abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:25:07 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51834333
Tripadvisor reviews van Pennsylvania net 's bekeken. Inderdaad gigantisch veel zeikerds...
Bv. die eerste gast die zegt: je kan beter naar het Holiday inn Express gaan.
Uiteraard kan dat, maar da's opeens $280 per nacht ex. tax. Dus rond de $1900 ipv $1200...

Gasten boeken een vd goedkoopste hotels van Manhattan en verwachten dan wel 5* kamers etc. Dan is de vraag wat er zo "slecht" is: het hotel of de simpele zielen die een slechte recensie schrijven wegens te hoge verwachtingen

Denk dat je zoiets moet verwachten: We got a very large room on the 15th floor, which was OK, but somewhat marked by years of wear and tear. The hot water in the shower wouldn't turn off completely, the TV remote worked a bit erraticly and the door lock would sometimes stick open so we would have to giggle the door knob a bit in order for the door to lock.
But the room was very clean and the bedding looked absolutely new and spotless each day. And that was most important to us, since we were out sightseeing most of the days anyway.
If you are expecting luxury you'll be very dissappointed with this hotel because the standard is low. If you're on a budget it's an OK place to stay and it's in a very good location.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:31:34 #202
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_51844306
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:19 schreef Gronnaephos het volgende:

[..]

Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.
Eens, dat is eigenlijk ook meer wat ik bedoelde.

Over die hotels, voor mij wordt het de 2e keer NY, vorige keer +/- 10 jaar terug.
Toen in hotel New Yorker verbleven, zeer fijn hotel, mooie ruime kamers, wij hadden een mooi uitzicht (naar voren ESB, naar links 8th ave (super 's avonds die lichtjes langs central park die we konden zien vanaf de 33e verdieping ofzo) en naar rechts: World Trade Center.)

Dit jaar dus voor de 2e keer NY, gaan naar hotel Pennsylvania, idee is idd: we zijn daar om te slapen. Verder niet. Hou gewoon rekening met matige kamers, kan het alleen maar meevallen
pi_51844376
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.

Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
pi_51844785
Hotel Pennsylvania is meer dan goed!
Vergeet niet om een keer te eten (ontbijt/lunch/avondeten) bij The Bread Factory. (uitgang rechts en dan 2 blokken verder aan de linkerkant)
Vond het persoonlijk wel een goede tent om te eten (veel keus iig)
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:44:16 #205
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_51847266
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:49 schreef MarkG het volgende:
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..

Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
Tja, what can I say Ik was er tevreden over (in 2003 dan wel). Pensylvania heb ik in 2000 bezocht. Super ligging, maar sanitair en inrichting was echt 'ouwe leem'. Ze waren toen wel al begonnen met renovaties geloof ik. Zullen nu wel klaar zijn.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:09:59 #206
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_51851423
Aiaiaiai, gister vliegticket geboekt, vanaf 17 september 4 weekjes New York

Zijn er nog andere Fok!kers die er rond die tijd zijn?
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:31:52 #207
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51852032
TVP-tje met even drie vraagjes:

- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:40:50 #208
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_51852335
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:

- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
- Metro ($2)
- Alles op Manhattan is goed bereikbaar met de metro, Chelsea zal geen uitzondering zijn.
- Ik zou eerder voor maart gaan dan, zelf was ik er eind maart, was niet zo warm maar wel zonnig, 1 dagje regen gehad (van de 9), in februari is de kans groter dat het vriest en sneeuwt
pi_51854507
Heb gisteren ook eindelijk een keuze kunnen maken voor een hotel, gaan voor Park South Hotel (http://www.parksouthhotel.com/)
Ziet er goed uit, goede recensies op tripadvisor en 's morgens 2 kranten en een continentaal ontbijt

gaan met z'n 4'en met oud en nieuw

[ Bericht 20% gewijzigd door Katseviool op 26-07-2007 14:56:46 ]
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
  ESF Reporter donderdag 26 juli 2007 @ 22:24:27 #210
87554 Cee
Welluk?
pi_51869270
Hotel Pennsylvania, prima hotel hoor, ik heb er 3 keer gezeten. Ruime kamers (ik ben een vrouw, ik wil m'n bagage goed uit kunnen stallen ) en 8,5 minuten lopen van Times Square af (ja ik heb het ooit eens getimed, heheh).
Die ene keer dat er een muisje op de kamer rondliep neem ik voor lief. Ze hadden (tijdens het hoogseizoen) toen binnen no time weer een nieuwe kamer voor ons.

Toch de laatste keer dat ik in NY was het Edison hotel genomen, op 47th & Broadway dus letterlijk om de hoek van Times Square. Die zou ik voor de volgende keer ook zekers te weten aanraden!

Ben jaloers op iedereen die weekjes NY in 't vooruitzicht heeft!
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:34:58 #211
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_51869712
Een muis
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  ESF Reporter donderdag 26 juli 2007 @ 22:58:10 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_51870727
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:34 schreef BettyR het volgende:
Een muis
Muisje.
Zesde verdieping, die beesten klimmen goed!
pi_51900323
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
pi_51900624
De eerstvolgende keer dat ik naar NY ga denk ik dat ik ok Hotel Pennsylvania boek
Lees er eiigenlijk toch heel veel goeie dingen over

Vorig jaar zat ik in holiday inn midtown 57th street ook een zeer goed hotel alleen een beetje duur

Dat heb ik toen geboekt omdat ik eigenlijk zekerheid wilde qua hotel dus schone kamer enzo
pi_51901033
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
pi_51901899
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:38 schreef Stratos het volgende:
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.

Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
wow, heb je daar info over?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_51906916
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:18 schreef roburt het volgende:

[..]

wow, heb je daar info over?
www.whitehousehotelofny.com

www.chelseahostel.com
pi_51908247
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
pi_51911884
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:53 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
Ik zeg: smaken verschillen. De één vindt het wel leuk, de ander niet
voordat we strax zo'n wellus-nietus discussie krijgen
pi_51912675
Als ik thuis kom van een dagje NY vind ik een mooie hotelkamer met minibar ook wel prettig.

Lassekjus, neem voortaan het Marriot op Times Square.
pi_51921941
Yes! Vlucht is geboekt!

Ik vertrek 20 augustus en blijf daar 6 dagen. Ik heb er voor gekozen in een Hostel te gaan zitten, Chelsea Center, dat lijkt me gezelliger aangezien ik alleen ga. Ben benieuwd hoe dat bevalt!

Qua vervoer naar Manhattan was ik eerst van plan met de Supershuttle (busjesdienst) te gaan. Maar ben er nu achter dat als ik de trein pak vanaf JFK ik voor 2 Dollar 100 meter van mijn hostel kom.
  zondag 29 juli 2007 @ 20:15:39 #222
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51941442
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51941721
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:15 schreef TongPo het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
Uurtje of 7 tot 8 afhankelijk van het weer en natuurlijk of je met een overstap reist.
  zondag 29 juli 2007 @ 20:49:04 #224
28167 matthijst
pi_51942354
8 uur heen, 7 uur terug...
pi_51943064
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?

En kun je uberhaupt ergens de exacte vliegroute zien van amsterdam <> new york?? Met wat zoeken kom ik niet verder dan plaatjes met loodrechte lijnen.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:55:46 #226
28167 matthijst
pi_51944209
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif

Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...

[ Bericht 54% gewijzigd door matthijst op 29-07-2007 22:02:22 ]
pi_51947039
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Palomar het volgende:
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?
Draaiing van de aarde vooral.

Op http://gc.kls2.com/ AMS-EWR invoeren geeft een betere route als hierboven. Normaal gesproken is het midden Engeland - Ierland en dan de oversteek richting Newfoundland, over Nova Scotia, Halifax en dan bij Boston meteen door of een paar rondjes in de wacht boven Long Island.

Groenland zie je alleen als je verder naar het westen van de VS gaat.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:42:47 #228
28167 matthijst
pi_51949057
Kaart scheelt vrijwel niks Als je tenminste de JFK-lijn volgt?
Ben id war, denk da'k Groenland keer gezien hab toen we tussenstop op IJsland hadden

Draaiing van de aarde heeft geen impact:

Rotation of the Earth has no effect on the travel time of an aircraft. Actually it is the headwinds and tailwinds that cause the change in travel times. Sometimes it is hard to believe that the winds can have that much effect, so let us consider the problem a bit more in depth. In the example given, the flight from Bombay to California (east) is 23% shorter than the trip from California to Bombay (west). This means that the speed of the trip east must be 23% faster. The prevailing winds pretty much anywhere that we are talking about blow from west to east, so when we are traveling east, we get a speed gain, and when we travel west, we get a speed penalty. Now, if we are to assume that the winds are identical on both days we fly, then the wind speed only needs to be equal to 11.5% of the aircraft's speed! This would cause a difference between the speed to the west and speed to the east of 23%! The cruise speed of the extended range Boeing 777 is about 550 mph (885 km/h) at 35,000 ft (10,675 m). This means that the winds only need a speed of about 65 mph (105 km/h) (good kite weather). Believe it or not, 65 mph is a very typical wind speed at such a high altitude. Speeds of over 100 mph (160 km/h) are not uncommon. If we wanted to make things more complicated, we could consider a region of high speed flow called the jet stream that flows eastward, and if an aircraft can take advantage of these winds, then the travel time can be reduced further. (We could get even more complicated and talk about El Nino and La Nina, but I think we have blamed them for enough already!)
http://aerospaceweb.org/question/dynamics/q0027.shtml

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 30-07-2007 00:49:58 ]
pi_51949175
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif

Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)

en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  maandag 30 juli 2007 @ 01:05:37 #230
28167 matthijst
pi_51949562
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:48 schreef roburt het volgende:
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)

en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
Wind

Briefly the North Atlantic tracks are set twice a day. Early morning for Westbound and late afternoon for Eastbound. Specific airlines' flight planning offices calculate the best track for the day, and the Atlantic controllers work out a mean, and then publish the five tracks for the day. Eastbound flights look for the best tailwinds, and Westbound flights look for the smallest headwinds. The Eastbound and Westbound tracks will be hundreds of miles apart.
pi_51949724
Thnx voor de bovenstaande linkjes. Kwam ook nog deze site tegen waar de route ook voor Europa en eigenlijk alle landen op staat: http://www.airlineroutemaps.com .

Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties
  maandag 30 juli 2007 @ 15:14:53 #232
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51960896
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?

Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_51961690
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:57 schreef Dizzee het volgende:
Het zeer grote New York City topic - deel XXXV
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?

Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.

Denk dat ze iig willekeurige mensen uit de reizigers pakken.
pi_51963190
Je mag toch altijd x aantal stuks imitatieproducten meenemen? Gewoon daar aan houden dus. En anders trek je het gewoon aan
pi_51963313
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:13 schreef Palomar het volgende:
Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:

En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten
  maandag 30 juli 2007 @ 20:53:49 #236
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_51970351
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
[..]

En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten
Sorry, misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd.

Ik heb een tijdje terug kleding uit Thailand meegenomen die ik nu wil meenemen naar NYC om daar te dragen. Vandaar dat ik wil weten of er op de terugreis veel wordt gecontroleerd bij de douane op Schiphol. Wil namelijk niet dat alles in beslag wordt genomen. Kleding is al een aantal keer gewassen, dus ze kunnen zien dat het geen nieuw spul is (en dus niet in NYC is gekocht).

Vorig jaar ben ik bijv. naar Praag geweest en bij terugkomst op Schiphol stonden er helemaal geen mensen te controleren. Was dan wel binnen de EU, maar om even aan te geven wat ik bedoel.
pi_51972081
toen ik terug kwam uit NY stond er op Schiphol ook niemand. kon zo doorlopen
pi_51984247
Voor NYC hoef je bijna niet bang te zijn, ze letten met name op namaak als mensen terug komen van een risico land als Turkije..
Dat is ook een van de redenen waarom ze je vragen wat je bestemming was. Zo werd ik de vorige keer alleen gecontroleerd op aanschaf electronica en sigaretten toen ik ze hoorden dat ik van NY af kwam. Bij electronica moet je overigens gewoon de verpakking weggooien en doen alsof die allang van jou is

En al pakken ze je nog, in het ergste geval ben je je $3 Lacoste polo's kwijt..
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_52018722
heeft iemand hier ervaring met in New York wonen, werken, werk vinden etcetera. misschien wat handige sites.

Thanks
pi_52019224
Kijk eens in de vorige NYC topics, onderwerp is al een aantal keer ter sprake gekomen.
Verder heb je google.com, maar ook newyork.pagina.nl of de startkabel variant.

Ook in nieuwsgroepen is een schat aan informatie te vinden.

Maar mocht je willen emigreren, dan zou ik beginnen met zoeken naar "Green Card".

Succes!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:23:37 #241
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52022192
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
pi_52023242
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:23 schreef TongPo het volgende:
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee .

Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig .

Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
......
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:44:27 #243
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52026815
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Slomy het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee .

Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig .

Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
Ik ga zaterdagnacht al

Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
pi_52031399
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef TongPo het volgende:

[..]

Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
En dan heb je daar ook nog te maken met de uitlaatgassen die tussen de gebouwen blijven hangen. Lekker broeierig
pi_52036584
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.

Veel te zien in een relatief korte tijd, maar het is ook meer een verkenning... wat me het meest bevalt ga ik volgend jaar gewoon langer heen

We hebben wel luxe uitgepakt trouwens... ons hotel in New York is best aardig

pi_52037622
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:

- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen , maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:37:27 #247
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52040597
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:

[..]

- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen , maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
Ik bedoel niet het Chelsea Hostel, maar het Chelsea Lodge (http://www.chelsealodge.com). Weet niet of je hetzelfde bedoelt?
pi_52050843
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef Retarded het volgende:
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.
Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:07:50 #249
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_52078162
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
pi_52078742
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef TongPo het volgende:
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
Tussen de gebouwen blijft het iig lekker lang broeierig. In Central Park voel je het daarintegen wel goed afkoelen.
Jas kan je dus wel thuislaten denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')