abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53169082
Vervolg van: Fok!Dieetclub #201 Ooit heffen we onszelf op 8-)

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale \\\"5 jaar dieetclub-meet\\\". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1 keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53169101
Haardracht pas ik meestal aan de wens van
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53169130
zonder zoveel mogelijk
Ja doei.
pi_53169524
Benen en oksels in ieder geval zonder.
Oksels ook bij mannen graag zonder
pi_53169536
Ontopic: minneola's zijn echt heel erg lekker!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 12:57:07 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53169568
Even m'n ervaringen van gisteren plaatsen

Gisteren had ik een afspraak met Nienke ten Hoor om mijn eetpatroon onder de loep te nemen. Ik val al een hele tijd niet meer af (ben 53,5 kilo kwijt hoor, 't is niet dat er niks af is of zo) en ik wilde graag weten of ik goed en voldoende eet. Nienke is dé autoriteit op het gebied van WLS in diëtistenland. Ze werkt veel samen met dr. Schweitzer, die dan weer dé autoriteit is op het gebied van WLS in endocrinologenland.

We hebben eerst gekeken naar mijn omstandigheden, de operatie, mijn eetgewoonten voor de operatie en hoe ik me nu voel en tegenover eten sta.

Vervolgens heeft Nienke bepaald wat ik minimaal zou moeten eten op een dag en daarna hebben we mijn eetpatroon daarnaast gelegd.

Ik moet op een dag ongeveer 1700 kcal eten. Mijn dagpatroon kwam op 1800 uit, dat was dus prima. Ik kom keurig aan mijn 100 gram eiwitten Vetten was ook goed, zelfs iets aan de lage kant. Ook de koolhydraten waren qua hoeveelheid goed, maar ik moet ze wel anders opbouwen.

Koolhydraten vallen uiteen in suiker, zetmeel en vezels. Ik moet het accent wat meer van de suikers naar de vezels proberen te verleggen. Dat is redelijk simpel te doen: geen ontbijtkoek als tussendoortje maar in plaats daarvan een fruit/granenkoek of mueslireep, banaan geregeld vervangen door bijvoorbeeld kiwi.

Kortom: wat ik eet is goed, en voldoende voor iemand van mijn gewicht en lengte zonder bypass. Nienke verbaasde zich erover dat ik het volhoud op wat ik nu eet, ze vindt het weinig voor iemand met een bypass. Even voor de duidelijkheid: ik eet keurig met regelmaat en heb geen honger.

Wat er nu moet gebeuren is dat ik naar dr. Schweitzer ga met al deze gegevens (heb 28 september een afspraak) en dat we gaan kijken wat mijn lichaam doet met dit voedsel. Gaat alles goed of ontstaan er tekorten?

Als dat duidelijk is neem ik weer contact met Nienke op om te kijken welke aanpassingen ik moet doen in mijn eetpatroon.

We hadden het uiteraard ook nog over meer afvallen Nienke berekende dat ik maximaal 70% van mijn overgewicht zou kwijtraken. Dat is ongeveer 60 kilo, en ik ben er zoals gezegd nu 53,5 kwijt. Het is dus niet realistisch om te verwachten dat ik nog 20 kilo kwijtraak. Hopelijk lukt het me uiteindelijk om echt aan die 70% te komen, dan zou ik 90 kilo wegen.

't Is natuurlijk jammer dat ik uiteindelijk niet echt een hele slanke den zal worden, maar als ik niet meer afval maar wel gezond ben en blijf ben ik al hartstikke tevreden!

En Nienke is zo'n leuk mens, het uur was om voor ik het wist. Ik ben (uiteraard - wie niet?) al vaker bij diëtistes geweest maar dat waren stuk voor stuk van die zure, belerende types Een hele verademing om dan bij iemand als Nienke te zitten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53169669
Ik ben nog nooit bij een dietiste geweest

Tevens tvp

Ik ga nu maar weer eens wat doen, ff het dekbed uit ;t raam hangen, het is z'n mooi weer.
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:05:54 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53169758
Klinkt goed Rewimo als er bij mij evt iets veranderd maak ik ook een afspraak met haar het klinkt namelijk wel goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 13:10:45 #9
13151 crew  Rewimo
pi_53169902
Zou ik zeker doen, Bubsel. Je steekt er altijd wat van op en ze weet echt alle ins en outs van WLS.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53169920
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:36 schreef YPPY het volgende:
Haardracht pas ik meestal aan de wens van
ik ook haha en dat is lange haren op mijn kop en gewone netjes bij gehouden wenkbrauwen en de rest eraf.
pi_53169945
Ik heb Nienke ook even gesproken op de WLS dag in juni. Het is inderdaad een leuk mens en ik vond haar presentatie ook heel zinnig. Mocht ik hulp nodig hebben met mijn dieet dan zou ik ook een afspraak bij haar maken
pi_53169973
Ah, nieuw topic!

Al onze jarigen: Gefeliciteerd!!

Hier gaat 't redelijk, ben deze week niet afgevallen, heb daarvoor net ff teveel gesnoept. Maar volgende week verwacht ik wel weer een lager gewicht op de weegschaal te zien, ik ga me dan ook komende week heel netjes gedragen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_53170096
iemand nog zin om Mijn site even te 'testen'?
Dus bekijken of je alles nu wel kunt lezen en kunt klikken?
Ja doei.
pi_53170269
Ik heb ook niet echt goede ervaringen met diëtistes..

Behalve die van de eetgroep, die was stoer!
Ging ze die anorexiameisjes eten dat de slankste sandwichspread haar aan hondenkots deed denken en dergelijke...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 13:29:16 #15
13151 crew  Rewimo
pi_53170422
Mijn ervaring tot nu toe met diëtistes was voornamelijk negatief. Van alles verbieden, alleen maar mopperen en totaal niet motiverend
pi_53171447
Met mijn afvalplan ging het een tijdje wat minder, zat niet goed in mijn vel ofzo. Maar nu ik iets leuks in het vooruitzicht heb wil ik best met iedereen meedoen om voor kerst (of januari in mijn geval ) om 10 kilo af te vallen. We hebben namelijk besloten om 5,5 week naar Nieuw-Zeeland te gaan . Nu nog zo lang vrij krijgen maar dat moesten ze hier nog overleggen (maar was zo goed als zeker).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 14:07:58 #17
13151 crew  Rewimo
pi_53171520
Wauw Pandorah, wat een heerlijk vooruitzicht! Wanneer moet dat gebeuren?

Ik heb net een nieuwe foto laten maken voor op het intranet. Mijn collega's hier klaagden dat ze me niet herkenden op de oude foto. Die was dus ook van 50 kilo geleden
pi_53171594
We hebben iig een optie staan voor eind januari heen en begin maart terug . Vrij snel dus al
pi_53171641
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
hij doet het faithy
pi_53171686
dank je Riann

begin het steeds meer te snappen gelukkig is HBO een DOE opleidingsvorm, dus lekker 'prutsen'
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 14:15:59 #21
13151 crew  Rewimo
pi_53171748
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:10 schreef Pandorah het volgende:
We hebben iig een optie staan voor eind januari heen en begin maart terug . Vrij snel dus al
Lekker zeg, 't is daar dan zomer hč? Lekker naar de zon!
pi_53171941
quote:
Gaaf! Lekker lang ook, 5,5 week!
Neem wel een regenjas mee, op het zuidereiland is het 's zomers lekker nat!
Maar het is er zo ontzettend gaaf en zo mooi, jullie gaan echt ongetwijfeld een super vakantie hebben!
(er loopt in Travel een topicreeks over NZ, staan leuke tips en foto's in. Oh en mijn space -zie onderschrift- daar staan natuurlijk ook gave foto's )
***Levi was here***
pi_53171965
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:05 schreef Pandorah het volgende:
Met mijn afvalplan ging het een tijdje wat minder, zat niet goed in mijn vel ofzo. Maar nu ik iets leuks in het vooruitzicht heb wil ik best met iedereen meedoen om voor kerst (of januari in mijn geval ) om 10 kilo af te vallen. We hebben namelijk besloten om 5,5 week naar Nieuw-Zeeland te gaan . Nu nog zo lang vrij krijgen maar dat moesten ze hier nog overleggen (maar was zo goed als zeker).

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf

ontzettend tof meid
Ja doei.
pi_53172129
GAAF Pandorah!!!!!!!!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53173118
quote:
Gaaf!!!
pi_53174417
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
doet ut
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:39:42 #27
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_53176801
Feli Jarige Jetjes
pi_53176872
Heel gaaf Pandorah, dat is nog eens een lekker vooruitzicht!

Ik was deze week 4 ons kwijt. 't Gaat niet meer zo snel, maar ik ben nog steeds heel tevreden. Ik ben nu 7,3 kilo kwijt in 8 weken, prima toch?
pi_53178022
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:

Kortom: wat ik eet is goed, en voldoende voor iemand van mijn gewicht en lengte zonder bypass. Nienke verbaasde zich erover dat ik het volhoud op wat ik nu eet, ze vindt het weinig voor iemand met een bypass. Even voor de duidelijkheid: ik eet keurig met regelmaat en heb geen honger.
waarom moet iemand met een bypass dan meer eten
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:08:12 #30
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_53178793
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is dat omdat de opname van voedingsstoffen en vitaminen en mineralen minder is dan bij een normaal iemand.
pi_53179283
Ah mag ik een tvp plaatsen? Ah toeeeee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 19:50:13 #32
13151 crew  Rewimo
pi_53179872
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:37 schreef Miss_S het volgende:
Omdat die niet alles opneemt wat hij eet. Van de 1000 kcal worden er misschien maar 500 opgenomen (is bij iedereen verschillend afhankelijk van lichaam en operatie). Ook worden vitamines en mineralen minder goed opgenomen, wat kan leiden tot tekorten. Vandaar ook dat je je bloed regelmatig moet laten controleren, je vitamines en mineralen moet supplementeren en je voedingspatroon aanpassen. Wij moeten echt veel meer eiwitten eten dan "normale" mensen. Omdat je er daarvan veel nodig hebt en een deel ervan verlaat gewoon ons lichaam weer zonder te worden opgenomen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:54:55 #33
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53179994
De HAP en en EHBO is ook een manier om je weekend te beginnen

Heb ineens heel veel meer pijn als normaal aan mijn heupen.

Op de HAP 2 artsen aan mijn lijf gehad die wisten het niet, op de EHBO zei ie dat mijn kont spieren overbelast zijn. Moet gedoseerd rusten en mag niet te veel lopen maar ook niet in de rolstoel . Hoop dat de tijd heel snel gaat en dat het dan dus snel vrijdag is dan heb ik een afspraak bij de orthopeed namelijk.

Maar goed het huilen staat me nader dan het lachen kan ik jullie vertellen.
pi_53179996
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Elvi het volgende:
Ah mag ik een tvp plaatsen? Ah toeeeee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 20:03:34 #35
13151 crew  Rewimo
pi_53180242
Bubsel, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Heb je wel pijnstillers gekregen? Ik hoop voor je dat deze week gauw om is
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:10:10 #36
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53180428
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Bubsel, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Heb je wel pijnstillers gekregen? Ik hoop voor je dat deze week gauw om is
Nee moest het maar doen met wat ik altijd mag gebruiken
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2007 @ 20:17:29 #37
13151 crew  Rewimo
pi_53180619
Hm, lijkt er inderdaad op dat ze er geen raad mee weten. Kun je geen contact met de orthopeed opnemen en proberen of je eerder terecht kunt dan vrijdag?
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:21:48 #38
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53180742
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Hm, lijkt er inderdaad op dat ze er geen raad mee weten. Kun je geen contact met de orthopeed opnemen en proberen of je eerder terecht kunt dan vrijdag?
Als het zo blijft ga ik dat idd doen.
pi_53186922
Heftig Bubsel... Sterkte.

Even een opwindende update voor Liejannuh: Zuid-Afrika heeft Engeland met 36-0 verslagen, WTF, 36, 0!!!!!! (Engeland was in 2003 wereldkampioen, maar ze speelden sleeeeeeecht).

Jullie vragen je af, wat heeft dit met dieten te maken? Nou, ik heb grote glazen Strongbow naar binnen gewerkt, niet zo goed voor de lijn

Afijn, vanavond weer die zalige slanke fajitas gegeten. Iemand belangstelling voor het recept?
pi_53187229
ja! fajitas zijn geweldig!!! dus slank al helemaal!!!!!

gimme gimme gimme recept dus
Ja doei.
pi_53187485
Al een tijd terug heb ik eens hier gemeld dat ik een verwijsbrief had voor de chirurg om te praten over mijn overgewicht en of ik misschien in aanmerking zou komen voor wls.
Na een eetdagboek te hebben bij gehouden en nog een tijd te hebben gewacht was afgelopen week dan mijn 1e afspraak in Emmen bij dr. Reijnen.
Een aardige man , iets wat verstrooid. Het was een goed gesprek, voelde me serieus genomen en zelfs de dieëtiste vond ik erg fijn.
Nu ben ik op de wachtlijst gezet voor een sleeve wat eventueel een voorbereiding kon zijn voor een bypass. De wachtlijst duurt ongeveer een half jaar , nadeel is dat je ongeveer een week van te voren pas te horen krijgt dat je aan de beurt bent.

Ik heb erg veel gehad aan de websites die Rewimo me een half jaar terug al had gegeven , bedankt daarvoor.

Klinkt goed Rewimo dat je het goed doet op die calorieën die je nu binnen krijgt.

Pandorah lekker zeg naar de andere kant van de wereld, de zon achterna.

Bubsel sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 september 2007 @ 09:31:05 #42
13151 crew  Rewimo
pi_53191368
Wauw, zout-droppie, dat is een hele stap zeg. Wat goed dat je naar Emmen gegaan bent, Reijnen is een van de meest ervaren dokters in NL op WLS-gebied. Een sleeve kan vaak al voor een mooi resultaat zorgen, en als de sleeve niet voldoende blijkt kan hij worden omgezet in een DS. Fijn dat je goede info hebt gevonden op die sites. Ik kan je aanraden je aan te melden op het forum van WLS-info als je dat nog niet gedaan hebt. Daar is een heel subforum voor mensen met een sleeve
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 september 2007 @ 09:32:29 #43
13151 crew  Rewimo
pi_53191373
Trouwens nog een leuke eye-opener die ik van Nienke kreeg:

Ze wist me te vertellen dat de chronische bronchitis die ik heb (speelt nu weer gezellig op trouwens) mee heeft gewerkt aan mijn gewicht. Want als je te weinig zuurstof binnenkrijgt, moet je lichaam harder werken. En als je lichaam harder moet werken, houdt het voedingsstoffen vast als brandstof... Hop, daar gaan de kilo's.
pi_53191394
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Trouwens nog een leuke eye-opener die ik van Nienke kreeg:

Ze wist me te vertellen dat de chronische bronchitis die ik heb (speelt nu weer gezellig op trouwens) mee heeft gewerkt aan mijn gewicht. Want als je te weinig zuurstof binnenkrijgt, moet je lichaam harder werken. En als je lichaam harder moet werken, houdt het voedingsstoffen vast als brandstof... Hop, daar gaan de kilo's.
dat is inderdaad wel fijn om te weten
pi_53191420
Dat is idd fijn om te weten, misschien dat dat bij mij dan ook wel meegespeeld heeft. Ik heb sinds mijn kindertijd ook al bronchitis , medicatie gebruik ik alleen als het echt nodig is omdat ik altijd keelpijn van die medicatie krijg.
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:45:36 #46
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_53191473
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, zout-droppie, dat is een hele stap zeg. Wat goed dat je naar Emmen gegaan bent, Reijnen is een van de meest ervaren dokters in NL op WLS-gebied. Een sleeve kan vaak al voor een mooi resultaat zorgen, en als de sleeve niet voldoende blijkt kan hij worden omgezet in een DS. Fijn dat je goede info hebt gevonden op die sites. Ik kan je aanraden je aan te melden op het forum van WLS-info als je dat nog niet gedaan hebt. Daar is een heel subforum voor mensen met een sleeve
DS én GBP
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 september 2007 @ 10:19:36 #47
13151 crew  Rewimo
pi_53191732
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:37 schreef zout-droppie het volgende:
Dat is idd fijn om te weten, misschien dat dat bij mij dan ook wel meegespeeld heeft. Ik heb sinds mijn kindertijd ook al bronchitis , medicatie gebruik ik alleen als het echt nodig is omdat ik altijd keelpijn van die medicatie krijg.
Ik zit nu weer hevig aan de ventolin, keelpijn krijg ik alleen van het hoesten zelf
pi_53192004
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zit nu weer hevig aan de ventolin, keelpijn krijg ik alleen van het hoesten zelf

Krijgen jullie ook zo'n jeuk op je rug van hoesten?
Ik heb als tiener erg last gehad van astma en als ik een aanval had, kreeg ik altijd enorme jeuk van het hoesten. Zo vaag... (Ben nu gelukkig aardig over de astma heen gegroeid, heb nog maar zelden last! )

Het heeft bij mij ook wel mijn overgewicht als tiener verergerd, maar dat kwam vooral omdat ik het van inspanning heel benauwd kon krijgen... heb veel aan de kant gestaan bij gym omdat ik niet mee kwam... Mijn longen konden de inspanning niet aan.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 september 2007 @ 10:44:59 #49
13151 crew  Rewimo
pi_53192058
Ehm nee, dat ken ik niet, die jeuk Ik raak meestal mijn stem kwijt door het vele hoesten
pi_53192711
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:31 schreef Rewimo het volgende:
*beroepsgeheim* > maar zoals jullie dus wel begrijpen heb ik met dr Reijnen gewerkt in Emmen (op de IC en de MC).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_53192740
en ik gebruik trouwens ook dagelijks ventolin... (en nog veeeel meer anti allergische medicatie). maar ken het fenomeneen jeuk hierbij niet echt op mijn rug...
wel op mijn onderarmen (inclusief galbulten) en ik mijn ogen, neus, keel etc...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_53193240
Ik heb ook astma, geen idee of dat van invloed was op mijn gewicht. Ik was nooit echt dun, maar niemand in mijn familie was dat. Bovendien heb ik grove botten, dus ik zal eerder uitstekende botten hebben dan smal worden.
Echt dik ben ik pas geworden toen ik mijn enkelband scheurde en lang niet kon sporten (daarvoor 3x per week trainen en om het weekend wedstrijden)
Nu met steps merk ik wel weer dat ik astma heb, maar als ik conditie heb opgebouwd zal dat ook minder worden.
pi_53193285
Dat jeuk op m'n rug ken ik niet. Ventolin heb ik altijd bij me voor noodgevallen, ik heb een andere inhaler en neusspray voor dagelijks gebruik. De Ventolin gebruik ik bijna nooit, moet eigenlijk ook nieuwe hebben omdat het overdatum is
pi_53193455
Mijn bronchitis gaat zo goed dat ik al maanden mijn ventolin in de kast heb zitten in plaats van in mijn tas Beetje meer mazzel nog en het blijft weg!

Wel een boel rare longen hier in één topic

Gisteren shoarma gegeten, een heleboel , maar overdag niet zoveel gegeten, dus het zal wel meevallen.

Ik ben nog maar net mijn bed uit, was zo moe gisteren! Dus ik zit met een kop koffie bij de pc
pi_53193598
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik gebruik trouwens ook dagelijks ventolin... (en nog veeeel meer anti allergische medicatie). maar ken het fenomeneen jeuk hierbij niet echt op mijn rug...
wel op mijn onderarmen (inclusief galbulten) en ik mijn ogen, neus, keel etc...
Nee, geen jeuk van de ventolin... jeuk van het hoesten...
Klinkt dwaas, is het ook, maar het was vooral heel irritant.
***Levi was here***
pi_53193842
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:44 schreef omearos het volgende:
Ik heb ook astma, geen idee of dat van invloed was op mijn gewicht. Ik was nooit echt dun, maar niemand in mijn familie was dat. Bovendien heb ik grove botten, dus ik zal eerder uitstekende botten hebben dan smal worden.
Echt dik ben ik pas geworden toen ik mijn enkelband scheurde en lang niet kon sporten (daarvoor 3x per week trainen en om het weekend wedstrijden)
Nu met steps merk ik wel weer dat ik astma heb, maar als ik conditie heb opgebouwd zal dat ook minder worden.
ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
sommige helpen niet mee zoals hier werd genoemd en bij jou je enkelband
maar toch vind dat je het een groot deel bij jezelf moet zoeken
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:15:20 #57
177846 colette
kloon van conleche
pi_53193893
Ik zie een patroon hier: ook ik heb slechte longen (inhoud is heel klein en vaak bronchitis) en ben allergisch (o.a. hooikoorts). En die jeuk herken ik wel maar dan niet OP m'n rug, maar meer ERIN. Dus je kan niet krabben zeg maar. Dat heb ik ook vaak bij m'n bronchieen. Dat zijn waarschijnlijk kleine wondjes binnenin die aan het genezen zijn stel ik me zo voor....
pi_53194164
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat je een ding de schuld kan geven waarom je dik bent geworden
Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.

Ik heb overigens prima longen, dat dan weer wel
pi_53194195
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uhhhh... Sowieso een beetje een onaardige uitspraak, maar ik kan je echt vertellen dat een stevig gescheurde enkelband (ruim 10 jaar geleden, binnen- en buitenband) mij behoorlijk beperkt in het sporten. Sowieso kun je dan niet echt makkelijk meer op wedstrijdniveau sporten. En hardlopen kun je ook vergeten.

Ik heb overigens prima longen, dat dan weer wel
dat klopt helemaal
maar er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat je niet aankomt of tenminste geen ernstig overgewicht krijgt

en onaardige uitspraak dat spijt me dan maarja kan er slecht tegen als mensen niet voor uit willen komen dat het toch een groot deel aan hunzelf ligt maar altijd smoesjes zoeken voor de kilo's
pi_53194246
*dames, we kunnen het*

Vanochtend ben ik weer gaan hardlopen, ik heb nog een keer dezelfde les gedaan als twee dagen geleden. Had geen zin om na te denken over versnellingen. Evi vertelde over blessures. Ben ontzettend blij dat ik daar nooit last van heb gehad (afkloppen) en steeds kon gaan lopen, behalve tijdens de heftige hooikoorts dagen en mijn zwangerschap dan. Het lijkt me erg vervelend als je graag wilt gaan sporten, maar je mag niet.
*OUD heilige*
pi_53194332
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:32 schreef YPPY het volgende:
*dames, we kunnen het*

Vanochtend ben ik weer gaan hardlopen, ik heb nog een keer dezelfde les gedaan als twee dagen geleden. Had geen zin om na te denken over versnellingen. Evi vertelde over blessures. Ben ontzettend blij dat ik daar nooit last van heb gehad (afkloppen) en steeds kon gaan lopen, behalve tijdens de heftige hooikoorts dagen en mijn zwangerschap dan. Het lijkt me erg vervelend als je graag wilt gaan sporten, maar je mag niet.
Thanks, YPPY, je hebt gelijk. * Coldfeet haalt diep adem

Oh, maar ik sport wel hoor. Ik fitness en aquarobic. Maar het is gewoon niet erg spannend allemaal en de voornaamste reden waarom ik het doe, is omdat ik weet dat het goed voor me is. Niet omdat ik het per se heel leuk vind.
Nou ja, en het is natuurlijk ook wel gezellig, ik sport zelden alleen

Octo, ontwerp nog afgekregen?
pi_53194497
quote:

[..]

Het is nogal makkelijk om te zeggen: "ik vind dat je het bij jezelf moet zoeken"

Tuurlijk ben ik degene geweest die zoveel at, maar als je veel sport eet je gewoon meer, dat heb je nodig, en als je dat al doet vanaf je 10e tot je 20e omdat je al die tijd sport is het een gewoonte. Dan weet je niet beter dan dat dat een gezond eetpatroon is omdat het op dat moment ook gezond was, die energie had ik nodig.
En toen ik mijn enkelband scheurde viel ik eerst 10kg af omdat ik er een flinke buikgriep bijkreeg, dus toen ik daarna weer aankwam vond ik dat niet vreemd, alleen kreeg ik er wat meer bij dan verwacht.

Pas daarna ging het mis, dieten, afvallen, vriendje die zei dat hij ging helpen en me vervolgens weer terug naar af hielp "omdat hij dat mooier vond" (om me daarna te verlaten voor een ander die allesbehalve stevig was), van verdriet teveel gegeten en afgelopen januari voor mezelf gekozen en weer begonnen met afvallen. En sindsdien alweer 10kg kwijt.
pi_53194537
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat klopt helemaal
maar er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat je niet aankomt of tenminste geen ernstig overgewicht krijgt

en onaardige uitspraak dat spijt me dan maarja kan er slecht tegen als mensen niet voor uit willen komen dat het toch een groot deel aan hunzelf ligt maar altijd smoesjes zoeken voor de kilo's
Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
pi_53194716
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:

[..]

Niemand heeft hier smoesjes, bijna iedereen weet dondersgoed waarom ze te dik is en allemaal zijn we verdomde goed bezig om de kilo's kwijt te raken.
De enige met smoesjes ben jij, smoesjes om maar lompe opmerkingen te mogen maken.
Omearos, *adem in*, *adem uit*.

Joh, als ik zo je verhaal lees, gaat dat toch prima? Je beweegt en je let op je eten. Voel je dus niet aangevallen
pi_53194720
quote:

[..]

Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!

En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie )

Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
pi_53194879
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:44 schreef omearos het volgende:

[..]

volgens mij hoorde ik toch heel veel long smoesjes
maar goed als ik het verkeerd gezien heb spijt het me
het was ook niet persoonlijk tegen jou gericht
pi_53194881
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Omearos, *adem in*, *adem uit*.

Joh, als ik zo je verhaal lees, gaat dat toch prima? Je beweegt en je let op je eten. Voel je dus niet aangevallen
* omearos ademt in en begint flink te hoesten
Ben snipverkouden en slaap slecht, sorry, kan weinig hebben nu.

Ga nu de comp uit doen, vanmiddag verjaardag
pi_53194907
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:

[..]

Tuurlijk ben jij de persoon die eet, maar er spelen wel degelijk nog een aantal andere factoren mee in dik worden!

En geloof me, als ik een goede smoes wilde vertellen aan jou, heb ik nog wel wat beters als smoes. (wat mij overigens niet belet om af te vallen, dus het kán wel in theorie )

Het viel mij gewoon op dat hier veel mensen met hun longen lopen te klooien. Als ik eens een keer weer flink bronchitis heb is sporten ook niet het eerste wat ik doe. Ik moet dan eerst genoeg lucht hebben om gewoon door het huis te lopen.
ik ken dat ook echt wel
het niet kunnen sporten vanwege je longen zeker toen ik jonger was
maar ik geloof niet dat dat de reden is dat iemand opeens 100+ weegt
pi_53194949
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef omearos het volgende:

[..]

* omearos ademt in en begint flink te hoesten
Ben snipverkouden en slaap slecht, sorry, kan weinig hebben nu.

Ga nu de comp uit doen, vanmiddag verjaardag
Ik weer met mijn goeie tips
pi_53194956
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ken dat ook echt wel
Maar dat zegt ook niemand
pi_53195005
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:53 schreef freecell het volgende:

[..]

En dan heb je t alleen nog maar over lichamelijke oorzaken... Om idd nog maar niet te beginnen met psychische/emotionele factoren.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:10:25 #72
177846 colette
kloon van conleche
pi_53195065
Ik heb weleens gelezen dat er een verband bestaat tussen hooikoorts en overgewicht en omdat mensen met hooikoorts ook vaker astma en/of bronchitis hebben dan normaal, kan het best zijn dat ook de longen er mee te maken hebben. Dan wordt je dus sneller dik dan een "normaal" iemand. Dat is geen smoesje. Als je dat dan eerst compenseerde door veel te sporten en dat dan door een blessure niet meer kan doen dan kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten. Maar dan blijft het een feit dat je sneller dik wordt dan normaal en het is soms niet makkelijk om minder te eten als je al redelijk gezond eet en niet al teveel. Natuurlijk zijn er ook mensen die dik zijn omdat ze alleen maar bij Mac Donalds en de snackbar eten, maar ik geloof niet dat ze hier in de dieetclub zitten.
pi_53195079
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik ken dat ook echt wel
Gelukkig heeft ook niemand dat gezegd en is er dus niets aan de hand!

Feit is alleen dat het niet makkelijker wordt om af te vallen als je lichaam ziek is... Als je daar geen ervaring mee hebt, kun je daar verder onmogelijk over oordelen. Gewoon lezen wat een ander schrijft, het daar niet mee eens zijn, een keer diep adem halen, en er vooral niet op reageren! Je hoeft niet altijd te mekkeren!

Anyway, ik ga nu lekker zwemmen... iets wat goed gaat ondanks allergieen, slechte spieren/gewrichten, spastische darmen en RSI.

[ Bericht 14% gewijzigd door Levitation op 15-09-2007 13:18:30 (Toevoeginkje) ]
***Levi was here***
pi_53195365
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef colette het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er een verband bestaat tussen hooikoorts en overgewicht en omdat mensen met hooikoorts ook vaker astma en/of bronchitis hebben dan normaal, kan het best zijn dat ook de longen er mee te maken hebben. Dan wordt je dus sneller dik dan een "normaal" iemand. Dat is geen smoesje. Als je dat dan eerst compenseerde door veel te sporten en dat dan door een blessure niet meer kan doen dan kom je dus aan als je hetzelfde blijft eten. Maar dan blijft het een feit dat je sneller dik wordt dan normaal en het is soms niet makkelijk om minder te eten als je al redelijk gezond eet en niet al teveel. Natuurlijk zijn er ook mensen die dik zijn omdat ze alleen maar bij Mac Donalds en de snackbar eten, maar ik geloof niet dat ze hier in de dieetclub zitten.
dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?
pi_53195711
Ik heb geen astma of bronchitus, dus heb ik ook niets om mijn overgewicht op af te schuiven

Miss_S: Ik zou willen dat je wat meer zou nadenken voordat je zoiets zou posten. Mensen geven hier alleen maar aan dat ze ook last hebben van zulke verschijnselen, niemand verschuilt zich erachter.
pi_53196049
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus volgens jou zitten hier alleen maar slachtoffers van hun eigen lichaam?
Begrijpend lezen is een kunst!
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')