Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:20 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Waarom er was geen aanleiding. Hij heeft een boete gekregen en daarmee was de kous af.
Mee eens. De Rooij zal ook niet blij zijn neem ik aan. Maar blijkbaar had hij geen andere keus.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..
Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.
Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
Het blijft een held.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Rasmussen was een beetje een held van me![]()
Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.
Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
Ik wacht ook nog steeds op die harde bewijzen. We hebben nu het woord van Cassini en De Rooij die beweert dat Rasmussen heeft toegegeven. Dit laatste wordt stellig ontkent door Rasmussen zelf. Dus we weten eigenlijk geen ene flikker op dit momentquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.
Mijn god zeg, om nou je rekening op te zeggenquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef rattaplan het volgende:
Mijn rekeningen zijn in iedergeval opgezegd!
Wat de Tour had kunnen worden is verbrijzeld!
Bedankt Frankrijk, Bedankt Rabobank!
Ik zal het vast omdraaien, maar is het niet Rasmussen die van TEVOREN bij ploegleiding en UCI moet aangeven waar hij geweest is, zodat hij door UCI kan worden gecontroleerd, mocht men dat nodig achten??quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik zal het vast omdraaien, maar is het niet Rasmussen die van TEVOREN bij ploegleiding en UCI moet aangeven waar hij geweest is, zodat hij door UCI kan worden gecontroleerd, mocht men dat nodig achten??
Het is voor Rasmussen makkelijk zeggen dat 'ie in Mexico was, achteraf kun je niet meer naar Mexico gaan om hem daar ter plaaste tegen te komen en controleren...
Wanneer er dusdanig veel aanwijzingen/vermoedens zijn dat Rasmussen niet de waarheid heeft gesproken over zijn verblijfplaats en de ploegleiding/De Rooij dit aan hem persoonlijk nog een keer vraagt, wat is er dan gemakkelijker voor Rasmussen dan z'n vliegtickets, paspoort en/of hotelrekeningen te tonen?? Of mag die gratis/ongeregistreerd met het vliegtuig mee en krijgt 'ie overal gratis onderdak en voedsel aangeboden??
Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen. En wat is er in de huidige wielersport, in een 'werkomgeving' met zulke grote belangen nu belangrijker dan vertrouwen??
Laat Rasmussen maar bewijzen dat hij het vertrouwen waard was, tot nu toe ontkent hij alleen maar zonder ook maar met iets aan te komen zetten wat hem het voordeel van de twijfel geeft.
Oh dat is zeker zo, daar heeft hij ook een boete voor gekregen en deze betaald en hij heeft er een strafpunt voor gekregen bij de UCI.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ik zal het vast omdraaien, maar is het niet Rasmussen die van TEVOREN bij ploegleiding en UCI moet aangeven waar hij geweest is, zodat hij door UCI kan worden gecontroleerd, mocht men dat nodig achten??
Het missen van de controles is al een afgedaan probleem. Zo vorige quote. We praten nu over het geval waarin gelogen zou zijn over de verblijfplaats, niet het onjuist doorgeven van de verblijfplaats.quote:Het is voor Rasmussen makkelijk zeggen dat 'ie in Mexico was, achteraf kun je niet meer naar Mexico gaan om hem daar ter plaaste tegen te komen en controleren...
Ik zou mij niet op voorhand willen laten criminaliseren door mijn werkgever, mooie boel is dat.quote:Wanneer er dusdanig veel aanwijzingen/vermoedens zijn dat Rasmussen niet de waarheid heeft gesproken over zijn verblijfplaats en de ploegleiding/De Rooij dit aan hem persoonlijk nog een keer vraagt, wat is er dan gemakkelijker voor Rasmussen dan z'n vliegtickets, paspoort en/of hotelrekeningen te tonen?? Of mag die gratis/ongeregistreerd met het vliegtuig mee en krijgt 'ie overal gratis onderdak en voedsel aangeboden??
Gevoelens van de werkgever zijn echt niet voldoende voor ontslag, dat zou een mooie boel worden. Heel het ontslagrecht op de helling.quote:Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen.
Gelukkig werk ik zelf bij een andere bank dus is dat niet zo'n probleem, maar mijn collega's hoeven niet te weten wat ik in mijn vrije tijd doe...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god zeg, om nou je rekening op te zeggen
De Rabobank heeft al wat advocaten ingeseint , mocht het tot een claim komen bij de rechter.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gevoelens van de werkgever zijn echt niet voldoende voor ontslag, dat zou een mooie boel worden. Heel het ontslagrecht op de helling.Bewijzen, bewijzen, bewijzen, dat is de zorgvuldigheid die men moet betrachten in dit soort zaken.
Als je geen zaak hebt helpt een goede advocaat ook niet veel...quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:12 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De Rabobank heeft al wat advocaten ingeseint , mocht het tot een claim komen bij de rechter.![]()
Er gaat een Italiaan onder ede verklaren die 'm daar ontmoet heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je geen zaak hebt helpt een goede advocaat ook niet veel...
De vraag is inderdaad: "heeft Rasmussen gelogen over waar hij was?" en niet: "waar was hij?", alhoewel het één natuurlijk direct invloed op het ander heeft..quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh dat is zeker zo, daar heeft hij ook een boete voor gekregen en deze betaald en hij heeft er een strafpunt voor gekregen bij de UCI.
[..]
Het missen van de controles is al een afgedaan probleem. Zo vorige quote. We praten nu over het geval waarin gelogen zou zijn over de verblijfplaats, niet het onjuist doorgeven van de verblijfplaats.
Waar lees jij dat?? De UCI en ploegregels zijn dat je je op ieder gewenst moment je moet kunnen laten controleren. Daartoe moet je tijdig je verblijfplaats/trainingslocaties doorgeven (of je het nu met die regels eens bent of niet) en dat heeft Rasmussen, al dan niet bewust, nagelaten. Dat is al stukje vertrouwensbreuk #1. Vervolgens komt het de Rabobank ter ore dat hij mogelijk ook nog gelogen heeft bij het (achteraf) opgeven van z'n whereabouts.. In de huidige wielerwereld zou dat een dusdanig ernstig 'vergrijp' zijn, dat een vraag omtrent de waarheid daarvan niet meer dan terecht is. Criminaliseren is een term die hier helemaal niet past..quote:[..]
Ik zou mij niet op voorhand willen laten criminaliseren door mijn werkgever, mooie boel is dat.
In het ontslagrecht speelt het goed werkgever/goed werknemerschap een grote rol. Waar Rasmussen doelbewust over dit soort zaken zit te liegen, toont hij zich verre van 'goed werknemer'. In de werkgever/werknemer-relatie in de wielersport speelt daarnaast vertrouwen een hele grote rol. Wanneer dat vertrouwen weg is, dan kom je een heel eind bij het CWI/kantonrechter wanneer je een ontslagvergunning aanvraagt..quote:[..]
Gevoelens van de werkgever zijn echt niet voldoende voor ontslag, dat zou een mooie boel worden. Heel het ontslagrecht op de helling.Bewijzen, bewijzen, bewijzen, dat is de zorgvuldigheid die men moet betrachten in dit soort zaken.
Dan weet jij meer dan ik. Daarbij is alleen zo'n verklaring echt niet voldoende, er is meer nodig.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:15 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Er gaat een Italiaan onder ede verklaren die 'm daar ontmoet heeft.
Zo gaat 't ook bij een normale werknemer en dat is in dit geval niet anders.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
In het ontslagrecht speelt het goed werkgever/goed werknemerschap een grote rol. Waar Rasmussen doelbewust over dit soort zaken zit te liegen, toont hij zich verre van 'goed werknemer'. In de werkgever/werknemer-relatie in de wielersport speelt daarnaast vertrouwen een hele grote rol. Wanneer dat vertrouwen weg is, dan kom je een heel eind bij het CWI/kantonrechter wanneer je een ontslagvergunning aanvraagt..
Rabobank/De Rooij heeft met wat zij tot nu toe naar buiten hebben gebracht/wat ons als buitenstaanders bekend is, (er van uit gaande dat het klopt) al meer dan genoeg om iemand op staande voet te ontslaan, namelijk een dringende reden (art 7:677 BW). Bewijzen doe je maar in de rechtszaal, als Rasmussen het er niet mee eens is, dan vecht hij het daar maar aan! Tijdens de Tour is er geen ruimte om bij het CWI een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst op grond van gewichtige redenen in te dienen en dat af te wachten.. Zeker wanneer de uitkomst toch al grotendeels vast staat!
quote:Evans found Rasmussen's performances 'strange'
By Agence France Presse
Filed: July 26, 2007
Australia's Cadel Evans suggested Thursday he has always harbored doubts over the sporadic performances of Denmark's Michael Rasmussen, who was thrown out of the Tour de France by his Rabobank team on Wednesday.
After a week of suspicion over four missed random doping controls, his Dutch outfit finally cracked after learning that Rasmussen had been in Italy in June, and not in Mexico as he had claimed.
Rabobank first threw the Dane out of the race, then sacked him on Thursday.
In the wake of Rasmussen's exit, Discovery Channel's 24-year-old Spanish climber Alberto Contador, one of the few riders able to keep pace with him in the final kilometers of the mountains stages, will take over the race lead.
After Thursday's slightly undulating stage from Pau to Castelsarrasin, the 30-year-old Evans was 1 minute and 53 seconds off the Spaniard's pace with American Levi Leipheimer (Discovery) at 2:49.
Saturday's time trial over 55.5km from Cognac to Angouleme will be decisive for all three riders, who are bidding to pull on the yellow jersey.
Evans said the performances by Rasmussen - whom he used to race against in mountain biking - had always intrigued him.
"I first started racing against him in March of 1996 at the Sea Otter Classic in California, and on that occasion I couldn't go near him," Evans said prior to Thursday's stage.
"For three years I raced against him in mountain bikes, and I always finished ahead of him. And then he won the mountain bike world championship title in 1999, in the elite category. And he rode away from everyone.
"I wasn't in that race, because I was in the under-23 (category)."
Evans said he had doubts about the Dane's progression then, and also at the Tour de France.
Last year Rasmussen's stage win at La Toussuire helped secure his second consecutive polka-dot jersey for the race's best climber.
But his winning performance also left 70 riders in the gruppetto the bunch who ride at their own slow tempo at the back of the race, on the brink of missing the race's time limit.
"It's strange, his progression. It's just observations I have. What can you say?" added Evans. "It's not even progression. He has one or two good days a year, and last year he nearly put (70) guys out of the time limit. And I heard he had been suffering in the gruppetto himself in the Giro d'Italia.
"It's strange."
Evans stopped short of saying he was glad the Tour had finally got rid of Rasmussen, however.
"I really don't know the truth behind it all. Just because someone has a good performance you should never accuse them of cheating because it could be the result of hard work and good training. But I see what I see."
He added: "I've been beaten by cheats before and I'll be beaten by them again, I'm sure of that, but I'm not worried about it."
Dat is hij voor mij nog steeds!quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Rasmussen was een beetje een held van me![]()
Hmm, bij de beoordeling van een vraag of sprake is van een dringende reden in de zin van art 7:677 eerste lid BW jo art 7:678 eerste lid BW moeten de omstandigheden vh geval, in onderling verband en samenhang in aanmerking worden genomen. Daarbij beoren in de eerste plaats de aard en de ernst van hetgeen de werkgever als dringende reden aanmerkt, en verder o.m. de aard van de dienstbetrekking, de duur daarvan en de wijze waarop de werknemer de dienstbetrekking heeft vervuld, alsmede de persoonlijke omstandigheden van de werknemer, zoals zijn leeftijd en de gevolgen die een ontslag op staande voet voor hem zou hebben. (HR 21 januari 2000, JAR 2000/45). Veel hangt af van de feitelijke omstandigheden of hier voldoende grond in gelezen kan worden. Het enkele feit dat Rasmussen niet altijd is geweest waar hij heeft doorgegeven te zijn (let wel: hij moet dat 365 dagen per jaar doen!), lijkt mij niet voldoende voor een dergelijke draconische sanctie, zeker gelet op het nadeel dat hem berokkend wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
De vraag is inderdaad: "heeft Rasmussen gelogen over waar hij was?" en niet: "waar was hij?", alhoewel het één natuurlijk direct invloed op het ander heeft..
[..]
Waar lees jij dat?? De UCI en ploegregels zijn dat je je op ieder gewenst moment je moet kunnen laten controleren. Daartoe moet je tijdig je verblijfplaats/trainingslocaties doorgeven (of je het nu met die regels eens bent of niet) en dat heeft Rasmussen, al dan niet bewust, nagelaten. Dat is al stukje vertrouwensbreuk #1. Vervolgens komt het de Rabobank ter ore dat hij mogelijk ook nog gelogen heeft bij het (achteraf) opgeven van z'n whereabouts.. In de huidige wielerwereld zou dat een dusdanig ernstig 'vergrijp' zijn, dat een vraag omtrent de waarheid daarvan niet meer dan terecht is. Criminaliseren is een term die hier helemaal niet past..
[..]
In het ontslagrecht speelt het goed werkgever/goed werknemerschap een grote rol. Waar Rasmussen doelbewust over dit soort zaken zit te liegen, toont hij zich verre van 'goed werknemer'. In de werkgever/werknemer-relatie in de wielersport speelt daarnaast vertrouwen een hele grote rol. Wanneer dat vertrouwen weg is, dan kom je een heel eind bij het CWI/kantonrechter wanneer je een ontslagvergunning aanvraagt..
Rabobank/De Rooij heeft met wat zij tot nu toe naar buiten hebben gebracht/wat ons als buitenstaanders bekend is, (er van uit gaande dat het klopt) al meer dan genoeg om iemand op staande voet te ontslaan, namelijk een dringende reden (art 7:677 BW). Bewijzen doe je maar in de rechtszaal, als Rasmussen het er niet mee eens is, dan vecht hij het daar maar aan! Tijdens de Tour is er geen ruimte om bij het CWI een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst op grond van gewichtige redenen in te dienen en dat af te wachten.. Zeker wanneer de uitkomst toch al grotendeels vast staat!
Ik kan het nog beter...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Het is voor Rasmussen makkelijk zeggen dat 'ie in Mexico was, achteraf kun je niet meer naar Mexico gaan om hem daar ter plaaste tegen te komen en controleren...
Wanneer er dusdanig veel aanwijzingen/vermoedens zijn dat Rasmussen niet de waarheid heeft gesproken over zijn verblijfplaats en de ploegleiding/De Rooij dit aan hem persoonlijk nog een keer vraagt, wat is er dan gemakkelijker voor Rasmussen dan z'n vliegtickets, paspoort en/of hotelrekeningen te tonen?? Of mag die gratis/ongeregistreerd met het vliegtuig mee en krijgt 'ie overal gratis onderdak en voedsel aangeboden??
Rabobank ontslaat Rasmussen niet omdat 'ie doping heeft gebruikt, niet omdat hij in Mexico zat en ook niet omdat hij in Italië was. Nee, Rasmussen ontslaat hem omdat ze hem niet meer vertrouwen, althans het gevoel hebben dat ze hem niet meer kunnen vertrouwen. En wat is er in de huidige wielersport, in een 'werkomgeving' met zulke grote belangen nu belangrijker dan vertrouwen??
Laat Rasmussen maar bewijzen dat hij het vertrouwen waard was, tot nu toe ontkent hij alleen maar zonder ook maar met iets aan te komen zetten wat hem het voordeel van de twijfel geeft.
Als je het hele artikel even leest zie je dat hij eigenlijk nog best genuanceerde uitlatingen erover doet. Hij vind de prestaties vreemd, maar hij verbindt daar geen conclusies aan. Zelfs geen verdenkingen eigenlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef vw_caddy het volgende:
Evans doet ook nog een duit in het zakje, Evans vond hem in 1999 al verdacht toen Rasmussen de WK ATB won
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |