ik ook haha en dat is lange haren op mijn kop en gewone netjes bij gehouden wenkbrauwen en de rest eraf.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:36 schreef YPPY het volgende:
Haardracht pas ik meestal aan de wens van![]()
hij doet het faithyquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog zin om Mijn site even te 'testen'?
Dus bekijken of je alles nu wel kunt lezen en kunt klikken?
Lekker zeg, 't is daar dan zomer hè? Lekker naar de zon!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:10 schreef Pandorah het volgende:
We hebben iig een optie staan voor eind januari heen en begin maart terug![]()
. Vrij snel dus al
![]()
Gaaf!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:10 schreef Pandorah het volgende:
. Vrij snel dus al
![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef Pandorah het volgende:
Met mijn afvalplan ging het een tijdje wat minder, zat niet goed in mijn vel ofzo. Maar nu ik iets leuks in het vooruitzicht heb wil ik best met iedereen meedoen om voor kerst (of januari in mijn geval) om 10 kilo af te vallen. We hebben namelijk besloten om 5,5 week naar Nieuw-Zeeland te gaan
. Nu nog zo lang vrij krijgen maar dat moesten ze hier nog overleggen (maar was zo goed als zeker).
Gaaf!!!quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:10 schreef Pandorah het volgende:
. Vrij snel dus al
![]()
doet utquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog zin om Mijn site even te 'testen'?
Dus bekijken of je alles nu wel kunt lezen en kunt klikken?
waarom moet iemand met een bypass dan meer etenquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Kortom: wat ik eet is goed, en voldoende voor iemand van mijn gewicht en lengte zonder bypass. Nienke verbaasde zich erover dat ik het volhoud op wat ik nu eet, ze vindt het weinig voor iemand met een bypass. Even voor de duidelijkheid: ik eet keurig met regelmaat en heb geen honger.
Als ik het goed heb begrepen is dat omdat de opname van voedingsstoffen en vitaminen en mineralen minder is dan bij een normaal iemand.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom moet iemand met een bypass dan meer eten
Omdat die niet alles opneemt wat hij eet. Van de 1000 kcal worden er misschien maar 500 opgenomen (is bij iedereen verschillend afhankelijk van lichaam en operatie). Ook worden vitamines en mineralen minder goed opgenomen, wat kan leiden tot tekorten. Vandaar ook dat je je bloed regelmatig moet laten controleren, je vitamines en mineralen moet supplementeren en je voedingspatroon aanpassen. Wij moeten echt veel meer eiwitten eten dan "normale" mensen. Omdat je er daarvan veel nodig hebt en een deel ervan verlaat gewoon ons lichaam weer zonder te worden opgenomen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:
waarom moet iemand met een bypass dan meer eten
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Elvi het volgende:
Ah mag ik een tvp plaatsen? Ah toeeeee?![]()
Nee moest het maar doen met wat ik altijd mag gebruikenquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Heb je wel pijnstillers gekregen? Ik hoop voor je dat deze week gauw om is
Als het zo blijft ga ik dat idd doen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Hm, lijkt er inderdaad op dat ze er geen raad mee weten. Kun je geen contact met de orthopeed opnemen en proberen of je eerder terecht kunt dan vrijdag?
dat is inderdaad wel fijn om te wetenquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Trouwens nog een leuke eye-opener die ik van Nienke kreeg:
Ze wist me te vertellen dat de chronische bronchitis die ik heb (speelt nu weer gezellig op trouwens) mee heeft gewerkt aan mijn gewicht. Want als je te weinig zuurstof binnenkrijgt, moet je lichaam harder werken. En als je lichaam harder moet werken, houdt het voedingsstoffen vast als brandstof... Hop, daar gaan de kilo's.
DS én GBPquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, zout-droppie, dat is een hele stap zeg. Wat goed dat je naar Emmen gegaan bent, Reijnen is een van de meest ervaren dokters in NL op WLS-gebied. Een sleeve kan vaak al voor een mooi resultaat zorgen, en als de sleeve niet voldoende blijkt kan hij worden omgezet in een DS. Fijn dat je goede info hebt gevonden op die sites. Ik kan je aanraden je aan te melden op het forum van WLS-info als je dat nog niet gedaan hebt. Daar is een heel subforum voor mensen met een sleeve
Ik zit nu weer hevig aan de ventolin, keelpijn krijg ik alleen van het hoesten zelfquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:37 schreef zout-droppie het volgende:
Dat is idd fijn om te weten, misschien dat dat bij mij dan ook wel meegespeeld heeft. Ik heb sinds mijn kindertijd ook al bronchitis , medicatie gebruik ik alleen als het echt nodig is omdat ik altijd keelpijn van die medicatie krijg.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 10:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zit nu weer hevig aan de ventolin, keelpijn krijg ik alleen van het hoesten zelf
*beroepsgeheim* > maar zoals jullie dus wel begrijpen heb ik met dr Reijnen gewerkt in Emmen (op de IC en de MC).quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, zout-droppie, dat is een hele stap zeg. Wat goed dat je naar Emmen gegaan bent, Reijnen is een van de meest ervaren dokters in NL op WLS-gebied. Een sleeve kan vaak al voor een mooi resultaat zorgen, en als de sleeve niet voldoende blijkt kan hij worden omgezet in een DS. Fijn dat je goede info hebt gevonden op die sites. Ik kan je aanraden je aan te melden op het forum van WLS-info als je dat nog niet gedaan hebt. Daar is een heel subforum voor mensen met een sleeve
Nee, geen jeuk van de ventolin... jeuk van het hoesten...quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik gebruik trouwens ook dagelijks ventolin... (en nog veeeel meer anti allergische medicatie). maar ken het fenomeneen jeuk hierbij niet echt op mijn rug...
wel op mijn onderarmen (inclusief galbulten) en ik mijn ogen, neus, keel etc...
ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent gewordenquote:Op zaterdag 15 september 2007 11:44 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook astma, geen idee of dat van invloed was op mijn gewicht. Ik was nooit echt dun, maar niemand in mijn familie was dat. Bovendien heb ik grove botten, dus ik zal eerder uitstekende botten hebben dan smal worden.
Echt dik ben ik pas geworden toen ik mijn enkelband scheurde en lang niet kon sporten (daarvoor 3x per week trainen en om het weekend wedstrijden)
Nu met steps merk ik wel weer dat ik astma heb, maar als ik conditie heb opgebouwd zal dat ook minder worden.
Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
sommige helpen niet mee zoals hier werd genoemd en bij jou je enkelband
maar toch vind dat je het een groot deel bij jezelf moet zoeken
dat klopt helemaalquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.
Ik heb overigens prima longen, dat dan weer wel
Thanks, YPPY, je hebt gelijk. * Coldfeet haalt diep ademquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
*dames, we kunnen het*
Vanochtend ben ik weer gaan hardlopen, ik heb nog een keer dezelfde les gedaan als twee dagen geleden. Had geen zin om na te denken over versnellingen. Evi vertelde over blessures. Ben ontzettend blij dat ik daar nooit last van heb gehad (afkloppen) en steeds kon gaan lopen, behalve tijdens de heftige hooikoorts dagen en mijn zwangerschap dan. Het lijkt me erg vervelend als je graag wilt gaan sporten, maar je mag niet.
Het is nogal makkelijk om te zeggen: "ik vind dat je het bij jezelf moet zoeken"quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat klopt helemaal
maar er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat je niet aankomt of tenminste geen ernstig overgewicht krijgt
en onaardige uitspraak dat spijt me dan maarja kan er slecht tegen als mensen niet voor uit willen komen dat het toch een groot deel aan hunzelf ligt maar altijd smoesjes zoeken voor de kilo's
Omearos, *adem in*, *adem uit*.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:
[..]
Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volgens mij hoorde ik toch heel veel long smoesjesquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:
[..]
Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
* omearos ademt in en begint flink te hoestenquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Omearos, *adem in*, *adem uit*.
Joh, als ik zo je verhaal lees, gaat dat toch prima? Je beweegt en je let op je eten. Voel je dus niet aangevallen
ik ken dat ook echt welquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!
En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie)
Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
Ik weer met mijn goeie tipsquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef omearos het volgende:
[..]
* omearos ademt in en begint flink te hoesten![]()
Ben snipverkouden en slaap slecht, sorry, kan weinig hebben nu.
Ga nu de comp uit doen, vanmiddag verjaardag![]()
Maar dat zegt ook niemandquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ken dat ook echt wel
het niet kunnen sporten vanwege je longen zeker toen ik jonger was
maar ik geloof niet dat dat de reden is dat iemand opeens 100+ weegt
En dan heb je t alleen nog maar over lichamelijke oorzaken... Om idd nog maar niet te beginnen met psychische/emotionele factoren.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:
[..]
Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!
En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie)
Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
Gelukkig heeft ook niemand dat gezegd en is er dus niets aan de hand!quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ken dat ook echt wel
het niet kunnen sporten vanwege je longen zeker toen ik jonger was
maar ik geloof niet dat dat de reden is dat iemand opeens 100+ weegt
dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef colette het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er een verband bestaat tussen hooikoorts en overgewicht en omdat mensen met hooikoorts ook vaker astma en/of bronchitis hebben dan normaal, kan het best zijn dat ook de longen er mee te maken hebben. Dan wordt je dus sneller dik dan een "normaal" iemand. Dat is geen smoesje. Als je dat dan eerst compenseerde door veel te sporten en dat dan door een blessure niet meer kan doen dan kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten. Maar dan blijft het een feit dat je sneller dik wordt dan normaal en het is soms niet makkelijk om minder te eten als je al redelijk gezond eet en niet al teveel. Natuurlijk zijn er ook mensen die dik zijn omdat ze alleen maar bij Mac Donalds en de snackbar eten, maar ik geloof niet dat ze hier in de dieetclub zitten.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?
Ik zeg dat niet in mijn post. Wat ik wel zeg is dat er meer oorzaken kunnen zijn dan alleen Tokkie-achtige eetgewoonten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?
Wat zij zegt, miss_S.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:15 schreef colette het volgende:
[..]
Ik zeg dat niet in mijn post. Wat ik wel zeg is dat er meer oorzaken kunnen zijn dan alleen Tokkie-achtige eetgewoonten.
Probeer dan 's de kip te marineren in citroen of limoen. Maakt het gerecht veel 'lichter'.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef teigan het volgende:
Oeh, het klinkt lekker..
Wij zouden net morgen een kip met veel groente mengsel in tortilla's eten, dus ik heb bijna die combinatie van dingen bij elkaar die jij hier noemt..
Leuke sport, dat volleybal!quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm nou Miss-S interpreteert het misschien een beetje anders, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal in waarom gescheurde enkelbanden de oorzaak zouden zijn voor overgewicht.
Ik heb 3 (!!!) keer mijn enkelbanden gescheurd (binnen en buiten) met volleybal en het heeft mij nooit beperkt om weer te gaan sporten.
Toen het net gebeurde kon ik een week of 2 niet sporten, maar zodra de tape/ verband ervan kon ben ik gaan zwemmen en langzaam weer gaan opbouwen tot ik weer kon volleyballen (met Brace weliswaar) en nadat ik de laatste keer mijn enkelbanden heb gescheurd heb ik nog ongeveer 1,5 jaar met Brace moeten sporten, maar inmiddels kan ik gewoon alles weer doen zonder enige beperking of ondersteuning...
je moet ook zelf weer zorgen dat je spieren en banden zich goed herstellen en niet je zwakke plek blijven.uit ervaring weet ik dus dat het met enkelbanden wel weer goed moet komen.....
en ff over die longproblemen, ik heb niet het idee dat het hier werd aangevoerd als een reden van aankomen?
dat idee heb ik zelf in elk geval niet.... en als ik mijn medicatie maar gebruik wordt ik niet beperkt door mijn longproblemen....
heel volwassen reactie inderdaadquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:54 schreef Elvi het volgende:
Mensen... gewoon lekker een dikke middelvinger opsteken naar Miss_S... Ze zit ons alleen maar uit te dagen om zichzelf te verheerlijken. Doen wij toch niet aan mee he![]()
het enigste wat niet aan je eetpatroon lag was die peesonsteking?quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:32 schreef Sjeen het volgende:
Sjit, mijn gewichtsverlies was maar tijdelijkMaar ik voel me daarentegen ook weer een stuk beter
Overigens, over gewichtstoename gesproken, ik ben sinds mijn 18e vier keer ineens vrij veel aangekomen (niet per definitie tussendoor ook afgevallen). De eerste keer was toen ik ging studeren, eerstejaars Hoge Hotelschool is per definitie slecht voor je gewicht... Vaak twee keer per dag warm eten, veel drank en heel weinig slaap. Een combinatie die funest is... Dat was van 68 naar 75 kilo. Tweedejaars Hoge Hotelschool en ook nog een weekendbaan is geweldig voor je gewichtva 75 naar 65 kilo. Daarna stabiel gebleven tot ik naar Londen vertrok voor stage... Veel drank en erg slecht eten in hotel => 65 naar 75 kilo. Redelijk stabiel op 75-80 kilo voor een tijd, tot mijn schoonmoeder stierf. Wat bij mij een laissez-faire houding veroorzaakte, ik leef vandaag en geniet vandaag... Gevolg, gewicht omhoog naar 95 kilo (hoezo emo-eter), terwijl ik nog steeds intensief sportte. Volleybal, spinning, taebo en steps en weer trainen voor de 4daagse, om vervolgens tegen februari een fikse peesontsteking aan mijn rechterbeen te krijgen. Met als gevolg dat ik accuut niet meer mocht steppen, volleyballen, teabo-en, en 4daagse kon ik ook vergeten. Zwemmen, zei de dokter, dat was de enige mogelijkheid om nog te sporten. Hoppetee, op naar de 100 kilo... Zwanger worden leverden er nog 12 op, maar die gingen weer weg. En na Isa nog een kilo of 5 erbij gesmokkeld... Tot dat ik het zat was
Van 105 afgevallen tot 78, jaartje redelijk stabiel op 78-80, nu de laatste maanden om de een of andere reden weer richting 85. Maar ik laat het niet meer verder komen, dus weer aan de slag...
Vertel mij niet dat ik niet weet hoe ik zo zwaar ben geworden... Maar vertel me ook niet dat het alleen maar aan eetpatroon ligt...
Algemeen of persoonlijk zal me op dit moment een botte rotzorg zijn. Ik kijk naar meer dan alleen eetpatroon, ik kijk naar leefomstandigheden, psychische gesteldheid, fysieke gesteldheid én eetpatroon. En dat jij alleen naar fysiek kijkt, da's jouw tekortkoming dan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het enigste wat niet aan je eetpatroon lag was die peesonsteking?
en ik zeg dit alleen maar omdat ik denk dat afvallen ook makkelijker gaat als je niet meer naar smoesjes zoekt (en dan bedoel ik dat weer niet persoonlijk naar jou maar in het algemeen)
ik heb niet veel levenservaring dat kloptquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Algemeen of persoonlijk zal me op dit moment een botte rotzorg zijn. Ik kijk naar meer dan alleen eetpatroon, ik kijk naar leefomstandigheden, psychische gesteldheid, fysieke gesteldheid én eetpatroon. En dat jij alleen naar fysiek kijkt, da's jouw tekortkoming dan.
Luister, ik vind je een leuke meid. Maar ik ben van mening dat je nog iets te jong bent en wat te weinig levenservaring hebt, om mij de les te kunnen lezen. En dat is niet als afzeiken bedoeld... Ik vind dat gewoon.
Liefje, er is meer op de wereld dan zwart en wit... er is een heel groot scala aan grijsschakeringen. Wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen is dat een eet- en beweegpatroon direct en indirect door allerlei interne en externe factoren beïnvloed wordt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb niet veel levenservaring dat klopt
maar toch vind ik dat je niet te moeilijk tegen aankomen en afvallen moet kijken
99% van de gevallen heeft gewoon met eten en bewegen te maken en dat kan moeilijker worden door bepaalde dingen maar dat zijn keuzes die je kan maken
als student bijvoorbeeld hoef je niet aan te komen
dat begrijp ik welquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Liefje, er is meer op de wereld dan zwart en wit... er is een heel groot scala aan grijsschakeringen. Wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen is dat een eet- en beweegpatroon direct en indirect door allerlei interne en externe factoren beïnvloed wordt.
Daar zit het verschil, ik heb 2 weken gips en vier weken tape gehad, enkel gescheurd in januari en pas in september was mijn enkel weer normale dikte volgens de arts. En dan gaat onderwaterhockey toch behoorlijk lastig worden, want dat is een behoorlijke belasting op je enkel. Ik heb nog een tijd gewoon gezwommen tot ik verhuisde naar de andere kant van de stad, een half uur fietsen was voor mij een te grote drempel geworden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm nou Miss-S interpreteert het misschien een beetje anders, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal in waarom gescheurde enkelbanden de oorzaak zouden zijn voor overgewicht.
Ik heb 3 (!!!) keer mijn enkelbanden gescheurd (binnen en buiten) met volleybal en het heeft mij nooit beperkt om weer te gaan sporten.
Toen het net gebeurde kon ik een week of 2 niet sporten, maar zodra de tape/ verband ervan kon ben ik gaan zwemmen en langzaam weer gaan opbouwen tot ik weer kon volleyballen (met Brace weliswaar) en nadat ik de laatste keer mijn enkelbanden heb gescheurd heb ik nog ongeveer 1,5 jaar met Brace moeten sporten, maar inmiddels kan ik gewoon alles weer doen zonder enige beperking of ondersteuning...
je moet ook zelf weer zorgen dat je spieren en banden zich goed herstellen en niet je zwakke plek blijven.uit ervaring weet ik dus dat het met enkelbanden wel weer goed moet komen.....
Slaap lekkerquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:25 schreef Sjeen het volgende:
En nu ga ik slapen, want ik heb al sinds dinsdag geen fatsoenlijk nacht meer geslapen...
Wat ontzettend cool zeg!quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:49 schreef ColdFeet het volgende:
Heftig Bubsel... Sterkte.
Even een opwindende update voor Liejannuh: Zuid-Afrika heeft Engeland met 36-0 verslagen, WTF, 36, 0!!!!!! (Engeland was in 2003 wereldkampioen, maar ze speelden sleeeeeeecht).
Jullie vragen je af, wat heeft dit met dieten te maken? Nou, ik heb grote glazen Strongbow naar binnen gewerkt, niet zo goed voor de lijn
Afijn, vanavond weer die zalige slanke fajitas gegeten. Iemand belangstelling voor het recept?
Dat is wel een intrigerend gegeven. Zeker als je binnen dit clubje kijkt, volgens mij hebben de meesten nou niet echt een heel erg bizar ongezond eetpatroon.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Trouwens nog een leuke eye-opener die ik van Nienke kreeg:
Ze wist me te vertellen dat de chronische bronchitis die ik heb (speelt nu weer gezellig op trouwens) mee heeft gewerkt aan mijn gewicht. Want als je te weinig zuurstof binnenkrijgt, moet je lichaam harder werken. En als je lichaam harder moet werken, houdt het voedingsstoffen vast als brandstof... Hop, daar gaan de kilo's.
Lief van jequote:Op zaterdag 15 september 2007 22:39 schreef omearos het volgende:
[..]
Slaap lekkerHopelijk heb je vannacht wel een fatsoenlijke nacht
Hee, da's hier dichtbijquote:Op zondag 16 september 2007 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen![]()
vandaag lekker dagje fietsen en wandelen metin en om Nijmegen
geocachen in Berg en Dal
is een 'moeilijker categorie' volgens de maker van de cache, dus heuvelachtig terrein enzo..
calorieën
Nou, ik vroeger wel hoorquote:Op zondag 16 september 2007 08:32 schreef Liejannuh het volgende:
Dat is wel een intrigerend gegeven. Zeker als je binnen dit clubje kijkt, volgens mij hebben de meesten nou niet echt een heel erg bizar ongezond eetpatroon.
Jammerquote:Op zondag 16 september 2007 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lief van jehet heeft alleen niet geholpen
Vriendlief was vannacht aan de beurt...
Wat Jojo zegt.quote:Op zondag 16 september 2007 10:49 schreef Jojogirl het volgende:
Veel plezier op vakantie zout-droppie
En succes met cachen motorbloempje
Ik ga nog even dubben over welke schoenen ik naar de meet aantrek en dan ga ik zo op weg
quote:Op zondag 16 september 2007 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, en Teigan, MissD, nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen!![]()
Zie ik een verbandquote:Op zondag 16 september 2007 08:32 schreef Liejannuh het volgende:
De chocoladescore: er staat nu zo'n 2,5 kg chocolade voor mijn neus.Meest bizarre smaken: Salmiakki (chocolade met salmiakvulling), chocolade met dropstukjes, met pepermuntstukjes en met rode peper.
Ter compensatie, het overgrote deel van de chocolade geef ik weg en ik ga zo eerst een rondje rennen.
Jammer YPPY dat het wereldwonder niet heeft plaatsgevonden. Veel plezier daar waar je heen moet!quote:Op zondag 16 september 2007 10:53 schreef Liejannuh het volgende:
Wat Jojo zegt.
Alleen moet ik er nog even bij douchen en spring ik om half 12 op de fiets.
Weerinformatie: ze zon schijnt hier en en staat een briesje vanuit mijn richting naar Scheveningen.
Geef je adres maar, of nog beter, kom zo naar Scheveningen.quote:Op zondag 16 september 2007 11:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Zie ik een verband![]()
![]()
En Ymme, grote kans dat je nog dronken bent na zo'n korte nacht hoor![]()
ok maar ik zeg ook niet dat het bij mij na 2 weken OVER was, maar ik was wel in staat om bijvoorbeeld te gaan zwemmen (minimale belasting voor je enkelbanden). En gipsen bij enkelbanden is achterhaald en hebben ze bij mij bewust niet gedaan, omdat ik erbij heb aangegeven dat ik zo snel mogelijk weer wilde sporten en je enkelbanden alleen maar erg lui en zwak worden van en gipsen en daarna ook nog tapen... je enkelbanden worden dan meer dan een maand amper gebruikt en dan heb je dus een veeeeeel langere weg te gaan om weer een beetje te kunnen mobiliseren.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:36 schreef omearos het volgende:
[..]
Daar zit het verschil, ik heb 2 weken gips en vier weken tape gehad, enkel gescheurd in januari en pas in september was mijn enkel weer normale dikte volgens de arts. En dan gaat onderwaterhockey toch behoorlijk lastig worden, want dat is een behoorlijke belasting op je enkel. Ik heb nog een tijd gewoon gezwommen tot ik verhuisde naar de andere kant van de stad, een half uur fietsen was voor mij een te grote drempel geworden.
quote:Op zondag 16 september 2007 12:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ok maar ik zeg ook niet dat het bij mij na 2 weken OVER was, maar ik was wel in staat om bijvoorbeeld te gaan zwemmen (minimale belasting voor je enkelbanden). En gipsen bij enkelbanden is achterhaald en hebben ze bij mij bewust niet gedaan, omdat ik erbij heb aangegeven dat ik zo snel mogelijk weer wilde sporten en je enkelbanden alleen maar erg lui en zwak worden van en gipsen en daarna ook nog tapen... je enkelbanden worden dan meer dan een maand amper gebruikt en dan heb je dus een veeeeeel langere weg te gaan om weer een beetje te kunnen mobiliseren.
en ik spreek ook alleen voor mezelf. Sommige mensen herstellen slechter dan andere, sommige mensen hebben een hoge pijngrens, andere een lage etc etc...
en ik had ze wel zowel binnen als buiten gescheurd hoor...
maar omearos kan je inmiddels niet weer proberen om dingen uit te breiden en uiteindelijk je sport weer te gaan uitoefenen? of heb je advies gekregen van je arts/ fysiotherpeut om dat nog niet te doen??
ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere artsen dit aanpakken, aangezien ik hele andere ervaringen heb en toch wel benieuwd ben hoe dat dat kan?
en ik bedoel het helemaal niet negatief trouwens? maar ik was me niet bewust van het feit dat een blessure als enkelbanden scheuren zo'n beperking kan zijn..
sorrrrrry!
![]()
![]()
Okquote:Op zondag 16 september 2007 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Cola light is altijd beter dan gewone cola, maar denk eraan dat het je zoetbehoefte kan versterken door de zoetstoffen die erin zitten. Probeer het dus te beperken, zoals g-b ook al aangeeft.
ik mag, nu ik net begonnen ben een geen conditie heb, van mijn sportschool niet vaker dan 1 keer per week gaan. maar dat is een programma van meer dan 1 uur (1 uur en een kwartier ongeveer)quote:Op zondag 16 september 2007 20:56 schreef omearos het volgende:
Als je niet gewend bent om te sporten is meteen elke dag 30-45min misschien wat teveel van het goede, je lichaam krijgt dan geen kans om zich te herstellen. Bouw het langzaam op, dan hou je het ook makkelijker vol.
succes
Oh echt? Hangt er natuurlijk net vanaf wie ze bakt en hoe groot ze zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 22:35 schreef Miss_S het volgende:
2 pannenkoeken? toch wel kleine dan? ik krijg altijd eentje met moeite op
meestal een naturel kan ik net opquote:Op zondag 16 september 2007 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh echt? Hangt er natuurlijk net vanaf wie ze bakt en hoe groot ze zijn.
Maarre, [patsmodus] ik kan er altijd zeker 5 of 6 op[/patsmodus]
Nu pizza in de oven en hij ruikt lekker!!!![]()
In afwachting ervan neem ik nu een lekker wijntje.
Goh, dat had ik vroeger toen nog rookte altijd met sigaretten, als ik dan las dat iemand een sigaret opstak, moest ik er ook een. Nou zie ik jou dat wijntje nemen en hoppa: ik wil ook. Ik kan ook maar 1 pannenkoek op. Op de een of andere manier word ik misselijk als ik er meer van eet. Dat heb ik helaas niet bij de meeste andere dingenquote:Op zondag 16 september 2007 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh echt? Hangt er natuurlijk net vanaf wie ze bakt en hoe groot ze zijn.
Maarre, [patsmodus] ik kan er altijd zeker 5 of 6 op[/patsmodus]
Nu pizza in de oven en hij ruikt lekker!!!![]()
In afwachting ervan neem ik nu een lekker wijntje.
als ik ooit een pannekoek eet is het in zo'n pannenkoekenhuis en zijn ze groterquote:Op zondag 16 september 2007 22:40 schreef motorbloempje het volgende:
als je met moeite 1 pannenkoek opkrijgt overigens uit een gewone pan, dan is er iets mis met je maag indien je geen bypass oid hebt gehad
ik heb het dan ook over een gewone huis tuin en keuken pannenkoek uit je eigen koekenpan muts, le-zen..quote:Op zondag 16 september 2007 22:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik ooit een pannekoek eet is het in zo'n pannenkoekenhuis en zijn ze groter
maar goed ik vind pannenkoek wel altijd heel erg vullen
dat stond er niet bij hequote:Op zondag 16 september 2007 22:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb het dan ook over een gewone huis tuin en keuken pannenkoek uit je eigen koekenpan muts, le-zen..
ja, zo'n pannenkoekenhuispannenkoek (3 keer woordwaarde!!!) is groot, vet en dik en daar krijg ik er ook maar 1 van op
Daar kan ik ook MAXIMAAL één van op hoorquote:Op zondag 16 september 2007 22:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik ooit een pannekoek eet is het in zo'n pannenkoekenhuis en zijn ze groter
maar goed ik vind pannenkoek wel altijd heel erg vullen
als ik was gaan schelden had ik wel 'naar teringwijf' naar je geroepenquote:Op zondag 16 september 2007 22:56 schreef Miss_S het volgende:
je hoeft niet te schelden hoor
maar kennelijk word je niet gezelliger van pannenkoeken eten
Hier moest ik om lachenquote:Op zondag 16 september 2007 22:56 schreef Miss_S het volgende:
je hoeft niet te schelden hoor
maar kennelijk word je niet gezelliger van pannenkoeken eten
dat heet steken onder waterquote:Op zondag 16 september 2007 22:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Hier moest ik om lachen![]()
Ik snap ook niet echt waar dat gemuts nu ineens vandaan komt....
euhm ik zit me maar heel fok games door te zoeken, maar waar de hel staat dat dan?quote:Op zondag 16 september 2007 23:09 schreef octopussy het volgende:
Ja de Wii-actie is voorbij...en ik heb hem niet gewonnen![]()
iconmanager is cool![]()
succes ermeequote:Op zondag 16 september 2007 23:28 schreef Liejannuh het volgende:
Briljant toetje.
Ik zal eens uitrekenen hoeveel calorieen er doorheen zijn gegaan vandaag.
Ah, precies op tijd geedit.quote:Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef octopussy het volgende:
[..]
succes ermee![]()
wat heb jij trouwens met MCCCXLVIII ? 1348 toch?
2750 kcal verbranden is wel heel optimistischquote:Op zondag 16 september 2007 23:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ah, precies op tijd geedit.![]()
1348 is mijn user ID.
En volgens mijn grove berekeningen hebben we een km of 13 gelopen, waarvan een km of 10 over het strand. Ga er maar van uit dat het zo'n 2,5 uur wandelen was.
Verbruik is 3,5 calorieen per kilo lichaamsgewicht per uur.
Trampolinespringen staat er niet bij, maar daar neem ik voor het gemakt maar touwtje springen voor en dat is 8 calorieen per kilo lichaamsgewicht per uur.
Dan mag ik daar nog een half uur hardlopen bij optellen en 2 uur fietsen (waarvan ruim 1 uur flink tegen de wind in en dan heb ik vandaag ongeveer 2750 calorieen verbrand door beweging.Dat is naast mijn basaal metabolisme natuurlijk.
bron en andere bron
Heb je ook gelezen wat ik allemaal gedaan heb?quote:Op maandag 17 september 2007 08:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
2750 kcal verbranden is wel heel optimistisch
misschien als je een dagje met de tour de france meer fietst
nee tuurlijk heb ik dat niet want ik ben domquote:Op maandag 17 september 2007 08:17 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen wat ik allemaal gedaan heb?En welke bronnen ik heb gebruikt?
Ja?
Dan mag je nu nog een keer reageren en ga ik lekker een kop cappuccino halen. Dat heb ik wel verdiend na een uur fietsen in de regen.![]()
Als je een hele dag in beweging bent is 3000kcal best mogelijk hoor.... makkelijk zelfs..... Als ik 20 min op de fiets zit in de sportschool dan zit ik al op 300 kcal.. ok dan fiets ik ook alsof er 20 beren achter mij aanzitten, maar dan toch... Avondje sportschool was gauw 900kcal voor mij, en dat is meestal maar 1 uur sporten...quote:Op maandag 17 september 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee tuurlijk heb ik dat niet want ik ben dom
ja dat heb ik allemaal gelezen
en ja ik weet hoeveel je met sport verbruikt want ik heb zelf ook vaak zat uren gesport en nee dan verbrand je niet zomaar ff 3000kcal, sorry maar zo is het nu eenmaal niet
en trampoline springen vergelijken met touwtje springen dan heb je zeker nooit een uur achter elkaar touwtje gesprongen
en die bronnen zijn jammer genoeg niet erg betrouwbaar ga op een andere site kijken en je krijgt weer hele andere getallen
20 min op de sportschool is echt geen 300 kcal misschien net 100 kcalquote:Op maandag 17 september 2007 08:41 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Als je een hele dag in beweging bent is 3000kcal best mogelijk hoor.... makkelijk zelfs..... Als ik 20 min op de fiets zit in de sportschool dan zit ik al op 300 kcal.. ok dan fiets ik ook alsof er 20 beren achter mij aanzitten, maar dan toch... Avondje sportschool was gauw 900kcal voor mij, en dat is meestal maar 1 uur sporten...
dan geloof je die apparaten toch lekkerquote:Op maandag 17 september 2007 08:50 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij moet je dan je apparaten op een standje hoger zetten Miss_S, want als ik een kwartier fiets kom ik altijd op 125 kcal uit en met de crosstrainer op 200 in een kwartier. Die 100 van jou vind ik dus wel erg laag.
quote:Op maandag 17 september 2007 08:50 schreef Jojogirl het volgende:
Volgens mij moet je dan je apparaten op een standje hoger zetten Miss_S, want als ik een kwartier fiets kom ik altijd op 125 kcal uit en met de crosstrainer op 200 in een kwartier. Die 100 van jou vind ik dus wel erg laag.
ja ben ook 30 kilo afgevallen door op niveau nul te fietsenquote:Op maandag 17 september 2007 08:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik niveau 1 fiets op zo'n trainer verbrand ik ook nulll ja
quote:Op maandag 17 september 2007 09:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ben ook 30 kilo afgevallen door op niveau nul te fietsen
maar bedoel het alleen goed hoor
Zowel de apparaten als de registratietool van de sportschool geven het aan. Daarnaast is het zo dat een uur in de sportschool ook echt een vol uur bewegen is, en niet 30 min sporten en 30 minuten zien en gezien worden zoals de meesten doen...quote:Op maandag 17 september 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
20 min op de sportschool is echt geen 300 kcal misschien net 100 kcal
en 3000kcal op een dag verbranden kan makkelijk als je inderdaad een paar uur sport
maar niet 3000kcal + dan nog eens wat je op een normale dag verbrand
het geld is hier ook het eerste probleem hoor..quote:Op maandag 17 september 2007 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
klinkt bekend.. wil ook nog even metweg.. maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten (school + geld)
misschien maar 's een stedentripje doen ofzo![]()
Ik vind die aparaten ook wel erg optimistisch eigenlijkquote:Op maandag 17 september 2007 09:23 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Zowel de apparaten als de registratietool van de sportschool geven het aan. Daarnaast is het zo dat een uur in de sportschool ook echt een vol uur bewegen is, en niet 30 min sporten en 30 minuten zien en gezien worden zoals de meesten doen...
ik had het doorquote:Op maandag 17 september 2007 09:26 schreef freecell het volgende:
Zo, goedemorgen mensen
Ik ging niet mee zwemmen dus Teigan, gisteren was het door omstandigheden later dan verwacht geworden. Vanmorgen dus een klein beetje uitgeslapen.Ben er al weer een uurtje uit, dus echt uitslapen was het niet, maar het was wel lekker
dan nogquote:Op maandag 17 september 2007 09:23 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Zowel de apparaten als de registratietool van de sportschool geven het aan. Daarnaast is het zo dat een uur in de sportschool ook echt een vol uur bewegen is, en niet 30 min sporten en 30 minuten zien en gezien worden zoals de meesten doen...
eindelijk iemand iemand die het begrijptquote:Op maandag 17 september 2007 09:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik vind die aparaten ook wel erg optimistisch eigenlijk
Die sportschool doet natuurlijk wel zn best om je een feel-good gevoel te geven.
Volgens mij heb jij al een hele tijd geen trampoline meer gesprongen.quote:Op maandag 17 september 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee tuurlijk heb ik dat niet want ik ben dom
ja dat heb ik allemaal gelezen
en ja ik weet hoeveel je met sport verbruikt want ik heb zelf ook vaak zat uren gesport en nee dan verbrand je niet zomaar ff 3000kcal, sorry maar zo is het nu eenmaal niet
en trampoline springen vergelijken met touwtje springen dan heb je zeker nooit een uur achter elkaar touwtje gesprongen
en die bronnen zijn jammer genoeg niet erg betrouwbaar ga op een andere site kijken en je krijgt weer hele andere getallen
ik denk dat het enige juiste antwoord 'altijd minder dan Miss_S' isquote:Op maandag 17 september 2007 09:30 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij al een hele tijd geen trampoline meer gesprongen.
En ik wil ook best wel geloven dat ik met een uur flink tegen de wind in fietsen met 20 km/uur ook wel iets meer verbrand dan 300 calorieen met een lage weerstand op een hometrainer binnen.
Maar afijn, hoeveel heb ik volgens jou verbrand? Ik heb gister 2 uur gefietst, half uur hard gelopen, 2,5 uur op het strand gewandeld en ruim 10 minuten trampoline gesprongen.
ik denk dat je geluk hebt als het rond de 1500kcal zal zittenquote:Op maandag 17 september 2007 09:30 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij al een hele tijd geen trampoline meer gesprongen.
En ik wil ook best wel geloven dat ik met een uur flink tegen de wind in fietsen met 20 km/uur ook wel iets meer verbrand dan 300 calorieen met een lage weerstand op een hometrainer binnen.
Maar afijn, hoeveel heb ik volgens jou verbrand? Ik heb gister 2 uur gefietst, half uur hard gelopen, 2,5 uur op het strand gewandeld en ruim 10 minuten trampoline gesprongen.
jij hebt echt een probleem met mij hequote:Op maandag 17 september 2007 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik denk dat het enige juiste antwoord 'altijd minder dan Miss_S' is
ja, we zijn allemaal vet, moddervet, lelijk en luiquote:Op maandag 17 september 2007 09:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij hebt echt een probleem met mij he
en het antwoord kan niet kloppen van jou want jullie verbranden sowieso meer omdat jullie meer wegen dan ik
uh huhquote:
dat wil je wel heel graag geloven hequote:Op maandag 17 september 2007 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, we zijn allemaal vet, moddervet, lelijk en lui![]()
en allemaal minder goed dan jij
![]()
![]()
dat wéten we nu wel
Afvallen zal idd sneller gaan, alleen het probleem is dat ik momenteel niet meer naar de sportschool ga... ben verhuisd en de enige sportschool hier in de buurt ga ik liever niet heen omdat ik graag met veilige apparaten werk en niet met spul wat nog van voor de oorlog was.... (martelwerktuigen)quote:Op maandag 17 september 2007 09:28 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan nog
een half uur hardlopen verbrand je ongeveer 200 kcal
en dat een uur zou dus 400kcal zijn
en dat is zo'n beetje het meest intensieve wat je kan doen
maarja zoals ik al eerder heb gezegt niemand hoeft met te geloven
maar als je echt zoveel zou verbranden denk je dan niet dat het afvallen sneller zou gaan?
kan best johquote:Op maandag 17 september 2007 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
40km wandelen is een beetje teveel van het goede he?
eerste hit: 40km lange Posbank Tocht
Daar kun je zo onwijs mooie wandelingen maken.quote:Op zondag 16 september 2007 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
als ik in een pannenkoekenhuis pannenkoekenhuispannenkoeken had gegeten, had ik wel gepost: 'En vanavond lekker naar het pannenkoekenhuis geweest en daar pannenkoekenhuispannenkoeken gegeten! ' , muts...![]()
Ik ben tot nu toe alleen met de motor even over de posbank gereden, maar kan zaterdag wel evenlief aankijken of we op verkenningstocht daar kunnen
![]()
kan ik even kijken of er leuke routes staan aangegeven (met paaltjes en pijltjes enzo
)
![]()
en daarna lekker appeltaart
![]()
nee lieve schat, dat doe JIJ ons geloven, en als dat niet je bedoeling is, dan moet je eens even heel snel een lesje uitdrukkingsvaardigheid gaan volgenquote:Op maandag 17 september 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat wil je wel heel graag geloven he
jij bent de enigste die steeds problemen met mij blijft makenquote:Op maandag 17 september 2007 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee lieve schat, dat doe JIJ ons geloven, en als dat niet je bedoeling is, dan moet je eens even heel snel een lesje uitdrukkingsvaardigheid gaan volgen
Nee Miss_S, je geeft geen advies... Je blijft op een kinderlijk drammerige manier iedereen verbeteren die het volgens jou verkeerd aanpakt. En hell, da's iedereen hier zo ongeveer, alleen maar omdat we niet precies de weg volgen die volgens jou de enige juiste is... Je lijkt verdorie wel een Jehova (no pun int.), die weten ook niet van ophouden...quote:Op maandag 17 september 2007 09:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij bent de enigste die steeds problemen met mij blijft maken
ik geef gewoon advies afentoe en daar kan je tegen of je kan het niet en dan negeer je het gewoon
ik was ook ooit eens zo optimistisch dat ik dacht dat je zoveel kon verbranden met sporten maar dat is gewoon jammer genoeg niet zo
Je bent van harte welkom (ook zonder dat we een trampoline hebben trouwensquote:Op maandag 17 september 2007 09:47 schreef teigan het volgende:
Hm, lijkt me een goed idee Rewimo..
Ik wil hem natuurlijk ook even komen uittesten..
zo zie jij hetquote:Op maandag 17 september 2007 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee Miss_S, je geeft geen advies... Je blijft op een kinderlijk drammerige manier iedereen verbeteren die het volgens jou verkeerd aanpakt. En hell, da's iedereen hier zo ongeveer, alleen maar omdat we niet precies de weg volgen die volgens jou de enige juiste is... Je lijkt verdorie wel een Jehova (no pun int.), die weten ook niet van ophouden...
Nee... niet op de manier waarop jij het brengt. Dat is geen advies, dat is 'Kijk eens even, ik weet het absoluut beter'quote:Op maandag 17 september 2007 09:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo zie jij het
ik geef gewoon advies
ik vind het erger als je iemand gewoon laat geloven dat je zoveel kan verbranden
als je wilt afvallen lijkt het me toch belangrijk om te weten
jij kan niet voelen hoe ik het bedoelquote:Op maandag 17 september 2007 09:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee... niet op de manier waarop jij het brengt. Dat is geen advies, dat is 'Kijk eens even, ik weet het absoluut beter'
Als je het echt zo goed met ons voor hebt, dan zou je het op een andere manier brengen.
Het feel-good effect klinkt op zich wel logisch idd, maar ze verdubbelen het natuurlijk niet zomaar, een afronding naar boven met 10% kan ik me best indenken, maar niet zoveel als beweerd wordt. Daarnaast heb ik ook vaak laten uitrekenen door de begeleiding wat het volgens hun moest zijn.. (deze hadden er echt voor doorgeleerd) en dan zat je er meestal niet heel ver naast....quote:Op maandag 17 september 2007 09:51 schreef freecell het volgende:
"Jij bent de enigste" kán wel!Maar dan heeft het wel een heel andere betekenis en dat zal ze in dit geval vast niet bedoelen
Maar serieus, we hadden het er hier toch al vaker over gehad dat de nummertjes op de sportschoolapparaten vaak erg optimistisch zijn?
(en dan heb ik het niet over zo'n mega-hyperactieve sportdag als liejannuh, das héél wat anders dan sportschoolapparaten en volgens mij verbrand je er véél meer mee!!)
Heel even roeien, je zweet nog niet eens en je hebt al ik weet niet hoeveel verbrand. Laatst kwam hier ook iemand zeggen "ik heb in de sportschool zo en zo veel verbrand". Toen had ook iedereen zo iets van: das wel erg veel!
Die apparaten zijn volgens mij gewoon fout ingesteld! Voor het feel-good effect.
en die begeleiding hoorde niet bij de sportschool?quote:Op maandag 17 september 2007 09:56 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Het feel-good effect klinkt op zich wel logisch idd, maar ze verdubbelen het natuurlijk niet zomaar, een afronding naar boven met 10% kan ik me best indenken, maar niet zoveel als beweerd wordt. Daarnaast heb ik ook vaak laten uitrekenen door de begeleiding wat het volgens hun moest zijn.. (deze hadden er echt voor doorgeleerd) en dan zat je er meestal niet heel ver naast....
Het is een samenzwering zeg ik je, een grote samenzwering .. de voedselindustrie wil ons dik houden daarom liegen ze allemaal bij de sportschool...quote:Op maandag 17 september 2007 09:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en die begeleiding hoorde niet bij de sportschool?
heb jij een meetlint bij de hand?quote:Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jij kan niet voelen hoe ik het bedoel
dat gevoel heb ik gelukkig ook met jouquote:Op maandag 17 september 2007 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lieve Miss_S, als je zo blijft doen, en je bent in het echte leven ook zo, dan zie ik het somber voor je in...
We komen ergens... Ik kan inderdaad niet voelen hoe jij het bedoelt en daarom aan jou de taak mij het gevoel te geven dat je me wilt helpen ipv afkatten. Dus, probeer eens iets te doen aan je manier van communicerenquote:Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hehequote:Op maandag 17 september 2007 09:59 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Het is een samenzwering zeg ik je, een grote samenzwering .. de voedselindustrie wil ons dik houden daarom liegen ze allemaal bij de sportschool...
Als we dat niet kunnen voelen uit hoe je het opschrijft hebben je adviezen dus sowieso geen enkele zin.quote:Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Ik ben dan misschien niet weg, maar echt schrijven hoe het gaat durf je hier niet meer, uit angst om afgebekt te worden door een grietje dat net van de kleuterschool afkomt (althans: die indruk maakt, want het is zo niet bedoeld, zegt ze ). Ik weet dat hier op Fok! de policy is dat niemand wordt weggestuurd, maar ik vraag me af hoe dat zou zitten als iemand in OUD zou gaan verkondigen dat ze een hekel heeft aan kinderen, keer op keer, maar wel adviezen gaat geven hoe ermee om te gaan. Dat is namelijk precies wat hier gebeurt: iemand die keer op keer toegeeft een hekel te hebben aan dikke mensen, maar ook keer op keer mag blijven afbranden. De lol is er wel af zo.quote:Op maandag 17 september 2007 10:11 schreef Jojogirl het volgende:Tot over een tijdje mensen. Zolang hier gedramd wordt ben ik weer ff weg.
het is internet dus daar kan en wil ik weinig aan mijn communicatie veranderenquote:Op maandag 17 september 2007 10:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
We komen ergens... Ik kan inderdaad niet voelen hoe jij het bedoelt en daarom aan jou de taak mij het gevoel te geven dat je me wilt helpen ipv afkatten. Dus, probeer eens iets te doen aan je manier van communiceren
Zorgvuldiger je woorden kiezen... Serieus, als ik zoals jou zou communiceren in mijn positie als moderator, dan had ik binnen no time tig naamtopics in Feedbackquote:Op maandag 17 september 2007 10:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het is internet dus daar kan en wil ik weinig aan mijn communicatie veranderen
internet is niet het echte leven tenminste voor mij nietquote:Op maandag 17 september 2007 10:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zorgvuldiger je woorden kiezen... Serieus, als ik zoals jou zou communiceren in mijn positie als moderator, dan had ik binnen no time tig naamtopics in Feedback
Maar goed, je bent met een studie begonnen. Ik ga ervanuit dat je daar nog wel geconfronteerd zult worden met de effecten van tactloosheid
We hebben vanmorgen geconstateerd dat het afkomstig is van het kinderdagverblijfquote:Op maandag 17 september 2007 10:22 schreef teigan het volgende:
Dus over een week heeft de hele straat het gehad Sjeen?
Ik sluit me verder aan bij miss_d, misschien niet helemaal hoe ze het nu brengt, maar ik laat mij niet wegjagen, maar heb weinig zin om hier te posten hoe het gaat, als het ook maar een keer wat minder gaat wordt je gelijk afgezeken, en dat hoeft van mij echt niet..
Ook hoe iedereen weer op elkaar reageert schrikt mij af... Je weet allang dat dit niet beter gaat worden, hap dan gewoon niet.. Hou het voor iedereen gezellig... Als je zo nodig moet afkatten, open een topic in klaagbaak of gebruik de pm.
Serieus?quote:Op maandag 17 september 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
internet is niet het echte leven tenminste voor mij niet
daarom ben ik waarschijnlijk ook niet mod
maar jij ziet dus alles wat op fok gebeurt als afspiegeling van de echte wereld?
en ik heb al een studie achter de rug
Lees nu nog eens wat je hier schrijft... En durf dan nog eens te zeggen dat het niet aan jou ligt...quote:Op maandag 17 september 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
internet is niet het echte leven tenminste voor mij niet
daarom ben ik waarschijnlijk ook niet mod
maar jij ziet dus alles wat op fok gebeurt als afspiegeling van de echte wereld?
en ik heb al een studie achter de rug
Middelbare kleuterschool denk ikquote:
denk dat het MBO - AFzeiken in de praktijk wasquote:
ik wilde het niet zeggenquote:Op maandag 17 september 2007 10:31 schreef locutus51 het volgende:
De TT heeft nu een heel andere betekenis gekregen zo!
die wandeling is voor mij gemaaktquote:Bewegwijzering van de route
Er is gebruik gemaakt van verschillende, reeds bestaande routes, zodat de markering niet overal hetzelfde is. Vanaf station Velp volgt u de wit-rode tekens, waarin de aanduiding MB-wandeling verwerkt is.
Je houdt op met nog een trap na zie ik?quote:Op maandag 17 september 2007 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
denk dat het MBO - AFzeiken in de praktijk was
en nu houd ik ook op.
Hele topic op Ignore?![]()
![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 10:31 schreef locutus51 het volgende:
De TT heeft nu een heel andere betekenis gekregen zo!
en WAAROM zou men (en ik dus ook ) nou zo fel reageren op Miss_S, wat DENK je nou freecellquote:Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef freecell het volgende:
[..]
Je houdt op met nog een trap na zie ik?
Ik ben het ook regelmatig niet met miss_s eens, maar ik vind wel dat er érg fel op gereageerd wordt.
Ik wil de sfeer in dit topic ook graag weer goed hebben, dus ik negeer mee, maar wél onder protest.
Het begon namelijk in dit topic over de pannekoeken en miss-s haar ouders koken niet voor haar, ze kookt zelf. Kan ik me voorstellen dat je al jaren geen pannekoeken meer voor jezelf hebt gemaakt en daarom aan die anderen denkt.
Dat er dan meteen wordt gescholden vond ik vrij oneerlijk.
Dus: ik negeer mee, om de sfeer weer goed te krijgen, omdat ik de dieetclub leuk en gezellig vind en het hier allemaal toffe mensen zijn, maar de schuld alléén bij miss_s leggen vind ik niet eerlijk.
Ik wéét het ook wel!quote:Op maandag 17 september 2007 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en WAAROM zou men (en ik dus ook ) nou zo fel reageren op Miss_S, wat DENK je nou freecelldarn... lees eens hoe het hier gaat als ze op vakantie is, en hoe het is als ze er WEL is.. het gezelligheidsniveau heeft echt enorme pieken en dalen
![]()
Of het komt door mijn nieuwe eetgewoontes of door het feit dat ik al sinds donderdag ziek ben weet ik niet, maar ik word al bijna misselijk als ik het zie. Dit is geen toetje voor mijquote:Op zondag 16 september 2007 23:16 schreef Liejannuh het volgende:
Het toetje toen het geserveerd werd.
Als iedereen nu zo was, als jij omschrijft. Was het allemaal wat makkelijk.quote:Op maandag 17 september 2007 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik blijf erbij dat de schuld grotendeels niet bij mij en de overige fel reagerende dames ligt.
het enige wat wij kunnen doen is negeren om escalatie te voorkomen blijkbaar... en ik geef toe dat ik niet de makkelijkste dame van het gezelschap ben (degenen die me kennen kunnen dat bevestigen), maar ik weet wel dat ik eerlijk ben, net zo ben op Fok! als in het echt (ONZ topics daargelaten) en me niet verschuil achter een nickname (of 2, of 3) en als iemand normaal tegen mij/ons doet, doe ik ook normaal terug.
Worden echter mensen voor wie ik enige sympathie voel, of die vrienden van mij zijn beledigd of afgekraakt , dan spring ik daar voor in het bres, klaaren dat kan soms subtiel, en vaak onsubtiel, net zoals ik dat in het echte leven doe
En ondanks die uitspattingen zijn er genoeg mensen die mij mogen en die dat accepteren, omdat ze weten dat er geen kwaad maar rechtvaardigheidsgevoel achter schuilt.
Omdat jij zoiets op een heel andere manier zou zeggen. Daar zit hem nou net het verschil in. Het is de manier van posten die veel mensen tegen de haren instrijkt.quote:Op maandag 17 september 2007 10:46 schreef freecell het volgende:
Ik wéét het ook wel!
Ik erger me ook wel eens, maar ik denk wel dat er soms feller gereageerd wordt dan nodig. Als ik precies hetzelfde zou posten over bijvoorbeeld die pannekoeken zou de reactie anders zijn. Dat is begrijpelijk, maar wel jammer!
Mijn tanden beginnen spontaan te breken in mijn mond.quote:Op maandag 17 september 2007 10:50 schreef omearos het volgende:
[..]
Of het komt door mijn nieuwe eetgewoontes of door het feit dat ik al sinds donderdag ziek ben weet ik niet, maar ik word al bijna misselijk als ik het zie. Dit is geen toetje voor mij
Dit was toch wel voor jullie 3 samen neem ik aan (aangezien ik een aantal dingen 3x zie liggen)
als iemand negeren het 'beste' is, als iemand 'negeren' het meest volwassen is om in een situatie als deze te doen, wie is er dan ONvolwassen bezig..quote:Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef ymme het volgende:
[..]
Als iedereen nu zo was, als jij omschrijft. Was het allemaal wat makkelijk.
Dat niet iedereen eerlijk is en dergelijke komt nu eenmaal voor. En dat jij het voor je vrienden opneemt, is helemaal ok. Maar wat ik probeer te zeggen is: Het is een forum. je leest teksten, en deze komen nooit zo goed over, zoals praten, met gezichtsuitdrukkingen etc. Probeer hier ook een beetje aan te denken.
Overigens denk ik, dat de schuld inderdaad niet alleen maar bij Miss_S ligt nee. Dat zou ook niet eerlijk zijn.
Maar laten we ons als volwassen gedragen, en doen wat het beste is....
Ik kan de foto's hier niet zien. Mijn tanden blijven nog even heel dusquote:Op maandag 17 september 2007 10:52 schreef ymme het volgende:
Mijn tanden beginnen spontaan te breken in mijn mond.
Wat een zoetigheid![]()
Bij mij houdt mijn beugel de boel nog bij elkaarquote:Op maandag 17 september 2007 10:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Wat een zoetigheid![]()
Ik word er ook niet echt enthousiast van, maar aan de andere kant: het is nog vroeg in de ochtend, misschien ziet het er vanavond veeeel aantrekkelijker uitquote:Op maandag 17 september 2007 10:50 schreef omearos het volgende:
Of het komt door mijn nieuwe eetgewoontes of door het feit dat ik al sinds donderdag ziek ben weet ik niet, maar ik word al bijna misselijk als ik het zie. Dit is geen toetje voor mij
Dit was toch wel voor jullie 3 samen neem ik aan (aangezien ik een aantal dingen 3x zie liggen)
Ik krijg al een aantal dagen weinig door mijn keel, dus het zal nog wel even duren voor ik het er lekker uit vind zien. Al blijven spekjes niks voor mij bij een toetje. Toetje = yoghurt / vla / ijs / fruit / taart *quote:Op maandag 17 september 2007 11:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik word er ook niet echt enthousiast van, maar aan de andere kant: het is nog vroeg in de ochtend, misschien ziet het er vanavond veeeel aantrekkelijker uit. En beterschap
Ik zie:quote:Op maandag 17 september 2007 11:04 schreef Rewimo het volgende:
Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat toetje
Ja okee, daar gaan mijn tandenquote:Op maandag 17 september 2007 11:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik zie:Negerzoenen Spekjes Slagroom IJs Appeltaart Chocoladenotencake-iets Soesjes Caramel Nog meer spekjes, ijs en slagroom...
![]()
uh huhquote:Op maandag 17 september 2007 10:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Wat een zoetigheid![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 11:09 schreef YPPY het volgende:
Wat een rotweer, motiveert niet om te gaan lopen. Straks kijken of ik in de pauze op mijn werk een wandeling kan maken.
De Posbank is leuk! Daar hadden we mijn allereerste travelmeeting met allemaal fotoalbums.
Realistisch doelen stellen is een hele goede drijfveer. Ik vind dat jequote:Op maandag 17 september 2007 11:19 schreef teigan het volgende:
Dan gaat het toch best netjes Levitation, je blijft zo goed als gelijk..
Ik heb metafgesproken dat we het verkrijgen van trollbeadskralen wat makkelijker gaan maken..
Ipv. elke 5 kilo kralen te mogen kopen, gaan we nu elke maand kijken hoe het gaat. Als ik gelijk ben gebleven of af ben gevallen mag ik ook een kraal kopen.. Dit omdathet eigenlijk ook al heel goed vind als ik gelijk blijf qua gewicht.. Ik val nu elke week af totdat ik op donderdag een paar biertjes drink en dan ben ik weer zwaarder... Dat ga ik nu dus maar even proberen te doorbreken..
Doe je met mij mee, ik ben een nog ergere nepstudent. Ik drink namelijk helemaal geen alcohol.quote:Op maandag 17 september 2007 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat ik ook maar even de drank de komende tijd achter wege ga laten...eens kijken of dat helpt.
niet dat ik uitzinnig veel drink, op vrijdag 3 biertjes vaak, en dan was dat het wel weer (nepstudent), maargoed.. als we eens gaan kijken wat mn gewicht doet als ik geen bier drink
zat vanochtend overigens op 85,7was er niet echt blij mee
Hier ben ik het eerlijk gezegt wel een beetje mee eens maar ik snap de andere dames ook wel maar dat komt omdat miss_s het post en daar kunnen de fokdieeters niet veel meer van hebben dus dan is het al gauw boem bats erboven op.quote:Op maandag 17 september 2007 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Per ongeluk met Isabeau ingelogd (macht der gewoonte) en ik kan het niet laten dan ook maar een reactie te plaatsen. Er zitten hier heel erg veel mensen die ik heel erg mag (je weet het wel als ik je bedoel), dus neem dit niet persoonlijk.
Ik zie in dit topic een heleboel kinderachtig gedrag. En ik zie een Miss S die veel volwassener reageert dan de meerderheid. Ik vind de gevolgen voor Miss S niet terecht, er waren personen die zich veel lager en kinderachtiger gedroegen dan Miss S (die zich overigens helemaal niet laag en kinderachtig gedroeg). Miss S negeerde alle steken onder water van motorbloempje en ook de youtube link van teigan was gewoon een gemene steek onder water en ook daar reageert Miss S volwassen en positief op. Petje af. Voor Miss S dus. Dat ze op een gegeven moment zelf wel een beetje rotter gaat reageren vind ik meer dan logisch, ze had al genoeg over haar heen gekregen. Meid, als je dit leest: ga 2 dagen iets leuks doen (alhoewel het weer er niet naar staat).
En als je wilt afvallen zou ik niet zo'n toetje nemen, maar ik neem aan dat het een toetje voor 3 man was
En apparaten geven meestal niet de juist kcal aan voor verbranding bij mensen met overgewicht.
Veel plezier hier verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |