abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53192740
en ik gebruik trouwens ook dagelijks ventolin... (en nog veeeel meer anti allergische medicatie). maar ken het fenomeneen jeuk hierbij niet echt op mijn rug...
wel op mijn onderarmen (inclusief galbulten) en ik mijn ogen, neus, keel etc...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_53193240
Ik heb ook astma, geen idee of dat van invloed was op mijn gewicht. Ik was nooit echt dun, maar niemand in mijn familie was dat. Bovendien heb ik grove botten, dus ik zal eerder uitstekende botten hebben dan smal worden.
Echt dik ben ik pas geworden toen ik mijn enkelband scheurde en lang niet kon sporten (daarvoor 3x per week trainen en om het weekend wedstrijden)
Nu met steps merk ik wel weer dat ik astma heb, maar als ik conditie heb opgebouwd zal dat ook minder worden.
pi_53193285
Dat jeuk op m'n rug ken ik niet. Ventolin heb ik altijd bij me voor noodgevallen, ik heb een andere inhaler en neusspray voor dagelijks gebruik. De Ventolin gebruik ik bijna nooit, moet eigenlijk ook nieuwe hebben omdat het overdatum is
pi_53193455
Mijn bronchitis gaat zo goed dat ik al maanden mijn ventolin in de kast heb zitten in plaats van in mijn tas Beetje meer mazzel nog en het blijft weg!

Wel een boel rare longen hier in één topic

Gisteren shoarma gegeten, een heleboel , maar overdag niet zoveel gegeten, dus het zal wel meevallen.

Ik ben nog maar net mijn bed uit, was zo moe gisteren! Dus ik zit met een kop koffie bij de pc
pi_53193598
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik gebruik trouwens ook dagelijks ventolin... (en nog veeeel meer anti allergische medicatie). maar ken het fenomeneen jeuk hierbij niet echt op mijn rug...
wel op mijn onderarmen (inclusief galbulten) en ik mijn ogen, neus, keel etc...
Nee, geen jeuk van de ventolin... jeuk van het hoesten...
Klinkt dwaas, is het ook, maar het was vooral heel irritant.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_53193842
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:44 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook astma, geen idee of dat van invloed was op mijn gewicht. Ik was nooit echt dun, maar niemand in mijn familie was dat. Bovendien heb ik grove botten, dus ik zal eerder uitstekende botten hebben dan smal worden.
Echt dik ben ik pas geworden toen ik mijn enkelband scheurde en lang niet kon sporten (daarvoor 3x per week trainen en om het weekend wedstrijden)
Nu met steps merk ik wel weer dat ik astma heb, maar als ik conditie heb opgebouwd zal dat ook minder worden.
ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
sommige helpen niet mee zoals hier werd genoemd en bij jou je enkelband
maar toch vind dat je het een groot deel bij jezelf moet zoeken
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:15:20 #57
177846 colette
kloon van conleche
pi_53193893
Ik zie een patroon hier: ook ik heb slechte longen (inhoud is heel klein en vaak bronchitis) en ben allergisch (o.a. hooikoorts). En die jeuk herken ik wel maar dan niet OP m'n rug, maar meer ERIN. Dus je kan niet krabben zeg maar. Dat heb ik ook vaak bij m'n bronchieen. Dat zijn waarschijnlijk kleine wondjes binnenin die aan het genezen zijn stel ik me zo voor....
pi_53194164
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.

Ik heb overigens prima longen, dat dan weer wel
pi_53194195
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.

Ik heb overigens prima longen, dat dan weer wel
dat klopt helemaal
maar er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat je niet aankomt of tenminste geen ernstig overgewicht krijgt

en onaardige uitspraak dat spijt me dan maarja kan er slecht tegen als mensen niet voor uit willen komen dat het toch een groot deel aan hunzelf ligt maar altijd smoesjes zoeken voor de kilo's
pi_53194246
*dames, we kunnen het*

Vanochtend ben ik weer gaan hardlopen, ik heb nog een keer dezelfde les gedaan als twee dagen geleden. Had geen zin om na te denken over versnellingen. Evi vertelde over blessures. Ben ontzettend blij dat ik daar nooit last van heb gehad (afkloppen) en steeds kon gaan lopen, behalve tijdens de heftige hooikoorts dagen en mijn zwangerschap dan. Het lijkt me erg vervelend als je graag wilt gaan sporten, maar je mag niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53194332
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
*dames, we kunnen het*

Vanochtend ben ik weer gaan hardlopen, ik heb nog een keer dezelfde les gedaan als twee dagen geleden. Had geen zin om na te denken over versnellingen. Evi vertelde over blessures. Ben ontzettend blij dat ik daar nooit last van heb gehad (afkloppen) en steeds kon gaan lopen, behalve tijdens de heftige hooikoorts dagen en mijn zwangerschap dan. Het lijkt me erg vervelend als je graag wilt gaan sporten, maar je mag niet.
Thanks, YPPY, je hebt gelijk. * Coldfeet haalt diep adem

Oh, maar ik sport wel hoor. Ik fitness en aquarobic. Maar het is gewoon niet erg spannend allemaal en de voornaamste reden waarom ik het doe, is omdat ik weet dat het goed voor me is. Niet omdat ik het per se heel leuk vind.
Nou ja, en het is natuurlijk ook wel gezellig, ik sport zelden alleen

Octo, ontwerp nog afgekregen?
pi_53194497
quote:

[..]

Het is nogal makkelijk om te zeggen: "ik vind dat je het bij jezelf moet zoeken"

Tuurlijk ben ik degene geweest die zoveel at, maar als je veel sport eet je gewoon meer, dat heb je nodig, en als je dat al doet vanaf je 10e tot je 20e omdat je al die tijd sport is het een gewoonte. Dan weet je niet beter dan dat dat een gezond eetpatroon is omdat het op dat moment ook gezond was, die energie had ik nodig.
En toen ik mijn enkelband scheurde viel ik eerst 10kg af omdat ik er een flinke buikgriep bijkreeg, dus toen ik daarna weer aankwam vond ik dat niet vreemd, alleen kreeg ik er wat meer bij dan verwacht.

Pas daarna ging het mis, dieten, afvallen, vriendje die zei dat hij ging helpen en me vervolgens weer terug naar af hielp "omdat hij dat mooier vond" (om me daarna te verlaten voor een ander die allesbehalve stevig was), van verdriet teveel gegeten en afgelopen januari voor mezelf gekozen en weer begonnen met afvallen. En sindsdien alweer 10kg kwijt.
pi_53194537
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat klopt helemaal
maar er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat je niet aankomt of tenminste geen ernstig overgewicht krijgt

en onaardige uitspraak dat spijt me dan maarja kan er slecht tegen als mensen niet voor uit willen komen dat het toch een groot deel aan hunzelf ligt maar altijd smoesjes zoeken voor de kilo's
Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
pi_53194716
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:

[..]

Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
Omearos, *adem in*, *adem uit*.

Joh, als ik zo je verhaal lees, gaat dat toch prima? Je beweegt en je let op je eten. Voel je dus niet aangevallen
pi_53194720
quote:

[..]

Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!

En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie )

Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
pi_53194879
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:

[..]

volgens mij hoorde ik toch heel veel long smoesjes
maar goed als ik het verkeerd gezien heb spijt het me
het was ook niet persoonlijk tegen jou gericht
pi_53194881
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Omearos, *adem in*, *adem uit*.

Joh, als ik zo je verhaal lees, gaat dat toch prima? Je beweegt en je let op je eten. Voel je dus niet aangevallen
* omearos ademt in en begint flink te hoesten
Ben snipverkouden en slaap slecht, sorry, kan weinig hebben nu.

Ga nu de comp uit doen, vanmiddag verjaardag
pi_53194907
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!

En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie )

Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
ik ken dat ook echt wel
het niet kunnen sporten vanwege je longen zeker toen ik jonger was
maar ik geloof niet dat dat de reden is dat iemand opeens 100+ weegt
pi_53194949
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef omearos het volgende:

[..]

* omearos ademt in en begint flink te hoesten
Ben snipverkouden en slaap slecht, sorry, kan weinig hebben nu.

Ga nu de comp uit doen, vanmiddag verjaardag
Ik weer met mijn goeie tips
pi_53194956
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ken dat ook echt wel
Maar dat zegt ook niemand
pi_53195005
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:

[..]

En dan heb je t alleen nog maar over lichamelijke oorzaken... Om idd nog maar niet te beginnen met psychische/emotionele factoren.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:10:25 #72
177846 colette
kloon van conleche
pi_53195065
Ik heb weleens gelezen dat er een verband bestaat tussen hooikoorts en overgewicht en omdat mensen met hooikoorts ook vaker astma en/of bronchitis hebben dan normaal, kan het best zijn dat ook de longen er mee te maken hebben. Dan wordt je dus sneller dik dan een "normaal" iemand. Dat is geen smoesje. Als je dat dan eerst compenseerde door veel te sporten en dat dan door een blessure niet meer kan doen dan kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten. Maar dan blijft het een feit dat je sneller dik wordt dan normaal en het is soms niet makkelijk om minder te eten als je al redelijk gezond eet en niet al teveel. Natuurlijk zijn er ook mensen die dik zijn omdat ze alleen maar bij Mac Donalds en de snackbar eten, maar ik geloof niet dat ze hier in de dieetclub zitten.
pi_53195079
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ken dat ook echt wel
Gelukkig heeft ook niemand dat gezegd en is er dus niets aan de hand!

Feit is alleen dat het niet makkelijker wordt om af te vallen als je lichaam ziek is... Als je daar geen ervaring mee hebt, kun je daar verder onmogelijk over oordelen. Gewoon lezen wat een ander schrijft, het daar niet mee eens zijn, een keer diep adem halen, en er vooral niet op reageren! Je hoeft niet altijd te mekkeren!

Anyway, ik ga nu lekker zwemmen... iets wat goed gaat ondanks allergieen, slechte spieren/gewrichten, spastische darmen en RSI.

[ Bericht 14% gewijzigd door Levitation op 15-09-2007 13:18:30 (Toevoeginkje) ]
***Levi was here***
pi_53195365
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef colette het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er een verband bestaat tussen hooikoorts en overgewicht en omdat mensen met hooikoorts ook vaker astma en/of bronchitis hebben dan normaal, kan het best zijn dat ook de longen er mee te maken hebben. Dan wordt je dus sneller dik dan een "normaal" iemand. Dat is geen smoesje. Als je dat dan eerst compenseerde door veel te sporten en dat dan door een blessure niet meer kan doen dan kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten. Maar dan blijft het een feit dat je sneller dik wordt dan normaal en het is soms niet makkelijk om minder te eten als je al redelijk gezond eet en niet al teveel. Natuurlijk zijn er ook mensen die dik zijn omdat ze alleen maar bij Mac Donalds en de snackbar eten, maar ik geloof niet dat ze hier in de dieetclub zitten.
dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?
pi_53195711
Ik heb geen astma of bronchitus, dus heb ik ook niets om mijn overgewicht op af te schuiven

Miss_S: Ik zou willen dat je wat meer zou nadenken voordat je zoiets zou posten. Mensen geven hier alleen maar aan dat ze ook last hebben van zulke verschijnselen, niemand verschuilt zich erachter.
pi_53196049
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is een kunst!
***Levi was here***
pi_53196071
Jeetje, we hebben net het kitten waar we het meest aan gehecht waren geraakt naar een nieuw baasje zien vertrekken..

Hij gaat het daar heel goed krijgen, maar ik vind het wel even moeilijk...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:09:25 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53196099
Mijn longen zijn ook goed gelukkig maar .

Heb nu een kussen dat wat beter zit van de thuiszorg het helpt iets maar is eigenlijk te dun voor mijn gewicht. Wist trouwens niet dat je zulke dingen ook kon huren
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:15:14 #79
177846 colette
kloon van conleche
pi_53196213
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik zeg dat niet in mijn post. Wat ik wel zeg is dat er meer oorzaken kunnen zijn dan alleen Tokkie-achtige eetgewoonten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 september 2007 @ 14:17:33 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53196258
De Thuiszorgwinkel heeft heel veel dingen die handig zijn als je wat mankeer, bubsel Gewoon eens binnenwandelen (strompelen ) en vragen wat ze voor je hebben.

Opvallend inderdaad hoeveel mensen hier last hebben van astma of bronchitis en aanverwante aandoeningen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53196427
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:15 schreef colette het volgende:

[..]

Ik zeg dat niet in mijn post. Wat ik wel zeg is dat er meer oorzaken kunnen zijn dan alleen Tokkie-achtige eetgewoonten.
Wat zij zegt, miss_S.

Goed, dan nu in een poging de sfeer hier wat te verbeteren: het recept voor de fajitas!!
(niet zelfbedacht, beetje aangepast van Ainsley Harriott)

Voor 2 personen:
200 gr kipfilet in repen van 1-2 cm
1 gele paprika in repen van 1 cm
1 rode paprika, idem
1 (of 2 want lekker) rode ui, in parten
1/2 tl oregano (gedroogde)
1/4 tl chilivlokken
1 el plantaardige olie
1 limoen, sap en rasp, plus een om te serveren
4-6 bloemtortilla's
dikke yoghurt of sour cream
zout en versgemalen peper

Doe de repen kip in een kom met paprika, ui, oregano, chilivlokken, olie, limoenrasp en -sap. Zout en peper erbij, omscheppen, kwartiertje laten rusten.

Grillpan verhitten, of een zware antiaanbak koekenpan. Gooi de inhoud van de kom erin, schep af en toe even om. Als de kip licht geschroeid en net gaar is: klaar!

Warm onderwijl de tortilla's op.

Smeer een lik yoghurt of sour cream op de tortilla, doe er wat van het kipmengsel op, een beetje limoensap of wat tabasco (of verse korianderblaadjes), wat reepjes ijsbergsla.

Klinkt simpel? Is het ook. Maar geloof me, zo'n sputterende pan kipstukjes, de smaak van limoen en oregano... de kip is zo zacht en licht dat ik het elke dag wel lust... En die heerlijke zoet geworden rode uien

En het is dus ook nog eens best wel lijn-verantwoord
pi_53196490
Oeh, het klinkt lekker..
Wij zouden net morgen een kip met veel groente mengsel in tortilla's eten, dus ik heb bijna die combinatie van dingen bij elkaar die jij hier noemt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53196567
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:38 schreef teigan het volgende:
Oeh, het klinkt lekker..
Wij zouden net morgen een kip met veel groente mengsel in tortilla's eten, dus ik heb bijna die combinatie van dingen bij elkaar die jij hier noemt..
Probeer dan 's de kip te marineren in citroen of limoen. Maakt het gerecht veel 'lichter'.
pi_53196591
Hm, laat ik dat nou net niet in huis hebben....

Maar dat komt nog wel een keer..
pi_53196677
eens kijken of ik zover kan krijgen dat hij dat vanavond in het boodschappenmandje gooit
Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2007 @ 15:45:30 #86
43556 miss_dynastie
pi_53197883
Klinkt heerlijk
pi_53200151
Hallo Daar ben ik ook weer een keer Wat wordt er weer lekker gekat Ik zou zeggen: negeren. Doe ik zelf ook altijd. Ik heb deze week 3 keer langs de kustlijn gelopen ´s ochtends voor ik moest werken. Héérlijk, volgende week weer!!

Het gaat uitstekend met het lijntje, in 3 weken ben ik 3,4 kilo kwijt Mijn totaal verlies is nu exact 10 kilo. Op naar de volgende 10 Eigenlijk wil ik die kwijt zijn als mijn moeder en haar vriend komen, die komen 12 december op bezoek 2 weken, maar ik weet niet of dat haalbaar is. Misschien iets te hoog gegrepen.
pi_53201608
Mensen... gewoon lekker een dikke middelvinger opsteken naar Miss_S... Ze zit ons alleen maar uit te dagen om zichzelf te verheerlijken. Doen wij toch niet aan mee he

Ik heb gister voor het eerst sinds tijden weer patat uit de frituur gegeten (daarvoor steeds ovenpatat) en mn maag was behoorlijk overstuur Dus geen frituur meer voor mn lijf
En ik ga minder vlees eten en meer vis/ kip/ vegetarisch. Ik merk dat mn huid heel erg reageert op vlees sinds dat soepdieet Als in: puist-uitbarstingen. Krijg ik wel een 'jeugdige' look van maar niet helemaal zoals ik het wil hebben
pi_53201800
hmm nou Miss-S interpreteert het misschien een beetje anders, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal in waarom gescheurde enkelbanden de oorzaak zouden zijn voor overgewicht.
Ik heb 3 (!!!) keer mijn enkelbanden gescheurd (binnen en buiten) met volleybal en het heeft mij nooit beperkt om weer te gaan sporten.
Toen het net gebeurde kon ik een week of 2 niet sporten, maar zodra de tape/ verband ervan kon ben ik gaan zwemmen en langzaam weer gaan opbouwen tot ik weer kon volleyballen (met Brace weliswaar) en nadat ik de laatste keer mijn enkelbanden heb gescheurd heb ik nog ongeveer 1,5 jaar met Brace moeten sporten, maar inmiddels kan ik gewoon alles weer doen zonder enige beperking of ondersteuning...
je moet ook zelf weer zorgen dat je spieren en banden zich goed herstellen en niet je zwakke plek blijven. uit ervaring weet ik dus dat het met enkelbanden wel weer goed moet komen.....

en ff over die longproblemen, ik heb niet het idee dat het hier werd aangevoerd als een reden van aankomen?
dat idee heb ik zelf in elk geval niet.... en als ik mijn medicatie maar gebruik wordt ik niet beperkt door mijn longproblemen....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_53202061
Coldfeet klinkt lekker! Ga ik eens proberen. lurkt weer verder
pi_53203136
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmm nou Miss-S interpreteert het misschien een beetje anders, maar ik zie eerlijk gezegd ook niet helemaal in waarom gescheurde enkelbanden de oorzaak zouden zijn voor overgewicht.
Ik heb 3 (!!!) keer mijn enkelbanden gescheurd (binnen en buiten) met volleybal en het heeft mij nooit beperkt om weer te gaan sporten.
Toen het net gebeurde kon ik een week of 2 niet sporten, maar zodra de tape/ verband ervan kon ben ik gaan zwemmen en langzaam weer gaan opbouwen tot ik weer kon volleyballen (met Brace weliswaar) en nadat ik de laatste keer mijn enkelbanden heb gescheurd heb ik nog ongeveer 1,5 jaar met Brace moeten sporten, maar inmiddels kan ik gewoon alles weer doen zonder enige beperking of ondersteuning...
je moet ook zelf weer zorgen dat je spieren en banden zich goed herstellen en niet je zwakke plek blijven. uit ervaring weet ik dus dat het met enkelbanden wel weer goed moet komen.....

en ff over die longproblemen, ik heb niet het idee dat het hier werd aangevoerd als een reden van aankomen?
dat idee heb ik zelf in elk geval niet.... en als ik mijn medicatie maar gebruik wordt ik niet beperkt door mijn longproblemen....
Leuke sport, dat volleybal!

Ik vind dat sommige mensen ook erg onaardig reageren naar Miss_S. Je kan toch inhoudelijk op een post ingaan, zonder direct de persoon aan te vallen!
En dat met die longen: niemand zegt dat het zo ís, maar het viel op dat veel mensen last hadden van allergieen en astma/bronchitis en ik heb dus ooit gelezen dat er een zekere relatie bestaat tusen allergieen en overgewicht en trouwens ook suikerziekte. Dus niemand zegt dat het zo is en het ligt ook vaak aan meerdere factoren. Maar je kan toch bepaalde zaken naar voren brengen om het er over te hebben zonder dat iedere afwijkende meninghebberd direct de grond in wordt geboord?
pi_53203151
Uh, Beessie-Jen, speak for yourself. JIJ mag er dan geen last van hebben, anderen misschien wel.

Hoewel ik het trouwens absoluut niet zie als een oorzaak van mijn aankomen. Maar het hindert me wel degelijk met sporten. Jij kon een week of twee niet sporten, ik een maand of twee niet lopen. Ik heb veel fysiotherapie gehad toen (het was nl binnen en buiten tegelijk) en dat heeft wel geholpen, maar bij hardlopen en bijvoorbeeld ook met bergwandelen heb ik er gewoon enorm veel last van, van die enkel. Het blijft echt mijn zwakke plek.

Dusse... Beperk je tot jezelf, OK?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 20:32:48 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53203948
Sjit, mijn gewichtsverlies was maar tijdelijk Maar ik voel me daarentegen ook weer een stuk beter

Overigens, over gewichtstoename gesproken, ik ben sinds mijn 18e vier keer ineens vrij veel aangekomen (niet per definitie tussendoor ook afgevallen). De eerste keer was toen ik ging studeren, eerstejaars Hoge Hotelschool is per definitie slecht voor je gewicht... Vaak twee keer per dag warm eten, veel drank en heel weinig slaap. Een combinatie die funest is... Dat was van 68 naar 75 kilo. Tweedejaars Hoge Hotelschool en ook nog een weekendbaan is geweldig voor je gewicht va 75 naar 65 kilo. Daarna stabiel gebleven tot ik naar Londen vertrok voor stage... Veel drank en erg slecht eten in hotel => 65 naar 75 kilo. Redelijk stabiel op 75-80 kilo voor een tijd, tot mijn schoonmoeder stierf. Wat bij mij een laissez-faire houding veroorzaakte, ik leef vandaag en geniet vandaag... Gevolg, gewicht omhoog naar 95 kilo (hoezo emo-eter), terwijl ik nog steeds intensief sportte. Volleybal, spinning, taebo en steps en weer trainen voor de 4daagse, om vervolgens tegen februari een fikse peesontsteking aan mijn rechterbeen te krijgen. Met als gevolg dat ik accuut niet meer mocht steppen, volleyballen, teabo-en, en 4daagse kon ik ook vergeten. Zwemmen, zei de dokter, dat was de enige mogelijkheid om nog te sporten. Hoppetee, op naar de 100 kilo... Zwanger worden leverden er nog 12 op, maar die gingen weer weg. En na Isa nog een kilo of 5 erbij gesmokkeld... Tot dat ik het zat was Van 105 afgevallen tot 78, jaartje redelijk stabiel op 78-80, nu de laatste maanden om de een of andere reden weer richting 85. Maar ik laat het niet meer verder komen, dus weer aan de slag...

Vertel mij niet dat ik niet weet hoe ik zo zwaar ben geworden... Maar vertel me ook niet dat het alleen maar aan eetpatroon ligt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53205757
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:54 schreef Elvi het volgende:
Mensen... gewoon lekker een dikke middelvinger opsteken naar Miss_S... Ze zit ons alleen maar uit te dagen om zichzelf te verheerlijken. Doen wij toch niet aan mee he
heel volwassen reactie inderdaad
en als je denkt dat dat de reden is waarom ik hier reageer vooral blijven denken
pi_53205825
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:32 schreef Sjeen het volgende:
Sjit, mijn gewichtsverlies was maar tijdelijk Maar ik voel me daarentegen ook weer een stuk beter

Overigens, over gewichtstoename gesproken, ik ben sinds mijn 18e vier keer ineens vrij veel aangekomen (niet per definitie tussendoor ook afgevallen). De eerste keer was toen ik ging studeren, eerstejaars Hoge Hotelschool is per definitie slecht voor je gewicht... Vaak twee keer per dag warm eten, veel drank en heel weinig slaap. Een combinatie die funest is... Dat was van 68 naar 75 kilo. Tweedejaars Hoge Hotelschool en ook nog een weekendbaan is geweldig voor je gewicht va 75 naar 65 kilo. Daarna stabiel gebleven tot ik naar Londen vertrok voor stage... Veel drank en erg slecht eten in hotel => 65 naar 75 kilo. Redelijk stabiel op 75-80 kilo voor een tijd, tot mijn schoonmoeder stierf. Wat bij mij een laissez-faire houding veroorzaakte, ik leef vandaag en geniet vandaag... Gevolg, gewicht omhoog naar 95 kilo (hoezo emo-eter), terwijl ik nog steeds intensief sportte. Volleybal, spinning, taebo en steps en weer trainen voor de 4daagse, om vervolgens tegen februari een fikse peesontsteking aan mijn rechterbeen te krijgen. Met als gevolg dat ik accuut niet meer mocht steppen, volleyballen, teabo-en, en 4daagse kon ik ook vergeten. Zwemmen, zei de dokter, dat was de enige mogelijkheid om nog te sporten. Hoppetee, op naar de 100 kilo... Zwanger worden leverden er nog 12 op, maar die gingen weer weg. En na Isa nog een kilo of 5 erbij gesmokkeld... Tot dat ik het zat was Van 105 afgevallen tot 78, jaartje redelijk stabiel op 78-80, nu de laatste maanden om de een of andere reden weer richting 85. Maar ik laat het niet meer verder komen, dus weer aan de slag...

Vertel mij niet dat ik niet weet hoe ik zo zwaar ben geworden... Maar vertel me ook niet dat het alleen maar aan eetpatroon ligt...
het enigste wat niet aan je eetpatroon lag was die peesonsteking?
en ik zeg dit alleen maar omdat ik denk dat afvallen ook makkelijker gaat als je niet meer naar smoesjes zoekt (en dan bedoel ik dat weer niet persoonlijk naar jou maar in het algemeen)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 22:02:12 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53206248
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

het enigste wat niet aan je eetpatroon lag was die peesonsteking?
en ik zeg dit alleen maar omdat ik denk dat afvallen ook makkelijker gaat als je niet meer naar smoesjes zoekt (en dan bedoel ik dat weer niet persoonlijk naar jou maar in het algemeen)
Algemeen of persoonlijk zal me op dit moment een botte rotzorg zijn. Ik kijk naar meer dan alleen eetpatroon, ik kijk naar leefomstandigheden, psychische gesteldheid, fysieke gesteldheid én eetpatroon. En dat jij alleen naar fysiek kijkt, da's jouw tekortkoming dan.

Luister, ik vind je een leuke meid. Maar ik ben van mening dat je nog iets te jong bent en wat te weinig levenservaring hebt, om mij de les te kunnen lezen. En dat is niet als afzeiken bedoeld... Ik vind dat gewoon.
pi_53206749
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Algemeen of persoonlijk zal me op dit moment een botte rotzorg zijn. Ik kijk naar meer dan alleen eetpatroon, ik kijk naar leefomstandigheden, psychische gesteldheid, fysieke gesteldheid én eetpatroon. En dat jij alleen naar fysiek kijkt, da's jouw tekortkoming dan.

Luister, ik vind je een leuke meid. Maar ik ben van mening dat je nog iets te jong bent en wat te weinig levenservaring hebt, om mij de les te kunnen lezen. En dat is niet als afzeiken bedoeld... Ik vind dat gewoon.
ik heb niet veel levenservaring dat klopt
maar toch vind ik dat je niet te moeilijk tegen aankomen en afvallen moet kijken
99% van de gevallen heeft gewoon met eten en bewegen te maken en dat kan moeilijker worden door bepaalde dingen maar dat zijn keuzes die je kan maken
als student bijvoorbeeld hoef je niet aan te komen
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 22:25:49 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53206832
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb niet veel levenservaring dat klopt
maar toch vind ik dat je niet te moeilijk tegen aankomen en afvallen moet kijken
99% van de gevallen heeft gewoon met eten en bewegen te maken en dat kan moeilijker worden door bepaalde dingen maar dat zijn keuzes die je kan maken
als student bijvoorbeeld hoef je niet aan te komen
Liefje, er is meer op de wereld dan zwart en wit... er is een heel groot scala aan grijsschakeringen. Wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen is dat een eet- en beweegpatroon direct en indirect door allerlei interne en externe factoren beïnvloed wordt.

En nu ga ik slapen, want ik heb al sinds dinsdag geen fatsoenlijk nacht meer geslapen...
pi_53206919
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Liefje, er is meer op de wereld dan zwart en wit... er is een heel groot scala aan grijsschakeringen. Wat jij niet begrijpt of wilt begrijpen is dat een eet- en beweegpatroon direct en indirect door allerlei interne en externe factoren beïnvloed wordt.
dat begrijp ik wel
maar ik geloofd dat je daar zelf iets aan kan veranderen
pi_53207069
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
Daar zit het verschil, ik heb 2 weken gips en vier weken tape gehad, enkel gescheurd in januari en pas in september was mijn enkel weer normale dikte volgens de arts. En dan gaat onderwaterhockey toch behoorlijk lastig worden, want dat is een behoorlijke belasting op je enkel. Ik heb nog een tijd gewoon gezwommen tot ik verhuisde naar de andere kant van de stad, een half uur fietsen was voor mij een te grote drempel geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')