WEST | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:15 |
![]() Vorige delen: F1 nieuwtjes 2006 deel 1 F1 nieuwtjes 2006 deel 2 F1 nieuwtjes 2006 deel 3 F1 nieuwtjes 2006 deel 4 F1 nieuwtjes 2006 deel 5 [F1] F1 nieuwtjes deel 6 [F1] F1 nieuwtjes deel 7 [F1] F1 nieuwtjes deel 8 [F1] F1 Nieuwtjes deel 9, seizoensfinale op komst! [F1] F1 nieuwtjes topic deel 10!In de winter gaan WIJ door! [F1] F1 nieuwtjes topic deel 11! Wintertests!!!!! [F1] F1 nieuwtjes topic deel 12: Teampresentaties [F1] F1 nieuwtjes topic deel 13: Op naar Australië [F1] F1 nieuwtjes topic deel 14: De winter is bijna voorbij [F1] F1 nieuwtjes topic deel 15: Testen nog even door [F1] F1 nieuwtjes topic deel 16: Teams naar Melbourne [F1] F1 nieuwtjes topic deel 17: Gentlemen start your engine [F1] F1 nieuwtjes topic deel 18: Coulthard, flikker godverdomme op uit de F1, lamlul [F1] F1 nieuwtjes topic deel 19 Mclaren revolutionair? [F1] F1 nieuwtjes topic deel 20 Hamilton opnieuw op podium? [F1] F1 nieuwtjes topic deel 21 - Hoe ver komt Lewis?? [F1] F1 nieuwtjes topic deel 22 - Wellicht een Spa-meet? Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe [F1]2007 ING Australian Grand Prix [F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix [F1] Grand Prix of Bahrein 2007 [F1] Gran Premio de España Telefónica 2007 [F1] 2007 Grand Prix de Monaco Formula 1 Grand Prix du Canada 2007 [F1] 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix [F1] Formula 1 Grand Prix de France F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - F1 Freaks (under construction) Onze boyz: - Albers - Doornbos - Van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Renault - Ferrari - Honda - BMW Sauber - Toyota - RedBull Racing - Williams - Scuderia Toro Rosso - Spyker - Super Aguri F1 [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 Testschema: ![]() ![]() ![]() Mclaren 01. Fernando Alonso 02. Lewis Hamilton Renault 03. Giancarlo Fisichella 04. Heikki Kovalainen Ferrari 05. Fellipe Massa 06. Kimi Räikkönen Honda 07. Jenson Button 08. Rubens Barrichello BMW 09. Nick Heidfeld 10. Robert Kubica Toyota 11. Ralf Schumacher 12. Jarno Truli Red Bull Racing 14. David Coulthard 15. Mark Webber Williams 16. Nico Rosberg 17. Alexander Wurz Scuderia Toro Rosso 18. Vitantonio Liuzzi 19. Scott Speed Spyker 20. Adrian Sutil Super Aguri 22. Takuma Sato 23. Antony Davidson NB. Sebastian Vettel verving Robert Kubica in de GP VS Standen na de GP van Engeland: ![]() ![]() ![]() Fok!Sport F1manager De OP is hier te vinden | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:15 |
Nou Albers, daar ben je dan mooi klaar mee. Wat ik wel vreemd vind is dat zowel CA BV en Chris zelf niet weten hoeveel dit bedrag nou precies is en waarom SpykerF1 daar niets over loslaat, ookal hebben ze dat wel gevraagd. Dit zaakje stinkt. ![]() | |
D_A | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:17 |
Hij is definitief weg? | |
WEST | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:19 |
quote:ja, hoewel hij wel mondeling als schriftelijk heeft dat hij het hele jaar mocht rijden, dus mischien komt er nog een staartje via de gang naar de rechtbank | |
hondapower | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23 |
ik ben blij dat hij weg is en hoop dat hij nooit weer komt | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32 |
quote:Fijn dat je deze fantastisch onderbouwde post overal even plaatst, hoeft niemand hem te missen! On topic: hoe meer ik over deze zaak nadenk hoe vreemder hij wordt. Albers brengt sponsoren naar het team, het team contracteert en betaalt Albers. Als dan een sponsor niet betaalt kan Albers helemaal niet uit de auto gezet worden, tenzij in zijn contract clausules daarover opgenomen zijn... Dit verhaal gaat een flink lang staartje krijgen. Verder heb ik er heel veel moeite mee Spyker als 'Nederlands team' te steunen als ze nu ook nog een buitenlandse coureur in die auto zetten. Buitenlandse coureurs, buitenlandse teambaas, buitenlandse monteurs... | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:38 |
quote:Dat denk ik ook. Zeker als Albers hard op papier kan aantonen dat SpykerF1 hem op papier heeft toegezegd dat hij het hele seizoen hoe dan ook mocht volmaken als coureur. Als hij daarbij dan ook nog eens kan aantonen dat zowel hij als CA BV meerdere malen verzocht hebben aan SpykerF1 om bekend te maken om welk bedrag dat het ging (zodat CA BV het kon betalen bv) en dat SpykerF1 dit gewoon niet gedaan heeft, dan denk ik zomaar dat SpykerF1 geen poot heeft om op te staan. Ik weet het niet, maar ik begin steeds meer te denken dat hier meer achter steekt dan wij met zn allen weten ![]() | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:39 |
Anyway, Albers is eruit ![]() ![]() | |
vosss | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:44 |
"Tielemans mag stoeltje Albers overnemen" Weer een hoop speculaas. Misschien ook wel niet, we zullen wel zien ![]() | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:49 |
quote:Ik doe pas ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:06 |
Spyker heeft Olivier Tielemans een aanbod gedaan om het seizoen af te maken. Voor een slordige vier miljoen aan sponsorgeld mag de Limburger instappen in het Spyker-stoeltje die vrijgekomen is na het gedwongen vertrek van Christijan Albers. Dit kan RaceFreaks exclusief melden. In een gesprek op het circuit van Spa-Francorchamps waar vandaag getest werd, kwam het onderwerp ter sprake in gesprek met Tielemans senior. “Voor een bedrag van ongeveer vier miljoen euro zou Olivier kunnen instappen bij Spyker. Of we ingaan op het aanbod van Spyker kan ik helaas nog niet melden. Olivier heeft het namelijk ook prima naar zijn zin in het WTCC.” Mocht Tielemans níet ingaan op een deal met Spyker, dan zou dat ook nog op principiële gronden kunnen zijn. De Limburger werd namelijk vorig jaar in het DTM na drie races aan de kant geschoven door de huidige Spyker-teammanager: Colin Kolles. De 24-jarige Tielemans rijdt op dit moment in het WTCC voor het team van Alfa Romeo. Het Italiaanse merk stopt echter na dit seizoen in het kampioenschap. “Ik kan alleen zeggen dat Olivier zich in de kijker heeft gereden. We zijn namelijk ook in gesprek met enkele andere teams in het WTCC.” Racefreaks gaat dus mee in de gekte...................Dit ga je niet menen dan had je beter Albers kennen behouden!! | |
SimtekF1 | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:46 |
Wie was Tielemans ook alweer?? Dat was toch die coureur die zichzelf inkocht in de DTM en er vervolgens net zo hard weer werd uit gepleurd? Volgens mij speelt Spyker echt een smerig spelletje, beetje jammer. Hopelijk kan Chris ze genadeloos keihard terug pakken. | |
Alleskids | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:55 |
Als ze toch naar de WTCC kijken voor een Nederlander, dan lijkt me Tom Coronel een betere vervanger vooor CA. Hij is heel wat succesvoller dan Tielemans. Het voordeel is dat hij al aan de oranje kleur gewend is. Misschien kan SEAT Nederland een SEAT badge over de klanten Ferrari motor plakken, en zo de VW Group de lang verwachte intrede ind e F1 doen maken (vette ;-) ). Als we toch iedereen erbij halen die een Nederlands paspoort heeft en racet. | |
WEST | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:58 |
coronel zou leuk zijn.., en ik gun hem dat ook wel. Hij teste voor Arrows eind 1999 voor race seizoen in 2000 maar toen kaapte verstappen dat stoeltje weg. | |
Alleskids | dinsdag 10 juli 2007 @ 20:59 |
Ook vreemd dat CA een budget heeft voor een heel jaar, en er blijkbaar 1/10 of zo van het budget (althans 1 sponsor die verstek laat gaan van de 10 of 12 die hij inbrengt, dan wel die via zijn schooonvader in het project zijn gestapt) niet betaald is, dat hij dan op 5/10 van het seizoen eruit geflikkerd word. Rekentechnisch zou hij dan de laatste 3 of 4 races niet mogen rijden. Niet dfat ik treur om zijn vertek, maar dit lijkt meer op een kapstok om het vertrek aan op te hangen dan de echte reden. | |
Sally | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:26 |
"Zonder Albers dit keer" Bedoel je in het topic, of in de F1 in het algemeen? Het eerste gaat dus al lekker! ![]() | |
Vitalogy | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:31 |
Tielemans is een complete onzin bericht. Laat staan dat ze zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, kan Tielemans niet eens een superlicentie afdwingen omdat hij niks gepresteerd heeft.quote:Hhahahaha.....he. dank je voor deze grap | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:41 |
Coronel opperen is nog 10x stommer dan zeggen dat Verstappen een comeback moet maken. | |
Vitalogy | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:44 |
Volgens grandprix.com zijn Karhikeyan (allejezus nee) en Piquet ![]() de voornaamste kandidaten. | |
vingerplant | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:47 |
quote:Ik heb het vandaag eerder gezegd, dan Nelsinho maar ![]() | |
Vitalogy | woensdag 11 juli 2007 @ 00:13 |
Nou ik denk dat Sutil het met Piquet op zijn brood krijgt. | |
ElmarO | woensdag 11 juli 2007 @ 09:41 |
quote:Zou ook nog wel logisch zijn. Hij is toch wel bekend onder de kijkers van de Formule 1 en hij heeft een link met Nederland. Zullen de sponsoren toch ook wel belangrijk vinden, want die zijn mede ingestapt om te liften op het Oranje-gevoel. | |
TJDoornbos | woensdag 11 juli 2007 @ 09:48 |
Nelsinho lijkt me een goeie optie!! | |
Sally | woensdag 11 juli 2007 @ 09:55 |
quote: ![]() Heeftie een extra stimulans om Nederlands te leren... 't Gaat al aardig bij Ollie! ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 11 juli 2007 @ 09:56 |
Froukje zou iig voor stemmen | |
ElmarO | woensdag 11 juli 2007 @ 20:01 |
De tijden van de tweede testdag: ![]() | |
arexes | woensdag 11 juli 2007 @ 22:19 |
Die tijden zeggen niet veel in dit verband aangezien het droog, nat en ertussen was. | |
Sally | woensdag 11 juli 2007 @ 22:30 |
quote: ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 12 juli 2007 @ 09:56 |
quote:Ofwel misschien mag hij toch het jaar uitrijden, als hij gelijk heeft en het Spyker teveel geld gaat kosten om hem af te kopen. Zie ook http://www.ad.nl/sport/article1501229.ece | |
vosss | donderdag 12 juli 2007 @ 10:54 |
quote:Vorige keer..... wat is een spijkerbroek? vroeg Ollie hem. Wat? Een kapotte spyker? gaf ie als antwoord ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 12 juli 2007 @ 13:45 |
quote:Geweldig inderdaad. ![]() quote:Bron | |
sasquatsch | donderdag 12 juli 2007 @ 15:08 |
Voor zover bekend was deze informatie alleen in het huis van Coughlan gevonden, die ermee naar Honda wilde. Wat dat betreft lijkt McLaren er verder niet veel mee te maken te hebben. | |
Poerkie | donderdag 12 juli 2007 @ 19:02 |
Doornbos wil niks van Spyker weten LIESHOUT - Autocoureur Robert Doornbos werd de laatste maanden meer dan eens gepolst voor een rol bij het Nederlandse formule 1-team Spyker. Voor Doornbos, die momenteel grote successen viert in de Amerikaanse Champ Car, is die optie niet meer interessant. "Ik wil niet meer achteraan rijden, dus moet ik niet naar Spyker gaan nu." Doornbos, die donderdag even in Nederland was voor sponsorverplichtingen, zei het wel jammer te vinden dat Christijan Albers niet meer voor Spyker mag rijden. "Vooral voor de fans. Ze waren even verwend met twee Nederlandse coureurs en nu is er niemand meer. Maar ja, zijn prestaties zeggen genoeg. Nee, ik heb geen contact gehad met hem. Dat heb ik nog nooit gehad." | |
Kleffe_Dop | donderdag 12 juli 2007 @ 19:50 |
quote:Ik zou zeggen; Het infield op de schop gooien, er een échte baan van maken en in 2009 terugkomen. Niet dat dat gaat gebeuren.... maar het is wel jammer dat een naam als Indianapolis van de kalender verdwijnt. | |
ElmarO | donderdag 12 juli 2007 @ 20:12 |
quote:Jammer dat een naam verdwijnt, maar als circuit zijnde zal ik het missen als kiespijn. En ze mogen terugkomen als ze, zoals jij zegt, het infield op de schop gooien. Dan krijgen ze van mij wel weer een kans. Maar met de huidige lay-out is het een compleet inwisselbaar circuit. Tijden van de derde en laatste testdag op Spa: ![]() | |
vosss | donderdag 12 juli 2007 @ 20:22 |
"Positie Wurz ook in gevaar" Benieuwd wat hier nou weer van waar is. Waar rook is kan best vuur zijn natuurlijk ![]() | |
vosss | donderdag 12 juli 2007 @ 20:26 |
"Video: Spyker geen optie voor Doornbos" Goed zo Robert, niet in die kut spyker stappen ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 12 juli 2007 @ 20:28 |
quote:Ook niet echt een verassing, Wurz stelt behoorlijk teleur dit seizoen, zeker in de kwalificatie's. Straks denkt Kartikeyan nog recht te hebben op dat stoeltje. ![]() | |
ElmarO | donderdag 12 juli 2007 @ 20:29 |
quote:Hun bron is Marca. Dat verhoogd de betrouwbaarheid nou niet echt. ![]() | |
Radegast | donderdag 12 juli 2007 @ 21:20 |
quote: ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 09:47 |
quote:Lijkt me een leuk stoeltje voor RD in 2008 ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 10:01 |
Ja idd. ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:02 |
quote:Wurz naar Spyker dan maar?? Hij heeft iig een hoop F1(test) ervaring ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:19 |
quote:Lijkt mij een prima idee. En dan zoals gezegd Doornbos als vervanger van Wurz volgend jaar ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:21 |
zo dan is hier bepaald wat er met Spyker gaat gebeuren krijgen we nu een deel van hun prijzenpoen?? | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:22 |
quote:Nou, ik ben benieuwd ![]() Ik snap alleen niet waarom hij die naam pas bij een eventueel kort geding bekend maakt!? Waarom niet gewoon meteen bij dat gesprek?! ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:32 |
Wat een kneuzen bij Spyker, echt niet normaal. ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:33 |
Dusseh, Spyker wil niet zeggen om hoeveel geld het nu precies gaat, en Albers wil niet zeggen wie hem die toezegging gedaan heeft?? Wat een poppenkast ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:34 |
Wat denk je van de coureur en zijn mensen Simtek? | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:36 |
quote:Misschien een idee voor Talpa/Tien om er een reallife soap van te maken =edit= Ownee, Talpa is al niet meer ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:37 |
quote:Geen probleem, SBS6 kent ook geen schaamte | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:38 |
En dan laten we Joske de analyse doen ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39 |
Whahahaha ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:39 |
quote:Goed idee!! Of nog beter, Joske samen met Lammers, dat lijkt me pas echt spektakel geven!! | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:41 |
Die krijg je volgens mij niet meer samen in 1 ruimte A_R | |
Automatic_Rock | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:43 |
quote:SBS heeft geld, daar kan je een hoop mee bereiken | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:45 |
quote:Hoezo? Albers valt tegen dit jaar, maar als hij gelijk heeft tja, wat moet hij dan. Tuurlijk is het niet lekker als hij straks weer in die bak moet stappen maar hij heeft geen andere keuze, ja stoppen met F1 maar dat is natuurlijk geen optie. Spyker speelt gewoon een smerig spelletje alleen ze spelen het helemaal verkeerd en daarom zijn dat de grootste kneuzen. ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:48 |
Ik zou persoonlijk never meer voor zo'n onbetrouwbare baas willen werken, zo bedoelde ik het Simtek. Als Albers gelijk heeft moet hij dat gewoon bij de rechter gaan halen!! | |
Sally | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:55 |
quote:Nee ik denk ik ook niet, maarja als hij het niet doet krijg hij waarschijnlijk nooit meer een plekje. ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:55 |
quote: quote:Daar zegt ie het zelf in een videointerview van bijna 4 minuten ![]() | |
Sally | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:59 |
quote:Ik zag je post, idd! Ff kijken... | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:59 |
quote:Je ziet wat een jaartje CCWS kan uithalen hé. | |
Sally | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:06 |
@ vosss: kan m niet kijken: onbekende fout opgetreden. Maar ik geloof het zo ook wel ![]() | |
Slee-3r | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:07 |
quote:Ach volgens mij word spyker toch steeds vaker als het lachertje van de F1 gezien. Verschillende stappen naar de rechter omdat de super augurken een klanten chassis van honda zouden hebben. Verschillende brieven naar de FIA in deze zaak. Protesten hier en daar, maar hun auto sneller maken ho maar, ze hebben in theorie een van de beste motoren van het veld achterin liggen. Progressie is echter ver te zoeken. Ze moeten eerst maar is zorgen dat ze een aerodynamisch pakket samen stellen wat werkt en ze niet de laatsten op de grid zijn. Maar nu ze waarschijnlijk een deel van de sponsoren kwijt raken... ![]() | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:10 |
quote:Ik kon hem wel zien maar met xtreem veel happeringen. Wel duidelijk wat hij zegt!! | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:22 |
quote:Ja maar dat hoeft niet perse een garantie te zijn dat je zo weer de F1 in komt. Al zou het voor Chris misschien best een goed idee zijn. ![]() quote:Mwah, dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. Je ziet wel degelijk dat er progressie in zit, alleen gaat het allemaal niet zo snel, maar dat wist iedereen van te voren ook. Zo'n Ferrari motor is mooi maar dat zegt ook niet alles, kijk maar hoe het met Prost ging. | |
TJDoornbos | vrijdag 13 juli 2007 @ 12:25 |
Niks zegt ook dat RD weer terug komt in F1 Simtek, maar hij heeft in ieder geval aangetoond dat hij te goed is voor de plekken 15 tot 22 ![]() | |
Vitalogy | vrijdag 13 juli 2007 @ 13:37 |
net als de drievoudig champcar kampioen ![]() | |
vingerplant | vrijdag 13 juli 2007 @ 13:43 |
quote:Ik las hem eerst als zijnde dat RD terug zou keren met Simtek ![]() Misschien moet Robert even wachten hoe de B-specificatie uitpakt, misschien zou Spyker dan volgend jaar een optie zijn. | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 13:47 |
[nostalgie] Lol, kwam er maar weer zo'n wagen als Simtek, wat een beauty. ![]() [/nostalgie] | |
vingerplant | vrijdag 13 juli 2007 @ 13:54 |
quote:Inderdaad. Wat doet die Nick Wirth tegenwoordig eigenlijk? Teams als Simtek, Pacific, Forti... het lijkt allemaal al zo lang geleden *zucht* | |
SimtekF1 | vrijdag 13 juli 2007 @ 14:21 |
Nick Wirth houdt zich tegenwoordig bezig met het bouwen van robots e.d. dacht ik. Het is wel grappig opzich, vroeger liepen we (de meeste) allemaal toch wel te zeuren over dit soort teams maar ik mis ze nu ook wel eigenlijk. ![]() | |
Slee-3r | vrijdag 13 juli 2007 @ 16:38 |
quote:Ieder zijn eigen mening natuurlijk ![]() Maar door al dat geharrewar met protesten, rechtszaken en brieven naar de FIA is het nu niet echt rustiger in het kamp van spyker geworden. Laat ze nu is volkomen focussen op wat belangrijk is in de F1 en die auto sneller maken. Hoop dat de update in Turkije al een hoop verbetering laat zien. Dat de Ferrari motor niet alles is, hmm ja de kracht van de motor lijkt me wel snor te zitten (weet niet of ze een mindere spec van Ferrari krijgen) het is alleen zonde als je een goede krachtbron in huis hebt, maar deze niet volledig kan benutten. | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 16:45 |
quote:Als we het dan toch over gemis hebben..... ik mis deze kerel --> ![]() | |
vosss | vrijdag 13 juli 2007 @ 16:46 |
![]() Hij lijkt er echt op he ![]() ![]() | |
arexes | vrijdag 13 juli 2007 @ 18:29 |
quote:Die gast lijkt op mijn schoonvader omg! Hij heeft net wat meer haar op z'n hoofd ![]() | |
arexes | vrijdag 13 juli 2007 @ 18:41 |
Ik lees net op de RTLGP site dat Albers en consorten in het weekend een gesprek met de leiding van Spyker heeft. Spannend maar afwachten maar! | |
sanger | vrijdag 13 juli 2007 @ 19:48 |
![]() Iemand enig idee wat voor nut de T-cam van Williams heeft? | |
Kleffe_Dop | vrijdag 13 juli 2007 @ 20:12 |
mja was in het Spa testtopic ook al te bewonderen, ik heb echt geen flauw idee. De meest logische verklaring zou natuurlijk een camera zijn, maar die hoeven tegenwoordig echt niet zo groot te zijn. Tenzij het een heel ander soort camera is. Ik weet dat ze bij de IRL vorig jaar tijdens het testen een aantal proeven hebben uitgevoerd met HD onboard beelden. Misschien dat ze het ook proberen in de F1 en dat daarom die bak zo groot is? (Ik gok maar wat hoor). | |
Sally | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:19 |
quote:Een meetinstrument, mss?? Voor de luchtweerstand, de afvloeiing ervan, eh... Ik doe maar een wilde gok. | |
Automatic_Rock | zaterdag 14 juli 2007 @ 04:00 |
quote:Als ik hem zo zie, dan lijkt het mij een meetinstrument om de flex van de achtervleugel te meten... | |
vosss | zaterdag 14 juli 2007 @ 09:07 |
quote:Ik heb er verder geen bal verstand van hoor, maar mij lijkt dat met zo een groot ding boven op je auto de luchtstroom naar de achtervleugel toch best veranderd. Lijkt me stug dat ze de flexibelheid van de achtervleugel meten met een instrument dat de complete luchtweerstand veranderd ![]() ![]() | |
Slee-3r | zaterdag 14 juli 2007 @ 12:05 |
quote:Misschien dat we het straks te horen krijgen, maar t lijkt inderdaad niet echt aerodynamisch. Mocht het een HDTV camera zijn, dan zou ik liever wachten totdat die dingen wat kleiner worden voordat er in HDTV formaat uitgezonden gaat worden. | |
vosss | zaterdag 14 juli 2007 @ 12:49 |
quote:Ik weet ook zeer zeker dat er nog meer podiums op komst zijn. Dat is niet zo moeilijk om zoiets te roepen halverwege het seizoen; dan komen er ALTIJD nog meer podiums ![]() Voor BMW iig wel te hopen dat ze nog een paar keer een podium kunnen pakken ![]() | |
Vitalogy | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:06 |
quote:ja als kiespijn nepkerel | |
WEST | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:12 |
[F1]2007 Grand Prix of Europe | |
arexes | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:41 |
spammer ![]() | |
ElmarO | zondag 15 juli 2007 @ 11:16 |
Als we het Italiaanse La Repubblica mogen geloven is er een aardige tegenvaller voor McLaren in de spionagezaak.quote:Bron | |
vingerplant | zondag 15 juli 2007 @ 12:11 |
Ik denk dat als iedereen verklaart Coughlan's toenadering te hebben afgewezen hij de enige is die echt de lul is. Ron Dennis is een onsympathieke vent, maar volgens mij wel een eerlijke vechter. Dit verhaaltje gaat voor het team McLaren denk ik wel loslopen. | |
arexes | zondag 15 juli 2007 @ 17:38 |
Ik zou niet durven te zeggen dat het voor McLaren los gaat lopen, iedereen wist ervan en die hebben het niet naar buiten gebracht dus dat lijkt mij wel in strijd met de voorwaarden. | |
sanger | zondag 15 juli 2007 @ 21:44 |
Ze zijn medeplichtig bij McLaren. Ze hadden de documenten moeten afnemen een vernietigen of op zijn minst Ferrari inlichten. Ook het feit dat McLaren eerst verklaart dat alleen Neale er vanaf wist, en daar later op terugkomt maar hun alleen maar ongeloofwaardiger. [ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 16-07-2007 08:32:54 ] | |
TheFreshPrince | zondag 15 juli 2007 @ 21:46 |
quote:Ehm, wat bedoel je nu eigenlijk? | |
vingerplant | zondag 15 juli 2007 @ 21:54 |
quote:Sanger noemt in de 1e zin Ferrari waar hij McLaren bedoelt ![]() Tuurlijk had 1 van die medewerkers het naar buiten moeten brengen, maar je moet in dat wereldje maar het lef hebben klokkenluider te spelen. Iets zegt mij ook dat het op z'n zachtst gezegd niet de 1e keer is dat er dit soort dingen gebeuren ![]() | |
ruudbackus | zondag 15 juli 2007 @ 22:18 |
Het feit dat Mclaren de documenten neit van Stepney heeft gekregen (in ieder geval niet direct) spreekt niet voor Mclaren. Het feit dat meer mensen (waaronder de 3de man van het team, die bekend heeft de informatie gezien te hebben) de informatie gezien hebben sprrekt ook tegen Mclaren. Ze hebben dan wel afstand genomen van de documenten maar de vraag is of ze ze wel hebben ingezien. In dat geval kan mclaren nooit beweren niet op de hoogte te zijn geweest (Eigenlijk met de bekentenis van Neale kunnen ze dan nu al niet meer). Met het statement van de FIA dat ze niet de rijders zullen sparen bij acties vermoed ik dat Mclaren al zijn punten moet inleveren en daarnaast nog een x aantal GP's geschorst zal worden. | |
sanger | maandag 16 juli 2007 @ 08:33 |
wat vingerplant zegt indd ![]() | |
sanger | maandag 16 juli 2007 @ 08:35 |
quote:Wat is dan wel de rol van Stepney, is de vraag die bij mij opkomt... quote:Die kans zit er is, al is het alleen maar om een voorbeeld te stellen. Al hoop ik dat het niet gebeurt.Geef McLaren een forse boete, dan wordt het WK niet beinvloed. | |
ruudbackus | maandag 16 juli 2007 @ 09:13 |
quote:Ik denk dat het WK al beinvloed is door het feit dat mclaren die informatie heeft. Ze kunnen bij hoog en laag beweren die neit gebruikt te hebben maar dat zeggen wielrenners ook over doping totdat zze gestopt zijn dan gaan ze allemaal vertellen wat ze allemaal wel gedaan hebben. De exacte rol van Stepney ben ik ook benieuwd naar. Maar als ik het goed begrepen heb gaat het vooral om "de witte stof" in Monaco, daar loopt nu een onderzoek naar waar begin augustus meer duidelijkheid moet komen. Daarnaast wordt uitgezocht of hij iets met de spionage te maken heeft en zo ja wat. | |
ElmarO | maandag 16 juli 2007 @ 09:37 |
quote:Kans is nu alleen maar groter geworden. Ze zullen er, als dit waar is, echt niet meer met een geldboete vanaf komen. Gaat me weinig verbazen als ze voor dit jaar uit de strijd om de constructeurs worden gegooid en de coureurs al hun punten verliezen. Is Spyker ook gelijk verzekert van een plek bij de eerste 10. ![]() quote:Misschien hebben ze door die tekeningen wel beter kunnen anticiperen op wat Ferrari ging doen. Dan hebben ze wel geen dingen overgenomen, maar ze zijn er wel degelijk door beïnvloed. Het zaakje begint in ieder geval steeds meer te stinken. | |
sanger | maandag 16 juli 2007 @ 09:47 |
quote:Ik moet eerlijk toegeven dat ik hoop dat McLaren gewoon mee mag blijven doen........ Een geldboete ter groote van een halfjaar budget ofzo zou het team veel meer raken dan nu alle punten afnemen imo. quote:Ze wisten daardoor in ieder geval hoe Ferrari dacht te verbeteren, en hebben hun eigen variant er van kunnen onderzoeken indd. Ze hebben hierdoor een mogelijke achterstand voorkomen. | |
ElmarO | maandag 16 juli 2007 @ 13:01 |
quote:Maar door de eventuele spionage hebben ze eventueel ook andere teams gedupeerd. Zoals Ferrari en misschien ook wel BMW Sauber. Ik denk dat de FIA daar ook naar kijkt en ze dan eerder diskwalificeert voor de constructeurstitel. Zo vangen ze ook veel minder uit de tv-gelden en worden ze ook financieel geraakt. Dus ik zou een schorsing voor de constructeurs en eventueel puntenaftrek voor de coureurs veel logischer vinden. quote:Inderdaad en misschien konden ze op die manier ook wel BMW Sauber voorblijven. En dat andere werknemers van McLaren er vanaf wisten, maar niks hebben gemeld maakt het er niet beter op. Zijn natuurlijk ook maar speculaties van mijn kant, maar ik kijk er niet vreemd van op als de FIA het ook zo ziet. | |
DarkShine | maandag 16 juli 2007 @ 17:36 |
McLaren gaat het volgens mij niet zonder straf ontlopen. Je maakt niemand wijs dat er maar 1 persoon vanaf wist... | |
sanger | maandag 16 juli 2007 @ 18:11 |
quote:Je loopt achter, dat zeggen ze ondertussen zelf ook al..... | |
ElmarO | maandag 16 juli 2007 @ 19:08 |
quote:Voorlopig zijn ze aan het ontkennen dat meerdere mensen het gezien hebben. quote:Bron quote:Bron | |
ruudbackus | dinsdag 17 juli 2007 @ 07:27 |
quote:Jonathan Neale heeft al bekend en Coughlan heeft al aangegeven dat meer mensen de documenten gezien hebben. Dus ik denk dat Mclaren een kat in het nauw is maar na 26 july zal meer duidelijk worden over de gevolgen hiervan | |
ruudbackus | dinsdag 17 juli 2007 @ 07:28 |
Dubbel sorry | |
ElmarO | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:41 |
quote:Bron | |
Atreidez | woensdag 18 juli 2007 @ 11:21 |
Wat een gedoe als dat lees wat ze met die Stepney allemaal flikken. Lijkt wel een spionage boek ala Oost Europa vs. de rest ![]() | |
sasquatsch | woensdag 18 juli 2007 @ 12:52 |
quote:Dan zal toch eerst bewezen moeten worden dat er anderen van af wisten, en dat er wat mee gedaan is. Lijkt me erg moeilijk, zeker als alleen maar uitgegaan wordt van de (besloten) verklaring van Coughlan. Hij kan zoveel beweren om zichzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten. Het enige waar ze McLaren nu op kunnen pakken is dat een medewerker van McLaren ongeoorloofde documenten in zijn bezit heeft. | |
sanger | woensdag 18 juli 2007 @ 13:25 |
Volgens mij maakt het niet uit of ze er wel dan niet iets mee gedaan hebben...... | |
Bernard0s | woensdag 18 juli 2007 @ 14:59 |
Winkelhock die rijdt.. Drama. | |
SimtekF1 | woensdag 18 juli 2007 @ 15:00 |
Fucking Spyker, een Nederlands team met 2 fakking Duitsers erin. ![]() | |
Bernard0s | woensdag 18 juli 2007 @ 15:48 |
Het is echt KUT dat Giedo z'n racelicentie niet heeft, anders had hij wel gereden dit weekend. Hoe lang houdt dat (kut) Super Augurki zijn 'transfer' naar Spyker F1 nog tegen? De honden. Veel Nederlandse fans in Adenau dit weekend, dus een Nederlandse coureur was zeer welkom geweest. Hetzelfde geldt voor Spa over een paar weken, hopelijk is het dan beter geregeld. Laten we er het beste van hopen dit weekend voor Sutil en Winkelhock, ik blijf van Spyker F1 en ik ben nog steeds trots dat er een Nederlands F1-team is. | |
Sally | woensdag 18 juli 2007 @ 16:06 |
quote:Hoe die vork precies aan z'n steeltje zit, durf ik niet te zeggen... Maar idd heel erg jammer dat zo-dicht-bij-huis geen Nederlandse coureur rijdt (wie dan ook). | |
Atreidez | woensdag 18 juli 2007 @ 16:12 |
van der Garde heeft gewoon ze racelicentie hoor.. Als Super Aguri een coureur zoekt voor dit weekend kan ie zo instappen ![]() | |
sanger | woensdag 18 juli 2007 @ 16:17 |
quote: ![]() Hij heeft GEEN licentie omdat er een contractuele zaak loopt. In afwachting daarvan kan hij ook voor SA niet rijden. | |
Atreidez | woensdag 18 juli 2007 @ 16:45 |
Hij heeft aan de eisen voldaan om een superlicentie te halen en het enige waarom ie m niet gekregen heeft is vanwege dat SA gezeik. Dus ik neem aan dat als SA om een wonderbaarlijke reden de klachten dropt die licentie zonder veel moeite vrijkomt ![]() | |
sanger | woensdag 18 juli 2007 @ 16:53 |
quote:Uiteraard ![]() | |
sanger | woensdag 18 juli 2007 @ 16:54 |
Om terug te komen op het groene achterlicht van Bourdais:quote:Omdat hij geen superlicentie heeft dus. Wel snelle service daar zeg ![]() | |
Atreidez | woensdag 18 juli 2007 @ 17:11 |
Netjes ![]() | |
Atreidez | woensdag 18 juli 2007 @ 17:25 |
Column van Olav Mol over Spyker ![]() quote: | |
sanger | woensdag 18 juli 2007 @ 18:20 |
Wow! Doorgaans in Mol in zijn columns goed onderbouwt en ingelicht.... vd Nieuwenhuizen behoorde indd tot het M-consortium ![]() Nu snap ik ook waarom Kolles zo lyrisch is over Sutil en zo kritisch is op Albers. Ook dat Kolles de auto niet op Albers wilde aanpassen snap ik nu..... Kolles heeft een contract met Sutil en als hij het goed lijkt te doen dan verdiend Kolles een goed zakcentje...... | |
vosss | woensdag 18 juli 2007 @ 20:14 |
![]() | |
vosss | woensdag 18 juli 2007 @ 22:16 |
quote:Nounou, die Weber toch ![]() | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2007 @ 10:50 |
De vooruitgang van McLaren dit jaar is volgens het AD te wijten aan het gebruik van revolutionaire schokdempers van de Nederlandse fabrikant Koni. Ferrari wilde ook van deze dempers gebruikmaken, maar Koni heeft een exclusief contract met McLaren. Bron Nu probeert Ferrari dus op deze manier (het indienen van een klacht tegen McLaren) McLaren uit de strijd te halen. Want het blijft vreemd dat Ferrari wel een klacht indient tegen McLaren en een aantal jaar geleden niet tegen Toyota, toen er ook sprake was van bedrijfsspionage. | |
ruudbackus | donderdag 19 juli 2007 @ 11:14 |
Ferrari heeft geen kalcht ingediend tegen Mclaren maar tegen Stepney daarna is eht balletje gaan rollen. De FIA heeft zelf het onderzoek ingesteld | |
Atreidez | donderdag 19 juli 2007 @ 11:17 |
Dus dat er minder McLarens opblazen komt door betere dempers? ![]() | |
WEST | donderdag 19 juli 2007 @ 11:58 |
quote:die kolles moeten ze gelijk eruit gooien. ![]() | |
voyeur | donderdag 19 juli 2007 @ 12:23 |
quote:Bijna het gehele stuk is niet van de hand van Mol, maar van een anonieme ingewijde. Zie ook de laatste logs van Frits Eldik en met name de commentaren daar. Daar wordt leuk uit de school geklapt. Je weet natuurlijk niet of het allemaal waar, maar veel van die berichten zijn akelig nauwkeurig en bevatten info die je niet op het web vindt. | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2007 @ 13:57 |
quote:Blijft vreemd dat ze dat nu wel doen en in de zaak tegen twee Toyota medewerkers niet hebben gedaan, toen hebben ze alleen een strafrechtelijk onderzoek laten instellen door justitie en niet door de FIA. | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2007 @ 13:58 |
quote:Nee, dat ze beter en sneller door de bochten gaan komt door de dempers. Dat er minder motoren ontploffen zal wel door de toerenbegrenzing komen die er tegenwoordig opzit. | |
leroytje | donderdag 19 juli 2007 @ 14:45 |
quote:Ziet en klinkt goed ![]() | |
sanger | donderdag 19 juli 2007 @ 14:47 |
quote:De FIA heeft in deze zelf een onderzoek gestart, op verzoek van McLaren. Dus niet op verzoek van Ferrari, zoals jij impliceerd ![]() | |
ElmarO | donderdag 19 juli 2007 @ 15:22 |
quote:Bron | |
Automatic_Rock | donderdag 19 juli 2007 @ 15:38 |
quote:Hmm, als Honda-fan zijnde wordt ik hier niet bijzonder blij van... | |
ElmarO | donderdag 19 juli 2007 @ 16:56 |
Weer een nieuw hoofdstuk in de spionagezaak. quote:Bron | |
LeXX | donderdag 19 juli 2007 @ 19:47 |
Ik denk dat McLaren de hand boven het hoofd wordt gehouden. Dit zal wel weer met een sisser aflopen... ![]() | |
Kill_em_all | vrijdag 20 juli 2007 @ 10:10 |
Zit er wel is. Sowieso zal de FIA er denk ik niet happig op zijn om de coureurs te straffen want die hamilton hype zal de FIA ook wel zat aan verdienen. Hooguit punten aftrek bij de constructeurs denk ik, daar heb je de gemiddelde F1 kijker toch niet mee. | |
vingerplant | vrijdag 20 juli 2007 @ 11:04 |
quote:De FIA heeft al aangekondigd dat ook de coureurs gestraft gaan worden indien alles bewezen wordt. | |
vosss | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:12 |
Kunnen worden. Dat is wat anders dan ook gestraft gaan worden. | |
vingerplant | vrijdag 20 juli 2007 @ 12:16 |
quote:Ze vonden dat de coureurs dermate voordeel zouden hebben dat zij onrechtmatig aan hun punten waren gekomen. Daaruit trek ik mijn conclusie. | |
vosss | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:06 |
quote:Kan besluiten != gaat besluiten. Het kán. Daarmee is nog niks zeker en dit lijkt me dan ook een zinloze discussie worden zo. Ze kunnen het doen, maar hebben eer zeker nog nergens gezegd dat ze dit ook daadwerkelijk gaan doen. Afwachten dus ![]() | |
vingerplant | vrijdag 20 juli 2007 @ 13:16 |
quote:Jij had een stukje tekst, ik een tv-interview. Ferrari en haar coureurs zijn rechtstreeks de dupe, vandaar die redenatie. We zullen zien ![]() | |
sanger | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24 |
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5C0I7Ef4gQI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> | |
Proud2beDiepfries | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:44 |
quote:Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens... ![]() SPOILERedit: ik zie het al, MIKA!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 20-07-2007 18:51:52 ] | |
Proud2beDiepfries | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:50 |
dubbelpost | |
vosss | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:13 |
lol, prahtig fimpje ![]() ![]() =edit= Godver, mn is kapot ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door vosss op 20-07-2007 19:31:56 ] | |
vingerplant | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:36 |
quote:Fernando, Lewis en Mika Prachtig filmplje zeg ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31 |
quote:Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als Barrichello eens plaats zou maken voor de jeugd... | |
PinhoSouza | vrijdag 20 juli 2007 @ 23:31 |
Zijn er nog meer mensen die zondag naar de Nürburgring gaan? Ik vertrek met een vriendin om half 4 's ochtends vanuit Eindhoven ( ![]() ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 21 juli 2007 @ 02:26 |
Om half 4 vertrekken is wel erg royaal?! ![]() Dat rij je toch op een appel en een ei. Das goddomme bekans om de hoek hier (want in duitsland mag je zohard als je wil ![]() | |
PinhoSouza | zaterdag 21 juli 2007 @ 02:40 |
Tsjah, het is een busreis, dus ik mag niet bepalen wanneer we vertrekken ![]() ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36 |
quote:http://nl.youtube.com/watch?v=fBcRNTQ0iG4 die was ook leuk ![]() | |
TimoBasso | zaterdag 21 juli 2007 @ 10:42 |
quote:Mika ![]() | |
SimtekF1 | zaterdag 21 juli 2007 @ 10:47 |
Vette filmpjes. ![]() | |
Sally | zaterdag 21 juli 2007 @ 10:49 |
quote:ROFL... ![]() ![]() ![]() Kewle kikker, die Mika ![]() ![]() Overigens een Fin met 1000x meer uitstraling dan Koude Kikker Kimi... ![]() ![]() ![]() | |
vingerplant | zaterdag 21 juli 2007 @ 11:02 |
quote:Bron ![]() | |
Atreidez | maandag 23 juli 2007 @ 14:53 |
Ahhhwww, er moet iemand getroost worden -quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)rosso-wil-mij-kwijt/ Afgezien van ze naam vind ik m verder ook niet echt F1 waardig. En Liuzzi na ze SC darten ben je idd misschien ook beter kwijt als rijk ![]() | |
ElmarO | maandag 23 juli 2007 @ 14:56 |
quote:Geef STR groot gelijk. Zo bijzonder goed doet Speed het nou ook weer niet. Heb dat gebeuren van Liuzzi net even gezien op Youtube, maar wat een kneus zeg. ![]() | |
Sally | maandag 23 juli 2007 @ 15:01 |
Speed: \'Toro Rosso wil mij kwijt\'![]() Kom maar bij Spyker, plek genoeg ![]() (even die 4 rijders per seizoen buiten beschouwing gelaten ![]() | |
Proud2beDiepfries | maandag 23 juli 2007 @ 15:02 |
Die STR is dit seizoen sowieso nauwelijks vooruit te branden.. Af en toe rijden ze een rondje praktisch 'zonder brandstof' waarmee ze incidenteel een top10 in de VT's halen, maar verder is het huilen met de pet op.. En dan vind ik Speed toch zeker wel de betere coureur t.o.v. Liuzzi.. Ach, STR/Red Bull zal met Bourdais (grote naam in de VS) en Vettel (groot talent) wel vers bloed willen na de tegenvallende jaren Speed/Liuzzi.. Jammer voor beide coureurs, als je niet in een topwagen rijdt kun je ook niet goed top presteren, echter is dat het racen in de achterhoede | |
Atreidez | maandag 23 juli 2007 @ 16:04 |
Is Kubica al bevestigd voor volgend jaar dan? Ik zie liever die pretkop van Vettel helemaal niet, maar als t dan moet liever in plaats van Kubica (de volgens Froukje de Bot charismatisch man van BMW) ![]() | |
sanger | maandag 23 juli 2007 @ 16:09 |
Heidfeld en Kubica zijn dacht ik allebei nog niet zeker voor volgend seizoen. | |
ElmarO | maandag 23 juli 2007 @ 16:13 |
quote:Heidfeld in ieder geval nog niet. Van Kubica zou ik het niet weten. | |
Googolplexian | maandag 23 juli 2007 @ 23:33 |
quote: | |
vosss | maandag 23 juli 2007 @ 23:55 |
Ik vraag me dan wel af wat ze met Doornbos van plan zijn? | |
Vitalogy | dinsdag 24 juli 2007 @ 00:15 |
Ik denk niet dat ze op Robert Doornbos zitten te wachten bij STR. | |
Kill_em_all | dinsdag 24 juli 2007 @ 00:28 |
Denk ook niet dat RD op STR zit te wachten. | |
vosss | dinsdag 24 juli 2007 @ 00:52 |
Ik bedoelde mee gewoon de F1 an sich zegmaar. Mocht Doornbos de Champcar op zn naam schrijven dan lijkt me toch dat een beetje fatsoenlijk team hem eik best een kans moet gunnen ![]() | |
sanger | dinsdag 24 juli 2007 @ 08:42 |
quote:Je ziet aan Bourdais dat da dus niet gebeurt. En voorlopig heeft hij wat averij opgelopen in de CC. | |
Googolplexian | dinsdag 24 juli 2007 @ 10:02 |
![]() F1 is copyright-free! Geen merknaam iig! (het logo natuurlijk wel) Geloof me dat ze daar moeilijk over deden, zeg ... kan nu niet meer dus ![]() quote: | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 10:26 |
quote:"Biertje?" mocht ook niet! ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 24 juli 2007 @ 11:00 |
Stel je voor zeg ... moet de F1 toets van elk keyboard af omdat de FIA daar alleenrecht op heeft ![]() | |
sanger | dinsdag 24 juli 2007 @ 11:03 |
quote: ![]() | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 12:02 |
quote:Idd!!! ![]() | |
Atreidez | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:40 |
Kwam deze foto tegen bij Olav Mol's stukje op RTL GP.. Zouden dit drukke onderhandelingen zijn over iemand zijn superlicentie? ![]() ![]() | |
DarkShine | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:44 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:50 |
quote:* Sally is niet zo thuis in de gelaten van coureurs, zeker als ze niet veel air time krijgen... ![]() ![]() Who's who?? * ziet een Honda-logo... maar weet het dan nog niet ![]() | |
Atreidez | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:56 |
Ehhh, geen coureurs.. Rechts op de kruk Colin Kolles, voorin grijs haar Daniel Audetto (managing director Super Aguri) en achterin volgens mij Mr. Aguri zelf ![]() | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 13:58 |
quote:kijkt nu beter: dank ![]() Dat de rest geen coureur was, was me al duidelijk, "bolle" ![]() ![]() ![]() Maar dan is de vraag terug: WIENS superlicentie??????????? Giedo's?? Bourdais? [ Bericht 11% gewijzigd door Sally op 24-07-2007 14:11:08 ] | |
Bernard0s | dinsdag 24 juli 2007 @ 14:03 |
Ik heb dit weekend een handtekening gekregen van Mr. Audetto. | |
Atreidez | dinsdag 24 juli 2007 @ 14:22 |
Ik vermoed dat Spyker graag Guido wil laten rijden voor de cash die ze daarvoor kunnen krijgen. Bourdais heeft natuurlijk niks te maken hiermee ![]() | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 14:57 |
quote:Had toch gekund?? SB zagen we in Spa rijden met een "ik-heb-nog-geen-superlicentie-dus-pas-op-met-mij-achterblijvers-groen" achterlicht! ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 24 juli 2007 @ 19:52 |
Sebas zou echt compleet gek zijn als die nu instapt, was dit weekend niet erg te spreken over de STR's | |
Sally | dinsdag 24 juli 2007 @ 20:09 |
quote:Net als RD, TJ? | |
Bernard0s | dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28 |
Speed is klaar met Tost, Berger Coureur vertelt 'de waarheid' [24-07] Scott Speed berust in het feit dat de Grand Prix van Europa mogelijk zijn laatste in dienst van Scuderia Toro Rosso was. Sterker nog, hoeveel geld hem ook wordt geboden, met de huidige teamleiding wenst hij niet meer te werken. Speed geeft zijn kijk op wat er is voorgevallen. Speed behoorde tot de groep coureurs die de race op de Nürburgring in de grindbak eindigden, maar het lijkt erop dat de consequenties voor de Amerikaanse coureur veel groter zijn dan voor de anderen. Nadat hij terugkeerde in de pitstraat, was hij betrokken bij een handgemeen met Toro Rosso-teambaas Franz Tost. De coureur hield er in gesprek met journalisten zijn mond over, maar uiteindelijk lekte het verhaal via andere kanalen alsnog uit. Tost vertelde in het dagblad Blick dat hij Speed slechts op zijn schouder tikte. En daar reageert Speed nu op zijn beurt weer op, hij wil graag zijn kant van het verhaal vertellen. Onderweg naar Mugello voor het nodige testwerk sprak hij met FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper over wat er in de Eifel allemaal is gebeurd en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn. ,,In eerste instantie wilde ik er niet mee naar de pers stappen omdat Franz zich na de race een kwartier lang heeft verontschuldigd voor zijn gedrag. Voor iedereen was duidelijk dat hij veel te ver was gegaan”, zei Speed vanmiddag. ,,Maar nu het verhaal is uitgekomen en hij ontkent wat er is gebeurd, heb ik er genoeg van. Dit is de zoveelste keer dat Franz of (mede-eigenaar) Gerhard (Berger, red.) de media gebruiken om mij en Tonio Liuzzi te beschadigen.” ,,En ik weet dat mijn visie Red Bull gaat beschadigen, en dat is helemaal niet mijn intentie, omdat Dietrich Mateschitz en Red Bull me altijd enorm hebben gesteund. Zij zijn de reden achter alles wat ik heb bereikt in de autosport.” ,,Maar met name Franz Tost is de controle kwijtgeraakt. Feit is dat toen we de pitmuur verlieten, Franz furieus was dat ik was gecrasht in de eerste bocht, nog afgezien van het feit dat bijna iedere coureur die achter Button reed precies hetzelfde overkwam, waaronder Lewis Hamilton en Nico Rosberg.” ,,Hij (Tost, red.) was boos dat ik eraf schoot. Toen ik hem vroeg naar de pitstop, zei hij: 'dat maakt niet uit omdat jij crashte'. En vervolgens luisterde hij niet naar de kritiek die ik uitte op het team naar aanleiding van een slechte pitstop. Hij probeerde mij de schuld te geven van de pitstop.” Speed schiet de grindbak in.,,Daarna draaide ik me om en liep ik naar de garage, en ik veronderstel dat hij me inhaalde. Toen hij mij bereikte, sloeg hij me met gesloten vuist midden in mijn gezicht. Iedereen in het team zag het.” ,Aangezien ik de garage verliet volgde hij me toen tot achter de afscheiding, wat niemand van het team kon zien. Hij greep me aan de voorzijde van mijn shirt, trok me in de rondte, mijn overall scheurde een beetje en duwde me tegen de muur.” ,,Daarna was mijn enige reactie terug te gaan naar het midden van de garage en hem vragen of hij me in het zicht van anderen wilde slaan.” Heeft iemand gezien wat er gebeurde toen hij jou greep? Speed: ,,Een paar mensen, ja. Hij greep me precies onder mijn hals, op mijn brandwerende t-shirt en trok me naar voren en naar achteren, liet toen los en duwde me tegen de muur achter de plek waar de auto's staan. Er zijn twee mensen van het team die dat hebben gezien, en een ander persoon.” Wat gebeurde er daarna – is het waar dat je naar Gerhard ging om er wat van te zeggen? ,,Meteen na dat voorval was ik furieus, zoals je je vast kunt voorstellen. Ik liep naar de pitmuur en wilde iedereen informeren over wat er was gebeurd. Dus ik keek naar de teammanager, de technisch-directeur en Gerhard Berger en vertelde hen dat wanneer mijn teambaas me nog één keer zou aanraken, ik hem zou neerslaan.” ,,Zij zeiden: 'Ok, laten we allemaal even kalmeren'. Dat vond ik best. Ik ging naar mijn kamer (in het motorhome, red.) en daar ben ik tot na de race gebleven. Op dat punt kwamen Gerhard en Franz terug. Franz was gekalmeerd en spendeerde het volgende kwartier aan sorry zeggen.” En toen was de kous af, wat jou betreft? ,,Yeah, op dat moment had ook ik een bespreking met Gerhard, en het was zeer duidelijk dat zij anders denken over wat er allemaal mogelijk is als je in de auto zit, en ze blijven met hun vinger wijzen naar hun coureurs totdat ze ons aan de kant kunnen schuiven. Precies zoals ze willen.” En na zondag heb je beiden niet meer gesproken? ,,Nee, met niemand.” Wat is jouw mening over wat er in de race gebeurde? ,,In de situatie, als je naar de feiten van de race kijkt, is er één fout gemaakt en daarvan was het team bij de pitstop de schuldige. We kwamen naar binnen, maar het werd wat chaotisch omdat ik Tonio in de laatste sector van de baan passeerde, en het team had er vervolgens 65 seconden voor nodig om uit te vogelen hoe ze de banden op de auto moesten vervangen. Precies hetzelfde overkwam Felipe Massa en Kimi Raikkonen, omdat Kimi de pit-ingang miste, maar zij konden een pitstop doen binnen een halve minuut.” Speed en Berger toen alles nog koek en ei was.,,Het team beging een grote fout en niemand wilde daar de verantwoordelijkheid voor nemen. Feit is dat toen ik aankwam in de eerste bocht, ik totaal geen kans had om op de baan te blijven. Ik remde driehonderd meter voor de bocht en pas in de grindbak minderde ik snelheid.” ,,Ik aquaplaneerde het hele stuk voor de bocht zoals bijna iedereen na Jenson gebeurde. Ik kan niet zeggen dat ik een fout maakte, het was gewoon niet mogelijk om je te realiseren wat er gebeurde.” ,,Het was niet zozeer dat je net naast het circuit terechtkwam, ik reed op een plek die totaal niet veilig was om te rijden. Na dat incident kwam de safetycar naar buiten en ging niemand meer met hoge snelheid op de hairpin af.” Maak je je zorgen over je toekomst met het team? ,,Mijn relatie met Red Bull, dat is eerlijk gezegd het enige waar ik me zorgen over maak. Franz en Gerhard zijn oneerlijk tegenover de media en ik vrees dat dat mijn relatie met Red Bull misschien heeft beschadigd.” ,,Red Bull is ongelooflijk goed voor me geweest en ik denk dat we goed bij elkaar passen, het is enorm spijtig als twee mensen dat kapot kunnen maken.” ,,Wat betreft mijn toekomst in de Formule 1, je kunt me niet genoeg geld betalen om voor deze twee mensen te racen. Als ik onderdak zou kunnen vinden bij een ander team, dan zou ik dat geweldig vinden, maar ik wil ook best iets anders doen met Red Bull. Ook buiten de Formule 1. Zoals ik al zei, mijn relatie met Red Bull is altijd fantastisch geweest.” Maar je voorziet dus dat er deze week nog van alles gaat gebeuren, met misschien wel als gevolg dat je niet rijdt in Hongarije? ,,Ik denk dat je met deze twee nooit iets zeker weet. Ieder verhaal dat links of rechts weer opdook was altijd al een verrassing omdat ze alles achter je rug om doen.” En het is in orde dat dit allemaal on record is? ,,Uiteindelijk is dit wel de waarheid, en ik vond het tijd dat dit bekend werd.” AC/KVN Bron: www.formule1.nl --> Dat is lekker gegaan daar bij STR zondag haha. | |
TJDoornbos | dinsdag 24 juli 2007 @ 21:33 |
quote:Dit jaar zekr, en voor volgend jaar vrees ik dat STR nog steeds niet iets voor de beide heren is!! | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 11:29 |
Ik weet niet wat de contracten zeggen, maar ik denk niet dat Speed rijdt in Hongarije ![]() Gister getest op Jerez, door alleen maar test en reserve coureurs. 1 P. de la Rosa McLaren 01:20.111 69 2 F. Montagny Toyota 01:21.136 73 3 K. Nakajima Williams 01:21.424 103 4 J. Rossiter Super Aguri 01:21.683 92 5 C. Klien Honda 01:22.035 70 6 N. Piquet jr. Renault 01:22.537 68 7 S. Buemi Red Bull 01:22.565 78 en op Mugello 1 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 01:24.203 80 2 L. Badoer Ferrari 01:24.633 50 En een kapotte McLaren ![]() ![]() | |
Sally | woensdag 25 juli 2007 @ 11:54 |
quote: ![]() ![]() http://sport.fok.nl/f1/nieuws/40057 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Door Sally op dinsdag 24 juli 2007 23:00 quote:Misschien dat bepaalde teams toch met een meer dan normale belangstelling kijken naar Jerez! ![]() ![]() --------------------------------------------------------------------------------------------------------- [ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 25-07-2007 12:58:56 ] | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 12:11 |
Volgens TJ heeft Toro Rosso zelfde reserve coureurs als Red Bull zelf, dus ik zeg ; Go Buemi in Hongarije ![]() | |
Sally | woensdag 25 juli 2007 @ 12:55 |
quote:Who's he? | |
sanger | woensdag 25 juli 2007 @ 13:19 |
Sebatian Buemi, komt uit inde F3 Euroseries en valt voor Ammermuller in in de GP2. | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 13:20 |
Reed ook A1GP voor team Zwitserland ![]() | |
Bernard0s | woensdag 25 juli 2007 @ 14:36 |
Jippie, Yamamoto rijdt de rest van het seizoen bij Spyker! Echt een stap voorwaarts. Het is duidelijk dat Spyker zeer naarstig op zoek is naar geld, echt zo jammer dit.. | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 14:40 |
Speed gewoon in actie ![]() quote:Wat is de bron voor t nieuws van Yamamoto? | |
ElmarO | woensdag 25 juli 2007 @ 14:47 |
quote:Ik denk dit. ![]() quote:Bron | |
Sally | woensdag 25 juli 2007 @ 14:48 |
FOK!sport: \"Yamamoto naar Spyker\" | |
sanger | woensdag 25 juli 2007 @ 14:56 |
Nog niet officieel bevestigd Atreidez.... | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 15:13 |
Hmmm ok, weten we meteen wat die teambazen aan t bespreken waren in die garage ![]() | |
sanger | woensdag 25 juli 2007 @ 15:15 |
quote:Ja indd. | |
Googolplexian | woensdag 25 juli 2007 @ 15:37 |
Ze kunnen dat stoeltje bijna aan de straatstenen niet kwijt ![]() Hulkenberg says no to Spyker seat quote:Piquet Turned Down Albers' Spyker Drive quote: ![]() | |
Sally | woensdag 25 juli 2007 @ 15:41 |
quote: ![]() Zou ALBERS nog willen? ![]() ![]() | |
Atreidez | woensdag 25 juli 2007 @ 16:41 |
Mooie reactie van Piquet Jr. ![]() | |
Bernard0s | woensdag 25 juli 2007 @ 17:33 |
quote:Ik dacht dat een sponsor van hem met 1,5 miljoen ¤uro over de brug was gekomen.. Maar ik hoor er niks meer van helaas. | |
sanger | woensdag 25 juli 2007 @ 17:59 |
David Hart zou indd garant staan voor de 1,5 miljoen | |
Sally | woensdag 25 juli 2007 @ 18:35 |
quote:Dat er betaald ging worden had ik meegekregen, maar de HAMvraag blijft: Zou Albers nog WILLEN? ![]() ![]() ![]() | |
Bernard0s | woensdag 25 juli 2007 @ 19:43 |
Ik denk dat Albers nog wel wil, hij wil zich bewijzen in de Spyker B-spec denk ik. Hij heeft immers wat recht te zetten. Anderzijds heb ik vandaag verhalen gelezen over Spyker F1.. Die zijn niet netjes geweest naar CA toe. | |
J.J.McKay | woensdag 25 juli 2007 @ 21:27 |
quote:Alsof de zakenwereld van de F1 uberhaupt eerlijk is? Net als de 'normale' zakenwereld trouwens... | |
WEST | woensdag 25 juli 2007 @ 22:35 |
nieuw gerucht: Albers naar Toro Rosso? dat staat op de weblog van Mol alleen die is niet te openen nu ![]() | |
Bernard0s | woensdag 25 juli 2007 @ 22:40 |
quote:Dat zou bizar wezen. Daar kun je toch nooit tussenkomen zonder een RedBull contract? Is het geloofwaardig wat Mol daar schrijft? | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 08:17 |
Albers heeft imo nog wat geld tegoed van Spyker natuurlijk. Hij had namelijk meer dan de helft al betaald. Met dat geld zou hij bij STR best het seizoen af kunnen maken (ipv Speed bv). | |
Atreidez | donderdag 26 juli 2007 @ 09:40 |
Heb niet het idee dat Toro Rosso warm wordt van een paar miljoen extra.. Zoiezo houden ze meer vast aan hun driver development program, want een Red Bull rijder die meer waard wordt is net zo waardevol of misschien wel waardevoller dan een Albers die met 2 miljoen nog een paar racejes wil rijden (in een auto waar die nog nooit ingezeten heeft ![]() | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 09:56 |
quote:Albers heeft minimaal 5 miljoen, als hij niet de hele som terug kan vorderen wegens wanprestatie van de kant van Spyker (doorlopend contract enzo). | |
ElmarO | donderdag 26 juli 2007 @ 10:35 |
quote:Bron Gaat dus spannend worden wat er vandaag komt uitrollen. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 11:55 |
Precies: ben benieuwd. Eerst Rasmussen, dan McLaren: stelletje nepsporters ![]() | |
Atreidez | donderdag 26 juli 2007 @ 11:59 |
quote:Pfff, ik vergelijk jou toch ook niet met Sunchaser ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 12:01 |
Who the hell is Sunchaser..? ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 13:37 |
ach jee ... Die gasten in Maranello hebben werkenlijk geen jaar dat ze geklopt werden NIET gezeken over de competitie. Als ze niet kunnen winnen dan MOET het wel komen doordat de concurrentie vals speelt of omdat de regelss veranderd zijn en dit jaar tegen Ferrari werken. De jaren dat ze voor hun oren worden gereden zijn ze o zo verbaal. Zelfs die gore maffioso-pis-nicht van een Luca Di Montezemolo (waarvan de helft van het automakend personeel hem het liefst op een tractor een weiland ziet managen) zou noooooooit toegeven dat het misschien ligt aan het feit dat hij de Ferrari fabriek slecht onder controle heeft. Ook het vertrek van Brawn heeft hier niets mee te maken. Die had het daar zo in z'n nopjes dat er nu zelfs sprake van is dattie naar Honda gaat ![]() Gewoon de volgende uitspraak: "McLaren foei, Ferrari uit de F1 ... want het gezeur begint altijd bij jullie!" edit: dit ook ![]() quote:Boehoehoe, huilies. 5,5 miljoen euro verlies ten opzichte van vorig jaar? Of dat jaar daarvoor? Aanzien verlies t.o.v. verliezen van Renault? Ik snap 'm niet ... eigenlijk zeggen ze gewoon wat ze altijd zeggen: In de F1 horen wij vooraan te rijden, niet jullie! [ Bericht 25% gewijzigd door Googolplexian op 26-07-2007 13:42:25 ] | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 13:54 |
En Newey bleef ook maar wat graag bij McLaren destijds ![]() McLaren zeurt over Ferrari aan het einde van het vorige millennium, maar vergeet gevoeglijk even het illegale derde rempedaal in hun eigen bolide. Of over de 'verende bodemplaat' in o.a. de Ferrari begin dit jaar. Dennis zeikt net zoveel als Ferrari. Beetje suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen. | |
DarkShine | donderdag 26 juli 2007 @ 14:00 |
quote:Nu McLaren zou mijn week weer goed maken! ![]() ![]() ![]() | |
Atreidez | donderdag 26 juli 2007 @ 14:07 |
quote:Dat derde rempedaal was toch niet illegaal ![]() ![]() edit: Gelezen, en op de hoogte, idd geband ![]() quote: [ Bericht 22% gewijzigd door Atreidez op 26-07-2007 14:16:11 ] | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 14:14 |
Volgens mij inderdaad niet illegaal, maar dit spelletje speelt natuurlijk al langer dan vandaag. Ferrari had volgens mij protest aangetekend tegen dat rempedaal, McLaren deed dat o.a. begin dit jaar tegen Ferrari. Williams en McLaren speelde begin jaren negentig ook een soortgelijk spelletje. Part of the game en m.i. dus suf om dit alleen bij Ferrari neer te leggen ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 14:17 |
quote:Of alleen bij McLaren ![]() ![]() | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 14:18 |
Die 5.5 is wsl het verschil tussen de constructeurstitel en de tweede plek. En eigenlijk vind ik de redenering zo gek nog niet. Als McLaren echt schuldig blijkt dat zou het zomaar kunnen dat McLaren daarom de leider is het kampioenschap. Dat is een feit. Wat echter niet bewezen kan worden is hoe McLaren het zou doen indien ze het niet gedaan zouden hebben, misschien stonden ze dan ook wel bovenaan, dat weten we niet. De claim is logisch, de onderbouwing niet helemaal (in mijn ogen). | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 14:31 |
quote:Ik kots van Alonso en van McLaren gek genoeg ook niet ![]() | |
dazzle123 | donderdag 26 juli 2007 @ 15:28 |
quote:McLaren leidt het kampioenschap omdat de Ferrari niet betrouwbaar is. Dat zijn niet eens alleen mijn woorden maar ook nog eens de woorden van diverse mensen van Ferrari zelf. Daarnaast is het natuurlijk weer typisch Ferrari. Altijd willen winnen zelfs als dat op een politieke manier moet. Het blijven Italianen. | |
Bernard0s | donderdag 26 juli 2007 @ 15:29 |
Even voor de goede orde; wanneer/hoe laat komt er een bindende uitspraak over deze kwestie? | |
dazzle123 | donderdag 26 juli 2007 @ 15:32 |
quote:Het probleem zit hem niet zozeer in het feit dat teams over elkaar klagen maar meer in het feit dat Ferrari een beetje te vaak de FIA mee krijgt. Of het nou gaat om dat derde pedaal in de McLaren of de dampers van vorig jaar of de banden van Michellin in 2003 of het verbod op een bepaalde legering die heel toevallig gebruikt werd in de Mercedes motor in de McLaren in 2000. Iedere keer krijgt Ferrari het voor elkaar om dingen bij concurrenten verboden te krijgen. | |
ElmarO | donderdag 26 juli 2007 @ 15:41 |
quote:Ik dacht dat vanavond de uitspraak komt. Mocht die negatief uitvallen dan kan McLaren nog bij de International Court of Appeal in beroep gaan. | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 15:56 |
quote:Juist ... gekke jongens, die Italianen. *gooit menhir op z'n rug* Dit hele verhaal is: 1) ontstaan door onvrede bij de werknemers van Ferrari, wat al een tijdje broeit; 2) aangezwengeld door de media, zoals F1 betaamd. Imo had Ferrari haar werknemers beter onder controle moeten houden. Het is niet zo dat McLaren moedwillig uit was op de documenten... ze werden aangeboden! Door een Ferrari werknemer! Dus zelfs al zou McLaren info gebruikt hebben dan zijn ze imo nog niet schuldig. Alles is ten slotte niet voor niets zelfs voor ons kijkers afgeschermd. Zeilen erover en strikte geheimhouding ... als een Ferrari-medewerker een keer een deurtje openlaat en een open huis afkondigd, zijn de bezoekers dan schuldig? If yes : go and delete all music and movies from your PC please. Same difference. ![]() Trouwens ... ![]() | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar niemand zal weten hoe snel de McLaren was geweest als ze niet over de Ferrari documenten had beschikt. Misschien waren ze dan wel gelijkwaardig aan BMW, en had Ferrari daardoor wel de leiding in de kampioenschappen gehad. Dit geld natuurlijk alleen als ze schuldig (zouden) zijn. En het blijft natuurlijk koffiedik kijken. | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 16:06 |
We kijken geen GTST maar OF we van soap houden, zeg ![]() Dit is F1, helaas maar gelukkig. | |
kevin6188 | donderdag 26 juli 2007 @ 16:13 |
quote:Vrijgesproken. | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 16:21 |
quote:Wat is het nou? ![]() | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 16:21 |
quote:Bron? | |
kevin6188 | donderdag 26 juli 2007 @ 16:22 |
quote:de FIA | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 juli 2007 @ 16:28 |
quote:bron | |
ElmarO | donderdag 26 juli 2007 @ 16:29 |
quote:Bron | |
sanger | donderdag 26 juli 2007 @ 16:30 |
quote:Geen straffen McLaren | |
vingerplant | donderdag 26 juli 2007 @ 16:55 |
Yamamoto heeft getekend ![]() Yamamoto ![]() Spyker ![]() Mooi dat verhaaltje van Nelsinho een stuk hierboven, heel eerlijk ook. | |
ElmarO | donderdag 26 juli 2007 @ 16:58 |
quote:Hoho, hij is volgens Kolles een zeer veelbelovende coureur hoor. ![]() ![]() | |
vingerplant | donderdag 26 juli 2007 @ 17:01 |
quote:O ja, ik was deze nog vergeten: Kolles ![]() ![]() | |
Sally | donderdag 26 juli 2007 @ 17:28 |
quote: ![]() [F1] F1 nieuwtjes topic deel 23 Zonder Albers dit keer ![]() Enne: quote:* Sally gelooft bijna niks en niemand meer na deze Tour de France 2007: "Als niet je betrapt wordt, ga je toch lekker door met liegen?" Vrij vertaalde quote van Jans Koerts, bij Mart aan tafel op de vraag hoe hij zo lang gewetenloos kon liegen, in de Avondetappe van 25/7 [ Bericht 36% gewijzigd door Sally op 26-07-2007 17:35:58 ] | |
Bernard0s | donderdag 26 juli 2007 @ 17:35 |
Gelukkig is het met een sisser afgelopen tussen McLaren en Ferrari. Als er straffen waren gekomen was het oorlog geweest in de paddock, en dat is niet wat de fans willen bij zo'n superspannend seizoen. | |
kevin6188 | donderdag 26 juli 2007 @ 17:37 |
quote:Is het nu ook. Dit is de slechts denkbare uitspraak. Je constateert dat iemand een regel overtreedt (namelijk het in bezit hebben van die informatie), en dat bevestigt de WMSC ook in haar verdict, maar er wordt geen straf tegenover gesteld. Hier was op z'n minst een geldboete op z'n plek geweest. Dat je dan zegt dat je verder niets kunt is tot daar aan toe, maar dit slaat nergens op. Dit is een vrijbrief voor andere teams om informatie van concurrenten in bezit te hebben, zolang men niet kan bewijzen dat je ze hebt gebruik is er toch vrij spel. Ook blijft alles nu nog maanden doorsudderen, met hier en daar op z'n tijd nog wel wat gelekt bewijs vanuit het Ferrari-kamp. | |
Automatic_Rock | donderdag 26 juli 2007 @ 19:07 |
Kan me herinneren dat in 2005 (??) Honda een benzinetanksysteem in de auto had zitten wat illegaal gebruikt kon worden. Honda kon aantonen dat hun auto altijd aan het minimum gewicht voldaan heeft, maar toch werden ze voor 2 races geschorst vanwege een systeem dat illegaal gebruikt kan worden... Nou, mogen ze mij uitleggen waarom McLaren hier mee wegkomt. Ze hebben documenten in bezit die illegaal gebruikt kunnen worden. Maar ze gaan vrij-uit omdat niet is aan te tonen dat ze het gebruikt hebben ![]() Zelfs al hebben ze het niet volledig overgenomen. Gelezen hebben ze het zeker. En dat zal in het achterhoofd vast wel meegenomen zijn de eerstvolgende keer dat ze in een windtunnel stonden.. | |
WEST | donderdag 26 juli 2007 @ 19:12 |
quote:kolles.., is dat niet die man die praat alsof hij al een paar Baco's achter over geslagen heeft? ![]() | |
-Hans- | donderdag 26 juli 2007 @ 19:57 |
quote:Ben er ook hartstikke blij mee want ik had er niet aan moeten denken dat het McLaren team uit het kampioensschap zou zijn gehaald. Dan zouden ze in het slechtste geval voor 2 jaar geschorst worden, dit jaar en ook volgend jaar. Met alle respect voor de overige teams, maar dat zijn geen serieuze kandidaten om het Ferrari echt heel moeilijk te kunnen maken. Misschien Renault, maar gezien hun huidige race-pace verwacht ik dat niet snel. Begrijp de reactie van het Ferrari team overigens wel erg goed. Weet ook niet helemaal of deze uitspraak wel zo heel gunstig is, maar McLaren kan nog altijd bestraft worden als er nieuwe feiten boven tafel komen en dat zal echt nog wel gaan gebeuren. | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 19:58 |
quote:Maar is het bedrijsspionage of is het McLaren gewoon aangeboden? | |
Googolplexian | donderdag 26 juli 2007 @ 20:00 |
quote: | |
ElmarO | donderdag 26 juli 2007 @ 20:07 |
quote:Ik zou BMW Sauber ook niet onderschatten. Timmeren voorlopig toch ook aardig aan de weg. Het is alleen afwachten of ze hun huidige niveau ook volgend seizoen vast kunnen houden. Als ze dat kunnen zie ik ze over een aantal jaar wel een serieuze gooi naar de titel doen. quote:Had dan inderdaad op zijn minst een geldboete verwacht. Komt wel een beetje raar over dit. Het is voor McLaren te hopen dat er geen feiten naar boven komen ten nadele van hun. Al verwacht ik dat dat nog weleens kan gebeuren. Zou me ook niks verbazen als er nu nog meer beerputten open gaan. | |
Automatic_Rock | donderdag 26 juli 2007 @ 20:28 |
quote:Het werd ze aangeboden ja.... En vervolgens bleef het daar maanden liggen. Een postzegel erop en 'return to sender' had mij het meest logisch geleken als je beweerd een eerlijk F1team te zijn | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 08:42 |
Heb eigenlijk nergens nog een idee gekregen wat nou t motief is geweest van Stepney. Ongevraagd zulke kritsche informatie van je "eigen" team aan een engineer van een ander team geven lijkt me gewoon niet logisch. Daar zal dus meer achter gezeten hebben, al geloof ik niet dat Ron Dennis of het gehele McLaren team daar wat mee van doen heeft. Uitspraak is wat dat betreft ook normaal, want het valt gewoon niet te bewijzen dat McLaren hier baat uit heeft kunnen halen. Dat Stepney, en misschien ook wel Coughlan, een dikke straf krijgen zou me wat dat betreft niks verbazen ![]() | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:04 |
quote:Je kunt het ook anders bekijken. Als het ze gewoon was aangeboden had het door een receptioniste opengemaakt geweest, of op de info@mclaren binnengekomen. Nu is het bij een werknemer direct binnengekomen, dus is er contact geweest. Als die werknemer het niet had willen hebben is delete zo gebeurd (of shredden). Spionage: ja en nee eigenlijk. | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:07 |
quote:Vergeet dan niet dat Coughlan een vrij hoge functyie had bij McLaren. Hij kon dus wel degelijk dat soort info verwerken in de McLaren. Het team kan er dus wel degelijk profijt van hebben gehad. | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 10:11 |
Maar kan is zo vaag in de meeste gevallen; Ik had wel een F1 coureur kunnen zijn ![]() | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 10:21 |
quote:Mee eens. Ander voordeel, je weet in welke richting je concurrent gaat. Dan kun je zelf ook in die richting gaan zoeken. Dan heb je niet hetzelfde, maar wel hetzelfde idee. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 13:20 |
Yamamoto zou 22 miljoen euro meebrengen naar Spyker F1, ik snap dus wel enigszins waarom er voor Sakon is gekozen. Met 22 miljoen kan Albers afgekocht worden en kan er weer wat ontwikkeld worden aan de bolide, positieve dingen dus als je het mij vraagt. Hongarije zal nog wel een farce wezen voor Spyker F1 omdat aerodynamica alles is op dat circuit. Ik ben toch echt wel benieuwd wat de B-spec kan in Turkije en verder. Ik zie Spyker het vooral goed doen op Monza en Fuji. | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 13:37 |
Tja, voor en tegens.. Je kan weer wat ontwikkelen, maar de feedback zal een stuk minder uitgebleid wolden ![]() | |
vosss | vrijdag 27 juli 2007 @ 13:40 |
![]() | |
vingerplant | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:02 |
quote: ![]() Die 22 miljoen komt als geroepen als de geruchten waar zijn dat ze die Rus niet konden betalen. Op de korte termijn dus een prima deal, maar de lange termijn (het ontwikkelen van de auto) ziet er niet best uit. | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:10 |
quote:Als je kijkt naar de feiten zie je dat Spyker in Barcelona het dischstebij de rewst van de kop zat. En daar is de aero ook belangrijk. In dat opzicht liggen er dus wel mogelijkheden in Hongarije. Monza verwacht ik eigenlijk huist heel weinig van. Al is er weinig over te zeggen omdat we niet weten wat voor verbetering de B-spec is. | |
ElmarO | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:14 |
Australië is gewoon de openingsrace. ![]() quote:Bron | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:38 |
Zo'n groot land en dan geen race kunnen regelen, USA ![]() ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:39 |
quote:Ze hebben nog meer coureurs dan alleen Yamamoto hoor. Sutil, Winkelhock, van der Garde (en af en toe Klien blijkbaar), dus met hen kunnen ze ook doorontwikkelen. Het zou pas erg zijn als ze het alleen van Yamamoto moeten hebben. Het lijkt in ieder geval erop dat ze voorlopig nog even doorkunnen en geld hebben om de auto door te ontwikkelen. Goede zaak dus. | |
vingerplant | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:41 |
quote:Hoeveel testkilometers hebben die gemaakt dit seizoen? Heel weinig, en daar gaat ook bijna niks meer bijkomen. Het moet vrijwel volledig van de racecoureurs komen. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:59 |
quote:Oke. Maar Yamamoto kent de circuits in ieder geval al wel van vorig jaar toen hij bij Super Augurki reed, dat scheelt natuurlijk alweer. Ik had eerst zo mijn vraagtekens, maar eigenlijk snap ik het ook wel heel goed. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00 |
quote:Ja, dat is waar. Maargoed, wat zijn 7 races? Meestal rijdt een coureur maar zo'n 3 a 4 uur per weekend. Alle feedback zal moeten komen van de tests lijkt mij zo. Laten we maar gewoon hopen dat STR ook op 0 punten blijft en dat er nog regenraces komen. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:02 |
Over de nieuwe racekalender: - Goed dat Australie de eerste race wordt. - Turkije al vroeg zeg! - Ik ben heel benieuwd naar Valencia en Singapore. Hopelijk worden het mooie circuits. Valencia ken ik al wel, maar hoe ziet Singapore er uit qua layout? | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03 |
quote:Vergeet alleen niet dat het, op Klien na, allemaal rookies zijn. En Klien staat ook bepaald niet bekend als een coureur die een auto kan ontwikkelen, als hij nog gaat testen voor Spyker (ik verwacht van niet). | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:26 |
quote:Zonder gekheid, ik denk dat R. Schumacher volgend jaar naar Spyker vertrekt. Een man met veel ervaring en technische feedback. Ook een oude bekende van Gascoyne als ik me niet vergis + het is een Duitser net als Kolles. Ik zou het wel goed vinden als er zoiets zou gebeuren. Anderzijds moet R. wel betaald worden voor zijn diensten. | |
ElmarO | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:26 |
quote:Layout van Singapore is volgens mij nog niet bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat er Subject to circuit approval staat. Van Valencia heb ik wel goede verwachtingen. Wordt breder dan Monaco, dus er zouden leuke dingen mogelijk moeten zijn. Overweeg zelfs om daar volgend jaar ook naartoe te gaan. ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:27 |
quote:Denk er om dat dat leuk is! Een nieuwe GP met waarschijnlijk een heel leuk bijprogramma om toeschouwers te trekken. Midden in een stad als het mooie Valencia is natuurlijk ook hartstikke leuk. Ik denk dat deze GP 1 van de leukste op de kalender zal worden. | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:31 |
quote:Ik zie het vooralsnog niet gebeuren ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:32 |
quote:Het is ook een 'voorspelling' wat nergens op gebaseerd is, maar toch, ik zie het wel gebeuren. Uitwisseling tussen Sutil en Ralf? Wie weet. | |
ElmarO | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:34 |
quote:Dat verwacht ik dus ook. Al helpt het dat Valencia ook een leuke stad schijnt te zijn. Buiten dat wilde ik ook graag een keer naar een stratencircuit. En dan is dit de dichtsbijzijnde na Monaco. Nou heeft Monaco dan wel een meer een sfeer van glitter en glamour, qua race is het meestal toch minder. Al is het hier natuurlijk ook afwachten, maar de kans op een leuke race lijkt mij groter. En het is natuurlijk ook leuk om bij de eerste editie van een GP te zijn. ![]() quote:Kan best weleens mogelijk zijn. Ralf is qua salaris ook niet goedkoop voor Toyota. En door Sutil in de deal te betrekken hoeft Ralf ook niet al te duur te zijn voor Spyker. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:36 |
quote:Dat sowieso. Of je nou op Spa of Indianapolis bent, de sfeer is er geweldig. Mensen die niks hebben met F1 vinden het ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik Valencia mooier vind. Monaco vind ik maar lelijk met al die betonnen flats, Valencia is toch wat meer van die oude stijl enzo. Maargoed, we gaan er niet naartoe voor de gebouwen natuurlijk. Als het circuit maar uitdagend wordt en zolang er maar een beetje ingehaald kan worden. Oh ja; ik hoop niet dat ze grote uitloopstroken met asfalt gaan maken, dat zou de boel weer verzuren. | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:50 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Street_Circuit![]() | |
sanger | vrijdag 27 juli 2007 @ 15:53 |
quote:Uitloopstroken zie je sowieso weinig in stratencircuits ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:00 |
quote:Monaco is al verneukt anders hoor. Die bocht naar Piscine bijvoorbeeld. Rascasse is ook helemaal verneukt. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:01 |
quote:Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik kan niet precies inschatten hoe nauw het is, maar het eerste rondje (vooral de eerste 5 bochten) lijken mij een scherprechter in de race. | |
ElmarO | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:03 |
quote:Ik verwacht dat het toch wel breder is dan Monaco. Singapore zou de eerste nachtrace moeten worden en mij lijkt het mede voor de veiligheid handiger dat het in ieder geval breder is dan Monaco. | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:05 |
quote:Ook al is het breder, het ziet er wel tricky uit voor de eerste ronde vind ik. Wel beter trouwens, in Singapore is het 's avonds altijd vochtig ![]() | |
Atreidez | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:06 |
Vervuilende auto's, en dan nog een hoop extra stroomverbruik ook.. Het zal niet snel een groenlinks sport worden ![]() | |
Bernard0s | vrijdag 27 juli 2007 @ 16:14 |
Terwijl Max er wel voor pleit, echt naief joh! ![]() | |
WEST | vrijdag 27 juli 2007 @ 20:43 |
quote:mooi en lekker tot november door ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 27 juli 2007 @ 20:52 |
![]() quote:Holy crap zeg ... die schop aan Albers was dus 22 miljoen waard O_O | |
voyeur | vrijdag 27 juli 2007 @ 21:22 |
Dus als ze Albers de helft van zijn 'inleg' terug betalen gezien de races die hij wel gereden heeft en een miljoentje extra opdat hij stopt met zeuren over gedane beloftes houden ze nog 18 miljoen dollar over. Ongelooflijk. Ik kan me niet voorstellen dat Yamatoto's sponsors 22 miljoen over hebben voor een half seizoentje. Die deal moet wel meer omvat hebben dan zijn rijden alleen. Trouwens als de gelekte informatie waar is dat Kolles een flink percentage / dan wel alles krijgt van elk zitje dat meer dan vijf miljoen oplevert is vooral hij nu een rijk man en het team niet zoveel wijzer. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49 |
Karthikeyan die over rijderskwaliteiten durft te beginnen. Het moet niet gekker worden! ![]() | |
Walter_Sobchak | zaterdag 28 juli 2007 @ 09:48 |
quote:Zolang ze maar van Tabac afblijven, vind ik het prima ![]() | |
Bernard0s | zaterdag 28 juli 2007 @ 11:04 |
quote:Tabac vind ik ook verneukt. Die bocht is volgens mij ook verbreed en de vangrails aan de binnenkant van het ingaan van de bocht is ook al weg, slechte zaak ![]() | |
Atreidez | zaterdag 28 juli 2007 @ 11:16 |
Gewoon dat hele monaco schrappen joh ![]() | |
Walter_Sobchak | zaterdag 28 juli 2007 @ 11:18 |
Oh, en over Monaco gesproken: wie gaat er naar Bavaria City Racing dit jaar? | |
Bernard0s | zaterdag 28 juli 2007 @ 12:18 |
Ik ga niet. Sorry, maar vindt dat Bavaria City Racing maar niks, kun je beter naar DTM gaan dit weekend ofzo. Ik was er de eerste keer toen City Racing was, toen kon ik geen reet zien zo druk dat het was. En spektakel is er ook weinig, dat komt eigenlijk alleen van het geluid van de F1wagens. | |
Googolplexian | zaterdag 28 juli 2007 @ 13:38 |
quote: | |
vosss | zaterdag 28 juli 2007 @ 13:40 |
Dat stukje van Salo las ik zojuist ook al ja. Het is me toch net een soap daar he ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 28 juli 2007 @ 13:44 |
quote:Mensen die denken dat dit nieuw is kennen F1 nog niet ![]() Het is zwemmen tussen de mazen van de wet om competatief te zijn. In de achterhoede met klantenchassis en voorin met bedrijfsspionage. Wat me wel opvalt is dat iedereen die Ferrari verdedigd in dit spelletje Italiaans is. Forza Italia! Hopelijk krijgen de Italiaanse "fans" niet zo'n inspraak in F1 als dat ze in voetbal hebben. Maffioso. ![]() | |
Xaobotnik | zaterdag 28 juli 2007 @ 18:45 |
Tsja, het gaat er niet om wat Ferrari doet, maar de uitspraak van de wetgevende autoriteit. Er is vastgesteld dat er een overtreding is begaan. Waarom volgt daar geen santie op dan? Dat vind ik raar. En ik ben beslist geen Ferrarifan. Dat Farrari zich bezit zou houden met spionagezaken, tsja. Wie niet? Maar boven alles: Zolang er niets concreets kan worden aangetoond, moet je niet zeiken. Hetzelfde verhaal met het klantenchassis. Kom met concrete bewijzen, en anders moet je je mond houden. As simple as that. | |
vosss | zaterdag 28 juli 2007 @ 19:22 |
Ik lees net dat Montoya geschiedenis gaat schrijven. Als enige zowel in de IRL als in de F1 en ook de Nascar racen op Indianapolis ![]() Dat is iig 1 record wat Schumi niet heeft ![]() | |
ElmarO | zaterdag 28 juli 2007 @ 20:29 |
quote:Ik ga er naar toe. Enig nadeel is dat je er vroeg naar toe moet om een goed plekje te hebben. Maar voor mij is het toch niet al te ver reizen, dus dat scheelt. [F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08 [ Bericht 13% gewijzigd door ElmarO op 29-07-2007 11:19:50 ] | |
DarkShine | zaterdag 28 juli 2007 @ 20:32 |
quote:Waar Schumi ook niet van wakker liggen. ![]() |