Het was leuk te zien waar Jezus was geboren en doodgegaan, maar ik vond de muur en de settlements veel interessanter.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:46 schreef k_man het volgende:
Jerusalem is één van de meest indrukwekkende steden waar ik geweest ben, maar in z'n geheel viel Israël me een beetje tegen. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.
De enige die ik kan noemen van alles wat ik gezien heb.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:44 schreef Grumpey het volgende:
overigens, Stonehenge is ook maar een verzamelijk van 12 stenen ofzo, niet echt wereldschokkend om te zien (De gedachte en geschiedenis erachter is misschien wel leuk, maar om daar daadwerkelijk naar toe te gaan voegt niet zoveel toe aan het verhaal).
Ik ben nu in SF, en ik vind het nog geen boeiende stad.quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heel New-York....het stinkt is druk en slecht voor je gezondheid....Geef mij maar LA of SF
Haha die lichtshow was echt bizar slecht inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)
En verder vind ik het wel erg snobistisch hoeveel mensen Praag vinden tegenvallen omdat er ook andere toeristen zijn. Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
Dat is ook mijn beproefde recept voor toeristische bezienswaardighedenquote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
...Sowieso kun je ook gewoon op tijd opstaan als je per se iets wil zien terwijl het nog rustig is.
LA is een echte Marmite stad: Love it or hate it.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Heel Los Angeles, er was geen enkel "Wow" moment in die stad.
Hollywoord niet, de "sterren" niet, het chinese theater niet, de pier niet, helemaal niks.
Ook complete verkeerde topic natuurlijk, maar daar sta ik over 3 maandenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:20 schreef El_Matador het volgende:
Verkeerde topic natuurlijk, maar een niet-tegenvallende licht-, (klassieke!) muziek- en fonteinenshow is in Yerevan, op het centrale plein daar.
Idd ja, en dan te bedenken dat ik daar ruim 30 minuten heb staan wachten de eerste avond voor die achterlijke show...quote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef Igen het volgende:
De skyline licht- en lasershow in Hong Kong. (De skyline zelf is wel behoorlijk indrukwekkend.)
Dat is misschien zo, maar om dan maar meteen te zeggen dat een hele stad tegenvalt is dan ook een beetje raar. Ben het wel met Selang eens, als iemand Rome en Angkor Wat tegen vond vallen, dan moet die persoon toch serieus eens gaan bedenken wat die dan wel indrukwekkend vindt. Want qua oude steden en monumenten wordt het niet veel beter dan dat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:50 schreef Individual het volgende:
Hoe je iets ervaart ligt ook aan externe invloeden als weer, ziekte, andere bezoekers, etc.
Wat ik vooral vreemd vind (en wat je helaas vaker hoort) is dat Rome en Venetië vooral tegenvallen omdat het te druk en te warm is. Nogal wiedes, als je in de zomer gaat...quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:37 schreef SeLang het volgende:
Best wel veel!- reacties in dit topic.
Bijvoorbeeld mensen die Angkor Wat vonden tegenvallen of Rome of Venetië, dan vraag ik me echt af wat die in Godsnaam hadden verwacht.
Maar smaken verschillen natuurlijk. Iemand hier vond het Pantheon in Rome tegenvallen. Zelf vind ik dat misschien wel het meest indrukwekkende gebouw in Rome. Ik krijg er nooit genoeg van. Zo zie je maar weer
Oh God ja! Daar ben ik ook in geweest. Nare LSD tunnel.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Oh over lichtshows gesproken; de Bund Sightseeing Tunnel in Shanghai is ook erg slechtTunnel onder de rivier door naar Pudong waarbij je getrakteerd wordt op een slechte lichtshow met matige geluidseffecten.
st Patricks day in Ierland was inderdaad fikse tegenvaller. Zo opvallend hoe sommige landen al helemaal onder de indruk zijn van 1 vuurwerkshowtje van 20 pijlen of een corso van 5 wagens. Toch beetje referentiekader denk ik..quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:50 schreef Individual het volgende:
Had het eigenlijk gister moeten posten, maar de St Patrick's Parade in Dublin in 2010 viel erg tegen. Amateuristisch. Het bloemencorso in m'n dorpje is al veel mooier.
Hoe je iets ervaart ligt ook aan externe invloeden als weer, ziekte, andere bezoekers, etc.
Ga naar het kasteel op doordeweeksedag in de herfst. Je krijgt dan prachtige bossen in kleur, een dromerig kasteel, en hooguit een twintigtal andere toeristen. Ideale tussenstop op weg naar zuidelijkere oorden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Schloss Neuschwannstein. Niet zozeer het kasteel was een afknapper, want dat zag er vanaf een afstand daadwerkelijk heel fraai uit. Nee, de enórme mensenmassa deed me al spoedig besluiten rechtsomkeer te maken. Half Tokyo en Shanghai leek daar een kijkje te willen nemen, en er waren al vrijwel evenveel opdringerige verkopers die als vliegen om de onfortuinlijke toeristen heenzwermden. Bussen die bezoekers richting het kasteel moesten rijden, raakten hopeloos vast in de onafzienbare, zwetende, zwoegende mensenmassa.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef Individual het volgende:
[..]
LA is een echte Marmite stad: Love it or hate it.
Inderdaad. Dat tweede plaatje is zo sterk gephotoshopped / overprocessed dat het nieteens meer lijkt op een echte foto. En de foto die je zelf hebt gemaakt laat toch wel een erg indrukwekkend landschap zien imo. Dus ik begrijp niet waarom dat een tegenvaller is.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die eerste is inderdaad misleiding als je niet dichterbij kan komen, die tweede vind ik niets mis mee, dat doe ze zo'n beetje met elke toeristische attractie in een folder
Lekker dan, daar ga ik deze zomer naar toe...quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Delicate Arch in Arches NP Utah. De bekende arch wordt overal geadverteerd en ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
In werkelijkheid kun je helemaal niet in de buurt komen en ziet het er dus zo uit:
[ afbeelding ]
Dat kleine dingetje net links van het midden van de foto, als je het kunt vinden![]()
Wat ook tegenviel was Horseshoe Bend. Dat wordt zo geadverteerd:
[ afbeelding ]
Maar zag er in werkelijkheid zo uit:
[ afbeelding ]
Twee voorbeelden van hoe je iets veel mooier kan maken dan het is
Dat ben ik wel met je eens maar had het wel iets kleurrijker verwachtquote:Op zondag 22 maart 2015 14:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die eerste is inderdaad misleiding als je niet dichterbij kan komen, die tweede vind ik niets mis mee, dat doe ze zo'n beetje met elke toeristische attractie in een folder
Het was nog steeds wel indrukwekkend hoor, maar minder "wow" dan ik verwacht had. Ik had iets meer kleur verwacht dan zo'n grauwe bende. Nou hielp het weer ook niet meequote:Op zondag 22 maart 2015 14:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat tweede plaatje is zo sterk gephotoshopped / overprocessed dat het nieteens meer lijkt op een echte foto. En de foto die je zelf hebt gemaakt laat toch wel een erg indrukwekkend landschap zien imo. Dus ik begrijp niet waarom dat een tegenvaller is.
Oh maar het is fantastisch daar, je gaat je echt wel vermakenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef CoExist het volgende:
[..]
Lekker dan, daar ga ik deze zomer naar toe...
Dit. Meerdere keren geweest en de ansichtkaart dingen heb je na 1x wel gezien.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef MaJo het volgende:
[..]Loved it
Maar downtown is niet echt boeiend nee
Waarom zou je Everest beklimmen als je het niet live op facebook kan posten?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:18 schreef SeLang het volgende:
Wat ik wel een afknapper vond is dat je op Everest Basecamp gewoon hipsters met iPads tegenkomt
[ afbeelding ]
Ik kan me niet voorstellen dat je LA niets vindt, het is zo groot. Het is toch niet mogelijk om het allemaal niks te vinden?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit. Meerdere keren geweest en de ansichtkaart dingen heb je na 1x wel gezien.
Als je in een georganiseerde tourbus alleen van de Chinese Theatre via Rodeo Drive naar Hollywood rijdt lijkt het me niet bijzonder spannend. Buiten dat en de Lonely Planet groepen is er zoveel meer te ervaren.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je LA niets vindt, het is zo groot. Het is toch niet mogelijk om het allemaal niks te vinden?Venice Beach vond ik fantastisch
Het is van de steden waar ik geweest ben degene waar ik het liefst naar terug wil omdat ik het gevoel heb dat er nog zoveel te ontdekken valt
LA is een stad die je zelf moet verkennenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je in een georganiseerde tourbus alleen van de Chinese Theatre via Rodeo Drive naar Hollywood rijdt lijkt het me niet bijzonder spannend. Buiten dat en de Lonely Planet groepen is er zoveel meer te ervaren.
Dat is niet helemaal waar, ja van het uitzichtpunt afgezien is het ver weg.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Delicate Arch in Arches NP Utah. De bekende arch wordt overal geadverteerd en ziet er zo uit:
In werkelijkheid kun je helemaal niet in de buurt komen en ziet het er dus zo uit:
Dat kleine dingetje net links van het midden van de foto, als je het kunt vinden![]()
Lichtinval doet natuurlijk ook een boel, die foto die jij liet zien is denk uit een vliegtuigje gemaakt, of met een goede groothoeklens.quote:Wat ook tegenviel was Horseshoe Bend. Dat wordt zo geadverteerd:
Maar zag er in werkelijkheid zo uit
O, die viel me vorig jaar ook zo tegen! Ik had me al niet veel voorgesteld van een Nederlandse waterval, maar had op zijn minst een natuurverschijnsel verwacht, en niet zo'n door mensen gemaakt watervervalmodel. Zelfs de bodem was van baksteen.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:49 schreef Fred_B het volgende:
Het is op een wat kleinere schaal dan wat er hier zoal genoemd wordt, maar een paar jaar terug maakten wij eens een dagtocht naar de Waterval van Loenen. de grootste waterval van Nederland. Ik had geen Niagara-achtig spektakel verwacht, maar het is echt niets meer dan een slootje dat trapsgewijs wat omlaag stroomt:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:14 schreef fathank het volgende:
De top van de Eusebiuskerk in Arnhem.
Ligt op bijna 80 meter boven maaiveld, maar echt fatsoenlijk uitzicht heb je niet.
Het is vooral het raampje waar je doorheen moet kijken dat nogal beperkend aanvoelt.quote:Op maandag 23 maart 2015 15:12 schreef _Loki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh dit is wel heel karig, had ik niet verwacht eigenlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |