abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51354643
Vreemd, het lijkt mij toch dat internetcafes daar op gemaakt zijn?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_51388229
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.
maar wel zijn digicam aansluiten...toch?
Tja...
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:54:08 #153
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51397223
wat vinden jullie goede stadsgidsen?

Ik bedoel van die boekjes van Capitool of ANWB.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:03:51 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51397546
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Neen, daar kan je dus geen kaartje van je memorystick lezen.
laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)
The line is a dot to you!
pi_51403391
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:03 schreef kepler het volgende:

[..]

laatste keer dat ik daar was (2 jaar terug) kon het wel (die vlakbij Times Square)
hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:09:13 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51403544
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:04 schreef Dizzee het volgende:

[..]

hmm, ik was er ook 2 jaar terug. je kon 'm wel aansluiten, maar geen foto's lezen.
ow zo, volgens mij hadden ze daar gewoon kaart-lezers
pi_51428104
Fok! blijkt toch altijd weer handig hoor! Goed topic met een superfijne OP vooral waar ik hopelijk veel nut van ga beleven, dus ik heb hem als html opgeslagen zodat ik hem op m'n laptop nog eens door kan kijken

Ik ga morgenvroeg om 7 uur ofzo al met de trein naar Schiphol, om vervolgens pas om 13.00 uur met vliegtuig en al op te stijgen in de richting van The Big Apple
Met m'n ouders en broer gaan we, in het kader van een soort wereldreis die eindelijk (ik ben 19, m'n broer is 21) eens plaatsvindt, voor 19 dagen naar de VS. Eerst 3 dagen genieten van DE stad der steden, New York City, waarna we vertrekken per vliegtuig naar de 2e stad der steden, Los Angeles. Vanaf daar (na enkele dagen) verder per grote gehuurde Amerikaanse camper langs de kust toeren om o.a. San Francisco, Yosemite National Park, The Grand Ganyon en Las Vegas aan te doen om weer te eindigen in LA. Vanaf daar weer met een tussenstop per vliegtuig naar ons kleine landje.

Afijn, de eerste 3 dagen dus in NY, we hebben al een leuk reisgidsje, maar dit topic is volgens mij een stuk praktischer

Ik heb d'r zin an!
*Luistert naar Frank Sinatra - New York, New York
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_51430680
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:32 schreef Gronnaephos het volgende:
Fok! blijkt toch altijd weer handig hoor! Goed topic met een superfijne OP vooral waar ik hopelijk veel nut van ga beleven, dus ik heb hem als html opgeslagen zodat ik hem op m'n laptop nog eens door kan kijken

Ik ga morgenvroeg om 7 uur ofzo al met de trein naar Schiphol, om vervolgens pas om 13.00 uur met vliegtuig en al op te stijgen in de richting van The Big Apple
Met m'n ouders en broer gaan we, in het kader van een soort wereldreis die eindelijk (ik ben 19, m'n broer is 21) eens plaatsvindt, voor 19 dagen naar de VS. Eerst 3 dagen genieten van DE stad der steden, New York City, waarna we vertrekken per vliegtuig naar de 2e stad der steden, Los Angeles. Vanaf daar (na enkele dagen) verder per grote gehuurde Amerikaanse camper langs de kust toeren om o.a. San Francisco, Yosemite National Park, The Grand Ganyon en Las Vegas aan te doen om weer te eindigen in LA. Vanaf daar weer met een tussenstop per vliegtuig naar ons kleine landje.

Afijn, de eerste 3 dagen dus in NY, we hebben al een leuk reisgidsje, maar dit topic is volgens mij een stuk praktischer

Ik heb d'r zin an!
*Luistert naar Frank Sinatra - New York, New York
Wauw! Gave reis voor de boeg!!! Heel veel plezier
En sinds dat ik in NY ben geweest, heeft dat nummer van Frank Sinatra een hele andere lading
pi_51438802
Super topic! Heel handig nu ik bezig ben een vakantie van een week te plannen naar New York. Ik ga in mijn eentje en was van plan in een hostel te gaan zitten en vanuit daar er op uit te gaan. Ik heb daarvoor nu het Chelsea Centre Hostel op het oog. Nou zit ik met wat vragen waarmee jullie me misschien kunnen helpen.

Ik heb geen creditcard, is dat een probleem? Ik wil best zo'n ding aanschaffen, maar als het niet echt nodig is vind ik het zonde van het geld.

Ik heb een paspoort uit 2005. Kom ik daar gewoon de VS mee in? Met die strenge regels weet ik het even niet meer.

Dan nog de vliegreis. Bij verschillende sites (D-reizen, Cheaptickets) komt Delta Airlines als goedkoopste uit de bus. Gewoon doen, of weet iemand een beter alternatief?

*Luistert ook naar Frank Sinatra om alvast in de stemming te komen!*
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:24:11 #160
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51463356
Als ik met mijn mobiel vanuit NYC naar NL wil bellen dan is dat best prijzig. Is het voordeliger om ter plaatse een prepaid kaartje te kopen voor internationale gesprekken?
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51463695
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:57 schreef Dailyx het volgende:
Ik heb geen creditcard, is dat een probleem? Ik wil best zo'n ding aanschaffen, maar als het niet echt nodig is vind ik het zonde van het geld.

Ik heb een paspoort uit 2005. Kom ik daar gewoon de VS mee in? Met die strenge regels weet ik het even niet meer.
Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!

En het paspoort moet denk ik geen probleem opleveren.

Veel plezier alvast
pi_51467368
Ik ben op zoek naar een appartement voor vier personen in Manhattan voor de periode 23 december-30 december, of in ieder geval iets in die buurt. Iemand die misschien iets weet, een appartement of een site? Alvast bedankt!
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:39:51 #163
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_51470231
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:51 schreef NAKZ het volgende:
Ik ben op zoek naar een appartement voor vier personen in Manhattan voor de periode 23 december-30 december, of in ieder geval iets in die buurt. Iemand die misschien iets weet, een appartement of een site? Alvast bedankt!
ik zou craigslist even checken. staan volgens mij wel heel wat appartementen op
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 15 juli 2007 @ 00:47:20 #164
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51478372
Zojuist ticket geboekt bij Delta Air Lines voor een weekje NYC ingaand op 5 augustus. Hotel is Milford geworden. Heb er zin in.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51486004
WOW, al 6 jaar helemaal FREAKY gestoord fan van deze stad, en dan vindt ik hier even een damn groot topic...

Afijn, mijn lust om deze stad te bezoeken begon op mijn 11e toen ik helemaal fan was van de Turtles films.
Ik was helemaal gek van al de lichtjes en de complete skyline was heilig mooi!
2 jaar geleden ben ik er dan ook eindelijk geweest met een vriend van me.
2 weken gelogeerd bij mijn neef (die daar woont) in Brooklyn, met utizicht op Manhattan!

29 Juli (over 2 weken al weer.) vlieg ik voor 4 weken naar New York!
(Voor 4 weken?..jep) Ga daar in mijn eentje een Engelse opleiding volgen.
Helaas zit het vriendinnetje thuis een maand, kost ook aardig wat centjes.

De school zit PAL tegenover Madison Square, in een groot bekend hotel.
Logeer in een YMCA in Brooklyn.
www.djmarsh.nl
Your 24/7 Hiphop and R&B Radio Station
pi_51492770
Morgenvroeg is het zo ver: naar NYC!!

Heb er heel veel zin in!

Mag je trouwens paracetamol en reistabletten meenemen in je handbagage? (of alleen op doktersrecept ofzo?)
  zondag 15 juli 2007 @ 16:53:26 #167
65516 gieling
Live from NYC
pi_51493372
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:37 schreef Doublehomme het volgende:

Mag je trouwens paracetamol en reistabletten meenemen in je handbagage? (of alleen op doktersrecept ofzo?)
Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weet
pi_51493607
quote:
Op zondag 15 juli 2007 16:53 schreef gieling het volgende:

[..]

Alleen geen vloeistoffen boven de 250ml(?) zover ik weet
Jij zit momenteel in New York?
Hoe is het weer daar op dit moment?
Ik ga dus eind deze maand voor 4 weken... lekker bakken of niet?
www.djmarsh.nl
pi_51496321
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:47 schreef DJ_Marsh het volgende:

Afijn, mijn lust om deze stad te bezoeken begon op mijn 11e toen ik helemaal fan was van de Turtles films.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:25:47 #170
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51496492
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:36 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Creditcard in NY is al een PINpas in NL. Het is wel errrg makkelijk als je m hebt!

En het paspoort moet denk ik geen probleem opleveren.

Veel plezier alvast
maar een CC is niet perse nodig volgens mij, want je kan ook gewoon met je pinpas pinnen uit de automaat en overal met contant betalen. CC is zeker wel handig, maar niet onmisbaar
  maandag 16 juli 2007 @ 08:45:59 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51512256
Ook maar weer eens een tvp. Over 4 weken rondje oostkust met paar dagen NYC aan het eind
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:42:08 #172
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51559038
Ik zit er aan te denken om voor één dag een auto te huren. En dan niet om in Manhattan te gaan rijden (da's gekkenwerk), maar om door de andere wijken te cruisen waar ik lopend naar alle waarschijnlijkheid niet zou komen, zoals Brooklyn, Queens, Bronx, etc.

Wat denken jullie: Gekkenwerk of wellicht een leuke ervaring?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:49:15 #173
28167 matthijst
pi_51559233
Gekkenwerk denk ik. Waarom niet gewoon de metro pakken en een stukje sjouwen?
In februari zijn we met de metro naar Jay Street (Brooklyn) gegaan en vanaf daar richting Brooklyn Bridge gegaan, dan kom je langs een bende van die Brownstones....

Zelfde geldt voor de Bronx; pak de metro, stap uit en ga een stukje lopen... Vanuit de auto schiet niet echt op, lijkt me.... Of plan het tactisch icm. een middag Bronx Zoo; dat je het laatste stuk loopt ipv. de metro neemt...
Queens ben ik alleen bij Flushing Meadows geweest en alleen daar rondgelopen. Op zich is dat wel een aardig stukje metro en zie je onderweg nog wel wat, dacht ik (volgens mij bijna de hele rit bovengronds ook)....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:59 #174
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51561845
Je kunt dus gewoon lopen in wijken als The Bronx, Queens en eventueel Harlem? Ik dacht juist dat lopen daar niet echt verstandig is, vandaar de gedachte om een auto te huren.
pi_51562958
Wat ook érg mooi is, is de subway nemen vanaf Brooklyn richting Manhattan via de Manhattan Bridge.
Je komt dan de skyline tegemoet rijden, érg mooi, vooral savonds natuurlijk.

Brooklyn Heights heb ik 4 juli gezeten (4 uur lang gewacht, zit er dan BOMVOL)
Prachtig uitzicht op Financial district.
www.djmarsh.nl
pi_51566371
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:02 schreef TongPo het volgende:
Je kunt dus gewoon lopen in wijken als The Bronx, Queens en eventueel Harlem? Ik dacht juist dat lopen daar niet echt verstandig is, vandaar de gedachte om een auto te huren.
Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.

In een auto zitten is juist een slecht idee. Je krijgt dan geen goede indruk en de verkeersituatie is net zo'n chaos als in Manhattan zelf. Harlem is trouwens een wijk in Manhattan.

Het klinkt alsof je jezelf zorgen maakt over de veiligheid op straat. New York is zonder meer een veilige stad. De slechte naam van Harlem en Bronx is een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen deze gebieden inderdaad erg onveilig waren. Er zijn nog steeds 'slechte' wijken (Bedford-stuyvesant, East New York) in NYC waar het iets meer uitkijken is, maar dit zijn tegelijk ook wijken waar voor een bezoeker niets interessants te vinden is. Vandaar mijn tip om met een reisgids een bepaald doel te plannen. Verder is gezond verstand belangrijk: niet s'avonds onbekende plekken bezoeken, terug lopen als je een slechte indruk krijg van een bepaalde straat, geen dure camera's laten bungelen etc.
pi_51581482
idd. achterhaalde gedachte dat Bronx cq Queens gevaarlijk is om te lopen. ik heb me er iig geen moment onveilig gevoeld.

Van alles grote steden vind ik NY één van de meest veiligste!
pi_51582071
New York City was echt super! Ik postte een paar dagen terug dat ik er heen zou gaan, zit inmiddels in een hotel in Los Angeles (net aangekomen) te internetten en wou even melden dat het echt tof was!

Helaas maar 2 dagen en dus oppervlakkig Manhatten bekeken. We zijn eigenlijk meteen ingegaan op een aanbieding van 'Gray Line', een sightseeing bedrijf (1 van de grofweg 2, dit schijnt de beste te zijn; rode bussen) waar we voor 79 dollar pp (m'n ouders betalen ) 2 dagen lang alle tours hop on - hop off konden doen (inclusief een night-tour, niet gedaan though). Die tours zijn erg groot en beslaan manhattan en brooklyn gedeeltelijk. In die 2 dagen waren we overigens nog lang niet helemaal Manhattan doorgeweest, dus Brooklyn schoot er ook bij in, het is echt te groot

Bij die 79-ticket zat ook een kaartje om bovenin de Empire State Building te komen, hebben we ook gedaan, zeeeeeer mooi! En een ticket om op een 'ferry' naar Liberty Island (van de Statue) en Ellis Island (?), het immigratie-eiland van een eeuwtje terug. Wel zwaar door de beveiliging voor je op die boot mag, i.v.m. terrorisme-gevaar natuurlijk. Ook nog een 'fraaie' police-demonstratie-staking gezien omdat er net een politieman was neergeschoten. Een hele colonne politie-agenten die een straat afzetten en er met sirene doorheen joegen, in protest tegen deze moord.

Anyway, VETTE stad, ga ik zeker nog een keer checken later, nog zoveel te doen

Vanuit California,
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:46:14 #179
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51589898
in oktober naar NY post
pi_51597889
Wat zijn eigenlijk handige kaartjes/tickets e.d. die je van te voren cq. bij aankomst kan kopen? BIjv. een metropas voor een week lijkt me dus erg handig. En ik heb ook iets gelezen over een New York Pass waarbij je bij veel bekende attracties minder lang in de rij hoeft te staan en ook gratis erin mag. Hebben jullie nog meer tips hieromtrent?
pi_51599845
mwah, die rijen blijven lang aangezien 9 van de 10 mensen zo'n pasje hebben. Qua prijs kan het schelen, hangt een beetje van je progamma af. Metro kaart kan je idd op het vliegveld kopen.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:35:46 #182
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51605032
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik woon in Harlem en ben zo nu en dan in Bronx en Queens. Een beetje rondlopen is de aangewezen manier om deze wat onbekendere gebieden te ervaren. Ik zou wel een goede gids kopen en specifieke doelen in deze wijken bezoeken, bijvoorbeeld the Bronx Zoo, Yankees (Bronx) / Mets (Queens) game of een bekend restaurant. Als je willekeurig ergens uit de metro stapt, heb je kans om in een oninteressant gebied uit te stappen.

In een auto zitten is juist een slecht idee. Je krijgt dan geen goede indruk en de verkeersituatie is net zo'n chaos als in Manhattan zelf. Harlem is trouwens een wijk in Manhattan.

Het klinkt alsof je jezelf zorgen maakt over de veiligheid op straat. New York is zonder meer een veilige stad. De slechte naam van Harlem en Bronx is een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen deze gebieden inderdaad erg onveilig waren. Er zijn nog steeds 'slechte' wijken (Bedford-stuyvesant, East New York) in NYC waar het iets meer uitkijken is, maar dit zijn tegelijk ook wijken waar voor een bezoeker niets interessants te vinden is. Vandaar mijn tip om met een reisgids een bepaald doel te plannen. Verder is gezond verstand belangrijk: niet s'avonds onbekende plekken bezoeken, terug lopen als je een slechte indruk krijg van een bepaalde straat, geen dure camera's laten bungelen etc.
Kijk hier heb ik iets aan!

Toppost
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:05:38 #183
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_51618176
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 02:15 schreef Dizzee het volgende:
Van alles grote steden vind ik NY één van de meest veiligste!
Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.

Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:08:37 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51619520
Explosie schrikt New Yorkers op

iemand iets gezien/gemerkt?
pi_51625731
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Kom maar eens bij mij in Tokyo op bezoek. Ik sluit mijn fiets bijna nooit af en loop zonder angst en problemen door de meest donkere steegjes heen.

Sorry, ben gewoon jaloers dat het New York topic meer bezoekers heeft dan ons fantastische Japan topic
Tokyo ben ik helaas nog niet geweest. Het zijn dan ook steden die ik bezocht heb, voornamelijk Europa en Amerika. Vanaf volgend jaar is Azie aan de beurt.

Maar jij zit in Tokyo?? Dan wil ik best bij je langs komen!
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:54:02 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_51625855
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:05 schreef Binsentu het volgende:

[..]

Tokyo en NY staan voor mij wel op gelijke hoogte qua veiligheid
pi_51633134
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:08 schreef kepler het volgende:
Explosie schrikt New Yorkers op

iemand iets gezien/gemerkt?
Ik heb het gezien! via internet
Maar serious: waar precies is het nou gebeurd? Hoorde dat het ergens in de buurt van Grand Central Station was.

Edit: al wat gevonden!
3
42nd & 3rd?

http://forum.fok.nl/topic/1053555

[ Bericht 8% gewijzigd door MikelenniuM op 19-07-2007 18:09:04 ]
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:12:50 #188
28167 matthijst
pi_51633452
pi_51643136
Hoe zit het eigenlijk met het geven van fooien? Wordt dat altijd van je verwacht als iemand je een dienst verleent? Ik lees nl. in reisgidsjes (zelfs een boekje van NYC tourist center zelf) dat je een taxichauffeur minimaal 15% tip fee moet geven, als je de portier van het hotel een taxi laat bellen 1 dollar etc... Is dit echt allemaal zo strikt?? En wanneer moet je het wel of niet doen? Ik wil nl. niet de onbeschofte gierige toerist uithangen, maar ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven bij alles wat je koopt maar hoppa even een paar dollar extra bij te leggen. Hoe is dit in de praktijk??
pi_51646259
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:49 schreef Palomar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het geven van fooien? Wordt dat altijd van je verwacht als iemand je een dienst verleent? Ik lees nl. in reisgidsjes (zelfs een boekje van NYC tourist center zelf) dat je een taxichauffeur minimaal 15% tip fee moet geven, als je de portier van het hotel een taxi laat bellen 1 dollar etc... Is dit echt allemaal zo strikt?? En wanneer moet je het wel of niet doen? Ik wil nl. niet de onbeschofte gierige toerist uithangen, maar ik vind het eerlijk gezegd ook overdreven bij alles wat je koopt maar hoppa even een paar dollar extra bij te leggen. Hoe is dit in de praktijk??
15%? 'k dacht dat dat 10% oid was..en hoeveel geef je een piccolo dan? Als 'ie je bagage naar je kamer brengt enzo..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:33:23 #191
28167 matthijst
pi_51646953
15% zo'n beetje inderdaad voor taxi dacht ik. Zelfde in restaurants waar ze je bedienen...
--> sowieso alleen bij dingen waar iemand je bedient, tis niet zo dat je overal maar fooi moet geven. Komt denk ik totaal neer op: taxi, bellboy, kamermeisjes, evt. restaurants.....

Dollar per koffer die ze sjouwen, al vind ik die gasten zelf altijd hoogst irritant. Bedoel: ben goddomme niet bejaard, til m zelf wel, beetje genante bende, zo kerel die achter je aanloopt met een koffer
  vrijdag 20 juli 2007 @ 08:27:20 #192
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51650564
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:33 schreef matthijst het volgende:
15% zo'n beetje inderdaad voor taxi dacht ik. Zelfde in restaurants waar ze je bedienen...
--> sowieso alleen bij dingen waar iemand je bedient, tis niet zo dat je overal maar fooi moet geven. Komt denk ik totaal neer op: taxi, bellboy, kamermeisjes, evt. restaurants.....

Dollar per koffer die ze sjouwen, al vind ik die gasten zelf altijd hoogst irritant. Bedoel: ben goddomme niet bejaard, til m zelf wel, beetje genante bende, zo kerel die achter je aanloopt met een koffer
Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.

Man, ik heb echt zin om naar NY te gaan

Komende 2,5 maand lekker relaxed beetje globale planning maken
pi_51773953
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:27 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Idd, maar aan de andere kant wordt wel overal (ook in de VS zelf) aangeraden om ook echt alleen die fooi te geven in restaurants etc als je tevreden bent over de geleverde dienst.

Man, ik heb echt zin om naar NY te gaan

Komende 2,5 maand lekker relaxed beetje globale planning maken
Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.

En ja, dat is ongeveer 10-15%. Ook word je in supermarkten tot onze verbazing vaak geholpen door, zoals ik ze spottend noem 'kassaslaafjes' die je boodschappen (die DUUR zijn! Niet normaal! Uit eten is bijna goedkoper!) keurig in een stuk of 20 plastic zakjes verpakken, zodat je je lekker verantwoordelijk voelt voor de grote impact die de VS met z'n dikke auto's die overal heeft op het broeikaseffect. Of je deze personen moet betalen, weet ik niet, we hadden op het moment dat we dat meemaakten ook geen losse dollars bij ons en zijn maar doorgelopen, de boodschappen zelf zijn al reteduur.
Overigens werden we bij een later winkelbezoek elders bedankt door de cassier, die tot zijn verbazing niets hoefde in te pakken, dat kunnen wij nuchtere Europeanen immers zelf wel

Hoe langer je hier bent, hoe meer je toch ook gaat inzien dat er iets goed fout is aan de Amerikaanse manier van doen met de hulpjes die overal je caloriën voor je verbranden, terwijl chips in 'family packs' komen die gewoon bijna 3x het formaat van onze Europese zakken zijn. Donuts zijn betaalbaar en blikken bier drinkt men zenuwachtig verpakt in bruine zakken, o wee als de politie je ermee ziet, zeker onder de 21 (zoals ikzelf).

Vandaag kochten we, tegen beter weten in, enkele pizza's bij zo'n afhaalpizzeria, terwijl het echt dikke gestapelde pizza's zijn waarvan iedere slice bijna een complete maaltijd is. Met meer dan de helft van wat we besteld hadden, liepen we weg uit de pizzeria (nadat we dus een poging hadden gedaan deze veel groter uitgevallen vetmonsters te verorberen) met een doos in de hand. We kunnen er morgen misschien de hele dag nog wel van eten En dan maar verwonderd kijken naar de walvissen die hier soms zijn aangespoeld, de nijlpaarden die over straat lopen en de olifanten die auto's en kleine trucks besturen die formaatje >>Jeep of zelfs camper beslaan en daarmee onnodig veel vervuilen. Omdat ze toch zo goedkoop zijn hier...

Tss, only in America dus allemaal, maar toch genieten we. Vandaag en gister bijvoorbeeld van Yosemite National Park, volgens velen dé mooiste van de VS en voor mij het mooiste natuurgebied wat ik ooit heb mogen aanschouwen En dat, tezamen met de reusachtige provincie die eigenlijk een stad is, genaamd Los Angeles, een prachtige kustlijn van vele mijlen lang met golven waar surfers van dromen, een prachtige stad als Los Angeles, uitgestrekte gras- en heuvellanden, rotslandschappen, Death Valley, rivieren, (hoge) bergen, plateaus en eigenlijk vrijwel alles wat de natuur kan bieden, in één staat!

Mensen, als je naar de VS gaat en je hebt buiten New York om nog tijd, bezoek dan de staat der staten, California!
pi_51800599
Ik zoek ik zoek

een hotel in new york voor 25 augustus t/m 31 augustus voor 900 dollar max exclusief taxes en jullie weten misschien een goed hotel voor mij!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:17:23 #195
28167 matthijst
pi_51802031
Naja, wat is goed
hotel carter kom je op 690 + 115 --> $805, geloof dat er in de startpost wel wat over te vinden is.

hotelpenn.com met AAA-korting kom je op $984 + 152tax --> 1137
Veel mensen gaan hierheen... Meningen varieren nogal. Ga er zelf binnenkort voor de 4e keer heen...

Ben ff de naam kwijt, maar dacht dat er aan 32nd, tussen 6th & 7th ook nog een vrij goedkoop hotel zat, heeft in 1 vd vele NY topics gestaan, iemand een idee?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:21:03 #196
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51815029
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:42 schreef MarkG het volgende:
Ik zoek ik zoek

een hotel in new york voor 25 augustus t/m 31 augustus voor 900 dollar max exclusief taxes en jullie weten misschien een goed hotel voor mij!
In 2003 voor de laatste keer daar geweest. Hotel West Park bij Columbus Circle. Zeer netjes allemaal voor een goede prijs.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_51832903
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..

Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:05:06 #198
28167 matthijst
pi_51833593
Tsja, je wilt goedkoop, wat verwacht je dan

Doorgaans twee meningen over hotels in NYC:
- mensen die liever meer (ws dubbel zoveel) betalen voor een beter hotel/luxere kamer.
- mensen die toch de hele dag op pad zijn, dood terugkomen en alleen op bed hangen om TV te kijken en te slapen

[ Bericht 59% gewijzigd door matthijst op 25-07-2007 22:16:38 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:06:35 #199
67174 Dos37
Come on Twente
pi_51833654
Je bent er toch alleen om te slapen.

Als er dan geen kakkerlakken over mijn bed lopen ben ik al snel tevreden. Met je ogen dicht zie je toch niets.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_51834029
Ik vind die reviews meestal niet zo representatief, omdat het grootste deel van de mensen er alleen iets neerzet als ze niet tevreden waren. Ik hecht er iig niet teveel waarde aan.

Heb verder geen ervaring met Hotel Carter. Alleen een mailtje heen gestuurd en die werd vrij snel beantwoord (wel met een standaard aol.com e-mailadresje, wat een beetje amateuristisch overkomt), maarja te weinig om conclusies uit te trekken

Ik ga zelf naar Hotel Pennsylvania volgende week. Lees ik ook wisselende reacties over, maar de ligging is zeer goed, het zegt het grootste hotel van NYC te zijn en je hoeft er toch alleen maar te slapen als het goed is. Dus zal wel meevallen hopelijk. Ik wil wel zeggen hoe het was, maar ik ben 9 augustus pas terug dus misschien al te laat voor jou.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:25:07 #201
28167 matthijst
pi_51834333
Tripadvisor reviews van Pennsylvania net 's bekeken. Inderdaad gigantisch veel zeikerds...
Bv. die eerste gast die zegt: je kan beter naar het Holiday inn Express gaan.
Uiteraard kan dat, maar da's opeens $280 per nacht ex. tax. Dus rond de $1900 ipv $1200...

Gasten boeken een vd goedkoopste hotels van Manhattan en verwachten dan wel 5* kamers etc. Dan is de vraag wat er zo "slecht" is: het hotel of de simpele zielen die een slechte recensie schrijven wegens te hoge verwachtingen

Denk dat je zoiets moet verwachten: We got a very large room on the 15th floor, which was OK, but somewhat marked by years of wear and tear. The hot water in the shower wouldn't turn off completely, the TV remote worked a bit erraticly and the door lock would sometimes stick open so we would have to giggle the door knob a bit in order for the door to lock.
But the room was very clean and the bedding looked absolutely new and spotless each day. And that was most important to us, since we were out sightseeing most of the days anyway.
If you are expecting luxury you'll be very dissappointed with this hotel because the standard is low. If you're on a budget it's an OK place to stay and it's in a very good location.
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:31:34 #202
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51844306
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:19 schreef Gronnaephos het volgende:

[..]

Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.
Eens, dat is eigenlijk ook meer wat ik bedoelde.

Over die hotels, voor mij wordt het de 2e keer NY, vorige keer +/- 10 jaar terug.
Toen in hotel New Yorker verbleven, zeer fijn hotel, mooie ruime kamers, wij hadden een mooi uitzicht (naar voren ESB, naar links 8th ave (super 's avonds die lichtjes langs central park die we konden zien vanaf de 33e verdieping ofzo) en naar rechts: World Trade Center.)

Dit jaar dus voor de 2e keer NY, gaan naar hotel Pennsylvania, idee is idd: we zijn daar om te slapen. Verder niet. Hou gewoon rekening met matige kamers, kan het alleen maar meevallen
pi_51844376
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.

Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
pi_51844785
Hotel Pennsylvania is meer dan goed!
Vergeet niet om een keer te eten (ontbijt/lunch/avondeten) bij The Bread Factory. (uitgang rechts en dan 2 blokken verder aan de linkerkant)
Vond het persoonlijk wel een goede tent om te eten (veel keus iig)
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:44:16 #205
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51847266
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:49 schreef MarkG het volgende:
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..

Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
Tja, what can I say Ik was er tevreden over (in 2003 dan wel). Pensylvania heb ik in 2000 bezocht. Super ligging, maar sanitair en inrichting was echt 'ouwe leem'. Ze waren toen wel al begonnen met renovaties geloof ik. Zullen nu wel klaar zijn.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:09:59 #206
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_51851423
Aiaiaiai, gister vliegticket geboekt, vanaf 17 september 4 weekjes New York

Zijn er nog andere Fok!kers die er rond die tijd zijn?
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:31:52 #207
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51852032
TVP-tje met even drie vraagjes:

- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:40:50 #208
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_51852335
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:

- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
- Metro ($2)
- Alles op Manhattan is goed bereikbaar met de metro, Chelsea zal geen uitzondering zijn.
- Ik zou eerder voor maart gaan dan, zelf was ik er eind maart, was niet zo warm maar wel zonnig, 1 dagje regen gehad (van de 9), in februari is de kans groter dat het vriest en sneeuwt
pi_51854507
Heb gisteren ook eindelijk een keuze kunnen maken voor een hotel, gaan voor Park South Hotel (http://www.parksouthhotel.com/)
Ziet er goed uit, goede recensies op tripadvisor en 's morgens 2 kranten en een continentaal ontbijt

gaan met z'n 4'en met oud en nieuw

[ Bericht 20% gewijzigd door Katseviool op 26-07-2007 14:56:46 ]
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
  ESF Reporter donderdag 26 juli 2007 @ 22:24:27 #210
87554 Cee
Welluk?
pi_51869270
Hotel Pennsylvania, prima hotel hoor, ik heb er 3 keer gezeten. Ruime kamers (ik ben een vrouw, ik wil m'n bagage goed uit kunnen stallen ) en 8,5 minuten lopen van Times Square af (ja ik heb het ooit eens getimed, heheh).
Die ene keer dat er een muisje op de kamer rondliep neem ik voor lief. Ze hadden (tijdens het hoogseizoen) toen binnen no time weer een nieuwe kamer voor ons.

Toch de laatste keer dat ik in NY was het Edison hotel genomen, op 47th & Broadway dus letterlijk om de hoek van Times Square. Die zou ik voor de volgende keer ook zekers te weten aanraden!

Ben jaloers op iedereen die weekjes NY in 't vooruitzicht heeft!
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:34:58 #211
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51869712
Een muis
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  ESF Reporter donderdag 26 juli 2007 @ 22:58:10 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_51870727
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:34 schreef BettyR het volgende:
Een muis
Muisje.
Zesde verdieping, die beesten klimmen goed!
pi_51900323
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
pi_51900624
De eerstvolgende keer dat ik naar NY ga denk ik dat ik ok Hotel Pennsylvania boek
Lees er eiigenlijk toch heel veel goeie dingen over

Vorig jaar zat ik in holiday inn midtown 57th street ook een zeer goed hotel alleen een beetje duur

Dat heb ik toen geboekt omdat ik eigenlijk zekerheid wilde qua hotel dus schone kamer enzo
pi_51901033
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
pi_51901899
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:38 schreef Stratos het volgende:
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.

Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
wow, heb je daar info over?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51906916
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:18 schreef roburt het volgende:

[..]

wow, heb je daar info over?
www.whitehousehotelofny.com

www.chelseahostel.com
pi_51908247
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
pi_51911884
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:53 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
Ik zeg: smaken verschillen. De één vindt het wel leuk, de ander niet
voordat we strax zo'n wellus-nietus discussie krijgen
pi_51912675
Als ik thuis kom van een dagje NY vind ik een mooie hotelkamer met minibar ook wel prettig.

Lassekjus, neem voortaan het Marriot op Times Square.
pi_51921941
Yes! Vlucht is geboekt!

Ik vertrek 20 augustus en blijf daar 6 dagen. Ik heb er voor gekozen in een Hostel te gaan zitten, Chelsea Center, dat lijkt me gezelliger aangezien ik alleen ga. Ben benieuwd hoe dat bevalt!

Qua vervoer naar Manhattan was ik eerst van plan met de Supershuttle (busjesdienst) te gaan. Maar ben er nu achter dat als ik de trein pak vanaf JFK ik voor 2 Dollar 100 meter van mijn hostel kom.
  zondag 29 juli 2007 @ 20:15:39 #222
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51941442
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
pi_51941721
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:15 schreef TongPo het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
Uurtje of 7 tot 8 afhankelijk van het weer en natuurlijk of je met een overstap reist.
  zondag 29 juli 2007 @ 20:49:04 #224
28167 matthijst
pi_51942354
8 uur heen, 7 uur terug...
pi_51943064
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?

En kun je uberhaupt ergens de exacte vliegroute zien van amsterdam <> new york?? Met wat zoeken kom ik niet verder dan plaatjes met loodrechte lijnen.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:55:46 #226
28167 matthijst
pi_51944209
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif

Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...

[ Bericht 54% gewijzigd door matthijst op 29-07-2007 22:02:22 ]
pi_51947039
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Palomar het volgende:
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?
Draaiing van de aarde vooral.

Op http://gc.kls2.com/ AMS-EWR invoeren geeft een betere route als hierboven. Normaal gesproken is het midden Engeland - Ierland en dan de oversteek richting Newfoundland, over Nova Scotia, Halifax en dan bij Boston meteen door of een paar rondjes in de wacht boven Long Island.

Groenland zie je alleen als je verder naar het westen van de VS gaat.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:42:47 #228
28167 matthijst
pi_51949057
Kaart scheelt vrijwel niks Als je tenminste de JFK-lijn volgt?
Ben id war, denk da'k Groenland keer gezien hab toen we tussenstop op IJsland hadden

Draaiing van de aarde heeft geen impact:

Rotation of the Earth has no effect on the travel time of an aircraft. Actually it is the headwinds and tailwinds that cause the change in travel times. Sometimes it is hard to believe that the winds can have that much effect, so let us consider the problem a bit more in depth. In the example given, the flight from Bombay to California (east) is 23% shorter than the trip from California to Bombay (west). This means that the speed of the trip east must be 23% faster. The prevailing winds pretty much anywhere that we are talking about blow from west to east, so when we are traveling east, we get a speed gain, and when we travel west, we get a speed penalty. Now, if we are to assume that the winds are identical on both days we fly, then the wind speed only needs to be equal to 11.5% of the aircraft's speed! This would cause a difference between the speed to the west and speed to the east of 23%! The cruise speed of the extended range Boeing 777 is about 550 mph (885 km/h) at 35,000 ft (10,675 m). This means that the winds only need a speed of about 65 mph (105 km/h) (good kite weather). Believe it or not, 65 mph is a very typical wind speed at such a high altitude. Speeds of over 100 mph (160 km/h) are not uncommon. If we wanted to make things more complicated, we could consider a region of high speed flow called the jet stream that flows eastward, and if an aircraft can take advantage of these winds, then the travel time can be reduced further. (We could get even more complicated and talk about El Nino and La Nina, but I think we have blamed them for enough already!)
http://aerospaceweb.org/question/dynamics/q0027.shtml

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 30-07-2007 00:49:58 ]
pi_51949175
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif

Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)

en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 30 juli 2007 @ 01:05:37 #230
28167 matthijst
pi_51949562
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:48 schreef roburt het volgende:
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)

en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
Wind

Briefly the North Atlantic tracks are set twice a day. Early morning for Westbound and late afternoon for Eastbound. Specific airlines' flight planning offices calculate the best track for the day, and the Atlantic controllers work out a mean, and then publish the five tracks for the day. Eastbound flights look for the best tailwinds, and Westbound flights look for the smallest headwinds. The Eastbound and Westbound tracks will be hundreds of miles apart.
pi_51949724
Thnx voor de bovenstaande linkjes. Kwam ook nog deze site tegen waar de route ook voor Europa en eigenlijk alle landen op staat: http://www.airlineroutemaps.com .

Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties
  maandag 30 juli 2007 @ 15:14:53 #232
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51960896
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?

Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
pi_51961690
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:57 schreef Dizzee het volgende:
Het zeer grote New York City topic - deel XXXV
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?

Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.

Denk dat ze iig willekeurige mensen uit de reizigers pakken.
pi_51963190
Je mag toch altijd x aantal stuks imitatieproducten meenemen? Gewoon daar aan houden dus. En anders trek je het gewoon aan
pi_51963313
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:13 schreef Palomar het volgende:
Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:

En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten
  maandag 30 juli 2007 @ 20:53:49 #236
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51970351
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
[..]

En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten
Sorry, misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd.

Ik heb een tijdje terug kleding uit Thailand meegenomen die ik nu wil meenemen naar NYC om daar te dragen. Vandaar dat ik wil weten of er op de terugreis veel wordt gecontroleerd bij de douane op Schiphol. Wil namelijk niet dat alles in beslag wordt genomen. Kleding is al een aantal keer gewassen, dus ze kunnen zien dat het geen nieuw spul is (en dus niet in NYC is gekocht).

Vorig jaar ben ik bijv. naar Praag geweest en bij terugkomst op Schiphol stonden er helemaal geen mensen te controleren. Was dan wel binnen de EU, maar om even aan te geven wat ik bedoel.
pi_51972081
toen ik terug kwam uit NY stond er op Schiphol ook niemand. kon zo doorlopen
pi_51984247
Voor NYC hoef je bijna niet bang te zijn, ze letten met name op namaak als mensen terug komen van een risico land als Turkije..
Dat is ook een van de redenen waarom ze je vragen wat je bestemming was. Zo werd ik de vorige keer alleen gecontroleerd op aanschaf electronica en sigaretten toen ik ze hoorden dat ik van NY af kwam. Bij electronica moet je overigens gewoon de verpakking weggooien en doen alsof die allang van jou is

En al pakken ze je nog, in het ergste geval ben je je $3 Lacoste polo's kwijt..
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52018722
heeft iemand hier ervaring met in New York wonen, werken, werk vinden etcetera. misschien wat handige sites.

Thanks
pi_52019224
Kijk eens in de vorige NYC topics, onderwerp is al een aantal keer ter sprake gekomen.
Verder heb je google.com, maar ook newyork.pagina.nl of de startkabel variant.

Ook in nieuwsgroepen is een schat aan informatie te vinden.

Maar mocht je willen emigreren, dan zou ik beginnen met zoeken naar "Green Card".

Succes!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:23:37 #241
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52022192
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
pi_52023242
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:23 schreef TongPo het volgende:
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee .

Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig .

Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
......
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:44:27 #243
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52026815
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Slomy het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee .

Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig .

Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
Ik ga zaterdagnacht al

Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
pi_52031399
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef TongPo het volgende:

[..]

Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
En dan heb je daar ook nog te maken met de uitlaatgassen die tussen de gebouwen blijven hangen. Lekker broeierig
pi_52036584
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.

Veel te zien in een relatief korte tijd, maar het is ook meer een verkenning... wat me het meest bevalt ga ik volgend jaar gewoon langer heen

We hebben wel luxe uitgepakt trouwens... ons hotel in New York is best aardig

pi_52037622
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:

- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen , maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:37:27 #247
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52040597
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:

[..]

- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen , maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
Ik bedoel niet het Chelsea Hostel, maar het Chelsea Lodge (http://www.chelsealodge.com). Weet niet of je hetzelfde bedoelt?
pi_52050843
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef Retarded het volgende:
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.
Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:07:50 #249
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52078162
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
pi_52078742
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef TongPo het volgende:
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
Tussen de gebouwen blijft het iig lekker lang broeierig. In Central Park voel je het daarintegen wel goed afkoelen.
Jas kan je dus wel thuislaten denk ik
pi_52081660
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:

[..]
Ja, maar ik zou vanaf Jamaica de LIRR (Long Island Rail Road) nemen naar Penn Station. Dit is iets duurder (5 dollar), maar veel prettiger. Stopt hooguit 2 keer voor Penn, ruimte voor bagage, veiliger, overzichtelijker.

Vanaf Penn Station kun je naar 23th street lopen. Het zijn 11 blokken, dus ongeveer 11 minuten. Of de A, C of E metro pakken (Local service !). Dat is 1 halte.
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:50:26 #252
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52140441
Het was gister de bedoeling om enigszins bij te komen van de reis, maar voordat ik het wist had ik alweer kilometers gelopen over o.a. Times Square en vele andere avenues/streets. Wat een stad.

Wat ik me nog afvroeg, kan ik als Hollander zijnde het water hier gewoon drinken uit de kraan?
pi_52140914
Water is wel te drinken, maar uit de fles is toch wat lekkerder.
pi_52148135
Wat is 't laagste bedrag waarvoor jullie ooit naar NYC zijn gevlogen? Zit te kijken voor 6-12 maart wat neerkomt op ca 450 euro. Weet niet of 't beter is om nu al te boeken of wachten op acties die verschillende maatschappijen/reisbureaus eventueel later hebben.

Is 't dus beter om nu te boeken of te wachten op acties? Of komt de prijs nooit beneden de 400EUR naar nYC?
pi_52150247
Ik voor 280 euro, in februari 2005.
Duurste voor 680 euro, juli 2006.

Voor 400 euro zou ik het wel doen, ik weet niet of je makkelijk goedkoper kunt vinden. Ik denk dat het laagste wat je zult vinden rond de 350 euro zal zijn.
pi_52150801
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:50 schreef TongPo het volgende:
Het was gister de bedoeling om enigszins bij te komen van de reis, maar voordat ik het wist had ik alweer kilometers gelopen over o.a. Times Square en vele andere avenues/streets. Wat een stad.

Wat ik me nog afvroeg, kan ik als Hollander zijnde het water hier gewoon drinken uit de kraan?
Ik was mijn groenten en fruit wel met water uit de kraan en ik poets m'n tanden er gewoon mee, maar ik zie er tegenop om er liters te van gaan drinken. Het kan opsich wel alleen ik was het schone drinkwater van de veluwe gewend dus doe ik het mijn darmen liever niet aan om het kraanwater te drinken. Ik houd het liever bij flesjes Poland Spring
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:20:49 #257
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_52151084
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:52 schreef jmac het volgende:
Wat is 't laagste bedrag waarvoor jullie ooit naar NYC zijn gevlogen? Zit te kijken voor 6-12 maart wat neerkomt op ca 450 euro. Weet niet of 't beter is om nu al te boeken of wachten op acties die verschillende maatschappijen/reisbureaus eventueel later hebben.

Is 't dus beter om nu te boeken of te wachten op acties? Of komt de prijs nooit beneden de 400EUR naar nYC?
Vorig jaar december betaalde ik 425 euro, eind maart dit jaar 390 en m'n ticket voor 17 september was ik 493 euro voor kwijt.. Ik heb voor de gein ook op wat andere data gezocht, maar goedkoper dan 450 wordt het de komende maanden niet geloof ik.. (ik neem dan wel alleen directe vluchten, met overstap ben je soms een paar tientjes goedkoper uit)

[ Bericht 0% gewijzigd door Slappe_hap op 06-08-2007 23:15:36 ]
pi_52153216
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:20 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Vorig jaar december betaalde ik 425 euro, eind maart dit jaar 390 en m'n ticket voor 17 september was ik 493 euro voor kwijt.. Ik heb voor de gein ook op wat andere dat gezocht, maar goedkoper dan 450 wordt het de komende maanden niet geloof ik.. (ik neem dan wel alleen directe vluchten, met overstap ben je soms een paar tientjes goedkoper uit)
Nah die paar tientjes boeien me weinig nee. Dacht dat er misschien paar keer per jaar 'super'acties waren waarbij vluchten voor spotprijzen werden verkocht. Maar denk dat nY altijd wel vol zal zitten dus die noodzaak zal er niet echt zijn. zie dat KLM voor directe vluchten zelfs 't goedkoopst is ('t moet niet gekker worden).

Zal de prijs in oktober nog steeds ;t zelfde zijn als nu als ik boek voor maart? Weet niet hoe snel de prijs richting ny fluctueert. Toen ik naar portland ging was de prijs 7 maanden voor de vlucht exact 't zelfde als 2 maanden voor de betreffende datum, dus vandaar
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:16:53 #259
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_52154606
Volgens mij wordt de prijs naarmate je langer wacht hoger..
pi_52156421
450 (zonder stops) zou ik doen.
pi_52209127
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:57 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?
We hebben dus een reis van 2 weken, inclusief tickets, hotels, huurauto + alle verzekeringen, belastingen en toeslagen voor 1630 euro per persoon..
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:23:12 #262
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52209637
Ik wil zo graag boeken
pi_52211981
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:05 schreef Retarded het volgende:

[..]

We hebben dus een reis van 2 weken, inclusief tickets, hotels, huurauto + alle verzekeringen, belastingen en toeslagen voor 1630 euro per persoon..
Hm, mooie prijs hoor.

Wat voor auto hebben jullie? Hoe zit dat eigenlijk met het verzekeren van zo'n auto? Komen daar veel (verplichte) extra kosten bij?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:34:48 #264
3185 Adelante
To let it go now
pi_52212119
Staat de subway in Manhattan Central nog steeds onder water?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:43:17 #265
28167 matthijst
pi_52212388
Over autohuur:

Als je bv. via Exit Reizen een platinumpakket met Dollar huurt, zit alles erbij (was tenminste ad Westcoast zo):
http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurautos/dollar_newyork.html

Hertz met ANWB-korting schijnt dat ook te hebben (over 3 dagen testen ad Eastcoast):
http://www2.hertz.nl/anwb/
pi_52213436
Thanks matthijst, handig die pakketjes.

Wel vervelend van die underage toeslagen, maarja. Als ik ergens op bezuinig is het altijd op verzekeringen, dus die SLI heb ik m.i. niet nodig. LDW zit overal bij in, dus die zal waarschijnlijk verplicht zijn.

Zo'n Crysler Sebring lijkt me wel een geinige auto om mee te cruizen.
pi_52219106
Vandaag in NY gearriveerd. Het hostel waar we zitten (continental hostel) stelt niet veel voor. Kamer is erg klein, stapelbed erin en dat is het. Alles beetje chaotisch, maar wel redelijk netjes. Je deelt echter wel een badkamer. Echter voor 5 nachten betaal je zo'n 180 dollar wat wel goedkoop is. Hostel zit daarbij vol mte jongeren wat ook erg gezellig is (ook al reizen wij al met 2). Subway is erg dichtbij en voor 24 dollar kan je een hele week onbeperkt met de subway reizen. Meteen ook een kaartje voor die rondrit bus gekocht. 79 dollar incl ellis island / vrijheidsbeeld, empire state, een of ander museum en dat voor 3 dagen. Valt dus reuze mee daar gaan we dan ook morgen mee beginnen.

We zijn zonet nog even op times square geweest, ik had het al eens gezien, maar het blijft werkelijk fantastisch.

Maargoed ik ga eens slapen, vanuit lobby van hotel kan je gratis wireless op internet. Echter na een dag van meer dan 34 uur begin ik nu toch wel aardig moe te raken. Vergeef me mijn typfouten.
......
pi_52219389
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Adelante het volgende:
Staat de subway in Manhattan Central nog steeds onder water?
Staat die onder water dan? Is dat soms van die stoomleiding?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:05:02 #269
28167 matthijst
pi_52220770
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:22:16 #270
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_52221136
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 05:50 schreef Slomy het volgende:
Vandaag in NY gearriveerd. Het hostel waar we zitten (continental hostel) stelt niet veel voor. Kamer is erg klein, stapelbed erin en dat is het. Alles beetje chaotisch, maar wel redelijk netjes. Je deelt echter wel een badkamer. Echter voor 5 nachten betaal je zo'n 180 dollar wat wel goedkoop is. Hostel zit daarbij vol mte jongeren wat ook erg gezellig is (ook al reizen wij al met 2). Subway is erg dichtbij en voor 24 dollar kan je een hele week onbeperkt met de subway reizen. Meteen ook een kaartje voor die rondrit bus gekocht. 79 dollar incl ellis island / vrijheidsbeeld, empire state, een of ander museum en dat voor 3 dagen. Valt dus reuze mee daar gaan we dan ook morgen mee beginnen.

We zijn zonet nog even op times square geweest, ik had het al eens gezien, maar het blijft werkelijk fantastisch.

Maargoed ik ga eens slapen, vanuit lobby van hotel kan je gratis wireless op internet. Echter na een dag van meer dan 34 uur begin ik nu toch wel aardig moe te raken. Vergeef me mijn typfouten.
Veel plezier daar!
pi_52227141
Ik ben net terug (met dikke jetlag ). Tornadootje van hierboven nog wel net even meegekregen vanochtend (of gisterochtend eigenlijk), maar vooral van de TV, want in NYC heb ik er weinig van gemerkt

Voordat ik ging had ik nog wat twijfels over Hotel Pennsylvania, maar het was echt een prima hotel Ik kan het iedereen hier aanraden als je niet teveel om sfeer e.d. geeft van je hotelkamer. Superruime kamer met 2 huge bedden (we hadden als voorkeur separate beds opgegeven en kregen gewoon een 4persoons kamer oid ). Ligt lekker centraal en zoals Slomy hierboven hebben we ook zo'n rondritbusticket gekocht voor 48 uur incl. tickets voor UN, Top o/t Rock, Liberty/Ellis Island, night tour etc. Kost wel wat maar is ook zeer de moeite waard. Niet eens metro nodig gehad, omdat je met die bus ook overal komt en bovendien ook lopend een eind komt plus sporadisch een taxi.
Ook nog een eendags excursie naar Washington gedaan, wat ook erg interessant is (en een leuke afwisseling tov. NYC).

Enige nadeel: het was erg heet. Maar dat wist ik vantevoren Vooral icm. de hoge luchtvochtigheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Palomar op 09-08-2007 14:04:56 ]
pi_52228237
Hoi allemaal,

Ik en mijn neef willen volgend jaar een trip gaan maken naar de oostkust, en vanuit Washington naar New York rijden. Heeft iemand deze trip al eens gemaakt? Hoe lang is het rijden? Ik zou ook graag onderweg een bezoek willen brengen aan een grote Amerikaanse supermarkt, naar welke ketens moet ik dan uitkijken en kan ik die direct naast de snelwegen verwachten?

Bedankt,
Mark
pi_52228692
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:58 schreef Palomar het volgende:
Ik ben net terug (met dikke jetlag ).
Helaas dat ik het moet zeggen maar: welkom terug

Heb je zo'n beroerd vluchtschema gehad dat je zo'n last hebt van een jetlag?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:06:27 #274
28167 matthijst
pi_52229344
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:30 schreef Drostie het volgende:
Ik en mijn neef willen volgend jaar een trip gaan maken naar de oostkust, en vanuit Washington naar New York rijden. Heeft iemand deze trip al eens gemaakt? Hoe lang is het rijden? Ik zou ook graag onderweg een bezoek willen brengen aan een grote Amerikaanse supermarkt, naar welke ketens moet ik dan uitkijken en kan ik die direct naast de snelwegen verwachten?
Ga zaterdag 3 weken dit rondje ad eastcoast doen:
http://www.home.versatel.nl/mthalen/eastcoast.jpg

Rechtstreeks van Washington naar NY is ongeveer 360km (3,5 uur) via Streets & Trips.
Overzicht van supermarkten: http://en.wikipedia.org/wiki/Supermarkets_in_the_United_States
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:14:02 #275
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52229551
Ik ga in December, vlak voor kerst, een weekje shoppen en NY bezichtigen.
Hotel is al geboekt, is het Best Western geworden, vlak bij Times Square.
(eigenlijk een TVP)
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52237755
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:45 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Helaas dat ik het moet zeggen maar: welkom terug

Heb je zo'n beroerd vluchtschema gehad dat je zo'n last hebt van een jetlag?
Vliegtuig vertrok daar om 18:40 en kwam in Nederland om 8:00 's ochtends aan. Als ik de hele vlucht geslapen had was er niet veel aan de hand, maar dat lukte niet echt in het vliegtuig. Vandaar een beetje ontregeld
pi_52305065
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:13 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vliegtuig vertrok daar om 18:40 en kwam in Nederland om 8:00 's ochtends aan. Als ik de hele vlucht geslapen had was er niet veel aan de hand, maar dat lukte niet echt in het vliegtuig. Vandaar een beetje ontregeld
Dat scheelt idd wel...
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:06:22 #278
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52312625
Ik heb inmiddels vergevorderde plannen voor mei, yay! Heb trouwens een vraagje wat betreft het uitgaan. In de OP staat veel over though doors, heeft iemand nog tips om het binnen komen bij de clubs gemakkelijker te maken? Vooraf bellen? Kleding? En maken we uberhaupt wel kans om binnen te komen? We zijn 21/21/20 en allemaal V.

[ Bericht 1% gewijzigd door BettyR op 13-08-2007 16:24:02 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:14:55 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52314724
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:06 schreef BettyR het volgende:
Ik heb inmiddels vergevorderde plannen voor maart, yay! Heb trouwens een vraagje wat betreft het uitgaan. In de OP staat veel over though doors, heeft iemand nog tips om het binnen komen bij de clubs gemakkelijker te maken? Vooraf bellen? Kleding? En maken we uberhaupt wel kans om binnen te komen? We zijn 21/20/19 en allemaal V.
als jullie allemaal vrouwen zijn dan zal het probleem minder groot zijn denk ik

Ik ben niet echt uitgeweest (clubs e.d.), maar de keren dat we een biertje gingen drinken werden we niet gecontroleerd
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:13:08 #280
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52337925
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:06 schreef BettyR het volgende:
Ik heb inmiddels vergevorderde plannen voor mei, yay! Heb trouwens een vraagje wat betreft het uitgaan. In de OP staat veel over though doors, heeft iemand nog tips om het binnen komen bij de clubs gemakkelijker te maken? Vooraf bellen? Kleding? En maken we uberhaupt wel kans om binnen te komen? We zijn 21/21/20 en allemaal V.
Ik ben eergister naar de Webster Hall geweest. Heb vooraf aan een aantal mensen (voornamelijk verkoopsters in kledingwinkels) gevraagd wat de dresscode is op een zaterdagavond, en volgens hen waren sneakers niet toegestaan. Dit bleek achteraf niet juist want ik zag genoeg mensen met sneakers (sommigen zelfs met slippers) binnen lopen. Op de website stond als dresscode vermeld "dress to dance". Minimale leeftijd was die avond 19 jaar.
pi_52400042
Overmorgen naar NYC

Ik had nog een vraagje; we vliegen op een vrijdag om 22:30 plaatselijke tijd terug vanaf JFK. Hoe laat zouden we dan ongeveer moeten vertrekken vanuit Midtown Manhattan? Rekening houdend met verkeer etc? We zijn van plan om gewoon een taxi te pakken en ons hotel zit op 31st Street, tussen Park & Lexington Ave.

Andere tips over de wat mindere bekende/toeristische bezienswaardigheden zijn ook welkom
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_52401260
Denk dat je bij vertrek rond 19:00 uur wel ruim op tijd bent (aannemende dat je +- 2 uur van te voren op het vliegveld wilt zijn). Zo vast staat het verkeer er ook weer niet dat je lang in de file staat.

Je zou overigens ook zo'n transportservice van Supershuttle of Airlink kunnen bestellen. Dan wordt je in een busje met meerdere mensen van NYC naar je vliegveld gebracht. Duurt wel iets langer omdat je nog 2 of 3 hotels bijlangs gaat, maar is ook goedkoper (zo'n 15 euro).

[edit] En verdere tips. Wij hebben in NYC tour gedaan in van die engelse dubbeldeksbussen. Kun je gewoon onderweg uitstappen en later weer opstappen om verder te gaan. Kaartjes kun je op straat wel kopen (de verkopers van afrikaanse afkomst zul je ongewtwijfeld wel tegenkomen als je er bent ). Ze rijden verschillende routes (uptown, downtown en brooklyn). Dan zie je echt veel van de stad. Zitten soms ook wel grappige guides aan boord die van alles vertellen over waar je langs rijdt. De nighttour in zo'n bus is ook wel een aanrader.
Verder vond ik Top of the Rock (Rockefeller Center) ook erg geslaagd. Dat is ong. net zo hoog als het bekendere Empire State Building, maar ik vond het veel mooier. Je hebt bovenin verschillende dekjes, het was rustiger dan Empire en er staan geen hoge hekken omheen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Palomar op 15-08-2007 20:58:36 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2007 @ 20:45:26 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52401291
In Oktober gaan we misschien een stedentrip naar NY maken dus even een oridnaire tvp
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:09:54 #284
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52402205
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
In Oktober gaan we misschien een stedentrip naar NY maken dus even een oridnaire tvp
Met zn tweetjes drietjes?!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:48:55 #285
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52403862
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:09 schreef BettyR het volgende:

[..]

Met zn tweetjes drietjes?!
Yep, oma komt een paar dagen hier in huis om de andere twee kids te entertainen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52412263
TVP

Ga volgend jaar 9 maanden naar NYC Ik heb nu al heimwee naar een plek waar ik nooit ben geweest
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:09:36 #287
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52416812
Yess, volgende week in New York! De voorspellingen zien er met 25 graden en veel zon niet te warm uit gelukkig.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:04:46 #288
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_52425318
Ik ben op zoek naar een goedkoop hostel/hotel in New York voor de periode 30 oktober tot plusminus 6 november. We kunnen een beetje met de data schuiven. Moet wel een kamer voor twee zijn, geen gedoe met 6 persoonskamers dus.

Zijn er hier mensen met goede tips of ervaringen...? Of mensen die me te hulp willen schieten en een held zijn wat betreft het vinden van goedkope kamers?
pi_52426235
Tvp
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:09:35 #290
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52427408
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:04 schreef Plasterk het volgende:
Ik ben op zoek naar een goedkoop hostel/hotel in New York
Probeer de YMCA eens.

http://www.ymcanyc.org/

Die hebben op 7 locaties goedkope hostels, varierend van stapelbedden tot kamers met eigen badkamertje.

Meer hostels:

http://www.dutch.hostelworld.com/
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52432542
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 20:44 schreef Palomar het volgende:
Denk dat je bij vertrek rond 19:00 uur wel ruim op tijd bent (aannemende dat je +- 2 uur van te voren op het vliegveld wilt zijn). Zo vast staat het verkeer er ook weer niet dat je lang in de file staat.

Je zou overigens ook zo'n transportservice van Supershuttle of Airlink kunnen bestellen. Dan wordt je in een busje met meerdere mensen van NYC naar je vliegveld gebracht. Duurt wel iets langer omdat je nog 2 of 3 hotels bijlangs gaat, maar is ook goedkoper (zo'n 15 euro).

[edit] En verdere tips. Wij hebben in NYC tour gedaan in van die engelse dubbeldeksbussen. Kun je gewoon onderweg uitstappen en later weer opstappen om verder te gaan. Kaartjes kun je op straat wel kopen (de verkopers van afrikaanse afkomst zul je ongewtwijfeld wel tegenkomen als je er bent ). Ze rijden verschillende routes (uptown, downtown en brooklyn). Dan zie je echt veel van de stad. Zitten soms ook wel grappige guides aan boord die van alles vertellen over waar je langs rijdt. De nighttour in zo'n bus is ook wel een aanrader.
Verder vond ik Top of the Rock (Rockefeller Center) ook erg geslaagd. Dat is ong. net zo hoog als het bekendere Empire State Building, maar ik vond het veel mooier. Je hebt bovenin verschillende dekjes, het was rustiger dan Empire en er staan geen hoge hekken omheen.
Thanks! Top of the Rock zat ik ook al aan te denken om te doen. ESB gaan we ook heen aangezien we zo'n NYPass hebben gekocht, nog ff kijken of de anderen d'r heen willen Iets minder dan 24 uur nog
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_52433145
TVP!

Ik blijf hier als tussenstop eind februari, weet nog niet hoe lang. Ik reis vanuit hier door naar Rio de Janeiro. Scheelt me 100 euro en dan ben ik iig ook alvast een keer in new york geweest. Zou een weekje genoeg zijn om hier even de toerist uit te hangen en me relaxed voor te bereiden op 5 a 6 maanden Latijns Amerika? En is er dan ook nog iets speciaals qua activiteiten die tijd?
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_52436030
Een week is zeker genoeg om de 'highlights' te zien en te bezoeken.
pi_52437138
idd, wij hadden na een dag of 5 ong. alles wel gezien wat we wilden zien. Even kort samengevat:
- dag 1: central park (best lang rondgehangen met jetlag ) en museum of national history
- dag 2: empire state building, bustours (downtown, nighttour)
- dag 3: libery island + ellis island, wallstreet, ground zero, top of the rock
- dag 4: uptown tour, brooklyn bridge, chinatown
- dag 5: dagexcursie naar washington
- dag 6: UN gebouw
En tussendoor gewoon veeeeel rondgelopen en bekeken We gingen btw. 8 dagen, maar de eerste en laatste dag moesten we vliegen.

Zoals je ziet kom je in een dag of 4 al een heel eind. Vooral als je met de metro of taxi heel efficient direct van A naar B gaat. Dat hebben wij niet gedaan, omdat we toch genoeg tijd hadden en je lopend of per bustour (waarbij je onderweg uit kunt stappen) ook meer ziet.
pi_52438124
thanks! dat is zeker een nuttig planninkje. Ik lees hier meer over die excursies naar washington... Is dat de moeite waard (lees: niet te kort)? En wat kost zo'n excursie?
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_52439267
Hangt er een beetje vanaf hoe je daar heen gaat. Ik heb in mn hotel folders zien liggen van chinese busmaatschappijen die je voor heel weinig naar Washington rijden. Met de Amtrak is het zo'n 3,5 uurtjes.

Ik heb het toen zelf niet gedaan, maar ik denk dat het zeker wel de moeite waard is. Máár, je zit wel wat krap in je planning dan.
pi_52445797
kleine TVP!

Na het debacle van mn vakantie vorige week (waar ik eerder van terug moest komen, na 2 dagen ziekenhuisbezoek.. rust houden enz enz) hoop ik in het najaar nog een vakantie te boeken.

Als het aan mijn vriendin zou liggen, zal het zon zee strand worden. En als het aan mij ligt NY dus kijken of ik wat terug kan krijgen van de verzekering en alvast hier het topique volgen!
pi_52445907
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.

Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:51:13 #299
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_52446067
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.

Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Hoezo stinkt New York en is het er vies? Ik ben er 2 keer geweest maar nooit wat van gemerkt..
pi_52446209
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:51 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Hoezo stinkt New York en is het er vies? Ik ben er 2 keer geweest maar nooit wat van gemerkt..
Ik ben langs een stuk of 10 grote steden geweest in Amerika. En in vergelijking me de andere steden is NewYork vies...en dan heb ik nog niet eens over de uitlaatgassen die nooit goed voor je kunnen zijn.

Heb je weleens na een dag in New York rondlopen je voorhoofd afgeveegd? En die zwarte troep op je hand gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')