abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51572557
quote:
VACATURE:

Postbezorgers

Inhoudwerk
Bezorgen van poststukken in ...., de inzet is van maandag tot en met zaterdag mogelijk waarbij de beschikbaarheid van kandidaten voor 4 dagen per week gewenst is.

Geboden wordt
Arbeidstijd per week: 15
Arbeidovereenkomst: Tijdelijk
Toelichting op de arbeidsovereenkomst: Tijde tussen 6:00 en 17:00, minimale inzet van gemiddeld van 15 uur per week, de inzet kan in voorkomende gevallen oplopen tot 40 uur per week, mogelijkheid om nog 1 x 3 maanden te verlengen
Dit is een deel van de vacature waarop ik heb gereageerd.

40 uur alleen post bezorgen is natuurlijk onmogelijk en ommij toch veel uren te laten draaien laten ze mij af en toe ook voorbereiden.
Deze week hoef ik echter maar 2 van de 6 dagen iets voor te bereiden, maar om toch uren te maken laten ze me dan langs bedrijven gaan om post op te halen, waardoor ik toch aan de uurtjes kom. Ook moet ik soms aangetekende brieven rondbrengen.

De komende 3 weken heb ik een autowijk toebedeeld gekregen die ik helemaal zelf moet zetten en dan moet rondbrengen. Al met al meer dan 8 uur per dag en dat 6 dagen per week. Dit is dan wel omdat 'de vaste postbode' op vakantie is

En dat doe ik dan allemaal voor een minimumloon van 4,84. Het ging mij er gewoon om om even werk te hebben, en dan neem ik met minder genoegen

Maarja vandaag zat ik dan een zaterdagwerker in te werken die er nog geen balletje van kan en die verdient dan anderhalf keer zoveel als ik. Ja en dan zeg ik wel dat geld me niet zoveel uit maakt, maar toch dan denk ik "Doen wij niet gelijkwaardig werk?" en daar hoort lijkt mij ook een gelijkwaardige beloning bij?

Nu is mijn contract dus bijna afgelopen en kan ik daarna nog 3 weekjes fulltime aan de slag. Het bedrijf is van plan om mijn bagger contract dan met 3 maanden te verlengen en daarna een zaterdagcontract aan te bieden.

Maar ben ik nou een postbezorger? Ja volgens het contract, maar word ik ook zo gebruikt? Zo nee kan ik dan met terugwerkende kracht een loonverhogingeisen? en hoe
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:20:28 #182
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_51577220
Wat je nu citeert is de vacaturetekst. Maar wat staat er in je CONTRACT? Twee x 3 maanden klinkt mij heel erg in de oren als een THK-contract. Mocht er in je contract staan dat je postbezorger bent dan moet je toch eens bellen met de afdeling HR&O van jouw Area.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:49:07 #183
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_51622169
Hmmmmm.......
Ik heb een vakantiebaantje bij de post: 's ochtends een wijk lopen en 's middags cbl.

Dat heb ik al 4 weken gedaan en nu komen ze opeens op de proppen met dat ze té veel vakantiewerkers hebben en dat ze mijn loopwijk aan iemand anders gaan geven.

Dus dan moet ík iemand opleiden terwijl ik zelf net opgeleid ben......

Wat een debiele situatie.....

De officiele reden is dat de ene al het werk krijgt en de andere vakantiewerker niks....

Dat hadden ze van mijn part wel eerder kunnen verzinnen.... Stelletje prutsers.....

Maar gelukkig houd ikzelf het leukste gedeelte van de dag: rondskeuren door de Zuidwesthoek van Friesland en allemaal toeristjes de stuipen op het lijf jagen door ze in te halen op smalle weggetjes waardoor ze bijna van schrik de berm in rijden
Nothing is what it seems
pi_51623480
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:21 schreef Messidona het volgende:
VACATURE:

Postbezorgers

Inhoudwerk
Bezorgen van poststukken in ...., de inzet is van maandag tot en met zaterdag mogelijk waarbij de beschikbaarheid van kandidaten voor 4 dagen per week gewenst is.

Geboden wordt
Arbeidstijd per week: 15
Arbeidovereenkomst: Tijdelijk
Toelichting op de arbeidsovereenkomst: Tijde tussen 6:00 en 17:00, minimale inzet van gemiddeld van 15 uur per week, de inzet kan in voorkomende gevallen oplopen tot 40 uur per week, mogelijkheid om nog 1 x 3 maanden te verlengen.
Dit is de vacaturetekst, maar ook deze spreekt zichzelf tegen. Een postbezorger mag immers alleen post _bezorgen_, maar de post _kan_ (en mag) niet al om 6.00 uur bezorgd worden.

Maargoed, kijk even wat er in je contract staat. Als daar wordt gesproken over een postbezorgerscontract hebben ze je behoorlijk misbruikt...
pi_51629165
Nee, heb even gebeld. Kramerica-Industries had gelijk. Maarja ik heb besloten dat ik de komende 3 weken toch nog gewoon met hetzelfde contract blijf werken. Door THK te zijn ben ik nu wel een beetje met alles in het bedrijf bekend en kan ik in de toekomst op zaterdag gewoon relax bijverdienen voor mijn studie ed, maar dan wel als zaterdagpostbode
pi_51634996
quote:
Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces 18-07-2007 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 19-07-2007 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Zending afgeleverd 19-07-2007 Breda , pakkettendistributie
Track & Trace = bs hopelijk?
Hier is niets afgeleverd
pi_51635271
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:08 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Track & Trace = bs hopelijk?
Hier is niets afgeleverd
Ziet dit topic eruit als de TNT klantenservice?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51635340
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ziet dit topic eruit als de TNT klantenservice?
Ja

En ik werk er zelf ook nog
pi_51635688
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja

En ik werk er zelf ook nog
En de standaardadviezen als "bij de buren vragen" heb je al uitgevoerd?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51635852
Wat moet ik bij de buren Ik ben de hele dag thuisgeweest, er heeft niemand aangebeld, geen briefje, niets.
pi_51636038
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat moet ik bij de buren Ik ben de hele dag thuisgeweest, er heeft niemand aangebeld, geen briefje, niets.
Hee, het is jouw pakje, ik ga niet voor je kijken hoor .

Briefjes worden vaak niet geschreven als het bij de buren is afgegeven. Hoewel het wel verplicht is volgens mij.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:20:42 #192
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51658699
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hee, het is jouw pakje, ik ga niet voor je kijken hoor .

Briefjes worden vaak niet geschreven als het bij de buren is afgegeven. Hoewel het wel verplicht is volgens mij.
Soms zeggen buren ook dat je geen briefje hoeft te schrijven. Maarja, buren zijn ook maar mensen en kunnen dingen vergeten...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_51662495
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:20 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Soms zeggen buren ook dat je geen briefje hoeft te schrijven. Maarja, buren zijn ook maar mensen en kunnen dingen vergeten...
Eerlijk gezegd mogen ze van mij de hele "geef maar af bij de buren"-praktijk afschaffen. Als je hoort/leest hoevaak het onduidelijkheid of erger oplevert...
  FOK!fotograaf vrijdag 20 juli 2007 @ 18:07:11 #194
73911 ultra_ivo
pi_51668950
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd mogen ze van mij de hele "geef maar af bij de buren"-praktijk afschaffen. Als je hoort/leest hoevaak het onduidelijkheid of erger oplevert...
Die praktijk is gekomen op verzoek van een paar grote verzendhuizen.
pi_51670614
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die praktijk is gekomen op verzoek van een paar grote verzendhuizen.
En het zal TNT ook niet slecht uit zijn gekomen... Elk pakje dat waar dan ook afgeleverd is betekent dat de post er verder geen werk en dus geen kosten aan heeft.

Maar dat neemt allemaal niet weg dat ik het een onbetrouwbaar systeem vind. Nou heb ik heel betrouwbare buren maar dat kan helaas niet iedereen zeggen, en je weet nooit of ze ooit nog eens om wat voor vage reden dan ook pissig op je worden zonder dat je het merkt.
pi_51673009
Het is een zooitje bij ons. Deze maand weinig salaris gekregen, omdat mijn contract veel te laat in verlengd. Er is een zwaar tekort aan mensen. Het opdelen van wijken als er weinig post is, is volgens de CAO Postbezorgers niet toegestaan, maar wordt wel gedaan.

En dan presteren ze het ook nog om een stel ongesorteerde bundels er als bonus bij te stoppen, terwijl postbezorgers niet eens mogen sorteren!!

Dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn verlofuren.
pi_51697859
Het gaat bij TNT om de hitrate, het is een onderlinge strijd tussen de vestigingen wie de meeste pakketten aflevert.

Bij de buren afleveren doen we met alles, ook al staat erop "alleen huisadres" of moet ervoor worden getekend.

Van ons subcontractors wordt verwacht dat we een hitrate van 94% halen. In het begin deed ik alles volgens de regels en kwam ik dagelijks met twintig pakketten terug, ik kwam nooit boven de 85%. Ik word nu dus gedwongen om de boel te besodemieteren, anders lig ik er gewoon uit.

Bijna de helft van de pakketten lever ik af bij de buren, maar ik doe altijd een briefje in de bus, alleen al om mezelf in te dekken. Als de mensen zeggen dat het niet nodig is doe ik het gewoon toch, ik zeg dan dat het verplicht is. Ik zeg ook standaard tegen de buren dat ik een briefje in de bus doe, zodat mensen niet het idee hebben dat ze met het pakket van een ander moeten gaan zeulen.
  zondag 22 juli 2007 @ 10:02:21 #198
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51712045
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef Conflict het volgende:

Bij de buren afleveren doen we met alles, ook al staat erop "alleen huisadres" of moet ervoor worden getekend.
Treurig.

VBG manager was van de week bij ons op de vestiging geweest, met de mededeling dat we afgelopen week teveel uren hadden gedraaid en dat we de eindtijden niet meer op een half of heel uur moeten afronden (gebeurde volgens mij al niet, maar goed) en dat het maar op de minuut moesten invullen. Ik neem aan dat hij dit niet serieus bedoelde, maar nu vult iedereen dus zijn eindtijd op de minuut in.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 22 juli 2007 @ 17:37:07 #199
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51723711
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 18:07 schreef Conflict het volgende:

Meneer Koorstra heeft de wind er goed onder dus. Er is natuurlijk ook maar een reden om subcontractors in te zetten: die kun je makkelijker onder druk zetten.
pi_51724772
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:02 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Treurig.

VBG manager was van de week bij ons op de vestiging geweest, met de mededeling dat we afgelopen week teveel uren hadden gedraaid en dat we de eindtijden niet meer op een half of heel uur moeten afronden (gebeurde volgens mij al niet, maar goed) en dat het maar op de minuut moesten invullen. Ik neem aan dat hij dit niet serieus bedoelde, maar nu vult iedereen dus zijn eindtijd op de minuut in.
triest, zowel dat van bgg buren als wat jij schreef maar dat was hier al langer het geval... alhoewel..
Ik ben er nog tot 31-8 en dan is het voor mij ook Ik ga eind september/begin okt naar Australia en mijn contract eindigt op genoemde datum en voor een maandje verlengen zit er niet in is mij verteld. Wel jammer..
  zondag 22 juli 2007 @ 21:04:50 #201
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51729551
Het wordt meer gedaan om die VBG manager op te fokken, want die voelt zich nu natuurlijk niet serieus genomen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51731441
duh.. dat had ik door en was precies wat hier ook gebeurde, met 10e seconde erbij
  zondag 22 juli 2007 @ 23:35:58 #203
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51734594
Elke manager die zich niet serieus genomen voelt is meegenomen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2007 @ 12:52:48 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51744759
Komende zaterdag wordt bij ons een lekker druk dagje. Door te weinig personeel zijn diensten geskipt en andere flink uitgebreid. Zelf moet ik een uurtje extra lopen. Hopelijk schiet het allemaal een beetje op, zodat ik er nog even snel een aantal daagjes tussenuit kan knijpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 juli 2007 @ 12:56:48 #205
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_51744877
Het wordt nog leuk hier. Er zijn een zooi studenten afgestudeerd en die gaan zeer waarschijnlijk de TNT op zaterdag vaarwel zeggen. Ik ben het ook van plan, mits ik een leuk (parttime) baantje vind. Dat betekent in totaal dat er zes zaterdagmedewerkers in één klap weg zijn. En alle jongens mensen.

Wat ik me in het verlengde hiervan afvroeg: gaat de TNT niet enorm vergrijzen? Jonge werknemers maken meer kans op de arbeidsmarkt en zullen eerder geneigd zijn naar iets anders uit te kijken. Oudere werknemers maken minder kans en vinden het vaak wel best zo. Ik vraag me af in hoeverre TNT zichzelf niet enorm in de vingers snijdt met hun masterplan...
  maandag 23 juli 2007 @ 20:37:23 #206
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_51760096
Waarom hoor ik zulke dingen nooit hier in Friesland?
Spelen die problemen alleen in de Randstad ofzo?
Nothing is what it seems
  maandag 23 juli 2007 @ 21:19:28 #207
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_51762017
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:56 schreef MadGuy het volgende:
Het wordt nog leuk hier. Er zijn een zooi studenten afgestudeerd en die gaan zeer waarschijnlijk de TNT op zaterdag vaarwel zeggen. Ik ben het ook van plan, mits ik een leuk (parttime) baantje vind. Dat betekent in totaal dat er zes zaterdagmedewerkers in één klap weg zijn. En alle jongens mensen.

Wat ik me in het verlengde hiervan afvroeg: gaat de TNT niet enorm vergrijzen? Jonge werknemers maken meer kans op de arbeidsmarkt en zullen eerder geneigd zijn naar iets anders uit te kijken. Oudere werknemers maken minder kans en vinden het vaak wel best zo. Ik vraag me af in hoeverre TNT zichzelf niet enorm in de vingers snijdt met hun masterplan...
Tja, de mensen die ze het liefste kwijt zouden willen (de oudere, dure fulltimers) zijn het moeilijkste weg te krijgen.
Maar nieuwe zaterdagbestellers vinden zal toch niet zo'n probleem zijn?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:56:23 #208
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_51782192
quote:
Postbode mishandeld in Groningen
Uitgegeven: 24 juli 2007 13:06
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 13:07

GRONINGEN - Een medewerker van TNT Post is maandagavond in Groningen mishandeld tijdens het legen van brievenbussen. Hij is met hoofd- en rugletsel naar een ziekenhuis gebracht. De politie is op zoek naar getuigen die kunnen helpen de verdachte op te pakken.

De verdachte stond met zijn fiets tegen een brievenbus aan de Van Lenneplaan en ging op verzoek van de TNT-medewerker aan de kant. Nadat deze nog een paar brievenbussen had geleegd, kwam hij rond 18.30 uur aan bij een bus aan de Marsmanlaan.

Daar kreeg hij ineens een klap op zijn hoofd, viel op de grond en kreeg een paar trappen van de man die hij eerder had aangesproken. De verdachte is mogelijk met een auto gevlucht.
Ik voel mij opeens niet zo veilig meer tijdens mijn buslichting

Onvoorstelbaar.... Waar gaat het heen met deze wereld.....
Nothing is what it seems
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:32:46 #209
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_51792630
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, de mensen die ze het liefste kwijt zouden willen (de oudere, dure fulltimers) zijn het moeilijkste weg te krijgen.
Maar nieuwe zaterdagbestellers vinden zal toch niet zo'n probleem zijn?
Gezien de paniek die er bij ons op kantoor heerst lijkt het wel moeilijk te zijn.
pi_51792723
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:37 schreef Viper86 het volgende:
Waarom hoor ik zulke dingen nooit hier in Friesland?
Spelen die problemen alleen in de Randstad ofzo?
Gelderland ook
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik voel mij opeens niet zo veilig meer tijdens mijn buslichting

Onvoorstelbaar.... Waar gaat het heen met deze wereld.....
echt he... schanDALIG! Fokking respect is nergens meer te vinden tegenwoordig ook...
ook wel eens gehoord dat een collega een klap had gekregen van zo'n gast nadat hij te vroeg had aangebeld in de ochtend om een pakketje af te geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')