Wat is op postcode werken? Onze vestiging beslaat slechts 3 postcodegebieden. WIT is bij ons al jaren geleden ingevoerd, maar je merkt er weinig meer van. Eerst hadden we een heel systeem met aanspreekpunten en verdeeltaken, maar daar is weinig van over. Het enige wat we hebben is een chauffeursteam, een 55+ team, en de rest. De 55+ ers hebben een vaste dienst en rouleren niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar ik mij zo over verbaas is dat er blijkbaar in heel veel delen in het land nog op de ouderwetse manier gewerkt wordt. Hah achter de hand, op postcode werken, in teams werken ed, sommige van de dingen die ik hier lees zijn bij ons al 5 jaar of langer ingevoerd.
Hoe zijn ze daar mee weggekomen? Als je een contract hebt kunnen ze daar niet zonder jouw expliciete toestemming tijd vanaf halen. Hooguit als je voor bepaalde tijd bent kunnen ze bij een verlenging je uren verlagen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:30 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval als een van de weinigen mijn 8 uur weten te behouden, nouja, vijf minuten ingeleverd maar daar kan ik wel mee leven.
Die vestiging waar ik werk heeft een stuk of 11 postcodegebieden. Daar wordt alles aan de hand van codes gesorteerd. Alles komt als het goed is ook zo binnen. Ik denk dat dat het is. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is op postcode werken? Onze vestiging beslaat slechts 3 postcodegebieden.
Wat ik wel eens gedaan heb met Kerst is sorteren op postcodegebied. Maar dat is dus alleen op cijfer. Maar dat is een vrij grove manier van sorteren, aangezien een postcodegebied meestal 1 of meerdere woonwijken beslaat. En gewoonlijk gebeurt dat machinaal.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die vestiging waar ik werk heeft een stuk of 11 postcodegebieden. Daar wordt alles aan de hand van codes gesorteerd. Alles komt als het goed is ook zo binnen. Ik denk dat dat het is. Anders zou ik het ook niet weten.
Het zit hem niet zozeer in het zetten maar in het sorteren. Nou heb ik zelf ook maar 2 weken meegemaakt dat we dat nog niet deden voordat het veranderd werd maar het kwam ongeveer hier op neer: vroeger waren de wijken niet precies op postcode. Je had een wijk die een bepaalde naam had, meestal gebaseerd op een grote straat in die wijk. Daar konden dus verschillende postcodes in zitten, bijvoorbeeld xxxx Dx plus een straatje xxxx Lx. Het grote nadeel daarvan was dus dat je bij het sorteren dus precies moest weten welke straat waarbij hoorde. Nou was het bij ons niet echt een grote verandering omdat de meeste wijken toch grotendeels uit 1 postcode bestonden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:11 schreef kingprise het volgende:
hoe zit dat eigenlijk op postcode zetten?
Daar verbaasde ik me ook over. Ze mogen van mij écht niet aan mijn 6 uur en 55 minuten contract morrelen. Ik verlies als het goed mijn postbussendienst, maar ze zoeken daar maar een mooie vervanging voor...quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe zijn ze daar mee weggekomen? Als je een contract hebt kunnen ze daar niet zonder jouw expliciete toestemming tijd vanaf halen. Hooguit als je voor bepaalde tijd bent kunnen ze bij een verlenging je uren verlagen.
Bij ons zijn bij de nieuwe diensten ook wat mensen gekort qua uren, dus die hebben nu een dienst die kleiner is dan hun contract. Maar die krijgen wel hun contracturen uitbetaald, dus steken het verschil in hun zak.
Oh zo bedoel je. De afwijkingen zitten er nog steeds in. Heb op mijn route 2 busjes zitten die dezelfde postcode hebben als 2 straten verderop. Gelukkig is dat geen probleem, omdat die 2 busjes pas aan het eind van mijn route zitten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 07:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zit hem niet zozeer in het zetten maar in het sorteren. Nou heb ik zelf ook maar 2 weken meegemaakt dat we dat nog niet deden voordat het veranderd werd maar het kwam ongeveer hier op neer: vroeger waren de wijken niet precies op postcode. Je had een wijk die een bepaalde naam had, meestal gebaseerd op een grote straat in die wijk. Daar konden dus verschillende postcodes in zitten, bijvoorbeeld xxxx Dx plus een straatje xxxx Lx. Het grote nadeel daarvan was dus dat je bij het sorteren dus precies moest weten welke straat waarbij hoorde. Nou was het bij ons niet echt een grote verandering omdat de meeste wijken toch grotendeels uit 1 postcode bestonden.
Dat bekijken ze maar.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Bij mijn zomerbaantje in 2005 mocht ik mooi iedere maandag mijn postautootje door de wasstraat halen onder werktijdquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Dat hoort bij een maandagdienst van onsquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Voor je het weet sta je auto's te wassen en aan te vegen.
Tanken gebeurt hier steeds vaker op de zaterdag en dat daarbij mijn Airmilessaldo behoorlijk snel oploopt, tja.. daar kan ik ook niets aan doenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn zomerbaantje in 2005 mocht ik mooi iedere maandag mijn postautootje door de wasstraat halen onder werktijd![]()
Nou, het viel me wel een beetje tegen. Ik had toch wel verwacht wat meer te krijgen van die honderden miljoenen winst zie hebben gemaaktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:25 schreef Dormael het volgende:
Winstuitkering!Dat is een leuk laatste souvenir van de post. Ben al paar maand weg bij de post namelijk.
zolang je baco scores maar goed zijn ehquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zit wel in de buurt, maar is toch nog wel een eindje bij mij vandaan. Dat rijden met een autootje is relaxt. Met 80+ over boereweggetjes![]()
Klopt als een bus, inderdaad heb ik daarvoor een speciaal formulier ingevuld. Bij toeval dat wel, mijn teamcoach mompelde bij het afscheid dat er ook nog iets van een winstuitkeringformulier bestond voor na je vertrek. Toch was het een verrassing aangezien ik had aangenomen dat men de winstuitkering had verrekend ofzo met de eindafrekening. Maar goed, mij hoor je niet klagen, ben er zelfs blij mee!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:35 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Nou, het viel me wel een beetje tegen. Ik had toch wel verwacht wat meer te krijgen van die honderden miljoenen winst zie hebben gemaakt![]()
Maar wel netjes dat ze het ook naar jou nog overmaken, ik meen me te herinneren dat in de CAO (zaterdagbestellers) staat dat je een formulier moest invullen, wilde je die winstuitkering nog krijgen na je vertrek.
Oh. Jottum. Ze hebben een foutje gemaakt. Dat de postbussen voortaan door de chauffeurs zouden worden gedaan wisten de chauffeurs zelf niet eens.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Wat een sukkel is onze teamcoach ook weer.
Ik doe de postbussen, dus dat betekent 's ochtends om 6:00u beginnen. Daarnaast bereid ik wat wijken voor en breng ik er zelf twee weg. Nu worden de diensten omgegooid, met ingang van zaterdag 23 juni a.s. Eigenlijk had de teamcoach ons daar vorige week al over in moeten lichten, maar dat is dus niet gebeurd.
Hoewel ik een contract heb van 6 uur en 55 minuten loopt mijn nieuwe dienst volgens de papieren van 7:30u tot en met 13:20u. Dat is dus grofweg 5 uur. Dus ik steek nu welgeteld 1 uur en 55 minuten in mijn zak.Nee, efficiënt bezuinigen zo. Ik zie nog gebeuren dat er allerlei extra klusjes worden verzonnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |