Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
donequote:Op donderdag 17 mei 2007 20:51 schreef NegaSado het volgende:
Ha, ik sta tussen de foto's!
Maar er is bij die regels wel iets fout gegeven met de invoering van de url, zou ik eventjes verbeteren.
hoe lang blijven jullie dr zitten ?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:02 schreef err het volgende:
nog 2 weken voor mij. (lees: tvp)
Goede tips, dank!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:44 schreef joriszss het volgende:
Ik heb hier diverse boeken over New York liggen.
Twee sprongen eruit, de eerste is de New York City Directions van Rough Guides.
Hierin kan je snel en overzichtelijk veel "attracties" vinden, welke gegroepeerd staan per soort.
De tweede is misschien een beetje suf, maar de ANWB gids van New York. Deze is niet duur (iets van 8 euro ofzo), maar er staan een hoop leuke en bovendien handige dingen in. Dus tips met betrekking tot vervoer, maar ook leuke beschrijvingen van restaurantjes en dergelijke (en dan niet alleen de upperclass restaurants).
ANWB Extra New York
Rough Guides
De ANWB gids voorziet tevens in een grote uitneembare kaart (in tegenstelling tot alle andere boekjes waar de kaart in de kaft is verwerkt)
Kijk ook eens naar de citypass, deze kost een stuk minder (50$) en hij is 9 dagen geldig (vanaf het moment dat je hem het eerst gebruikt). Hij is te koop bij alle attracties die te bezoeken zijn, dit zijn:quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:55 schreef tirannetje24 het volgende:
Ik vertrek 7 juni naar NY.
Nu zat ik me iets af te vragen.
Wij willen graag gebruik gaan maken van de NYC pass. Deze hebben we alleen nog niet in ons bezig.
Is het verstandig deze al nu al in Nederland aan te schaffen en hebben we deze dan nog tijdig binnen (voor 7 juni)
Of is deze ook makkelijk te verkrijgen in NY zelf ?
Verder hebben we alles al helemaal geregeld en kijk ik helemaal uit naar de vakantie![]()
hmmm ok.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:29 schreef joriszss het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar de citypass, deze kost een stuk minder (50$) en hij is 9 dagen geldig (vanaf het moment dat je hem het eerst gebruikt). Hij is te koop bij alle attracties die te bezoeken zijn, dit zijn:
- Empire State building
- American Museum of Natural Historie
- Museum of Modern Art (MoMA, ik vind dit zeker een aanrader)
- Guggenheim
- Circle Line ferries (let op!!, dit is niet diegene die naar the statue of Liberty gaat maar het is de ferry aan de westelijke kant van het eiland).
Opzich zijn dit wel leuke attracties die de moeite waard zijn. Als ik ging rekenen dan was de NYC pass te duur (ook door de geldigheidsduur) en kun je de overige attracties (zoals het vrijheidsbeeld) appart betalen en dan ben je nog goedkoper uit in totaal. Dus maak een lijst wat je wil doen, en kijk dan of het wel de moeite is om een NYC pass te kopen.
Nee. JFK en Newark liggen op min of meer dezelfde reisafstand van Manhattan (waar vrijwel iedereen moet zijn). Het is beide gevallen ongeveer een uur naar Penn Station. Op de derde luchthaven (LaGuardia) kom je normaalgesproken niet aan, tenzij je in een andere Amerikaanse stad bent overgestapt op een andere vlucht.quote:is er een bepaalde luchthaven die echt aanmerkelijk beter / handiger is dan de andere?
Meeste clubs rond chelsea/midtown/meatpacking zijn nog wel te doen. Ga je meer richting broadway & 5th dan kom je toch in wat duurdere clubs terecht.quote:Op zondag 27 mei 2007 20:41 schreef TongPo het volgende:
Hoe zit het met het uitgaansleven in NYC? Zijn de clubs (waarvan ik aanneem dat er plenty moeten zijn) een beetje betaalbaar?
Mijn excuses indien deze vraag al ergens voorbij is gekomen.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:59 schreef Palomar het volgende:
Vanmiddag definitief reis geboekt voor 1 tot 9 augustusIncl. een excursie naar Washington. We verblijven in Hotel Pennsylvania. Op internet lees ik wisselende reacties, maarja het is niet te duur, goede ligging en je hoeft er toch alleen maar te slapen
Meer mensen ervaring met dit hotel?
Volgens mij hadden we iets van NY Helicopter tours ofzo. Als je richting pier 6 gaat (Helicopterpier) in downtown Manhattan, staan daar een paar mannetjes van diverse maatschappijen de vluchten te verkopen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:23 schreef Lassekjus het volgende:
Mike, Welke helicoptervlucht had je genomen, hoe lang en waar geboekt.
Ik ga overmorgen en wil ook vliegen=).
Is een goed hotel. Ligt op loopafstand van Times Square en de metro stopt ook voor de deurquote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:59 schreef Palomar het volgende:
Vanmiddag definitief reis geboekt voor 1 tot 9 augustusIncl. een excursie naar Washington. We verblijven in Hotel Pennsylvania. Op internet lees ik wisselende reacties, maarja het is niet te duur, goede ligging en je hoeft er toch alleen maar te slapen
Meer mensen ervaring met dit hotel?
watquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:30 schreef TongPo het volgende:
Als ik een stedentrip wil boeken voor twee personen dan moet ik naast de luchthavenbelasting (180E pp) ook nog eens een transporttoeslag betalen van 260E pp. WTF? Wat zijn dit voor geintjes![]()
jep, eerste keer. Die goede ligging van het hotel vonden we eigenlijk het belangrijkst en dat zit gewoon goedquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:16 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Is een goed hotel. Ligt op loopafstand van Times Square en de metro stopt ook voor de deur![]()
1e keer dat je richting NY gaat?
Als je een stedentrip naar NYC boekt via www.stedentrips.nlquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef kepler het volgende:
[..]
wat![]()
Transporttoeslag
Welke maatschappij wil je dat laten betalen?
Denk dat hij heel dik is. Vandaar toeslagquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef kepler het volgende:
[..]
wat![]()
Transporttoeslag
Welke maatschappij wil je dat laten betalen?
Coney Island.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:28 schreef Palomar het volgende:
ja idd, dat heb ik eerder gehoord.. maar dan hebben we er meteen een zonvakantie bij inIk las trouwens ook dat er in de buurt een strand is waar alle New Yorkers heen gaan (met de metro bereikbaar). Niet dat ik naar NY ga om op het strand te liggen, maar misschien eens een middagje ofzo. Iemand een idee of dat wat is of is de zee daar vergelijkbaar met noordzee oid?
(just curious, rest van de attracties op Manhattan staan wel uitvoerig in de reisgidsen beschreven).
monster grapquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
Denk dat hij heel dik is. Vandaar toeslag
Een creditcard is daar onwijs makkelijk. Voor pinnen uit de muur betaal je nog een x bedrag extra elke keer als je wat haalt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:30 schreef liquid-orange het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier gepost hebben zijn alleen naar New York gegaan?
Is dat ook goed te doen (en niet duur) in je eentje?
Hoe zit het met betalen in New York. Kan ik overal geld uit de muur trekken en pinnen met m'n pinpas van de Postbank?
Of werken ze meer met een creditcard (heb eigenlijk geen zin die aan te schaffen, omdat je dan gelijk weer een jaar eraan vastzit)?
Coney Island. Zeker de moeite waard om naar toe te gaan in de zomer, als je Manhattan gezien hebt. Je zit wel meer dan een uur in de metro, maar voor een deel bovengronds en wat je dan ziet is ook wel indrukwekkend; de russische buurt bijvoorbeeld met veel hoogbouwflats, een enorme metroremise of stap eens onderweg op het ondergrondse gedeelte uit op een willekeurig station en verbaas je over de wijk waar je dan weer in terecht bent gekomen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 21:28 schreef Palomar het volgende:
ja idd, dat heb ik eerder gehoord.. maar dan hebben we er meteen een zonvakantie bij inIk las trouwens ook dat er in de buurt een strand is waar alle New Yorkers heen gaan (met de metro bereikbaar). Niet dat ik naar NY ga om op het strand te liggen, maar misschien eens een middagje ofzo. Iemand een idee of dat wat is of is de zee daar vergelijkbaar met noordzee oid?
(just curious, rest van de attracties op Manhattan staan wel uitvoerig in de reisgidsen beschreven).
Alleen je accommodatie kan wat duurder zijn dan. Voor de rest betaal je anders toch ook per persoon. Je kan natuurlijk ook hospitalityclub of couchsurfing eens uitproberen om geld te sparen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:30 schreef liquid-orange het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier gepost hebben zijn alleen naar New York gegaan?
Is dat ook goed te doen (en niet duur) in je eentje?
Ja pinnen kan overal wel. Let even op dat de banken er een extra fee mogen vragen voor de service, oplopend tot 5 dollar (die je later van de postbank doorberekend krijgt). Citibank rekent meen ik geen extra toeslag. Betalen doe je eigenlijk overal en alles met creditcard, met uitzondering van fastfood of deli's (alhoewel het vaak wel kan).quote:Hoe zit het met betalen in New York. Kan ik overal geld uit de muur trekken en pinnen met m'n pinpas van de Postbank?
Of werken ze meer met een creditcard (heb eigenlijk geen zin die aan te schaffen, omdat je dan gelijk weer een jaar eraan vastzit)?
Klopt, dat is nog duurder dan pinnen met een normale bankpas. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat je het beste je cc voor alle betalingen kunt gebruiken, dus in de supermarkt, restaurants, excursies, etc.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:12 schreef Palomar het volgende:
'Pinnen' uit de muur met een creditcard is toch ook heel duur? Ik meen ergens $4,50 per keer oid gelezen te hebben. Want contant geld op zak hebben kan ook handig zijn.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:52 schreef TongPo het volgende:
Klopt, dat is nog duurder dan pinnen met een normale bankpas. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat je het beste je cc voor alle betalingen kunt gebruiken, dus in de supermarkt, restaurants, excursies, etc.
trouwens: je kan hem bestellen en gewoon afhalen bij de universal store op time square. moet je je e-mail afdrukken die je krijgt en meenemen als bewijs en je haalt hem daar af. ging primaquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:55 schreef tirannetje24 het volgende:
Ik vertrek 7 juni naar NY.
Nu zat ik me iets af te vragen.
Wij willen graag gebruik gaan maken van de NYC pass. Deze hebben we alleen nog niet in ons bezig.
Is het verstandig deze al nu al in Nederland aan te schaffen en hebben we deze dan nog tijdig binnen (voor 7 juni)
Of is deze ook makkelijk te verkrijgen in NY zelf ?
Verder hebben we alles al helemaal geregeld en kijk ik helemaal uit naar de vakantie![]()
Wat betreft een reisgids ligt het er aan wat je wil doen, want voor NYC zijn natuurlijk vele boeken. Als je alleen Manhattan wil zien en daarvoor wat basisinformatie nodig, koop dan een eenvoudig klein en licht Nederlands gidsje bij De Slegte. Wil je echt veel meer gaan zien en veel meer weten, dan kan ik The Rough Guide aanbevelen. Net aan iemand de nieuwste versie cadeau gegeven; staat echt véél informatie in over de verschillende stadsdelen, hotels, restaurants, uitgaansgelegenheden etc. Alleen niet in het Nederlands verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Eindelijk! Ik heb een reisgenoot gevonden om een aantal dagen mee naar NY te gaan.
We gaan waarschijnlijk pas in maart, maar ik wil me graag van tevoren orienteren. Ik hou van digitale informatie, maar ook veel van boeken (zo heb ik een excuus om nog meer boeken te kopen), dus welk boek raden jullie aan om me wat voorpret NY te bezorgen (het liefst een reisgids dus, geen fotoboek ofzo)?
Alvast bedankt hiervoor.
Verder blijf ik gezellig in dit topic hangen zodat mijn vragen misschien automatisch worden beantwoord!
ik heb een boek van de anwb gekregen en die vond ik zelf erg prettig!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Goed idee om even bij de Slegte te kijken, dankjewel!
Zo kan ik me even wat beter orienteren, het is zo groot!
Er is nog een voortvluchtig, iets te vertellen leejow?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:55 schreef leejow het volgende:
Ben gisteravond aangekomen in NY, en we stonden 3 kwartier te taxien. Ik sta nu in de Macstore en ik lees net op de FP het bericht over die gasten die zijn gearresteerd.. Daarom dat ze zo chagerijnig waren bij de douane.
Hoorde het ook over JFK! Zal de controle nog wel wat verscherpt worden daar!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:55 schreef leejow het volgende:
Ben gisteravond aangekomen in NY, en we stonden 3 kwartier te taxien. Ik sta nu in de Macstore en ik lees net op de FP het bericht over die gasten die zijn gearresteerd.. Daarom dat ze zo chagerijnig waren bij de douane.
Voorjaar is het leukstequote:Op zondag 3 juni 2007 13:45 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil volgend jaar ook eens naar NY maar welke tijd van het jaar raden jullie me aan ?
Ben sowiezo van plan niet langer als een week te gaan volgens mij heb je het dan namelijk wel gezien![]()
Ligt eraan wat je centraal vindt, wij zaten afgelopen keer op de 50th bij 3rd st. Vond dat wel aardig centraal, maar is persoonlijk natuurlijk. Dit was overigens hotel apartementen zijn er wel maar degene die wij ooit gevonden hadden wilden allemaal een flink voorschot hebben op het totale bedrag.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:09 schreef NAKZ het volgende:
Weet iemand misschien een goed appartement dat centraal ligt en ook nog een beetje te betalen is? Het hoeft niet luxe te zijn ofzo. Of is een hotel voordeliger?
Ooit over het central park gehoord?quote:Is er eigenlijk in de omgeving van New York nog wat te zien qua natuur ofzo?
Tis maar net wat je allemaal wilt doen. Ik was laatst 8 dagen en ik heb nog niet alles gezien van wat ik wilde zien (verdorie... moet ik toch maar een keer terugquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:28 schreef Dos37 het volgende:
Is 4 dagen genoeg voor New York. Tuurlijk is dat persoonlijk maak toch een vraag.
Ja echte mooie aanbiedingen zijn er op dit moment.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:36 schreef Gert het volgende:
Ik houd me aanbevolen voor goedkope tickets in september. Als iemand ze tegenkomt...
Ik vind ze vanaf 450,-p (UA via Frankrfurt), maar dat moet goedkoper kunnen toch?
Bedankt voor het antwoord!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:50 schreef gieling het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je centraal vindt, wij zaten afgelopen keer op de 50th bij 3rd st. Vond dat wel aardig centraal, maar is persoonlijk natuurlijk. Dit was overigens hotel apartementen zijn er wel maar degene die wij ooit gevonden hadden wilden allemaal een flink voorschot hebben op het totale bedrag.
[..]
Ooit over het central park gehoord?Nee in Manhattan zelf zijn natuurlijk vrij veel parken. In Brooklyn heb je geloof ik een vrij grote/bekende botanische tuin als je hiervan houd. Voor "wilde" natuur zal je meer richting regio white plains moeten gaan denk ik.
Philadelphia is ongeveer 2 uurtjes rijden van New York en de wegen zijn prima en breedquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:34 schreef NAKZ het volgende:
[..]
Ik zag dat Philadelphia ongeveer 160 kilometer rijden is vanaf New York. De Niagara Falls zijn ruim 600 kilometer. Waarschijnlijk is dat te veel, maar ik moet nog even kijken. Betekenen deze afstanden trouwens dat je in twee uur in Philadelphia bent en in een dag bij de Niagara Falls? Of onderschat ik het dan, omdat de wegen druk of slecht ofzo zijn?
quote:Houders van een Nederlands paspoort zijn voor kort verblijf (tot 3 maanden) op basis van het Amerikaanse ‘visum-waiver-programma’ vrijgesteld van de visumplicht voor de Verenigde Staten. Deze vrijstelling geldt voor zakenreizen en voor privé verblijf. Er bestaan echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor overheidsambtenaren die in de VS werkzaamheden gaan verrichten. Informeer bij twijfel bij het Amerikaanse Consulaat Generaal in Den Haag.
Het visum voor de VS geeft overigens slechts het recht om binnen de geldigheidsduur van het visum naar een "point of entry" (bijv. vliegveld) in de VS te reizen. Hoelang u in de VS mag verblijven wordt in alle gevallen bepaald door de immigratieambtenaar, bij binnenkomst in de VS. De maximale verblijfsduur wordt aangetekend op een I-94 formulier dat u in uw paspoort moet bewaren. Overschrijding van de maximale verblijfsduur, zoals vermeld op het I-94 formulier, kan leiden tot grote problemen, waaronder detentie door ‘Homeland Security’ en uitwijzing. Overschrijding van de maximale verblijfsduur van de I-94 zal er daarnaast vrijwel zeker toe leiden dat aan u gedurende een lange periode (vele jaren) geen visum meer verstrekt zal worden voor de Verenigde Staten.
Nou las ik ergens dat je overal tol moest betalen om NY binnen te komen..is dat nog een beetje te doen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:27 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Erg cool als je opeens in de verte het Empire State Building ziet verschijnen en dan van een redelijk rustige snelweg in New Jersey via de Holland Tunnel downtown manhattan binnenrijden was echt wow!
Met die mooie foto's wil ik erg weer terug naar New York. Misschien volgend jaar voor de marathon
Voor bepaalde bruggen/tunnels moet je idd tolgeld betalen om daar gebruik van te mogen maken. Kosten vallen best wel mee, iets van $6,- ofzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:57 schreef NeedeRadicals het volgende:
Nou las ik ergens dat je overal tol moest betalen om NY binnen te komen..is dat nog een beetje te doen?
Ben namelijk van plan om 1 dag Washington te bezoeken als ik in NY ben.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Tis maar net wat je allemaal wilt doen. Ik was laatst 8 dagen en ik heb nog niet alles gezien van wat ik wilde zien (verdorie... moet ik toch maar een keer terug)
muchos gracias!quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:02 schreef Pimssch het volgende:
Hey net terug van 2 weken NY en nog even wat tips voor het uitgaan want dat is nogal schraal beschreven in de openingspost .
Gansevoort hotel: Leuke bar om voor het clubben naar toe te gaan, chille muziek leuke mensen. Op de bovenste verdieping van het Gansevoort hotel. Glazen 'serre' met bar erin waar evt. gedanst kan worden. Buiten 'lounge' banken met bediening aan je tafel met natuurlijk prachtig uitzicht . www.hotelgansevoort.com/
Pink Elephant: Chille club ook leuke mensen(veel mooie vrouwen) ze draaien van alles door elkaar maar niet te snel dus voor iedereen wat. Als je met alleen mannen bent wel even vooruit bellen als je niet op ge gastelijst staat, tafeltje vooruit reserveren voor 4 man is 300$ incl fles drank. Prijzig maar echt een vette club.
www.pinkelephantclub.com
Tenjune: Mooi interieur en ze draaien er wat europese muziek, meer club en house . Mooi gestyled interieur en de drankjes zijn er ook wat meer betaalbaar. Wel in de rij staan om binnen te komen.
Kon jammergenoeg geen website vinden...
APT: Club ingericht als een appartement, alle muziek stijlen en leuke mensen weer .
http://aptwebsite.com/
Bungalow8: Veel planten binnen, wel geen foto's maken dan wordt je eruitgekickt . Vond de muziek een beetje matig, meer een bar maar toch een goeie nacht gehad daar!
vette foto's ouwe. Heb je er nog meer?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:48 schreef err het volgende:
Net terug van 5 dagen NYC, wow...wàt een stad![]()
Eerst 5 dagen naar IJsland geweest - maar da's een ander verhaal
We zaten in The Milburn Hotel, gelegen in Upper West, een zijstraat van Broadway. Een heerlijke buurt vol eetgelegenheden, vlakbij Central Park. Heel veel gedaan en heel veel gezien. Kom er zeker nog eens terug
Hier een paar foto's (klik voor groter)
[afbeelding]
De Skyline vanaf Brooklyn (panoramafoto)
[afbeelding]
Downtown Manhattan vanuit de Helicopter
[afbeelding]
Liberty Island, toeristisch gekkenhuis
[afbeelding]
Top of The Rocks (panorama foto), weinig toeristen en een supersonische lift
[afbeelding]
Time Square
[afbeelding]
Brooklyn Brigde at dawn
-edit: url fix
Thanks.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:49 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
vette foto's ouwe. Heb je er nog meer?
Dan heb je van de Apple store (op 5th & 59st) vast wel wat gehoordquote:Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Palomar het volgende:
Aangezien ik een gadget-, electronica-, computerfreak ben, weet iemand ook wat zo'n beetje de Amerikaanse Dixons, Dynabyte, Mediamarkt etc. zijn welke op Manhattan aanwezig zijn? Wil alvast eens op de websites van die bedrijven kijken hoe de prijzen zijn
je moet in ieder geval niet bij de pakistaanse/idiase beunhazen op broadway zijn met hun electronicawinkeltjes. Hij toonde een "nachtlens" voor mn camcorder (twv 190 euro) - vraagprijs $900quote:Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Palomar het volgende:
Aangezien ik een gadget-, electronica-, computerfreak ben, weet iemand ook wat zo'n beetje de Amerikaanse Dixons, Dynabyte, Mediamarkt etc. zijn welke op Manhattan aanwezig zijn? Wil alvast eens op de websites van die bedrijven kijken hoe de prijzen zijn
ja ok, maar Apple is alleen Apple. Ik bedoelde eigenlijk een beetje de soort mediamarkt/dixons-achtige zaken waar ze mp3-spelers, laptops, pda's, geheugenkaartjes etc. hebben.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:15 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Dan heb je van de Apple store (op 5th & 59st) vast wel wat gehoord![]()
hehe ok zal ik onthoudenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:24 schreef err het volgende:
[..]
je moet in ieder geval niet bij de pakistaanse/idiase beunhazen op broadway zijn met hun electronicawinkeltjes. Hij toonde een "nachtlens" voor mn camcorder (twv 190 euro) - vraagprijs $900Maar omdat ik het was kreeg ik 70% korting. Van dat werk dus.
je moet zoiezo b&H photo video uitchecken: http://www.bhphotovideo.com/ . Zit ergens rond garment district. en J&R is ook die moeite waard. Die zit winkel zit aan Park Row bij BK Bridge. En compUSA is vond ik overkomen als de amerikaanse dixons. Maar check anders ff de google maps: http://www.google.com/maps?hl=en&client=firefox-a&channel=s&q=electronics&near=New+York,+NY&view=map&ie=UTF8quote:Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Palomar het volgende:
welke van deze precies?quote:Op maandag 25 juni 2007 14:04 schreef tomzev het volgende:
err heb je de panorama foto's misschien nog wat groter? please... wil ze voor mijn bureaublad gebruiken... ik heb een resolutie van 2560 x 1024
Kijk ook eens bij J&R (http://ww.jr.com), het is een vrij grote en goede electronicawinkel downtown.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Palomar het volgende:
Voor de Holland tunnel moesten we 6 dollar tol betalen: http://www.ny.com/transportation/crossings/holland_tunnel.html en bij Wasington in de buurt was er ook een tol weg maar het was nooit meer dan een paar dollar. Prima te doen dus.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:57 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Nou las ik ergens dat je overal tol moest betalen om NY binnen te komen..is dat nog een beetje te doen?
Ben namelijk van plan om 1 dag Washington te bezoeken als ik in NY ben.
Waarom niet? Zolang de afmeting van je handbagage maar aan de eisen voldoet.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:02 schreef Doublehomme het volgende:
16 juli gaat hier het avontuur beginnen naar NYC!
Hoe zit het trouwens met de handbagage? Ik wil mijn spiegelreflex camera met 2 lenzen meenemen en die doe ik liever niet in mijn koffer, maar in de handbagage. Zelfde geldt voor mijn iPod, kun je dit allemaal in je handbagege meenemen? (ik reis met Continental naar Newark)
deze http://www.pbase.com/errorist/image/80961821quote:
Afhankelijk van waar je heengaat kan je het snelste de airtrain vanaf JFK nemen richting Jamaica of Howard Beach. Vanaf jamaica kom je sneller uptown (times square, central park) en howard beach is sneller voor downtown (wall street, ground zero etc.)quote:Op maandag 2 juli 2007 18:27 schreef NY_Giant het volgende:
OK, bedankt. Gewoon maar even doen dus...
Weet je ook hoe lang het duurt om daar te komen en hoeveel dat kost? 10 Uur lang op JFK rondhangen lijkt me ook niks!quote:Op maandag 2 juli 2007 22:49 schreef leejow het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je heengaat kan je het snelste de airtrain vanaf JFK nemen richting Jamaica of Howard Beach. Vanaf jamaica kom je sneller uptown (times square, central park) en howard beach is sneller voor downtown (wall street, ground zero etc.)
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:43 schreef tomzev het volgende:
[..]
deze http://www.pbase.com/errorist/image/80961821
en deze http://www.pbase.com/errorist/image/80961842
Thanx!
btw heb wel foto's te ruil:
http://www.econcepts.nl/vakantie2005/
zolang je geen grote aankopen van plan bentquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:58 schreef Falco het volgende:
Even een noob-vraagje wellicht. Hoe noodzakelijk is een creditcard als je vier dagen New York aandoet? Kun je ook zonder uit de voeten?
Ik wist het zelf ook niet precies, maar volgens de MTA-site kost het $5 om van JFK naar een van de stations (howard beach of jamaica) te gaan (en ook andersom). Een dagkaartje voor de subway kost iets van $7 dus je bent in totaal $17 kwijt, en met 10 uur red je het prima om even te gaan shoppen of rond te kijken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang het duurt om daar te komen en hoeveel dat kost? 10 Uur lang op JFK rondhangen lijkt me ook niks!
super!!!!! thanx!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:40 schreef err het volgende:
[..]
[[url=http://omicron.zshare.net/thumb/2545213/thumb.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://eta.zshare.net/thumb/2545254/thumb.jpg]afbeelding][/URL]
beiden 2560 pixels breed
Vorig jaar was ik in NY en zijn we met de metro naar JFK gegaan, van 72nd Street (uptown) naar Jamaica was tussen de 30-45 minuten met de metro. Bij Jamaica aangekomen de airtrain gepakt voor 5 dollar naar de terminal, duurde een kwartiertje ofzo. Dus met max een uurtje zit je al in uptown (Central Park) als je naar midtown (Time Square) wilt zal je rond de 45 minuten bezig zijn. Op JFK was echt niks te doen dan kan je idd beter paar uurtjes in Manhattan rondkijken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang het duurt om daar te komen en hoeveel dat kost? 10 Uur lang op JFK rondhangen lijkt me ook niks!
NIET BIJ DE GWK HALEN....oplichters zijn het...hun koers is 10/15 cent lager dan normaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:50 schreef Palomar het volgende:
Ja, vanwege dat soort dingen zat ik er ook te twijfelen. Waar kun je eigenlijk het best van te voren dollars halen? GWK? Of op Schiphol?
OK mooi, dan is het goed te doen dus. Heb ik weer wat te doen in m'n 10 en half uur!quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:36 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik in NY en zijn we met de metro naar JFK gegaan, van 72nd Street (uptown) naar Jamaica was tussen de 30-45 minuten met de metro. Bij Jamaica aangekomen de airtrain gepakt voor 5 dollar naar de terminal, duurde een kwartiertje ofzo. Dus met max een uurtje zit je al in uptown (Central Park) als je naar midtown (Time Square) wilt zal je rond de 45 minuten bezig zijn. Op JFK was echt niks te doen dan kan je idd beter paar uurtjes in Manhattan rondkijken.
kan 'm niet meer veranderen helaas.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:38 schreef Dos37 het volgende:
New York City Deel XXXI
topic XXXI ontbreekt uit de OP
Ja ik ben aan het teruglezen geweest.
ik had mn laptop mee en daar had ik geen spijt van. Om te beginnen kon ik een hoop dingetjes uitzoeken, online boekingen, prijzen checken, je kent het wel. Ik kon mn fotos bekijken. En ik kon direct op een draadloos netwerk. En dat was nog niet eens het gratis wifi netwerk van mijn hotel. Ik had 'm gewoon in mn koffer gestopt (kreng is nogal zwaar) en eenmaal in het hotel gewoon op de tafel neergezet. Had er geen last van. Kan je dus zeker aanraden je laptop mee te nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:12 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand ook of je bij internetcafé's in NY ook de memorycard van je digicam kunt inlezen? Of dat ik bijv. een kaartlezertje of de digicam zelf kan aansluiten? Ik zou tussendoor bijv. wel wat foto's willen overzetten. Ik kom alleen nooit in een internetcafe dus geen idee hoe dat gaat.
Verder heb ik ook nog een laptop als alternatief. Heeft het nog zin om die mee te nemen omdat je bijv. ergens wireless kunt internetten? (hotspots oid). Ons hotel (pennsylvania) heeft voor zover ik weet geen wi-fi, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden?? Ik denk zelf eigenlijk lekker thuislaten dat ding, veel te veel gesleepTenzij iemand hier goede ervaringen mee heeft...? Het is nl. wel handig om foto's op te dumpen en om wat handige programmaatjes/digitale info bij de hand te hebben.
laptop zou ik dus echt niet meenemen. Tis alleen maar tot last en je moet er idd de hele tijd meezeulen. Als je hem niet nodig heb voor bv werk zou ik het echt niet doen. Er zijn genoeg internetcafe's met een kaartlezer, en anders kan je in een fotowinkel die foto's van kaart op CD laten zettenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:12 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand ook of je bij internetcafé's in NY ook de memorycard van je digicam kunt inlezen? Of dat ik bijv. een kaartlezertje of de digicam zelf kan aansluiten? Ik zou tussendoor bijv. wel wat foto's willen overzetten. Ik kom alleen nooit in een internetcafe dus geen idee hoe dat gaat.
Verder heb ik ook nog een laptop als alternatief. Heeft het nog zin om die mee te nemen omdat je bijv. ergens wireless kunt internetten? (hotspots oid). Ons hotel (pennsylvania) heeft voor zover ik weet geen wi-fi, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden?? Ik denk zelf eigenlijk lekker thuislaten dat ding, veel te veel gesleepTenzij iemand hier goede ervaringen mee heeft...? Het is nl. wel handig om foto's op te dumpen en om wat handige programmaatjes/digitale info bij de hand te hebben.
er zijn zoiezo genoeg hotspots op Manhattan. volgens mij zijn er zelfs gratis public hotspots, had een hele tijd terug iets over gratis hotspots gelezen in bryant park. Maar er zijn volgens mij ook zat onbeveiligde wifi netwerken in NYC. Volgens mij heeft intel heel wat hotspots in handen in NYC, check ff hun site...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:12 schreef Palomar het volgende:
Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:17 schreef tomzev het volgende:
bij het easyInternetcafé kan je dat fixen volgens mij... er zit sowieso eentje bij het new amsterdam theather.. naast madame tussaud (bij times square)
maar wel zijn digicam aansluiten...toch?quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.
laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.
hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:03 schreef kepler het volgende:
[..]
laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)
ow zo, volgens mij hadden ze daar gewoon kaart-lezersquote:Op donderdag 12 juli 2007 19:04 schreef Dizzee het volgende:
[..]
hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.
Wauw! Gave reis voor de boeg!!! Heel veel plezierquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:32 schreef Gronnaephos het volgende:
Fok! blijkt toch altijd weer handig hoor! Goed topic met een superfijne OP vooral waar ik hopelijk veel nut van ga beleven, dus ik heb hem als html opgeslagen zodat ik hem op m'n laptop nog eens door kan kijken![]()
Ik ga morgenvroeg om 7 uur ofzo al met de trein naar Schiphol, om vervolgens pas om 13.00 uur met vliegtuig en al op te stijgen in de richting van The Big Apple![]()
Met m'n ouders en broer gaan we, in het kader van een soort wereldreis die eindelijk (ik ben 19, m'n broer is 21) eens plaatsvindt, voor 19 dagen naar de VS. Eerst 3 dagen genieten van DE stad der steden, New York City, waarna we vertrekken per vliegtuig naar de 2e stad der steden, Los Angeles. Vanaf daar (na enkele dagen) verder per grote gehuurde Amerikaanse camper langs de kust toeren om o.a. San Francisco, Yosemite National Park, The Grand Ganyon en Las Vegas aan te doen om weer te eindigen in LA. Vanaf daar weer met een tussenstop per vliegtuig naar ons kleine landje.
Afijn, de eerste 3 dagen dus in NY, we hebben al een leuk reisgidsje, maar dit topic is volgens mij een stuk praktischer![]()
Ik heb d'r zin an!![]()
*Luistert naar Frank Sinatra - New York, New York![]()
Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:57 schreef Dailyx het volgende:
Ik heb geen creditcard, is dat een probleem? Ik wil best zo'n ding aanschaffen, maar als het niet echt nodig is vind ik het zonde van het geld.
Ik heb een paspoort uit 2005. Kom ik daar gewoon de VS mee in? Met die strenge regels weet ik het even niet meer.
ik zou craigslist even checken. staan volgens mij wel heel wat appartementen opquote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:51 schreef NAKZ het volgende:
Ik ben op zoek naar een appartement voor vier personen in Manhattan voor de periode 23 december-30 december, of in ieder geval iets in die buurt. Iemand die misschien iets weet, een appartement of een site? Alvast bedankt!
Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weetquote:Op zondag 15 juli 2007 16:37 schreef Doublehomme het volgende:
Mag je trouwens paracetamol en reistabletten meenemen in je handbagage? (of alleen op doktersrecept ofzo?)
Jij zit momenteel in New York?quote:Op zondag 15 juli 2007 16:53 schreef gieling het volgende:
[..]
Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weet
quote:Op zondag 15 juli 2007 12:47 schreef DJ_Marsh het volgende:
Afijn, mijn lust om deze stad te bezoeken begon op mijn 11e toen ik helemaal fan was van de Turtles films.
maar een CC is niet perse nodig volgens mij, want je kan ook gewoon met je pinpas pinnen uit de automaat en overal met contant betalen. CC is zeker wel handig, maar niet onmisbaarquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:36 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!
En het paspoort moet denk ik geen probleem opleveren.
Veel plezier alvast![]()
Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:02 schreef TongPo het volgende:
Je kunt dus gewoon lopen in wijken als The Bronx, Queens en eventueel Harlem? Ik dacht juist dat lopen daar niet echt verstandig is, vandaar de gedachte om een auto te huren.
Kijk hier heb ik iets aan!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.
In een auto zitten is juist een slecht idee. Je krijgt dan geen goede indruk en de verkeersituatie is net zo'n chaos als in Manhattan zelf. Harlem is trouwens een wijk in Manhattan.
Het klinkt alsof je jezelf zorgen maakt over de veiligheid op straat. New York is zonder meer een veilige stad. De slechte naam van Harlem en Bronx is een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen deze gebieden inderdaad erg onveilig waren. Er zijn nog steeds 'slechte' wijken (Bedford-stuyvesant, East New York) in NYC waar het iets meer uitkijken is, maar dit zijn tegelijk ook wijken waar voor een bezoeker niets interessants te vinden is. Vandaar mijn tip om met een reisgids een bepaald doel te plannen. Verder is gezond verstand belangrijk: niet s'avonds onbekende plekken bezoeken, terug lopen als je een slechte indruk krijg van een bepaalde straat, geen dure camera's laten bungelen etc.
Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 02:15 schreef Dizzee het volgende:
Van alles grote steden vind ik NY één van de meest veiligste!
Tokyo ben ik helaas nog niet geweest. Het zijn dan ook steden die ik bezocht heb, voornamelijk Europa en Amerika. Vanaf volgend jaar is Azie aan de beurt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.
Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
Tokyo en NY staan voor mij wel op gelijke hoogte qua veiligheidquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:
[..]
Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.
Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
Ik heb het gezien! via internetquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:08 schreef kepler het volgende:
Explosie schrikt New Yorkers op
iemand iets gezien/gemerkt?
15%? 'k dacht dat dat 10% oid was..en hoeveel geef je een piccolo dan? Als 'ie je bagage naar je kamer brengt enzo..quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:49 schreef Palomar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het geven van fooien? Wordt dat altijd van je verwacht als iemand je een dienst verleent? Ik lees nl. in reisgidsjes (zelfs een boekje van NYC tourist center zelf) dat je een taxichauffeur minimaal 15% tip fee moet geven, als je de portier van het hotel een taxi laat bellen 1 dollar etc... Is dit echt allemaal zo strikt?? En wanneer moet je het wel of niet doen? Ik wil nl. niet de onbeschofte gierige toerist uithangen, maar ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven bij alles wat je koopt maar hoppa even een paar dollar extra bij te leggen. Hoe is dit in de praktijk??
Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:33 schreef matthijst het volgende:
15% zo'n beetje inderdaad voor taxi dacht ik. Zelfde in restaurants waar ze je bedienen...
--> sowieso alleen bij dingen waar iemand je bedient, tis niet zo dat je overal maar fooi moet geven. Komt denk ik totaal neer op: taxi, bellboy, kamermeisjes, evt. restaurants.....
Dollar per koffer die ze sjouwen, al vind ik die gasten zelf altijd hoogst irritant. Bedoel: ben goddomme niet bejaard, til m zelf wel, beetje genante bende, zo kerel die achter je aanloopt met een koffer
Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:27 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.
Man, ik heb echt zin om naar NY te gaan
Komende 2,5 maand lekker relaxed beetje globale planning maken
In 2003 voor de laatste keer daar geweest. Hotel West Park bij Columbus Circle. Zeer netjes allemaal voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:42 schreef MarkG het volgende:
Ik zoek ik zoek
een hotel in new york voor 25 augustus t/m 31 augustus voor 900 dollar max exclusief taxes en jullie weten misschien een goed hotel voor mij!
Eens, dat is eigenlijk ook meer wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:19 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.
Tja, what can I sayquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:49 schreef MarkG het volgende:
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..
Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
- Metro ($2)quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:
TVP-tje met even drie vraagjes:
- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
wow, heb je daar info over?quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:38 schreef Stratos het volgende:
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.
Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
Ik zeg: smaken verschillen. De één vindt het wel leuk, de ander nietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:53 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
Uurtje of 7 tot 8 afhankelijk van het weer en natuurlijk of je met een overstap reist.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:15 schreef TongPo het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
Draaiing van de aarde vooral.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Palomar het volgende:
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?![]()
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?quote:Op zondag 29 juli 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif
Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...
Windquote:Op maandag 30 juli 2007 00:48 schreef roburt het volgende:
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)
en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:57 schreef Dizzee het volgende:
Het zeer grote New York City topic - deel XXXV
quote:Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?
Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:13 schreef Palomar het volgende:
Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties![]()
En wat heeft dat met NYC te maken ?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?
Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
Sorry, misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
[..]
En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten![]()
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij meequote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:23 schreef TongPo het volgende:
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ga zaterdagnacht alquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Slomy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee.
Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig.
Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
En dan heb je daar ook nog te maken met de uitlaatgassen die tussen de gebouwen blijven hangen. Lekker broeierigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef TongPo het volgende:
[..]
Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopenquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:
TVP-tje met even drie vraagjes:
- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
Ik bedoel niet het Chelsea Hostel, maar het Chelsea Lodge (http://www.chelsealodge.com). Weet niet of je hetzelfde bedoelt?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:
[..]
- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)![]()
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef Retarded het volgende:
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.
Tussen de gebouwen blijft het iig lekker lang broeierig. In Central Park voel je het daarintegen wel goed afkoelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef TongPo het volgende:
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
Ja, maar ik zou vanaf Jamaica de LIRR (Long Island Rail Road) nemen naar Penn Station. Dit is iets duurder (5 dollar), maar veel prettiger. Stopt hooguit 2 keer voor Penn, ruimte voor bagage, veiliger, overzichtelijker.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:
[..]
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
Ik was mijn groenten en fruit wel met water uit de kraan en ik poets m'n tanden er gewoon mee, maar ik zie er tegenop om er liters te van gaan drinken. Het kan opsich wel alleen ik was het schone drinkwater van de veluwe gewend dus doe ik het mijn darmen liever niet aan om het kraanwater te drinken. Ik houd het liever bij flesjes Poland Springquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:50 schreef TongPo het volgende:
Het was gister de bedoeling om enigszins bij te komen van de reis, maar voordat ik het wist had ik alweer kilometers gelopen over o.a. Times Square en vele andere avenues/streets. Wat een stad.
Wat ik me nog afvroeg, kan ik als Hollander zijnde het water hier gewoon drinken uit de kraan?
Vorig jaar december betaalde ik 425 euro, eind maart dit jaar 390 en m'n ticket voor 17 september was ik 493 euro voor kwijt.. Ik heb voor de gein ook op wat andere data gezocht, maar goedkoper dan 450 wordt het de komende maanden niet geloof ik.. (ik neem dan wel alleen directe vluchten, met overstap ben je soms een paar tientjes goedkoper uit)quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:52 schreef jmac het volgende:
Wat is 't laagste bedrag waarvoor jullie ooit naar NYC zijn gevlogen? Zit te kijken voor 6-12 maart wat neerkomt op ca 450 euro. Weet niet of 't beter is om nu al te boeken of wachten op acties die verschillende maatschappijen/reisbureaus eventueel later hebben.
Is 't dus beter om nu te boeken of te wachten op acties? Of komt de prijs nooit beneden de 400EUR naar nYC?
Nah die paar tientjes boeien me weinig nee. Dacht dat er misschien paar keer per jaar 'super'acties waren waarbij vluchten voor spotprijzen werden verkocht. Maar denk dat nY altijd wel vol zal zitten dus die noodzaak zal er niet echt zijn. zie dat KLM voor directe vluchten zelfs 't goedkoopst is ('t moet niet gekker worden).quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:20 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Vorig jaar december betaalde ik 425 euro, eind maart dit jaar 390 en m'n ticket voor 17 september was ik 493 euro voor kwijt.. Ik heb voor de gein ook op wat andere dat gezocht, maar goedkoper dan 450 wordt het de komende maanden niet geloof ik.. (ik neem dan wel alleen directe vluchten, met overstap ben je soms een paar tientjes goedkoper uit)
We hebben dus een reis van 2 weken, inclusief tickets, hotels, huurauto + alle verzekeringen, belastingen en toeslagen voor 1630 euro per persoon..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:57 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?
Hm, mooie prijs hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Retarded het volgende:
[..]
We hebben dus een reis van 2 weken, inclusief tickets, hotels, huurauto + alle verzekeringen, belastingen en toeslagen voor 1630 euro per persoon..
Staat die onder water dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Adelante het volgende:
Staat de subway in Manhattan Central nog steeds onder water?
Veel plezier daar!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:50 schreef Slomy het volgende:
Vandaag in NY gearriveerd. Het hostel waar we zitten (continental hostel) stelt niet veel voor. Kamer is erg klein, stapelbed erin en dat is het. Alles beetje chaotisch, maar wel redelijk netjes. Je deelt echter wel een badkamer. Echter voor 5 nachten betaal je zo'n 180 dollar wat wel goedkoop is. Hostel zit daarbij vol mte jongeren wat ook erg gezellig is (ook al reizen wij al met 2). Subway is erg dichtbij en voor 24 dollar kan je een hele week onbeperkt met de subway reizen. Meteen ook een kaartje voor die rondrit bus gekocht. 79 dollar incl ellis island / vrijheidsbeeld, empire state, een of ander museum en dat voor 3 dagen. Valt dus reuze mee daar gaan we dan ook morgen mee beginnen.
We zijn zonet nog even op times square geweest, ik had het al eens gezien, maar het blijft werkelijk fantastisch.
Maargoed ik ga eens slapen, vanuit lobby van hotel kan je gratis wireless op internet. Echter na een dag van meer dan 34 uur begin ik nu toch wel aardig moe te raken. Vergeef me mijn typfouten.
Helaas dat ik het moet zeggen maar: welkom terugquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:58 schreef Palomar het volgende:
Ik ben net terug (met dikke jetlag).
Ga zaterdag 3 weken dit rondje ad eastcoast doen:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:30 schreef Drostie het volgende:
Ik en mijn neef willen volgend jaar een trip gaan maken naar de oostkust, en vanuit Washington naar New York rijden. Heeft iemand deze trip al eens gemaakt? Hoe lang is het rijden? Ik zou ook graag onderweg een bezoek willen brengen aan een grote Amerikaanse supermarkt, naar welke ketens moet ik dan uitkijken en kan ik die direct naast de snelwegen verwachten?
Vliegtuig vertrok daar om 18:40 en kwam in Nederland om 8:00 's ochtends aan. Als ik de hele vlucht geslapen had was er niet veel aan de hand, maar dat lukte niet echt in het vliegtuig. Vandaar een beetje ontregeldquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:45 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Helaas dat ik het moet zeggen maar: welkom terug![]()
Heb je zo'n beroerd vluchtschema gehad dat je zo'n last hebt van een jetlag?
Dat scheelt idd wel...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:13 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vliegtuig vertrok daar om 18:40 en kwam in Nederland om 8:00 's ochtends aan. Als ik de hele vlucht geslapen had was er niet veel aan de hand, maar dat lukte niet echt in het vliegtuig. Vandaar een beetje ontregeld
als jullie allemaal vrouwen zijn dan zal het probleem minder groot zijn denk ikquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:06 schreef BettyR het volgende:
Ik heb inmiddels vergevorderde plannen voor maart, yay! Heb trouwens een vraagje wat betreft het uitgaan. In de OP staat veel over though doors, heeft iemand nog tips om het binnen komen bij de clubs gemakkelijker te maken? Vooraf bellen? Kleding? En maken we uberhaupt wel kans om binnen te komen? We zijn 21/20/19 en allemaal V.
Ik ben eergister naar de Webster Hall geweest. Heb vooraf aan een aantal mensen (voornamelijk verkoopsters in kledingwinkels) gevraagd wat de dresscode is op een zaterdagavond, en volgens hen waren sneakers niet toegestaan. Dit bleek achteraf niet juist want ik zag genoeg mensen met sneakers (sommigen zelfs met slippers) binnen lopen. Op de website stond als dresscode vermeld "dress to dance". Minimale leeftijd was die avond 19 jaar.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:06 schreef BettyR het volgende:
Ik heb inmiddels vergevorderde plannen voor mei, yay! Heb trouwens een vraagje wat betreft het uitgaan. In de OP staat veel over though doors, heeft iemand nog tips om het binnen komen bij de clubs gemakkelijker te maken? Vooraf bellen? Kleding? En maken we uberhaupt wel kans om binnen te komen? We zijn 21/21/20 en allemaal V.
Met zn tweetjes drietjes?!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
In Oktober gaan we misschien een stedentrip naar NY maken dus even een oridnaire tvp
Yep, oma komt een paar dagen hier in huis om de andere twee kids te entertainenquote:
Probeer de YMCA eens.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:04 schreef Plasterk het volgende:
Ik ben op zoek naar een goedkoop hostel/hotel in New York
Thanks! Top of the Rock zat ik ook al aan te denken om te doen. ESB gaan we ook heen aangezien we zo'n NYPass hebben gekocht, nog ff kijken of de anderen d'r heen willenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:44 schreef Palomar het volgende:
Denk dat je bij vertrek rond 19:00 uur wel ruim op tijd bent (aannemende dat je +- 2 uur van te voren op het vliegveld wilt zijn). Zo vast staat het verkeer er ook weer niet dat je lang in de file staat.
Je zou overigens ook zo'n transportservice van Supershuttle of Airlink kunnen bestellen. Dan wordt je in een busje met meerdere mensen van NYC naar je vliegveld gebracht. Duurt wel iets langer omdat je nog 2 of 3 hotels bijlangs gaat, maar is ook goedkoper (zo'n 15 euro).
[edit] En verdere tips. Wij hebben in NYC tour gedaan in van die engelse dubbeldeksbussen. Kun je gewoon onderweg uitstappen en later weer opstappen om verder te gaan. Kaartjes kun je op straat wel kopen (de verkopers van afrikaanse afkomst zul je ongewtwijfeld wel tegenkomen als je er bent). Ze rijden verschillende routes (uptown, downtown en brooklyn). Dan zie je echt veel van de stad. Zitten soms ook wel grappige guides aan boord die van alles vertellen over waar je langs rijdt. De nighttour in zo'n bus is ook wel een aanrader.
Verder vond ik Top of the Rock (Rockefeller Center) ook erg geslaagd. Dat is ong. net zo hoog als het bekendere Empire State Building, maar ik vond het veel mooier. Je hebt bovenin verschillende dekjes, het was rustiger dan Empire en er staan geen hoge hekken omheen.
Hoezo stinkt New York en is het er vies? Ik ben er 2 keer geweest maar nooit wat van gemerkt..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.
Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Ik ben langs een stuk of 10 grote steden geweest in Amerika. En in vergelijking me de andere steden is NewYork vies...en dan heb ik nog niet eens over de uitlaatgassen die nooit goed voor je kunnen zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:51 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Hoezo stinkt New York en is het er vies? Ik ben er 2 keer geweest maar nooit wat van gemerkt..
tja, ik vond juist de andere steden waar ik ben geweest juist tegen vallen. Los Angeles had helemaal geen sfeer (alhoewel het strand erg tof was), San Francisco was zeker wel leuk maar mij te Europeaansquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.
Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |