Eens, dat is eigenlijk ook meer wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:19 schreef Gronnaephos het volgende:
[..]
Hmm, alleen als je echt belabberd bent behandeld geef je in principe geen 'tip', anders altijd wel en aangezien je vrijwel nooit zult meemaken dat je kut wordt behandeld, is het gewoon onbeschoft om er geen fooi bij te leggen. Het is voor de toerist misschien lullig omdat het eten vaak al niet goedkoop is en de taxi ook redelijk wat centjes kan kosten, maar naar mijn vermoeden beleeft het kapitalisme zulke hoogtijdagen in de VS dat vrijwel alle dienstverleners, zoals deze groep (volgens mij) wordt genoemd, voor een minimumloontje moeten werken en daarvan alleen niet rond kunnen komen. De hoge prijzen betaal je ook niet bepaald voor de belasting, want die is niet eens 10% (t.o.v. 19 in NL), dus ik vermoed dat geheel naar de kapitalistische maatstaven de managers veel te veel 'bonus' krijgen, ik kan geen andere verklaring bedenken voor de hoge prijzen die je betaalt terwijl de 'uitvoerders' niet/nauwelijks geld krijgen.
Tja, what can I sayquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:49 schreef MarkG het volgende:
haha kijk ik op tripadvisor, krijgt Hotel West Park echt hele slechte recensies.. doe ik maar niet..
Hotel Carter lees ik ook slechte dingen over, iemand er geweest?
- Metro ($2)quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:
TVP-tje met even drie vraagjes:
- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:23 schreef Lassekjus het volgende:
Deze zomer in het Grand Hyatt gezeten. Zeer aan te raden alleen jammer van de minibar (die er niet is)
wow, heb je daar info over?quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:38 schreef Stratos het volgende:
Ben net gekomen uit NYC, en ga er in October weer. Dit keer voor 3 weken. Het blijft een geweldig stad.
Trouwens voor degene die lekker goedkoop willen logeren er zijn ook hostels met prive kamers. Ik heb er in een gezeten voor slechts 26 euro per nacht. Lekker vlakbij Washington Square. Ik hoef geen dure hotel, zeker vanwege het feit dat ik alleen een kamer nodig heb om te slapen, de rest van de dag verken ik de stad.
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Wie wil er nou in z'n hotelkamer zitten drinken als zich buiten de meest bruisende stad ter wereld bevindt ?
Ik zeg: smaken verschillen. De één vindt het wel leuk, de ander nietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:53 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Jij komt s'avonds niet thuis in je hotel kamer en zou wel lekker een koud colatje of biertje lusten voor het slapen gaan? En kom nou niet met de opmerking dat je dat toch in een supermarkt kan kopen aub.
Uurtje of 7 tot 8 afhankelijk van het weer en natuurlijk of je met een overstap reist.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:15 schreef TongPo het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van A'dam naar JFK Airport?
Draaiing van de aarde vooral.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Palomar het volgende:
Dat viel mij al op, heeft ie dan wind mee ofzo?![]()
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?quote:Op zondag 29 juli 2007 21:55 schreef matthijst het volgende:
Idd wind mee dacht ik ja...
Kaart van KLM:
http://www.simairline.net/klm/routemap_longhaul.gif
Afhankelijk vd wind vliegen je dacht ik ook over Groenland...
Windquote:Op maandag 30 juli 2007 00:48 schreef roburt het volgende:
zo'n kaart zoek ik al heel lang, weet je waar ik zo'n kaart maar van binnen Europa kan vinden?
of nog iets specifiekere. (van Nederland en ook van bovenstaande kaart als het kan)
en waarom ga je helemaal over groenland als je naar vancouver gaat
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:57 schreef Dizzee het volgende:
Het zeer grote New York City topic - deel XXXV
quote:Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?
Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:13 schreef Palomar het volgende:
Misschien dat een mod de laatste paar reacties kan verplaatsen naar het ´vragen over vliegen´-topic? If not, dan excuses voor het ontlokken van off-topic reacties![]()
En wat heeft dat met NYC te maken ?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:14 schreef TongPo het volgende:
Zijn er eigenlijk strenge controles op de terugreis als je op Schiphol weer door de douane heen gaat?
Neem namelijk wat imitatiekleding mee uit Thailand en dat moet niet in beslag worden genomen. Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar helemaal niet op letten.
Sorry, misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk helaas, maar kan gebeuren.
[..]
En wat heeft dat met NYC te maken ?
We zullen je naam doorgeven in ieder geval aan de autoriteiten![]()
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij meequote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:23 schreef TongPo het volgende:
Lees net op de website van Delta airlines dat je per persoon 18 KG aan handbagage mag meenemen én twee koffers van elk 22.5 KG. Damn, zo veel heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ga zaterdagnacht alquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Slomy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ben er wel erg blij mee.
Ik vertrek volgende week voor een studieperiode van 6 maanden naar de USA, dus die 2 koffers heb ik wel nodig.
Voordat ik doorvlieg naar mijn plaats van bestemming eerst een weekje new york. Ben er zelf al eens geweest, maar kijk er weer enorm naar uit. Machtig mooie stad. Wij hebben een hostel geboekt, lekker goedkoop en toch niet van plan om op de kamer te gaan zitten. Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het altijd meevallen. Zal later deze maand (wanneer ik eraan denk) mijn bevindingen even posten.
En dan heb je daar ook nog te maken met de uitlaatgassen die tussen de gebouwen blijven hangen. Lekker broeierigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef TongPo het volgende:
[..]
Het is trouwens wel bizar heet in NYC. Als ik de vooruitzichten mag geloven is het, de week dat ik er zit, iedere dag tegen de 30 graden en soms zelfs erboven. Ter plaatse maar wat extra t-shirts aanschaffen
- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopenquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef BettyR het volgende:
TVP-tje met even drie vraagjes:
- Wat is de goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen (Chelsea)?
- Is Chelsea qua ligging een goede wijk? Het hotel wat we op het oog hebben (Chelsea Logde, klein maar goedkoop) ligt aan 318 West 20th.
- We willen wrs. in maart of februari volgend jaar gaan, de hotels zijn dan iets goedkoper (volgens mij), evenals de tickets. Maar is dit wel een handige tijd qua weersomstandigheden? Ik heb vrij weinig trek in sneeuwstormen en aanverwanten.
Ik bedoel niet het Chelsea Hostel, maar het Chelsea Lodge (http://www.chelsealodge.com). Weet niet of je hetzelfde bedoelt?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Actrix_1972 het volgende:
[..]
- De goedkoopste manier om van JFK naar Manhattan te komen is uiteraard lopen, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Het makkelijkst en snelst is om vanaf JFK de Airtrain (automatisch rijdend treintje) te nemen naar Jamaica Center (Queens). Vandaar kun je de 'gewone' metro nemen naar Manhattan.
- Wij zaten vorig jaar juli ook in het Chelsea Hostel aan 20th St. Qua ligging een prima uitvalsbasis, met dichtbij (23rd St.) een metrostation. We hadden een private double room geboekt, maar die was echt klein! (ong. 2x2,5)![]()
In maart zal het niet zo warm zijn, maar door afwezigheid van airco's in het hostel kan het bij heet weer 's nachts erg warm blijven, hebben we ervaren.
Wat ben je tot nu toe ongeveer kwijt aan hotel, tickets enzo?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:38 schreef Retarded het volgende:
Ik ga 26/8 voor 2 weken naar de states! Eindelijk, want ik wil er al jaaaaaaren heen. Ik maak een "rondreis"... begin in San Frasisco, door naar LA en Las Vegas. Daarna vliegen we naar NY voor 4 dagen.
Tussen de gebouwen blijft het iig lekker lang broeierig. In Central Park voel je het daarintegen wel goed afkoelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef TongPo het volgende:
Koelt het erg af 's avonds in NYC? Komende weken is het er tegen de 30 graden Celcius, dus ik was niet van plan om een jas mee te nemen. Mocht het er echter sterk afkoelen 's avonds, dan herzie ik mijn besluit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |