abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51857318
Jaren geleden heb ik als zaterdag besteller gewerkt.begonnen in 1989.
Toen moest je nog een eed afleggen,anders mocht je geen gerechtelijke stukken en aangetekende stukken bezorgen.
Is dit veranderd?mag iedereen dit nu?
Uiteindelijk mijn vaste dienstverband opgezegd in 1994,omdat ik van school afkwam en gelijk werk had.
Dat werk was niet veel,maar ja,slechte tijd was het toen om werk te vinden.Uiteindelijk na 2 jaar weer terug bij het bedrijf,en wel bij EMS,de koerier van tante post.
Na alle perikelen van de overname van TNT,het samenvoegen van EMS,Pakketpost en TNT (die uiteindelijk niet werkte) uiteindelijk rust in de tent.

tenminste,dat dachten we.
Het werd weer opgesplitst en wel in de vorm die TNT express nu is.
In het begin was het leuk,zeker omdat alles in de opstartfase zat en geld nog niet echt belangrijk was.Na een tijdje werd het steeds erger,werkdruk te hoog,verkeerde mensen op verkeerde plekken,management die niet deugde (soort van corruptie) welke er voor zorgde dat mensen steeds meer gingen klagen.

Dus krijg je het verhaal van schaap?dam :d
Ik was 1 van de eersten die wegging,ennu is daar ook een soort van leegloop.Maar nu komt het mooie,ze werken met uitzendkrachten,en om die tevreden te houden krijgen die bv de zware vrachtwagens en vast personeel de lichtere.
Het is zelfs zo erg dat subcontractors de "baas" kunnen spelen over vast personeel.Toch wel leuk om te horen van je oud collega's hoe het er nu aan toe gaat.
Zachtjes uitgedrukt,ben blij dat ik weg ben bij dat asociale pleurisbedrijf.

1 ding vind ik wel goed,ik ben er nu 10 maanden weg en heb na het schrijven van een brief toch mijn winstuitkering gekregen,dus dat is wel een chapeau waard.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:44 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51858240
Volgens mij mogen alleen vaste krachten die gerechtelijke zendingen uitreiken. Zaterdagpostbodes niet. Volgens mij leggen die namelijk geen eed meer af. Ik hoefde het in ieder geval niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:53 #228
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_51858354
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:48 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Echt nooit, ook als je weet dat degene morgen misschien wel aanwezig is?

Als er bij een legitimatiezending wordt verteld dat diegene er morgen ook niet is, schrijf ik gewoon een grote kennisgeving uit.
In principe niet, op een uitzondering na. Heb die briefjes ook nooit bij, soms liggen ze toevallig in een auto.
  FOK!fotograaf donderdag 26 juli 2007 @ 16:40:44 #229
73911 ultra_ivo
pi_51858520
Je hoef al jarenlang geen eed meer af te leggen.
Bij legitimatiezendingen vraag ik idd ook of de persoon de volgende dag thuis is. Zo niet dan schrijf ik op de geleidelijst 'op verzoek van klant naar PAG'
pi_51859128
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Je hoef al jarenlang geen eed meer af te leggen.
Bij legitimatiezendingen vraag ik idd ook of de persoon de volgende dag thuis is. Zo niet dan schrijf ik op de geleidelijst 'op verzoek van klant naar PAG'
Ik zette het voorheen ook altijd op de agt. zelf als er op verzoek geen 2e aanbieding plaats vindt, maar er zit nu ergens een controleur die dat nakijkt, en die meteen gaat zeiken als er geen 2e aanbieding is geweest. En dan kan je praten als brugman over klantvriendelijkheid, regels zijn regels. Bovendien, wordt er dan fijntjes bijverteld, de klant is de afzender van de post, niet de ontvanger.

Dat zal ik onthouden als er weer eens een klacht binnenkomt van iemand dat íe bijv. de post van de buren heeft gehad. Meneer, u bent niet onze klant, dus ga maar lekker bij de afzender klagen.

Je zou toch denken dat de toegenomen concurrentie een positief effect zou hebben op dit soort zaken. Maar helaas, er wordt alleen maar gekeken hoe alles nog goedkoper en efficienter kan.

Dus nu plak ik in zo'n geval gelijk bij de eerste aanbieding naast de grote sticker een kleine witte sticker met de datum van een dag eerder
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_51860401
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Je zou toch denken dat de toegenomen concurrentie een positief effect zou hebben op dit soort zaken. Maar helaas, er wordt alleen maar gekeken hoe alles nog goedkoper en efficienter kan.
Die illusie heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Zoals je al zegt is het de verzender die "klant" is, iig de betalende klant.

Maar ik baal er ook van. Al het gedraai om maar weer ergens een cent te besparen leidt imo idd tot lagere klantvriendelijkheid. En het kan me steeds minder schelen ook, dat bespeur ik wel bij meer mensen op de werkvloer: onverschilligheid die voortkomt uit onvrede.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!fotograaf donderdag 26 juli 2007 @ 18:14:14 #232
73911 ultra_ivo
pi_51860805
De kwaliteit is de laatste 10 jaar achteruitgehold. Ik zet dan ook steevast bij het motivatieonderzoek dat ik zeer ontevreden ben over de kwaliteit.
pi_51862534
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij mogen alleen vaste krachten die gerechtelijke zendingen uitreiken. Zaterdagpostbodes niet. Volgens mij leggen die namelijk geen eed meer af. Ik hoefde het in ieder geval niet te doen.
Ik doe het echt al jaren. (6 jaar zaterdagpostbode nu).
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:31:43 #234
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_51863048
Ik doe het ook, als ik doordeweeks werk.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:02:08 #235
15869 gr8w8
Better by design.
pi_51863984
Yup, al sik doordeweeks werk, doe ik het ook gewoon. Maar volgens mij is er nu meer de verwarring dat die dingen in principe sowieso niet op zaterdag meer komen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_51864027
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:02 schreef gr8w8 het volgende:
Maar volgens mij is er nu meer de verwarring dat die dingen in principe sowieso niet op zaterdag meer komen.
Gerechterlijke brieven komen volgens mij idd niet (meer) op zaterdag.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  FOK!fotograaf donderdag 26 juli 2007 @ 21:28:30 #237
73911 ultra_ivo
pi_51866967
Op enkele uitzonderingszaterdagen na.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:46:48 #238
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_51917162
En als je dan eindelijk denkt dat we nu toch wel alles gehad hebt, daalt er weer een belachelijk idee op ons neer vanuit het in de Groene Toren in Den Haag gevestigde krankzinnigengesticht , alwaar de Hoge Heren der TNT zetelen.

Ongetwijfeld is dit voor diversen van jullie al oud nieuws, want onze vestiging schijnt soms wat achter te lopen.

Op diverse vestigingen in het land schijnt het nml al zo te zijn dat HSM-post en handpost niet meer mag worden samengevoegd. Je sorteert alleen het plaatwerk op loopvolgorde, en het samenvoegen met de HSM post gebeurt feitelijk al lopend. Naast HAH los achter de hand moeten we dan ook nog eens met de handpost los achter de hand gaan lopen. Ik kom nu al handen tekort!

Weer zo'n geweldig plan van een of andere volgevreten plofkop achter een bureau, die nog nooit 1 dag een hundel in z'n klauwen heeft gehad. Misschien moeten we Peter Bakker of Pieter Hollander maar eens opgeven voor "Terug naar de werkvloer".

Of nog beter: We laten iedere TNT-medewerker een euro doneren en huren van dat geld een of andere Joegoslaaf in die we eens lang sturen bij de Groene Toren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage zaterdag 28 juli 2007 @ 18:05:42 #239
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_51917611
Je bedoelt de grove post niet meer tussen de fijne post zetten?
pi_51918139
Bij ons is het zo dat je de handpost snel achter de HSM post zet tijdens het zetten en niet meer goed op volgorde en dat je dus al lopend gaat kijken of het klopt en dergelijk. Dus foute post ontdek je tijdens de loop en grotere kans op wat meters terug lopen af en toe... als het je dan nog interesseert
pi_51928192
dus 1 bundel uit de rode kratten en 1 bundel uit de blauwe kratten? En dan ook een bundel reclame?

Dat kan toch nie?
  zondag 29 juli 2007 @ 22:39:18 #242
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51945543
Is dat een 1-aprilgrap? Hoe kan dat nou? Ik wil een bron!

Overigens heb ik, zeker als ik in het 9716-gebied (De Hoogte, tegenwoordig officieel probleemwijk, zit ook vol mensen onder curatele) liep, geregeld gerechtelijke zendingen uitgereikt.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_51945831
Ow wacht eens even.. nu lees ik het goed! Hij/jij bedoelt dat je alleen de post uit de blauwe kratten in de ochtend gaat sorteren en tijdens de loop pas gaat samenvoegen met de HSM-post? hahahaha
  maandag 30 juli 2007 @ 14:03:56 #244
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_51959077

Dat kan niet anders als een smakeloze grap van Kramerica zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:46:45 #245
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_51963485
Het gaat er toch om wat je zelf het makkelijkst vind om te doen? Daar hebben de hoge heren in Den Haag toch niks mee te maken

Lijkt mij op dagen met folders erbij totaal onmogelijk. Eerst post uit rode bakjes? in je hand en daarachter de libelles en tvgidsjes en daarachter nog eens folders
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juli 2007 @ 17:40:12 #246
Maffe Fries
pi_51964817
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:29 schreef Smeich het volgende:
Bij ons is het zo dat je de handpost snel achter de HSM post zet tijdens het zetten en niet meer goed op volgorde en dat je dus al lopend gaat kijken of het klopt en dergelijk. Dus foute post ontdek je tijdens de loop en grotere kans op wat meters terug lopen af en toe... als het je dan nog interesseert
Van die praktijken heb ik ook last helaas. Zal er voortaan weer eens beter op letten. Wel lekker trouwens dat ik er op zaterdag zo nu en dan een uurtje bij krijg.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:13:41 #247
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51970952
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:29 schreef Smeich het volgende:
Vooral fijn als je alleen hoeft te lopen! Aan het eind heb ik vaak een hele verzameling fouten die ik dan in de rode bus kieper. Tot maandag!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juli 2007 @ 21:33:43 #248
Maffe Fries
pi_51971577
Tsja dat kan ook, maar als het op de route ligt dan kan het nog wel bezorgd worden. Tegenwoordig gaan die retourstickers bij mij erg snel. Kan er per ronde zo minimaal 5 uitschrijven.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:36:16 #249
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_51971665
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:13 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Vooral fijn als je alleen hoeft te lopen! Aan het eind heb ik vaak een hele verzameling fouten die ik dan in de rode bus kieper. Tot maandag!
Een paar nummers ok, maar ik ga echt geen straat terug lopen voor een fout die ik niet gemaakt heb.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juli 2007 @ 21:38:52 #250
Maffe Fries
pi_51971743
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:36 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Een paar nummers ok, maar ik ga echt geen straat terug lopen voor een fout die ik niet gemaakt heb.
Doe ik ook niet, tenzij het erg dichtbij is, anders is het ook toedeledokie en tot maandag/dinsdag als je het op zaterdag moet bezorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')