Haha, serieus? Ik heb hier een tijdlang met een Sovjet-legerpet op gelopen (inclusief duidelijk zichtbare hamer en sikkel), en het enige commentaar dat ik kreeg, kreeg ik van toevallige voorbijgangers op straat ("Waar koop je zoiets?").quote:Op zondag 3 juni 2007 21:19 schreef zjroentje het volgende:
Gisteren voor het eerst met m'n eigen pet op naar het werk ipv de TNT pet. Gelijk commentaar van de baas dat dat niet mag en hij daarmee in de problemen kan komen. En hop, ik kreeg een TNT pet in handen gedrukt. En passent werd er ook nog gemeld dat er niet met een iPod gelopen mag worden (niet dat ik dat doe overigens).
Wat een kutbedrijf is het toch ook geworden. Wat zal het volgende week zijn? Jeroen, ik zie dat je je TNT sokken niet aan hebt ...
Foto! Zulk bewijsmateriaal weten ze bij mijn partij wel raad mee.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:31 schreef Smeich het volgende:
Als je ziet wat voor volk soms bij de post loopt.. sterk dat men dan loopt te zeiken over een petje! Hier loopt men soms gewoon nog met een death metal t-shirt over straat.. unbelievable!
Gister toen ik thuis kwam waren enkele kids van een jaar of 8 aan het werk voor Sandd of Selectmail... echt WTF!
Dit soort taferelen is dus de toekomst van postbezorgingquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:31 schreef Smeich het volgende:
Als je ziet wat voor volk soms bij de post loopt.. sterk dat men dan loopt te zeiken over een petje! Hier loopt men soms gewoon nog met een death metal t-shirt over straat.. unbelievable!
Gister toen ik thuis kwam waren enkele kids van een jaar of 8 aan het werk voor Sandd of Selectmail... echt WTF!
Er zit een verschil tussen Intranet (op het werk) en IntranetThuis (toegankelijk vanaf elke computer). Op de thuisversie staat iets minder informatie. Veel bedrijfsgevoelige informatie is alleen te bereiken vanaf de TNT-werkplekken. Verder heeft het voor de reguliere postbode niet heel veel toegevoegde waarde. Als je geïnteresseerd bent in het bedrijf en graag wat artikelen of voorschriften leest of op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws kan je er eens een bezoekje aan brengen. Een mogelijkheid om je uren te controleren of inzicht in persoonlijke gegevens heb je er niet mee.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:47 schreef Messidona het volgende:
Wat is precies de meer waarde van intranet? Kun je er bijvoorbeeld je gemaakte uren mee controleren?
Hoe goedkoper hoe beter volgens die bedrijven. Fouten in de bezorging worden mijns inziens ook steeds vaker gemaakt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit soort taferelen is dus de toekomst van postbezorging.
En bij wie komen de mensen klagen over de fouten?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe goedkoper hoe beter volgens die bedrijven. Fouten in de bezorging worden mijns inziens ook steeds vaker gemaakt.
Ja, verschrikkelijk, vorige week zaterdag ook alweer zo'n zeiksnor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En bij wie komen de mensen klagen over de fouten?
Same here in H'wijkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:31 schreef Smeich het volgende:
Als je ziet wat voor volk soms bij de post loopt.. sterk dat men dan loopt te zeiken over een petje! Hier loopt men soms gewoon nog met een death metal t-shirt over straat.. unbelievable!
Klopt, die situatie heb ik nu zowat, en dan niet alleen binnen m'n DVG, maar in 2 vestigingenquote:Op zondag 10 juni 2007 11:32 schreef Hooghoudt het volgende:
Nou ja, op een gegeven moment zijn er geen wijken meer over die nieuw voor je zijn...
quote:Kees Hoftijzer, zaterdagpostbode,
*adres*
TNT N.V.,
t.a.v. Dhr. Koorstra,
Postbus 13000,
1100 KG Amsterdam
Groningen, 20 juni 2007
Betreft: watermanagement
Geachte heer Koorstra,
Er gaat iets mis met de missie van TNT Post, zoals beschreven op de website van TNT Post. Daarin wordt beschreven dat een doel van TNT Post is "om onze mensen met trots te vervullen". Daarnaast wordt er gesproken over een "effectief risicobeheer". Ik kom echter in de dagelijkse praktijk een situatie tegen, die die beide doelstellingen geweld aan doet. Mijn teamcoaches kunnen geen oplossing in deze situatie brengen, hoeveel ze ook coachen. Deze situatie duurt nu reeds voort sinds oktober 2006. Het water staat mij inmiddels tot aan de lippen.
Het niet in het bezit hebben van een regenpak in Nederland, zou eenieder immers typeren als uitzonderlijk abominabel risicobeheer. Ook raak ik niet met trots vervuld, als de regen door de vezels van mijn TNT-pantalon sijpelt en langzaam mijn schoenen in druipt. Ik kan me voorstellen dat u het heel belangrijk vindt om de geldstroom naar de aandeelhouders en uzelf zo groot mogelijk te maken. Edoch, ik koester de vurige hoop, dat u ook de waterstroom door mijn broek naar mijn sokken zo klein mogelijk wil maken.
Ik stel u voor dat u de verantwoordelijkheid voor onze wereld neemt (ook een missie van TNT Post) en mij per ommegaande post een regenpak stuurt. Tot ik in het bezit ben van de hiervoor beschreven waterafstotende parafernalia, vrees ik de toorn van Erwin Kroll. Of mijn vrees verder duurt, ligt geheel en al in uw handen.
Met vriendelijke groet,
Kees Hoftijzer
nee, maar de opsporingsbeamte wel natuurlijk. Ik was nog teruggebeld door zo'n dude.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:02 schreef Hooghoudt het volgende:
Bij de klantenservice kunnen ze niet veel anders...
Een karretje zou ideaal zijn, dan hoef je bij loze stukken niet terug te lopen, en kan je de bundels zo klein maken of zo dik als je wil. Helaas hebben wij maar 2 karretjes op de vestiging, en die horen bij bepaalde wijken. En ze zijn ook nog eens kapot, bij beide mist de handrem, bij 1 zit het handvat los, en bij de ander is de derde tasdrager aan de voorkant afgebroken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik loop met zo'n karretje en dan heb ik er minder last van, omdat ik daar mooi een deel van de HaH kan laten liggen, zodat ik met kleinere bundels kan lopen. Met hah loopt idd een stukje langzamer dan zonder, maar inmiddels begin ik er aan te wennen en loop het rondje iedere dinsdag weer sneller. Door mijn route op een iets andere manier te lopen, kan ik enkele loze stukken en dus minuten uitsparen.
En die uitloop krijgen jullie niet uitbetaald? Wij werken hier al weer paar jaar met het principe dat je gewoon alle uren die je werkt uitbetaald krijgt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij sommige wijken is dat niet zo'n probleem, daar stond de looptijd al ruim, maar bij andere leidt het tot enorme uitloop.
Gelukkig krijgen we de uitloop wel betaald, anders was ik er allang mee opgehouden meer dan m'n contract te werken. Maar ik vraag me daardoor wel af welk financieel voordeel dat hah adh zou moeten hebben. De voorbereiders gaan nu sneller, maar de lopers langzamer en dat heft elkaar op (minstens).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En die uitloop krijgen jullie niet uitbetaald? Wij werken hier al weer paar jaar met het principe dat je gewoon alle uren die je werkt uitbetaald krijgt.
Gaat lekker zo. Ik loop met een paar maanden oude kar.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een karretje zou ideaal zijn, dan hoef je bij loze stukken niet terug te lopen, en kan je de bundels zo klein maken of zo dik als je wil. Helaas hebben wij maar 2 karretjes op de vestiging, en die horen bij bepaalde wijken. En ze zijn ook nog eens kapot, bij beide mist de handrem, bij 1 zit het handvat los, en bij de ander is de derde tasdrager aan de voorkant afgebroken.
voorbereiden gaat heel erg veel sneller, omdat er minder handelingen moeten worden verricht. Lopen gaat iets langzamer, maar ik denk dat je in totaal er wel tijd mee bespaard. Bij de vestiging waar ik werk gaat het al jarenlang zo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen we de uitloop wel betaald, anders was ik er allang mee opgehouden meer dan m'n contract te werken. Maar ik vraag me daardoor wel af welk financieel voordeel dat hah adh zou moeten hebben. De voorbereiders gaan nu sneller, maar de lopers langzamer en dat heft elkaar op (minstens).
Jammergenoeg hebben ze hier bij de invoering wel in de voorbereidingstijd zitten snijden maar is er bij de uitvoering geen tijd bijgekomen. Sterker nog: daar is ook tijd vanaf gegaan omdat we geen pakjes meer hebben. En bij sommige wijken is er echt idioot in gesneden: een middagwijk van 85 minuten (waarvan 25 voor het op en neer fietsen) moet nu ineens in 55! Dus een half uur eraf, omdat je die 2 pakjes niet meer hebt!quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voorbereiden gaat heel erg veel sneller, omdat er minder handelingen moeten worden verricht. Lopen gaat iets langzamer, maar ik denk dat je in totaal er wel tijd mee bespaard. Bij de vestiging waar ik werk gaat het al jarenlang zo.
Ach, laat ze maar lekker snijden, ze komen er vanzelf wel achter dat geen mens dat haalt en dat er dan toch betaald moet worden. Nou kan het natuurlijk wel eens een jaartje of anderhalf duren voordat er ook echt erkend wordt dat de boel te krap staat is mijn ervaring. Maar beter laat dan nooitquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Jammergenoeg hebben ze hier bij de invoering wel in de voorbereidingstijd zitten snijden maar is er bij de uitvoering geen tijd bijgekomen. Sterker nog: daar is ook tijd vanaf gegaan omdat we geen pakjes meer hebben. En bij sommige wijken is er echt idioot in gesneden: een middagwijk van 85 minuten (waarvan 25 voor het op en neer fietsen) moet nu ineens in 55! Dus een half uur eraf, omdat je die 2 pakjes niet meer hebt!
De grootste kans is dat de envelop op het sorteercentrum is geopend. Daar is de controle het minst en alhoewel het tegenwoordig wat beter geregeld is daar, zijn er nog wel mogelijkheden. Het proces kan immers niet 100% waterdicht zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:45 schreef gr8w8 het volgende:
Die is dus of gejat uit de bus, maar waarom zou iemand dan de nevelop en brief nog in de bus doen, of gewoon ergens op straat gevonden zonder inhoud, want zo vroeg komt de post niet bij ons...Ik werk zelf dus ook bij TNT en twijfel dus waar de fout nu ligt, maar vooral hoe we de inhou dnu alsnog kunnen krijgen.
Ja klopt, bij ons hadden ze daar folies voor. Die al maanden op zijn, ik leg het nu gewoon op het bureau, geen zin in gezeik op straat. Maar goed, dan is er dus nog geen 100% waterdicht bewijs, wie weet heeft iemand het gejat uit de brievenbus of zijn tas, dat kan natuurlijk ook nog allemaal. Maar dan zou het dus ieg niet bij het sorteerscentrum gebeurd kunnen zijn, dat wel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:19 schreef Carport het volgende:
[..]
De grootste kans is dat de envelop op het sorteercentrum is geopend. Daar is de controle het minst en alhoewel het tegenwoordig wat beter geregeld is daar, zijn er nog wel mogelijkheden. Het proces kan immers niet 100% waterdicht zijn.
Het is ook mogelijk dat de postbode tijdens zijn postronde de envelop heeft geopend. Indien de postbode de brief beschadigd heeft ontvangen van het sorteercentrum had hij hier een stempel 'beschadigd ontvangen' op moeten zetten en moet de teamcoach dit paraferen. Hiermee kan worden aangetoond dat de schuld niet bij de postbode, maar eerder in het proces ligt. Plaatst de postbode de stempel niet, is de brief onbeschadigd op het bestelkantoor binnengekomen en is het waarschijnlijk dat de postbode tijdens zijn bestelronde de envelop heeft geopend.
Ik weet het ook niet, wel is het zo dat de postcodes hier flink doro elkaar lopen, misschien dat het daarom is uitgesteld? Of zit je misschien in zo'n proefkantoor/regio? het schijnt dat ze dus vroeger hier weer voorop liepen, als een van de eerste met zetharken enzo.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik mij zo over verbaas is dat er blijkbaar in heel veel delen in het land nog op de ouderwetse manier gewerkt wordt. Hah achter de hand, op postcode werken, in teams werken ed, sommige van de dingen die ik hier lees zijn bij ons al 5 jaar of langer ingevoerd.
Ja, da's ook zo'n klote gedoe.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:05 schreef Hooghoudt het volgende:
Binnenkort zullen ze wel alle huisnummers veranderen, omdat de machine zich geen raad weet met A-nummers.
Wat is de ouderwetse manier dan? Ik weet niet beter dan op postcode sorterenquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik mij zo over verbaas is dat er blijkbaar in heel veel delen in het land nog op de ouderwetse manier gewerkt wordt. Hah achter de hand, op postcode werken, in teams werken ed, sommige van de dingen die ik hier lees zijn bij ons al 5 jaar of langer ingevoerd.
Gewoon, hardcore op straat en nummer. Da's voor de echte bikkels onder ons.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:13 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Wat is de ouderwetse manier dan? Ik weet niet beter dan op postcode sorteren
Overigens is vandaag officeel mijn vakantie begonnen, dus komende vakantie flink veel uren maken.
Hm, dus ze konden bij jullie gewoon uren eraf snoepen? Zelfs als in je contract staat dat je 8 uur moet werken?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:30 schreef gr8w8 het volgende:
ben vooral benieuwd hoe we als zaterdagwerker daar tussen vallen. Ik heb in elk geval als een van de weinigen mijn 8 uur weten te behouden, nouja, vijf minuten ingeleverd maar daar kan ik wel mee leven.
Wat is op postcode werken? Onze vestiging beslaat slechts 3 postcodegebieden. WIT is bij ons al jaren geleden ingevoerd, maar je merkt er weinig meer van. Eerst hadden we een heel systeem met aanspreekpunten en verdeeltaken, maar daar is weinig van over. Het enige wat we hebben is een chauffeursteam, een 55+ team, en de rest. De 55+ ers hebben een vaste dienst en rouleren niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik mij zo over verbaas is dat er blijkbaar in heel veel delen in het land nog op de ouderwetse manier gewerkt wordt. Hah achter de hand, op postcode werken, in teams werken ed, sommige van de dingen die ik hier lees zijn bij ons al 5 jaar of langer ingevoerd.
Hoe zijn ze daar mee weggekomen? Als je een contract hebt kunnen ze daar niet zonder jouw expliciete toestemming tijd vanaf halen. Hooguit als je voor bepaalde tijd bent kunnen ze bij een verlenging je uren verlagen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:30 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval als een van de weinigen mijn 8 uur weten te behouden, nouja, vijf minuten ingeleverd maar daar kan ik wel mee leven.
Die vestiging waar ik werk heeft een stuk of 11 postcodegebieden. Daar wordt alles aan de hand van codes gesorteerd. Alles komt als het goed is ook zo binnen. Ik denk dat dat het is. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is op postcode werken? Onze vestiging beslaat slechts 3 postcodegebieden.
Wat ik wel eens gedaan heb met Kerst is sorteren op postcodegebied. Maar dat is dus alleen op cijfer. Maar dat is een vrij grove manier van sorteren, aangezien een postcodegebied meestal 1 of meerdere woonwijken beslaat. En gewoonlijk gebeurt dat machinaal.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die vestiging waar ik werk heeft een stuk of 11 postcodegebieden. Daar wordt alles aan de hand van codes gesorteerd. Alles komt als het goed is ook zo binnen. Ik denk dat dat het is. Anders zou ik het ook niet weten.
Het zit hem niet zozeer in het zetten maar in het sorteren. Nou heb ik zelf ook maar 2 weken meegemaakt dat we dat nog niet deden voordat het veranderd werd maar het kwam ongeveer hier op neer: vroeger waren de wijken niet precies op postcode. Je had een wijk die een bepaalde naam had, meestal gebaseerd op een grote straat in die wijk. Daar konden dus verschillende postcodes in zitten, bijvoorbeeld xxxx Dx plus een straatje xxxx Lx. Het grote nadeel daarvan was dus dat je bij het sorteren dus precies moest weten welke straat waarbij hoorde. Nou was het bij ons niet echt een grote verandering omdat de meeste wijken toch grotendeels uit 1 postcode bestonden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:11 schreef kingprise het volgende:
hoe zit dat eigenlijk op postcode zetten?
Daar verbaasde ik me ook over. Ze mogen van mij écht niet aan mijn 6 uur en 55 minuten contract morrelen. Ik verlies als het goed mijn postbussendienst, maar ze zoeken daar maar een mooie vervanging voor...quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe zijn ze daar mee weggekomen? Als je een contract hebt kunnen ze daar niet zonder jouw expliciete toestemming tijd vanaf halen. Hooguit als je voor bepaalde tijd bent kunnen ze bij een verlenging je uren verlagen.
Bij ons zijn bij de nieuwe diensten ook wat mensen gekort qua uren, dus die hebben nu een dienst die kleiner is dan hun contract. Maar die krijgen wel hun contracturen uitbetaald, dus steken het verschil in hun zak.
Oh zo bedoel je. De afwijkingen zitten er nog steeds in. Heb op mijn route 2 busjes zitten die dezelfde postcode hebben als 2 straten verderop. Gelukkig is dat geen probleem, omdat die 2 busjes pas aan het eind van mijn route zitten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zit hem niet zozeer in het zetten maar in het sorteren. Nou heb ik zelf ook maar 2 weken meegemaakt dat we dat nog niet deden voordat het veranderd werd maar het kwam ongeveer hier op neer: vroeger waren de wijken niet precies op postcode. Je had een wijk die een bepaalde naam had, meestal gebaseerd op een grote straat in die wijk. Daar konden dus verschillende postcodes in zitten, bijvoorbeeld xxxx Dx plus een straatje xxxx Lx. Het grote nadeel daarvan was dus dat je bij het sorteren dus precies moest weten welke straat waarbij hoorde. Nou was het bij ons niet echt een grote verandering omdat de meeste wijken toch grotendeels uit 1 postcode bestonden.
Dat bekijken ze maar.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Bij mijn zomerbaantje in 2005 mocht ik mooi iedere maandag mijn postautootje door de wasstraat halen onder werktijdquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Dat hoort bij een maandagdienst van onsquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Tanken gebeurt hier steeds vaker op de zaterdag en dat daarbij mijn Airmilessaldo behoorlijk snel oploopt, tja.. daar kan ik ook niets aan doenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn zomerbaantje in 2005 mocht ik mooi iedere maandag mijn postautootje door de wasstraat halen onder werktijd![]()
Nou, het viel me wel een beetje tegen. Ik had toch wel verwacht wat meer te krijgen van die honderden miljoenen winst zie hebben gemaaktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:25 schreef Dormael het volgende:
Winstuitkering!Dat is een leuk laatste souvenir van de post. Ben al paar maand weg bij de post namelijk.
zolang je baco scores maar goed zijn ehquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit wel in de buurt, maar is toch nog wel een eindje bij mij vandaan. Dat rijden met een autootje is relaxt. Met 80+ over boereweggetjes![]()
Klopt als een bus, inderdaad heb ik daarvoor een speciaal formulier ingevuld. Bij toeval dat wel, mijn teamcoach mompelde bij het afscheid dat er ook nog iets van een winstuitkeringformulier bestond voor na je vertrek. Toch was het een verrassing aangezien ik had aangenomen dat men de winstuitkering had verrekend ofzo met de eindafrekening. Maar goed, mij hoor je niet klagen, ben er zelfs blij mee!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Nou, het viel me wel een beetje tegen. Ik had toch wel verwacht wat meer te krijgen van die honderden miljoenen winst zie hebben gemaakt![]()
Maar wel netjes dat ze het ook naar jou nog overmaken, ik meen me te herinneren dat in de CAO (zaterdagbestellers) staat dat je een formulier moest invullen, wilde je die winstuitkering nog krijgen na je vertrek.
Oh. Jottum. Ze hebben een foutje gemaakt. Dat de postbussen voortaan door de chauffeurs zouden worden gedaan wisten de chauffeurs zelf niet eens.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Wat een sukkel is onze teamcoach ook weer.
Ik doe de postbussen, dus dat betekent 's ochtends om 6:00u beginnen. Daarnaast bereid ik wat wijken voor en breng ik er zelf twee weg. Nu worden de diensten omgegooid, met ingang van zaterdag 23 juni a.s. Eigenlijk had de teamcoach ons daar vorige week al over in moeten lichten, maar dat is dus niet gebeurd.
Hoewel ik een contract heb van 6 uur en 55 minuten loopt mijn nieuwe dienst volgens de papieren van 7:30u tot en met 13:20u. Dat is dus grofweg 5 uur. Dus ik steek nu welgeteld 1 uur en 55 minuten in mijn zak.Nee, efficiënt bezuinigen zo. Ik zie nog gebeuren dat er allerlei extra klusjes worden verzonnen...
In het weekend in de kroeg bedoel je?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:34 schreef Fugie het volgende:
[..]
zolang je baco scores maar goed zijn eh
Stond ondanks mijn flinke doortrappen bovenaan. Zolang je de toeren maar laag houdt en niet te hard met het rempedaal remt, dan moet het lukken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:34 schreef Fugie het volgende:
[..]
zolang je baco scores maar goed zijn eh
Het zit hem niet in het hard rijden maar in het toerental en het snel afremmen.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:38 schreef Fugie het volgende:
Bij mij is het altijd een drama, maar ik rij dan ook altijd vrij hard enzo
Laatst kwam er een jan modaal me bedreigen omdat ik te hard door zijn straatje ging
Weet iemand de bijbehorende site ook? "Via Internet" (iemand die het nog met een hoofdletter schrijft!) is wat breed... Ik ben wel benieuwd hoeveel paar sokken ze me gaan opsturen.quote:Geachte Heer K. Hoftijzer,
Uw vestigingsmanager heeft op 25-juni-2007 bij Labels Corporate Fashion een
bestelling voor u geplaatst.
Deze bestelling wordt binnen 14 dagen op uw huisadres afgeleverd.
Het ordernummer van uw bestelling is 1506009.
Via Internet en de functie "orderinformatie" kunt u informatie opvragen over uw
order.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Labels Corporate Fashion
Kunnen ze nu opeens wel opschieten? Ik heb nog niets van die lui gehoord. Morgen maar even met mijn baas bellen dan. Via intranet zou je het na moeten kunnen kijken.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:35 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik kreeg zojuist een mailtje:
[..]
Weet iemand de bijbehorende site ook? "Via Internet" (iemand die het nog met een hoofdletter schrijft!) is wat breed... Ik ben wel benieuwd hoeveel paar sokken ze me gaan opsturen.
Of zou het toch mijn regenpak zijn? Spannend, spannend, spannend!
YEAH!quote:Beste Kees,
Mijn manager heeft van dhr. Koorstra opdracht gehad om voor jouw een regenpak te
bestellen. Dit heeft hij uiteraard geregeld. Jouw budget is met 10 punten
opgehoogd waardoor jij voldoende punten had om een regenpak te bestellen. Dit is
dan ook gebeurd. (zie onderstaande mail)
Groeten, *naam teamcoach*
Ik weet niet of dat werkt, maar je kan het altijd proberen, natuurlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:48 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hmm eens vragen voor opslag dan maar
Goed nieuws. Met al die regen werken is geen pretje. Heb zaterdag ook al weer een dikke bui deels over me heen gehad.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:38 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
YEAH!
Zie voor mijn brief aan dhr. Koorstra (directeur van TNT Post) de eerste pagina van dit topic.
2 belangrijke conclusies:
1: Ik heb een regenpak!
2: Brieven schrijven aan dhr. Koorstra werkt! Zegt het voort!
rest van de week vrij jaquote:Op maandag 25 juni 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je mooi klaar mee.
Normaal loop ik ook op dinsdag, maar morgen vanwege een tentamen toevallig niet.
Je hebt op 500 kilometer dan ook heel wat meer gelegenheid om "schone" meters te maken. Het is echt niet zo dat je als je 1 keer een noodstop maakt in 500 kilometer dat dan meteen je score kut is.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:30 schreef Fugie het volgende:
ik had maanden dat ik 500km moest rijdenTegenover mensen met 1 ritje van 5 km. Op die 500km heb je altijd wel momenten dat je gedwongen bent harder te remmen etc etc. Dus het is al een scheve vergelijking vind ik.
En bij ons wordt alles bijgehouden; acceleratie, remmen, toeren, stationair, snelheid en nog wel wat
Remmen met de handrem wordt ook niet geregistreerd. Nadeel is wel dat de handremmen iets sneller dan normaal vervangen dienen te worden...quote:Op maandag 25 juni 2007 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stond ondanks mijn flinke doortrappen bovenaan. Zolang je de toeren maar laag houdt en niet te hard met het rempedaal remt, dan moet het lukken.![]()
Een paar weken terug werd ik inderdaad ook aangesproken door een man. Hij vond dat ik te hard reed in een 30km-zone (ik weet zeker dat mijn teller nog niet eens boven de 20 was uitgekomen). Ik heb hem maar vriendelijk afgewimpeld..quote:Op maandag 25 juni 2007 12:38 schreef Fugie het volgende:
Bij mij is het altijd een drama, maar ik rij dan ook altijd vrij hard enzo
Laatst kwam er een jan modaal me bedreigen omdat ik te hard door zijn straatje ging
Ja, dat deden ze bij ons ook. Alleen voerden ze dat dan ook echt uit. Probleem daarna bleek dat er niet voldoende chauffeurs meer warenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:10 schreef Paran0id het volgende:
Overigens hebben ze voor de zoveelste keer lopen dreigen dat we van de wagens worden getrapt als de boco scores niet verbeteren.
www.tntpost.labelscorporatefashion.comquote:Op maandag 25 juni 2007 14:35 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik kreeg zojuist een mailtje:
[..]
Weet iemand de bijbehorende site ook? "Via Internet" (iemand die het nog met een hoofdletter schrijft!) is wat breed... Ik ben wel benieuwd hoeveel paar sokken ze me gaan opsturen.
Maar zover ik weet wordt in de score geen rekening gehouden met het aantal km. En je krijgt punten mindering voor de keren dat je een fout maakt. In die 500km loop ik dus 490km meer risico dan iemand die een ritje van 10km doetquote:Op maandag 25 juni 2007 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt op 500 kilometer dan ook heel wat meer gelegenheid om "schone" meters te maken. Het is echt niet zo dat je als je 1 keer een noodstop maakt in 500 kilometer dat dan meteen je score kut is.
De vergelijking is dus helemaal niet scheef.Als iemand slecht scoort over 500 km komt dat omdat hij gewoon over 500 km gemiddeld gezien slecht gereden heeft.
Ik scoor tegenwoordig vrijwel altijd boven de 90 (of 9,0 zoals het tegenwoordig heet), gewoon op je toeren letten en niet te snel afremmen.
Ding wordt veel gebruikt op de buitenroutes, omdat het auto uit, auto in is.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:10 schreef Carport het volgende:
Remmen met de handrem wordt ook niet geregistreerd. Nadeel is wel dat de handremmen iets sneller dan normaal vervangen dienen te worden...
Voor zover ik weet wordt er wel degelijk rekening gehouden met het aantal km. Het zou te absurd zijn voor woorden als het niet zo was.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
Maar zover ik weet wordt in de score geen rekening gehouden met het aantal km. En je krijgt punten mindering voor de keren dat je een fout maakt. In die 500km loop ik dus 490km meer risico dan iemand die een ritje van 10km doet![]()
Welke brief?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:38 schreef Ariek het volgende:
hebben jullie die brief met cao wijzigingen ook binnengekregen. overwerk wordt nu in tijd verrekend in plaats van geld.
Ik denk dat je overwerk verwart met meerdienst: overwerk is alles boven de 40 uur. Maar wat staat er eigenlijk precies letterlijk in die brief?quote:Baal hier wel een beetje van. heb nu genoeg overwerkuren om vanaf juli vrij te nemen tot na de kerst. heb contract van 20 uur maar draai gemiddeld 35.
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........quote:Op maandag 25 juni 2007 23:38 schreef Ariek het volgende:
hebben jullie die brief met cao wijzigingen ook binnengekregen. overwerk wordt nu in tijd verrekend in plaats van geld.
Baal hier wel een beetje van. heb nu genoeg overwerkuren om vanaf juli vrij te nemen tot na de kerst. heb contract van 20 uur maar draai gemiddeld 35.
Wat ik hierboven al zei: ik denk dat hier overwerk en meeruren door elkaar gehaald worden. Lijkt me sterk dat er veel zaterdagmedewerkers zijn die meer dan 40 uur per week werkenquote:Op maandag 25 juni 2007 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........
Dat hoop ik ook niet. Dan doe ik niets extra meer, ben ik bang...quote:Op maandag 25 juni 2007 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........
Als je extra werkt verdien je globaal per 10 extra gewerkte uren 1 verlofuur, dus dat kan aardig oplopen. Zeker omdat je het wettelijk gezien 5 jaar mag meenemen. Veel zaterdagbestellers sparen het op voor bijv. tijdens hun stage of als ze een tijdje in het buitenland gaan studeren. Of je blijft na je laatste werkdag op papier nog een paar maanden in dienst terwijl je doorbetaald wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef Fugie het volgende:
Ik had vorig jaar 120 uur verlof, toen tijdens mijn afstudeerstage 5 maanden vrij genomen en alsnog dik 40 uur over. Afgelopen 2 maanden weer veel gewerkt dus ik zit nu weer al op 60 uur ofzo![]()
Ik weet niet hoe ze dat regelen bij de post, maar als je zoveel verlofuren geeft vraag je ook om problemen
Gewoon doorzeuren. Als jij die uren uitbetaald wilt krijgen, moeten ze dat ook doen. In mijn ervaring doen de directe leidinggevenden (teamcoaches en vestigingsmanager) vaak moeilijker dan de salarisadministratie, dus eventueel zou je ook een briefje direct naar hen kunnen schrijvenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb nog iets van 200 uur, en ik heb de teamcoach al gevraagd of ze het niet gewoon deels kunnen uitbetalen. Van de wet mag het (mits het om bovenwettelijk verlof gaat), maar ze willen er niet aan.
Bij het Zernike?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Een TNT Postcollega heeft net in de buurt van het crematorium in Groningen iemand aangereden. Dat gebeurde tijdens de haalronde. Ik fietste er toevallig langs. Ik weet niet hoe het met het slachtoffer is.
Yep. Het is op dat dijkje vanaf het crematorium bij dat fietspad, dat vanaf Nijenborg komt, gebeurt.quote:
Op mijn vestiging vroegen ze in februari al naar mijn vakantieplanning. Uiteindelijk hebben ze alle zaterdag medewerkers 3 weken terug pas gevraagd. Er is momenteel volop werk op mijn vestiging, volgende week heel de week werkenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:29 schreef kingprise het volgende:
als je wilt gaan werken in de (zomer)vakantie, moet je dat egt een hele tijd van te voren aangeven?? ze hadden het over een lijst waar je dat op kon schrijven, maar ik heb nooit een lijst gezien
CEVA is inderdaad van de kleding, dus het zou zomaar kunnen...........quote:Op zondag 1 juli 2007 10:15 schreef Hooghoudt het volgende:
Er is hier deze week (ik was bij een vriendin, die in een klein dorp woont, aan het schrijven aan mijn masterthese) een pakketje gekomen van de CEVA. Zou het mijn regenpak zijn? Dat zou echt de giller van de eeuw zijn...Ik ga het morgen ophalen, spannend, spannend...
Bij mijn vestiging is het idd al een hele tijd geleden gevraagd. Kreeg een enveloppe met spoed erop, dus gelijk maar even gelezen en aangegeven dat ik wel extra uren wilde draaien.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:29 schreef kingprise het volgende:
als je wilt gaan werken in de (zomer)vakantie, moet je dat egt een hele tijd van te voren aangeven?? ze hadden het over een lijst waar je dat op kon schrijven, maar ik heb nooit een lijst gezien
Als het erg hard ging regenen ging ik schuilen, want bij zulke korte maar hevige buien is het niet de moeite een regenpak aan te trekken, eer je hem aan hebt is het al weer droog.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:09 schreef Paran0id het volgende:
Jezus wat een KUT weer atm, had gelukkig gisteren een autodienst. Maar vandaag moest ik dan toch op de fiets. Kon gelukkig direct een regenpak regelen op mijn vestiging, was binnen no time geregeld. Snap niet dat jullie daar zo'n problemen mee hebben.
Hopen op wat beter weer de komende dagen. Zodat ik niet snotverkouden ben als ik op vakantie ga.
Blijkt dat jij beter weer gehad hebt dan mij vandaagquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het erg hard ging regenen ging ik schuilen, want bij zulke korte maar hevige buien is het niet de moeite een regenpak aan te trekken, eer je hem aan hebt is het al weer droog.
Hier schijnbaar niet, in het magazijn lagen alleen 2 regenjassen, regenbroeken waren er niet. Ik heb ook weleens her en der een regenbroek geritseld, maar ik heb gewoon geen zin om voor mijn standaarduitrusting zoveel moeite te doen. Dan maar een briefje schrijven...quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het erg hard ging regenen ging ik schuilen, want bij zulke korte maar hevige buien is het niet de moeite een regenpak aan te trekken, eer je hem aan hebt is het al weer droog.
Sinds de invoering van de nieuwe kleding heeft alweer een aantal mensen ontslag genomen, dus we hebben inmiddels een kast vol met 2e hands TNT-kleding waarvan veel nog in folie zit. Dus een regenpak valt inmiddels altijd wel te ritselen, ook zonder tussenkomst van de voorzitter van de Raad van Bestuur![]()
Is de normaalste zaak van de wereld. Bij ons wordt dat gedaan door de Bruna, en we schijnen niet het enige kantoor te zijn waar dat zo bij gaat. Alle postzaken voor de consument werden daar toch al aan de postbalie gedaan, dan is de postbussen erbij doen de volgende logische stap.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En weer heeft men een geniaal idee bedacht om geld te besparen. We raken de postbussen kwijt, die willen ze kwijt aan een subcontractor. Iemand die bereid is in zijn nering een postbussenruimte te beginnen, waar hij/zij het ook nog zelf moet sorteren, tegen een ongetwijfeld bescheiden vergoeding. En wij kunnen weer 18 uur inkrimpen (6 dagen x 3 manuren per dag...........)
Ik heb toch het idee dat dit de kwaliteit niet ten goede komt...............
Dat is er in ons geval maar ééntjequote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:21 schreef Kaos het volgende:
Hoe zit het dan met postbussen die hun post bezorgd krijgen?
Je weet toch dat in principe al het verlof onder voorbehoud is, tenzij je het vorig jaar op je verloflijst hebt ingeleverd?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een rust op dit forum. Is iedereen op vakantie, ofzo? Ik zit momenteel lekker in Londen. Gisteren stond m'n teamcoach op m'n voicemail met de mededeling dat ik vandaag om 6.30 uur moest beginnen, terwijl ik vandaag toch echt op verlof sta.![]()
Keertje ziek zijn kan ook best.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een rust op dit forum. Is iedereen op vakantie, ofzo? Ik zit momenteel lekker in Londen. Gisteren stond m'n teamcoach op m'n voicemail met de mededeling dat ik vandaag om 6.30 uur moest beginnen, terwijl ik vandaag toch echt op verlof sta.![]()
Heb je de 3S code? Zo ja dan kun je via Track&Trace achterhalen waar je pakje is.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:22 schreef klausch het volgende:
Beste,
een vraag:
Donderdag is via reguliere post pakketje verstuurd, nog niet ontvangen.. zaterdag...
komt dit vaak voor? of zit ik al in problemen? mogelijke stappen om te ondernemen?
Nope, reguliere postquote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je de 3S code? Zo ja dan kun je via Track&Trace achterhalen waar je pakje is.
Dan is het afwachten geblazen...quote:
Er zitten polo's inquote:
Ik vermoed dat je geen postbezorger bent maar een zgn. tijdelijke hulpkracht (een THK-er). Die verdienen inderdaad geen droog brood, tenzij ze goed kunnen onderhandelen. THK-ers vallen namelijk niet onder een CAO, dus het uurloon ligt niet vast.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:41 schreef Messidona het volgende:
Ik werk nu een tijdje bij TNT en ik vind het goed te doen. Het enigste wat me een beetje frustreert is het verschil in beloning. Ik heb een tijdelijk postbezorgers-contract van 3 maanden met een karig loontje. Het verschil in beloning tussen een zaterdagpostbode en mij is echt veels te hoog, meer dan 2 euro geloof ik. Verder functioneer ik volgens mij niet helemaal als postbezorger, ik doe namelijk veel meer dan post bezorgen, denk aan voorbereiden, postbussen, postophalen bij bedrijven enz. Nu loopt mijn contract deze week af en weet ik nu al dat niemand me er op gaat attenderen en dat het dus stilzwijgend wordt verlengd.
Echter ik kan nog maar een maandje werken, en daarna zou ik alleen nog maar in het weekend kunnen werken?
Mijn vraag is of ik wel volgens het juiste contract werk en wat jullie zouden doen![]()
Owja, de zaterdagpostbodes werken nu in de vakantie dus ook gewoon doordeweeks![]()
Maar wat staat er in je contract? Als daar postbezorger staat, en je moet ook voorbereidingswerk doen dan kun je alsnog met terugwerkende kracht een loonsverhoging eisen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:03 schreef Messidona het volgende:
De vacature waarop ik heb gereageerd was voor postbezorger. Wat is een reeël uurloon voor een twintigjarige die tussen die tussen de 30 en veertig uur bij de post werkt?
Dit is een deel van de vacature waarop ik heb gereageerd.quote:VACATURE:
Postbezorgers
Inhoudwerk
Bezorgen van poststukken in ...., de inzet is van maandag tot en met zaterdag mogelijk waarbij de beschikbaarheid van kandidaten voor 4 dagen per week gewenst is.
Geboden wordt
Arbeidstijd per week: 15
Arbeidovereenkomst: Tijdelijk
Toelichting op de arbeidsovereenkomst: Tijde tussen 6:00 en 17:00, minimale inzet van gemiddeld van 15 uur per week, de inzet kan in voorkomende gevallen oplopen tot 40 uur per week, mogelijkheid om nog 1 x 3 maanden te verlengen
Dit is de vacaturetekst, maar ook deze spreekt zichzelf tegen. Een postbezorger mag immers alleen post _bezorgen_, maar de post _kan_ (en mag) niet al om 6.00 uur bezorgd worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:21 schreef Messidona het volgende:
VACATURE:
Postbezorgers
Inhoudwerk
Bezorgen van poststukken in ...., de inzet is van maandag tot en met zaterdag mogelijk waarbij de beschikbaarheid van kandidaten voor 4 dagen per week gewenst is.
Geboden wordt
Arbeidstijd per week: 15
Arbeidovereenkomst: Tijdelijk
Toelichting op de arbeidsovereenkomst: Tijde tussen 6:00 en 17:00, minimale inzet van gemiddeld van 15 uur per week, de inzet kan in voorkomende gevallen oplopen tot 40 uur per week, mogelijkheid om nog 1 x 3 maanden te verlengen.
Track & Trace = bs hopelijk?quote:Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces 18-07-2007 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 19-07-2007 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Zending afgeleverd 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Ziet dit topic eruit als de TNT klantenservice?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Track & Trace = bs hopelijk?
Hier is niets afgeleverd![]()
Jaquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ziet dit topic eruit als de TNT klantenservice?![]()
En de standaardadviezen als "bij de buren vragen" heb je al uitgevoerd?quote:
Hee, het is jouw pakje, ik ga niet voor je kijken hoorquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat moet ik bij de burenIk ben de hele dag thuisgeweest, er heeft niemand aangebeld, geen briefje, niets.
Soms zeggen buren ook dat je geen briefje hoeft te schrijven. Maarja, buren zijn ook maar mensen en kunnen dingen vergeten...quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hee, het is jouw pakje, ik ga niet voor je kijken hoor.
Briefjes worden vaak niet geschreven als het bij de buren is afgegeven. Hoewel het wel verplicht is volgens mij.
Eerlijk gezegd mogen ze van mij de hele "geef maar af bij de buren"-praktijk afschaffen. Als je hoort/leest hoevaak het onduidelijkheid of erger oplevert...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:20 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Soms zeggen buren ook dat je geen briefje hoeft te schrijven. Maarja, buren zijn ook maar mensen en kunnen dingen vergeten...
Die praktijk is gekomen op verzoek van een paar grote verzendhuizen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd mogen ze van mij de hele "geef maar af bij de buren"-praktijk afschaffen. Als je hoort/leest hoevaak het onduidelijkheid of erger oplevert...
En het zal TNT ook niet slecht uit zijn gekomen... Elk pakje dat waar dan ook afgeleverd is betekent dat de post er verder geen werk en dus geen kosten aan heeft.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die praktijk is gekomen op verzoek van een paar grote verzendhuizen.
Treurig.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef Conflict het volgende:
Bij de buren afleveren doen we met alles, ook al staat erop "alleen huisadres" of moet ervoor worden getekend.
Meneer Koorstra heeft de wind er goed onder dus. Er is natuurlijk ook maar een reden om subcontractors in te zetten: die kun je makkelijker onder druk zetten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef Conflict het volgende:
Bij de buren afleveren doen we met alles, ook al staat erop "alleen huisadres" of moet ervoor worden getekend.
triest, zowel dat van bgg buren als wat jij schreef maar dat was hier al langer het geval... alhoewel..quote:Op zondag 22 juli 2007 10:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Treurig.
VBG manager was van de week bij ons op de vestiging geweest, met de mededeling dat we afgelopen week teveel uren hadden gedraaid en dat we de eindtijden niet meer op een half of heel uur moeten afronden (gebeurde volgens mij al niet, maar goed) en dat het maar op de minuut moesten invullen. Ik neem aan dat hij dit niet serieus bedoelde, maar nu vult iedereen dus zijn eindtijd op de minuut in.![]()
Tja, de mensen die ze het liefste kwijt zouden willen (de oudere, dure fulltimers) zijn het moeilijkste weg te krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:56 schreef MadGuy het volgende:
Het wordt nog leuk hier. Er zijn een zooi studenten afgestudeerd en die gaan zeer waarschijnlijk de TNT op zaterdag vaarwel zeggen. Ik ben het ook van plan, mits ik een leuk (parttime) baantje vind. Dat betekent in totaal dat er zes zaterdagmedewerkers in één klap weg zijn. En alle jongens mensen.
Wat ik me in het verlengde hiervan afvroeg: gaat de TNT niet enorm vergrijzen? Jonge werknemers maken meer kans op de arbeidsmarkt en zullen eerder geneigd zijn naar iets anders uit te kijken. Oudere werknemers maken minder kans en vinden het vaak wel best zo. Ik vraag me af in hoeverre TNT zichzelf niet enorm in de vingers snijdt met hun masterplan...
Ik voel mij opeens niet zo veilig meer tijdens mijn buslichtingquote:Postbode mishandeld in Groningen
Uitgegeven: 24 juli 2007 13:06
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 13:07
GRONINGEN - Een medewerker van TNT Post is maandagavond in Groningen mishandeld tijdens het legen van brievenbussen. Hij is met hoofd- en rugletsel naar een ziekenhuis gebracht. De politie is op zoek naar getuigen die kunnen helpen de verdachte op te pakken.
De verdachte stond met zijn fiets tegen een brievenbus aan de Van Lenneplaan en ging op verzoek van de TNT-medewerker aan de kant. Nadat deze nog een paar brievenbussen had geleegd, kwam hij rond 18.30 uur aan bij een bus aan de Marsmanlaan.
Daar kreeg hij ineens een klap op zijn hoofd, viel op de grond en kreeg een paar trappen van de man die hij eerder had aangesproken. De verdachte is mogelijk met een auto gevlucht.
Gezien de paniek die er bij ons op kantoor heerst lijkt het wel moeilijk te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, de mensen die ze het liefste kwijt zouden willen (de oudere, dure fulltimers) zijn het moeilijkste weg te krijgen.
Maar nieuwe zaterdagbestellers vinden zal toch niet zo'n probleem zijn?
Gelderland ookquote:Op maandag 23 juli 2007 20:37 schreef Viper86 het volgende:
Waarom hoor ik zulke dingen nooit hier in Friesland?
Spelen die problemen alleen in de Randstad ofzo?
echt he... schanDALIG! Fokking respect is nergens meer te vinden tegenwoordig ook...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik voel mij opeens niet zo veilig meer tijdens mijn buslichting![]()
Onvoorstelbaar.... Waar gaat het heen met deze wereld.....![]()
![]()
![]()
Echt schandalig.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik voel mij opeens niet zo veilig meer tijdens mijn buslichting![]()
Onvoorstelbaar.... Waar gaat het heen met deze wereld.....![]()
![]()
![]()
Het mooiste vond ik nog wel dat er bij ons op kantoor drie uitzendkrachten op één dag zijn opgeleid en de volgende dag alle drie niet zijn komen opdagen (naar verluidt vonden ze het werk niets). Daar zat m'n teamcoach dan, om 9.00 uur 's ochtends met negen openstaande wijkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:32 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Gezien de paniek die er bij ons op kantoor heerst lijkt het wel moeilijk te zijn.
Op ons kantoor hebben ze het maar opgegeven, we nemen zo min mogelijk uitzendkrachten aan. Wat betekent dat onze vestiging nu voor een groot deel op de zaterdagpostbodes leunt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:44 schreef Carport het volgende:
[..]
Het mooiste vond ik nog wel dat er bij ons op kantoor drie uitzendkrachten op één dag zijn opgeleid en de volgende dag alle drie niet zijn komen opdagen (naar verluidt vonden ze het werk niets). Daar zat m'n teamcoach dan, om 9.00 uur 's ochtends met negen openstaande wijken
Ja, maar soms wordt er wel heel erg gezeken. Zelfde met die legitimatiezendingen, heb ik er een voor meneer de Vries. Mevrouw de Vries doet open en zegt dat haar man naar z'n werk is. Ik mag 'm dan niet uitreiken, en zeg dat ik morgen nogmaals langskom. Dan is m'n man er ook niet, zegt mevrouw de Vries, dus kun je 'm niet gelijk naar het postkantoor sturen? Nee, dat mag ik dus niet doen, ook al weet ik dat ik morgen voor Jan Lul kom.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Een krasje op die dingen en het levert je al een probleem op. Heeft mijn baas in 2005 ook gehad toen ik enkele van die dingen uitgereikt had en er eigenlijk niet bevoegd voor was.
Het leuke is dat ze je dat nooit eens van tevoren vertellen in een memo ofzo. Twee weken geleden hoorden we pas om 9:45u dat de chauffeurs in plaats van om half twaalf nu om tien uur de nabrengzakken/steunpuntzakken weg gingen brengen. Nou ja, toen moest ik nog heel mijn kast instraten en zetten. En ik heb altijd een zak, minstens. De communicatie gaat me een beetje uit de strot hangen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op ons kantoor hebben ze het maar opgegeven, we nemen zo min mogelijk uitzendkrachten aan. Wat betekent dat onze vestiging nu voor een groot deel op de zaterdagpostbodes leunt.
Vandaag weer een lekkere discussie met de teamcoach gehad. Zaterdagbestellers mogen geen gerechtelijken meer uitreiken, omdat er teveel fouten werden gemaakt. Wat blijkt namelijk, sinds enige tijd moet je bij functie en standplaats niet meer "postbode te (naam vestiging)" invullen, maar "besteller TNT".
Helaas staat dat nog niet in de zakboekjes en ook in de zelfstudiemodules op Intranet staat het fout.
Bovendien, en dat heb ik ook tegen mijn teamcoach gezegd, zijn wij helemaal geen bestellers. De officiele benaming (en zo staat het ook in je contract) is postbode of zaterdagpostbode. Dus juridisch gezien is "besteller TNT" gewoon fout!
Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om geen gerechtelijke brieven uit te reiken. Ving pas ook iets op binnen mijn vestiging dat wij (zaterdagbestellers) ze niet meer uit zouden mogen reiken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op ons kantoor hebben ze het maar opgegeven, we nemen zo min mogelijk uitzendkrachten aan. Wat betekent dat onze vestiging nu voor een groot deel op de zaterdagpostbodes leunt.
Vandaag weer een lekkere discussie met de teamcoach gehad. Zaterdagbestellers mogen geen gerechtelijken meer uitreiken, omdat er teveel fouten werden gemaakt. Wat blijkt namelijk, sinds enige tijd moet je bij functie en standplaats niet meer "postbode te (naam vestiging)" invullen, maar "besteller TNT".
Helaas staat dat nog niet in de zakboekjes en ook in de zelfstudiemodules op Intranet staat het fout.
Bovendien, en dat heb ik ook tegen mijn teamcoach gezegd, zijn wij helemaal geen bestellers. De officiele benaming (en zo staat het ook in je contract) is postbode of zaterdagpostbode. Dus juridisch gezien is "besteller TNT" gewoon fout!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar soms wordt er wel heel erg gezeken. Zelfde met die legitimatiezendingen, heb ik er een voor meneer de Vries. Mevrouw de Vries doet open en zegt dat haar man naar z'n werk is. Ik mag 'm dan niet uitreiken, en zeg dat ik morgen nogmaals langskom. Dan is m'n man er ook niet, zegt mevrouw de Vries, dus kun je 'm niet gelijk naar het postkantoor sturen? Nee, dat mag ik dus niet doen, ook al weet ik dat ik morgen voor Jan Lul kom.
Nee, ondanks de privatisering is het nog steeds een behoorlijk bureaucratisch bedrijf.........
kerel, weet je hoevaak ik dat gedaan heb!!quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zelfde met die legitimatiezendingen, heb ik er een voor meneer de Vries. Mevrouw de Vries doet open en zegt dat haar man naar z'n werk is. Ik mag 'm dan niet uitreiken, en zeg dat ik morgen nogmaals langskom. Dan is m'n man er ook niet, zegt mevrouw de Vries, dus kun je 'm niet gelijk naar het postkantoor sturen? Nee, dat mag ik dus niet doen, ook al weet ik dat ik morgen voor Jan Lul kom.
idd. Alleen die zendingen moesten zo. De rest kon na 1 keer aanbieden al richting afhaalpunt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar soms wordt er wel heel erg gezeken. Zelfde met die legitimatiezendingen, heb ik er een voor meneer de Vries. Mevrouw de Vries doet open en zegt dat haar man naar z'n werk is. Ik mag 'm dan niet uitreiken, en zeg dat ik morgen nogmaals langskom. Dan is m'n man er ook niet, zegt mevrouw de Vries, dus kun je 'm niet gelijk naar het postkantoor sturen? Nee, dat mag ik dus niet doen, ook al weet ik dat ik morgen voor Jan Lul kom.
Nee, ondanks de privatisering is het nog steeds een behoorlijk bureaucratisch bedrijf.........
Echt nooit, ook als je weet dat degene morgen misschien wel aanwezig is?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:38 schreef Paran0id het volgende:
[..]
![]()
Wij doen op onze vestiging nooit aan 2x uitreiken, gewoon direct een kennisgeving om de brief op te halen bij het postkantoor.
In principe niet, op een uitzondering na. Heb die briefjes ook nooit bij, soms liggen ze toevallig in een auto.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Echt nooit, ook als je weet dat degene morgen misschien wel aanwezig is?
Als er bij een legitimatiezending wordt verteld dat diegene er morgen ook niet is, schrijf ik gewoon een grote kennisgeving uit.
Ik zette het voorheen ook altijd op de agt. zelf als er op verzoek geen 2e aanbieding plaats vindt, maar er zit nu ergens een controleur die dat nakijkt, en die meteen gaat zeiken als er geen 2e aanbieding is geweest. En dan kan je praten als brugman over klantvriendelijkheid, regels zijn regels. Bovendien, wordt er dan fijntjes bijverteld, de klant is de afzender van de post, niet de ontvanger.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Je hoef al jarenlang geen eed meer af te leggen.
Bij legitimatiezendingen vraag ik idd ook of de persoon de volgende dag thuis is. Zo niet dan schrijf ik op de geleidelijst 'op verzoek van klant naar PAG'
Die illusie heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Zoals je al zegt is het de verzender die "klant" is, iig de betalende klant.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je zou toch denken dat de toegenomen concurrentie een positief effect zou hebben op dit soort zaken. Maar helaas, er wordt alleen maar gekeken hoe alles nog goedkoper en efficienter kan.
Ik doe het echt al jaren. (6 jaar zaterdagpostbode nu).quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij mogen alleen vaste krachten die gerechtelijke zendingen uitreiken. Zaterdagpostbodes niet. Volgens mij leggen die namelijk geen eed meer af. Ik hoefde het in ieder geval niet te doen.
Gerechterlijke brieven komen volgens mij idd niet (meer) op zaterdag.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:02 schreef gr8w8 het volgende:
Maar volgens mij is er nu meer de verwarring dat die dingen in principe sowieso niet op zaterdag meer komen.![]()
Van die praktijken heb ik ook last helaas. Zal er voortaan weer eens beter op letten. Wel lekker trouwens dat ik er op zaterdag zo nu en dan een uurtje bij krijg.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:29 schreef Smeich het volgende:
Bij ons is het zo dat je de handpost snel achter de HSM post zet tijdens het zetten en niet meer goed op volgorde en dat je dus al lopend gaat kijken of het klopt en dergelijk. Dus foute post ontdek je tijdens de loop en grotere kans op wat meters terug lopen af en toe... als het je dan nog interesseert
Vooral fijn als je alleen hoeft te lopen! Aan het eind heb ik vaak een hele verzameling fouten die ik dan in de rode bus kieper. Tot maandag!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:29 schreef Smeich het volgende:
Bij ons is het zo dat je de handpost snel achter de HSM post zet tijdens het zetten en niet meer goed op volgorde en dat je dus al lopend gaat kijken of het klopt en dergelijk. Dus foute post ontdek je tijdens de loop en grotere kans op wat meters terug lopen af en toe... als het je dan nog interesseert
Een paar nummers ok, maar ik ga echt geen straat terug lopen voor een fout die ik niet gemaakt heb.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:13 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Vooral fijn als je alleen hoeft te lopen! Aan het eind heb ik vaak een hele verzameling fouten die ik dan in de rode bus kieper. Tot maandag!
Doe ik ook niet, tenzij het erg dichtbij is, anders is het ook toedeledokie en tot maandag/dinsdag als je het op zaterdag moet bezorgen.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:36 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Een paar nummers ok, maar ik ga echt geen straat terug lopen voor een fout die ik niet gemaakt heb.
Ik moest laatst met 2 collega's hier uit Harderwijk, 1 uit Nijkerk en 2 uit Barneveld een aantal dagen naar Ede om daar bij te springen. We hadden een aardige huurauto (dikke spiksplinternieuwe Ford Galaxy ghia) die benzine zoop als een idioot, en kregen alle reistijd netjes uitbetaald. En dat om 3 wijkjes daar weg te lopenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:28 schreef Bartaz het volgende:
Zojuist belde de baas me op, of ik donderdag een nachtdienst wil doen op een sorteercentrum. Nu moet ik dus van Roermond naar Den Bosch rijden en terug (in totaal 2,5 uur), maar waarom is dit zo?
Het lijkt me sterk dat dit echt verstandig is met het oog op alle bezuinigingen die worden doorgevoerd, aangezien ik met een postauto dat stuk rijd en ik ongeveer de helft van mijn reistijd betaald krijg.
Zou het voor de post niet verstandiger zijn om gewoon meer medewerkers in Den Bosch aan te nemen en die laten werken, of is dit alleen maar om dom gehonoreerde vakanties van medewerkers in Den Bosch op te vullen?
Oja, aangezien dit de eerste keer is dat ik dit doe: wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij dat werk in dat sorteercentrum?
Ik heb vaak van dat soort nachtdiensten gedaan. In Den Bosch hebben ze veel mensen met vertrekpremie's laten gaan. Dit met het oog op de prognoses van de hoeveelheid post. Maar er tussenin moeten ze wel het werk rond krijgen. Nu zijn uitzendkrachten erg prijzig (het uitzendburo verdient schatten geld) en een postbode is toch een aardig stuk sneller met sorteren dan een uitzendkracht. Vandaar dat er mensen van de vestigingen worden ingehuurd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:28 schreef Bartaz het volgende:
Zojuist belde de baas me op, of ik donderdag een nachtdienst wil doen op een sorteercentrum. Nu moet ik dus van Roermond naar Den Bosch rijden en terug (in totaal 2,5 uur), maar waarom is dit zo?
Het lijkt me sterk dat dit echt verstandig is met het oog op alle bezuinigingen die worden doorgevoerd, aangezien ik met een postauto dat stuk rijd en ik ongeveer de helft van mijn reistijd betaald krijg.
Zou het voor de post niet verstandiger zijn om gewoon meer medewerkers in Den Bosch aan te nemen en die laten werken, of is dit alleen maar om dom gehonoreerde vakanties van medewerkers in Den Bosch op te vullen?
Oja, aangezien dit de eerste keer is dat ik dit doe: wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij dat werk in dat sorteercentrum?
Bij ons op de vestiging was dat met kerstmis 2006 ietsjes anders. Er werden vrijwilligers voor Den Bosch gevraagd maar daar had praktisch niemand zin in. Ging om nachtdiensten geloof ik. Toen werd er gedreigd mensen aan te wijzen omdat iedere vestiging zijn steentje bij moest dragenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Het betaalt lekker en de sfeer is goed, vooral omdat vrijwel iedereen er vrijwillig heen gaat.
Als je binnen de 35km van Den Bosch werkt mogen ze je aanwijzen, anders niet. De vestigingen krijgen wel een opdracht om mensen te leveren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons op de vestiging was dat met kerstmis 2006 ietsjes anders. Er werden vrijwilligers voor Den Bosch gevraagd maar daar had praktisch niemand zin in. Ging om nachtdiensten geloof ik. Toen werd er gedreigd mensen aan te wijzen omdat iedere vestiging zijn steentje bij moest dragen.
En wij vielen dus binnen die 35 km blijkbaar... Of er daadwerkelijk mensen aangewezen zijn betwijfel ik maar ik kan me levendig voorstellen dat de animo voor nachtdiensten zeker met kerstmis niet erg groot is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als je binnen de 35km van Den Bosch werkt mogen ze je aanwijzen, anders niet. De vestigingen krijgen wel een opdracht om mensen te leveren.
Waarom zou je op zaterdag meer betaald krijgen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:31 schreef maikel112 het volgende:
Hoi, ik werk sinds deze week bij TNT als postbezorger van dinsdag tot zaterdag.
Mijn vraag is, krijg je voor de zaterdag meer geld dan voor de andere dagen?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6939140.stmquote:Post strike suspended for talks
A postal strike in the UK set to start later on Thursday has been called off to enable talks to go ahead, the Communication Workers Union has said.
Postal workers had been set to strike for 24 hours from 1900 BST.
The strike was put on hold after meetings between Royal Mail chairman Allan Leighton and heads of the CWU.
CWU members have already been striking after rejecting a 2.5% pay deal and modernisation plans, which the union says could threaten 40,000 jobs.
Bad finances
Talks to resolve the dispute are now set to go ahead, with the aim of reaching a deal by 4 September.
As well as the planned walk-out by workers in mail centres and airports, different groups of employees, including delivery staff, had also been set to take action.
Among those present at Thursday's meeting were Royal Mail's chief executive Adam Crozier and CWU leaders Billy Hayes and Dave Ward.
The clash between the Royal Mail and union workers has been ongoing for many months with Royal Mail saying workers had been ignoring the "harsh reality" of an open market.
The decision to suspend the strike came on the same day that Postcomm, the independent regulator for postal services, warned Royal Mail of an urgent need to tackle its financial problems.
Publishing an interim review of Royal Mail, Postcomm chairman Nigel Stapleton said: "Postcomm is giving Royal Mail all the help it can to tackle its deteriorating financial situation.
"The ball is now firmly in Royal Mail's court to address urgently its very high cost base."
Postcomm said it would help Royal Mail by giving it "greater pricing flexibility from April 2008 to align the prices of some loss-making products more closely with costs".
But it said that Royal Mail could not blame its financial problems on greater competition in the bulk mail and business delivery sectors.
Its rivals' better performance, Postcomm said, was due to "greater efficiency and customer focus".
For every piece of stamped mail delivered, Royal Mail says it loses 6 pence.
Gewoon de open diensten in de kast laten liggen, en de dag erop wegbrengenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:54 schreef sempron2400 het volgende:
Hier is echt een zootje. De (waarnemend) postbode plus zit in Turkije, nu is er helemaal geen leiding meer. Immers, de vorige postbode plus heeft ontslag genomen.
Als er dan iets gebeurt (bijvoorbeeld 2 zieken), is het hek echt van de dam. Wie de teamcoach toch belt, krijgt (dus) de voicemail en is een volle belminuut kwijt.
En heeft dat nog een staartje gekregen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:04 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Gewoon de open diensten in de kast laten liggen, en de dag erop wegbrengen
Is op mijn vestiging een aantal weken terug ook voorgekomen
Er werden wel veel grappen overgemaakt, maar de teamcoach haalde uiteindelijk z'n schouders een keer op en daarmee was het afgedaanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En heeft dat nog een staartje gekregen?![]()
Eerlijk gezegd is het in de vakantieperiode voor ons net zo nijpend als vóór de vakantieperiode. Toen zaten we al met een structureel tekort aan personeel. Alles wordt wel gedaan, maar dat komt alleen maar omdat veel parttimers enorm veel meeruren draaien. Niemand die dat eventjes erg vindt maar na een paar maanden beginnen veel mensen te miepen. De meesten zijn immers niet voor niks parttimer maar omdat ze daarnaast nog andere verplichtingen hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:11 schreef sempron2400 het volgende:
Dat zal hier vast ook nog wel een keer gaan gebeuren, waarschijnlijk tegen het einde van de vakantie. Dan zijn nog steeds veel medewerkers weg, en tegen die tijd is de maat waarschijnlijk wel vol bij de mensen die nog wel werken.
Dikke kans dat we dat hier ook gaan krijgen. Laatste paar maanden zijn d'r heel wat gaten opgevuld door mij en de andere zaterdagwerkers die vroeg vakantie hadden door examens. Wij gaan straks weer naar school, plus dat er een groot deel van september nog een aantal fulltimers zijn die op vakantie gaan. Wordt vast gezellig daarquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vestigingen die op zaterdagwerkers draaien, krijgen straks ook het probleem dat de (hoge)scholen en universiteiten weer beginnen, zodat ze minder diensten kunnen draaien. Zo krijg je in die vestigingen een klein probleempje als ze niet snel een oplossing verzinnen.
Jaarlijks terugkerend fenomeen, is niet echt een heel groot probleem doorgaans. In het verleden hebben we wel problemen gehad met het feit dat onze toenmalige kleine vestiging liep op zaterdagmedewerkers die een jaar/half jaar niet studeerden. Die draaiden vaak meer dan 40 uur per week destijds. Het hele jaar door dus, niet alleen maar opvangen van verlof maar gewoon hun eigen dienst hebben. Dan vraag je dus echt om problemen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vestigingen die op zaterdagwerkers draaien, krijgen straks ook het probleem dat de (hoge)scholen en universiteiten weer beginnen, zodat ze minder diensten kunnen draaien. Zo krijg je in die vestigingen een klein probleempje als ze niet snel een oplossing verzinnen.
Het pakketje zal afgeleverd zijn in een postbus op het postkantoor. Als het pakket niet aan een postbusnummer gestuurd is, dan zal het een sorteerfout zijn. Het pakket wordt dan diezelfde dag meestal nog verstuurd zodat het de eerstvolgende werkdag alsnog kan worden afgeleverd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:35 schreef Devilnl het volgende:
hmm vraagje aan de TNT mensjes..
Zending afgeleverd in postbus 18-08-2007 Heerenveen , pakkettendistributie
Deze track&trace melding heb ik nog nooit gekregen.
weet iemand wat het inhoud?
Afgeleverd in postbus.. welk postbus?
Ik breng dagelijks de postbuspakketten van het DCP naar vier postkantoren.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:01 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Het pakketje zal afgeleverd zijn in een postbus op het postkantoor. Als het pakket niet aan een postbusnummer gestuurd is, dan zal het een sorteerfout zijn. Het pakket wordt dan diezelfde dag meestal nog verstuurd zodat het de eerstvolgende werkdag alsnog kan worden afgeleverd.
Aangezien het op een zaterdag in de postbus bezorgd is, weet ik niet of het zondags opnieuw gesorteerd wordt of op maandag.
Normaaallll betekent "zending in aflever route" dat ie die dag bezorgt word.. toch?quote:Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces 17-08-2007 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 18-08-2007 Heerenveen , pakkettendistributie
Zending afgeleverd in postbus 18-08-2007 Heerenveen , pakkettendistributie
Dat zou wel relaxed zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:22 schreef MadGuy het volgende:
Is het niet zo dat als jij een verlofaanvraag indient je binnen twee weken schriftelijke toestemming of afwijzing moet hebben, anders mag je ervan uitgaan dat je gewoon verlof hebt?
Hm, een maand dus. Maar er staat vakantie, is dat hetzelfde als één dagje verlof?quote:De werkgever stelt de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Daarbij is het uitgangspunt dat de werknemer met het oog op zijn welzijn ieder jaar voldoende vakantie opneemt. Indien de werkgever niet binnen een maand nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft ingediend zijn gewichtige redenen schriftelijk heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer. De werkgever kan ten behoeve van de vakantieplanning voor een bedrijfsonderdeel of afdeling een datum vaststellen waarvoor de werknemer zijn wensen schriftelijk kenbaar moet hebben gemaakt. De werkgever geeft uiterlijk een maand na bedoelde sluitingsdatum aan of de vakantie overeenkomstig de wensen van de werknemer is vastgesteld.
Wat is dan het verschil?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:06 schreef Paran0id het volgende:
Verlof en vakantie is imo niet hetzelfde
Ik heb wel eens pakketten gedaan en ik heb een keer een extra ronde moeten doen, omdat het autootje vol was. Je moet afwachten wanneer je pakket bezorgd wordt. De pakkettenboeren kunnen je geen garantie geven wanneer het komt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:57 schreef sakasaa het volgende:
Even een vraagje aan de pakket bodes van TNT, ik verwacht een pakketje alleen zag ik vanmiddag het witte busje dat de pakketjes hier altijd bezorgd ergens anders in de straat stoppen, doen jullie wel eens een 2e ronde? Op de website van TNT staat dat ze tot 21:30 langs kunnen komen!
Als je op vakantie bent, dan ben je echt niet bereikbaar.quote:
Zijn er eigenlijk meer banen in Nederland waarbij je geen toeslag krijgt op zaterdag? Hoe kun je tot drie uur betaald krijgen, als de vestiging daar eigenlijk het geld niet voor heeft (in verband met weinig postverkeer)? Moet er dan niet genut worden?quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:00 schreef gr8w8 het volgende:
Nope, niks extra's. Bij de fulltimers zijn ze zelfs al flink aan het snijden in exa vergoedingen als de tot.
Afgelopen zaterdag lekker vroeg klaar, 12 uur 's middags.Krijg tot drie betaald voor m'n dienst. En met het invoeren van de nieuwe diensten is er afgesproken dat er dus niet meer opgespllitst wordt. Vakantietijd, 0+
Ga je stoppen dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:24 schreef Fugie het volgende:
weet iemand toevallig waar ik op mijn loonstrook kan vinden hoeveel vakantieuren ik nog heb ?
Of weet iemand of deze je laatste dienstmaand worden uitbetaald of de maand erna
ik ben al gestopt maar ik vraag me af wanneer mijn overgebleven verlof uren zijn betaaldquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |