Je hebt op 500 kilometer dan ook heel wat meer gelegenheid om "schone" meters te maken. Het is echt niet zo dat je als je 1 keer een noodstop maakt in 500 kilometer dat dan meteen je score kut is.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:30 schreef Fugie het volgende:
ik had maanden dat ik 500km moest rijdenTegenover mensen met 1 ritje van 5 km. Op die 500km heb je altijd wel momenten dat je gedwongen bent harder te remmen etc etc. Dus het is al een scheve vergelijking vind ik.
En bij ons wordt alles bijgehouden; acceleratie, remmen, toeren, stationair, snelheid en nog wel wat
Remmen met de handrem wordt ook niet geregistreerd. Nadeel is wel dat de handremmen iets sneller dan normaal vervangen dienen te worden...quote:Op maandag 25 juni 2007 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stond ondanks mijn flinke doortrappen bovenaan. Zolang je de toeren maar laag houdt en niet te hard met het rempedaal remt, dan moet het lukken.![]()
Een paar weken terug werd ik inderdaad ook aangesproken door een man. Hij vond dat ik te hard reed in een 30km-zone (ik weet zeker dat mijn teller nog niet eens boven de 20 was uitgekomen). Ik heb hem maar vriendelijk afgewimpeld..quote:Op maandag 25 juni 2007 12:38 schreef Fugie het volgende:
Bij mij is het altijd een drama, maar ik rij dan ook altijd vrij hard enzo
Laatst kwam er een jan modaal me bedreigen omdat ik te hard door zijn straatje ging
Ja, dat deden ze bij ons ook. Alleen voerden ze dat dan ook echt uit. Probleem daarna bleek dat er niet voldoende chauffeurs meer warenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:10 schreef Paran0id het volgende:
Overigens hebben ze voor de zoveelste keer lopen dreigen dat we van de wagens worden getrapt als de boco scores niet verbeteren.
www.tntpost.labelscorporatefashion.comquote:Op maandag 25 juni 2007 14:35 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik kreeg zojuist een mailtje:
[..]
Weet iemand de bijbehorende site ook? "Via Internet" (iemand die het nog met een hoofdletter schrijft!) is wat breed... Ik ben wel benieuwd hoeveel paar sokken ze me gaan opsturen.
Maar zover ik weet wordt in de score geen rekening gehouden met het aantal km. En je krijgt punten mindering voor de keren dat je een fout maakt. In die 500km loop ik dus 490km meer risico dan iemand die een ritje van 10km doetquote:Op maandag 25 juni 2007 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt op 500 kilometer dan ook heel wat meer gelegenheid om "schone" meters te maken. Het is echt niet zo dat je als je 1 keer een noodstop maakt in 500 kilometer dat dan meteen je score kut is.
De vergelijking is dus helemaal niet scheef.Als iemand slecht scoort over 500 km komt dat omdat hij gewoon over 500 km gemiddeld gezien slecht gereden heeft.
Ik scoor tegenwoordig vrijwel altijd boven de 90 (of 9,0 zoals het tegenwoordig heet), gewoon op je toeren letten en niet te snel afremmen.
Ding wordt veel gebruikt op de buitenroutes, omdat het auto uit, auto in is.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:10 schreef Carport het volgende:
Remmen met de handrem wordt ook niet geregistreerd. Nadeel is wel dat de handremmen iets sneller dan normaal vervangen dienen te worden...
Voor zover ik weet wordt er wel degelijk rekening gehouden met het aantal km. Het zou te absurd zijn voor woorden als het niet zo was.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
Maar zover ik weet wordt in de score geen rekening gehouden met het aantal km. En je krijgt punten mindering voor de keren dat je een fout maakt. In die 500km loop ik dus 490km meer risico dan iemand die een ritje van 10km doet![]()
Welke brief?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:38 schreef Ariek het volgende:
hebben jullie die brief met cao wijzigingen ook binnengekregen. overwerk wordt nu in tijd verrekend in plaats van geld.
Ik denk dat je overwerk verwart met meerdienst: overwerk is alles boven de 40 uur. Maar wat staat er eigenlijk precies letterlijk in die brief?quote:Baal hier wel een beetje van. heb nu genoeg overwerkuren om vanaf juli vrij te nemen tot na de kerst. heb contract van 20 uur maar draai gemiddeld 35.
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........quote:Op maandag 25 juni 2007 23:38 schreef Ariek het volgende:
hebben jullie die brief met cao wijzigingen ook binnengekregen. overwerk wordt nu in tijd verrekend in plaats van geld.
Baal hier wel een beetje van. heb nu genoeg overwerkuren om vanaf juli vrij te nemen tot na de kerst. heb contract van 20 uur maar draai gemiddeld 35.
Wat ik hierboven al zei: ik denk dat hier overwerk en meeruren door elkaar gehaald worden. Lijkt me sterk dat er veel zaterdagmedewerkers zijn die meer dan 40 uur per week werkenquote:Op maandag 25 juni 2007 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........
Dat hoop ik ook niet. Dan doe ik niets extra meer, ben ik bang...quote:Op maandag 25 juni 2007 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt toch niet voor zaterdagbestellers hoop ik? Als ik extra kom werken doe ik dat om extra geld te verdienen, niet om extra verlof op te bouwen. Ik heb nu al genoeg verlof om 9 maanden ertussenuit te knijpen...........
Als je extra werkt verdien je globaal per 10 extra gewerkte uren 1 verlofuur, dus dat kan aardig oplopen. Zeker omdat je het wettelijk gezien 5 jaar mag meenemen. Veel zaterdagbestellers sparen het op voor bijv. tijdens hun stage of als ze een tijdje in het buitenland gaan studeren. Of je blijft na je laatste werkdag op papier nog een paar maanden in dienst terwijl je doorbetaald wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:13 schreef Fugie het volgende:
Ik had vorig jaar 120 uur verlof, toen tijdens mijn afstudeerstage 5 maanden vrij genomen en alsnog dik 40 uur over. Afgelopen 2 maanden weer veel gewerkt dus ik zit nu weer al op 60 uur ofzo![]()
Ik weet niet hoe ze dat regelen bij de post, maar als je zoveel verlofuren geeft vraag je ook om problemen
Gewoon doorzeuren. Als jij die uren uitbetaald wilt krijgen, moeten ze dat ook doen. In mijn ervaring doen de directe leidinggevenden (teamcoaches en vestigingsmanager) vaak moeilijker dan de salarisadministratie, dus eventueel zou je ook een briefje direct naar hen kunnen schrijvenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb nog iets van 200 uur, en ik heb de teamcoach al gevraagd of ze het niet gewoon deels kunnen uitbetalen. Van de wet mag het (mits het om bovenwettelijk verlof gaat), maar ze willen er niet aan.
Bij het Zernike?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Een TNT Postcollega heeft net in de buurt van het crematorium in Groningen iemand aangereden. Dat gebeurde tijdens de haalronde. Ik fietste er toevallig langs. Ik weet niet hoe het met het slachtoffer is.
Yep. Het is op dat dijkje vanaf het crematorium bij dat fietspad, dat vanaf Nijenborg komt, gebeurt.quote:
Op mijn vestiging vroegen ze in februari al naar mijn vakantieplanning. Uiteindelijk hebben ze alle zaterdag medewerkers 3 weken terug pas gevraagd. Er is momenteel volop werk op mijn vestiging, volgende week heel de week werkenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:29 schreef kingprise het volgende:
als je wilt gaan werken in de (zomer)vakantie, moet je dat egt een hele tijd van te voren aangeven?? ze hadden het over een lijst waar je dat op kon schrijven, maar ik heb nooit een lijst gezien
CEVA is inderdaad van de kleding, dus het zou zomaar kunnen...........quote:Op zondag 1 juli 2007 10:15 schreef Hooghoudt het volgende:
Er is hier deze week (ik was bij een vriendin, die in een klein dorp woont, aan het schrijven aan mijn masterthese) een pakketje gekomen van de CEVA. Zou het mijn regenpak zijn? Dat zou echt de giller van de eeuw zijn...Ik ga het morgen ophalen, spannend, spannend...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |