jaar of twee geleden denk ik ongeveer, hoezo was jij er ook recentelijk?
Ik denk dat het gebouw gewoon snel slijt, maar het was meer de rest dat allemaal zo billig aan deed, verouderde video-film die je dan moest kijken in de tour, uitgezakte banken, etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, weet dat het een jaar of tien geleden volledig een kernsanering plaats vond en een restauratie, verbaasd me dat het dan al weer zo verlopen is.
Doet me denken aan de 'modderbaden' bij een triest resort nabij Ein Gedi aan de Dode Zee.quote:
Het gebouw is vooral ook mooi vanwege zijn invloed op de architectuur in het geheel. Ik was als kind extreem fan van dit gebouw, ben er nog nooit geweest. Goed dat je zegt dat het kan tegenvallen, dan zijn mijn verwachtingen wat lager.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebouw gewoon snel slijt, maar het was meer de rest dat allemaal zo billig aan deed, verouderde video-film die je dan moest kijken in de tour, uitgezakte banken, etc.
beetje saai hequote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
The Golden Gate Bridge in SF.
Ja, ik vind het ook niet erg dat ik er heen ben gegaan om die reden, maar het viel wel tegen. Beetje hetzelfde als Niagra falls, grootste waterval ter wereld en best impressive om die reden voor ongeveer 1 minuut. Daarna sta je maar een beetje naar veel water te kijkenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het gebouw is vooral ook mooi vanwege zijn invloed op de architectuur in het geheel. Ik was als kind extreem fan van dit gebouw, ben er nog nooit geweest. Goed dat je zegt dat het kan tegenvallen, dan zijn mijn verwachtingen wat lager.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |