Ben niet overtuigd. Geen reden om de gele trui drager die al voor zoveel naamsbekendheid heeft gezorgt alsnog uit de tour te halen. Het verhaal ging al te ronde en er waren geen bewijzen zodat die gewoon kon blijven. Er moeten dus wel ernstige zaken boven tafel zijn gekomen waardoor De rooij deze actie moest nemen. Heeft niks met de sponsoring te maken want dan was Rasmussen al veel eerder ontslagen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat is hij wel, hij kon de druk niet meer aan.Een angstige directie van de Rabobank zagen het imago van de boerenleenbank in gevaar komen en hebben waarschijnlijk gedreigt te stoppen met sponsoren wanneer Rasmussen niet uit de tour gehaald zou worden.
Als hij een beetje ruggengraad had, dan had hij Rasmussen gesteund tot aan de poorten van de hel.
Jij gaat op je gevoel af. Het gaat om feiten. Zolang het niet helder is wie er nu de waarheid spreekt mag je geen partij kiezen. Als je dat wel doet spreek kun je deze discussie nooit objectief blijven voeren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ja, en De Rooij zegt dat het wel waar is.
Ik geloof Rasmussen momenteel niet hoor.
Ik vind dat ik toch wel redelijk objectief blijf hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:08 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Jij gaat op je gevoel af. Het gaat om feiten. Zolang het niet helder is wie er nu de waarheid spreekt mag je geen partij kiezen. Als je dat wel doet spreek kun je deze discussie nooit objectief blijven voeren.
Geloofwaardigheid kwijt om een vergissing/leugentjequote:Op donderdag 26 juli 2007 18:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er onderling vertrouwen moet zijn. As ploegleider moet je je renners kunnen vertrouwen in hun doen en laten. Als je wordt geconfronteerd met zo'n keiharde leugen die eventueel wel eens het einde van je ploeg kan betekenen kun je niet anders. Rabobank was in één klap alle geloofwaardigheid kwijt geweest als ze dit hadden verzwegen en het was later uitgelekt.
En waarom maken ze die niet bekend? Ze willen toch meer openheid in het wielrennen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat roep ik ook al de hele tijd... er zijn echt wel sterkere bewijzen waar wij het bestaan nog niet van weten
dat zal wel juridische redenen hebben vermoed ikquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En waarom maken ze die niet bekend? Ze willen toch meer openheid in het wielrennen?
Na de alpen was hij allerminst zeker van de tourwinst. Dat was gisteren wel anders, dus hebben ze de noodrem in stelling gebracht. Rasmussen "mocht" de tour niet winnen en er zijn een aantal stakeholders die verder denken dan de tour zelf.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat na de Alpen etappes wel gedaan, want toen was er veel meer negatieve exposure dan na de persconferentie op de rustdag.
Nou je zegt net: "Ik geloof Rasmussen momenteel niet hoor." Lekker objectief ben jij. Wij kunnen nog niet vaststellen wie de waarheid spreekt dus je hoeft je ook nog niet af te vragen wie je wel gelooft en wie niet. Pas als we meer weten kunnen we een oordeel geven wie we geloven en wie niet. De feiten: De Rooij ontslaat Rasmussen en zegt dat die bewijzen heeft. Rasmussen zegt dat De Rooij gek is en dat die nooit in Italie is geweest. Punt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik vind dat ik toch wel redelijk objectief blijf hoor.
Ik ben ook niet blij met deze hele situatie, had liever gezien dat Rasmussen het geel tot in Parijs had behouden.
En als je jouw redenering volgt, zou je de verklaring van Rasmussen dus ook niet als waarheid mogen aanvoeren.
Waarom?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:06 schreef zjroentje het volgende:
Ja, en De Rooij zegt dat het wel waar is.
Ik geloof Rasmussen momenteel niet hoor.
Bewijzen mogen gewoon naar buiten worden gebracht hoorquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat zal wel juridische redenen hebben vermoed ik
Vliegbewegingen zijn te controleren volgens de Rabo woordvoerder.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom?Dat is een stelling die je niet hard kan maken. Je moet erkennen dat het in de situatie zoals deze nu is het woord van Rasmussen is tegen dat van de Rabobank, beiden hebben nog geen bewijzen aangedragen voor de stelling die zij innemen, je kunt dus geen conclusie trekken op dit moment. Accepteer dat en wacht af!
En waarom deden ze dat dan niet eerder? Van die gemiste controles wisten ze al langer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:15 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Vliegbewegingen zijn te controleren volgens de Rabo woordvoerder.
Hebben ze dat ook gedaan, en wat is de conclusie die daar uit kan worden getrokken. Dat is de vraag. Dat er vanalles mogelijk is weet ik ook wel. We kunnen mannen op de maan zetten dus een database met vliegbewegingen doorbladeren behoort vast ook wel tot de beschikbare mogelijkheden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:15 schreef kraaksandaal het volgende:
Vliegbewegingen zijn te controleren volgens de Rabo woordvoerder.
Omdat Cassani naar buiten is gekomen waardoor de druk toe nam bij De Rooij. Ze hadden geen keuze meer en moesten het nu uitzoeken. Voorheen konden ze het nog laten zoals het was.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:16 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En waarom deden ze dat dan niet eerder? Van die gemiste controles wisten ze al langer.
Ze wisten in Juni en eerder al dat ie controles had gemist. Dan zullen ze toch ook wel uitzoeken waar die uithingquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Omdat Cassani naar buiten is gekomen waardoor de druk toe nam bij De Rooij. Ze hadden geen keuze meer en moesten het nu uitzoeken. Voorheen konden ze het nog laten zoals het was.
Waarom er was geen aanleiding. Hij heeft een boete gekregen en daarmee was de kous af.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ze wisten in Juni en eerder al dat ie controles had gemist. Dan zullen ze toch ook wel uitzoeken waar die uithing![]()
Inderdaad, extreme lafheid is een prae als je een toppositie wil bekleden in het bedrijfsleven. Waarden als collegialiteit, loyaliteit, de onschuldpraesumptie etc dien je zo snel mogelijk te lozen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:05 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik ben al zo'n 5 jaar werkzaam in de marketingbranche en ik kan je vertellen dat de directie bij dit soort excessen in hun broek schijt. Rasmussen hebben ze uit voorzorg afgeschoten uit angst voor verdere reprucussies.
Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:20 schreef Eduard37 het volgende:
[..]
Waarom er was geen aanleiding. Hij heeft een boete gekregen en daarmee was de kous af.
Mee eens. De Rooij zal ook niet blij zijn neem ik aan. Maar blijkbaar had hij geen andere keus.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Idd, het is misschien een beetje naïef, maar je geeft een renner een stuk vertrouwen, een stuk zelfstandigheid. Dat beschaamd hij ten dele door te laat z'n whereabouts door te geven en 3 weken geen contact met de ploeg te zoeken, maar moet je als teamleiding dan alles, vlak voor de Tour de France, uit gaan spitten, met het risico dat de hele zaak uit de hand loopt en/of dat je hem niet kunt laten starten?? Of geef je hem een boete, een waarschuwing en daarmee (voorlopig) klaar? Het is immers toch één van je kopmannen..
Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.
Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
Het blijft een held.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Rasmussen was een beetje een held van me![]()
Neen, je draait nu de bewijslast om. De Rooij is degene die conclusies trekt, hij moet of harde bewijzen kunnen tonen, of de beslissing is hem ingegeven vanuit een persoonlijk motief en niet op feiten gestoeld.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Het kan best zijn dat Rabobank intern onderzoek heeft gedaan naar waar hij was, niet heeft kunnen constateren dat hij in Mexico is geweest (ik zeg niet dat ze hebben geconstateerd dat hij elders was) en dat nu de verklaring van Cassani (icm uitlatingen van Rasmussen) de druppel waren.
Áls Rasmussen in Mexico was, laat hem dat dan bewijzen. Alles, maar dan ook alles spreekt tegen hem. Tot die tijd sta ik pal achter Rabobank en De Rooij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |