Je hebt een punt met het "veiligheidsgevoel" dat een hoax kan geven (zo denk ik zelf niet, want ik vind die fakery helemaal niet veilig); geen slachtoffers, dus "minder erg".quote:Op woensdag 8 april 2015 14:37 schreef jogy het volgende:
En de titel was overigens meer een knuppel om in het hoenderhok te smijten dan dat het de gehele reden is van het topic zelf trouwens. Ik vind het gewoon best verwonderlijk hoe slim overkomende mensen zo ver in het konijnenhol van de hoax kunnen kruipen dat ze blind zijn voor de rest en dat men zo ver doorslaat door te zeggen; 11 september is een hoax (want film van Simon Shack) dus alles wat enigszins geloofwaardig neergezet wordt als hoax is dan ook een hoax, tot aan de simpel te bewijzen zaken aan toe.
Enig kritische blik, ruimte voor een simpelere verklaring of open staan voor natuurkunde komt er niet aan te pas. Jammer.
Erg jammer, gezien de grote hoeveelheid complottheorien die bij een klein beetje natuurkundige kennis al omvallen.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:37 schreef jogy het volgende:
En de titel was overigens meer een knuppel om in het hoenderhok te smijten dan dat het de gehele reden is van het topic zelf trouwens. Ik vind het gewoon best verwonderlijk hoe slim overkomende mensen zo ver in het konijnenhol van de hoax kunnen kruipen dat ze blind zijn voor de rest en dat men zo ver doorslaat door te zeggen; 11 september is een hoax (want film van Simon Shack) dus alles wat enigszins geloofwaardig neergezet wordt als hoax is dan ook een hoax, tot aan de simpel te bewijzen zaken aan toe.
Enig kritische blik, ruimte voor een simpelere verklaring of open staan voor natuurkunde komt er niet aan te pas. Jammer.
je blijft maar op je beperkte natuurkundige kennis hamerenquote:Op woensdag 8 april 2015 16:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erg jammer, gezien de grote hoeveelheid complottheorien die bij een klein beetje natuurkundige kennis al omvallen.
Ok, wat is er volgens jou dan mis met actie=-reactie? Dat plus een beetje algebra is alles wat je nodig hebt om het rakketen werken niet verhaal af te schieten.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
je blijft maar op je beperkte natuurkundige kennis hameren
hou er eens rekening mee dat ze jou niet alles vertellen over natuurkunde en andere hersenspoelingen schoolvakjes
de wetenschap en techniekkennis gaat veel verder dan ze jou laten weten
heb jij ooit geleerd over tijdreizen? nee natuurlijk leer je dat niet. bestaat het dan niet?
het hoeft niet altijd logisch te zijn om iets te laten gebeuren
niksquote:Op woensdag 8 april 2015 16:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, wat is er volgens jou dan mis met actie=-reactie?
dat weet je helemaal nietquote:Dat plus een beetje algebra is alles wat je nodig hebt om het rakketen werken niet verhaal af te schieten.
Jawel, dat weet je wel. Wiskunde liegt niet.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:36 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
niks
[..]
dat weet je helemaal niet
Oké, ik begrijp inderdaad dat wanneer je overtuigd bent van iets er ook in verder wil komen maar daar past een relatief goedkope praktijktest toch ook in? Het is makkelijk praten dat hetgeen wat je niet ziet ook niet mogelijk is om welke reden dan ook maar durf dan ook een telescoop te kopen en zelf te kijken of het ISS langs komt vliegen. Of welke satelliet dan ook. Dat je Boston niet in de praktijk kan testen (mensen ondervragen en uitzoeken of ze daadwerkelijk liegen, weet ik het) of met een geigertellertje Japan of welk nucleaire testgebied niet in wandelt begrijp ik wel, kosten en moeite maken het onrealistisch maar een paar tientjes voor een leuke telescoop en een satellite finder op je smartphone (gratis) en je kan bijna met je blote ogen aanschouwen wat er allemaal rond de aarde zweeft. En als alles blijkt te zijn waar het moet zijn volgens het officiele verhaal, ben je dan bereidt om je aannames eens goed onder de loep te nemen?quote:Op woensdag 8 april 2015 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt een punt met het "veiligheidsgevoel" dat een hoax kan geven (zo denk ik zelf niet, want ik vind die fakery helemaal niet veilig); geen slachtoffers, dus "minder erg".
Maar dat hoaxes voorstellen niet gebaseerd is op kritische blikken, het zoeken van simpele verklaringen of het openstaan voor natuurkunde is absoluut onwaar. Het is juist dat alles. Het is juist het proberen te ontrafelen van een complot (een hoax is een enorm complot) en in te zien dat we voor de gek gehouden worden.
Het geloven van de MSM is net zo goed kwestie van vertrouwen als het vertrouwen van alternatieve bronnen met alle voor en nadelen. MSM kan ook flink aan angstjagerij doen als het hun uitkomt.quote:Je kan natuurlijk volhouden dat je niet voor de gek gehouden wordt (zoals Lavenderr in het Boston-topic zei: "ik heb niet het idee dat ik voor de gek word te gehouden"), maar dat is -zoals CAD al zei- juist een veiligheidsgevoel; het blijven in de MSM-retoriek.
En ik twijfel dus aan het 'goede onderzoek' van bijvoorbeeld het cluesforum, juist omdat ze van een kleine (op zich uitvoerbare) hoax naar 'we kunnen de ruimte niet in' die voor iedereen met ook maar een kleine financiele reserve belachelijk makkelijk na te gaan is. Jammer dat we de vlag op de maan niet kunnen zien met een telescoop maar een ISS en al die honderdduizenden satellieten zijn te observeren zonder dat je een rib uit je lijf kwijt bent om het te controleren.quote:Het is ook niet zo dat alles ineens een hoax is, zonder enige grond. Natuurlijk niet; er gebeuren genoeg dingen echt in de wereld. Maar daarnaast worden veel zaken gehoaxed. Vooral de grote "aanslagen" van de afgelopen 15 jaar zijn goed onderbouwd onderzocht.
http://kiteprint.com/prod(...)itation-open-editionquote:Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
hou er eens rekening mee dat ze jou niet alles vertellen over natuurkunde en andere hersenspoelingen schoolvakjes
heb jij ooit geleerd over tijdreizen? nee natuurlijk leer je dat niet. bestaat het dan niet?
die stephen hawking snapt er ook niks van, of hij speelt een rolquote:Op woensdag 8 april 2015 16:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://kiteprint.com/prod(...)itation-open-edition
Helaas kwam niemand opdagen!
mja dan heb je nog het grootvaderparadox, misschien dat daarom niemand langs kwam![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grootvaderparadox
Zoals het model dat ons gepresenteerd wordt:quote:Op woensdag 8 april 2015 17:20 schreef jogy het volgende:
Maar ff in het kort hé, ik ben zo natuurkundig onderlegd als een bierviltje.
Zoals ik het een beetje denk te begrijpen heb je in een vacuüm alleen maar stuwing bij het accelereren? Zodat de 'output' ingehaald blijft worden door hetgeen wat erna komt zodat je dus de acceleratie veroorzaakt? Dus zonder acceleratie geen verdere stuwing? Of zeg ik nu iets ongelooflijks doms en hoor ik me te schamen dat ik niet heb opgelet op school?
Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk. In vacuüm hou je gewoon je snelheid, er is geen weerstand. Er is ook niets om je tegen af te zetten. De enige manier waarop je kunt versnellen is door iets weg te werpen. Elke actie levert namelijk reactie op. Als je dus massa wegwerpt, versnel jij in de andere richting als je hebt weggeworpen.quote:Op woensdag 8 april 2015 17:20 schreef jogy het volgende:
Maar ff in het kort hé, ik ben zo natuurkundig onderlegd als een bierviltje.
Zoals ik het een beetje denk te begrijpen heb je in een vacuüm alleen maar stuwing bij het accelereren? Zodat de 'output' ingehaald blijft worden door hetgeen wat erna komt zodat je dus de acceleratie veroorzaakt? Dus zonder acceleratie geen verdere stuwing? Of zeg ik nu iets ongelooflijks doms en hoor ik me te schamen dat ik niet heb opgelet op school?
Daar was ik al een beetje bang voorquote:Op woensdag 8 april 2015 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk. In vacuüm hou je gewoon je snelheid, er is geen weerstand. Er is ook niets om je tegen af te zetten. De enige manier waarop je kunt versnellen is door iets weg te werpen. Elke actie levert namelijk reactie op. Als je dus massa wegwerpt, versnel jij in de andere richting als je hebt weggeworpen.
En die actie = reactie slaat Mata dus over in zijn post.
Volgens sommige mensen kan je de ISS zien met blote oog en dat is helemaal niet waar - je kan maar 'n licht in de lucht zien.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs de mod dwaalt af
Je hoeft niet per se een telescoop te kopen, volgens mij zitten er hier een paar die zelf een telescoop hebben, dus je kunt afspreken.
Dat is maar een deel van het verhaal; het mechanische deel.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Daar was ik al een beetje bang voor. Wat ik dus gelezen heb ging over constante acceleratie maar dat blijkt vooralsnog extreem inefficiënt te zijn
. Maar oké. Zodra je eenmaal ontsnapt bent uit de zwaartekracht van je planeet dan behoudt je de snelheid die je vanaf dat moment hebt tot je een andere bron van zwaartekracht vindt die het weer beïnvloed. Daar komt het een beetje op neer. En dat kan je dan beinvloeden/sturen door massa af te stoten in welke manier dan ook.
En de misselijkmakende pompeuse toon van de gast.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
Daarom een telescoop regelen zodat je de details van de constructie kan zien.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:18 schreef Tingo het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen kan je de ISS zien met blote oog en dat is helemaal niet waar - je kan maar 'n licht in de lucht zien.
Is dat niet de taak van degenen die claimen dat ISS wel echt is? En niet de combinatie van een enorm zwembad (in sommige filmpjes zijn zelfs bubbels te zien), green screen-technologie en de vomit comet; een vliegtuig dat door snel te stijgen en dalen gewichtloosheid kan simuleren?quote:Op woensdag 8 april 2015 18:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Daarom een telescoop regelen zodat je de details van de constructie kan zien.
Als 't allemaal zo makkelijk is zou ik veel meer goed kwaliteits,scherpe beelden verwachten...maar nee,we krijgen gewoon CGI beelden van NASA.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Daarom een telescoop regelen zodat je de details van de constructie kan zien.
Het is niemands 'taak', het is gewoon een hele simpele manier om het voor jezelf te verifiëren. Als een anoniem iemand op het internet gaat claimen foto's gemaakt te hebben van het ISS dan kan je er vergif op innemen dat het niet geaccepteerd wordt. Eigen ervaring werkt gewoon het beste.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat niet de taak van degenen die claimen dat ISS wel echt is? En niet de combinatie van een enorm zwembad (in sommige filmpjes zijn zelfs bubbels te zien), green screen-technologie en de vomit comet; een vliegtuig dat door snel te stijgen en dalen gewichtloosheid kan simuleren?
En dan niet schermen met externe foto's, nee eigen opnames met die "50 euro-telescoop" die jij aanprijst?
Daar ben ik het zeker mee eens.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |