abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52398028
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:11 schreef sempron2400 het volgende:
Dat zal hier vast ook nog wel een keer gaan gebeuren, waarschijnlijk tegen het einde van de vakantie. Dan zijn nog steeds veel medewerkers weg, en tegen die tijd is de maat waarschijnlijk wel vol bij de mensen die nog wel werken.
Eerlijk gezegd is het in de vakantieperiode voor ons net zo nijpend als vóór de vakantieperiode. Toen zaten we al met een structureel tekort aan personeel. Alles wordt wel gedaan, maar dat komt alleen maar omdat veel parttimers enorm veel meeruren draaien. Niemand die dat eventjes erg vindt maar na een paar maanden beginnen veel mensen te miepen. De meesten zijn immers niet voor niks parttimer maar omdat ze daarnaast nog andere verplichtingen hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2007 @ 23:35:00 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52408795
Vestigingen die op zaterdagwerkers draaien, krijgen straks ook het probleem dat de (hoge)scholen en universiteiten weer beginnen, zodat ze minder diensten kunnen draaien. Zo krijg je in die vestigingen een klein probleempje als ze niet snel een oplossing verzinnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52408856
een volle belminuut kwijt?
  Redactie Frontpage woensdag 15 augustus 2007 @ 23:41:31 #279
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_52409009
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Vestigingen die op zaterdagwerkers draaien, krijgen straks ook het probleem dat de (hoge)scholen en universiteiten weer beginnen, zodat ze minder diensten kunnen draaien. Zo krijg je in die vestigingen een klein probleempje als ze niet snel een oplossing verzinnen.
Dikke kans dat we dat hier ook gaan krijgen. Laatste paar maanden zijn d'r heel wat gaten opgevuld door mij en de andere zaterdagwerkers die vroeg vakantie hadden door examens. Wij gaan straks weer naar school, plus dat er een groot deel van september nog een aantal fulltimers zijn die op vakantie gaan. Wordt vast gezellig daar
pi_52415732
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Jaarlijks terugkerend fenomeen, is niet echt een heel groot probleem doorgaans. In het verleden hebben we wel problemen gehad met het feit dat onze toenmalige kleine vestiging liep op zaterdagmedewerkers die een jaar/half jaar niet studeerden. Die draaiden vaak meer dan 40 uur per week destijds. Het hele jaar door dus, niet alleen maar opvangen van verlof maar gewoon hun eigen dienst hebben. Dan vraag je dus echt om problemen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:35:41 #281
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52482072
hmm vraagje aan de TNT mensjes..

Zending afgeleverd in postbus 18-08-2007 Heerenveen , pakkettendistributie

Deze track&trace melding heb ik nog nooit gekregen.
weet iemand wat het inhoud?
Afgeleverd in postbus.. welk postbus?
pi_52497411
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:35 schreef Devilnl het volgende:
hmm vraagje aan de TNT mensjes..

Deze track&trace melding heb ik nog nooit gekregen.
weet iemand wat het inhoud?
Afgeleverd in postbus.. welk postbus?
Het pakketje zal afgeleverd zijn in een postbus op het postkantoor. Als het pakket niet aan een postbusnummer gestuurd is, dan zal het een sorteerfout zijn. Het pakket wordt dan diezelfde dag meestal nog verstuurd zodat het de eerstvolgende werkdag alsnog kan worden afgeleverd.

Aangezien het op een zaterdag in de postbus bezorgd is, weet ik niet of het zondags opnieuw gesorteerd wordt of op maandag.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:17:58 #283
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_52523044
Jullie mogen mij feliciteren, ik ben gepromoveerd van vakantiewerker naar zaterdagwerker met opties voor zondag en als invaller voor doordeweekse dagen
Nothing is what it seems
pi_52523106
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 13:01 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Het pakketje zal afgeleverd zijn in een postbus op het postkantoor. Als het pakket niet aan een postbusnummer gestuurd is, dan zal het een sorteerfout zijn. Het pakket wordt dan diezelfde dag meestal nog verstuurd zodat het de eerstvolgende werkdag alsnog kan worden afgeleverd.

Aangezien het op een zaterdag in de postbus bezorgd is, weet ik niet of het zondags opnieuw gesorteerd wordt of op maandag.
Ik breng dagelijks de postbuspakketten van het DCP naar vier postkantoren.

De kans dat er een pakket voor een niet postbusadres tussen komt is erg klein, het kan wel.

Meestal zien we dat ter plekke, zo niet, dan gaat het pakket de volgende dag terug naar het DCP en gaat het pakket mee in de distributieroute.

Als het pakket op zaterdag verkeerd bezorgd is, dan wordt het pas op dinsdag weer teruggestuurd (op maandag worden er geen postbuspakketten gereden) en heb je met een beetje pech pas je pakket op donderdag binnen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:37:13 #285
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_52526692
En dat is nu dus gebeurt Conflict?
quote:
Afhaalzending opgehaald en in sorteerproces 17-08-2007 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 18-08-2007 Heerenveen , pakkettendistributie
Normaaallll betekent "zending in aflever route" dat ie die dag bezorgt word.. toch?
---
Kan ik 'm zelf niet ophalen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Devilnl op 20-08-2007 13:45:35 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:21:07 #286
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_52527819
Zit met een probleem.

Ik moet zaterdag vrij hebben ivm met een familiedag. Nu heb ik vorige week woensdag gebelt naar mijn vestiging dat ik volgende week zaterdag dus niet kan werken. Aangezien er gewoon geen planner aanwezig is, heb ik het maar doorgegeven aan degene die aan de telefoon was. Afgelopen zaterdag weer geen planner aanwezig en heb ik maar een briefje op het bureau van de planner geplakt dat ik niet kan werken. Nu bel ik vandaag, is het niet duidelijk ofdat ik zaterdag vrij kan krijgen (weer geen planner).

Ben het dus intussen zat, en zit er gewoon over na te denken om zaterdag gewoon niet te komen. Er is gewoon niemand op mijn vestiging die me duidelijkheid kan verschaffen. Ja collega's zeggen: als je op de lijst staat moet je gewoon komen.

Planning is altijd zo'n bende. Afgelopen zaterdag ook weer, staan gewoon (zaterdag) medewerkers op de lijst die vrij gevraagd hebben. En gewoon niet komen opdagen.

Wat een bende ook weer
pi_52529890
Ja, ergerlijk zijn dat soort zaken.

Nou wordt jij met een probleem opgezadeld terwijl het helemaal geen probleem hoeft te zijn, en als het dan toch een probleem is, zou de planner de verantwoordelijke moeten zijn...

De laatste keer dat ik verlof aanvroeg, keurig een paar weken van te voren, zou dat geen enkel probleem zijn, het werd opgeschreven in de agenda. Toen ik de zaterdag na mijn verlof weer terug kwam, hoorde ik dat er niks geregeld was qua vervanging en dat iemand op de dag zelf te horen kreeg dat hij maar even mijn wijken erbij mocht gaan doen. En zo is dat vaker gebeurd, mensen met verlof worden toch op de lijst gezet, al dan niet met een vraagteken erachter. Met als gevolg dat er op de zaterdag zelf nog even een oplossing gevonden dient te worden...
pi_52597692
Even een vraagje aan de pakket bodes van TNT, ik verwacht een pakketje alleen zag ik vanmiddag het witte busje dat de pakketjes hier altijd bezorgd ergens anders in de straat stoppen, doen jullie wel eens een 2e ronde? Op de website van TNT staat dat ze tot 21:30 langs kunnen komen!
pi_52598346
Is het niet zo dat als jij een verlofaanvraag indient je binnen twee weken schriftelijke toestemming of afwijzing moet hebben, anders mag je ervan uitgaan dat je gewoon verlof hebt?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:53:12 #290
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_52599243
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:22 schreef MadGuy het volgende:
Is het niet zo dat als jij een verlofaanvraag indient je binnen twee weken schriftelijke toestemming of afwijzing moet hebben, anders mag je ervan uitgaan dat je gewoon verlof hebt?
Dat zou wel relaxed zijn. Waar staat zoiets?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_52599350
Dat is ook mijn vraag eigenlijk. Ik heb het ooit eens ergens gehoord, maar ik kan het niet staven met iets.
pi_52599758
Ah! Update! Uit de CAO (PDF) van TNT, artikel 50.1:
quote:
De werkgever stelt de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Daarbij is het uitgangspunt dat de werknemer met het oog op zijn welzijn ieder jaar voldoende vakantie opneemt. Indien de werkgever niet binnen een maand nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft ingediend zijn gewichtige redenen schriftelijk heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer. De werkgever kan ten behoeve van de vakantieplanning voor een bedrijfsonderdeel of afdeling een datum vaststellen waarvoor de werknemer zijn wensen schriftelijk kenbaar moet hebben gemaakt. De werkgever geeft uiterlijk een maand na bedoelde sluitingsdatum aan of de vakantie overeenkomstig de wensen van de werknemer is vastgesteld.
Hm, een maand dus. Maar er staat vakantie, is dat hetzelfde als één dagje verlof?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:06:19 #293
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_52607153
Verlof en vakantie is imo niet hetzelfde

Het is overigens nog niet geregeld, ben iig niet van plan om zaterdag te gaan werken. Had gisteren eindelijk de planner te pakken: 'Ahh, ja... ik heb je briefje niet gezien en niemand heeft iets doorgegeven. Je staat wel gewoon op de lijst. Maarja, je staat in de zomervakantie ook altijd voor ons klaar dus dat probeer ik wel ff voor je te regelen, ik bel je morgen terug'.

Ik heb alleen geen telefoontje gehad vandaag
pi_52607567
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:06 schreef Paran0id het volgende:
Verlof en vakantie is imo niet hetzelfde
Wat is dan het verschil?
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 augustus 2007 @ 23:51:47 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52608562
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:57 schreef sakasaa het volgende:
Even een vraagje aan de pakket bodes van TNT, ik verwacht een pakketje alleen zag ik vanmiddag het witte busje dat de pakketjes hier altijd bezorgd ergens anders in de straat stoppen, doen jullie wel eens een 2e ronde? Op de website van TNT staat dat ze tot 21:30 langs kunnen komen!
Ik heb wel eens pakketten gedaan en ik heb een keer een extra ronde moeten doen, omdat het autootje vol was. Je moet afwachten wanneer je pakket bezorgd wordt. De pakkettenboeren kunnen je geen garantie geven wanneer het komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52612574
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:19 schreef Linden het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil?
Als je op vakantie bent, dan ben je echt niet bereikbaar.

Als je verlof hebt, kun je alsnog gestoord worden met de vraag of je die en die wijk wil lopen. Het gebeurt nogal eens dat er een tekort aan mensen is. Veel collega's zijn op vakantie en de post moet weggebracht worden. En dan is 500 meter van je werk wonen (voor je verlof) ineens wat minder voordelig...
pi_52612596
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:00 schreef gr8w8 het volgende:
Nope, niks extra's. Bij de fulltimers zijn ze zelfs al flink aan het snijden in exa vergoedingen als de tot.

Afgelopen zaterdag lekker vroeg klaar, 12 uur 's middags. Krijg tot drie betaald voor m'n dienst. En met het invoeren van de nieuwe diensten is er afgesproken dat er dus niet meer opgespllitst wordt. Vakantietijd, 0+
Zijn er eigenlijk meer banen in Nederland waarbij je geen toeslag krijgt op zaterdag? Hoe kun je tot drie uur betaald krijgen, als de vestiging daar eigenlijk het geld niet voor heeft (in verband met weinig postverkeer)? Moet er dan niet genut worden?

Ja, en dat opsplitsen van wijken, daar moet hier nog eens goed over vergaderd worden, maar dat kost nog meer tijd dan dat het de medewerker ooit kan opleveren.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:24:23 #298
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52659616
weet iemand toevallig waar ik op mijn loonstrook kan vinden hoeveel vakantieuren ik nog heb ?

Of weet iemand of deze je laatste dienstmaand worden uitbetaald of de maand erna
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:28:23 #299
15869 gr8w8
Better by design.
pi_52659745
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:24 schreef Fugie het volgende:
weet iemand toevallig waar ik op mijn loonstrook kan vinden hoeveel vakantieuren ik nog heb ?

Of weet iemand of deze je laatste dienstmaand worden uitbetaald of de maand erna
Ga je stoppen dan? Afhaker.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:15:00 #300
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52662700
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ga je stoppen dan? Afhaker.
ik ben al gestopt maar ik vraag me af wanneer mijn overgebleven verlof uren zijn betaald

kreeg deze maand alleen 30 euro fietsvergoeding ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')