abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:22:18 #1
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51860982
game on
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_51860994
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:18 schreef waslap het volgende:
Ik moest vanmiddag wel lachen toen veel ouwe lui op gingen bellen naar een discussieprogramma op de radio omtrent de Rasmussen-affaire met het commentaar: 'Ik heb m'n rekening bij de Rabobank meteen opgezegd!'
Ja, en de ene helft geen eens een rekening bij de Rabobank, en de andere helft is te lui om het opzeg formulier op de bus te doen.
pi_51860997
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Schei nou toch uit, de druk kan wel groot zijn maar als er niks te verbergen valt was Rasmussen gewoon in het geel aangekomen in Parijs hoor... Rasmussen is degene die vieze spelletjes heeft gespeeld, dat is helaas voor hem uitgekomen en de ploeg kon dan ook niet anders dan hem ontslaan... en dat ie zelf ontkent is toch logisch: hij heeft niks meer te verliezen nu... laatste strohalm om eventueel nog een carriere te hebben.
Als ie niks te verliezen heeft kan ie net zo goed toegeven
pi_51861018
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De Franse pers, enkele renners en de Franse ploegleiders hebben net zo goed vieze spelletjes gespeeld hoor. Zij zijn net zulk tuig van de bovenste plank als Rasmussen.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen, feit is wel dat Rasmussen keihard heeft gelogen over zijn verblijfplaats, dat doet ie niet voor niks. Die heeft daar echt niet alleen maar van de Italiaanse keuken geroefd want dan had ie er niet over hoeven liegen . Dan moet je ook een vent zijn en zeggen: "sorry jongens, ik heb inderdaad vals proberen te spelen maar jullie hebben me door"
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_51861033
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:22 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

tuurlijk niet, dan heeft ie zeker niks meer, nu hoopt ie er nog met een welles-nietes spelletje mee weg te komen
pi_51861046
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

tuurlijk niet, dan heeft ie zeker niks meer, nu hoopt ie er nog met een welles-nietes spelletje mee weg te komen
Denk je dat ie nog gaat rijden dan?
pi_51861050
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en de ene helft geen eens een rekening bij de Rabobank, en de andere helft is te lui om het opzeg formulier op de bus te doen.
Er zijn zoveel domme mensen, zelfde soort lui die toen "nee" stemden tegen de Europese Grondwet omdat we bij het Songfestival werden uitgeschakeld
pi_51861054
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet ontkennen, feit is wel dat Rasmussen keihard heeft gelogen over zijn verblijfplaats, dat doet ie niet voor niks. Die heeft daar echt niet alleen maar van de Italiaanse keuken geroefd want dan had ie er niet over hoeven liegen . Dan moet je ook een vent zijn en zeggen: "sorry jongens, ik heb inderdaad vals proberen te spelen maar jullie hebben me door"
Het is blijkbaar geen feit. Gewoon een welles-nietes zaak nu
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:26:08 #9
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51861068
Ik wil ook gewoon graag weten of hij nu wel of niet gepakt heeft. Dat is voor mij het hele punt. Ik heb altijd in Rasmussen geloofd, een fan van zijn rijden.
Hij is alleen maar negatief getest, en oke, dan is hij de fout in gegaan wat betreft zijn whereabouts, dan is de vraag of dat zwaar genoeg is om de waarschijnlijke winnaar uit de tour te moeten gooien.

Maar wat blijft steken is de heksenjacht op Rasmussen ( en elke niet franse renner die goed presteert).

Ook de reactie van preudhomme vanmorgen "ja de tour kan nu pas echt van start gaan, het is goed dat Rasmussen eruit is" ( of iets in die trend). Gaat toch echt te ver.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_51861073
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Denk je dat ie nog gaat rijden dan?
Zou best nog kunnen als dit een beetje schimmig blijft dan is er vast wel een obscure ploeg die hem weer laat fietsen hoor
pi_51861080
Blijft rasmussen nu nog wel staan in de boeken als winnaar van de etappes? Ik neem aan van wel aangezien hij niet betrapt is op doping.
pi_51861084
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zou best nog kunnen als dit een beetje schimmig blijft dan is er vast wel een obscure ploeg die hem weer laat fietsen hoor
Niet op een normaal niveau in ieder geval hoor
pi_51861123
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het is blijkbaar geen feit. Gewoon een welles-nietes zaak nu
Ik denk dat ze bij de Rabo die feiten wel hebben dat ie echt in Italie was op dat moment en niet in Mexico. Daarmee is het vertrouwen wel zo beschaamd. Stel dat ze dit door de vingers zien en ze laten hem naar Parijs rijden, volgende week blijkt dat ie in Italie van een potje heeft gesnoept. Dan komt uit dat de Rabobank wist dat ie in Italie zat en niet in Mexico en dan is de hele wielerploeg van Rabo bedankt voor de moeite
pi_51861132
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:22 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij heeft zijn jaarsalaris te verliezen en hij zal dan een schorsing krijgen toch?. Dus toegeven doet'ie sowieso niet!
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:29:31 #15
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51861153
En die whereabouts...hjij heeft de regels toch niet overtreden. Door de opontlettendheid van de UCI mocht hij starten en bij 3 fouten word je toch pas geschorst. Los van dat alles vind ik het onzin dat die renners niet zelf mogen gaan en staan waar ze willen zonder dat aan een of andere drugspolitie te laten weten. De renners maken zelf de sport kapot, maar ik geloof in Rasmussen en daarom vind ik het zo jammer dat De Rooij hem redelijk "overhaast" de tour uit heeft gebonjourd. Hoe heerlijk is het om het geel naar parijs te brengen en achteraf alle beschuldigingen met hard bewijs te kunnen weerleggen. Hard bewijs in de vorm van Negatieve testresultaten. Hoe duidelijk wil je het krijgen als debiele fransoos.

Je geeft nu in feite toe aan de beschuldigingen jegens Rasmussen, in mijn ogen totaal onterecht.
Mijn party reviews
pi_51861182
rofl, dat nieuws op ned1 gaat echt nergens meer over...
Die vrouw zit daaro gewoon dom te lullen -_-
pi_51861236
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:29 schreef Sethje het volgende:
En die whereabouts...hjij heeft de regels toch niet overtreden. Door de opontlettendheid van de UCI mocht hij starten en bij 3 fouten word je toch pas geschorst. Los van dat alles vind ik het onzin dat die renners niet zelf mogen gaan en staan waar ze willen zonder dat aan een of andere drugspolitie te laten weten. De renners maken zelf de sport kapot, maar ik geloof in Rasmussen en daarom vind ik het zo jammer dat De Rooij hem redelijk "overhaast" de tour uit heeft gebonjourd. Hoe heerlijk is het om het geel naar parijs te brengen en achteraf alle beschuldigingen met hard bewijs te kunnen weerleggen. Hard bewijs in de vorm van Negatieve testresultaten. Hoe duidelijk wil je het krijgen als debiele fransoos.

Je geeft nu in feite toe aan de beschuldigingen jegens Rasmussen, in mijn ogen totaal onterecht.
Het gaat erom dat ze Rasmussen niet meer kunnen vertrouwen, hij liegt en bedriegt over zijn doen en laten, begrijpelijk dat ze daarmee de goede naam van de ploeg en de sponsor niet op het spel gaan zetten
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:36:29 #18
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51861307
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze Rasmussen niet meer kunnen vertrouwen, hij liegt en bedriegt over zijn doen en laten, begrijpelijk dat ze daarmee de goede naam van de ploeg en de sponsor niet op het spel gaan zetten
En daar komen ze nu ineens achter? op het moment dat rasmussen de tour lijkt te hebben gewonnen?
Dát kan ik niet geloven. Ook de manier hoe de Rooij sprak over de mogelijke contractverlenging van Rasmussen een paar dagen voor deze misere sprak boekdelen..

Er speelt volgens mij veel meer....
Mijn party reviews
pi_51861334
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:26 schreef Sethje het volgende:
Hij is alleen maar negatief getest, en oke, dan is hij de fout in gegaan wat betreft zijn whereabouts, dan is de vraag of dat zwaar genoeg is om de waarschijnlijke winnaar uit de tour te moeten gooien.
Dat je nog steeds niet snapt dat het totaal niet gaat om die whereabouts ... Rasmussen heeft dagenlang tegen Rabo maar ook tegen de hele wereld volgehouden dat hij in Mexico zat. Naar nu blijkt heeft hij op 13 juni rond 2 uur in Italie gesproken met Cassani. Een keiharde leugen dus
Dit heeft hij vervolgens toegegeven aan De Rooy, niet wetende dat die hem op staande voet ontsloeg op dat moment.
pi_51861344
Ja allemaal leuk en aardig maar dit gezeik met doping verpest het wel voor de kijker. Nu gaan we dus elk jaar dit soort dingen krijgen. Ik vond deze tour de mooiste die ik ooit heb gezien (kijk ook pas 7 jaar ofzo) maar het wordt gewoon verpest door die heksenjacht terwijl ze allemaal weten dat iedereen wel wat gebruikt.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:40:58 #21
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51861416
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef Venga het volgende:

[..]

Dat je nog steeds niet snapt dat het totaal niet gaat om die whereabouts ... Rasmussen heeft dagenlang tegen Rabo maar ook tegen de hele wereld volgehouden dat hij in Mexico zat. Naar nu blijkt heeft hij op 13 juni rond 2 uur in Italie gesproken met Cassani. Een keiharde leugen dus
Dit heeft hij vervolgens toegegeven aan De Rooy, niet wetende dat die hem op staande voet ontsloeg op dat moment.
Ja who cares dat hij in Italie zat. Hij is toch negatief getest dan is het toch goed? Misschien heeft ie wel een 2e vriendin in Italie weet jij veel. Ik vind het zowiezo absurd dat wij zo diep in het priveleven van die renners moeten/kunnen zitten.
Mijn party reviews
pi_51861487
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:40 schreef Sethje het volgende:

[..]

Ja who cares dat hij in Italie zat. Hij is toch negatief getest dan is het toch goed? Misschien heeft ie wel een 2e vriendin in Italie weet jij veel. Ik vind het zowiezo absurd dat wij zo diep in het priveleven van die renners moeten/kunnen zitten.
OOH, er bestaat zoiets als een KUUR.. dat dus NIET nu terug te zien is in zijn bloed..

Kijk hij is tenminste SLIM.. (nieuw iets)..

al die andere mongolen daarintegen .

Als die dan ook echt heeft gebruikt, is het natuurlijk ook een malloot daar niet van.
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:43:58 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51861493
quote:

[..]

Idd, je wil niet weten waar Armstrong de rest van het jaar allemaal zat.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_51861510
Wat Amstrong dus wellicht ook heeft gedoan
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:45:20 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51861540
Mensen, die nu nog Rasmussen verdedigen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51861545
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef Venga het volgende:

[..]

Een beeje wereldvreemd issie wel.
***** Kraak.....
pi_51861582
quote:

[..]

Als topsporter heb je tegenwoordig de plicht om aan de instanties te laten weten waar je zit ivm onaangekondigde controles... als je dat niet bevalt moet je maar kappen. Bovendien heeft ie GELOGEN tegen zijn ploegleiding die op basis van die leugen voor hem door het vuur zijn gegaan en nu lelijk te kijk staan.

Maar ik heb het idee dat sommige mensen het niet willen snappen
pi_51861638
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:28 schreef Irrem het volgende:

[..]

Hij heeft zijn jaarsalaris te verliezen en hij zal dan een schorsing krijgen toch?. Dus toegeven doet'ie sowieso niet!
Hij is niet betrapt op doping dus dat gaat niet op volgens mij.
pi_51861648
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

als ie zelf bekend natuurlijk wel, daarom houdt ie nu ook zijn mond
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:49:36 #30
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51861651
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:46 schreef TheVulture het volgende:
Bovendien heeft ie GELOGEN tegen zijn ploegleiding
Alsof de Rooij wel altijd eerlijk is en openlijk de waarheid vertelt.
pi_51861661
quote:

[..]

Het lijkt wel of Jans Koerts hier spreekt.
Die zei gisteravond precies hetzelfde ... als de test negatief is, is het goed
pi_51861670
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:26 schreef Sethje het volgende:
Ik wil ook gewoon graag weten of hij nu wel of niet gepakt heeft. Dat is voor mij het hele punt. Ik heb altijd in Rasmussen geloofd, een fan van zijn rijden.

Maar wat blijft steken is de heksenjacht op Rasmussen ( en elke niet franse renner die goed presteert).

Ook de reactie van preudhomme vanmorgen "ja de tour kan nu pas echt van start gaan, het is goed dat Rasmussen eruit is" ( of iets in die trend). Gaat toch echt te ver.
die preudhomme zei: het klassement is nu een stuk geloofwaardiger nu rasmussen eruit is.

YEAH RIGHT contador op 1, klant van fuentes
pi_51861680
Cassani komt mij toch wel integer over in deze zaak hoor...
pi_51861705
Mja, het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe moeilijk is het om deze Tour te volgen als matig Italiaans rennertje, en zo rondom dit moment De Rooij te gaan bellen dat je Rasmussen in de Dolomieten hebt zien trainen? waarom wordt dat ineens zomaar klakkeloos als feit aangenomen? Of mis ik iets en is er meer dan dat ene belletje van Cassani?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51861764
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Alsof de Rooij wel altijd eerlijk is en openlijk de waarheid vertelt.
Het gaat erom dat er onderling vertrouwen moet zijn. As ploegleider moet je je renners kunnen vertrouwen in hun doen en laten. Als je wordt geconfronteerd met zo'n keiharde leugen die eventueel wel eens het einde van je ploeg kan betekenen kun je niet anders. Rabobank was in één klap alle geloofwaardigheid kwijt geweest als ze dit hadden verzwegen en het was later uitgelekt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:54:01 #36
28033 Pek
je moet wat
pi_51861779
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Of mis ik iets en is er meer dan dat ene belletje van Cassani?
Rasmussen schijnt het toegeven te hebben, volgens de Rooy
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:54:04 #37
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51861783
Ik heb het gevoel alsof er veel meer speelt.

En daarom vind ik heel dat whereabouts en liegen verhaal maar een slappe smoes om het vertrek van Rasmussen te verantwoorden.
Mijn party reviews
pi_51861838
Cassani vertelde aan de Deense media dat hij Rasmussen had zien trainen in juni, zonder er bij na te denken dat Rasmussen had verteld dat hij in Mexico zat. De Deense TV ging er zocht het verder uit, en toen ging t balletje rollen.
pi_51861843
quote:
Mja, het zal wel aan mij liggen hoor, maar hoe moeilijk is het om deze Tour te volgen als matig Italiaans rennertje, en zo rondom dit moment De Rooij te gaan bellen dat je Rasmussen in de Dolomieten hebt zien trainen? waarom wordt dat ineens zomaar klakkeloos als feit aangenomen? Of mis ik iets en is er meer dan dat ene belletje van Cassani?
Die opmerking van Cassani is het begin geweest, Rabo zal daarna wel zelf het een en ander zijn gaan uitzoeken en het feit dat je renner daar over liegt (waarom zou ie dat doen) is genoeg voor een vertrouwensbreuk...

En stel dat ie een vriendin heeft zitten in Italie, waarom zou ie dan het excuus gebruiken dat ie in Mexico bij zijn schoonmoeder aan het trainen is. Dat lijkt me niet echt geloofwaardig ook ten opzichte van je vrouw...
pi_51861855
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:54 schreef Pek het volgende:

[..]

Rasmussen schijnt het toegeven te hebben, volgens de Rooy
Mja, als dat zo is dan is dat helder natuurlijk. Maar de eerstvolgende vraag zou dan zijn "waarom heb je gelogen?" en De Rooij zei ook dat hij daar geen antwoord op gehad had. Vage shit
pi_51861880
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:54 schreef Sethje het volgende:

En daarom vind ik heel dat whereabouts en liegen verhaal maar een slappe smoes om het vertrek van Rasmussen te verantwoorden.
Rasmussen is een einzelganger gebleken die er mysterieuze trainingsstages op na houdt waar ie over liegt... hoeveel heb jij in vredesnaam nodig
pi_51861898
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Die opmerking van Cassani is het begin geweest, Rabo zal daarna wel zelf het een en ander zijn gaan uitzoeken en het feit dat je renner daar over liegt (waarom zou ie dat doen) is genoeg voor een vertrouwensbreuk...
Ja, maar dan is het op z'n minst raar dat Rasmussen zelf eerder wist dat hij uit koers genomen zou worden, dan Breukink, die hem in de gang van het hotel nog wilde feliciteren
quote:
En stel dat ie een vriendin heeft zitten in Italie, waarom zou ie dan het excuus gebruiken dat ie in Mexico bij zijn schoonmoeder aan het trainen is. Dat lijkt me niet echt geloofwaardig ook ten opzichte van je vrouw...
Dat boeit in dit geval natuurlijk geen ene hol
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:59:04 #43
28033 Pek
je moet wat
pi_51861937
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:54 schreef Sethje het volgende:
Ik ook.
Rabobank heeft misschien gedreigd de sponsoring te stoppen als Rasmussen bleef rijden, je weet het niet. De Rooy keek tenminste alsof hij het niet zelf bedacht had
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:01:07 #44
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_51861989
quote:
Ik weet niet hoe lang je het wielrennen al volgt, maar Davide Cassani was best een aardige renner. Het is natuurlijk al lang geleden dat ik hem in actie gezien heb, maar toentertijd vond ik het ook wel een sympathieke coureur.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:01:53 #45
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862017
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:48 schreef De_Ananas het volgende:
Er is geloof ik nog geen strafmaat voor liegen over je whereabouts, wel dat je de test niet drie keer mag missen.
Wasserwunderland
pi_51862031
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je het wielrennen al volgt, maar Davide Cassani was best een aardige renner. Het is natuurlijk al lang geleden dat ik hem in actie gezien heb, maar toentertijd vond ik het ook wel een sympathieke coureur.
Oh okee, kan ook best maar voor de strekking boeit het verder niet zo veel natuurlijk

Sorry Davide, mi scusi
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 juli 2007 @ 19:03:50 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51862064
soap continues
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:04:03 #48
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862071
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:59 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik ook.
Rabobank heeft misschien gedreigd de sponsoring te stoppen als Rasmussen bleef rijden, je weet het niet. De Rooy keek tenminste alsof hij het niet zelf bedacht had
Ik kreeg toch de indruk na het babbeltje met de sponseringsafdeling, dat een paar keer te zien is geweest dat het niet van Rabobank af kwam.
Yeasayer - Wait for the Summer
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:06:52 #49
28033 Pek
je moet wat
pi_51862145
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:04 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Ik kreeg toch de indruk na het babbeltje met de sponseringsafdeling, dat een paar keer te zien is geweest dat het niet van Rabobank af kwam.
Mwoah, die persverklaring lag er toch wel erg snel, die schrijf je niet in 5 minuten...maar ik lul ook maar wat omdat ik de waarheid niet ken
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:10:16 #50
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862256
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

als ie zelf bekend natuurlijk wel, daarom houdt ie nu ook zijn mond
doping is hier helemaal niet de issue

damn wat gaat die z'n eigen leven leiden
pi_51862303
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:50 schreef Venga het volgende:

[..]

Het lijkt wel of Jans Koerts hier spreekt.
Die zei gisteravond precies hetzelfde ... als de test negatief is, is het goed
KOM LATEN WE HEM VEROORDELEN TERWIJL ER GEEN BEWIJS IS
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:12:20 #52
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862323
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

matige rijder was het
pi_51862335
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:10 schreef Nyrem het volgende:

[..]

doping is hier helemaal niet de issue

damn wat gaat die z'n eigen leven leiden
Jij denkt dat Rasmussen daar in de bergen van de natuur heeft genoten, waarom in hemelsnaam had ie dat dan niet aan de Rabobank en UCI kunnen laten weten... hij was een maand onvindbaar he

Doordat ie heeft gelogen heeft ie indirect de link naar doping zelf gelegd, waarom zou je anders liegen over je verblijfplaats en ben je onvindbaar
pi_51862345
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:01 schreef Tup het volgende:

[..]

Er is geloof ik nog geen strafmaat voor liegen over je whereabouts, wel dat je de test niet drie keer mag missen.
Hij heeft er geen 3 gemist
pi_51862356
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef Nyrem het volgende:

[..]

matige rijder was het
Hij heeft niet heel veel bij elkaar gereden volgens mij, nee.
sig verwijderd door FA
pi_51862387
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jij denkt dat Rasmussen daar in de bergen van de natuur heeft genoten, waarom in hemelsnaam had ie dat dan niet aan de Rabobank en UCI kunnen laten weten... hij was een maand onvindbaar he

Doordat ie heeft gelogen heeft ie indirect de link naar doping zelf gelegd, waarom zou je anders liegen over je verblijfplaats en ben je onvindbaar
Die kerel zegt dat ie hem in de regen heeft zien trainen, niet dat ie een spuit in z'n arm had
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:14:11 #57
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862390
'Rabo wil zekerheid over eigen renners'
quote:
Tourdirecteur: vertrek Rasmussen is het beste dat de ronde kon overkomen
Van onze internetredactie

Sponsor Rabobank van de gelijknamige wielerploeg heeft donderdag gevraagd om een extra dopingcontrole voor de zeven overgebleven Tourrenners. De test is vanmorgen uitgevoerd. De geldschieter wil ermee aantonen dat de renners ’schoon’ zijn.

„Een bank houdt van zekerheid en betrouwbaarheid”, verklaarde communicatiedirecteur Vincent Pijpers namens de bank in het hotel van de ploeg in Pau. „In alle commotie die gisteravond is ontstaan, hebben we gevraagd om die extra controles. Het is zeker geen motie van wantrouwen naar de renners.”

Rasmussen heeft de reputatie van Rabobank ernstig geschaad.
Rasmussen heeft de reputatie van Rabobank ernstig geschaad. | AFP
Of de zaak rondom de ontslagen geletruidrager Michael Rasmussen het imago van de bank heeft beschadigd, kon Pijpers niet zeggen. „We zullen dat zeker onderzoeken.” Rabobank heeft volgens Pijpers geen moment overwogen uit de wielersport te stappen. „De sport is te mooi om te verlaten.”

Pijpers benadrukte dat de bank geen rol heeft gespeeld in het besluit van de renners om donderdag weer van start te gaan in de zevende etappe van de Tour. „We vinden het chique en dapper dat ze doorgaan, maar we hadden het ook gerespecteerd als ze anders hadden besloten. Wij zijn hier niet om druk uit te oefenen, maar juist om de ploegleiders en de renners te steunen in deze moeilijke dagen.”

Directeur Theo de Rooij van de wielerploeg heeft de Raad van Commissarissen van Rabobank geraadpleegd voordat hij Rasmussen terugtrok uit de Tour. „Wij staan dan ook volledig achter die beslissing. Theo kon niet anders.”

Voor de bank komt de affaire als een ’enorme klap', aldus Pijpers. „Iedereen leefde mee, we hadden grote plannen voor het weekeinde. Er lagen bij wijze van spreken al stapels gele truien klaar. Dit komt hard aan.”

De wielrenners van Rabo twijfelden de voorbije nacht hevig over het aanblijven in de Tour. De beslissing was ook niet unaniem. Ploegleider Erik Breukink: „Zo eenvoudig was dat niet. Bij de één lag het veel moeilijker dan bij de ander. Sommigen sloten zich gewoon aan bij de meerderheid. Het is voor ons van belang om een team te blijven vormen.”

Het vertrek van Michael Rasmussen uit de Tour heeft bij de organisatoren van de Ronde van Frankrijk voor blije gezichten gezorgd. Tourdirecteur Christian Prudhomme: „Het vertrek van Rasmussen is het beste dat de ronde kon overkomen.”

Prudhomme zegt dat hij niet heeft overwogen om de Rabobankploeg uit koers te halen. „Ze mogen starten. Bij de andere ploegen zoals Astana en Cofidis was er sprake van een positief dopinggeval. Dat is nu niet zo."

De etappe van donderdag is van start gegaan zonder gele trui. Na het vertrek van Rasmussen gaat de Spanjaard Alberto Contador aan de leiding in het klassement, maar hij begint de rit niet in het gele tricot. De trui wordt na afloop van de etappe in Castelsarrasin uitgereikt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:14:35 #58
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51862403
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:45 schreef Falco het volgende:
Mensen, die nu nog Rasmussen verdedigen .
Mensen die rationeel kunnen denken vind jij eng?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:15:01 #59
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862416
Ik denk dat dit volgens de UCI overtreding 3 gaat zijn en er een schorsing komt: http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Wasserwunderland
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:15:48 #60
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862450
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef De_Ananas het volgende:
Hij heeft er geen 3 gemist
Dat zeg ik.
Wasserwunderland
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:16:04 #61
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862461
quote:

[..]

ja hoor...

Pek en veren, daar zit je op te wachten he?
Ik mag hopen dat iemand (bv een man of vrouw) jouw gewoon eens vals van aanranding beschuldigd
Eens kijken hoe lollig dat dan nog is.
pi_51862473
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:15 schreef Tup het volgende:
Ik denk dat dit volgens de UCI overtreding 3 gaat zijn en er een schorsing komt: http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Er is geen bewijs daarvoor toch?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:16:24 #63
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862476
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:14 schreef LENUS het volgende:

[..]

Mensen die rationeel kunnen denken vind jij eng?
Die complottheorietjes zijn erg rationeel.
Wasserwunderland
pi_51862497
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:14 schreef De_Ananas het volgende:

Die kerel zegt dat ie hem in de regen heeft zien trainen, niet dat ie een spuit in z'n arm had
dat is geen antwoord op de vraag. stel je jezelf er dan ook geen vragen bij, dat kan ik niet geloven...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:17:34 #65
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862525
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:15 schreef Tup het volgende:
nee dat is wishfulthinking van jouw kant

Juridisch gaat Rasmussen alles winnen (als er geen bewijs komt) en Rasmussen stopt echt wel. Wie wil er nog in zo'n hypocriet wereldje fietsen? Zelfs Boogerd heeft het gehad met het wielrennen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:18:01 #66
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862544
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dat is geen antwoord op de vraag. stel je jezelf er dan ook geen vragen bij, dat kan ik niet geloven...
als jij dan stopt met dat nsbgedrag, goed?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:18:15 #67
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51862550
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:16 schreef Tup het volgende:

[..]

Die complottheorietjes zijn erg rationeel.
Voorlopig ben JIJ degene die zich daar mee bezig houdt. Er is geen bewijs (voor de duizendste keer).
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51862554
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:16 schreef Nyrem het volgende:

[..]

ja hoor...

Ik mag hopen dat iemand (bv een man of vrouw) jouw gewoon eens vals van aanranding beschuldigd
Wat een vergelijking weer... ik zit helemaal niet op pek en veren te wachten, ik had het liefst een onbetwistbare Rasmussen zondag in het geel over de Champs Elysees zien rijden maar hij heeft zelf zijn eigen glazen ingegooid... Rabobank laat echt niet voor de lol de kroon op hun bestaan twee dagen voor het eind naar de kloten gaan...
pi_51862558
quote:

[..]

Dat ie verdacht is ok, maar iedereen zegt het al zo dat ie veroordeeld lijkt
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:18:39 #70
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862564
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:16 schreef De_Ananas het volgende:
Er is geen bewijs daarvoor toch?
Ik ga er van uit dat Rasmussen gelogen heeft over Mexico/Italië. Het is niet alleen welles/nietes derooij vs. rasmussen. Ook cassani en boogerd bevestigen het m.i. meer dan ze het ontkrachten.
Wasserwunderland
pi_51862572
quote:

ja hoor...

de rooij, de uci etc wordt hier ook van alles beschuldigd, dat mag dus wel ?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:18:56 #72
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862575
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

voornamelijk in eigen land wat koersen gewonnen
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:19:02 #73
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862577
quote:

[..]

Er is nog helemaal geen antwoord op die vraag.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:19:38 #74
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51862608
quote:

[..]

Dat is pure borrelpraat, dat is iets anders dan feiten
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:19:39 #75
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862609
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:18 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

de rooij, de uci etc wordt hier ook van alles beschuldigd, dat mag dus wel ?
Nee.

Maar je mag wel je vraagtekens zetten.

Dat is niet wat jij doet bij Rasmussen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:19:56 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51862627
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:18 schreef LENUS het volgende:

[..]

Voorlopig ben JIJ degene die zich daar mee bezig houdt. Er is geen bewijs (voor de duizendste keer).
Er is wel bewijs daarvoor. Rasmussen heeft het zelfs toegegeven dat hij loog. Wie denkt hier nu niet rationeel?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51862634
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:18 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Rasmussen gelogen heeft over Mexico/Italië. Het is niet alleen welles/nietes derooij vs. rasmussen. Ook cassani en boogerd bevestigen het m.i. meer dan ze het ontkrachten.
Het is wel een welles/nietes want alleen Cassani zou hem hebben gezien mara hij ontkent het

En dat ''ik ga er van uit'' is weer oordelen zonder feiten.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:21:08 #78
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862670
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:18 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Rasmussen gelogen heeft over Mexico/Italië.
Want? Omdat iemand zegt hem gezien en gesproken te hebben?
Rasmussen zegt dat dit onzin is.

Ik zou maar geen advocaat worden als ik jou was.
quote:
boogerd bevestigen het m.i. meer dan ze het ontkrachten.
Boogerd zegt idd positieve dingen over Rasmussen.
pi_51862673
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Er is wel bewijs daarvoor. Rasmussen heeft het zelfs toegegeven dat hij loog. Wie denkt hier nu niet rationeel?
Hij ontkent het toch?

Was jij bij het gesprek van de Rooij en Rasmussen? En wat voor bewijs is er dan? Een video?
pi_51862703
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

KOM LATEN WE HEM VEROORDELEN TERWIJL ER GEEN BEWIJS IS
Ik veroordeel hem toch ook niet in de zin dat hij doping zou hebben gebruikt.
Maar de leugens zijn voldoende aanleiding om hem te ontslaan en dus uit de Tour te halen.
Zolang Rasmussen niets loslaat over de maand juni, wat hij daarin precies heeft gedaan en uitgevoerd houd hij ook gewoon zijn 2 ritzeges. Want daarbij geldt idd: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Dus als Rasmussen er geen uitlatingen over doet en er ook derden niet met harde bewijzen komen is hij 2-voudig etappewinnaar van de Tour van 2007
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:22:17 #81
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51862721
Rasmussen

Gaf kleur aan de mooiste Tour in jaren, maar de Rooij wilt overal een wit voetje halen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51862735
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef LENUS het volgende:

[..]

Jij denkt dat de ploegleiding hem niet heeft gevraagd over het waarom van die leugen? Volgens mij heeft de ploegleiding zelfs verklaard dat Rasmussen de reden niet wilde geven.... waarom zou dat zijn denk je? Heeft niks met borrelpraat maar met logisch nadenken te maken
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:22:42 #83
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862736
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Rasmussen ontkent leugen

bron:
deense krant

en interview tv

Laat dit goed tot je door dringen of laat iemand het je voorlezen.
pi_51862746
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij ontkent het toch?
Vino ontkent ook dat hij gebruikt heeft, zegt dus niks.

Ik geloof De Rooij eerder dan Rasmussen in dezen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:23:09 #85
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_51862749
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een paar ritten in de Giro gewonnen, Milaan-Turijn, nog wat Italiaanse semi-klassiekers - misschien geen uitpuilende erelijst, maar hij heeft toch een verdienstelijke carrière gehad.
pi_51862750
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef Nyrem het volgende:

Nee.

Maar je mag wel je vraagtekens zetten.

Dat is niet wat jij doet bij Rasmussen.
ik kan er niets aan doen dat ik zijn leugens over zijn verblijfplaats ZEER verdacht vindt, inderdaad, WAAROM kon hij niet van in het begin zeggen tegen de rooij dat hij in italie zat, ik kan daar inderdaad maar één antwoord op geven.

maar ik geef grif toe, ik kan er volledig naast zitten , het zou me echter verbazen.
pi_51862754
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:21 schreef Venga het volgende:

[..]

Ik veroordeel hem toch ook niet in de zin dat hij doping zou hebben gebruikt.
Maar de leugens zijn voldoende aanleiding om hem te ontslaan en dus uit de Tour te halen.
Zolang Rasmussen niets loslaat over de maand juni, wat hij daarin precies heeft gedaan en uitgevoerd houd hij ook gewoon zijn 2 ritzeges. Want daarbij geldt idd: onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Dus als Rasmussen er geen uitlatingen over doet en er ook derden niet met harde bewijzen komen is hij 2-voudig etappewinnaar van de Tour van 2007
Er

is

daar

geen

bewijs

voor

donderdag 26 juli 2007 @ 19:23:35 #88
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862765
De Rooij heeft wel al laten weten dat Rasmussen wel degelijk in Italie was, daar was bewijs voor en niet alleen in de vorm van Cassini.
quote:
"Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen", aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:24:04 #89
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862780
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jij denkt dat de ploegleiding hem niet heeft gevraagd over het waarom van die leugen? Volgens mij heeft de ploegleiding zelfs verklaard dat Rasmussen de reden niet wilde geven.... waarom zou dat zijn denk je? Heeft niks met borrelpraat maar met logisch nadenken te maken
aanname, je kunt beter praten als je de feiten kent. Anders is het puur borrelpraat.

breukink wist er ten eerste helemaal niets vanaf (het besluit)
de rijders zijn het oneens met de beslissing.
pi_51862781
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:22 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Vino ontkent ook dat hij gebruikt heeft, zegt dus niks.

Ik geloof De Rooij eerder dan Rasmussen in dezen.
Maar Vino is betrapt, Rasmussen niet
pi_51862801
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar Vino is betrapt, Rasmussen niet
Hij is betrapt op een leugen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:24:41 #92
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862809
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:20 schreef De_Ananas het volgende:
Het is wel een welles/nietes want alleen Cassani zou hem hebben gezien mara hij ontkent het
En dat ''ik ga er van uit'' is weer oordelen zonder feiten.
Ik vind het opvallend hoe revisionistisch je bezig bent. 100% zekerheid bestaat niet, want alleen derooij en rasmussen weten het (misschien nog meer rabo renners). Je lijkt de advocaat die betoogt "beyond reasonable doubt" en daarna zegt "waren we erbij?". Nee natuurlijk niet, we waren er geen van allen. Ik zeg "ik ga er van uit" omdat ik denk dat het goed zal worden uitgezocht. In een sport die onder vuur ligt moet je -net zoals bijv. een politieagent of burgemeester roomser moet zijn dan de rest van de burgers- "zuiver" zijn. Die 2 gemiste tests, dat mag, maar is niet slim en nu wijzen alle tekenen er op dat hij gewoon gelogen heeft. Laat ik het omdraaien: wanneer zou jij eigenlijk geloven dat hij gelogen heeft?
Wasserwunderland
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:24:54 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51862818
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:22 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Rasmussen ontkent leugen

bron:
deense krant

en interview tv

Laat dit goed tot je door dringen of laat iemand het je voorlezen.
Ja wie moet ik dan geloven. Theo de Rooij of een pathologische leugenaar , die in Italië is gesignaleerd, terwijl hij dacht in Mexico te zijn.
pi_51862828
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:23 schreef Burghardt het volgende:
De Rooij heeft wel al laten weten dat Rasmussen wel degelijk in Italie was, daar was bewijs voor en niet alleen in de vorm van Cassini.
[..]
Waar lees jij dat er bewijs is? Informatie is iets anders hoor.
pi_51862835
En daarnaast, wat heeft De Rooij hiermee te winnen, door de Tourwinnaar eruit te knikkeren?

De Rooij vind ik dus stukken betrouwbaarder dan Rasmussen momenteel ....
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:25:51 #96
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862847
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:23 schreef Burghardt het volgende:
[..]
En Rasmussen zegt van niet....

Het is dus aan De Rooy om te bewijzen dat hij niet in Mexico was.

Want je bent in Europa (althans soms vraag ik met dat af), onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Bewijslast ligt bij de Rooy.

Een gerucht is geen bewijs. Iemand die iets zegt is geen bewijs.
pi_51862857
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:24 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend hoe revisionistisch je bezig bent. 100% zekerheid bestaat niet, want alleen derooij en rasmussen weten het (misschien nog meer rabo renners). Je lijkt de advocaat die betoogt "beyond reasonable doubt" en daarna zegt "waren we erbij?". Nee natuurlijk niet, we waren er geen van allen. Ik zeg "ik ga er van uit" omdat ik denk dat het goed zal worden uitgezocht. In een sport die onder vuur ligt moet je -net zoals bijv. een politieagent of burgemeester roomser moet zijn dan de rest van de burgers- "zuiver" zijn. Die 2 gemiste tests, dat mag, maar is niet slim en nu wijzen alle tekenen er op dat hij gewoon gelogen heeft. Laat ik het omdraaien: wanneer zou jij eigenlijk geloven dat hij gelogen heeft?
Als er bewijs is natuurlijk

En nu kan ie gelogen hebben of niet, het is niet bewezen
pi_51862869
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hij is betrapt op een leugen.
Bron? Een Italiaan die hem heeft gezien?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:26:48 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51862875
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef zjroentje het volgende:
En daarnaast, wat heeft De Rooij hiermee te winnen, door de Tourwinnaar eruit te knikkeren.
"Het is een complot. De Franse pers zit er achter."

Het wordt tijd dat dit topic naar TRU wordt verhuisd.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:26:52 #100
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862878
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er bewijs is? Informatie is iets anders hoor.
http://www.nu.nl/news/1170529/751/Rasmussen_zat_in_Itali%EB.html
quote:
Rasmussen zat in Italië
Uitgegeven: 26 juli 2007 00:39
Laatst gewijzigd: 26 juli 2007 00:52

PAU - Michael Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. De Deen had bij de ploeg en de UCI in de aanloop naar de Tour de France aangegeven dat hij daar op training was.

ANP
Rabobank ontslaat Rasmussen

Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.

Druppel

"Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen", aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.

Rasmussen verblijft inmiddels niet meer in het Rabo-hotel. "Hij zit in een ander hotel", aldus de woordvoerder.

Emotioneel

De Rooij confronteerde Rasmussen direct na de finish met het nieuws over de plaats van de training. "Rasmussen heeft direct bekend", aldus woordvoerder Bergsma.

"Vervolgens zijn Rasmussen en De Rooy naar het hotel gegaan. De renners wilden Rasmussen allemaal feliciteren. Rasmussen heeft toen alles eerlijk verteld. De renners werden vervolgens heel emotioneel."

Ploegleider De Rooij ontbrak tijdens de persconferentie. "Theo was veel te emotioneel. Die kon hier niet bij zijn", aldus woordvoerder Bergsma. "De renners maken waarschijnlijk donderdag bekend of ze nog van start gaan."
pi_51862890
Ik kap met deze discussie, heb mijn standpunten al duidelijk gemaakt en geen zin om in herhaling te vallen... we zullen wel zien zei de blinde
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:27:37 #102
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862913
quote:
En daarnaast, wat heeft De Rooij hiermee te winnen, door de Tourwinnaar eruit te knikkeren.
Mag ie deelnemen in de nieuw op te richten bond (van de tour)?
De rooij heeft overigens niks te willen of te winnen. Het gaat om het management van Rabobank. Die wil naar buiten toe zijn product verkopen. Als iemand daar misschien niet goed in past, dan kan men eisen hem te dumpen.
pi_51862926
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Bron? Een Italiaan die hem heeft gezien?
quote:
En daarnaast, wat heeft De Rooij hiermee te winnen, door de Tourwinnaar eruit te knikkeren?

De Rooij vind ik dus stukken betrouwbaarder dan Rasmussen momenteel ....
pi_51862931
quote:
Hij is herkend ja, door 1 kerel.

Heb jij ooit iemand de bak in zien zijn gegaan omdat iemand hem herkende?
pi_51862943
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:25 schreef Nyrem het volgende:
En Rasmussen zegt van niet....

Het is dus aan De Rooy om te bewijzen dat hij niet in Mexico was.

Want je bent in Europa (althans soms vraag ik met dat af), onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Bewijslast ligt bij de Rooy.

Een gerucht is geen bewijs. Iemand die iets zegt is geen bewijs.
Helemaal mee eens.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:28:41 #106
28033 Pek
je moet wat
pi_51862944
Moet toch makkelijk te achterhalen zijn, hij heeft gevlogen en ook vast wel ergens gepind
pi_51862947
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:27 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Mag ie deelnemen in de nieuw op te richten bond (van de tour)?
De rooij heeft overigens niks te willen of te winnen. Het gaat om het management van Rabobank. Die wil naar buiten toe zijn product verkopen. Als iemand daar misschien niet goed in past, dan kan men eisen hem te dumpen.
De Tour winnen lijkt mij juist wel goed voor je produkt hoor ...
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:28:59 #108
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51862956
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:21 schreef Nyrem het volgende:
Ik zou maar geen advocaat worden als ik jou was.
"Meneer, we vonden een bebloed mes naast het hoofd van uw vrouw. U heeft gezegd datt u haar haatte. Uw vingerafdrukken zitten erop. Enz enz."De bewijzen zijn overweldigend.
"Maar...heeft u het dan gezien?"
"Nee."
"Goed dan moet u me onschuldig verklaren."
Nog een revisionist in de dop.
Wasserwunderland
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:29:00 #109
15352 Nyrem
Wag the dog
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:29:17 #110
6941 APK
Factual, I think.
pi_51862964
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef LENUS het volgende:

Dan moet hij maar even zijn paspoort laten zien met de entry- en exit data mbt zijn verblijf in Mexico
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:29:34 #111
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862974
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Niet als die besmet is door valse beschuldigingen. Dat kleeft..
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:30:03 #112
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51862991
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hij is herkend ja, door 1 kerel.

Heb jij ooit iemand de bak in zien zijn gegaan omdat iemand hem herkende?
Hij heeft het zelf bekend, lijkt me sterk dat de Rooij of een woordvoerder maar wat onzin verkopen om hun man in het geel uit de koers te kunnen halen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:30:03 #113
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51862992
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef Tup het volgende:

[..]

"Meneer, we vonden een bebloed mes naast het hoofd van uw vrouw. U heeft gezegd datt u haar haatte. Uw vingerafdrukken zitten erop. Enz enz."De bewijzen zijn overweldigend.
"Nee."
Tja, als je niks beter weet.
pi_51862999
quote:

[..]

"Nee."
''Meneer, u hebt hem zien inbreken?''
''Ja''
''Dan veroordeel ik bij deze de verdachte''
pi_51863020
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:29 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Niet als die besmet is door valse beschuldigingen. Dat kleeft..
Het hele wielrennen is besmet en kleeft van de (valse) beschuldigingen. Daarnaast heeft het volk (behalve natuurlijk de Fransen )ook wel door dat die ophef omtrent het niet opgeven van zijn verblijfplaats opgeblazen werd.
pi_51863028
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef Pek het volgende:
Moet toch makkelijk te achterhalen zijn, hij heeft gevlogen en ook vast wel ergens gepind
Het lijkt mij dat je die feiten voorafgaand aan je beslissing al boven tafel moet hebben. Niet nu beslissen en daarna het bewijs bij elkaar zoeken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:31:15 #117
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51863033
En die gele trui die aan Kai Reus geschonken is mag Rasmussen ook terugeisen, dat gladde showpikventje moet er zelf maar één zien te winnen bij die hypocriete ploeg.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:31:22 #118
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51863039
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:30 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

''Meneer, u hebt hem zien inbreken?''
''Ja''
''Dan veroordeel ik bij deze de verdachte''
pi_51863046
owww... buiten de twijfel over het feit of hij in italie aan de verboden middeltjes heeft gezeten, wordt hier eigenlijk ook al getwijfeld aan het feit of hij eigenlijk in italie zat

het moet niet zotter worden
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:33:37 #120
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51863099
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef petitlapin2 het volgende:
owww... buiten de twijfel over het feit of hij in italie aan de verboden middeltjes heeft gezeten, wordt hier eigenlijk ook al getwijfeld aan het feit of hij eigenlijk in italie zat

Ik zag gisteren een eenhoorn en osama bin laden samen trainen.

durf daar eens aan te twijfelen
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:33:49 #121
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51863103
quote:

[..]

ja hoor...

Dat is knap vervelend ja, zeker in de huidige maatschappij waar generaliseren/demoniseren (mooi woord hè ) hoogtij viert. Maar moet je dan vervolgens jezelf een vals alibi gaan verschaffen, gaan liegen over waar je was op het moment van de aanranding??? Dan maak je het jezelf alleen maar lastiger en dat is precies wat Rasmussen heeft gedaan!

De discussie is niet óf Rasmussen doping heeft gebruikt, maar óf Rasmussen door de ploegleiding/overkoepelende organisaties nog langer te vertrouwen was. En vooralsnog wijst alles erop dat Rasmussen heeft zitten liegen (en bedriegen), hij kon niet vertellen waar hij was, diende de laat z'n whereabouts in, heeft bekend tegenover De Rooij, is in Italië gespot door Cassani en misschien nog wel het belangrijkste van alles, heeft (althans is mij niet bekend) op géén enkele manier kunnen bewijzen dat hij WEL in Mexico was zoals hij stelt..

Dan kun je 'm tot in den treure gaan verdedigen omdat 'ie in de gele trui reed, omdat het zo'n fantastisch coureur is, omdat 'ie voor een Nederlandse ploeg rijdt/reed of omdat 'ie zo lief lacht, maar dan ben je wel héél naïef bezig.

Wat het gebruik van doping betreft is Rasmussen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Betreffende de (on-)betrouwbaarheid van de renner Rasmussen is er echter voldoende bewijs en dat wordt op géén enkele wijze ontkracht, terecht dan ook dat hij door de Rabobank op staande voet is ontslagen!
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:34:01 #122
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51863109
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef petitlapin2 het volgende:

Jij probeert hier de link naar verboden middeltjes te leggen. Volgens mij ben je gewoon heel dom of verkoop je maar wat onzin over iets waar je geen zak verstand van hebt.

Er wordt getwijfeld aan waar hij was, niet over het gebruik van doping. Als dit een te moelijk vraagstuk voor je is kun je maar beter het topic verlaten.
pi_51863170
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:28 schreef zjroentje het volgende:
En negatieve publiciteit niet. Bedrijven hebben een hekel aan negatieve publiciteit, een goede naam is zo verspeeld en het kost miljoenen om dat weer recht te krijgen, als dat al lukt. Door één affaire kan 10 jaar sponsoring door de plee getrokken worden, dat risico/onzekerheid wil je niet lopen als bedrijf. Ik weet vrijwel zeker dat het dagelijks bestuur van de Rabobank invloed heeft gehad op deze beslissing, ik vind het vanuit bedrijfseconomisch opzicht verstandig belangen van een miljardenbedrijf boven die van één renner te laten gaan.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:36:04 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51863174
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:30 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Hij heeft het zelf bekend, lijkt me sterk dat de Rooij of een woordvoerder maar wat onzin verkopen om hun man in het geel uit de koers te kunnen halen.
En in een kwaliteitskrant (daar reken ik de Telegraaf niet toe) ontkent die.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:36:12 #125
28033 Pek
je moet wat
pi_51863181
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je die feiten voorafgaand aan je beslissing al boven tafel moet hebben. Niet nu beslissen en daarna het bewijs bij elkaar zoeken.
Precies Maar dat gaan ze ons niet vertellen natuurlijk. Ik zie Rabobank en de Rooy eerlijk gezegd ook niet zo in de stress schieten om niets, dus tja...
pi_51863234
Toch begrijp ik niets van het hele verhaal.
Even aannemende dat Cassani gelijk heeft.

Ras gaat trainen in Italie. Op zich helemaal geen gekke plek om te zijn na de Giro. Toch wil hij geen bezoek hebben van de UCI, dus hij besluit hen niet, of te laat, te informeren over zijn locatie. Waarom dan nog eens liegen over die locatie? De UCI is toch te laat om te controleren, want als dat niet zo zou zijn, dan zouden ze in Mexico gestaan hebben en daar was-ie dan niet geweest. Die waarschuwing heb je ook sowieso al aan je broek hangen.

Vervolgens ben je bezig met je supergeheime training in Italie, waar niemand vanaf mag weten en waar je een heel complot omheen hebt gebouwd. Dan kom je een RAI verslaggever tegen waar je mee praat. Dan denk je niet: "oh shit, ik moet hier wat op verzinnen"?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:40:17 #127
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51863307
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En in een kwaliteitskrant (daar reken ik de Telegraaf niet toe) ontkent die.
quote:
Vorige week werd bekend dat de Deen voor de Tour twee waarschuwingen had gekregen van de UCI, waarna de wielerwereld en de media over Rasmussen heen vielen. De Deen was volgens velen niet meer geloofwaardig. Rasmussen had de wielerunie te laat geïnformeerd over zijn verblijfplaats, waardoor hij tot tweemaal toe niet kon worden gecontroleerd op doping.
Ja, als dit ook al niet meer klopt wordt het wel heel gecompliceerd.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:41:32 #128
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51863345
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef Burghardt het volgende:

[..]

[..]

Ja, als dit ook al niet meer klopt wordt het wel heel gecompliceerd.
De Telegraaf zegt dat hij toegeeft gelogen te hebben, de meeste media (waaronder een Deense kwaliteitskrant) schrijven dat hij ontkent.
Planning:
-
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:43:02 #129
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_51863395
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:41 schreef DarkShine het volgende:

[..]

De Telegraaf zegt dat hij toegeeft gelogen te hebben, de meeste media (waaronder een Deense kwaliteitskrant) schrijven dat hij ontkent.
Was een citaat van trouw.nl. De Telegraaf mijd ik ook.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:47:00 #130
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51863528
quote:

[..]

"Nee."
Treurig voorbeeld, er zijn namelijk geen bewijzen tegen Rasmussen. Maar van ene intelligentie en rationeel nadenken heb ik jou toch al niet kunnen betrappen.
pi_51863661
De bal is gaan rollen door een Deense journalist valt me net op, pikant.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_51863666
Rabo heeft de beslissing echt niet alleen maar genomen doordat Cassani beweert hem gezien te hebben. Er is heus wel meer aan de hand dan wij weten. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Rabo onder de druk van de tour Rasmussen eruit heeft geknikkert. Niet nu nog.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:57:02 #133
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_51863834
Rasmussen heeft zich gewoon vergist in de vlag...

Hij zag de Italiaanse vlag, beetje kleurverloop door zon enzo, zwarte vlek op het witte deel en voila, hij is in Mexico
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_51863838
De Rooij zegt in zijn toelichting dat hij bewijzen heeft dat hij in Italie is geweest. Dat maar eerst even afwachten want aan de hand van die bewijzen kunnen we verder uitzoeken of die bewijzen kloppen. Neem aan dat Rasmussen bewijzen heeft dat hij in mexico was op 13 juni. Indien we die bewijzen niet zien kunnen we speculeren wat we willen maar totdan is er niets duidelijk. Wachten dus.
pi_51863846
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:50 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Rabo heeft de beslissing echt niet alleen maar genomen doordat Cassani beweert hem gezien te hebben. Er is heus wel meer aan de hand dan wij weten. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Rabo onder de druk van de tour Rasmussen eruit heeft geknikkert. Niet nu nog.
Dat roep ik ook al de hele tijd... er zijn echt wel sterkere bewijzen waar wij het bestaan nog niet van weten
pi_51863857
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef Eduard37 het volgende:
De Rooij zegt in zijn toelichting dat hij bewijzen heeft dat hij in Italie is geweest. Dat maar eerst even afwachten want aan de hand van die bewijzen kunnen we verder uitzoeken of die bewijzen kloppen. Neem aan dat Rasmussen bewijzen heeft dat hij in mexico was op 13 juni. Indien we die bewijzen niet zien kunnen we speculeren wat we willen maar totdan is er niets duidelijk. Wachten dus.
Dat is Cassani (het bewijs van De Rooij).
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:58:05 #137
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_51863864
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef Eduard37 het volgende:
Als blijkt dat hij toch in Mexico was, waar hij zei dat hij was... en hij heeft enkel 2x een out of comeptition controle gemist.. oei oei... maar dan nog, is het wel een beetje zn eigen schuld. Hij had de schijn dan al tegen..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_51863867
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:50 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik verbaas me ook over een hoop mensen hier.

Wat heeft De Rooij in godsnaam te winnen door Rasmussen uit de Tour de zetten? Een wit voetje halen? Bij wie in godsnaam? En dan komen er geruchten over een eventuele competitie waaraan de Rabo niet zou mogen meedoen. Dat wordt dan wel als argument aangevoerd, maar het verhaal van Cassani is onbetrouwbaar. Daarnaast heeft de Rabobank ploeg zich na het bekend worden van de waarschuwingen zich achter Rasmussen geschaard en hem verdedigd. Persconferentie ingelast en zelfs een advocaat ingevlogen om hem te verdedigen.

Ook het verhaal dat het misschien vanuit de top van de bank zelf zou komen geloof ik niet. Ik zou niet zien wat er schadelijk voor de bank zelf zou zijn, bijvoorbeeld qua besmet zijn van de overwinning. Thomas Dekker bijvoorbeeld heeft ook 2 jaar samengewerkt met Ceccini, waartegen ook dopingverdekingen zijn. Dan had de bank toch ook allang ingegrepen.

En daarnaast, zoals al eerder gezegd, vind ik momenteel De Rooij een stuk betrouwbaarder dan Rasmussen. Cassani zegt dat hij hem in de Dolomieten heeft gezien, De Rooij verklaart dat Rasmussen dit aan hem heeft bevestigd. Maar Rasmussen ontkent dit nu. Ik zou ook niet inzien wat Cassani moet winnen bij een leugen. Wilde hij zijn 5 minutes of fame dan was dit verhaal wel via de media uitgekomen, en was hij niet naar de Rabobank gestapt.
pi_51863902
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is Cassani (het bewijs van De Rooij).
Tuurlijk niet man, doe niet zo naief. De Rooij is niet zo gek dat die alleen Cassani op zijn woord geloofd en dan iemand maar even gaat ontslaan. Hij heeft harde bewijzen. Bewijzen op papier. Echter hij heeft die nog niet naar buiten gebracht. Na de tour zal alles helder worden.
pi_51863946
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:59 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet man, doe niet zo naief. De Rooij is niet zo gek dat die alleen Cassani op zijn woord geloofd en dan iemand maar even gaat ontslaan. Hij heeft harde bewijzen. Bewijzen op papier. Echter hij heeft die nog niet naar buiten gebracht. Na de tour zal alles helder worden.
Waarom niet?

Als Cassani dit beweert en Rasmussen geeft dit toe aan De Rooij dan is er echt niet meer bewijs nodig.
pi_51863949
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat heeft De Rooij in godsnaam te winnen door Rasmussen uit de Tour de zetten? Een wit voetje halen? Bij wie in godsnaam? En dan komen er geruchten over een eventuele competitie waaraan de Rabo nou zou mogen meedoen. Dat wordt dan wel als argument aangevoerd maar het verhaal van Cassani is onbetrouwbaar. Daarnaast heeft de Rabobank ploeg zich na het bekend worden van de waarschuwingen zich achter Rasmussen geschaard en hem verdedigd. Persconferentie ingelast en zelfs een advocaat ingevlogen om hem te verdedigen.

Ook het verhaal dat het misschien vanuit de top van de bank zelf zou komen geloof ik niet. Ik zou niet zien wat er schadelijk voor de bank zelf zou zijn, bijvoorbeeld qua besmet zijn van de overwinning. Thomas Dekker bijvoorbeeld heeft ook 2 jaar samengewerkt met Ceccini, waartegen ook dopingverdekingen zijn. Dan had de bank toch ook allang ingegrepen.

En daarnaast, zoals al eerder gezegd, vind ik momenteel De Rooij een stuk betrouwbaarder dan Rasmussen. Cassani zegt dat hij hem in de Dolomieten heeft gezien, De Rooij verklaart dat Rasmussen dit aan hem heeft bevestigd. Maar Rasmussen ontkent dit nu. Ik zou ook niet inzien wat Cassani moet winnen bij een leugen. Wilde hij zijn 5 minutes of fame dan was dit verhaal wel via de media uitgekomen, en was hij niet naar de Rabobank gestapt.
pi_51863968
quote:

[..]

Dat was wel het begin, hij zal idd vast meer bewijzen hebben. Al denk ik aan de andere kant dat De Rooij onder grote druk van de ASO/UCI Rasmussen uit de Tour heeft moeten zetten.

Trouwens, noem mij niet naïef, als er iemand naïef is, ben jij het.
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:02:28 #143
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51863989
quote:

[..]

Dat is hij wel, hij kon de druk niet meer aan.Een angstige directie van de Rabobank zagen het imago van de boerenleenbank in gevaar komen en hebben waarschijnlijk gedreigt te stoppen met sponsoren wanneer Rasmussen niet uit de tour gehaald zou worden.

Als hij een beetje ruggengraad had, dan had hij Rasmussen gesteund tot aan de poorten van de hel.
pi_51864009
Ik neem aan dat er heus wel wat vluchtgegevens zullen zijn gecheckt richting Mexico bijvoorbeeld....
pi_51864023
Het rare is wel dat precies op de dag dat bevestigd is dat hij de gele trui naar Parijs brengt hij ontslagen wordt. Dit alles had misschien eerder boven tafel kunnen komen als Cassani eerder met dit nieuws was gekomen. Nadat Cassani het vertelt heeft aan een deense journalist is de bal gaan rollen en heeft De Rooij zijn huiswerk gedaan om zekerheid te krijgen. Toen hij die kreeg heeft die Rasmussen geconfronteerd met het bewijs. Rasmussen heeft de Rooij dus niet kunnen overtuigen dat zijn bewijs niet klopt. Rasmussen heeft nu dus als taak het bewijs van de Rooij te weerleggen. Hij moet op een of andere manier aantonen dat de Rooij ongelijk heeft.
pi_51864066
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waarom niet?

Als Cassani dit beweert en Rasmussen geeft dit toe aan De Rooij dan is er echt niet meer bewijs nodig.
Rasmussen ontkent. Lees dat artikel van trouw eens.
pi_51864077
Smeets gaat vanavond in de avondetappe op onderzoek uit, zei die net
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:05:52 #148
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51864095
quote:

[..]

Ik ben al zo'n 5 jaar werkzaam in de marketingbranche en ik kan je vertellen dat de directie bij dit soort excessen in hun broek schijt. Rasmussen hebben ze uit voorzorg afgeschoten uit angst voor verdere reprucussies.
pi_51864106
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Rasmussen ontkent. Lees dat artikel van trouw eens.
Ja, en De Rooij zegt dat het wel waar is.

Ik geloof Rasmussen momenteel niet hoor.
pi_51864126
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ik ben al zo'n 5 jaar werkzaam in de marketingbranche en ik kan je vertellen dat de directie bij dit soort excessen in hun broek schijt. Rasmussen hebben ze uit voorzorg afgeschoten uit angst voor verdere reprucussies.
Dan hadden ze dat na de Alpen etappes wel gedaan, want toen was er veel meer negatieve exposure dan na de persconferentie op de rustdag.
pi_51864127
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:02 schreef LENUS het volgende:

[..]

Dat is hij wel, hij kon de druk niet meer aan.Een angstige directie van de Rabobank zagen het imago van de boerenleenbank in gevaar komen en hebben waarschijnlijk gedreigt te stoppen met sponsoren wanneer Rasmussen niet uit de tour gehaald zou worden.

Als hij een beetje ruggengraad had, dan had hij Rasmussen gesteund tot aan de poorten van de hel.
Ben niet overtuigd. Geen reden om de gele trui drager die al voor zoveel naamsbekendheid heeft gezorgt alsnog uit de tour te halen. Het verhaal ging al te ronde en er waren geen bewijzen zodat die gewoon kon blijven. Er moeten dus wel ernstige zaken boven tafel zijn gekomen waardoor De rooij deze actie moest nemen. Heeft niks met de sponsoring te maken want dan was Rasmussen al veel eerder ontslagen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:08:18 #152
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51864180
Ik weet niet wat ik moet geloven....

Er moet gewoon 1 verklaring komen, desnoods van Rasmussen samen met Rabobank/De Rooij waarin alle kaarten open worden gespeeld.
Mijn party reviews
pi_51864193
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:06 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Jij gaat op je gevoel af. Het gaat om feiten. Zolang het niet helder is wie er nu de waarheid spreekt mag je geen partij kiezen. Als je dat wel doet spreek kun je deze discussie nooit objectief blijven voeren.
pi_51864236
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:08 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Jij gaat op je gevoel af. Het gaat om feiten. Zolang het niet helder is wie er nu de waarheid spreekt mag je geen partij kiezen. Als je dat wel doet spreek kun je deze discussie nooit objectief blijven voeren.
Ik vind dat ik toch wel redelijk objectief blijf hoor.

Ik ben ook niet blij met deze hele situatie, had liever gezien dat Rasmussen het geel tot in Parijs had behouden.

En als je jouw redenering volgt, zou je de verklaring van Rasmussen dus ook niet als waarheid mogen aanvoeren.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:11:02 #155
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51864282
één ding is in ieder geval zeker. Als blijkt dat Rasmussen niet gelogen heeft, dan heeft de Rooy echt een historische blunder gemaakt. Die zal dan nog sneller moeten vertrekken dan Raas .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_51864286
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het gaat erom dat er onderling vertrouwen moet zijn. As ploegleider moet je je renners kunnen vertrouwen in hun doen en laten. Als je wordt geconfronteerd met zo'n keiharde leugen die eventueel wel eens het einde van je ploeg kan betekenen kun je niet anders. Rabobank was in één klap alle geloofwaardigheid kwijt geweest als ze dit hadden verzwegen en het was later uitgelekt.
Geloofwaardigheid kwijt om een vergissing/leugentje . Daar kun je tal van goede redenen voor hebben, niet per se dopinggerelateerd. Ik vind dit extreem laf van de Rabobank, dat ze zo keihard om niets hun werknemers laten vallen die zich het snot voor de ogen hebben gereden.
pi_51864287
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat roep ik ook al de hele tijd... er zijn echt wel sterkere bewijzen waar wij het bestaan nog niet van weten
En waarom maken ze die niet bekend? Ze willen toch meer openheid in het wielrennen?
pi_51864293
Op zich wel logisch dat de bal aan 't rollen gaat op de dag van zijn persconferentie.
Italiaan wordt gebelt door Deense ex collega of andersom.
***** Kraak.....
pi_51864311
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En waarom maken ze die niet bekend? Ze willen toch meer openheid in het wielrennen?
dat zal wel juridische redenen hebben vermoed ik
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:12:14 #160
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51864318
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat na de Alpen etappes wel gedaan, want toen was er veel meer negatieve exposure dan na de persconferentie op de rustdag.
Na de alpen was hij allerminst zeker van de tourwinst. Dat was gisteren wel anders, dus hebben ze de noodrem in stelling gebracht. Rasmussen "mocht" de tour niet winnen en er zijn een aantal stakeholders die verder denken dan de tour zelf.
pi_51864340
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:09 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik vind dat ik toch wel redelijk objectief blijf hoor.

Ik ben ook niet blij met deze hele situatie, had liever gezien dat Rasmussen het geel tot in Parijs had behouden.

En als je jouw redenering volgt, zou je de verklaring van Rasmussen dus ook niet als waarheid mogen aanvoeren.
Nou je zegt net: "Ik geloof Rasmussen momenteel niet hoor." Lekker objectief ben jij. Wij kunnen nog niet vaststellen wie de waarheid spreekt dus je hoeft je ook nog niet af te vragen wie je wel gelooft en wie niet. Pas als we meer weten kunnen we een oordeel geven wie we geloven en wie niet. De feiten: De Rooij ontslaat Rasmussen en zegt dat die bewijzen heeft. Rasmussen zegt dat De Rooij gek is en dat die nooit in Italie is geweest. Punt.
pi_51864345
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:06 schreef zjroentje het volgende:

Waarom? Dat is een stelling die je niet hard kan maken. Je moet erkennen dat het in de situatie zoals deze nu is het woord van Rasmussen is tegen dat van de Rabobank, beiden hebben nog geen bewijzen aangedragen voor de stelling die zij innemen, je kunt dus geen conclusie trekken op dit moment. Accepteer dat en wacht af!
pi_51864420
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

dat zal wel juridische redenen hebben vermoed ik
Bewijzen mogen gewoon naar buiten worden gebracht hoor

En dit verdiend gewoon meer openheid, kijk hoe iedereen verdeeld is.
pi_51864427
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom? Dat is een stelling die je niet hard kan maken. Je moet erkennen dat het in de situatie zoals deze nu is het woord van Rasmussen is tegen dat van de Rabobank, beiden hebben nog geen bewijzen aangedragen voor de stelling die zij innemen, je kunt dus geen conclusie trekken op dit moment. Accepteer dat en wacht af!
Vliegbewegingen zijn te controleren volgens de Rabo woordvoerder.
***** Kraak.....
pi_51864472
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:15 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

En waarom deden ze dat dan niet eerder? Van die gemiste controles wisten ze al langer.
pi_51864517
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:15 schreef kraaksandaal het volgende:
Hebben ze dat ook gedaan, en wat is de conclusie die daar uit kan worden getrokken. Dat is de vraag. Dat er vanalles mogelijk is weet ik ook wel. We kunnen mannen op de maan zetten dus een database met vliegbewegingen doorbladeren behoort vast ook wel tot de beschikbare mogelijkheden. Ik verwacht overigens niet dat vliegmaatschappijen een of ander ploegleidertje van een ploeg van een bank uit Nederland de beschikking geven over deze informatie.
pi_51864518
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En waarom deden ze dat dan niet eerder? Van die gemiste controles wisten ze al langer.
Omdat Cassani naar buiten is gekomen waardoor de druk toe nam bij De Rooij. Ze hadden geen keuze meer en moesten het nu uitzoeken. Voorheen konden ze het nog laten zoals het was.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:17:56 #169
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51864541
In plaats van de Tour te kijken heb ik vanmiddag maar een Lego-fighterjet gebouwd met mijn broertje. En als eerbetoon aan een wielrenner die (gedoped of niet) me altijd goed vermaakt heeft heb ik hem vernoemd naar Rasmussen. Ik vind het een toffe kerel die tenminste de juiste koersinstelling heeft/had. Dus een waarde naam voor mijn meesterwerk. Nu tijd om l'equipe HQ plat te branden

(ja, ik weet dat dit een onzinnige reply is. Maar tis zo'n sombere thread verder)

*PICS*

I hate it here
pi_51864554
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Omdat Cassani naar buiten is gekomen waardoor de druk toe nam bij De Rooij. Ze hadden geen keuze meer en moesten het nu uitzoeken. Voorheen konden ze het nog laten zoals het was.
Ze wisten in Juni en eerder al dat ie controles had gemist. Dan zullen ze toch ook wel uitzoeken waar die uithing
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:19:10 #171
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51864589
I hate it here
pi_51864641
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ze wisten in Juni en eerder al dat ie controles had gemist. Dan zullen ze toch ook wel uitzoeken waar die uithing
Waarom er was geen aanleiding. Hij heeft een boete gekregen en daarmee was de kous af.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:22:14 #173
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51864743
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:19 schreef Lann555 het volgende:
[afbeelding]
De emotie
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:23:29 #174
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51864796
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:22 schreef Rosbief het volgende:

[..]

De emotie
Rasmussen was een beetje een held van me
I hate it here
pi_51864847
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef LENUS het volgende:

[..]

Inderdaad, extreme lafheid is een prae als je een toppositie wil bekleden in het bedrijfsleven. Waarden als collegialiteit, loyaliteit, de onschuldpraesumptie etc dien je zo snel mogelijk te lozen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:26:35 #176
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51864908
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:20 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Waarom er was geen aanleiding. Hij heeft een boete gekregen en daarmee was de kous af.
Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..

Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.

Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_51865090
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..

Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.

Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
Mee eens. De Rooij zal ook niet blij zijn neem ik aan. Maar blijkbaar had hij geen andere keus.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:32:17 #178
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51865129
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Het blijft een held.
2 jaar geleden die bizarre tijdrit en nu dit, het zit hem echt niet mee. En ik gunde het hem zo.
pi_51865130
Fransen, het is en blijft een volkje...
Allereerst wil ik mededelen dat Jan Ulrich altijd mijn idool is geweest in de Tour de France.
Rasmussen heeft hier een goede tweede plaats weten te bemachtigen.
Dit jaar na de keuze van Ulrich een ander functie te bekleden was Rasmussen mijn favoriet.

Wat mij door de jaren heen opgevallen is is dat de Franse pers geruchten over renners
van andere nationaliteiten, blijft boeien.
Eigen nationale renners en eigen wielren ploegen blijven buiten schot.
Vooral hebben zij er een hobby van gemaakt de top aan te vallen. (welke door Fransen
gelukkig al een tijd niet meer ingevuld wordt.)
Een renner die aan de leiding komt wordt meteen afgeschoten.
Dit is het dagelijks beeld van de Tour de France zoals deze al jaren doordraait.

Doping schandalen, helaas maken zij de wielersport kapot.
Begrijpen doe ik de schuldige renners wel, goedkeuren doe ik het niet en beter wordt het er niet op.
Als je als knecht in de tour rijdt, sta je in de schaduw qua verdiensten (financieel) met jouw kopman.
Deze zal dan ook proberen die leiding positie zo lang mogelijk vast te houden.
Wat zou jij doen als je de keuze had tussen 200000 euro en 40000 euro.

Rasmussen en Armstrong (gele trui dragers) hebben het vooralsnog altijd op eigen kracht gedaan.
Zij hebben zoals het er nu naar
uitziet de bergtoppen bedwongen als echte sporthelden!
Rasmussen is nooit betrapt op het gebruik van doping. Je bent toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Wat bij de Rabobank gebeurt is zie ik als een interne kwestie.
Rasmussen is een renner die in het verleden een aantal keer gelogen heeft.
Maakt dat zijn enorme prestaties minderwaardig?
Ik zie het als een slechte eigenschap, welke voor verbetering vatbaar is.
Hij is voor het niet melden van zijn verblijfplaats gestraft,
met de sancties die daarvoor gelden.
Twee keer niet gemeld is een boete en een waarschuwing.
De derde keer wordt het gezien als een dopingsquestie.
Zijn leugen over zijn verblijfplaats is niet juist. De maatregelen zijn genomen.
De maatregelen van de Rabobank zullen dan ook eventueel genomen moeten worden.
Maarom een renner die een zuivere topprestatie neerzet te ontnemen van zijn droom,
dat is onmenselijk.

De Rabobank had zich niet zo moeten laten opkloten door buitenstaanders en al zeker niet
door de waardelozen Franse pers.
Hoe kun je zoiets verkopen aan je renners in dienst.
Wat een schade richt je aan bij Boogerd, Menchov, Dekker?
Die hebben het snot voor ogen gereden! Boogerd heeft een topprestatie neergezet!
Dekker gaat echt een klassementsrenner worden!

Mijn rekeningen zijn in iedergeval opgezegd!
Wat de Tour had kunnen worden is verbrijzeld!
Bedankt Frankrijk, Bedankt Rabobank!
pi_51865137
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.
pi_51865142
Nu op Canvas een programma over doping, Tour, enz.
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:34:16 #182
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51865191
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.
Ik wacht ook nog steeds op die harde bewijzen. We hebben nu het woord van Cassini en De Rooij die beweert dat Rasmussen heeft toegegeven. Dit laatste wordt stellig ontkent door Rasmussen zelf. Dus we weten eigenlijk geen ene flikker op dit moment
I hate it here
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:36:07 #183
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_51865252
Als ik een ploeg/ sponsor/ ploegleider zou zijn, was ik à la minute in zee gegaan met Rasmussen.
Meer wel onderhuids een GPS aanbrengen ...hem afrekenen op waar ie traint , wees blij dat ie traint onder die omstandigheden...elke willekeurige renner zit binnen.
14 keer getest, 14 keer negatief. Sterk als een beer, maar een karakter, eigenaardigheden, eigenwijs en een wil...maar boven alles een sportmens. Uch
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_51865536
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef rattaplan het volgende:

Mijn god zeg, om nou je rekening op te zeggen
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:51:21 #185
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51865781
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zal het vast omdraaien, maar is het niet Rasmussen die van TEVOREN bij ploegleiding en UCI moet aangeven waar hij geweest is, zodat hij door UCI kan worden gecontroleerd, mocht men dat nodig achten??

Het is voor Rasmussen makkelijk zeggen dat 'ie in Mexico was, achteraf kun je niet meer naar Mexico gaan om hem daar ter plaaste tegen te komen en controleren...
Wanneer er dusdanig veel aanwijzingen/vermoedens zijn dat Rasmussen niet de waarheid heeft gesproken over zijn verblijfplaats en de ploegleiding/De Rooij dit aan hem persoonlijk nog een keer vraagt, wat is er dan gemakkelijker voor Rasmussen dan z'n vliegtickets, paspoort en/of hotelrekeningen te tonen?? Of mag die gratis/ongeregistreerd met het vliegtuig mee en krijgt 'ie overal gratis onderdak en voedsel aangeboden??

Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen Rabobank ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen. En wat is er in de huidige wielersport, in een 'werkomgeving' met zulke grote belangen nu belangrijker dan vertrouwen??

Laat Rasmussen maar bewijzen dat hij het vertrouwen waard was, tot nu toe ontkent hij alleen maar zonder ook maar met iets aan te komen zetten wat hem het voordeel van de twijfel geeft.

(edit: met dank aan PrincePolly )

[ Bericht 2% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 26-07-2007 21:50:24 ]
pi_51865804
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Ik zal het vast omdraaien, maar is het niet Rasmussen die van TEVOREN bij ploegleiding en UCI moet aangeven waar hij geweest is, zodat hij door UCI kan worden gecontroleerd, mocht men dat nodig achten??

Het is voor Rasmussen makkelijk zeggen dat 'ie in Mexico was, achteraf kun je niet meer naar Mexico gaan om hem daar ter plaaste tegen te komen en controleren...
Wanneer er dusdanig veel aanwijzingen/vermoedens zijn dat Rasmussen niet de waarheid heeft gesproken over zijn verblijfplaats en de ploegleiding/De Rooij dit aan hem persoonlijk nog een keer vraagt, wat is er dan gemakkelijker voor Rasmussen dan z'n vliegtickets, paspoort en/of hotelrekeningen te tonen?? Of mag die gratis/ongeregistreerd met het vliegtuig mee en krijgt 'ie overal gratis onderdak en voedsel aangeboden??

Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen. En wat is er in de huidige wielersport, in een 'werkomgeving' met zulke grote belangen nu belangrijker dan vertrouwen??

Laat Rasmussen maar bewijzen dat hij het vertrouwen waard was, tot nu toe ontkent hij alleen maar zonder ook maar met iets aan te komen zetten wat hem het voordeel van de twijfel geeft.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden
pi_51865999
quote:
Oh dat is zeker zo, daar heeft hij ook een boete voor gekregen en deze betaald en hij heeft er een strafpunt voor gekregen bij de UCI.
quote:
Het missen van de controles is al een afgedaan probleem. Zo vorige quote. We praten nu over het geval waarin gelogen zou zijn over de verblijfplaats, niet het onjuist doorgeven van de verblijfplaats.
quote:
Ik zou mij niet op voorhand willen laten criminaliseren door mijn werkgever, mooie boel is dat.
quote:
Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen.
Gevoelens van de werkgever zijn echt niet voldoende voor ontslag, dat zou een mooie boel worden. Heel het ontslagrecht op de helling. Bewijzen, bewijzen, bewijzen, dat is de zorgvuldigheid die men moet betrachten in dit soort zaken.
pi_51866339
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mijn god zeg, om nou je rekening op te zeggen
Gelukkig werk ik zelf bij een andere bank dus is dat niet zo'n probleem, maar mijn collega's hoeven niet te weten wat ik in mijn vrije tijd doe...
pi_51866444
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

Gevoelens van de werkgever zijn echt niet voldoende voor ontslag, dat zou een mooie boel worden. Heel het ontslagrecht op de helling. Bewijzen, bewijzen, bewijzen, dat is de zorgvuldigheid die men moet betrachten in dit soort zaken.
De Rabobank heeft al wat advocaten ingeseint , mocht het tot een claim komen bij de rechter.
***** Kraak.....
pi_51866501
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:12 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

De Rabobank heeft al wat advocaten ingeseint , mocht het tot een claim komen bij de rechter.
Als je geen zaak hebt helpt een goede advocaat ook niet veel...
pi_51866558
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je geen zaak hebt helpt een goede advocaat ook niet veel...
Er gaat een Italiaan onder ede verklaren die 'm daar ontmoet heeft.
***** Kraak.....
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:20:29 #192
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51866697
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oh dat is zeker zo, daar heeft hij ook een boete voor gekregen en deze betaald en hij heeft er een strafpunt voor gekregen bij de UCI.
[..]

Het missen van de controles is al een afgedaan probleem. Zo vorige quote. We praten nu over het geval waarin gelogen zou zijn over de verblijfplaats, niet het onjuist doorgeven van de verblijfplaats.
De vraag is inderdaad: "heeft Rasmussen gelogen over waar hij was?" en niet: "waar was hij?", alhoewel het één natuurlijk direct invloed op het ander heeft..
quote:
[..]

Ik zou mij niet op voorhand willen laten criminaliseren door mijn werkgever, mooie boel is dat.
Waar lees jij dat?? De UCI en ploegregels zijn dat je je op ieder gewenst moment je moet kunnen laten controleren. Daartoe moet je tijdig je verblijfplaats/trainingslocaties doorgeven (of je het nu met die regels eens bent of niet) en dat heeft Rasmussen, al dan niet bewust, nagelaten. Dat is al stukje vertrouwensbreuk #1. Vervolgens komt het de Rabobank ter ore dat hij mogelijk ook nog gelogen heeft bij het (achteraf) opgeven van z'n whereabouts.. In de huidige wielerwereld zou dat een dusdanig ernstig 'vergrijp' zijn, dat een vraag omtrent de waarheid daarvan niet meer dan terecht is. Criminaliseren is een term die hier helemaal niet past..
quote:
[..]

In het ontslagrecht speelt het goed werkgever/goed werknemerschap een grote rol. Waar Rasmussen doelbewust over dit soort zaken zit te liegen, toont hij zich verre van 'goed werknemer'. In de werkgever/werknemer-relatie in de wielersport speelt daarnaast vertrouwen een hele grote rol. Wanneer dat vertrouwen weg is, dan kom je een heel eind bij het CWI/kantonrechter wanneer je een ontslagvergunning aanvraagt..

Rabobank/De Rooij heeft met wat zij tot nu toe naar buiten hebben gebracht/wat ons als buitenstaanders bekend is, (er van uit gaande dat het klopt) al meer dan genoeg om iemand op staande voet te ontslaan, namelijk een dringende reden (art 7:677 BW). Bewijzen doe je maar in de rechtszaal, als Rasmussen het er niet mee eens is, dan vecht hij het daar maar aan! Tijdens de Tour is er geen ruimte om bij het CWI een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst op grond van gewichtige redenen in te dienen en dat af te wachten.. Zeker wanneer de uitkomst toch al grotendeels vast staat!
pi_51866755
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:15 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Er gaat een Italiaan onder ede verklaren die 'm daar ontmoet heeft.
Dan weet jij meer dan ik. Daarbij is alleen zo'n verklaring echt niet voldoende, er is meer nodig.
pi_51866822
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

In het ontslagrecht speelt het goed werkgever/goed werknemerschap een grote rol. Waar Rasmussen doelbewust over dit soort zaken zit te liegen, toont hij zich verre van 'goed werknemer'. In de werkgever/werknemer-relatie in de wielersport speelt daarnaast vertrouwen een hele grote rol. Wanneer dat vertrouwen weg is, dan kom je een heel eind bij het CWI/kantonrechter wanneer je een ontslagvergunning aanvraagt..

Rabobank/De Rooij heeft met wat zij tot nu toe naar buiten hebben gebracht/wat ons als buitenstaanders bekend is, (er van uit gaande dat het klopt) al meer dan genoeg om iemand op staande voet te ontslaan, namelijk een dringende reden (art 7:677 BW). Bewijzen doe je maar in de rechtszaal, als Rasmussen het er niet mee eens is, dan vecht hij het daar maar aan! Tijdens de Tour is er geen ruimte om bij het CWI een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst op grond van gewichtige redenen in te dienen en dat af te wachten.. Zeker wanneer de uitkomst toch al grotendeels vast staat!
Zo gaat 't ook bij een normale werknemer en dat is in dit geval niet anders.
***** Kraak.....
pi_51867027
Evans doet ook nog een duit in het zakje, Evans vond hem in 1999 al verdacht toen Rasmussen de WK ATB won
quote:
Evans found Rasmussen's performances 'strange'
By Agence France Presse
Filed: July 26, 2007

Australia's Cadel Evans suggested Thursday he has always harbored doubts over the sporadic performances of Denmark's Michael Rasmussen, who was thrown out of the Tour de France by his Rabobank team on Wednesday.
After a week of suspicion over four missed random doping controls, his Dutch outfit finally cracked after learning that Rasmussen had been in Italy in June, and not in Mexico as he had claimed.

Rabobank first threw the Dane out of the race, then sacked him on Thursday.

In the wake of Rasmussen's exit, Discovery Channel's 24-year-old Spanish climber Alberto Contador, one of the few riders able to keep pace with him in the final kilometers of the mountains stages, will take over the race lead.

After Thursday's slightly undulating stage from Pau to Castelsarrasin, the 30-year-old Evans was 1 minute and 53 seconds off the Spaniard's pace with American Levi Leipheimer (Discovery) at 2:49.

Saturday's time trial over 55.5km from Cognac to Angouleme will be decisive for all three riders, who are bidding to pull on the yellow jersey.

Evans said the performances by Rasmussen - whom he used to race against in mountain biking - had always intrigued him.

"I first started racing against him in March of 1996 at the Sea Otter Classic in California, and on that occasion I couldn't go near him," Evans said prior to Thursday's stage.

"For three years I raced against him in mountain bikes, and I always finished ahead of him. And then he won the mountain bike world championship title in 1999, in the elite category. And he rode away from everyone.

"I wasn't in that race, because I was in the under-23 (category)."

Evans said he had doubts about the Dane's progression then, and also at the Tour de France.

Last year Rasmussen's stage win at La Toussuire helped secure his second consecutive polka-dot jersey for the race's best climber.

But his winning performance also left 70 riders in the gruppetto the bunch who ride at their own slow tempo at the back of the race, on the brink of missing the race's time limit.

"It's strange, his progression. It's just observations I have. What can you say?" added Evans. "It's not even progression. He has one or two good days a year, and last year he nearly put (70) guys out of the time limit. And I heard he had been suffering in the gruppetto himself in the Giro d'Italia.

"It's strange."

Evans stopped short of saying he was glad the Tour had finally got rid of Rasmussen, however.

"I really don't know the truth behind it all. Just because someone has a good performance you should never accuse them of cheating because it could be the result of hard work and good training. But I see what I see."

He added: "I've been beaten by cheats before and I'll be beaten by them again, I'm sure of that, but I'm not worried about it."
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_51867231
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Dat is hij voor mij nog steeds!
pi_51867272
Laat die Evans eens heel snel zijn bek houden
pi_51867309
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

De vraag is inderdaad: "heeft Rasmussen gelogen over waar hij was?" en niet: "waar was hij?", alhoewel het één natuurlijk direct invloed op het ander heeft..
[..]

Waar lees jij dat?? De UCI en ploegregels zijn dat je je op ieder gewenst moment je moet kunnen laten controleren. Daartoe moet je tijdig je verblijfplaats/trainingslocaties doorgeven (of je het nu met die regels eens bent of niet) en dat heeft Rasmussen, al dan niet bewust, nagelaten. Dat is al stukje vertrouwensbreuk #1. Vervolgens komt het de Rabobank ter ore dat hij mogelijk ook nog gelogen heeft bij het (achteraf) opgeven van z'n whereabouts.. In de huidige wielerwereld zou dat een dusdanig ernstig 'vergrijp' zijn, dat een vraag omtrent de waarheid daarvan niet meer dan terecht is. Criminaliseren is een term die hier helemaal niet past..
[..]

Hmm, bij de beoordeling van een vraag of sprake is van een dringende reden in de zin van art 7:677 eerste lid BW jo art 7:678 eerste lid BW moeten de omstandigheden vh geval, in onderling verband en samenhang in aanmerking worden genomen. Daarbij beoren in de eerste plaats de aard en de ernst van hetgeen de werkgever als dringende reden aanmerkt, en verder o.m. de aard van de dienstbetrekking, de duur daarvan en de wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld, alsmede de persoonlijke omstandigheden van de werknemer, zoals zijn leeftijd en de gevolgen die een ontslag op staande voet voor hem zou hebben. (HR 21 januari 2000, JAR 2000/45). Veel hangt af van de feitelijke omstandigheden of hier voldoende grond in gelezen kan worden. Het enkele feit dat Rasmussen niet altijd is geweest waar hij heeft doorgegeven te zijn (let wel: hij moet dat 365 dagen per jaar doen!), lijkt mij niet voldoende voor een dergelijke draconische sanctie, zeker gelet op het nadeel dat hem berokkend wordt.
pi_51867359
quote:

[..]

Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen. En wat is er in de huidige wielersport, in een 'werkomgeving' met zulke grote belangen nu belangrijker dan vertrouwen??

Ik kan het nog beter...
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_51867421
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef vw_caddy het volgende:
Evans doet ook nog een duit in het zakje, Evans vond hem in 1999 al verdacht toen Rasmussen de WK ATB won
[..]
Als je het hele artikel even leest zie je dat hij eigenlijk nog best genuanceerde uitlatingen erover doet. Hij vind de prestaties vreemd, maar hij verbindt daar geen conclusies aan. Zelfs geen verdenkingen eigenlijk.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:17 #201
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51867516
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:36 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat die Evans eens heel snel zijn bek houden
Wat een hypocriete lul is het toch. Leuk om toch maar even een extra schop na te geven nu Rasmussen toch geen kans heeft zich te verdedigen. Daar krijg ik dus echt maagzuur van.
I hate it here
pi_51867586
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hmm, bij de beoordeling van een vraag of sprake is van een dringende reden in de zin van art 7:677 eerste lid BW jo art 7:678 eerste lid BW moeten de omstandigheden vh geval, in onderling verband en samenhang in aanmerking worden genomen. Daarbij beoren in de eerste plaats de aard en de ernst van hetgeen de werkgever als dringende reden aanmerkt, en verder o.m. de aard van de dienstbetrekking, de duur daarvan en de wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld, alsmede de persoonlijke omstandigheden van de werknemer, zoals zijn leeftijd en de gevolgen die een ontslag op staande voet voor hem zou hebben. (HR 21 januari 2000, JAR 2000/45). Veel hangt af van de feitelijke omstandigheden of hier voldoende grond in gelezen kan worden. Het enkele feit dat Rasmussen niet altijd is geweest waar hij heeft doorgegeven te zijn (let wel: hij moet dat 365 dagen per jaar doen!), lijkt mij niet voldoende voor een dergelijke draconische sanctie, zeker gelet op het nadeel dat hem berokkend wordt.
We moeten even niet vergeten dat voordat we met het ontslagrecht gaan smijten, dat we eerst nog moeten vaststellen of hier sowieso wel sprake is van een arbeidsovereenkomst. Dat kunnen we niet zo 1-2-3 aannemen. Als het geen arbeidsovereenkomst is, dan is er ook geen sprake van ontslagbescherming in welke zin dan ook.
pi_51867607
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef rattaplan het volgende:
Wat zul jij nog veel fouten maken als je alleen op basis van emotie handelt.
pi_51867668
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:43 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Wat een hypocriete lul is het toch. Leuk om toch maar even een extra schop na te geven nu Rasmussen toch geen kans heeft zich te verdedigen. Daar krijg ik dus echt maagzuur van.
Ach joh, wind je niet zo op. Als je goed leest dan heeft hij dit gezegd:

"I really don't know the truth behind it all. Just because someone has a good performance you should never accuse them of cheating because it could be the result of hard work and good training. But I see what I see."

Het is vooral de toon van de journalist in deze die stemmingmakend is in dit bericht, als je het mij vraagt.
pi_51867721
quote:

[..]

Wat heeft De Rooij in godsnaam te winnen door Rasmussen uit de Tour de zetten? Een wit voetje halen? Bij wie in godsnaam? En dan komen er geruchten over een eventuele competitie waaraan de Rabo niet zou mogen meedoen. Dat wordt dan wel als argument aangevoerd, maar het verhaal van Cassani is onbetrouwbaar. Daarnaast heeft de Rabobank ploeg zich na het bekend worden van de waarschuwingen zich achter Rasmussen geschaard en hem verdedigd. Persconferentie ingelast en zelfs een advocaat ingevlogen om hem te verdedigen.

The moment of fame is het hem ook zeker niet om te doen. Cassani heeft na de gewonnen Alpen etappe van Rasmussen in Tignes gezegd tegen een Deense journalist dat hij veel respect voor Rasmussen en zijn manier van trainen heeft. Hoe hij zielsalleen keihard trainde in de stortregen door de Dolomieten, zoals hij dat in juni zag. Die dag nog niet wetende dat Rasmussen in die tijd in Mexico zou moeten zijn geweest. Enkele dagen later werd bekend dat Rasmussen zich niet aan de regels had gehouden. Die Deense journalist herinnert zich het gesprek met Cassani en komt er geloof ik pas tijdens de persconferentie mee en voila, Rabo zit met de gebakken peren .
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:49:53 #206
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51867771
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk alleen wel dat de aard van de dienstbetrekking sterk in zijn nadeel pleit. De rechter zal ook kijken naar hoe gevoelig dopingkwesties al jaren liggen in de wielersport. Er zijn twee dingen algemeen bekend in die wielerwereld: 1) sponsors betalen alles, dus een goede naam is van levensbelang en 2) als je ook maar de schijn wekt van dopinggebruik, dan wordt de goede naam aangetast. Als je dus regels overtreedt die in het leven zijn geroepen voor controle op doping, dan weet je dat je je eigen werkgever ernstig financieel kunt benadelen.

Maar verder zijn er ook dingen in Rasmussens voordeel, zoals je al stelt, dus ik benieuwd naar de uitkomst. Al zal dat wel achter de schermen geschikt worden.
pi_51868052
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:49 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik denk alleen wel dat de aard van de dienstbetrekking sterk in zijn nadeel pleit. De rechter zal ook kijken naar hoe gevoelig dopingkwesties al jaren liggen in de wielersport. Er zijn twee dingen algemeen bekend in die wielerwereld: 1) sponsors betalen alles, dus een goede naam is van levensbelang en 2) als je ook maar de schijn wekt van dopinggebruik, dan wordt de goede naam aangetast. Als je dus regels overtreedt die in het leven zijn geroepen voor controle op doping, dan weet je dat je je eigen werkgever ernstig financieel kunt benadelen.
Het is inderdaad te verdedigen.
quote:
Maar verder zijn er ook dingen in Rasmussens voordeel, zoals je al stelt, dus ik benieuwd naar de uitkomst. Al zal dat wel achter de schermen geschikt worden.
Het is een interessante casus, maar wat mij betreft hadden ze wel even mogen wachten tot ná de Tour, en dat zeg ik als liefhebber van de sport.
pi_51868399
Contador nu ook onder vuur?
Ana Ivanovic , Kim Kallstrom , Novak Djokovic
pi_51868495
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:05 schreef Kallstrom het volgende:
Contador nu ook onder vuur?
Mis ik iets? Dat hij gelinkt wordt aan Fuentes is toch al een tijdje bekend?
pi_51868551
net op nederland 2 sportjournaal van 10 uur begonnen ze dr mee. dus weet ook niet echt wat dr nu is
pi_51868631
het was het normale journaal zelfs
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:13:24 #212
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51868733
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is inderdaad te verdedigen.
Dat was ook mijn invalshoek, gezien alle non-reacties dat de Rabobank in dezen niet deugd, dat De Rooij een verrader is en Rasmussen nooit had mogen ontslaan gezien deze omstandigheden, etc.. Vanuit het oogpunt van de Rabobank is het niet meer dan logisch om deze stap te nemen. Of zij daarmee rechtens ook aan het langste eind gaan trekken, dat zal een rechtsgang aan het licht moeten brengen. En mochten ze fout zijn geweest, dan kan Rasmussen gerehabiliteerd worden en een flinke som geld/schadevergoeding tegemoet zien. De kans dat de Rabobank in het ongelijk zou worden gesteld, acht ik echter vrij klein..
quote:
[..]

Het is een interessante casus, maar wat mij betreft hadden ze wel even mogen wachten tot ná de Tour, en dat zeg ik als liefhebber van de sport.
Als liefhebber van de sport ben ik het met je eens. Ook ik had liever een Tour met daarin alle deelnemers gezien. Ik mis een Petachi (vrijgesproken, maar door Coni wel een Tour door de neus geboord), een Di Luca, een Cunego en ik baal ook van de uitsluiting van een Vinokoerov (alhoewel deze laatste waarschijnlijk wel terecht is).

Stel nu echter dat je dit na de Tour pas aanvecht en dat dan blijkt dat Rasmussen inderdaad in Italië was, wat heeft hij daar dan gedaan?? Er is volgens mij niemand die in dat geval ook maar enigszins twijfelt aan het doel van het verzwijgen van z'n werkelijke verblijfplaats.. En worden we daar als Tour-fans gelukkig van?? Wordt Rabobank als sponsor daar gelukkig van?? Wordt de wielerwereld daar gelukkig van?? Nee, ik zou me als sportliefhebber flink belazerd voelen door (vooral) Rasmussen, maar ook door de Rabo-ploeg.. Dan zouden 'we' met z'n allen gaan klagen dat de Rabobank-leiding eerder/nog tijdens de Tour had moeten ingrijpen, net zoals 'we' nu met z'n allen zitten te mekkeren dat ze eind juni al hadden moeten ingrijpen als ze het zo erg vonden..
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:13:53 #213
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51868751
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:47 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ach joh, wind je niet zo op. Als je goed leest dan heeft hij dit gezegd:

Het is vooral de toon van de journalist in deze die stemmingmakend is in dit bericht, als je het mij vraagt.
Haha, er moest even wat frustratie uit. Evans was een makkelijk slachtoffer. Maar je hebt wel gelijk, het artikel is genuanceerder dan ik zag toen ik het vlug overscande.
I hate it here
pi_51868839
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:13 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Er is volgens mij niemand die in dat geval ook maar enigszins twijfelt aan het doel van het verzwijgen van z'n werkelijke verblijfplaats..
goh ...
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:33:25 #215
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51869642
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:47 schreef LENUS het volgende:
Treurig voorbeeld, er zijn namelijk geen bewijzen tegen Rasmussen. Maar van ene intelligentie en rationeel nadenken heb ik jou toch al niet kunnen betrappen.
Hartelijk dank. Je reageert alleen niet op de crux van het verhaal.
Wanneer is er genoeg bewijs dat iemand ergens gezien is? Als drie mensen dat zeggen? Of vier? Of als je het alleen zelf hebt gezien? Zijn er in Irak misschien geen doden gevallen...die beelden kunnen ook worden gemanipuleerd.
Wasserwunderland
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:35:54 #216
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51869762
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:47 schreef LENUS het volgende:
Maar van ene intelligentie ....heb ik jou toch al niet kunnen betrappen.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:02 schreef LENUS het volgende:
ruggengraad
Wasserwunderland
pi_51870670
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:13 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Stel nu echter dat je dit na de Tour pas aanvecht en dat dan blijkt dat Rasmussen inderdaad in Italië was, wat heeft hij daar dan gedaan?? Er is volgens mij niemand die in dat geval ook maar enigszins twijfelt aan het doel van het verzwijgen van z'n werkelijke verblijfplaats.. En worden we daar als Tour-fans gelukkig van?? Wordt Rabobank als sponsor daar gelukkig van?? Wordt de wielerwereld daar gelukkig van?? Nee, ik zou me als sportliefhebber flink belazerd voelen door (vooral) Rasmussen, maar ook door de Rabo-ploeg.. Dan zouden 'we' met z'n allen gaan klagen dat de Rabobank-leiding eerder/nog tijdens de Tour had moeten ingrijpen, net zoals 'we' nu met z'n allen zitten te mekkeren dat ze eind juni al hadden moeten ingrijpen als ze het zo erg vonden..
Spijker op de kop.
***** Kraak.....
pi_51872255
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:33 schreef Tup het volgende:

[..]

Hartelijk dank. Je reageert alleen niet op de crux van het verhaal.
Wanneer is er genoeg bewijs dat iemand ergens gezien is? Als drie mensen dat zeggen? Of vier? Of als je het alleen zelf hebt gezien? Zijn er in Irak misschien geen doden gevallen...die beelden kunnen ook worden gemanipuleerd.
Als dat Italiaanse wijf van AlItalia het zaad nog uitspuugt van Rasmussen omdat ze hem 2 maanden geleden in het vliegtuig gepepen heeft op weg naar Milanello.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:43:10 #219
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51872303
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:42 schreef PrincePolly het volgende:
Als dat Italiaanse wijf van AlItalia het zaad nog uitspuugt van Rasmussen omdat ze hem 2 maanden geleden in het vliegtuig gepepen heeft op weg naar Milanello.
En daar natuurlijhk foto's van maakt en hier post.
Wasserwunderland
pi_51872588
ze kunnen toch gewoon in ze'n paspoort kijken waar ie geweest is, of issie op de fiets daarheen gegaan?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:01:22 #221
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_51872966
Nova (Ned. 2) heeft ook een item nu.
sig verwijderd door FA
pi_51873108
die vandeweghe nu alweer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:05:03 #223
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51873114
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:01 schreef Ambrosius het volgende:
Nova (Ned. 2) heeft ook een item nu.
Hans Vandeweghe schetst een héél opmerkelijk beeld van Rasmussen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:06:40 #224
pi_51873165
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:50 schreef nightfall het volgende:
ze kunnen toch gewoon in ze'n paspoort kijken waar ie geweest is, of issie op de fiets daarheen gegaan?
Wie weet hebben ze dat gisteren wel gedaan
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:07:04 #225
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_51873177
Dat wijf wat daar zit staat ook stijf van de testosteron.
pi_51873198
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:07 schreef Rosbief het volgende:
Dat wijf wat daar zit staat ook stijf van de testosteron.
wie knol of die van de bank zelf?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:08:53 #227
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_51873236
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

wie knol of die van de bank zelf?
Knol bekende indirect zelf net.

Eerst zeggen dat ze niet zou weten of ze nog zou opstappen, vervolgens zegt ze dat je opstapt als je schoon bent .
sig verwijderd door FA
pi_51873280
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hans Vandeweghe schetst een héél opmerkelijk beeld van Rasmussen ...
Ik schakel net te laat in. Wat zei hij?
pi_51873295
Gerben Karstens "wij zijn wielrenners en niemand heeft wat te maken met wat we doen"

vrijdag 27 juli 2007 @ 00:12:52 #230
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51873338
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef Bartoli het volgende:
Gerben Karstens "wij zijn wielrenners en niemand heeft wat te maken met wat we doen"

Good old days.
I hate it here
pi_51873360
die van de bank staat echt strak van de testosteron
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:13:33 #232
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51873363
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat is hij voor mij nog steeds!
Same here!

De Rooij ontneemt hem de Tour winst omdat hij onder de druk bezwijkt.
Planning:
-
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:14:00 #233
pi_51873379
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik schakel net te laat in. Wat zei hij?
Rasmussen is iemand die geweigerd werd door Bjarne Riis toen de Deense sponsor hem wilde ('en dat wil toch wat zeggen') , is iemand die volledig op zichzelf leeft. Hij herinnert zich toen hij vroeger bij Rabo in het hotel langsging hoe Rasmussen daar helemaal alleen aan een tafeltje zat. Geen contact hield met de ploegmaats en toen De Rooy zich al zorgen over hem maakte. En hij zei dat afgelopen maandag De Rooy een gesprek had met andere ploegleiders (oa Lefevre) of ze niks over Rasmussen wisten want hij vertrouwde hem zelf niet meer.
pi_51873431
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:08 schreef Ambrosius het volgende:
Knol bekende indirect zelf net.

Eerst zeggen dat ze niet zou weten of ze nog zou opstappen, vervolgens zegt ze dat je opstapt als je schoon bent .
Leg svp even uit, ik snap het niet?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:16:48 #235
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51873456
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:13 schreef Bartoli het volgende:
die van de bank staat echt strak van de testosteron
Ach, na een paar biertjes....
I hate it here
pi_51873491
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Rasmussen is iemand die geweigerd werd door Bjarne Riis toen de Deense sponsor hem wilde ('en dat wil toch wat zeggen') , is iemand die volledig op zichzelf leeft. Hij herinnert zich toen hij vroeger bij Rabo in het hotel langsging hoe Rasmussen daar helemaal alleen aan een tafeltje zat. Geen contact hield met de ploegmaats en toen De Rooy zich al zorgen over hem maakte. En hij zei dat afgelopen maandag De Rooy een gesprek had met andere ploegleiders (oa Lefevre) of ze niks over Rasmussen wisten want hij vertrouwde hem zelf niet meer.
Rasmussen heeft toch voor CSC gereden in 2001 en 2002? maar dan zal Riis zeker pas in 2003 zijn gekomen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:20:18 #237
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_51873554
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:15 schreef thaleia het volgende:

[..]

Leg svp even uit, ik snap het niet?
De vraag was wat ze zou doen als ze in de schoenen van de Rabo-coureurs zou staan en over het wel of niet starten vandaag.
sig verwijderd door FA
pi_51873565
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ok, het is dus een einzelgänger. En dan?
pi_51873613
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ok, het is dus een einzelgänger. En dan?
Slordig met zijn administratie.
***** Kraak.....
pi_51873641
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:20 schreef Ambrosius het volgende:
De vraag was wat ze zou doen als ze in de schoenen van de Rabo-coureurs zou staan en over het wel of niet starten vandaag.
Ah zo. Nouja, ze was wel erg stellig over die vitamientjes en aspirientjes. En ze komt op mij ook wel zo zuur over dat dit er misschien wel eentje is met ultiem sterke principes.

Ik moet als ik haar zie altijd terugdenken aan die legendarische Paul de Leeuw-uitzending met Knol en Haringa (geloof ik). Daar kreeg het begrip 'onbuigzaam' een nieuwe dimensie.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:24:06 #241
pi_51873659
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:18 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Rasmussen heeft toch voor CSC gereden in 2001 en 2002? maar dan zal Riis zeker pas in 2003 zijn gekomen
Volgens mij bedoelde Vandeweghe dat Riis hem gedumpt heeft toen (tegen de wil van de sponsor in)
pi_51873666
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:22 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Slordig met zijn administratie.
Ja ik zou hem ook niet de kas laten beheren, maar dat is zijn job ook niet
pi_51873749
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja ik zou hem ook niet de kas laten beheren, maar dat is zijn job ook niet
Zijn job heeft ie goed gedaan, de manier waarop de voorbereiding is gegaan heeft zijn baas genoeg reden in gevonden om 'm op staande voet te ontslaan.
***** Kraak.....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:29:48 #244
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51873818
En na dit alles geloof ik nog steeds dat hij onschuldig is. Nu ben ik ook een groot fan en Rasmussen was voor mij de reden om naar de Tour te kijken de afgelopen jaren. Hij kwam op mij altijd over als een intelligente, integere man. Wel een beetje een mafketel voor de rest, maar dat maakt het alleen maar leuker. Mijn gevoel zegt dat hij genaaid is en hoewel dat natuurlijk zo subjectief is als maar mogelijk, is het voor mij voldoende.
I hate it here
pi_51873842
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:27 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Zijn job heeft ie goed gedaan, de manier waarop de voorbereiding is gegaan heeft zijn baas genoeg reden in gevonden om 'm op staande voet te ontslaan.
Gelukkig mag de rechter oordelen over het al dan niet terecht zijn van dit ontslag, dat laat ik toch liever niet eenzijdig over aan de werkgever
pi_51873877
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gelukkig mag de rechter oordelen over het al dan niet terecht zijn van dit ontslag, dat laat ik toch liever niet eenzijdig over aan de werkgever
Ik vraag me af of hij Rasmussen het echt gaat aanvechten bij de rechter.
pi_51873902
Wat een muts is die knol ik slik geen aspirine, lekker schijnheilig.
met één aspirine kun je hele etapes uitrijden zonder pijn en dat zou zei nog nooit gedaan hebben ?
pi_51873919
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:31 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik vraag me af of hij Rasmussen het echt gaat aanvechten bij de rechter.
En waarom niet? Als hij het niet aanvecht is hij ook nog eens zijn inkomen kwijt...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:35:19 #249
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51873959
Overigens, het is wel zo dat hij onder veel druk stond om zich te bewijzen. Hij had nog geen nieuw contract en in de Giro reed hij als een natte krant. Hij probeerde zich wel degelijk te mengen in de strijd om een paar etappes, maar dat was niet echt indrukwekkend. Had ook wat blessures gehad die de training verstoorden en zo. Wie weet werd hij enigzins wanhopig.

Maar ik geloof dat natuurlijk niet
I hate it here
pi_51873997
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En waarom niet? Als hij het niet aanvecht is hij ook nog eens zijn inkomen kwijt...
Ik stelde deze vraag al eerder, maar zou je eigenlijk het contract van zo'n renner als een arbeidsovereenkomst kunnen definieren? De verhouding (zeker van een Rasmussen) met zijn ploeg is toch zo zwak dat je moeilijk kan spreken dat er gedurende het hele jaar sprake is van een 'gezagsverhouding'.
pi_51874048
"'Met de armen achter het hoofd gevouwen en de benen op een tafel neemt somt hij (Theo de Rooij) de feiten op. De eerste rapportage over Rasmussen dateert van 24 maart 2006: een waarschuwing van de UCI, wegens het te laat opgeven van de zogenoemde 'where-about' gegevens voor het tweede kwartaal van 2006. Dan een waarschuwing op 8 mei van dit jaar, gegeven door het Deense antidopingbureau, omdat hij een controle had gemist op 6 april. Hetzelfde vergrijp herhaalde zich op 21 juni, de bekeuring ontving Rasmussen een week later. Die werd gevolgd door een reprimande van de UCI, vanwege het veel te laat opsturen van de informatie over zijn verblijfplaats in juni. Van 4 tot en met 12 juni zou Rasmussen op Mexicaanse bodem zijn; de info daarover lag pas op 11 juni op het UCI-kantoor. Het gegoochel van de Deen met de data en plekken waar hij zich had moeten bevinden, is in feite de spreekwoordelijke druppel geweest.

Plus de aanvullende getuigenis van oud-renner Davide Cassani, tegenwoordig tv-commentator bij de Italiaanse RAI, voegt De Rooij eraan toe. ,,Hij vertelde me woensdag dat hij Rasmussen trainend in de Dolomieten was tegengekomen op de dertiende juni. Terwijl Rasmussen volgens een brief van hemzelf aan de UCI op dat moment in Mexico moest zijn. Ik wist toen genoeg. Hij heeft gewoon gelogen.''

Voor de volledigheid: op 12 juni ging er een brief in Mexico op de post die pas zeventien dagen (!) later bij de UCI arriveerde. In dat schrijven maakte Rasmussen melding van een langer verblijf in Midden-Amerika (tot en met 28 juni). Helaas voor hem reed hij de dertiende juni in de buurt van Val di Fassa Cassani tegen het lijf. De confrontatie betekende het einde. "

uit het ad.

Let op de dik gedrukte stukken.Mocht dit kloppen dan is er een reele kans dat hij voor niets de tour uitgezet is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:39:34 #252
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874072
Valt niet mee politiken.dk door Intertrans: http://politiken.dk/touren/article349531.ece
quote:
Michael Rasmussen: I upcoming again
»i multiø no, that i am committed to publicly that tell of, where i be feel me«, says the detroniserede danish Tour- king på sprgsmløå about one frdenæ to june mnedå.
From Mogens Jacobsen, FranceRoute itemPrint item

»Da i had had the crucial talk by Theo they Rooij, went i asked that leave the hotel. So there's no way, that i snail me ud«, telling Michael Rasmussen about his exit from Tour they Stamp. - photo CHRISTOPHE ENA
»Nej, i am no at home to Italy. And i've that bloody awful til«.

It was some of they first observations, Denmark detroniserede Tour they Stamp- all Michael Rasmussen arose by, when Politician getting compound to him, after his employer Rabobank a nine days' wonder by had shipped him homes from universe greatly cykelbegivenhed on the ground that, he had odd about his whereabouts to the time up to Tour they Stamp.

'Jeg is far, far down
TO the days by had that dutch crew administration consistent and unconditionally the advocacy him by so abrupt that carry out a volte-face – a action hovedpersonen themselves settled no fatter.

»Det aren't 24 classes the paper, i went throw forth from Tour they Stamp, so i am far, down-and-out. And i can be settled no realize that, there occurred. However actually have i had age to that healthy me awhile, and i can be warrant, that i no is finished that cykelrytter«, states Michael Rasmussen.

»Jeg cant bring to light more explicit about, how i notices the future shapes themselves, however i am certain at, that i very likely shall get job, too of which i proves sacked from Rabobank. By it is i cleanly actuals no been yet.

»På the hectic wednesday getting i instruction at, that i am suspenderet, however no, that i am been said up. It has i so the paper could read through to the media. However it is relationships, that my solicitor actually handles themselves from. I've to they latest weeks proveed, that i am a from universe good cykelryttere. And item that i've that stærkeste brain to field. Else had i no could clear they difficult relationships, i was through. That i so to the last terminate no themselves were master by, what there occurred, is quite a different story sag«.

'Følte i had vundet'
»Jeg felt, that i had vundet Tour they Stamp while i come ultimate by stregen at Col dAubisque’ last wednesday. When had i real course to my hollow hand. However actually is the victory been hooked from me. And that shall no være anyone secret, that i am mad with Rabobanks manager Theo they Rooij. It is solely at his initiative, decision has been truffet. However i wish to other no that go into more explicit details about, what there's previous, by it is a part from that jobs, my solicitor actually are you walk med«.

»Jeg known good, that i am come too late by facts about mine the whereabouts. It is i been the punishment by by atone and warnings, however that that should carry to so drastically measurements that they, there actually is truffet, is all out from ratios.

Stamp to applied
»Har you straight stamp to your passport, that certificates, that you've been to Mexico at the time when, where that actually affirm, that you are noted to Italy?«

»Jeg vil consequently no accent me about that sort of thing things longish. I feel no, that i am committed to publicly that tell of, where i be feel me. However from now on handles the attorney themselves from all det«, discloses Michael Rasmussen

He has sometime stated, that that no is precisely, that he can be være observe to Italy at a dance certain time to june, and that he has lots of vidner to Mexico at, that he vitterligt stayed themselves dér.

»Kunne you at your last day in sense, that you no were particularly velset?«

»Selvfølgelig could i that, however it is when no so peculiar by the smear campaign, there's driven against me to the french push. It is evident, that the affects they.

»Da decision about that subtract yourself forth from course went published, were you no longer at Rabobanks hotel. Why?«

»Det wasn't anything, i had by that do. When i had had the crucial talk by Theo they Rooij, went i asked that leave the hotel. So there's no way, that i snail me forth. I went whole single guided away from Rabobank«.
Wasserwunderland
pi_51874173
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:38 schreef edgardavidsisgreat het volgende:
[..]
Let op de dik gedrukte stukken.Mocht dit kloppen dan is er een reele kans dat hij voor niets de tour uitgezet is.
Leuk verhaal, maar je vergeet de helft vet te drukken:

Voor de volledigheid: op 12 juni ging er een brief in Mexico op de post die pas zeventien dagen (!) later bij de UCI arriveerde. In dat schrijven maakte Rasmussen melding van een langer verblijf in Midden-Amerika (tot en met 28 juni). Helaas voor hem reed hij de dertiende juni in de buurt van Val di Fassa Cassani tegen het lijf. De confrontatie betekende het einde. "

Daarnaast heeft hij zowel op de persconferentie als gister nog (tegen die Deense reporter) beweerd dat hij al die tijd in Mexico was.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:43:56 #254
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51874209
quote:
'Met de armen achter het hoofd gevouwen en de benen op een tafel neemt somt hij (Theo de Rooij) de feiten op. De eerste rapportage over Rasmussen dateert van 24 maart 2006: een waarschuwing van de UCI, wegens het te laat opgeven van de zogenoemde 'where-about' gegevens voor het tweede kwartaal van 2006.
Dus je krijgt in het 1ste kwartaal al een waarschuwing voor het 2de kwartaal?

Dan zijn die controle reglementen nog zieliger dan ik dacht!
Planning:
-
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:45:16 #255
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874243
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:38 schreef edgardavidsisgreat het volgende:
"'Met de armen achter het hoofd gevouwen en de benen op een tafel neemt somt hij (Theo de Rooij) de feiten op. De eerste rapportage over Rasmussen dateert van 24 maart 2006: een waarschuwing van de UCI, wegens het te laat opgeven van de zogenoemde 'where-about' gegevens voor het tweede kwartaal van 2006. Dan een waarschuwing op 8 mei van dit jaar, gegeven door het Deense antidopingbureau, omdat hij een controle had gemist op 6 april. Hetzelfde vergrijp herhaalde zich op 21 juni, de bekeuring ontving Rasmussen een week later. Die werd gevolgd door een reprimande van de UCI, vanwege het veel te laat opsturen van de informatie over zijn verblijfplaats in juni. Van 4 tot en met 12 juni zou Rasmussen op Mexicaanse bodem zijn; de info daarover lag pas op 11 juni op het UCI-kantoor. Het gegoochel van de Deen met de data en plekken waar hij zich had moeten bevinden, is in feite de spreekwoordelijke druppel geweest.

Plus de aanvullende getuigenis van oud-renner Davide Cassani, tegenwoordig tv-commentator bij de Italiaanse RAI, voegt De Rooij eraan toe. ,,Hij vertelde me woensdag dat hij Rasmussen trainend in de Dolomieten was tegengekomen op de dertiende juni. Terwijl Rasmussen volgens een brief van hemzelf aan de UCI op dat moment in Mexico moest zijn. Ik wist toen genoeg. Hij heeft gewoon gelogen.''

uit het ad.

In de UCI bepalingen staat dat je MOET faxen. http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Wasserwunderland
pi_51874256
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:42 schreef Cootz het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar je vergeet de helft vet te drukken:

En??ik was vorig jaar juli in mexico en de kaarten die we stuurden waren er pas eind september
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:47:04 #257
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51874299
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:45 schreef Tup het volgende:

[..]

In de UCI bepalingen staat dat je MOET faxen. http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Heb jij die altijd op zak?
Planning:
-
pi_51874314
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:45 schreef edgardavidsisgreat het volgende:

[..]

En??ik was vorig jaar juli in mexico en de kaarten die we stuurden waren er pas eind september
Maakt niet uit dat die post er zo lang over deed. Het maakt uit dat hij een bericht naar de UCI heeft gestuurd waarin hij zegt dat hij langer in Mexico zou blijven. Maar daar was hij niet op 13 juni.
pi_51874331
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:39 schreef Tup het volgende:
Valt niet mee politiken.dk door Intertrans: http://politiken.dk/touren/article349531.ece
[..]
Ik kan er echt niks van maken. Jij wel?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:48:37 #260
pi_51874341
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:43 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dus je krijgt in het 1ste kwartaal al een waarschuwing voor het 2de kwartaal?

Dan zijn die controle reglementen nog zieliger dan ik dacht!
Als hij op dat moment te laat was met het opgeven van zijn gegevens voor het komende 2e kwartaal ,wat is daar dan vreemd aan ?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:49:34 #261
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_51874364
Maar Michael, waar zat je dan?

Ja, kut, euh .... die vlag met die dat groen en rood enzo ...

O ja, ik zat in Mexico

I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:49:42 #262
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874369
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:48 schreef Cootz het volgende:
Ik kan er echt niks van maken. Jij wel?
Heklaas niet, behalve dat
quote:
Stamp to applied
»Har you straight stamp to your passport, that certificates, that you've been to Mexico at the time when, where that actually affirm, that you are noted to Italy?«

»Jeg vil consequently no accent me about that sort of thing things longish. I feel no, that i am committed to publicly that tell of, where i be feel me. However from now on handles the attorney themselves from all det«, discloses Michael Rasmussen

He has sometime stated, that that no is precisely, that he can be være observe to Italy at a dance certain time to june, and that he has lots of vidner to Mexico at, that he vitterligt stayed themselves dér.
gaat over stempels in het paspoort..
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:50:21 #263
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51874387
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als hij op dat moment te laat was met het opgeven van zijn gegevens voor het komende 2e kwartaal ,wat is daar dan vreemd aan ?
Het 1ste kwartaal is nog gaande, kun jij zeggen waar jij over dik 3½ / 4 maanden bent?

Als je het toch voor het begin van het 2de kwartaal binnen hebt zou het in orde moeten zijn. Dit is onmenselijk.
Planning:
-
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:50:31 #264
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874395
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:47 schreef DarkShine het volgende:
Heb jij die altijd op zak?
Nee, Grote Googel
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:52:11 #265
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874434
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:50 schreef DarkShine het volgende:
Het 1ste kwartaal is nog gaande, kun jij zeggen waar jij over dik 3½ / 4 maanden bent?

Als je het toch voor het begin van het 2de kwartaal binnen hebt zou het in orde moeten zijn. Dit is onmenselijk.
Dat zijn de regels. Als hij dat niet aan kan is hij niet geschikt om in dit era wielrenner te zijn. Hoe makkelijk is het wel niet om één of ander verhaal te verzinnen als je NIET STRENG BENT.
Wasserwunderland
pi_51874451
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:45 schreef edgardavidsisgreat het volgende:

[..]

Daar ging ie ook de mist in, de post eerst via Mexico versturen , leverde een dikke vertraging op.
Dan nog de pech dat hij die Italiaan tegenkwam
Met wat geluk en minder media was 't 'm gelukt op zijn 33e jaar.
***** Kraak.....
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:58:14 #267
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51874589
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:52 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat zijn de regels. Als hij dat niet aan kan is hij niet geschikt om in dit era wielrenner te zijn. Hoe makkelijk is het wel niet om één of ander verhaal te verzinnen als je NIET STRENG BENT.
Nogmaals, kun jij zeggen waar je over 4 maanden bent?
Planning:
-
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:58:19 #268
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_51874591
Rasmussen is gepakt omdat ie niet freak genoeg was.

Als ie een echte kerel was, ging hij naar de Pyreneeen. Maakte hij bivak in het afgelegen hol van een beer, om daar bij zonsopgang te trainen. Dan was hij nooit gespot.

Of hij had Cassani tijdens dat gesprekje al de omerta op moeten leggen...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:59:11 #269
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874619
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:58 schreef DarkShine het volgende:
Ja, thuis. Hij moet zijn verblijfplaats bekend maken niet waar hij elke seconde is.
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:07:52 #270
6941 APK
Factual, I think.
pi_51874813
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:58 schreef DarkShine het volgende:

Ik kan wel binnen een uur een wijziging van verblijfplaats doorgeven.

Je bent totaal gestoord als je denkt dat je wegkomt met een brief -per post, niks FedEx of DHL- uit zo'n land.
Zeker als je al eerder gewaarschuwd bent.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:15:07 #271
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51874948
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:07 schreef APK het volgende:
Ik kan wel binnen een uur een wijziging van verblijfplaats doorgeven.

Je bent totaal gestoord als je denkt dat je wegkomt met een brief -per post, niks FedEx of DHL- uit zo'n land.
Zeker als je al eerder gewaarschuwd bent.
81. The Rider shall send his whereabouts information and updates to the Anti­Doping Commission by
fax. The Rider may also provide whereabouts information and updates by electronic means, once an
appropriate electronic system is in place and the Rider is informed accordingly.
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:20:48 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875027
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:15 schreef Tup het volgende:

81. The Rider shall send his whereabouts information and updates to the Anti­Doping Commission by
fax. The Rider may also provide whereabouts information and updates by electronic means, once an
appropriate electronic system is in place and the Rider is informed accordingly.
Ik zie daar niet een envelop met postzegel tussen staan.
En hij kon toch zo lekker snel fietsen?
Dan moet het makkelijk mogelijk zijn om binnen een uur een Internetcafeetje te vinden om even te mailen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:21:32 #273
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51875036
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:20 schreef APK het volgende:

[..]

Ik zie daar niet een envelop met postzegel tussen staan.
En hij kon toch zo lekker snel fietsen?
Dan moet het makkelijk mogelijk zijn om binnen een uur een Internetcafeetje te vinden om even te mailen.
Hij is dan ook een leugenaar.
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:22:38 #274
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875055
Wel fiets op slot zetten natuurlijk, anders is dat ding zo gestolen in Mexico.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:24:43 #275
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51875090
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:22 schreef APK het volgende:
Wel fiets op slot zetten natuurlijk, anders is dat ding zo gestolen in Mexico.
Zeker als die mail er zoveel dagen over doet. Ik zou toch willen zien dat ie echt aankomt.
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:32:17 #276
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51875216
Wist niet dat Rasmussen een Mexicaanse vrouw had.
Wasserwunderland
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:32:30 #277
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875224
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Maar Michael, waar zat je dan?

Ja, kut, euh .... die vlag met die dat groen en rood enzo ...

O ja, ik zat in Mexico
spuit 122
Mijn party reviews
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:37:01 #278
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875297
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:32 schreef Tup het volgende:
Zal ook wel een Italiaanse zijn.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:37:25 #279
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51875308
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:32 schreef Tup het volgende:
Of een italiaanse
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:40:01 #280
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875351
Ik ben toch erg benieuwd wat er na de tour allemaal bekend word gemaakt. Met deze rommelige info die allemaal door elkaar loopt kunnen ze de zaak niet sluiten natuurlijk.
Mijn party reviews
pi_51875426
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:40 schreef Sethje het volgende:
Ik ben toch erg benieuwd wat er na de tour allemaal bekend word gemaakt. Met deze rommelige info die allemaal door elkaar loopt kunnen ze de zaak niet sluiten natuurlijk.
Wie moet welke zaak sluiten dan? Rasmussen is ontslagen. Vanuit de kant van de Rabo is de zaak al gesloten. Rasmussen zal eventueel naar de rechter kunnen stappen, maar op een of andere manier zie ik dat niet zo snel gebeuren. De komende dagen komen hier nog even veel dingen over naar buiten, maar dan zal het toch langzaam uitdoven. Het precieze hoe, wat en waarom van de activiteiten van Rasmussen in juni zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:46:16 #282
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875441
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:44 schreef Cootz het volgende:

[..]

Wie moet welke zaak sluiten dan? Rasmussen is ontslagen. Vanuit de kant van de Rabo is de zaak al gesloten. Rasmussen zal eventueel naar de rechter kunnen stappen, maar op een of andere manier zie ik dat niet zo snel gebeuren. De komende dagen komen hier nog even veel dingen over naar buiten, maar dan zal het toch langzaam uitdoven. Het precieze hoe, wat en waarom van de activiteiten van Rasmussen in juni zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
Dan hoop ik dat Rasmussen als een malloot gaat procederen om de onderste steen boven te krijgen. Ik wil weten wat de waarheid is. Dat vind ik ook een verplichting van Rabo naar alle nederlandse wielrenliefhebbers.
Mijn party reviews
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:48:29 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875487
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:46 schreef Sethje het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat Rasmussen als een malloot gaat procederen om de onderste steen boven te krijgen. Ik wil weten wat de waarheid is. Dat vind ik ook een verplichting van Rabo naar alle nederlandse wielrenliefhebbers.
Je hoopt dat een leugenaar erop staat dat de complete waarheid boven water gaat komen ? Volgens mij is het grote verhaal nu wel duidelijk en hoeft daar ook niet zo over getwijfeld worden. Wel ben ik nog benieuwd naar de details en die zou Rabobank ook moeten geven m.i. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:50:31 #284
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875517
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hoopt dat een leugenaar erop staat dat de complete waarheid boven water gaat komen ? Volgens mij is het grote verhaal nu wel duidelijk en hoeft daar ook niet zo over getwijfeld worden. Wel ben ik nog benieuwd naar de details en die zou Rabobank ook moeten geven m.i. .
Ja, en als Rasmussen fout blijkt te zijn. Dan moet Rabo alle kaarten open spelen, simple as that. Ik ben met die vage verhaal niet bevredigd. Er moeten meer feiten zijn.
Mijn party reviews
pi_51875577
wrom gebruiken ze niet gewoon leugendetectortjes
boem klaar
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:53:38 #286
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875579
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:46 schreef Sethje het volgende:

Ik wil weten wat de waarheid is. Dat vind ik ook een verplichting van Rabo naar alle nederlandse wielrenliefhebbers.
Dan moet je Smeets even mailen, die Breukink onderbreekt als hij bijna gaat vertellen wat het harde bewijs is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:53:51 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875586
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:50 schreef Sethje het volgende:

[..]

Ja, en als Rasmussen fout blijkt te zijn. Dan moet Rabo alle kaarten open spelen, simple as that. Ik ben met die vage verhaal niet bevredigd. Er moeten meer feiten zijn.
Zo vaag is dit verhaal niet meer hoor. Wat zou je dan duidelijker willen hebben?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:56:06 #288
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875620
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Zo vaag is dit verhaal niet meer hoor. Wat zou je dan duidelijker willen hebben?
Heel het RAsmussen verhaal met zijn waarschuwing en een vage italiaan in de Dolemieten.

Ik proef bij de Rooij en breukink dat er meer feiten aan het licht zijn gekomen, dat is mijn gevoel.

En wat voor mij persoonlijk heel erg telt. Hij is altijd clean getest.
Mijn party reviews
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:57:35 #289
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875641
quote:

Een scan van het paspoort van Rasmussen, met entry en exit details mbt zijn verblijf in Mexico.
Maar dat is geloof ik tegen zijn recht op privacy, als ik dat vertaalde Deense krantenbericht goed interpreteer.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:57:56 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875648
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:56 schreef Sethje het volgende:

[..]

Heel het RAsmussen verhaal met zijn waarschuwing en een vage italiaan in de Dolemieten.

Ik proef bij de Rooij en breuking dat er meer feiten aan het ligt zijn gekomen, dat is mijn gevoel.
Ik zou dan maar de 12 topics teruglezen, daar staat toch meerdere malen duidelijk vermeld hoe Rasmussen tegen de lamp is gelopen door zijn leugens. Die meer feiten zijn inderdaad de details zoals vliegtickets e.d. en die zullen vast wel nog bekend gemaakt worden, maar zijn alleen maar een bevestiging voor Rasmussens leugens.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:58:11 #291
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875652
quote:

I wonder why.
pi_51875660
quote:

[..]

Ik zou graag nog drie dingen van de Rabobank willen weten:
1. Wat was hun oorspronkelijke bron?
2. Wat was doorslaggevende bewijs?
3. Waarom handelde Theo de Rooij helemaal alleen?

Als ik dat weet ben ik tevreden. Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd naar waarom Rasmussen gelogen heeft en wat hij allemaal uitgespookt heeft in Italië in die tijd, maar daarop kan Rabo geen antwoorden geven en Rasmussen zal ze niet geven.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:58:52 #293
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875669
En mên, clean testen is hier ook totaal niet de issue. Vandaar dat Rasmussen ook nog steeds aangemerkt zal worden als winnaar van twee schitterende bergetappes .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:59:04 #294
pi_51875673
quote:

Als de politie mij nooit kan vinden wanneer ik dronken achter het stuur zit dan rij ik ook nooit onder invloed ?
pi_51875674
Ik blijf het ook een vage situatie vinden. Zeker omdat ook de renners er niet echt een oordeel over hebben en die italiaanse ex-renner er vandaag ook maar verslagen bij zat.

Maarja áls Rasmussen écht in Mexico was, zoals hij beweerd, dan kan hij daar vast wel iets van aan tonen. Vliegtickets, aankopen of een menselijke alibi.
pi_51875680
quote:

[..]

Compleet irrelevant, maar dat zal je vast al wel uitgelegd zijn.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:00:09 #297
pi_51875685
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:59 schreef Fiama het volgende:
Ik blijf het ook een vage situatie vinden. Zeker omdat ook de renners er niet echt een oordeel over hebben en die italiaanse ex-renner er vandaag ook maar verslagen bij zat.

Maarja áls Rasmussen écht in Mexico was, zoals hij beweerd, dan kan hij daar vast wel iets van aan tonen. Vliegtickets, aankopen of een menselijke alibi.
Op zijn paspoort moet toch een stempel staan ? Hij moet toch een visum aangevraagd hebben ?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:01:00 #298
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51875703
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zou dan maar de 12 topics teruglezen, daar staat toch meerdere malen duidelijk vermeld hoe Rasmussen tegen de lamp is gelopen door zijn leugens. Die meer feiten zijn inderdaad de details zoals vliegtickets e.d. en die zullen vast wel nog bekend gemaakt worden, maar zijn alleen maar een bevestiging voor Rasmussens leugens.
Jij gaat er vanuit dat hij fout is, ik ben misschien teveel liefhebber en ga er vanuit dat hij eerlijk is totdat ik harde bewijzen zie.

Mij kan het geen reet schelen waar die renners uithangen of het nou Contador,Evans,Ullrich,Menchov of Rasmussen is.
Dus laat ze maar met harde feiten komen, boeiend dat hij liegt. Geen positieve test is geen doping, zo is dat achterlijke systeem ontworpen.Dan ligt de fout in het controle systeem niet bij Rasmussen.
Mijn party reviews
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:01:13 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875706
APK, toffe sport he dat wielrennen .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:02:39 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_51875724
quote:

En het blijft angstvallig stil.
Als ik die was had ik onmiddelijk al mijn CC en giroafschriften naar alle kranten gemailed.

En zelfs dat had hij nog kunnen faken door een vriend zijn CC of bankpas te laten gebruiken in Mexico.
pi_51875725
quote:
die italiaanse ex-renner er vandaag ook maar verslagen bij zat.
Dat viel wel mee. Op die beelden van de NOS was hij niet verslagen, maar gewoon druk met zijn werk. Hij werkt voor de Italiaanse tv en was op die beelden duidelijk aan het wijzen van: "nee, nu niet, ik ben daar mee bezig".

Daarnaast zou ik me ook wel kunnen voorstellen dat hij niet staat te springen. Hij zal net zoveel wielerliefhebber zijn als wij. En om dan (in eerste instantie gewoon onbedoeld) zo veel heisa te veroorzaken.. pff, ik geef het je te doen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')